Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому священномученику Иерофею Афинскому

Память: 17 (4) октября

Глас 8.

Припев: Священному́чениче Иерофéе, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Небе́снаго ученика́, тайноводи́теля, богоприя́тне, Па́вла, мирска́го ловца́, учи́теля име́я, виде́ния го́рнейшаго учени́к бы́л еси́.

Духодви́жный я́вственно Па́влов тя́ язы́к, веща́ющ Бо́жия та́йны, блаже́нне, объя́ше, и боговеща́теля соде́я.

Унзе́н любо́вию духо́вною и боже́ственными словесы́ в ра́зуме бесе́дуя все́х Влады́це, всесвяще́нне, свяще́нная словеса́ возложи́л еси́.

Богоро́дичен: Све́та присносу́щнаго прия́телище боголе́пное бы́вши, Де́во Чи́стая, скве́рн мя́ вся́каго греха́ и тиме́ний измы́й, Влады́чице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Я́ко священносло́вяща свяще́нная пи́смена и благоче́стия сло́во пропове́дающа, вси́ почита́ем тя́, ве́село соше́дшеся, и твою́ свяще́нную па́мять сла́вим.

Кре́постию, и ма́нием, и боже́ственным раче́нием к Благоде́телю все́х возпростира́яся, у́м тво́й озари́л еси́ луча́ми та́мошними и ду́шу просвети́л еси́, преблаже́нне.

Тезоиме́нне наре́клся еси́ свяще́нное Боже́ственное и свято́е богому́дрое яви́лся еси́ возложе́ние Вседержи́телю и Творцу́ веко́в, и хра́м украси́л еси́ небе́сный.

Богоро́дичен: Не́бо простры́й и земны́й, Чи́стая, содержа́й кру́г, и по всему́ естество́м Божества́ во объя́тиих Твои́х пло́тски содержа́ся, и ве́рным Тя́ утвержде́ние все́м показа́.

Седа́лен, гла́с 5.

Апо́стольским веща́нием огласи́в тво́й у́м и упа́с, преподо́бне, ве́рных составле́ния, же́ртву чи́сту прине́сл еси́ Царю́ и Творцу́, вопло́щшемуся за ны́ от Де́вы Богоро́дицы и воскре́сша со сла́вою, испове́дав Его́, Иерофе́е.

Богоро́дичен: Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая, упова́ние изве́стное и непосты́дное, стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая, Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со а́нгелы, умире́ние да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́лею посреде́ разбо́йников ви́сяща, растерза́ющися утро́бою ма́терски, глаго́лаше: Безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Вити́йскими боговеща́ньми украси́л еси́ ликостоя́ния, блаже́нне Иерофе́е, ве́рных и свяще́нный собо́р, богому́дре, возвесели́л еси́ апо́стольский, удивле́нием боже́ственным де́йствуя, и поя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ве́сь Бо́гу освяще́н бы́л еси́ всеобра́зно, блаже́нне, изступа́я к Нему́ богосло́вными священносло́вии, священноявле́н, богоприя́тне, и боже́ствен песносло́вец, и му́др боговеща́тель, прису́щим смы́сленно суди́мь.

Ны́не ви́дя, о́тче, боже́ственная ясне́йше мимоше́дших все́х свяще́ннейше гада́ний и се́ний, су́щих на земли́, и́стиннейшая боговиде́ния сия́ний, моли́ спасти́ся ве́рно пою́щим: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Ты́ Бо́га невмести́маго, вме́щшагося во чре́во Твое́, Пречи́стая, родила́ еси́, я́ко Чи́стая де́вственными укра́шена светлостьми́, Всеблаже́нная. Те́м Тя́, Богоро́дицу, и́стинно благохва́лим и Рождество́ Твое́ вси́ сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Купножи́тель, о́тче, апо́стольскому сы́й собра́нию, с ни́миже предста́л еси́ на Успе́ние боже́ственное, богогла́се, Жизнода́вца пло́тию на́м ро́ждшия, Пресвяты́я и Чи́стыя Богома́тере.

Преесте́ственно разуме́в и ста́рчески, я́же па́че словесе́, виде́ния, испове́да все́м прие́млющим ве́рно сия́ние и твоя́, всеблаже́нне, созри́тельная богосло́вия, разуме́ти лю́бящим, вседо́блественнейше.

Пребога́тными луча́ми па́че естества́ светозаре́нием светя́ся, извествова́нием боже́ственных открове́ний и чистото́ю, мно́гих одержа́л еси́ вре́менным испыта́нием, и виде́нием, мудре́йшая боже́ственная науча́емь.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, непреде́льнаго естество́м Божества́, вмужи́вшагося Сло́ва на́с ра́ди, челове́ков, зачала́ еси́ от крове́й, Отрокови́це, де́вственных, воображе́на па́че сло́ва, и зако́на, и естества́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Навыче́нием боголе́пным боже́ственному зна́нию науча́емь, словеса́, о́тче, твоя́, я́ко втора́я словеса́ оста́вил еси́ я́ве священнозна́ния, ду́ши на́ша просвеща́ющая.

Блаже́н и́стинно бы́л еси́, богоблаже́нне, очище́нною душе́ю и су́щее блаже́нство, и еди́но жела́емое возлюби́л еси́, добро́ты Спа́совы, Иерофе́е.

На пречи́стыя лучи́ взира́я, богоприя́тне, разу́мными блиста́ньми Боже́ственных све́тлостей, те́х наслажде́ния и светодая́ния о́бщник яви́лся еси́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Госпо́дьственно и и́стинно Тя́, Богоро́дице, сла́вим, су́що бо Су́щаго Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, пло́тию по Ипоста́си совоку́пльшася, Пресвята́я Ма́ти Де́во.

Конда́к, гла́с 8.

Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя́, я́ко тайноучи́вшеся тобо́ю стра́нным и неизрече́нным: яви́лся бо еси́ богоприя́тный песносло́вец. Но моли́, всеблаже́нне Иерофе́е, от вся́ких на́м грехопаде́ний изба́витися, да зове́м: ра́дуйся, о́тче богому́дре.

И́кос:

Зако́ну покаря́ющеся Твоему́, Христе́, ученицы́ Твои́ и и́же от язы́к все́м пропове́дающе сло́во Боже́ственнаго Твоего́ прише́ствия, Це́рквам все́м рукополага́ют ве́рныя, па́стыри же и пропове́датели. Па́стыря у́бо и сего́ положи́ша, его́же избра́л еси́ от младе́нства, и просвети́в, я́ко непоро́чна, Тебе́, и произво́ли на сие́ того́ возве́д, и ста́до Твое́ вручи́в, свиде́теля яви́л еси́ Твоего́ Ца́рствия, моля́щася о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снисхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Святы́х свята́я тща́ся ви́дети, богоблаже́нне, чистото́ю жития́ и зре́ния Боже́ственнаго высо́кое, му́дре, стяжа́л еси́, и, поя́, взыва́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Глаго́л веща́ние твои́х и списа́ний доброслове́сие возвеселя́ет любо́вию честву́ющия и поуща́ет к песнопе́нию, зва́ти науча́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Еди́ницу, Божество́м зна́емую, благосло́вил еси́, в Ли́цех Тро́ицу и пое́му во Ипоста́сех Тре́х, богому́дре, и, поя́, взыва́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Зако́нных есте́ств, Де́во Ма́ти, кроме́ родила́ еси́ Влады́чествующаго все́ми ви́димыми и разу́мными, Чи́стая, Его́же пое́м, согла́сно зову́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всеси́льное Ду́ха Свята́го де́йство в чисте́йшую твою́ ду́шу все́льшися, богоприя́тна пропове́дника и богоглаго́льника показа́, священноле́пно Изба́вителя пою́ща и ве́рою хва́ляща: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

С благоче́стным взыска́нием испыта́в неизрече́нная строе́ния Христо́вых та́ин, я́сно изъяви́л еси́, высокослове́сием де́йствуя и сладча́йшим твои́х веща́ний сложе́нием, вопия́ непреста́нно: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всебога́тая тя́ благода́ть Боже́ственнейшим вдохнове́нием и богосло́вием испы́тным испо́лнила е́сть: отсю́ду источи́л еси́, я́ко ре́ки, уче́ния, апо́стольская возвеселя́ща ликостоя́ния, с ни́миже ны́не воспева́еши: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Умерщвле́ну, Пречи́стая, ду́шу мою́ грехми́, и озло́блену ядови́тым угрызе́нием, Бо́га, могу́щаго животвори́ти вся́ческая, неискусобра́чно па́че естества́ ро́ждши, возста́ви вопию́щую: де́ти благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Му́дрости прему́драго я́ко рачи́тель бы́в, благода́тный вене́ц благоле́пный, ра́дуяся, прия́л еси́ ны́не от нея́; и лико́вник небе́сный у вся́ческих Соде́теля бы́в, моли́ спасти́ся от бе́д хва́лящим тя́, Иерофе́е.

Всели́лся еси́ в вы́шния Боже́ственныя дворы́, и оби́тели ве́чныя насле́див, с во́инствы а́нгельскими ны́не пра́зднуеши и с апо́стольскими чи́нми, и́мже свесели́шися ра́достне, с ни́миже и соводворя́яся, ве́рою честву́ющим тя́ Боже́ственнаго ми́ра проси́.

Изве́стная воздая́ния восприе́м, и́же на земли́ явле́ния стяжа́л еси́, при́сною любо́вию взира́я к Бо́гу, ны́не приле́жно моли́, о́тче Иерофе́е, ми́лость и очище́ние пода́ти ве́рою па́мять твою́ соверша́ющим, светоно́сную и всесвяще́нную.

Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти все́х Соде́теля, ма́терним Твои́м дерзнове́нием умоли́ Твоего́ Сы́на спасти́ от наси́лия мучи́тельскаго плене́нныя рабы́ Твоя́, и клеветы́ челове́к лука́вых упраздни́ти, ми́р же пода́ти и спасе́ние пою́щим Тя́.

Свети́лен.

Ху́ждшее покори́л еси́ лу́чшему, богоприя́тне, у́м страсте́й вожда́ предвчини́в всему́дро, отвсю́ду, Иерофе́е, богосло́вия бы́л еси́ орга́н и апо́стол Христо́в, му́дре иера́рше, о ми́ре моли́ся.

Богоро́дичен: Успе́нию Твоему́ пречи́стому прише́д Иерофе́й с про́чими апо́столы, пе́снь пое́т Тебе́, Отрокови́це, стра́нную и неизрече́нную, боже́ственно изступа́я, я́ко и́стинно богоприя́тен; ему́же подо́бники и на́с покажи́, Богома́ти Деви́це.

Yandex Metrika