Акафист cвятому праведному Александру, Чагринскому чудотворцу

20.02.2003 г. благословлен к употреблению Святейшим Патриархом Московским и всея Руси Алексием II.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Избранный угодниче Христов и предивный чудотворче, земли нашея изрядная похвало, прославляюще прославльшаго тя Господа, приносим ти от любве сердечныя хвалебное пение сие: ты же, праведне Александре, молися о нас благодарно почитающих священную память твою, да в радости сердца зовем ти: Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Икос 1

Ангел предстатель у престола Пресвятыя Троицы явился еси, праведне Александре, о людех зело бедствующих и скорбящих в мире сем, недоуменьми и соблазны века сего люте обуреваемых, мы же воспоминающе чистое и боголюбивое житие твое, яко священника Бога Вышняго почитаем тя, возглашающе с любовию сицевая:

Радуйся, благодати Божия сосуде избранный;

радуйся, издетска на служение Богу себе предуготовивый.

Радуйся, рода священническаго добрая леторасле и многоплодная;

радуйся, отца твоего Стефана чадо благопослушное.

Радуйся, яко того стопам усердно последовал еси;

радуйся, учению духовному прилежно внимал еси.

Радуйся, словеса наставников твоих в сердце твоем слагал еси;

радуйся, Закону Божию день и нощь трудолюбно поучался еси.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 2

Видя благое изволение сердца твоего, Пастыреначальник Господь наш Иисус Христос благодать священства дарова тебе, благоговейно восприим, священник непорочен Бога Вседержителя явился еси, вопия Ему в молитве и дерзновении мнозе: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественных писаний стяжав, со тщанием и благоговением служение священническое совершал еси: люди окрест живущия, в расколе пребывающия, благолепным Богослужений церковных совершением в храм Божий привлекл еси. Тии же от заблуждений погибельных ко истине обратившеся, вопияху тебе сицевая:

Радуйся, священниче наш новый и предивный;

радуйся, благочестия образе.

Радуйся, красоту Православия нам являяй;

радуйся, словом Божиим нас богатно питаяй.

Радуйся, раскола ревностный обличителю;

радуйся, пагубных пороков и суеверий неленостный искоренителю.

Радуйся, неврежденныя веры Христовы пламенный возвестителю;

радуйся, нравов благочестивых добрый насадителю.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 3

Сила Духа Божественнаго осени тя, всеблаженне отче, егда умершаго без напутствия таинством покаяния со скорбию узрел еси, таже дерзновенною верою окриляем, возгласил еси умершему: востани и исповедуйся, яко тебе подобает исповедатися и с близкими твоими проститися. Абие умерый отверзе очи, знамением же крестным осенив себе, по исповедании прияв в радости Тело и Кровь Христову, паки мирно почи о Господе. Ты же благодарную песнь воспел еси Богу, иже несть Бог мертвых, но живых: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй велию ревность о славе Божией и присное попечение о пастве твоей, новый храм вместо ветхаго Святей Троице многими молитвами и трудами воздвигл еси, идеже Безкровную Жертву непорочно Богу Живу приносил еси. Вернии же вкупе с тобою в новом храме ликовствующе, глаголаху:

Радуйся, помощию Божиею храм Святей Троице из камене воздвигл еси;

радуйся, прежде онаго обиталище Духа Святаго в сердце твоем устроил еси.

Радуйся, Православно покланятися Триипостасному Божеству паству твою научивый;

радуйся, добрый путевождь ко спасению многим явивыйся.

Радуйся, стадо Христово на пажитех евангельских добре упасл еси;

радуйся, плевелы суеверий и раскольнических мудрований далече отогнал еси.

Радуйся, заблуждшия овцы во ограду Святыя Церкви возвратил еси;

радуйся, покаянию онех вельми возрадовался еси.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 4

Бурею житейских бед и скорбей потопляемии, к тебе яко к доброму пастырю и отцу чадолюбивому вседушно притекаху: зряще милостивное к Ним добросердечие твое и сострадание, праведне Александре, утешения духовнаго исполняеми, со умилением пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша людие боговдохновенныя поучения твоя, к покаянию и исправлению жительства своего устремившеся, от грехов и страстей отвращающеся, в разум истинный прихождаху, и твоею учительною беседою назидающеся, образом же жития твоего умиляющеся, глаголаху:

Радуйся, покаяния велегласный проповедниче;

радуйся, добродетельнаго жития богомудрый наставниче.

Радуйся, пастырю наш предобрый;

радуйся, учителю наш кроткий.

Радуйся, алчущия и жаждущия души Хлебом Небесным питаяй;

радуйся, скорбящия и обремененныя упованием на Матерь Божию укрепляяй.

Радуйся, немощныя и страждущия благостию твоею покрываяй;

радуйся, всем требующим твоея помощи милостивно сию подаваяй.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 5

Боготечней звезде уподобился еси, угодниче Божий Александре, указуя спасительный путь во тьме греховней блуждающим, светом заповедей Христовых всех просвещая и вразумляя, добрых сердца в Православии утверждая, ленивых и нерадивых присно воздвизая к пению Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша множайшия люди благонравное житие твое, страннолюбие и нищелюбие, в храм Божий со усердием приходяще, святолепным лица твоего зраком утешахуся, в немже яве красота Божественнаго образа и подобия являшеся, и возглашаху тебе тако:

Радуйся, Божественныя благодати приятелище;

радуйся, дарований духовных нетесное вместилище.

Радуйся, священства велелепая красото;

радуйся, пастырскаго подвига премудрая доброто.

Радуйся, велию веру ко Христу стяжал еси;

радуйся, непрестанную молитву в сердце твоем возгревал еси.

Радуйся, пламенную любовь к Богу и ближним показал еси;

радуйся, чистотою сердечною и смиренномудрием украсился еси.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 6

Проповедник Православныя веры и благочестия чрез все житие твое быв, праведне Александре, словом и делом сие запечатлевый; егда же престаревся, восхотел еси мало почити от трудов твоих, обаче Господь на вящший подвиг тя подвизая, в Чагринскую Покровскую обитель стопы твоя направи, ты же, повинуяся Промыслу Божию, вся во благое устрояющему, со смирением воспел еси Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияша сугубо во обители Чагринстей духовная дарования твоя, яже стяжал еси благодатию Святаго Духа, в тя всельшагося, отче праведне. Темже обитель оная и насельницы ея, обретши таковаго пастыря и кормчаго, укрепляющаго их на пути иноческаго делания, в радости сердечней сия ти глаголаху:

Радуйся, добраго подвига вождю;

радуйся, новоустроенныя обители утверждение.

Радуйся, молитвы непрестанное возношение;

радуйся, к Богу присное собеседование.

Радуйся, чистых дев со Христом непорочный обручителю;

радуйся, в трудех и подвизех их усердный соревнователю.

Радуйся, яко наставлении твоими инокини в терпении укрепляхуся;

радуйся, яко воздыхании твоими козни вражия нивочтоже вменяхуся.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь ниспослати милость Свою людем земли нашея, дарова тя в скорбех помощника, в недузех врача благодатна, отчаявшимся надеяние, лютыми помыслами и унынием смущаемым кроткаго вразумителя, и всем во всякой нужде и обстоянии сущим добраго наставника, зовущим непрестанно ко Творцу своему: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя и преславнаго чудотворца яви Господь в земли Поволжстей, егда не токмо в ближних, но и в дальних странах услышано бысть о многих чудесех, твоими молитвами совершающихся во обители Чагринстей, болящия бо от многоразличных недугов исцеляхуся, бесныя свобождахуся и вси в скорби сущия ослабу и помощь приемше, глаголаху:

Радуйся, болящих скорое врачевание;

радуйся, скорбящих благое утешение.

Радуйся, бесных от демонов избавление;

радуйся, недугующим и страждущим благодатное вспоможение.

Радуйся, помазанием освященным елеем болезни врачевавый;

радуйся, воды святыя причащением и окроплением исцеления сподобивый.

Радуйся, с верою приходящим помощь неоскудно подаваяй;

радуйся, молитвами твоими от скорбных обстояний многажды избавляй.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 8

Странное и дивное бысть таинство, егда Сердцеведец Господь даром прозрения обогати тя, отче Александре, тайны сердечныя и деяния сокровенныя не скрышася от тебе, яко всем приходящим еже житию их потребная и душеспасительная благодатию Духа Святаго возвещал еси. Людие же, слышаще таковая, со страхом и умилением вкупе с тобою вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе на служение Богу и ближним предал еси, отче праведне, состраданием бо и милосердием ко страждущим преклоняем, не преставал еси врачевати недуги душевныя и телесныя, благодатию Божией в таинствах церковных преизобильно подаваемою. Тии же благодать сию восприемше, взываху тебе тако:

Радуйся, немощи немощных долготерпеливно понесый;

радуйся, упования еже на тя не посрамивый.

Радуйся, врачу кроткий и милостивый;

радуйся, смиренных сердцем отец чадолюбивый.

Радуйся, кающихся во гресех своих непостыдное упование;

радуйся, на путь спасения обращающихся любвеобильное ободрение.

Радуйся, подвизающимся на пути сем всесильное укрепление;

радуйся, благотекущих присное радование.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 9

Все житие твое от юности даже до глубокой старости в молитвенном предстоянии Богу и пастырском служении провождаемое, к концу приближися. Егда же приспе время твоего отшествия, благоволил еси, да канон пасхальный пропоют тебе, таже лицу твоему светло озарившуся, тихо и мирно предал еси душу твою Богу, блаженне Александре, предстоящим окрест и надгробное пение поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витийства суемудрых и лютых отступников посрамишася, не могущих благодарную память изкоренити из сердец верных чад твоих. Всуе бо труждающеся непокоривии, горце разориша обитель Чагринскую, обаче место погребения твоего, Промыслом Божиим сохраненное, николиже забвению предано бысть, любовию посещающим тя и зовущим:

Радуйся, блаженною кончиною Богоугодное житие твое запечатлевый;

радуйся, от земных во обители Небесныя преселивыйся.

Радуйся, по трудех и подвизех твоих блаженное упокоение приявый;

радуйся, вечную жизнь со Христом во Царствии Его улучити сподобивыйся.

Радуйся, лицем к лицу радостно ныне Того созерцаяй;

радуйся, и нас ко гробу твоему приходящих умиления исполняяй.

Радуйся, паству твою по отшествии своем не оставивый;

радуйся, и нас от Небесных с любовию назираяй.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 10

Спасения нашего всячески взыскуя, Всеблагий Господь дарова роду сему благоутробную милость Свою: прешедшим бо летом стом по кончине твоей, приснопамятне отче Александре, обретошася целебныя мощи твоя, да вси зрящии благодать таковую, воспоют дивному во святых Своих Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена твердая и заступление необоримое обители Иверстей, восприявшей со благоговением и радостию святыя мощи твоя, явился еси, праведне Александре. И паки монашествующии и простии людие с верою и любовию притекающии к честным мощем твоим, чающе прияти от тебе помощь в нуждах своих, усердно зовут ти:

Радуйся, заре пресветлая, нощи прешедшей возсиявшая;

радуйся, луче, тьму греховную разгнавший.

Радуйся, яко моления наша исполняти не престал еси;

радуйся, яко отступления и согрешения отец наших не помянул еси.

Радуйся, и нас врагом прощати по заповеди Христовой научаяй;

радуйся, на путь спасительнаго покаяния наставляяй.

Радуйся, иночествующих от искушений избавление;

радуйся, от нападений демонских крепкое заступление.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 11

Пение умиленное от любве чистыя приносим ти, святче Божий, скорбьми и искушениями века сего колеблемыя, зряще бо нищету свою духовную, маловерие и малодушие, друг пред другом возношение и окаменение сердечное, молим тя смиренно: испроси у Господа грехов прощение, житию исправление, да добродетельми просветившеся, воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светильник веры Православныя и столп благочестия явился еси в земли Самарстей, праведне Александре, словом, житием, верою и любовию, чистотою и смирением просиял еси, темже и нас светом твоим озари и укрепи вслед тебе непреткновенно путем заповедей Христовых ходити, да благодарственное сотворим ти пение:

Радуйся, светильниче, не под спудом, но на свещнице церковней поставленный;

радуйся, от Света Присносущнаго богатно осияваемый.

Радуйся, у престола Святыя Троицы о нас всемощный предстателю;

радуйся, милосердия Божия к нам ходатаю.

Радуйся, молящихся к тебе скорый слышателю;

радуйся, смиренных и незлобивых сердцем покровителю.

Радуйся, греховнаго сна разгнателю;

радуйся, духовныя бодрости подателю.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 12

Благодать велию и дерзновение в молитве еще в земнем житии твоем богатно стяжал еси, праведне Александре, темже тоя благодати и нас причастники сотвори твоими богоприятными молитвами, да от греховных страстей избавльшеся, в чистоте и правде поживем до конца дней наших, вопиюще Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое богоугодное житие на земли, и на небеси в явлении честных мощей твоих прославление, молим тя смиренно, блаженне Александре: утверди молитвами твоими Православную веру в стране нашей, от неверия, ереси и расколов ограждая и защищая нас, да безболезненное и мирное житие поживше, тебе благодетелю и заступнику нашему хвалебное пение воспоем сицевое:

Радуйся, обители Покрова Пресвятыя Богородицы известная похвало;

радуйся, Самарския Иверския обители предивное украшение.

Радуйся, обитель сию от всякаго зла сохраняяй;

радуйся, милостиво свыше на нас призираяй.

Радуйся, избранниче Божий в сонме святых земли Российския прославленный;

радуйся, заступниче наш во дни сия многотрудныя нам дарованный.

Радуйся, всем в доброделании труждающимся помощь от Господа подаваяй;

радуйся, память твою почитающих любвеобильно посещаяй.

Радуйся, праведне Александре, молитвенниче о нас пред Богом теплейший.

Кондак 13

О всеблаженне праведне Александре, земли нашея пресветлый светильниче и изрядный чудотворче! Малаго сего моления, от недостойных устен наших тебе приносимаго, не презри, но буди нам в вере и покаянии наставник, во благочестии подвизающимся благий помощник и о спасении нашем неусыпный пред Богом молитвенник, о тебе вопиющих Господу: Аллилуиа.

Сей кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва

О великий и пречудный угодниче Христов, отче наш праведне Александре, земли Поволжския благое прозябение и ходатаю о всех зде живущих и повсюду труждающихся Православных христианах: воззри ныне на нас, недостойных, милостивым твоим оком и виждь яко зело умножишася скорби и злострадания в мире сем, во грехах и беззакониях иждиваем дни своя, данное же нам время на покаяние в суетных и многомятежных страстех провождающе, умильно просим и молим тя, заступниче наш: помози нам, чадом твоим, и испроси предстательством твоим ко Всевышнему Владыце вся яже к житию и благочестию полезная и благопотребная: болящия исцели, немощныя подкрепи, печальныя и унылыя ободри, скорбящия утеши и поверженныя возстави. Вознеси, угодниче Божий, всемощную молитву твою, да утвердится в державе нашей мир и благоденствие, благочестие и единомыслие, да пребудет во благих человецех правда и милость, в злых же страх и раскаяние, во еже престати им от зла и творити добрая, да тобою наставляеми и вразумляеми, прославим дивнаго во Святых Своих Бога: Емуже Единому подобает всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Ґкafістъ с™0му првdному ґлеxaндру, чaгринскому чудотв0рцу

Кондaкъ №

И#збрaнный ўг0дниче хrт0въ и3 преди1вный чудотв0рче, земли2 нaшеz и3зрsднаz похвало2, прославлsюще прослaвльшагw тS гDа, прин0симъ ти2 t любвE сердeчныz хвалeбное пёніе сіE: тh же, прaведне ґлеxaндре, моли1сz њ нaсъ бlгодaрнw почитaющихъ сщ7eнную пaмzть твою2, да въ рaдости сeрдца зовeмъ ти2:

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Јкосъ №

ЃгGлъ предстaтель ў пrтола прес™hz трbцы kви1лсz є3си2, прaведне ґлеxaндре, њ лю1дэхъ ѕэлw2 бёдствующихъ и3 скорбsщихъ въ мjрэ сeмъ, недоумёньми и3 соблaзны вёка сегw2 лю1тэ њбуревaемыхъ, мh же воспоминaюще чи1стое и3 бGолюби1вое житіE твоE, ћкw сщ7eнника бGа вhшнzгw почитaемъ тS, возглашaюще съ люб0вію сицєвaz:

Рaдуйсz, бlгодaти б9іz сосyде и3збрaнный: рaдуйсz, и3здётска на служeніе бGу себE предугот0вивый.

Рaдуйсz, р0да сщ7eнническагw д0браz лёторасле и3 многопл0днаz: рaдуйсz, џтца твоегw2 стефaна чaдо бlгопослyшное.

Рaдуйсz, ћкw тогw2 стопaмъ ўсeрднw послёдовалъ є3си2: рaдуйсz, ўчeнію дух0вному прилeжнw внимaлъ є3си2.

Рaдуйсz, словесA настaвникwвъ твои1хъ въ сeрдцэ твоeмъ слагaлъ є3си2: рaдуйсz, зак0ну б9ію дeнь и3 н0щь трудолю1бнw поучaлсz є3си2.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ в7

Ви1дz бlг0е и3зволeніе сeрдца твоегw2, пастыреначaльникъ гDь нaшъ ї}съ хrт0съ бlгодaть сщ7eнства даровA тебЁ, бlгоговёйнw воспріи1мъ, сщ7eнникъ непор0ченъ бGа вседержи1телz kви1лсz є3си2, вопіS є3мY въ моли1твэ и3 дерзновeніи мн0зэ: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

Рaзумъ бжcтвенныхъ писaній стzжaвъ, со тщaніемъ и3 бlгоговёніемъ служeніе сщ7eнническое совершaлъ є3си2: лю1ди w4крестъ живyщіz, въ раск0лэ пребыв†ющіz, бlголёпнымъ бGослужeній церк0вныхъ совершeніемъ въ хрaмъ б9ій привлeклъ є3си2. Тjи же t заблуждeній поги1бельныхъ ко и4стинэ њбрати1вшесz, вопіsху тебЁ сицєвaz:

Рaдуйсz, сщ7eнниче нaшъ н0вый и3 преди1вный: рaдуйсz, бlгочeстіz џбразе.

Рaдуйсz, красотY правослaвіz нaмъ kвлszй: рaдуйсz, сл0вомъ б9іимъ нaсъ богaтнw питazй.

Рaдуйсz, раск0ла рeвностный њбличи1телю: рaдуйсz, пaгубныхъ пор0кwвъ и3 суевёрій нелёностный и3скорени1телю.

Рaдуйсz, невреждeнныz вёры хrт0вы плaменный возвэсти1телю: рaдуйсz, нрaвwвъ бlгочести1выхъ д0брый насади1телю.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ G

Си1ла д¦а бжcтвеннагw њсэни2 тS, всебlжeнне џтче, є3гдA ўмёршагw без8 напyтствіz тaинствомъ покаsніz со ск0рбію ўзрёлъ є3си2, тaже дерзновeнною вёрою њкрилsемъ, возгласи1лъ є3си2 ўмёршему: востaни и3 и3сповёдуйсz, ћкw тебЁ подобaетъ и3сповёдатисz и3 съ бли1зкими твои1ми прости1тисz. Ѓбіе ўмёрый tвeрзе џчи, знaменіемъ же крeстнымъ њсэни1въ себE, по и3сповёданіи пріsвъ въ рaдости тёло и3 кр0вь хrт0ву, пaки ми1рнw почи2 њ гDэ. Тh же бlгодaрную пёснь воспёлъ є3си2 бGу, и4же нёсть бGъ мeртвыхъ, но живhхъ: Ґллилyіа.

Јкосъ G

И#мёzй вeлію рeвность њ слaвэ б9іей и3 при1сное попечeніе њ пaствэ твоeй, н0вый хрaмъ вмёсто вeтхагw с™ёй трbцэ мн0гими моли1твами и3 трудaми воздви1глъ є3си2, и3дёже безкр0вную жeртву непор0чнw бGу жи1ву приноси1лъ є3си2. Вёрніи же вкyпэ съ тоб0ю въ н0вомъ хрaмэ ликовствyюще, глаг0лаху:

Рaдуйсz, п0мощію б9іею хрaмъ с™ёй трbцэ и3з8 кaмене воздви1глъ є3си2: рaдуйсz, прeжде џнагw nбитaлище д¦а с™aгw въ сeрдцэ твоeмъ ўстр0илъ є3си2.

Рaдуйсz, правослaвнw покланsтисz тріmпостaсному бжcтву пaству твою2 научи1вый: рaдуйсz, д0брый путев0ждь ко сп7сeнію мнHгимъ kви1выйсz.

Рaдуйсz, стaдо хrт0во на пaжитэхъ є3ђльскихъ д0брэ ўпaслъ є3си2: рaдуйсz, плeвелы суевёрій и3 раск0льническихъ мудровaній далeче tогнaлъ є3си2.

Рaдуйсz, заблyждшіz џвцы во њгрaду с™hz цRкви возврати1лъ є3си2: рaдуйсz, покаsнію џнэхъ вельми2 возрaдовалсz є3си2.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ д7

Бyрею житeйскихъ бёдъ и3 ск0рбей потоплsеміи, къ тебЁ ћкw къ д0брому пaстырю и3 nтцY чадолюби1вому вседyшнw притекaху: зрsще млcтивное къ ни1мъ добросердeчіе твоE и3 сострадaніе, прaведне ґлеxaндре, ўтэшeніz дух0внагw и3сполнsеми, со ўмилeніемъ поsху бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшаша лю1діе бGовдохновeнныz поучє1ніz тво‰, къ покаsнію и3 и3справлeнію жи1тельства своегw2 ўстреми1вшесz, t грэхHвъ и3 стрaстей tвращaющесz, въ рaзумъ и4стинный прихождaху, и3 твоeю ўчи1тельною бесёдою назидaющесz, џбразомъ же житіS твоегw2 ўмилsющесz, глаг0лаху:

Рaдуйсz, покаsніz велеглaсный проповёдниче: рaдуйсz, добродётельнагw житіS бGомyдрый настaвниче.

Рaдуйсz, пaстырю нaшъ пред0брый: рaдуйсz, ўчи1телю нaшъ кр0ткій.

Рaдуйсz, ѓлчущіz и3 жaждущіz дyши хлёбомъ нбcнымъ питazй: рaдуйсz, скорбsщіz и3 њбременeнныz ўповaніемъ на м™рь б9ію ўкрэплszй.

Рaдуйсz, нeмощныz и3 стрaждущіz бlгостію твоeю покрывazй: рaдуйсz, всBмъ трeбующимъ твоеS п0мощи млcтивно сію2 подавazй.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ є7

БGотeчнэй ѕвэздЁ ўпод0билсz є3си2, ўг0дниче б9ій ґлеxaндре, ўказyz сп7си1тельный пyть во тмЁ грэх0внэй блуждaющимъ, свётомъ зaповэдей хrт0выхъ всёхъ просвэщaz и3 вразумлsz, д0брыхъ сердцA въ правослaвіи ўтверждaz, лэни1выхъ и3 неради1выхъ при1снw воздвизaz къ пёнію бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

Ви1дэша множaйшіz лю1ди бlгонрaвное житіE твоE, страннолю1біе и3 нищелю1біе, въ хрaмъ б9ій со ўсeрдіемъ приходsще, с™олёпнымъ лицA твоегw2 зрaкомъ ўтэшaхусz, въ нeмже ћвэ красотA бжcтвеннагw џбраза и3 под0біz kвлsшесz, и3 возглашaху тебЁ тaкw:

Рaдуйсz, бжcтвенныz бlгодaти пріsтелище: рaдуйсz, даровaній дух0вныхъ нетёсное вмэсти1лище.

Рaдуйсz, сщ7eнства велелёпаz красото2: рaдуйсz, пaстырскагw п0двига премyдраz доброто2.

Рaдуйсz, вeлію вёру ко хrтY стzжaлъ є3си2: рaдуйсz, непрестaнную моли1тву въ сeрдцэ твоeмъ возгрэвaлъ є3си2.

Рaдуйсz, плaменную люб0вь къ бGу и3 бли1жнимъ показaлъ є3си2: рaдуйсz, чистот0ю сердeчною и3 смиренномyдріемъ ўкрaсилсz є3си2.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдникъ правослaвныz вёры и3 бlгочeстіz чрез8 всE житіE твоE бhвъ, прaведне ґлеxaндре, сл0вомъ и3 дёломъ сіE запечатлeвый: є3гдa же престарeвсz, восхотёлъ є3си2 мaло почи1ти t трудHвъ твои1хъ, nбaче гDь на вsщшій п0двигъ тS подвизaz, въ чaгринскую покр0вскую nби1тель стопы6 тво‰ напрaви, тh же, повинyzсz пр0мыслу б9ію, вс‰ во бlг0е ўстр0zющему, со смирeніемъ воспёлъ є3си2 бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

Возсіsша сугyбо во nби1тели чaгринстэй духHвнаz даров†ніz тво‰, ћже стzжaлъ є3си2 бlгодaтію с™aгw д¦а, въ тS всeльшагосz, џтче прaведне. Тёмже nби1тель џнаz и3 насє1льницы є3S, њбрётши таковaгw пaстырz и3 к0рмчагw, ўкрэплsющагw и5хъ на пути2 и4ноческагw дёланіz, въ рaдости сердeчнэй сіS ти2 глаг0лаху:

Рaдуйсz, д0брагw п0двига вождю2: рaдуйсz, новоустр0енныz nби1тели ўтверждeніе.

Рaдуйсz, моли1твы непрестанное возношeніе: рaдуйсz, къ бGу при1сное собесёдованіе.

Рaдуйсz, чи1стыхъ дёвъ со хrт0мъ непор0чный њбручи1телю: рaдуйсz, въ трудёхъ и3 п0двизёхъ и5хъ ўсeрдный соревновaтелю.

Рaдуйсz, ћкw наставлeніи твои1ми и4нокини въ терпёніи ўкрэплsхусz: рaдуйсz, ћкw воздыхaніи твои1ми кHзни врaжіz нивочт0же вмэнsхусz.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ з7

ХотS чlвэколю1бецъ гDь ниспослaти млcть свою2 лю1дємъ земли2 нaшеz, даровA тS въ ск0рбэхъ пом0щника, въ недyзэхъ врачA бlгодaтна, tч†zвшимсz надёzніе, лю1тыми п0мыслами и3 ўнhніемъ смущ†емымъ кр0ткагw вразуми1телz, и3 всBмъ во всsкой нуждЁ и3 њбстоsніи сyщимъ д0брагw настaвника, зовyщимъ непрестaннw ко творцY своемY: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

Н0вагw тS и3 преслaвнагw чудотв0рца kви2 гDь въ земли2 пов0лжстэй, є3гдA не т0кмо въ бли1жнихъ, но и3 въ дaльнихъ стрaнахъ ўслhшано бhсть њ мн0гихъ чудесёхъ, твои1ми моли1твами совершaющихсz во nби1тели чaгринстеэй, бол‰щіz бо t многоразли1чныхъ недyгwвъ и3сцэлsхусz, бBсныz свобождaхусz и3 вси2 въ ск0рби сyщіz њслaбу и3 п0мощь пріeмше, глаг0лаху:

Рaдуйсz, болsщихъ ск0рое врачевaніе: рaдуйсz, скорбsщихъ бlг0е ўтэшeніе.

Рaдуйсz, бёсныхъ t дeмонwвъ и3збавлeніе: рaдуйсz, недyгующимъ и3 стрaждущимъ бlгодaтное вспоможeніе.

Рaдуйсz, помaзаніемъ њсщ7eннымъ є3лeемъ болBзни врачевaвый: рaдуйсz, воды2 с™hz причащeніемъ и3 њкроплeніемъ и3сцэлє1ніz спод0бивый.

Рaдуйсz, съ вёрою приходsщимъ п0мощь неwскyднw подавazй: рaдуйсz, моли1твами твои1ми t ск0рбныхъ њбстоsній мн0гажды и3збавлsй.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ }

Стрaнное и3 ди1вное бhсть тaинство, є3гдA сердцевёдэцъ гDь дaромъ прозрёніz њбогати2 тS, џтче ґлеxaндре, т†йны сердє1чныz и3 дэ‰ніz сокровє1нныz не скрhшасz t тебє2, ћкw всBмъ приходsщимъ є4же житію2 и5хъ потрeбнаz и3 душесп7си1тельнаz бlгодaтію д¦а с™aгw возвэщaлъ є3си2. Лю1діе же, слhшаще такwвaz, со стрaхомъ и3 ўмилeніемъ вкyпэ съ тоб0ю вопіsху бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ }

Всегw2 себE на служeніе бGу и3 бли6жнимъ предaлъ є3си2, џтче прaведне, сострадaніемъ бо и3 млcрдіемъ ко стрaждущимъ преклонsемъ, не преставaлъ є3си2 врачевaти недyги душє1вныz и3 тэлє1сныz, бlгодaтію б9іей въ тaинствахъ церк0вныхъ преизoби1льнw подавaемою. Тjи же бlгодaть сію2 воспріeмше, взывaху тебЁ тaкw:

Рaдуйсz, нeмощи нeмощныхъ долготерпэли1внw понесhй: рaдуйсz, ўповaніz є4же на тS не посрами1вый.

Рaдуйсz, врачY кр0ткій и3 млcтивый: рaдуйсz, смирeнныхъ сeрдцемъ nтeцъ чадолюби1вый.

Рaдуйсz, кaющихсz во грэсёхъ свои1хъ непостhдное ўповaніе: рaдуйсz, на пyть сп7сeніz њбращaющихсz любвеoби1льное њбодрeніе.

Рaдуйсz, подвиз†ющимсz на пути2 сeмъ всеси1льное ўкрэплeніе: рaдуйсz, бlготекyщихъ при1сное рaдованіе.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ f7

ВсE житіE твоE t ю4ности дaже до глуб0кой стaрости въ моли1твенномъ предстоsніи бGу и3 пaстырскомъ служeніи провождaемое, къ концY прибли1жисz. Е#гдa же приспЁ врeмz твоегw2 tшeствіz, бlговоли1лъ є3си2, да канHнъ пасхaльный пропою1тъ тебЁ, тaже лицY твоемY свётло њзари1вшусz, ти1хо и3 ми1рнw предaлъ є3си2 дyшу твою2 бGу, бlжeнне ґлеxaндре, предстоsщимъ w4крестъ и3 надгр0бное пёніе пою1щимъ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

Вэт‡йства суемyдрыхъ и3 лю1тыхъ tстyпникwвъ посрами1шасz, не могyщихъ бlгодaрную пaмzть и3зкорени1ти и3з8 сердeцъ вёрныхъ чaдъ твои1хъ. Всyе бо труждaющесz непокори1віи, г0рцэ разори1ша nби1тель чaгринскую, nбaче мёсто погребeніz твоегw2, пр0мысломъ б9іимъ сохранeнное, николи1же забвeнію предaно бhсть, люб0вію посэщaющимъ тS и3 зовyщимъ:

Рaдуйсz, бlжeнною кончи1ною бGоуг0дное житіE твоE запечатлeвый: рaдуйсz, t земнhхъ во nби1тєли нбcныz пресели1выйсz.

Рaдуйсz, по трудёхъ и3 п0двизэхъ твои1хъ бlжeнное ўпокоeніе пріsвый: рaдуйсz, вёчную жи1знь со хrт0мъ во цrтвіи є3гw2 ўлучи1ти спод0бивыйсz.

Рaдуйсz, лицeмъ къ лицY рaдостнw нhнэ тогw2 созерцazй: рaдуйсz, и3 нaсъ ко гр0бу твоемY приходsщихъ ўмилeніz и3сполнszй.

Рaдуйсz, пaству твою2 по tшeствіи своeмъ не њстaвивый: рaдуйсz, и3 нaсъ t нбcныхъ съ люб0вію назирazй.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ ‹

Сп7сeніz нaшегw всsчески взыскyz, всебlгjй гDь даровA р0ду семY бlгоутр0бную млcть свою2: прешeдшимъ бо лётомъ ст0мъ по кончи1нэ твоeй, приснопaмzтне џтче ґлеxaндре, њбрэт0шасz цэлє1бныz м0щи тво‰, да вси2 зрsщіи бlгодaть таковyю, воспою1тъ ди1вному во с™hхъ свои1хъ бGу бlгодaрственную пёснь: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

СтэнA твeрдаz и3 заступлeніе неwбори1мое nби1тели јверстэй, воспріsвшей со бlгоговёніемъ и3 рaдостію с™ы6z м0щи тво‰, kви1лсz є3си2, прaведне ґлеxaндре. И# пaки монaшествующіи и3 простjи лю1діе съ вёрою и3 люб0вію притекaющіи къ чтcнhмъ мощє1мъ твои1мъ, чaюще пріsти t тебє2 п0мощь въ нуждaхъ свои1хъ, ўсeрднw зовyтъ ти2:

Рaдуйсz, зарE пресвётлаz, н0щи прешeдшей возсіsвшаz: рaдуйсz, лyче, тмY грэх0вную разгнaвшій.

Рaдуйсz, ћкw молє1ніz н†ша и3сполнsти не престaлъ є3си2: рaдуйсz, ћкw tступлє1ніz и3 согрэшє1ніz nтє1цъ нaшихъ не помzнyлъ є3си2.

Рaдуйсz, и3 нaсъ врагHмъ прощaти по зaповэди хrт0вой научazй: рaдуйсz, на пyть сп7си1тельнагw покаsніz наставлszй.

Рaдуйсz, и4ночествующихъ t и3скушeній и3збавлeніе: рaдуйсz, t нападeній дeмонскихъ крёпкое заступлeніе.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ №i

Пёніе ўмилeнное t любвE чи1стыz прин0симъ ти2, с™че б9ій, ск0рбьми и3 и3скушeніzми вёка сегw2 колeблемыz, зрsще бо нищетY свою2 дух0вную, маловёріе и3 малодyшіе, дрyгъ пред8 дрyгомъ возношeніе и3 њкамэнeніе сердeчное, м0лимъ тS смирeннw: и3спроси2 ў гDа грэхHвъ прощeніе, житію2 и3справлeніе, да добродётельми просвэти1вшесz, воспоeмъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свэти1льникъ вёры правослaвныz и3 ст0лпъ бlгочeстіz kви1лсz є3си2 въ земли2 самaрстэй, прaведне ґлеxaндре, сл0вомъ, житіeмъ, вёрою и3 люб0вію, чистот0ю и3 смирeніемъ просіsлъ є3си2, тёмже и3 нaсъ свётомъ твои1мъ њзари2 и3 ўкрэпи2 вслёдъ тебЁ непреткновeннw путeмъ зaповэдей хrт0выхъ ходи1ти, да бlгодaрственное сотвори1мъ ти2 пёніе:

Рaдуйсz, свэти1льниче, не под8 спyдомъ, но на свёщнице церк0внэй поставлeнный: рaдуйсz, t свёта присносyщнагw богaтнw њсіzвaемый.

Рaдуйсz, ў пrт0ла с™hz трbцы њ нaсъ всем0щный предстaтелю: рaдуйсz, млcрдіz б9іz къ нaмъ ходaтаю.

Рaдуйсz, молsщихсz къ тебЁ ск0рый слhшателю: рaдуйсz, смирeнныхъ и3 неѕл0бивыхъ сeрдцемъ покрови1телю.

Рaдуйсz, грэх0внагw снA разгнaтелю: рaдуйсz, дух0вныz б0дрости подaтелю.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ в7i

Бlгодaть вeлію и3 дерзновeніе въ моли1твэ є3щE въ земнёмъ житіи2 твоeмъ богaтнw стzжaлъ є3си2, прaведне ґлеxaндре, тёмже тоS бlгодaти и3 нaсъ причaстники сотвори2 твои1ми бGопріsтными моли1твами, да t грэх0вныхъ стрaстей и3збaвльшесz, въ чистотЁ и3 прaвдэ поживeмъ до концA днeй нaшихъ, вопію1ще спcтелю бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще твоE бGоуг0дное житіE на земли2, и3 на нб7си2 въ kвлeніи чтcнhхъ мощeй твои1хъ прославлeніе, м0лимъ тS смирeннw, бlжeнне ґлеxaндре: ўтверди2 моли1твами твои1ми правослaвную вёру въ странЁ нaшей, t невёріz, є4реси и3 раск0лwвъ њграждaz и3 защищaz нaсъ, да безболёзненное и3 ми1рное житіE пожи1вше, тебЁ бlгодётелю и3 застyпнику нaшему хвалeбное пёніе воспоeмъ сицев0е:

Рaдуйсz, nби1тели покр0ва прес™hz бцdы и3звёстнаz похвало2: рaдуйсz, самaрскіz јверскіz nби1тели преди1вное ўкрашeніе.

Рaдуйсz, nби1тель сію2 t всsкагw ѕлA сохранszй: рaдуйсz, млcтиво свhше на нaсъ призирazй.

Рaдуйсz, и3збрaнниче б9ій въ с0нмэ с™hхъ земли2 рwссjйскіz прославлeнный: рaдуйсz, застyпниче нaшъ во дни2 сі‰ многотр{дныz нaмъ даровaнный.

Рaдуйсz, всBмъ въ добродёланіи тружд†ющимсz п0мощь t гDа подавazй: рaдуйсz, пaмzть твою2 почитaющихъ любвеoби1льнw посэщazй.

Рaдуйсz, прaведне ґлеxaндре, моли1твенниче њ нaсъ пред8 бGомъ теплёйшій.

Кондaкъ Gi

Q всебlжeнне прaведне ґлеxaндре, земли2 нaшеz пресвётлый свэти1льниче и3 и3зрsдный чудотв0рче! Мaлагw сегw2 молeніz, t недост0йныхъ ўстeнъ нaшихъ тебЁ приноси1магw, не прeзри, но бyди нaмъ въ вёрэ и3 покаsніи настaвникъ, во бlгочeстіи подвизaющимсz бlгjй пом0щникъ и3 њ сп7сeніи нaшемъ неусhпный пред8 бGомъ моли1твенникъ, њ тебЁ вопію1щихъ гDу: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ чтeтсz три1жды. И# пaки јкосъ №-й: ЃгGлъ предстaтель: И# кондaкъ №-й: И#збрaнный ўг0дниче хrт0въ.

Мlтва

Q вели1кій и3 пречyдный ўг0дниче хrт0въ, џтче нaшъ прaведне ґлеxaндре, земли2 повол1жскіz бlгое прозzбeніе и3 ходaтаю њ всёхъ здЁ живyщихъ и3 повсю1ду труждaющихсz правослaвныхъ хrтіaнахъ: воззри2 нhнэ на нaсъ, недост0йныхъ, млcтивымъ твои1мъ џкомъ и3 ви1ждь ћкw ѕэлw2 ўмн0жишасz скHрби и3 ѕлострадaніz въ мjрэ сeмъ, во грэхaхъ и3 беззак0ніzхъ и3ждивaемъ дни6 сво‰, дaнное же нaмъ врeмz на покаsніе въ сyетныхъ и3 многомzтeжныхъ страстЁхъ провождaюще, ўми1льнw пр0симъ и3 м0лимъ тS, застyпниче нaшъ: помози2 нaмъ, чaдwмъ твои6мъ, и3 и3спроси2 предстaтельствомъ твои1мъ ко всевhшнему вLцэ вс‰ ћже къ житію2 и3 бlгочeстію полє1знаz и3 бlгопотрє1бнаz: болsщіz и3сцэли2, нeмощныz подкрэпи2, печaльныz и3 ўнhлыz њб0дри, скорбsщіz ўтёши и3 повeрженныz возстaви. Вознеси2, ўг0дниче б9ій, всем0щную моли1тву твою2, да ўтверди1тсz въ держaвэ нaшей ми1ръ и3 бlгодeнствіе, бlгочeстіе и3 є3диномhсліе, да пребyдетъ во бlги1хъ человёцэхъ прaвда и3 млcть, въ ѕлhхъ же стрaхъ и3 раскazніе, во є4же престaти и4мъ t ѕлA и3 твори1ти дHбраz, да тоб0ю наставлsеми и3 вразумлsеми, прослaвимъ ди1внагw во с™hхъ свои1хъ бGа: є3мyже є3ди1ному подобaетъ всsкаz слaва, чeсть и3 поклонeніе, nц7у и3 сн7у и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Святой праведный Александр Чагринский (Юнгеров) был одним из пяти детей благочестивых супругов — Стефана Игнатьевича и Прасковьи Кузьминичны. Он родился в 1821 году в с. Аблязове Пензенской губернии, когда родителям было уже за тридцать. Род Юнгеровых, согласно семейному преданию, насчитывает 14 поколений священников. Когда родился Александр, его отец служил причетником в церкви, а спустя некоторое время после рождения сына принял священнический сан и был направлен в село Юнгеровку. По месту служения он и получил свою фамилию, которую прославил его сын.

Александр Юнгеров был рукоположен в священники 20 октября 1842 года. До этого состоялась его женитьба на бедной сироте Елизавете Ивановне, которая была младше своего супруга на пять лет. Первым местом служения отца Александра стало село Неверкино Кузнецкого уезда. А в Троицкую церковь с. Балаково (ныне город в Саратовской области) священник получил назначение в 1843 году. В 1861 году стараниями отца Александра была построена новая теплая церковь. В 1875 году храм расширился почти вдвое. Храм был двухпрестольный: во имя Святой Троицы и Александра Невского. К тому времени у отца Александра и его супруги родились трое сыновей.
Еще в Балаково стали известны дивные духовные дарования священника. При совершении исповеди батюшка умел так пробудить в прихожанах покаянное чувство, что никто не отходил от аналоя без слез. Известен и случай чудесного воскрешения по молитвам отца Александра Юнгерова. Однажды опасно заболел добрый сельский плотник Мартемьян Фадеевич. Шла литургия, потом начались требы, и когда отец Александр входил к нему в дом, ему сказали, что плотник уже умер. С глубокой скорбью принял это известие батюшка. А увидев мертвого, вдруг озарился особой "дерзновенной верою", как он сам выражался позднее об этом событии. Надел епитрахиль, поручи, велел зажечь перед иконами свечу и начал чтение предисповедальных молитв. Затем выслал из комнаты родных и приступил к умершему плотнику со словами: "Мартемьян Фадеич! Встань и исповедайся, так как тебе нужно исповедаться и проститься с родными". Умерший открыл глаза, перекрестился и с радостью сказал: "Батюшка, как я рад, что вы пришли, я так долго ждал вас и боялся, что умру без причастия". Чистосердечно раскаявшись, он причастился. Были позваны родные, не без смущения увидевшие, что мертвый ожил. После этого священник напутственно благословил его и семью, а когда подошел к калитке, ему сообщили, что Мартемьян Фадеевич умер.
После почти сорокалетнего служения в Балаково священник Александр был в 1880 году определен в Чагринскую женскую общину в шестидесяти верстах от Самары. Указом Святейшего Синода от 11 января 1885 года было определено возвести Чагринскую общину в общежительный монастырь. В это время началось широкое общественное служение отца Александра Чагринского. Господь прославил Своего избранника даром чудотворений. Больные, отчаявшиеся во врачебной помощи, бесноватые потянулись в Чагринскую обитель. В некоторые дни наплыв посетителей доходил до тысячи человек. Прихожанка Самарского Иверского монастыря Ирина Соколова рассказывает, что ее предки имели дом при дороге, которая вела в Чагринскую обитель. Они видели, как в монастырь привозили немощных, а обратно те шли уже своими ногами и были в полном разуме. Особенно запомнился случай, как родители везли к чагринскому старцу расслабленного сына. Он заболел, потому что не хотел выполнить волю родителей, запрещавших ему жениться на любимой девушке, но и ослушаться их он не мог. На обратном пути, возвращаясь с выздоровевшим сыном, они рассказали, что отец Александр по своему обыкновению помолился вместе с паломниками, окропил их святой водой, помазал освященным елеем и предложил тянуть жребий, чтобы выяснить, как поступить бедному юноше. Выпало — жениться по любви!
Отец Александр имел обычай, держа Крест с Распятым Спасителем, говорить богомольцам: "Вот смотрите, что терпел за вас Бог Спаситель, как струилась Его святая кровь. Нам ли за наши грехи не следует безропотно терпеть неприятности и огорчения земные? Нет, терпи и терпи, Христианин, — в этом твой покой. Ударят тебя в правую щеку, говори: "Прости меня Христа ради". Ударят в левую, тоже повторяй: "Прости меня Христа ради". Повалят на землю и будут ногами пинать, опять тверди: "Прости меня Христа ради и пожалей себя!" Вот как нужно терпеть все неприятности. А что терпели мученики? Какие страдания? Теперь кровавого мученичества нет, а есть безкровное мученичество. Его нужно терпеть безропотно". На замечание одного генерала, что ему отец завещал, чтобы не терпел, если кто на ногу наступит, а непременно отвечал и защищал свою честь, отец Александр спросил его: "А где Иисус родился и положен был Младенцем? Отчего же Он — Бог и Владыка мира — не потребовал от Ирода приличного Себе дворца и не заявил с гневом: "Как вы смели не дать Мне места?" Вот пример для христианской защиты своей "чести". Так и мы должны поступать: "честию друг друга больше себе творяще", а не отыскивая и не требуя ее от других".
Многих старообрядцев отец Александр сподвиг возвратиться в Церковь. А многих и Православных вразумил относительно раскольничьих заблуждений. Одна 75-летняя вдовица жила благочестиво, все время ходила в храм. Но молилась она раскольническим перстосложением. Когда ее подвели к отцу Александру Чагринскому, батюшка дал ей приложиться к Животворящему Кресту Господню. А потом он показал ей, как следует креститься тремя перстами. Старушка повторила следом за ним крестное знамение во имя Святой Троицы. Старушка эта была совершенно глухая и не слышала ни одного слова батюшки. Она поблагодарила его за назидание и призналась: "Я ведь ни одного вашего словечка не слыхала". Но заверила его, что теперь будет креститься только тремя перстами. "Дома увидишь и услышишь", — громко сказал ей священник. Перед своей смертью эта пожилая женщина рассказала, что на другое утро после поездки в Чагринский монастырь она встала помолиться у себя перед иконами, и вдруг — откуда ни возьмись — белый голубь начал летать, где иконы, и в переднем углу у святых образов пропал. "Я сделалась сама не в себе от такого чуда, — говорила вдовица. — Посмотрела на дверь — но она была заперта. И от радости вышла во двор, и вдруг осиял свет, такого я никогда не видела, и услышала я пение ангельскими голосами: "Свят, Свят, Свят Господь Саваоф! Исполнь небо и земля славы Твоея". Так в точности исполнились слова отца Александра Чагринского: "Дома увидишь и услышишь".
В другой раз привезли в обитель больную женщину. "А ты, матушка, чем не здорова?" — спрашивает ее старец. — "У меня рука больная, не поднимается". — "Давно ли?" — "Да вот уже три года". — "Как же ты Богу молишься?" — "Да ведь я правой молюсь". — "Нет, ты бы лучше левой молилась, да как Святая Церковь заповедует — Святой Троицей, а ты раскольничьим перстосложением молишься".— "Батюшка! У меня брат и сестра в монастыре, а молятся так же". — "Знаю, знаю, что в монастыре Николаевском (единоверческом — ред.)". Потом говорит: "Станешь молиться, как учит Святая Церковь, тогда рука твоя будет здоровая. Ну, слагай". — "Да я не могу". Долго он с крестным знамением выправлял и благословлял ей пальцы. Наконец, по молитвам отца Александра, рука ее, как и все пальцы, прежде изогнутые, стала совершенно здоровой, и она крестилась и молилась. Все это произошло на глазах у многих людей.
Одна женщина вспоминает: "За год до смерти батюшки по согласию со своим мужем мы хотели принести Богу жертву. Пришли к батюшке и говорим: "Пришли за вашим благословением, не знаем, как лучше поступить". Он и говорит: "А чего вы хотите принести Богу в жертву?" Я отвечаю: "Хотим лошадку к ограде привязать". В это время я видела, какая радость была на лице батюшки, неземная и небесная красота. Он мне говорит: "Давай помолимся Богу". И когда мы молились с ним, я стояла позади и увидела его стоящим не на полу, а поднявшимся на пол-аршина от пола на воздухе, и я в это время упала своей головой на пол и лежала. Когда несколько я опомнилась, он меня благословил и говорит: "Ну, теперь лошадка не ваша, но только к ограде не привязывайте, а продайте ее, и эти деньги в церковь отдайте, ей хозяин хороший найдется, цену хорошую вам за нее даст". Мы так и поступили".
Старец Александр Чагринский отошел ко Господу 22 декабря (ст.ст.) 1900 года. Его могила находилась на территории Чагринского монастыря. Во время гонений на Церковь обитель была разорена, но могилка батюшки не затерялась. На ней происходили многочисленные исцеления. О батюшке Александре Чагринском вскоре после его кончины писал известный духовный писатель Сергей Нилус в книге "На берегу Божией реки". А еще при жизни Чагринского старца всероссийский батюшка — отец Иоанн Кронштадтский — говорил приезжавшим к нему самарцам: "Зачем вы едете ко мне, когда у вас есть отец Александр?"
Почитание отца Александра Чагринского продолжалось даже в годы гонений. А когда в Самаре был вновь образован Иверский женский монастырь, по благословению Архиепископа Самарского и Сызранского Сергия сестры обители во главе с настоятельницей игуменией Иоанной (Капитанцевой) стали подготавливать материалы к канонизации протоиерея Александра Чагринского. Были обретены его мощи и перенесены в Иверский монастырь в г. Самаре. А в октябре 2001 года святой праведный Александр Чагринский был прославлен в лике святых.