Акафист святителю Дионисию, архиепископу Суздальскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 09 июля (26 июня ст. ст.)

Кондак 1

Возбранный чудотворче и предивный иерарше, великий угодниче Христов, святителю отче Дионисие, граду и стране нашей источаяй щедроты и милости, восхваляем тя с любовию, чада твоя, ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свобода, да зовем ти:

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Икос1

Ангелов Творец и всея твари Создатель яви тя Церкви Своей святителя, и учителя, и заступника Руси Святей, имущаго к Нему дерзновение молитися об избавлении нас от всяких зол, бед и скорбей. Мы же, вернии, научившеся, поем ти сице:

Радуйся, сыновнею любовию ко Господу сердце исполнивый; радуйся, совершенну любовь ко Христу показавый. Радуйся, талант, от Бога ти данный, в земли не сокрывый; радуйся, на спасение душ людских его источивый. Радуйся, на небесех духовныма очима выну Господа созерцавый; радуйся, крест на рамена вземый и Христу последовавый. Радуйся, мзду на небесех от Бога восприявый; радуйся, молитвы и пения к тебе взывающих не презревый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 2

Видяще, яко дана тебе бысть от Господа, преподобне отче наш Дионисие, благодать подавати скорое вспоможение и утешение всем с верою к тебе притекающим, имамы убо таковаго милостиваго и скораго помощника, прославляем Всесильнаго Бога, поюще Ему: Аллилуиа!

Икос 2

Разум богомудрый стяжав и усмотрев суету мира сего, преподобне отче Дионисие, помышляяй о небеснем и жития постническаго ища, потщался еси тесным и прискорбным путем течение жизни сея совершити. Мы же, любовию побеждаеми, вопием ти сице:

Радуйся, винограда Христова неувядаемая розго; радуйся, цветов смирения прекрасное село. Радуйся, монашествующих предивное похвало; радуйся, постников путеводительная звезда. Радуйся, иноков пресветлая красото; радуйся, веры благочестивыя правило. Радуйся, святителей преславная высото; радуйся, елея премудрости неугасимая лампадо.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 3

Смирением и постом и непрестанною молитвою на страсти плотския крепко ополчився, святителю Дионисие, плоть твою духови поработил еси, и сего ради ныне предстоиши с ликами Ангелов Престолу Пресвятыя Троицы, выну поя: Аллилуиа!

Икос 3

В пустыни, в нюже вселился еси, преподобне отче Дионисие, обитель устроися Божиим произволением, в нейже в преподобии и правде денно и нощно Богу работал еси. Мы же, прославляюще Господа Бога, вопием ти:

Радуйся, на брегах Волги обитель чудную основавый; радуйся, множество иноков в ней собравый. Радуйся, преподобных Евфимия и Макария духовно возрастивый; радуйся, образ монашескаго жития им показавый. Радуйся, дванадесять иноков на проповедь Евангелия пославый; радуйся, во страны и грады верхния их направивый. Радуйся, княгиню Василиссу во ангельский образ посвятивый; радуйся, уставу иноческаго общежития ю наставивый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 4

Боготечная звезда всея страны явился еси, преподобне отче Дионисие, всем быв образ словом, житием, любовию, тихостию, кротостию и смирением; темже и мы, видяще добродетели твоя, воспеваем Богу: Аллилуиа!

Икос 4

Возсия в тебе обильно благодать Божия, святителю отче Дионисие, яви тя светильника земли Российския: пребывая игуменом обители Печерския, о словесных овцах твоих, тебе Богом врученных, денно и нощно имел еси попечение. Мы же, взирающе на преподобническия труды твоя, вопием ти:

Радуйся, древних отец неленостный подражателю; радуйся, печальми обуреваемых смиренный утешителю. Радуйся, скорбящих скорый услышателю; радуйся, ран сердечных милостивый целитетелю. Радуйся, благочиния монастырскаго премудрый устроителю; радуйся, братии сострадательный и терпеливый учителю. Радуйся, строптивых и нерадивых строгий обличителю; радуйся, кающихся пред Богом добрый предстателю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 5

Видя тя воистину, отче Дионисие, подвижника крепкаго и молитвенника неусыпнаго, святитель Алексий почти тя саном епископским, граду Суздалю и Нижнему Новуграду архипастыря постави; мы же, мысленно взирающе на досточудныя твоя подвиги и труды, избравшему тя Богу вопием: Аллилуиа!

Икос 5

Видя Человеколюбец Господь твое добродетельное житие, да не сокрыт будет светильник под спудом, но да светит всем верху горы, да прославят Отца Небеснаго вси человецы, изведе тя из обители пустынныя и постави тя во епископа Нижегородскаго и Суздальскаго. Мы же, чтуще труды твоя, умиленно вопием ти:

Радуйся, истины Христовы ревностный исповедниче; радуйся, от ереси стригольников мужественный защитниче. Радуйся, иноческаго общежития наставниче; радуйся, пасомых овец мудрый начальниче. Радуйся, словесе Божия усердный проповедниче; радуйся, правил церковных непреодолимый поборниче. Радуйся, преподобному Сергию спостниче и собеседниче; радуйся, взывающих пред Богом надежный заступниче.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 6

Илииною ревностию распалаяся, неправо ходящим противостал еси, никакоже соизволяяй недостойнаго на престол митрополичий поставити и нечестно дати волка в пастыря овцам, благочестно Христа славящим, поющим Ему: Аллилуиа!

Икос 6

Во град первопрестольный на собор призван был еси и тамо един от всех епископов княжескому повелению противостал еси, честь Митрополии Московския оберегая, противу ставленника князя возставая и на кафедру первосвятительскую взыти ему возбраняя. Мы же, видяще ревность твою, взываем ти:

Радуйся, яко древним каноном ревностный исполнитель был еси; радуйся, честь бо Митрополии ревностно оберегал еси. Радуйся, ты же мудростию словес твоих князя обличил еси; радуйся, яко мудрования человеча в Церковь не допустил еси. Радуйся, гнева бо князева не устрашен пребыл еси; радуйся, яко един от всех безстрашно противостал еси. Радуйся, ты же ревность в послушании церковнем показал еси; радуйся, худаго бо намерения диавола посрамитель был еси.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 7

Днесь восхвалим вси великаго святителя Дионисия и почтим заступника и утверждение земли Российския, края Суздальскаго хранителя, Пскову и Новуграду от лжеучения оградителя, ереси стригольников ревностнаго искоренителя, и тако возопиим Богу: Аллилуиа!

Икос 7

Слыша премногую твою добродетель, видя искусна познателя Священных Писаний и Преданием прилежна исполнителя, уготова тя Патриарх Нил быти ереси стригольников искоренителя. Мы же, дивящеся явленней в тебе силе Божии, благодарне вопием:

Радуйся, Пскова и Новаграда от лжеучения охранителю; радуйся, ереси стригольников неустрашимый искоренителю. Радуйся, в непрестанных трудех святительских рачителю; радуйся, паствы Христовы от ереси добрый хранителю. Радуйся, нелицеприемный истины ревнителю; радуйся, в подвизе учительства неутомимый служителю. Радуйся, безбожных и нечестивых уст заградителю; радуйся, кающихся в лжеименнем мудровании наставниче и учителю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 8

Видя Господь твое добродетельное житие, любовь к Писанию и Священному Преданию, апостольскую ревность о Христе, молитвы многия, пост нелицемерный и милостыню всещедрую, любовь к ближним всесовершенную, возвыси тя, яко кедр ливанский; мы же, славу твою зряще, поем Богу: Аллилуиа!

Икос 8

Видя тя Патриарх града Константина в Священнем Писании прилежна познателя, трудов поста, молитвы и милостыни исполнителя, возложи крещатыя ризы на тя и возведе в сан архиепископский. Мы же, дивящеся житию твоему, умиленно вопием ти:

Радуйся, на скрижалех сердца закон Божий начертавый; радуйся, слезами житие свое украсивый. Радуйся, милостынями Богу угодивый; радуйся, пост нелицемерный стяжавый. Радуйся, молитвы непрестанныя от Бога удостоивыйся; радуйся, в Писании Священнем искусен познавыйся. Радуйся, своим бдением Ангелом уподобивыйся; радуйся, и благих иных от Бога сподобивыйся.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 9

Проповедник не словом точию, но и делом явился еси Христова учения, святителю отче Дионисие яко пастырь добрый, душу твою полагал еси за овцы Христовы и вся с любовию наставлял еси ко спасению, всем образ жития по Бозе подавая и вся поучая взывати присно Богу: Аллилуиа!

Икос 9

Егда пастырски подвизался еси, святителю Дионисие, о просвещении верою Христовою людей суздальских и нижегородских, благодать Господня излияся во мнозех делех твоих, приводящи овцы заблуждшия к познанию Христову. Мы же, поминая труды и подвиги твоя, зовем ти:

Радуйся, времена и лета достопамятных деяний списати благоволивый; радуйся, на писание летописи инока Лаврентия благословивый. Радуйся, иконы Божия Матере Одигитрии списати наказавый; радуйся, ихже в Суздаль и Нижний Новград доставите повелевый. Радуйся, кивот со Страстьми Христовыми с Царьграда принести изволивый; радуйся, имиже землю Нижегородскую духовно украсивый. Радуйся, Малахию Философа для просвещения на Русь пославый; радуйся, тьму суемудрия стригольническаго изобличивый.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 10

Православныя каноны утверждая, пришел еси в Царьград со святым Феодором и тамо вся своими добродетельми удивил еси. Патриархом Нилом митрополитом Российския земли поставлен был еси и в Киеве многия скорби и заточения претерпел еси; мы же, Бога прославляя, поем Ему: Аллилуиа!

Икос 10

В Константине граде на Митрополию Российскую поставлен был еси, великаго града Киева вскоре достигл еси и, от князя тамо заточение смиренно прием, в темнице святую душу свою честно Господеви предал еси. Мы же, на тя взирающе и тобою просвещаеми, дерзаем глаголати сице:

Радуйся, яко от Патриарха Нила митрополитом на Русь поставлен был еси; радуйся, якоже сана первосвятительскаго удостоился еси. Радуйся, от князя бо заточение претерпел еси; радуйся, ты же вся скорби, яко от Бога, приял еси. Радуйся, яко мирно и радостно час смертный сретил еси; радуйся, душу бо твою во смирении предал еси. Радуйся, якоже в пещере великаго Антония погребен был еси; радуйся, ты же и по смерти твоей нас не оставил еси.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 11

Благодать от Бога стяжавшаго, дивнаго во святых Дионисия почтим сердцем и усты: кто исчислит твоя труды, молитвы и посты, о святителю? Мы же потщимся тебе всемерно подражати и благоприятно Богу вопияти: Аллилуиа!

Икос 11

Светоподательными лучи блистает житие твое, святителю отче Дионисие; евангельския заветы исполняя, крест на раменех своих за Христом безропотно понесл еси. Темже и мы глаголем ти:

Радуйся, Пресвятыя Троицы верный служителю; радуйся, Матере Божия усердный почитателю. Радуйся, Ангелов Божиих сослужителю; радуйся, пророков святых ревнователю. Радуйся, апостолов Господних подражателю; радуйся, мучеников Христовых соревнователю. Радуйся, святителей ревностных равностоятелю; радуйся, преподобных отец сопредстателю.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога, ведуще, притекаем к твоему заступлению, святителю отче Дионисие, усердно моляще тя. Не остави нас, чад твоих, в святых твоих молитвах, да и мы по скончании нашего земнаго жительства с тобою воспоем Богу: Аллилуиа!

Икос 12

Светоприемный светильник истиннаго света сущим на земли являешися, святителю Дионисие, просвещаеши бо верных сердца и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас радостно взывати ти:

Радуйся, свеще светозарная, Церковь озаряющая; радуйся, звездо, землю Российскую просвещающая. Радуйся, заре, мрак страстей и грехов разгоняющая; радуйся, молние, еретичествующих устрашающая. Радуйся, лучу, в иночестве подвизающихся укрепляющий; радуйся, свете, в подвизех благочестия наставляющий. Радуйся, светильниче, Нижегородский удел просветляющий; радуйся, светило, Суздальский край освещающее.

Радуйся, святителю отче Дионисие, земли Российския пресветлое украшение.

Кондак 13

О предивный и преславный святителю отче Дионисие, приими от нас, недостойных, хвалебное пение сие, пролей о нас твоя теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззаконии нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых и во благочестии провождаем; мы же с тобою вопием Ему: Аллилуиа!

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О святителю отче Дионисие, ты веси немощь естества нашего и скорбь времен настоящих, пролей о нас твоя теплыя молитвы и умоли Человеколюбца Господа, да не погубит нас со беззаконии нашими, но обратит к покаянию и исправлению, да прочее время жития нашего земнаго не в работе греху и страстем, но в делании заповедей Его святых и во благочестии провождаем. Не презри и не посрами упования нашего, но буди о нас предстатель немолчный к Богу, да сохранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да дарует нам во бранех терпение неослабное. В час же смертный явися нам, отче, заступник необоримый, ускори тогда на молитву о нас, безпомощных, и помози нам мирную и благую кончину улучити, грозная мытарства воздушная без препятия минути и в Небесный Горний Иерусалим внити. О всеблаженне отче наш Дионисие, сподоби ны последовати, по силе нашей, святому твоему житию! Яко да всемилостивым предстательством Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и твоими святыми молитвами сподобит нас Преблагий Христос Бог наш наследники быти Царствия Своего Небеснаго, славящих и величающих Его купно со Безначальным Его Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Краткое житие святителя Дионисия  Суздальского

В ми­ру – Да­вид, ро­дил­ся на юге Рос­сии, в Ки­ев­ских пре­де­лах, в на­ча­ле XIV сто­ле­тия. Он с ран­них лет по­свя­тил се­бя по­дви­гам ино­че­ской жиз­ни в Ки­е­во-Пе­чер­ской Лав­ре.

Из люб­ви к уеди­не­нию с бла­го­сло­ве­ния на­сто­я­те­ля Ди­о­ни­сий уда­лил­ся на се­вер Рос­сии. На бе­ре­гу Вол­ги, ни­же Ниж­не­го Нов­го­ро­да, свя­той вы­ко­пал се­бе пе­ще­ру и по­се­лил­ся в ней. Сна­ча­ла он жил здесь один от­шель­ни­ком, а по­том, ко­гда со­бра­лись к нему ис­ка­те­ли без­мол­вия (око­ло 1335 г.), ос­но­вал мо­на­стырь Об­шир­ным зна­ни­ем пра­вил ве­ры и стро­гой по­движ­ни­че­ской жиз­нью св. Ди­о­ни­сий при­об­рел се­бе все­об­щее ува­же­ние. Совре­мен­ни­ки ви­де­ли в нем «му­жа крот­ко­го, рас­су­ди­тель­но­го, зна­ю­ще­го Свя­щен­ное Пи­са­ние, учи­тель­но­го, слав­но­го пост­ни­че­ством и ис­пол­нен­но­го люб­ви ко всем».

Под его ру­ко­вод­ством вос­пи­ты­ва­лись пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Суз­даль­ский (па­мять 1/14 ап­ре­ля), пре­по­доб­ный Ма­ка­рий Жел­то­вод­ский (па­мять 25 июля/7 ав­гу­ста).

В 1352 г свя­той ста­рец по­сы­лал 12 че­ло­век из сво­ей бра­тии в «верх­ние гра­ды и стра­ны, иде­же Бог ко­го бла­го­сло­вит», для ду­хов­но­го про­све­ще­ния на­ро­да и ос­но­ва­ния но­вых оби­те­лей.

Ни­же­го­род­ские кня­зья до­ро­жи­ли его муд­ры­ми со­ве­та­ми и на­став­ле­ни­я­ми, пре­по­доб­ный Ди­о­ни­сий лич­но был из­ве­стен и все­рос­сий­ским мит­ро­по­ли­там.

В 1374 г. св. Ди­о­ни­сий был ру­ко­по­ло­жен мит­ро­по­ли­том Алек­си­ем во епи­ско­па Суз­даль­ско­го, а за­тем воз­ве­ден в сан ар­хи­епи­ско­па. Свя­ти­тель был рев­ност­ным бор­цом за чи­сто­ту пра­во­сла­вия. Он мно­го сде­лал в борь­бе про­тив ере­си стри­голь­ни­ков.

В 1377 г. по бла­го­сло­ве­нию и, воз­мож­но, под ре­дак­ци­ей свя­то­го бы­ла со­став­ле­на зна­ме­ни­тая Лав­рен­тьев­ская ле­то­пись, вдох­нов­ляв­шая Русь на осво­бо­ди­тель­ную борь­бу с та­та­ра­ми.

Впо­след­ствии, бу­дучи из­бран мит­ро­по­ли­том всея Рос­сии, св. Ди­о­ни­сий, воз­вра­ща­ясь из Ца­рь­гра­да, был за­дер­жан в Ки­е­ве кня­зем Ли­тов­ским. На­хо­дясь в за­клю­че­нии, он про­во­дил все вре­мя в мо­лит­ве и сер­деч­ном со­кру­ше­нии. Скон­чал­ся свя­ти­тель Ди­о­ни­сий 15 ок­тяб­ря 1385 го­да и был по­гре­бен в Ан­то­ни­е­вых пе­ще­рах Ки­е­во-Пе­чер­ской оби­те­ли.

Полное житие святителя Дионисия Суздальского

Свя­ти­тель Ди­о­ни­сий, ар­хи­епи­скоп Суз­даль­ский, в ми­ру Да­вид, был по­стри­же­ни­ком Ки­е­во-Пе­чер­ской оби­те­ли, от­ку­да с мест­ным бла­го­сло­ве­ни­ем – ико­ной Бо­жи­ей Ма­те­ри с пред­сто­я­щи­ми пре­по­доб­ны­ми Ан­то­ни­ем и Фе­о­до­си­ем – при­был на Вол­гу. Неда­ле­ко от Ниж­не­го Нов­го­ро­да свя­той Ди­о­ни­сий вы­ко­пал пе­ще­ру и под­ви­зал­ся в пол­ном без­мол­вии. К свя­то­му по­движ­ни­ку по­сте­пен­но сте­ка­лась бра­тия, и он око­ло 1335 го­да ос­но­вал мо­на­стырь в честь Воз­не­се­ния Гос­под­ня. Уче­ни­ка­ми свя­то­го Ди­о­ни­сия бы­ли пре­по­доб­ные Ев­фи­мий Суз­даль­ский (па­мять 1 ап­ре­ля) и Ма­ка­рий Жел­то­вод­ский, Ун­жен­ский (па­мять 25 июля). В 1352 го­ду свя­той ста­рец по­слал две­на­дцать че­ло­век из сво­ей бра­тии в "верх­ние гра­ды и стра­ны, иде­же Бог ко­го бла­го­сло­вит", для ду­хов­но­го про­све­ще­ния на­ро­да и ос­но­ва­ния но­вых оби­те­лей. Вы­со­кое бла­го­твор­ное вли­я­ние ока­зы­ва­ла оби­тель свя­то­го Ди­о­ни­сия на жи­те­лей Ниж­не­го Нов­го­ро­да. В 1371 го­ду свя­той по­стриг в мо­на­ше­ство со­ро­ка­лет­нюю вдо­ву кня­зя Ан­дрея Кон­стан­ти­но­ви­ча, по при­ме­ру ко­то­рой при­ня­ли мо­на­ше­ство мно­гие "бо­ля­ри­ны: же­ны, и вдо­ви­цы, и де­ви­цы".

В 1374 го­ду свя­той Ди­о­ни­сий был удо­сто­ен епи­скоп­ско­го са­на. Го­ды его свя­ти­тель­ско­го слу­же­ния па­да­ют на зна­ме­на­тель­ное вре­мя – Русь под­ни­ма­лась сбро­сить та­тар­ское иго. 31 мар­та 1375 го­да пле­нен­ный жи­те­ля­ми Ниж­не­го Нов­го­ро­да та­тар­ский во­е­на­чаль­ник, ока­зав­шись на епи­скоп­ском дво­ре, вы­стре­лил из лу­ка в свя­ти­те­ля Ди­о­ни­сия. Но Гос­подь хра­нил Сво­е­го из­бран­ни­ка – стре­ла за­де­ла лишь епи­скоп­скую ман­тию. В 1377 го­ду по бла­го­сло­ве­нию и, воз­мож­но, под ре­дак­ци­ей свя­ти­те­ля Ди­о­ни­сия ино­ком Лав­рен­ти­ем бы­ла со­став­ле­на зна­ме­ни­тая Лав­рен­тьев­ская ле­то­пись, вдох­нов­ляв­шая Русь. на осво­бо­ди­тель­ную борь­бу.

В 1379 го­ду, обе­ре­гая честь пер­во­свя­ти­тель­ской ка­фед­ры, свя­ти­тель Ди­о­ни­сий, один из всех епи­ско­пов, со­бран­ных в Москве по по­ве­ле­нию кня­зя, вы­сту­пил про­тив из­бра­ния в мит­ро­по­ли­ты кня­же­ско­го став­лен­ни­ка – пе­чаль­но из­вест­но­го ар­хи­манд­ри­та Ми­тяя.

В том же 1379 го­ду свя­ти­тель Ди­о­ни­сий уехал в Кон­стан­ти­но­поль с про­те­стом по по­во­ду на­ме­ре­ния из­брать Ми­тяя и по де­лу ере­ти­ков-стри­голь­ни­ков. На гре­ков свя­ти­тель про­из­вел силь­ное впе­чат­ле­ние сво­ей вы­со­кой ду­хов­ной на­стро­ен­но­стью и глу­бо­ким зна­ни­ем Свя­щен­но­го Пи­са­ния. Пат­ри­арх Нил, на­зы­вая свя­ти­те­ля "во­ис­ти­ну Бо­жи­им и ду­хов­ным че­ло­ве­ком", пи­сал, что сам ви­дел его "пост и ми­ло­сты­ни, и бде­ние, и мо­лит­вы, и сле­зы, и вся бла­гая ина". Из Кон­стан­ти­но­по­ля свя­ти­тель Ди­о­ни­сий при­слал для со­бо­ров Суз­да­ля и Ниж­не­го Нов­го­ро­да два спис­ка с ико­ны Бо­го­ма­те­ри Оди­гит­рии. В 1382 го­ду свя­ти­тель по­лу­чил от пат­ри­ар­ха ти­тул ар­хи­епи­ско­па. Вер­нув­шись на Русь, свя­ти­тель ез­дил в Псков и Нов­го­род для борь­бы с ере­сью стри­голь­ни­ков. Вто­рич­но он по­се­тил Кон­стан­ти­но­поль в 1383 го­ду для об­суж­де­ния с пат­ри­ар­хом во­про­са об управ­ле­нии рус­ской мит­ро­по­ли­ей. В 1384 го­ду свя­ти­тель Ди­о­ни­сий был по­став­лен пат­ри­ар­хом Ни­лом "мит­ро­по­ли­том на Русь". Но по воз­вра­ще­нии в Ки­ев свя­ти­тель был схва­чен по при­ка­за­нию ки­ев­ско­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Оль­гер­до­ви­ча и под­верг­нут за­клю­че­нию, в ко­то­ром скон­чал­ся 15 ок­тяб­ря 1385 го­да. По­гре­бен свя­ти­тель в "ки­ев­ской пе­че­ре ве­ли­ко­го Ан­то­ния". 26 июня па­мять свя­ти­те­ля Ди­о­ни­сия празд­ну­ет­ся ра­ди те­зо­име­нит­ства с пре­по­доб­ным Да­ви­дом Со­лун­ским, имя ко­то­ро­го он но­сил в ми­ру. В Си­но­ди­ке 1552 го­да Ни­же­го­род­ско­го Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря свя­ти­тель Ди­о­ни­сий на­зван "пре­по­доб­ным чу­до­твор­цем".