Акафист преподобномученинику Варлааму, архимандриту Белогорскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 августа (12 августа ст. ст.)

Кондак 1

Избранный боголюбче и усердный угодниче Христов, теплый молитвенниче и ходатаю о гресех наших! Восхваляя Прославльшаго тя Господа, воспеваем ти похвальная:

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Икос 1

Ангелов Творец яви тя, досточудне, народу Российскому. Яко милость велия от Господа просветися житие твое. Обильныя труды понесл еси, святче, ради Явившаго тя. Мы же, дивящеся о подвизех твоих, воспеваем ти сице:

Радуйся, благочестия изрядный блюстителю; радуйся, измлада молитву возлюбивый.

Радуйся, Единому Богу работати возжелавый; радуйся, живот твой за Того положивый.

Радуйся, и ныне молитвою пламенеющий; радуйся, заступниче о нас пред Богом неусыпный.

Радуйся, кадило благовонное ко Господу; радуйся, защитниче наш и покровителю.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 2

Видяще от юности твоея каковыя скорби прехождение в расколе приносит, вожделел еси путь Господень познати. Пред иконою Вседержителя и Его Пречистыя Матере усердно молящемуся даровася ти надежда на спасение. Сего ради немолчно взывал еси к Богу: Аллилуия.

Икос 2

Разумение пагубы церковнаго разсечения дадеся ти, святче Варлааме. Тем же хождение во мраце раскола презрел еси. Первосвященничества ложнаго уклонися, на Гору Божию очима своима взирая. Мы же, видяще притрудныя пути твоя ко Господу, Его же обрел еси, взываем ти таковая:

Радуйся, взалкавший правды и чудно насыщенный; радуйся, взыскавший блаженства и дивно обретый.

Радуйся, издетска благую часть избравый; радуйся, ко Христу из тьмы и сени смертней возшедый.

Радуйся, глаголы живота вечнаго в сердцы своем слагавый; радуйся, дерзновения к Богу не отлагавый.

Радуйся, Господом помилованный; радуйся, на Гору Божию Духом приведенный.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 3

Силу Православия познал еси, святче, егда по слезному прошению твоему яви Всевышний чудо Свое одождив пределы Белогорския по молебствию преосвященнаго Петра с ликом людей церковных. Ты же благодаря Господа за сицевое вразумление воспел Ему со трепетом: Аллилуия.

Икос 3

Имея источник слез покаянных, пред православным Владыкою колена своя преклонил еси, рассекателем единства себе именуя. Не терпяще более уклонения от церковныя святыни, в богоспасаемом граде Перми к Православию истинному приобщился еси вкупе со сродники своими. Отонюдуже от рад души своея исцеленный, точию Единому Господу в работу сугубую предаде себе. Сего ради достоин еси песнь слышати таковую:

Радуйся, плоды чудныя покаяния сотворивый; радуйся, Христа, безценнаго бисера обретый.

Радуйся, миропомазанием Церкве соединившийся; радуйся, на небесех скинию светлую себе создавый.

Радуйся, самим Господом взысканный; радуйся, Им же обрадованный.

Радуйся, сонмы ангелов в ликование приведый; радуйся, на Гору Божию восшедый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 4

Благодать Православия вкусив, восхотел еси, блаженне, начаток иноческому житию положити, на Гору Белую ум свой возведя. Сего ради пострижение приим, взывал еси к Богу: Аллилуия.

Икос 4

Поюще песнь Иверскому образу Пречистыя Матере, его же со инеми святынями из града Перми изнесше, во главе крестнаго хода шествовал еси. И Горы Белой достигнув, первым ея жителем обрелся еси, к подвигом иноческим приступая. Яко светильника благодатнаго увиде тя народ православный зело скоро начаша к тебе прилеплятися, жаждая поучения праведнаго. Мы же, памятующе о твоем чудном на Гору восхождении, воспеваем ти таковая:

Радуйся, иноче, милостию Божиею явленный; радуйся, Горе дивной в благословение Господом данный.

Радуйся, непрестанным Божественным желанием живый; радуйся, яко свет твой пред человеки просветился еси.

Радуйся, свеще, пред Господом возженная; радуйся, горяй на свещнице высоком.

Радуйся, волею Христовою преображенный; радуйся, светило во мраце раскола взошедшее.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 5

Божественным промышлением избранный, достойно стези иноческаго служения проходил еси, святче, в бдениих и постничестве подвизаясь. Радость велия пребывания на Горе Божией запечатлеся в сердцы твоем, в нем же преизбыточествовал еси благоговением ко Христу, выну взывал Ему: Аллилуия.

Икос 5

Видя в себе желание, достохвальне, добропобедным воином Христовым быти горячо ко Господу молился еси. И благодать от Того стяжав, сокрушал еси демонския полки, иночество многотрудное яко дар Божий пронесше. Сему Господню о тебе благоволению дивящеся, воспеваем ти сице:

Радуйся, в броню правды оболкийся; радуйся, щит веры в руце вземый.

Радуйся, шлем спасения восприимый; радуйся, чресла твоя истиною препоясавый.

Радуйся, во всякой благостыне и правде ходивый; радуйся, в новаго человека оболкийся.

Радуйся, сокровище неоскудеваемое на небесех собравый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 6

Проповедию равноангельнаго жития удобряя труды твоя ко Господу, отче Варлааме, образом кротости, смирения и незлобия показался еси, в них же обильно очищение приим, призывал всех воспевати Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсиявшей дивной любви твоей ко Христу возрадовались Ангелы на небесех. Мы же, грешнии, глаголем ти сицевая:

Радуйся, со Христом для стихий мира умерый; радуйся, нощь и день преизлиха моливыйся.

Радуйся, сердце свое в любовь Божию исправивый; радуйся, от силы в силу восходивый.

Радуйся, преподобнеи руце твои к Богу воздевавый; радуйся, благодатию Христовою преисполненный.

Радуйся, яко мзда твоя многа на небесех.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 7

Хотя благочиние и святость в обители Белогорстей утверждати, настоятельство честное высоко пронесл еси, преподобномучениче, иноческаго духа не угашая. Чиста и непорочна яви тя Господь во утешение чадам твоим. Мы же, благодаряще Бога, воспеваем ти: Аллилуия.

Икос 7

Новаго видяще тя наставника иноком, от многих стран Российских притекаху к ти жаждущии пустыннаго жития и безмолвия. Кто доволен изрещи труды твоя и скорби, блаженне, егда вкупе со Антонием и Серафимом жизнь равноангельную на Горе утверждал еси, предстательством Николая угодника обитель святую созидая, с кротостию поучал еси братий своих, слезы, во еже исправитися им, проливая. Мы же, восхваляя усердие твое ко Господу, взываем ти сице:

Радуйся, дивный светильниче и ангелов собеседниче; радуйся, сожителю святым и присный Богу.

Радуйся, единение духа в союзе любве соблюдый; радуйся, во оправдании Божием безпорочно ходивый.

Радуйся, монахов множество во единое братство собравый; радуйся, не вотще течение подвига исполнивый.

Радуйся, Жениху Евангельскому, в сретение исшедый; радуйся, добродетелию смирения исполненный.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 8

Странным чудом явися в земли Пермстей скорое умножение и благоустроение обителей иноческих тщанием твоим, отче Варлааме, словно потоки вод едемских устремишася с Горы Божией словеса благодати, приобщишася же их, купно взываем Богу: Аллилуия.

Икос 8

Весь еси горение ко Господу, вдаде1 себе, досточудне, подвигом преизрядным. Восхваляюще велие служение твое Церкви Православней, возглашаем ти таковая:

Радуйся, обителей множества устроителю; радуйся, жатвы Божией делателю усердный.

Радуйся, столпе Церкви нашея Богом утвержденный; радуйся, созиданию Афона Уральскаго послуживый.

Радуйся, в делех добрых обогативыйся; радуйся, землю суровую сердец малодушных любовию оросивый.

Радуйся, сад плодоносный на Горе Белой, в разуме Божием насадивый; радуйся, авва всея Пермския страны.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 9

Вси людие вернии, приходяще к тебе на Гору, видеша тя, яко отца чадолюбива, питателя добра, духовника премудра, учителя покаяния пред Богом и отечеством, зовуща пети Господеви: Аллилуия.

Икос 9

Ветии доброглаголивии нарекоша тя истинным подражателем Христу, зря тебе, яко зерно пшеничное, падшее в землю и погибшее, но давшее плод многим. Мы же приносим ти песнь сию:

Радуйся, сонмы о Христе созидавый; радуйся, вся в соединение веры призвавый.

Радуйся, жертву хваления Господеви принесый; радуйся, с кротостию противныя наставивый.

Радуйся, неверных людей мнозех совершивый; радуйся, страннолюбия незабывавый.

Радуйся, объятия Отча заблуждшим отверзти у Христа просивый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 10

Спасительным речам твоим, преподобномучениче, со умилением внимаша, множество людей, спасения ищущих, начало исправления пути своего ко Христу полагая, учителем покаяния тя именуя, Господеви же поя: Аллилуия.

Икос 10

Стену крепкую Православия обретоша тя Христоименитии российстии людие, проповедника Богоглаголиваго, путевождя духовнаго. Вещание словес твоих запечатлеша тии на скрижалех сердец своих, да обретутся чадами верными на Страшнем Судище Христовом. Мы же, благодарни суще за толикую любовь твою к народу Божиему, вопием ти сице:

Радуйся, слово свое во благодати растворивый; радуйся, благую весть в себе богато приявший.

Радуйся, за Семью Августейшую слезно моливыйся; радуйся, на верность Богу, Царю и Отечеству российский народ наставляяй.

Радуйся, Евангельским хлебом паству велию насытивый; радуйся, исповедание Самодержавия неуклонно совершивый.

Радуйся, клянущия ти благословивый; радуйся, жертву благоугодну Богу принесый.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 11

Пение неумолчное Вседержителю приносящем, защитником Церкви нашей и Отечества был еси, Варлааме святе, сего ради восхотеша врази погубити тя, к лести прибегши, призваша тя в место далече от обители твоея. Ты же в каждом человеце чадо Божие видяще, требующее окормления духовнаго, смело исшел к призвавшим тя, мыслию о Христе вооружившись, поя Ему со умилением: Аллилуия.

Икос 11

Светоподательных глаголов твоих не хотяще слышати, наложиша безбожныя на тя, блаженне, узы, да предадут мукам и истязаниям и послежде смертию люте умертвят. Ты же, увозимый во град страданий твоих, не преставал еси учити верных, да не боятся убивающих тело, душу же не могущих погубити. Кто от людей церковных уклонится от еже славити тя:

Радуйся, пастырство до конца пронесый; радуйся, в терпении велием душу свою стяжавый.

Радуйся, смирение чудное имевый; радуйся, пред Ангелы Божии прославленный.

Радуйся, скорбь на скорбь приемый; радуйся, еже по Христу страдати удостоенный.

Радуйся, во всяком терпении возмогший; радуйся, горняго мира пресветлый жителю.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 12

Благодать велия дадеся ти, преподобномучениче, в ризах белых, очищенных кровию неповинною, пред Престолом Вседержителя стояти сподобился еси, идеже свободь от печали и воздыхания, ныне радостно зовеши к Богу: Аллилуия.

Икос 12

Поюще твое до последняго издыхания стояние о Христе, взирающе на раны твоя о нас, недостойных, понесенныя, прощения просяще со слезами, взываем ти таковая:

Радуйся, землю нашу кровию своею оросивый; радуйся, многия страдания испытавый.

Радуйся, руганьми и ранами искушение приемый; радуйся, в наследие святых угодников призванный.

Радуйся, верою множайшею мучителей победивый; радуйся, избранник, Господом очищенный.

Радуйся, среди Новомучеников Российских светило пресветлое; радуйся, со Христом терпевый, с Ним и воцаривыйся.

Радуйся, преподобномучениче Варлааме, вертограда Божия крине предивный.

Кондак 13

О пречудный угодниче Христов, страстотерпче отче Варлааме! Восхваляя тя за равноангельное твое житие и терпение велие, преклоняя выю сердец наших, приносим ти малое моление сие, его же приими и вознеси о нас благомощную твою молитву, да обрящем прощение грехов наших в радости поюще Богу: Аллилуия.

(Этот кондак читается трижды, затем читается икос 1 и кондак 1)

Преподобномученик архимандрит Варлаам и иже с ним убиенные братия Белогорского монастыря

Пре­по­доб­но­му­че­ник Вар­ла­ам (в ми­ру Ва­си­лий Ев­фи­мо­вич Ко­но­плёв) ро­дил­ся в 1858 го­ду в Юго-Кна­уф­ском за­во­де Осин­ско­го уез­да Перм­ской гу­бер­нии в кре­стьян­ской се­мье ста­ро­об­ряд­цев-бес­по­пов­цев.
В ав­то­био­гра­фии, в ко­то­рой пре­по­доб­но­му­че­ник опи­сал свои по­ис­ки ис­ти­ны и при­ход в Пра­во­слав­ную Цер­ковь, он так рас­ска­зы­вал о се­бе: «На де­ся­том го­ду я вы­учил­ся гра­мо­те; мо­лил­ся с бес­по­пов­ца­ми, со ста­ри­ка­ми и про­сто­лю­ди­на­ми; ко­гда стал при­хо­дить в воз­раст, по­лю­бил чи­тать Бо­же­ствен­ное Пи­са­ние. Всё сво­бод­ное вре­мя я от­да­вал чте­нию книг, по­ку­пая их или про­ся у дру­гих для про­чте­ния. И по­сте­пен­но стал раз­го­рать­ся во мне дух к Бо­гу — я раз­мыш­лял о ве­ре, о рас­ко­ле, о Пра­во­слав­ной Во­сточ­ной Церк­ви, раз­мыш­лял о свя­щен­стве, без ко­то­ро­го, ви­дел, спа­стись нель­зя. В этих ду­мах я за­бы­вал всё. Но­чью ча­сто вста­вал на мо­лит­ву пе­ред ико­на­ми Гос­по­да Все­дер­жи­те­ля и Пре­чи­стой Бо­го­ро­ди­цы и мо­лил­ся усерд­но, го­ря­чо, со сле­за­ми, про­сил Гос­по­да: «Гос­по­ди, от­крой мои очи, дай ра­зу­меть путь спа­се­ния; ска­жи мне путь, ка­ким мне ид­ти, на­учи тво­рить во­лю Твою». И ещё про­сил ука­зать, в ка­кой Церк­ви и через ка­ких пас­ты­рей бла­го­дать Свя­то­го Ду­ха дей­ству­ет».
До трид­ца­ти пя­ти лет Ва­си­лий был по­сто­ян­но в раз­мыш­ле­нии о Церк­ви, ста­ра­ясь ура­зу­меть Еван­гель­ские, апо­столь­ские и про­чие Пи­са­ния, на­хо­дя их за­ча­стую несход­ны­ми с пи­са­ни­я­ми о Церк­ви и свя­щен­стве у ста­ро­об­ряд­цев. В это вре­мя он мно­го пу­те­ше­ство­вал, по­се­щал ста­ро­об­ряд­цев-бес­по­пов­цев, при­сут­ство­вал на их бе­се­дах. Пе­ре­лом в по­ис­ках ис­ти­ны со­вер­шил чу­дес­ный слу­чай в неде­лю Всех свя­тых, ко­гда Ва­си­лий уехал в Са­ра­тов­скую гу­бер­нию в ста­ро­об­ряд­че­скую оби­тель.
Там он усерд­но мо­лил­ся: «Ми­ло­сти­ве Гос­по­ди, как мне ура­зу­меть о Церк­ви Тво­ей свя­той; не хо­чу быть рас­коль­ни­ком, но не знаю, как ура­зу­меть раз­до­ры цер­ков­ные, не знаю, ка­кая по­ло­ви­на оши­ба­ет­ся, то ли ста­ро­об­ряд­цы что-то недо­по­ни­ма­ют, то ли Церк­ви Во­сточ­ная или Гре­ко-Рос­сий­ская по­гре­ша­ют. Гос­по­ди, по­ка­жи мне чу­до, раз­ре­ши мои со­мне­ния и недо­уме­ния; ес­ли Цер­ковь Рос­сий­ская за пе­ре­ме­ну в об­ря­дах не ли­ши­лась бла­го­дат­ных да­ров, то во вре­мя тор­же­ства ду­хо­вен­ства на Бе­лой Го­ре, во вре­мя их мо­леб­на, по­шли, Гос­по­ди, в это зной­ное вре­мя дождь обиль­ный на зем­лю, чтобы мне ура­зу­меть, что через их пас­ты­рей дей­ству­ет бла­го­дать Свя­то­го Ду­ха». И, дей­стви­тель­но, по до­ро­ге до­мой он услы­шал раз­го­вор, что на Бе­лой Го­ре сре­ди тор­же­ствен­но­го мо­леб­на со­шёл на зем­лю обиль­ный дождь.
В ре­зуль­та­те сво­их по­ис­ков Ва­си­лий Ко­но­плёв в 90-х го­дах XIX ве­ка через та­ин­ство ми­ро­по­ма­за­ния при­со­еди­нил­ся к Пра­во­слав­ной Церк­ви. Со­еди­нил­ся с Цер­ко­вью и его отец Ев­фим Ти­хо­но­вич — ему бы­ло то­гда семь­де­сят пять лет — а так­же млад­шие его бра­тья Ан­тон и Па­вел с же­на­ми и детьми и се­мей­ство стар­шей сест­ры. Все­го при­со­еди­ни­лось де­вят­на­дцать че­ло­век.
В но­яб­ре 1893 го­да Ва­си­лий был по­стри­жен в ря­со­фор, и по­се­лил­ся на Бе­лой Го­ре. По­сте­пен­но к нему ста­ли со­би­рать­ся все же­ла­ю­щие мо­на­ше­ско­го жи­тия. К 1894 го­ду со­бра­лось две­на­дцать че­ло­век. 1 фев­ра­ля 1894 го­да Ва­си­лий при­нял по­стриг в мо­на­ше­ство с име­нем Вар­ла­ам, а на сле­ду­ю­щий день он был ру­ко­по­ло­жен в иеро­ди­а­ко­на. 22 фев­ра­ля во вре­мя освя­ще­ния пре­сто­ла в ма­лом хра­ме во имя Свя­ти­те­ля Ни­ко­лая его ру­ко­по­ло­жи­ли в иеро­мо­на­ха.
С это­го вре­ме­ни отец Вар­ла­ам был на­зна­чен управ­ля­ю­щим но­востро­я­ще­го­ся мис­си­о­нер­ско­го мо­на­сты­ря на Бе­лой Го­ре, по­лу­чив­ше­го впо­след­ствии на­зва­ние Ураль­ско­го Афо­на. Он вос­ста­но­вил Пра­во­слав­ное устав­ное Бо­го­слу­же­ние и, па­мя­туя, что мо­на­стырь мис­си­о­нер­ский, по­ста­вил на долж­ную вы­со­ту про­по­ведь, ко­то­рая зву­ча­ла в нём утром и ве­че­ром. Ни од­но бо­го­слу­же­ние не оста­ва­лось без по­уче­ния.
В 1913 го­ду перм­ский свя­щен­ник Иа­ков Ше­ста­ков пи­сал о ба­тюш­ке: «Отец Вар­ла­ам — ру­ко­во­ди­тель со­ве­сти, это ли­цо, ко­то­ро­му по­ру­ча­ют се­бя лю­ди — ми­ряне, точ­но так же, как мо­на­хи, ищу­щие спа­се­ния и со­зна­ю­щие свою немощь. Кро­ме то­го, к от­цу Вар­ла­а­му, как вдох­но­вен­но­му ру­ко­во­ди­те­лю, об­ра­ща­ют­ся ве­ру­ю­щие в труд­ном по­ло­же­нии, в скор­бях, в ча­сы, ко­гда не зна­ют, что де­лать, и про­сят по ве­ре ука­за­ния. Отец Вар­ла­ам от­ли­чал­ся осо­бой опыт­но­стью, ас­ке­тиз­мом, кре­по­стью ду­ха и дет­ским незло­би­ем. Мол­ва о его муд­ро­сти рос­ла; к нему стал сте­кать­ся на­род со всей Перм­ской гу­бер­нии, по­шли да­же ино­род­цы из глу­хо­го За­кам­ска­го края... Каж­дый, при­хо­дя к от­цу Вар­ла­а­му, вы­но­сит силь­ное неза­бвен­ное впе­чат­ле­ние: в нём есть неот­ра­зи­мая си­ла. Ас­ке­ти­че­ские по­дви­ги и тру­до­вая жизнь из­ну­ри­ли здо­ро­вье ба­тюш­ки, но он ни­ко­му не от­ка­зы­вал в со­ве­те. Ве­ли­кие та­ин­ства со­вер­ша­лись в его тес­ной ке­лье: здесь воз­рож­да­лась жизнь, ути­ха­ли скор­би и тек­ли сле­зы уми­ле­ния и ра­до­сти. Чет­верть ве­ка Бе­ло­го­род­ская оби­тель уте­ша­ла страж­ду­щих.
В пер­вых чис­лах июня 1917 го­да в оби­те­ли со­сто­я­лось по­след­нее ве­ли­че­ствен­ное тор­же­ство — освя­ще­ние Бе­ло­гор­ско­го со­бо­ра. Бы­ли по­сла­ны при­гла­ше­ния всем бла­го­де­те­лям и по­се­ти­те­лям оби­те­ли, а так­же от­пе­ча­та­ны и разо­сла­ны по всей Рос­сии из­ве­ще­ния о пред­сто­я­щем тор­же­стве. 2 июня в оби­тель при­е­хал свя­щен­но­му­че­ник епи­скоп Перм­ский Ан­д­ро­ник (Ни­коль­ский, па­мять 7 июня); 5 июня ста­ли при­бы­вать в мо­на­стырь из окрест­ных се­ле­ний крест­ные хо­ды с мно­го­чис­лен­ны­ми бо­го­моль­ца­ми. Прой­дя дол­гий путь при днев­ном лет­нем зное и пы­ли, они не вы­ка­зы­ва­ли утом­ле­ния, ли­ца мно­гих бы­ли ра­дост­ны, на них ле­жал от­пе­ча­ток ка­ко­го-то незем­но­го со­сто­я­ния. Хра­мы не вме­ща­ли па­лом­ни­ков, и бо­го­слу­же­ния со­вер­ша­лись пря­мо под от­кры­тым небом; все­нощ­ные, па­ни­хи­ды или мо­леб­ны — по­всю­ду сла­ви­лось имя Бо­жие. И са­ма при­ро­да, ка­за­лось, вни­ма­ла это­му див­но­му зре­ли­щу; не бы­ло вет­ра, све­чи не гас­ли, так бы­ло ти­хо и хо­ро­шо.
Про­шёл год со вре­ме­ни освя­ще­ния со­бо­ра. В ав­гу­сте 1918 го­да боль­ше­ви­ки за­хва­ти­ли оби­тель. В глав­ном ал­та­ре со­бо­ра крас­но­ар­мей­цы раз­во­ро­ти­ли и осквер­ни­ли пре­стол. В ке­лье ар­хи­манд­ри­та Вар­ла­а­ма устро­и­ли от­хо­жее ме­сто, а ико­но­пис­ную ма­стер­скую пре­вра­ти­ли в те­атр, где мо­на­стыр­ских маль­чи­ков-пев­чих за­став­ля­ли петь свет­ские фри­воль­ные пес­ни. Мно­гие мо­на­хи бы­ли по­сле звер­ских пы­ток уби­ты.
12 (25) ав­гу­ста крас­но­ар­мей­цы аре­сто­ва­ли на­сто­я­те­ля мо­на­сты­ря ар­хи­манд­ри­та Вар­ла­а­ма и по до­ро­ге в уезд­ный го­род Осу рас­стре­ля­ли его. Му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при­ня­ли и мно­гие мо­на­хи оби­те­ли. Их име­на: иеро­мо­на­хи Сер­гий, Илия, Вя­че­слав, Иоасаф, Иоанн, Ан­то­ний; иеро­ди­а­ко­ны Ми­хей, Вис­са­ри­он, Мат­вей, Ев­фи­мий; мо­на­хи Вар­на­ва, Ди­мит­рий, Сав­ва, Гер­мо­ген, Ар­ка­дий, Ев­фи­мий, Мар­келл; по­слуш­ни­ки Иоанн, Иа­ков, Петр, Иа­ков, Алек­сандр, Фе­о­дор, Петр, Сер­гий, Алек­сий. Мо­ги­лы му­че­ни­ков бы­ли скры­ты вла­стя­ми и пре­бы­ва­ют в неиз­вест­но­сти.
Про­слав­ле­ны в 1998 го­ду как мест­но­чти­мые свя­тые Перм­ской епар­хии. При­чис­ле­ны к ли­ку свя­тых Но­во­му­че­ни­ков и Ис­по­вед­ни­ков Рос­сий­ских на Юби­лей­ном Ар­хи­ерей­ском Со­бо­ре Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви в ав­гу­сте 2000 го­да для об­ще­цер­ков­но­го по­чи­та­ния.