Акафист Архангелу Божию Гавриилу

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 08 апреля (26 марта ст. ст.); 26 июля (13 июля ст. ст.); 21 ноября (08 ноября ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1.

Избранный Богом от всех Небесных Сил послужити предвечной тайне спасения рода человеческаго, дивный предстоятелю престолу Святыя Троицы, носителю тайн и чудес Божиих, Архангеле Гаврииле, к тебе припадаем и умиленно воспеваем ти: Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Икос 1.

Ангелов Творец и всяческих избра тя, тайновидче Гаврииле, в пречудном Совете Святыя Троицы, да послужиши тайне Боговоплощения, и повеле быти тебе носителем силы и чудес Божиих. Сего ради вопием ти сице:

Радуйся, Гаврииле, избранный Творцом служителю.

Радуйся, Гаврииле, Промышления Божия носителю.

Радуйся, яко тобою хвалятся Силы Небесныя.

Радуйся, яко тебе славят сердца земнородных.

Радуйся, верно послуживый Престолу Святыя Троицы.

Радуйся, со други своими сокрушивый и изринувый денницу.

Радуйся, обличивый заблуждения того.

Радуйся, из первых песнь Трисвятую воспевый.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 2.

Видя Творец тя усерднаго и вернаго служителя Своего, возлюби тя и вознесе пред Ангельскими чинами, и укрепленный благодатию Его в своих велицех доблестех, ты воспеваеши с лики Ангельскими усердно Богу: Аллилуиа.

Икос 2.

Разумом смиренномудренно преклоньшеся пред тайною непостижимою единосущности Святыя Троицы, ты благодатных откровений приял еси неистощимый источник благоговейнаго трепета, любви к Творцу, и радости исполненный сияеши, Архангеле, пред Престолом Всевышняго, яко светильник пламенный. О сем благоговейно воспевати дерзаем:

Радуйся, лампадо неугасимая седмисвещника великаго.

Радуйся, звездо светозарная небосвода духовнаго.

Радуйся, первоприемниче Божественных сияний.

Радуйся, сокровище Божественных велений.

Радуйся, кладезь смирения неисчерпаемый.

Радуйся, реко, послушания исполненная.

Радуйся, яко ты у Престола выну пребываеши.

Радуйся, яко ты велие дерзновение к Богу имаши.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 3.

Силы Небесныя радуются о тебе, Архангеле, и защищенныя некогда от зловредных заблуждений денницы, в гордости возставшаго против Творца своего, с веселием взывают непрестанно Богу: Аллилуиа.

Икос 3.

Имуще велие дерзновение ко Святей Троице, велию благодать приемлеши от Бога непрестанно, и яко луч Божественнаго Трисиятельнаго Солнца, повсюду разливаеши свет велений Божиих, да славится спасительное имя Божие сердцами земнородных, тебе поющих:

Радуйся, Небесных Сил Начальниче.

Радуйся, Правды вечныя поборниче.

Радуйся, твоя крепкая преданность Богу чины Ангельские укрепи.

Радуйся, чрез тебе Господня благодать их сугубо просвети.

Радуйся, и земле ты благодать от Бога приносиши.

Радуйся, ты огнь небесный в сердца человеков низводиши.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 4.

Буря злочестивых замыслов врага Божия разбия о скалу верности слуг Господних, и победивши своим смирением гордыню того, воспели Богу: Аллилуиа.

Икос 4.

Слыша Господь исповедования тобою великаго Имени Его, Архангеле, исполнися благоволения, и озарив тя Своею благодатию, вся просвети воспети ти:

Радуйся, адаманте небесный.

Радуйся, столпе Церкви Вселенский.

Радуйся, рая Господня хранителю.

Радуйся, цвете благочестия.

Радуйся, лучу престола Божия.

Радуйся, украшение порфиры Царехриста.

Радуйся, знаменосче Божий.

Радуйся, украшение военачальничей Небесных Сил.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 5.

Боготочною звездою тек от высот надзвездных, Гаврииле, да возвестиши земным радость близкаго спасения, предстал еси праведным Иоакиму и Анне и провещал еси им милость Божию, и радуяся с ними купно, воспел Богу: Аллилуиа.

Икос 5.

Видевши тя единовременно родители Богоотроковицы, сущии в странах различных, сшедшихся у дверей храма по твоему глаголу, дивишася и в радости взываху ти:

Радуйся, служителю Святыя Троицы.

Радуйся, дивный благовестниче.

Радуйся, Божий избранниче.

Радуйся, Господней воли провозвестниче.

Радуйся, яко тобою радость людям приносится.

Радуйся, яко тебе хвала во славу Божию земнородными поется.

Радуйся, планов Творческих исполнителю.

Радуйся щедрот Божиих раздаятелю.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 6.

Проповедником Божия милосердия ты, Гаврииле, явился Захарии, вещая ему Божественныя глаголы и научая его пети Богу: Аллилуиа.

Икос 6.

Возсияв благодатию Божиею пред очима Захарии, ужаснил еси его, и властию ти Богом данною смирил еси его, да не дерзнет сомнением умалить силу Божию. И умудренный свыше Захария безмолвным умным гласом воспел ти таковая:

Радуйся, достоинств Божиих хранителю.

Радуйся, великий в лике Ангельском.

Радуйся, прекрасное творение Творца.

Радуйся, тайн сокровенных миру откровение.

Радуйся, великих обетов Божиих совершение.

Радуйся, правды Божией исполненный.

Радуйся, благодатию Божией осиянный.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 7.

Хотящу Богу воплотитися и на земли явитися человеком, предстал еси, служителю, провозвестником ко избранней от века Деве и открыл еси Ей волю создавшего Ю, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 7.

Новую и непостижимую тайну Боговоплощения открыл еси Богоотроковице, Гаврииле славне, не постигая и сам сей великой тайны, дивяся безпредельной любви и милосердию Божию к людям. О сем и мы, земнороднии, со страхом и радостию дивимся и вопием ти сице:

Радуйся, Совета предвечнаго служителю.

Радуйся, к Богоневесте Богом ниспосланный.

Радуйся, Пречистыя Девы небесный хранителю.

Радуйся, Матери Божией дивный служителю.

Радуйся, Божественной Отроковицы учителю.

Радуйся, Ея хлебом небесным питателю.

Радуйся, во Святая Святых с Нею глаголавый.

Радуйся, глубины Божия Промысла Ей открывый.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 8.

Странно человеком зрети лик Ангельский, странно и глаголы небесныя слышати, но умудренная Божественною мудростию Приснодева, не устрашилась зрака твоего и вознесла к Творцу и Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 8.

Весь бе в нижних, узрел еси Богоотроковицу высшую чинов Ангельских, Гаврииле, и трепеща открыл еси Ей волю Владыки, и ужасаясь тайне Боговоплощения, исполнися благоговения к Богоизбранной Деве. Видяще великое твое служение Престолу и зряще неизглаголанное смирение твое пред Девою, поем ти сице:

Радуйся, первоприемниче сияний Тройческих

Радуйся, сияниями теми осиянный.

Радуйся, благодати исполненный.

Радуйся, Приснодеве Благодать принесший.

Радуйся, в лике Ангелов высших

Радуйся, пред Девою Марией колена склонивший.

Радуйся, избранней радость возвестивший.

Радуйся, и сам сей радости возрадовавшийся.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 9.

Всякий чин Ангельский превосходя, ты пред Божественною земнородною Богоотроковицею смиренно предстоиши, взывая радостию Творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 9.

Витийства многовещанныя всех витий человеческих ничто суть пред безгласною ветвью райскою, тобою принесенною, егда воспел еси Святую Деву, благовествуя Ей избрание Ея быти Богоматерию и паки возвещая спасительное успение Ея. Твоей великой мудрости удивишася земля и возопи:

Радуйся, смирения учителю.

Радуйся, великих тайн Боготворческих зрителю.

Радуйся, ветвью чистоту Матередевства Пречистыя знаменавый.

Радуйся, благоуханием крина райскаго благоухание души чистейшия показавый.

Радуйся, неувяданием Цвета небеснаго неувядаемость жизни Богоматери предвещавый.

Радуйся, смиренной ветвью смирение ветви царственной восхваливый.

Радуйся, красотою Цвета небеснаго духовную красоту Приснодевы воспевый.

Радуйся, всю славу Девы Марии сим изобразивый.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 10.

Спасение душ человеческих предвозвещая, Архангеле Божий, научил еси нас воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 10.

Стена греховная между небом и землею не заградила путь тебе, Архангеле, но яко дым и мрак рассеялась пред святостию твоею и ты предстал еси Пречистей Деве благовестником небесным в Назарете, вещая: «Радуйся», — принесл еси Ей, сим радость Воскресения Христова возвещая, и ради радости возвещенной тобою Деве, и чрез Деву миру, мир принести тебе дерзает:

Радуйся, радости миру вещание.

Радуйся, Божиих даров раздаяние.

Радуйся, Гаврииле, светильниче светозарный.

Радуйся, друг и сослужитель великаго Архистратига Михаила.

Радуйся, звездо, явление солнца Христа возвестивый.

Радуйся, многажды Божественней Матери Его послуживый.

Радуйся, великих обетований Божиих совершителю.

Радуйся, яко ты при гробе: «Воскресе Христос, несть зде», — мироносицам возвести.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 11.

Песнь ликов Ангельских принесл еси земле ты, Архангеле, и вещати благоговейное «Достойно» Афонския горы инока научил еси, и наученные тобою чрез того людие благодарно о сем воспеша Богу: Аллилуиа.

Икос 11.

Светозарный лик свой сокрыл еси ты, Гаврииле, облекшися одеждою иноческою, дабы не ужаснулся смертный боголепнаго зрака твоего, но умудрился бы постигнути и уяснити себе песнопение небесное, и да не мнится прелестию лукаваго иноку смиренному явление чиноначальника Сил Вышних быти, удостоверить истину явления твоего возжелал еси. Сего ради, камень велий вземше, на нем перстом безплотным, яко по воску, начертал еси Небесное: «Достойно», увидев чудо сие велие, вси иноцы Афонския горы воспеша ти согласно:

Радуйся, Божий служителю.

Радуйся, Божественный Архангеле.

Радуйся, благовестниче предивный.

Радуйся, Богоотроковицы хранителю.

Радуйся, земнородных песне Небесней научивый.

Радуйся, сам прежде песнь сию дивную пред иноком воспевый.

Радуйся, Божественныя слова чудно на камени начертавый.

Радуйся, сей камень в залог истиннаго знамения твоего горе Афонстей давый.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 12.

Благодатныя твоя явления воспоминая, благодарение приносим Творцу и Богу, спасающему род человеческий, и поем Богу усердно: Аллилуиа.

Икос 12.

Поюще все нам ведомые, Гаврииле, доблести твоя, неведомые же чаем за предстательство твое о нас уведети в Небесном Царствии. Ныне же по силе нашей дерзаем ти воспети:

Радуйся, Совета превечнаго Святыя Троицы предначертания приявший.

Радуйся, домостроительства Божия все планы охранявший.

Радуйся, охранением оных Творцу служивший.

Радуйся, миру спасение возвестивший.

Радуйся, Матери Божией хранителю.

Радуйся, Церкви Христовой блюстителю.

Радуйся, и Втораго пришествия Христова на землю возвестителю.

Радуйся, яко ты предъидеши Силам Небесным с великим трубным гласом в день Страшнаго Суда Божия.

Радуйся, Гаврииле, тайнозрителю Святыя Троицы.

Кондак 13.

О дивный тайновидче и преславный Архангеле, велико дерзновение твое перед Господом и сильна молитва твоя. Припадаем к тебе и молим, Гаврииле пречудне, приими нас немощных под кров крил твоих и защити от козней врагов видимых и невидимых. Помяни нас недостойных в твоем предстательстве пред Престолом Всевышняго, да воспоем Ему по неизреченному милосердию Его в Царстве Славы с ликом Ангелов и всеми святыми: Аллилуиа.

Сей кондак 13-й глаголи трижды; потом икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва

О, святый великий Архангеле Гаврииле, Божию Престолу предстояй и озарением от Божественнаго света осиянный, ведением же непостижимых тайн о превечной Премудрости Его просвещенный! Всеусердно молю тя, настави мя к покаянию от злых дел и ко утверждению в вере моей, укрепи и огради душу мою от искушений прельстительных и умоли Создателя нашего о отпущении грехов моих. О, святый великий Гаврииле Архангеле! Не презри мене грешнаго молящаго тебя о помощи и заступлении твоем в веце сем и в будущем, но присно помощник мне явися, да непрестанно славлю Отца и Сына и Святаго Духа державу и твое предстательство во веки веков. Аминь.

Ґкaфист ґрхaгGлу гавріи1лу

Кондaкъ №.

И#збрaнный бGомъ t всёхъ нбcныхъ си1лъ послужи1ти предвёчной тaйнэ сп7сeніz р0да человёческагw, ди1вный предстоsтелю пrт0лу с™hz трbцы, носи1телю тaйнъ и3 чудeсъ б9іихъ, ґрхaгGле гавріи1ле, къ тебЁ припaдаемъ и3 ўмилeннw воспэвaемъ ти2:

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Јкосъ №.

ЃгGлwвъ творeцъ и3 всsческихъ и3збрA тS, тайнови1дче гавріи1ле, въ пречyдномъ совётэ с™hz трbцы, да послyжиши тaйнэ бGовоплощeніz, и3 повелЁ бhти тебЁ носи1телемъ си1лы и3 чудeсъ б9іихъ. сегw2 рaди вопіeмъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, гавріи1ле, и3збрaнный творц0мъ служи1телю: рaдуйсz, гавріи1ле, промышлeніz б9іz носи1телю.

Рaдуйсz, ћкw тоб0ю хвaлzтсz си1лы нбcныz: рaдуйсz, ћкw тебE слaвzтъ сердцA земнор0дныхъ.

Рaдуйсz, вёрнw послужи1вый пrт0лу с™hz трbцы: рaдуйсz, со дрyги свои1ми сокруши1вый и3 и3зри1нувый денни1цу.

Рaдуйсz, њбличи1вый заблуждє1ніz тогw2: рaдуйсz, и3з8 пeрвыхъ пёснь трис™yю воспёвый.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ в7.

Ви1дz творeцъ тS ўсeрднаго и3 вёрнаго служи1телz своегw2, возлюби2 тS и3 вознесE пред8 ѓгGльскими чинaми, и3 ўкрэплeнный блгdтію є3гw2 въ свои1хъ вели1кихъ д0блестехъ, ты2 воспэвaеши съ ли1ки ѓгGльскими ўсeрднw бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Рaзумомъ смиренномyдреннw прекл0ньшесz пред8 тaйною непостижи1мою є3диносyщности с™hz трbцы, ты2 бlгодатныхъ tкровeній пріsлъ є3си2 неистощи1мый и3ст0чникъ бlгоговёйнагw трeпета, любви2 къ творцY, и3 рaдости и3сп0лненный сіsеши, ґрхaгGле, пред8 пrт0ломъ всевhшнzгw, ћкw свэти1льникъ плaменный. њ сeмъ бlгоговёйнw воспэвaти дерзaемъ:

Рaдуйсz, лампaдо неугаси1маz седмисвёщника вели1кагw: рaдуйсz, ѕвэздо2 свэтозaрнаz нб7осв0да д¦0внагw.

Рaдуйсz, первопріeмниче бжcтвенныхъ сіsній: рaдуйсz, сокр0вище бжcтвенныхъ велёній.

Рaдуйсz, клaдезь смирeніz неисчерпaемый: рaдуйсz, рэко2, послyшаніz и3сп0лненнаz.

Рaдуйсz, ћкw ты2 ў пrт0ла вhну пребывaеши: рaдуйсz, ћкw ты2 вeліе дерзновeніе къ бGу и4маши.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ G.

Си1лы нбcныz рaдуютсz њ тебЁ, ґрхaгGле, и3 защищeнныz нёкогда t ѕловрeдныхъ заблуждeній денни1цы, въ г0рдости возстaвшаго проти1въ творцA своегw2, съ весeліемъ взывaютъ непрестaннw бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

И#мyще вeліе дерзновeніе ко с™ёй трbцэ, вeлію блгdть пріeмлеши t бGа непрестaннw, и3 ћкw лyчъ бжcтвеннагw трисіsтельнагw сlнца, повсю1ду разливaеши свётъ велёній б9іихъ, да слaвитсz сп7си1тельное и4мz б9іе сердцaми земнор0дныхъ, тебЁ пою1щихъ:

Рaдуйсz, нбcныхъ си1лъ начaльниче: рaдуйсz, прaвды вёчныz поб0рниче.

Рaдуйсz, твоS крёпкаz прeданность бGу чи1ны ѓгGльскіz ўкрэпи2: рaдуйсz, чрeз8 тебE гDнz блгdть и4хъ сугyбо просвэти2.

Рaдуйсz, и3 землЁ ты2 блгdть t бGа прин0сиши: рaдуйсz, ты2 џгнь нбcный въ сердцA человёкwвъ низв0диши.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ д7.

Бyрz ѕлочести1выхъ зaмыслwвъ врагA б9іz разбіS њ скалу вёрности слyгъ гDнихъ, и3 побэди1вши свои1мъ смирeніемъ гордhню тогw2, воспёли бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhша гDь и3сповBдованіz тоб0ю вели1кагw и4мени є3гw2, ґрхaгGле, и3сп0лнисz бlговолeніz, и3 њзари1въ тS своeю блгdтію, вс‰ просвэти2 воспёти ти2:

Рaдуйсz, ґдамaнте нбcный: рaдуйсz, ст0лпе цeркви вселeнскій.

Рaдуйсz, раS гDнz храни1телю: рaдуйсz, цвёте бlгочeстіz.

Рaдуйсz, лучY пrт0ла б9іz: рaдуйсz, ўкрашeніе порфЂры цRе хrтA.

Рaдуйсz, знамен0сче б9ій: рaдуйсz, ўкрашeніе военачaльникwвъ нбcныхъ си1лъ.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ є7.

БGот0чною ѕвэзд0ю тeкъ t выс0тъ надзвёздныхъ, гавріи1ле, да возвэсти1ши земнhмъ рaдость бли1зкагw сп7сeніz, предстaлъ є3си2 првdнымъ їwакjму и3 ѓннэ и3 провэщaлъ є3си2 и3мъ млcть б9ію, и3 рaдуzсz съ ни1ми кyпнw, воспёлъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Ви1дэвши тS є3диноврeменнw роди1тели бGоoтрокови1цы, сyщіи въ странaхъ разли1чныхъ, сшeдшихсz ў двeрей хрaма по твоемY глаг0лу, диви1шасz и3 въ рaдости взывaху ти2:

Рaдуйсz, служи1телю с™hz трbцы: рaдуйсz, ди1вный бlговёстниче.

Рaдуйсz, б9ій и3збрaнниче: рaдуйсz, гDнэй в0ли провозвёстниче.

Рaдуйсz, ћкw тоб0ю рaдость лю1демъ прин0ситсz: рaдуйсz, ћкw тебЁ хвалA во слaву б9ію земнор0дными поётсz.

Рaдуйсz, плaнwвъ тв0рческихъ и3сп0лнителю: рaдуйсz щедрHтъ б9іихъ раздаsтелю.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ ѕ7.

Проповёдникомъ б9іz милосeрдіz ты2, гавріи1ле, kви1лсz захaріи, вэщaz є3мY бжcтвенныz глаг0лы и3 научaz є3го2 пёти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

Возсіsвъ блгdтію б9іею пред8 nчи1ма захaріи, ўжаснyлъ є3си2 є3го2, и3 влaстію ти2 бGомъ дaнною смири1лъ є3си2 є3го2, да не дерзнeтъ сомнёніемъ ўмaлити си1лу б9ію. и3 ўмyдренный свhше захaріа безм0лвнымъ ќмнымъ глaсомъ воспёлъ ти2 такwвaz:

Рaдуйсz, дост0инствъ б9іихъ храни1телю: рaдуйсz, вели1кій въ ли1кэ ѓгGльстемъ.

Рaдуйсz, прекрaсное творeніе творцA: рaдуйсz, тaйнъ сокровeнныхъ мjру tкровeніе.

Рaдуйсz, вели1кихъ nбётwвъ б9іихъ совершeніе: рaдуйсz, прaвды б9іей и3сп0лненный.

Рaдуйсz, блгdтію б9іей њсіsнный.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ з7.

Хотsщу бGу воплоти1тисz и3 на земли2 kви1тисz человёкомъ, предстaлъ є3си2, служи1телю, провозвёстникомъ ко и3збрaннэй t вёка дёвэ и3 tкрhлъ є3си2 є4й в0лю создaвшегw ю5, воспэвaz бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Н0вую и3 непостижи1мую тaйну бGовоплощeніz tкрhлъ є3си2 бGоoтрокови1цэ, гавріи1ле слaвне, не постигaz и3 сaмъ сеS вели1кіz тaйны, дивsсz безпредёльной любви2 и3 милосeрдію б9ію къ лю1демъ. њ сeмъ и3 мы2, земнор0дніи, со стрaхомъ и3 рaдостію диви1мсz и3 вопіeмъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, совёта предвёчнагw служи1телю: рaдуйсz, къ бGоневeстэ бGомъ нисп0сланный.

Рaдуйсz, пречcтыz дв7ы нбcный храни1телю: рaдуйсz, м™ре б9іей ди1вный служи1телю.

Рaдуйсz, бжcтвенной nтрокови1цы ўчи1телю: рaдуйсz, є3S хлёбомъ нбcнымъ питaтелю.

Рaдуйсz, во с™az с™hхъ съ нeю глаг0лавый: рaдуйсz, глуби1ны б9іz пр0мысла є4й tкрhвый.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ }.

Стрaннw человёкwмъ зрёти ли1къ ѓгGльскій, стрaннw и3 глаг0лы нбcныz слhшати, но ўмyдреннаz бжcтвенною мyдростію приснодв7а, не ўстраши1ласz зрaка твоегw2 и3 вознеслA къ творцY и3 бGу пёснь: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

Вeсь бЁ въ ни1жнихъ, ўзрёлъ є3си2 бGоoтрокови1цу вhсшую чинHвъ ѓгGльскихъ, гавріи1ле, и3 трепeща tкрhлъ є3си2 є4й в0лю вLки, и3 ўжасazсz тaйнэ бGовоплощeніz, и3сп0лнисz бlгоговёніz къ бGоизбрaнной дв7э. ви1дzще вели1кое твоE служeніе пrт0лу и3 зрsще неизглаг0ланное смирeніе твоE пред8 дв7ою, поeмъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, первопріeмниче сіsній трои1ческихъ: рaдуйсz, сіsнми тёми њсіsнный.

Рaдуйсz, бlгодaти и3сп0лненный: рaдуйсz, приснодв7э бlгодaть принeсшій.

Рaдуйсz, въ ли1кэ ѓгGлwвъ вhсшихъ: рaдуйсz, пред8 дв7ою мRіею колBна склони1вшій.

Рaдуйсz, и3збрaннэй рaдость возвэсти1вшій: рaдуйсz, и3 сaмъ сeй рaдости возрaдовавшійсz.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ f7.

Всsкій чи1нъ ѓгGльскій превосходS, ты2 пред8 бжcтвенною земнор0дною бGоoтрокови1цею смирeннw предстои1ши, взывaz рaдостію творцY бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

Вит‡йства многовэщaнныz всёхъ витjй человёческихъ ничто2 сyть пред8 безглaсною вeтвью рaйскою, тоб0ю принесeнною, є3гдA воспёлъ є3си2 с™yю дв7у, благовэствyz є4й и3збрaніе є3S бhти бGомaтерію и3 пaки возвэщaz сп7си1тельное ўспeніе є3S. твоeй вели1кой мyдрости ўдиви1шасz землS и3 возопи2:

Рaдуйсz, смирeніz ўчи1телю: рaдуйсz, вели1кихъ тaйнъ бGотв0рческихъ зри1телю.

Рaдуйсz, вeтвью чистотY м™редвcтва пречcтыz знаменaвый: рaдуйсz, благоухaніемъ кри1на рaйскагw благоухaніе души2 чистёйшіz показaвый.

Рaдуйсz, неувzдaніем цвёта нбcнагw неувzдaемость жи1зни бGом™ри предвэщaвый: рaдуйсz, смирeнной вeтвью смирeніе вётви цrтвенной восхвали1вый.

Рaдуйсz, красот0ю цвёта нбcнагw д¦0вную красотY приснодёвы воспёвый: рaдуйсz, всю2 слaву дв7ы мRjи си1мъ из8wбрази1вый.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ ‹.

Сп7сeніе дyшъ человёческихъ предвозвэщaz, ґрхaгGле б9ій, научи1лъ є3си2 нaсъ воспэвaтн бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹.

СтэнA грэх0внаz междY нб7омъ и3 землeю не загради1ла пyть тебЁ, ґрхaгGле, но ћкw дhмъ и3 мрaкъ рассezсz пред8 с™остію твоeю и3 ты2 предстaлъ є3си2 пречcтэй дв7э благовёстникомъ нбcнымъ въ назарeтэ, вэщaz: рaдуйсz, принeслъ є3си2 є4й, си1мъ рaдость воскrніz хrт0ва возвэщaz, и3 рaди рaдости возвэщeнной тоб0ю дв7э, и3 чрeз8 дёву мjру, мjръ принести2 тебЁ дерзaетъ:

Рaдуйсz, рaдости мjру вэщaніе: рaдуйсz, б9іихъ дарHвъ раздаsніе.

Рaдуйсz, гавріи1ле, свэти1льниче свэтозaрный: рaдуйсz, дрyгъ и3 сослужи1тель вели1кагw ґрхістрати1га міхаи1ла.

Рaдуйсz, ѕвэздо2, kвлeніе сlнца хrтA возвэсти1вый: рaдуйсz, многaжды бжcтвеннэй м™ри є3гw2 послужи1вый.

Рaдуйсz, вели1кихъ њбэтовaній б9іихъ соверши1телю: рaдуйсz, ћкw ты2 при гр0бэ: воскрeсе хrт0съ, нёсть здЁ, мmрон0сицамъ возвэсти2.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ №i.

Пёснь ликHвъ ѓггльскихъ принeслъ є3си2 землЁ ты2, ґрхaгGле, и3 вэщaти бlгоговёйное, дост0йнw, ґfHнскіz горы2 и4нока научи1лъ є3си2, и3 научeнные тоб0ю чрeз8 того2 лю1діе бlгодaрнw њ сeмъ воспёша бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Свэтозaрный ли1къ св0й сокрhлъ є3си2 ты2, гавріи1ле, њблeкшисz њдeждою и4ноческою, дабы2 не ўжаснyлсz смeртный бGолёпнагw зрaка твоегw2, но ўмудри1лсz бы2 пости1гнути и3 ўzсни1ти себЁ пэснопёніе нбcное, и3 да не мни1тсz прeлестію лукaвагw и4ноку смирeнному kвлeніе чиноначaльника си1лъ вhшнихъ бhти, ўдостовёрить и4стину kвлeніz твоегw2 возжелaлъ є3си2. сегw2 рaди, кaмень вeлій взeмше, на нeмъ пeрстомъ безпл0тнымъ, ћкw по в0ску, начертaлъ є3си2 нбcное: дост0йнw. ўви1дэвъ чyдо сіE вeліе, вси2 и4ноцы ґfHнскіz горы2 воспёша ти2 соглaснw:

Рaдуйсz, б9ій служи1телю: рaдуйсz, бжcтвенный ґрхaгGле.

Рaдуйсz, бlговёстниче преди1вный: рaдуйсz, бGоoтрокови1цы храни1телю.

Рaдуйсz, земнор0дныхъ пёсни нбcнэй научи1вый: рaдуйсz, сaмъ прeжде пёснь сію2 ди1вную пред8 и4нокомъ воспёвый.

Рaдуйсz, бжcтвенныz словA чyднw на кaмени начертaвый: рaдуйсz, сeй кaмень въ зал0гъ и4стиннагw знaменіz твоегw2 горЁ ґfHнстэй дaвый.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ в7i.

Благодaтныz тво‰ kвлє1ніz воспоминaz, бlгодарeніе прин0симъ творцY и3 бGу, сп7сaющему р0дъ человёческій, и3 поeмъ бGу ўсeрднw: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i.

Пою1ще всE нaмъ вёдомые, гавріи1ле, д0блєсти тво‰, невёдомые же чaемъ за предстaтельство твоE њ нaсъ ўвёдати въ нбcномъ цrтвіи. нhнэ же по си1лэ нaшей дерзaемъ ти2 воспёти:

Рaдуйсz, совёта превёчнагw с™hz трbцы предначертaніz пріsвшій: рaдуйсz, домострои1тельства б9іz всE плaны њхранsвшій.

Рaдуйсz, њхранeніемъ џныхъ творцY служи1вшій: рaдуйсz, мjру сп7сeніе возвэсти1вшій.

Рaдуйсz, м™ри б9іей храни1телю: рaдуйсz, цRкви хrт0вой блюсти1телю.

Рaдуйсz, и3 вторaгw пришeствіz хrт0ва на зeмлю возвэсти1телю: рaдуйсz, ћкw ты2 пред8и1деши си1ламъ нбcнымъ съ вели1кимъ трyбнымъ глaсомъ въ дeнь стрaшнагw судA б9іz.

Рaдуйсz, гавріи1ле, тайнозри1телю с™hz трbцы.

Кондaкъ Gi.

Q ди1вный тайнови1дче и3 преслaвный ґрхaгGле, вели1кw дерзновeніе твоE пред8 гDэмъ и3 сильнA мlтва твоS. припaдаемъ къ тебЁ и3 м0лимъ, гавріи1ле пречyдне, пріими2 нaсъ нeмощныхъ под8 кр0въ кри1лъ твои1хъ и3 защити2 t к0зней врагHвъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ. помzни2 нaсъ недост0йныхъ въ твоeмъ предстaтельствэ пред8 пrт0ломъ всевhшнzгw, да воспоeмъ є3мY по неизречeнному млcрдію є3гw2 въ цrтвэ слaвы съ ли1комъ ѓгGлwвъ и3 всёми с™hми: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, таже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Моли1тва.

Q, с™hй вели1кій ґрхaгGле гавріи1ле, б9ію пrт0лу предстоsй и3 њзарeніемъ t бжcтвеннагw свёта њсіsнный, вёдэніемъ же непостижи1мыхъ тaйнъ њ превёчной премyдрости є3гw2 просвэщeнный! всеусeрднw молю2 тS, настaви мS къ покаsнію t ѕлhхъ дёлъ и3 ко ўтверждeнію въ вёрэ моeй, ўкрэпи2 и3 њгради2 дyшу мою2 t и3скушeній прельсти1тельныхъ и3 ўмоли2 создaтелz нaшего њ tпущeніи грэхHвъ мои1хъ.

Q, с™hй вели1кій гавріи1ле ґрхaгGле! не прeзри менE грёшнаго молsщаго тебE њ п0мощи и3 заступлeніи твоeмъ въ вёцэ сeмъ и3 въ бyдущемъ, но при1снw пом0щникъ мнЁ kви1сz, да непрестaннw слaвлю nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а держaву и3 твоE предстaтельство во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Выкладываю в «Уставные заметки» текст акафиста св. Архангелу Гавриилу, написанного московской мирянкой Анной Кулаковой и одобренного к церковному употреблению Святейшим Патриархом Тихоном и Священным Синодом 25 июля 1921 г. После текста самого акафиста изложена история составления и церковного одобрения этого неседального гимна. Воспроизводится по изданию: Женская Оптина. Материалы к летописи Борисо-Глебского женского Аносина монастыря. / сост. С. и Т. Фомины. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: Паломникъ, Аносина пустынь, 2005. — 720 с. илл. (Русское православие XX века). Акафист на стр. 449–460, историческая справка на стр. 444-448, примечания на стр. 702-703.
Из «Записок старого священника»
В 1925 г. я провел месяц в Аносиной пустыни, недалеко от Звенигорода. За год перед этим я тоже там провел часть лета и познакомился с двумя московскими учительницами — милыми, симпатичными и глубоко верующими девушками. Приехав туда снова в 1926 г., я был рад встретиться с ними и узнать, что они тоже проведут часть лета близ пустыни в соседней деревне Аносине, где наняли уже помещение.
Мы встретились с ними скоро еще раз и условились друг друга навещать. Они познакомили нас со своей подругой …, тоже московской учительницей, впервые бывшей в Аносине и очень довольной своим приездом туда. Когда мы с ними прощались, наша новая знакомая обратилась ко мне с просьбой придти к ней в воскресение после обедни и освятить новую избу, которую она наняла в этой деревне, отслужив молебен с водосвятием. В назначенный день мы отправились к ней в деревню.
В углу, сиявшей белыми стенами и пахнувшей смолой недавно срубленной избы, стоял столик, на котором находилась чаша с водой, два подсвечника с восковыми свечами и самая простая олеографическая икона архангела Гавриила, наклеенная на фанеру и прислоненная к стене. Перед иконой теплилась лампада.
Приезжая учительница Н. просила меня отслужить вместе с водосвятием молебен, молебен св. архангелу Гавриилу с акафистом ему, для чего вручила мне рукописный акафист.
Отслужив молебен и окропив избу освященной водой, я остался, по приглашению хозяйки, напиться чаю. За чаем я выразил большую радость, что мне удалось прочитать так хорошо написанный акафист, объяснив, что многие наши акафисты очень неудачно составлены, отличаясь многословием с нанизыванием разного рода похвальных выражений и эпитетов, часто повторяющихся и неблагозвучных. Авторы их не вдохновлялись, а часто механически кропали одну строчку за другой, придерживаясь больше всего условной формы, чем заботясь о содержании.
Тогда хозяйка-учительница объяснила мне, что она является автором так понравившегося мне акафиста и рассказала следующее:
— Я с юных лет особенно почитаю архангела Гавриила, как провозвестника Божиих Тайн и благовествовавшего Пресвятой Деве Марии о рождении от Нее Спасителя.
Каждый день я усердно ему молилась, прося помощи и поддержки. Мне было прискорбно, что у меня нет иконы архангела Гавриила и я просила, чтобы он помог мне получить как-нибудь его святое изображение.
Однажды утром, около года тому назад, я особенно усердно молилась архангелу Гавриилу. Вдруг угол, увешанный иконами, как бы раздвинулся и передо мною предстал архангел Гавриил. Он молча, с тихой улыбкой на меня посмотрел, и затем стены как бы вновь сдвинулись и видение, которое продолжалось несколько мгновений, прекратилось.
Архангел Гавриил был одет в белую тунику, вместо ораря на плечах, как обыкновенно изображают на иконах, у него были голубого цвета узкие ленты, перекрещивающиеся на груди. Я не испугалась, но смутилась, а потом на душе стало так радостно.
Только что видение окончилось, в комнату вошла моя мать и обратилась ко мне с фразой:
— Какими это ты духами надушилась? Какой чудный запах? Такой аромат наполнил всю мою комнату.
Я долго была в восторженном и одновременно в благоговейном состоянии, мысленно благодаря архангела Гавриила за то, что он удостоил меня его лицезреть в телесном виде.
Вдруг раздался стук в дверь, и в комнату вошла моя двоюродная сестра, тоже учительница, с каким-то свертком и, поздоровавшись со мной, сказала:
— Представь себе, какой со мной произошел случай, объяснить который я не в состоянии. Только что я оделась, вышла из квартиры и начала спускаться с лестницы, намереваясь перед началом занятий зайти по делам, как появилась назойливая мысль, что я что-то забыла в своей комнате, что мне что-то нужно сделать. Навязчивая мысль так меня охватила, что я поднялась в свою квартиру, открыла комнату и остановилась, недоумевая, что же мне далее делать. Машинально подошла к комоду, открыла верхний ящик и зачем-то стала перебирать содержимое. В левом углу у меня, между прочим, лежат разного рода бумаги, справки, рисунки, узоры и среди них бумажная икона архангела Гавриила, о которой я совсем забыла. Я знаю, что ты верующая, и мне неожиданно пришла мысль отвезти тебе эту икону, и я успокоилась. Возьми ее, пожалуйста.
Перед этой иконой, которую я наклеила на фанеру и освятила, Вы и служили сегодня молебен и читали акафист.
Что касается самого акафиста, то написала я его при следующих обстоятельствах.
После описанного видения, я стала особенно усердно молиться архангелу Гавриилу, скорбя, что ему не составлено до сих пор акафиста, почему я не могу его достойным образом прославлять. Вскоре после этого меня стала преследовать мысль: напиши акафист архангелу Гавриилу.
Я отгоняла эту мысль, так как, во-первых, недостаточно хорошо знаю славянский язык, а, во-вторых, не так знакома с той формой, которой следует придерживаться при составлении акафистов, почему самую идею написать акафист считала дерзновенной.
Но мысль эта меня не оставляла и стала такой упорной, что я, наконец, взялась за перо и, после молитвы, начала составлять акафист. Откуда-то мне стали приходить в голову славянские слова и речения, мысль прославить великого Служителя Тайн Божиих стала облекаться в звучные слова и стройные предложения, и в довольно непродолжительное время акафист был написан.
Я решила отнести его Святейшему Патриарху и просить его велеть рассмотреть составленный мною акафист и благословить его читать. Святейший Патриарх принял меня хорошо, выслушал мое ходатайство и сказал:
— Я передам в Синод на рассмотрение составленный Вами акафист архангелу Гавриилу, но предупреждаю, что Вы получите ответ не скоро, так много поступило к нам на рассмотрение акафистов и молитв, состав ленных в последнее время.
Через две недели был праздник Собора Архангела Гавриила, и я решила накануне пойти в церковь, бывшую прежде при почтамте, посвященную архангелу Гавриилу [1] и отстоять там всенощное бдение. Служебные и другие дела меня задержали, и с большим опозданием я могла пойти в церковь. Едва я туда вошла, как открылись царские врата, и на середину храма вышел Святейший Патриарх, окруженный сонмом епископов, священников и, к великому моему удивлению и радости, начал читать составленный мною акафист.
Для меня стало совершенно ясным, что мысль написать акафист мне внушена архангелом Гавриилом, и что он помог мне в этом труде и руководил моею слабою рукою. Через день я пошла к Святейшему Патриарху и получила от него свою рукопись и благословение читать составленный мною акафист; причем в рукописи не было изменено ни одной фразы, ни одного слова [2].
Прошло несколько месяцев. Приближался праздник Благовещения и с тем вместе день, посвященный прославлению архангела Гавриила.
За несколько дней до Благовещения ко мне постучали в дверь комнаты и в нее вошел неизвестный мне монах среднего роста, весьма худой и болезненный на вид.
— Я епископ Гавриил [3]. Через несколько дней день моего Ангела, и я буду служить всенощную в церкви, посвященной архангелу Гавриилу, — сказал он, благословив меня. — Не можете ли Вы дать мне составленный Вами акафист Архангелу, тезоименитому мне? Я хочу прочитать его перед «Хвалите имя Господне».
Я, конечно, с радостью вручила ему акафист. С этого времени акафист многие списали и, к моему великому утешению, стали читать в церквах г. Москвы и отдельные лица.
Рассказ скромной учительницы произвел на меня и всех присутствующих большое впечатление.
«Святый великий Архистратиже Небесных Сил Гаврииле, Служителю тайн Божиих, благовествовавший Пречистой Деве Марин воплощение Бога Слова, Святыми Твоими молитвами н предстательством настави нас, грешных, на путь спасения и посли нам утешение в скорбях, напастях и обстояниях».
Священник Константин Ровинский

[1] Храм Архангела Гавриила («Меншикова башня») — построен в 1701 – 1707 гг. на месте церкви XVII в. на средства кн. А. Д. Меншикова. После пожара был восстановлен (1787) и им завладела масонская ложа мартинистов (профессор Московского университета К. Г. Шварц и «просветитель» Н. И. Новиков). «Братом» Г. З. Измайловым был украшен снаружи и внутри эмблемами, знаками и изречениями, мистический смысл которых был понятен только масонам. По распоряжению святителя Филарета, митрополита Московского, последовавшему в 1852 г., знаки эти, как чуждые Православной вере, были убраны, но лишь в 1863 г. (Московский журнал. 1995. № 7). Писатель А. Ф. Писемский в романе «Масоны» пишет, что в храме совершались масонские ритуалы. В 1930-е гг. храм был закрыт. Возвращен верующим в 1947 г. С 1948 г. в храме размещается Антиохийское подворье.
[2] Недавно стала известна резолюция Святейшего Патриарха Тихона о разрешении к церковному употреблению акафиста архангелу Гавриилу: «№ 1698. 12 (25) июля 1921. Разрешается для церковного употребления. П[атриарх] Тихон» (Акты Святейшего Тихона, Патриарха Московского и всея России, позднейшие документы и переписка о каноническом преемстве Высшей Церковной власти. 1917 – 1943. М. Православный Свято-Тихоновский Богословский институт. 1994. С. 177). Благодаря этой публикации теперь известно имя составителя акафиста, аносинской собеседницы о. Константина — Анна Ивановна Кулакова. Дата резолюции также вносит существенные коррективы в рассказ о. Константина Ровинского.
[3] Епископ Клинский, викарий Московской епархии Гавриил (Всеволод Витальевич Красновский, 1885 †?) — сын московского протоиерея. Окончил юридический факультет Императорского Московского университета (1911), Александровское военное училище. Подпоручик. Участник Великой войны на Румынском фронте (1916 – март 1917). Был ранен и контужен. Окончил Московскую духовную семинарию (1918). Служил в Красной армии в Москве (1918 – май 1921). Рукоположен во иерея (1921). Пострижен в мантию (1923). Хиротонисан Святителем Тихоном во епископа Клинского (13.9.1923). Страдал общей слабостью и туберкулезом. Это стало одной из причин его отъезда на юг (осень 1923). Арестовывался (1924, 1925). В ссылке в Топлове Таврической губернии (1925 – 1928), где был Топловский Параскевиевский женский монастырь. В октябре 1928 г., по отбытии срока ссылки, вернулся в Москву, откуда снова был выслан в Топлов на три года. Арестован в Бахчисарае (25.4.1932). Переведен в Москву. Приговорен к трем годам лагерей (7.7.1932). Дальнейших сведений о нем нет.
[уточняющие данные из Православной Энциклопедии]
25 апр. 1932 г. Г. арестован по делу «Московского филиала Истинно православной церкви», этапирован в Москву. 7 июля 1932 г. приговорен особым совещанием при Коллегии ОГПУ к 3 годам лагерей. Наказание отбывал на Соловках. С 1935 г. проживал в г. Ст. Крым, с нояб. 1936 г. — в г. Геническе (ныне Херсонской обл., Украина), служил тайно. 9 апр. 1941 г. арестован по обвинению в сокрытии от органов советской власти сана епископа, участии в контрреволюционной церковной орг-ции, хранении «антисоветской» лит-ры и рукописей, ведении контрреволюционной пропаганды «с использованием религиозных предрассудков масс». Виновным себя не признал. Из тюрьмы г. Мелитополя 30 июня переведен в тюрьму г. Запорожья. Расстрелян 18 авг. 1941 г. по приговору Запорожского обл. суда (вероятно, в г. Запорожье).

Архангел Гавриил – посланник Божий

Ар­хан­гел Гав­ри­ил был из­бран Гос­по­дом для то­го, чтобы бла­го­ве­стить Де­ве Ма­рии, а с Нею и всем лю­дям ве­ли­кую ра­дость о Во­пло­ще­нии Сы­на Бо­жия. По­это­му на сле­ду­ю­щий день по­сле Бла­го­ве­ще­ния, про­сла­вив Пре­чи­стую Де­ву, мы бла­го­да­рим Гос­по­да и по­чи­та­ем Его по­слан­ни­ка Ар­хан­ге­ла Гав­ри­и­ла, по­слу­жив­ше­го та­ин­ству на­ше­го спа­се­ния.

Свя­той Ар­хи­стра­тиг Гав­ри­ил – слу­жи­тель Бо­же­ствен­но­го Все­мо­гу­ще­ства. Он воз­ве­щал вет­хо­за­вет­но­му че­ло­ве­че­ству о бу­ду­щем во­пло­ще­нии Сы­на Бо­жия: вдох­нов­лял про­ро­ка Мо­и­сея при на­пи­са­нии кни­ги Бы­тия; про­ро­ку Да­ни­и­лу воз­ве­щал о гря­ду­щих судь­бах ев­рей­ско­го на­ро­да (Дан.8:16; Дан.9:21-24); яв­лял­ся пра­вед­ной Анне с ве­стью о рож­де­нии от нее Пре­бла­го­сло­вен­ной Де­вы Ма­рии. Свя­той Ар­хи­стра­тиг Гав­ри­ил неот­ступ­но пре­бы­вал со свя­той От­ро­ко­ви­цей Ма­ри­ей в Иеру­са­лим­ском хра­ме и впо­след­ствии охра­нял Ее во все вре­мя зем­ной жиз­ни. Он явил­ся свя­щен­ни­ку За­ха­рии, пред­ска­зав рож­де­ние Пред­те­чи Гос­под­ня – Иоан­на Кре­сти­те­ля. Гос­подь по­сы­лал его к свя­то­му Иоси­фу Об­руч­ни­ку: он явил­ся ему во сне, чтобы от­крыть ему тай­ну во­пло­ще­ния Сы­на Бо­жия от Пре­свя­той Де­вы Ма­рии, пре­ду­пре­дил о за­мыс­лах Иро­да и по­ве­лел бе­жать в Еги­пет с Мла­ден­цем и Бо­го­ро­ди­цей. Ко­гда Гос­подь пе­ред Сво­и­ми стра­да­ни­я­ми мо­лил­ся в Геф­си­ман­ском са­ду до кро­ва­во­го по­та, на укреп­ле­ние Его, по Цер­ков­но­му Пре­да­нию, был по­слан с Небес Ар­хан­гел Гав­ри­ил, имя ко­то­ро­го озна­ча­ет "Кре­пость Бо­жия" (Лк.22:43). Же­ны-ми­ро­но­си­цы услы­ша­ли от Ар­хи­стра­ти­га ра­дост­ную весть о Вос­кре­се­нии Хри­сто­вом.

Вспо­ми­ная в этот день мно­го­крат­ные яв­ле­ния свя­то­го Ар­хи­стра­ти­га Гав­ри­и­ла и его рев­ност­ное ис­пол­не­ние Бо­же­ствен­ной во­ли, ис­по­ве­дуя его хо­да­тай­ство пред Гос­по­дом о хри­сти­а­нах, Пра­во­слав­ная Цер­ковь при­зы­ва­ет сво­их чад с ве­рой и усер­ди­ем при­бе­гать в мо­лит­вах к ве­ли­ко­му Ан­ге­лу.

См. так­же: "Со­бор свя­то­го Ар­хан­ге­ла Гав­ри­и­ла" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.