Акафист святителю Герману, архиепископу Казанскому и Свияжскому чудотворцу

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 06 июля (23 июня ст. ст.); 08 октября (25 сентября ст. ст.); 19 ноября (06 ноября ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1.

Избранный святителю, теплый о нас к Богу молитвенниче, угодниче Христов, преподобне отче Германе, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед твоим предстательством избавляй, да зовем ти:

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Икос 1.

Ангелом уподобляя непорочным житием святыя твоя Господи, отверзи ми ум и язык, восхвалити богоугодную жизнь, и преподобныя деяния святителя Твоего Германа, да зовем ему, вземшему от юности благий ярем Твой на рамо свое:

Радуйся, благочестиваго корене благочестивая отрасле.

Радуйся, от чрева матерня избранный служити в преподобии и правде.

Радуйся, от отрочестких лет кротким и благим нравом себе украсивый.

Радуйся, от младаго возраста в посте и молитве паче возраста преуспевый.

Радуйся, с учением книжным паче страху Божию себе обучавый.

Радуйся, в юных летех крепким подвижником воздержания себе явивый.

Радуйся, манием Божественным издалеча к великому твоему избранию ведомый.

Радуйся, тем же вседетельным манием, исперва яко зеница ока блюдомый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 2.

Видя тщету мирскаго жития, и многомятежность человеческих попечений, блаженне, жизнь твою исперва посвятил еси Богу, во еже непрестанно, и усты и сердцем, воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 2.

Разумом просвещаемый свыше, и желанием влекомый к горней жизни, ты вкупе с богомудрым родителем твоим, паче всего тщася о угождении Богу, отвергий красная мира, тесный иноческий путь избрал еси. Восхваляюще твое благое изволение, взываем тебе:

Радуйся, вне мирскаго мятежа, от младости работати Богу предложивый.

Радуйся, юность твою, яко жертву непорочну, отвержением от мира Богу принесый.

Радуйся, в жизни по Бозе под духовным игуменством будущаго святителя Гуриа преспевавый.

Радуйся, емуже вкупе в великом пастырстем служении в споспешника и преемника благодатию уготовлявыйся.

Радуйся, в тойжде (Волоколамской обители) и сам в меру духовнаго вожденачальства достигнувый.

Радуйся, первым тщавыйся быти в послушании, аще и последним во иноцех себе именовавый.

Радуйся, яко елико смирял еси себе, толико паче благодатию к возвышению был еси уготовляемь.

Радуйся, и смиренным возвращением от начальства на прежнее послушание, новыя духовныя силы для последующаго служения твоего стяжавый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 3.

Силою Вышняго, уготовлявшею тя во спасение твое и многих, ты, избранниче Божий, ведомь был еси от силы в силу богоугодной жизни и дел. Темже и воззван был еси благодатию на служение Церкве, в новопросвещеннем царстве Казанстем, во еже научити и неведущих Спасителя мира, звати Ему: Аллилуиа.

Икос 3.

Имея благое помышление царь, новоприобретенное силою крестною царство Казанское, паче всего устроити во единстве благочестия, да единым духом веры приобщится оно к велицей державе царства Российскаго, аки часть к своему телеси, при первосвятителе Гурии избра тя Собором Церкве в сослужебника ему, о сем ублажающе тя, присноблаженне, глаголем:

Радуйся, соборным гласом на дело апостольское достойно избранный.

Радуйся, усердный делателю Христов в новопросвещенней стране магометанскаго заблуждения.

Радуйся, яко благоплодный сад, святую обитель во граде Свияжсте насадивый.

Радуйся, храм во славу Успения Богоматере, аки неувядаемый трудов твоих памятник в ней соорудивый.

Радуйся, тую первее присноцветущею лепотою подвигов твоих украсивый.

Радуйся, в богоспасаемом братстве новонасажденныя обители твоея, паче всего плоды послушания и страха Божия возрастивый.

Радуйся, собирая словесных овец в словесный двор, всех и ради спасительнаго жительства, и ради наставления приходивших к тебе, любезно приимавый.

Радуйся, славою добродетелей твоих, многих из мрака магометанскаго нечестия во свет истиннаго благочестия обращавый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 4.

Бурю мирскаго жития, многообразными превратностьми злоключений выну воздвизаемую, благоотишно, яко мудрый кормчий, прешед святитель Гурий, в пристанище безмолвнаго покоя достиже; на поприщи бо новопросвещенныя паствы, среде непрерывных трудов подвизаяся, первосвятитель Казанский успе мирным сном безсмертия, ты же, блаженне, яко первый сослужитель и ревностный сотрудник скончавшагося явился, и достойный преемник ему, да на престоле святителства пастыреначалственне вещаеши Богу: Аллилуиа.

Икос 4.

Слышав богоправимый собор великия Российския Церкве, о блаженней кончине перваго святителя великия паствы Казанския, единогласно суди, яко токмо ты избранный Божий достоин возсести на седалищи блаженнаго Гуриа, темже воззванный в царствующий град, аще и отрицался еси по обычному тебе смирению от сана святителскаго, обаче повинуяся соборному определению, восприял еси святителский жезл паствы казанския, темже и мы в веселии приветствуем тя:

Радуйся, благий рабе Господа, верностию в меншем соделавыйся достойным большаго служения.

Радуйся, светильниче, на свешнице во спасение многим поставленный.

Радуйся, наставниче, и словом, а паче примером жизни твоея наставлявый верных и неверных на путь Христов.

Радуйся, пастырю добрый, неусыпным попечением полагавый душу твою о спасении душ пасомых.

Радуйся, мудрый приставниче дома Господня всем, по коегождо потребе нужная устроявый.

Радуйся, верный раздаятелю благ Господа твоего, помощь бедствующым, утешение скорбящым, неоскудно подававый.

Радуйся, в благоговейнем служении твоем, и сердце и преподобныя руце твоя о пастве ко Господу воздевавый.

Радуйся, благоприятными молитвами твоими мир, милость и благодать Божию на новопросвещенныя люди низводивый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 5.

Боготечней звезде уподобился еси, всехвальне святителю; восходя бо благодатию Божиею от силы в силу, по священным степенем иерархии, воззван был еси от паствы казанския на высоту престола митрополии московския, да со всею Церковию воспеваеши Богу: Аллилуиа.

Икос 5.

Видев благоверный царь богоугодное твое житие, святителю, соизволи на вышший свешник всероссийския митрополии поставити тя; ты же, блаженне, по смиренномудрию твоему, являя себе недостойна быти таковаго сана, достойнейшаго поставити умолял еси державнаго, обаче повинуяся званию, уготовлялся исполнити волю цареву; но положил еси в сердцы первее изрещи царю слово правды, яже правда аки зло вменися, и запя тя на пути вручаемаго тебе первопрестолия. Сего ради сугубо ублажаем тя:

Радуйся, и на высоте святителства смиренная о себе мудрствовавый.

Радуйся, на первопрестолии Российския Церкве паче бремя, неже честь себе видевый.

Радуйся, яко во еже большим послужити во спасение, готов был еси и вышшее служение прияти.

Радуйся, прежде восшествия на высоту престола, во смирении слово царю провещавый.

Радуйся, правды ради гонение и изгнание от предлежащия чести приявый.

Радуйся, слово право пред царем, паче приятия временныя славы предсудивый.

Радуйся, верою и правдою служити благу церкви и царства, необиновенно на первосвятителском престоле помышлявый.

Радуйся, изгнанием правды ради, блаженство небесное себе уготовивый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 6.

Проповедник истины был еси, святителю Германе; егда злобнии опричницы восташа на святителя Филиппа, ты един на суде неправеднем глаголал еси пред царем о неправде, возводимой на мужа неповиннаго, вещая в непоколебимей правде Богу: Аллилуиа.

Икос 6.

Возсия, святителю, в новом свете правота духа твоего, егда неповинный святитель Филипп неправедно был судимь и осужден, ты един из святителей воздвигл еси глас в защиту страдальца, благодерзновенно вещая пред царем: яко блаженный он от юности не суда ложна, ни лицеприятия не веде. Ублажающе праволюбие твое вещаем тебе:

Радуйся, при ангельской кротости твоея, крепкий ревнителю благочестия, егда зрел тое небрегомым от нечестия.

Радуйся, поборниче угнетаемой правоты.

Радуйся, безтрепетный защитниче неповинности.

Радуйся, ревностию твоею по истине, древним святым ревнителем уподобивыйся.

Радуйся, благодерзновением Грознаго удививый, но смиренномудрием того на кротость пременивый.

Радуйся, пример любве к правоте и последующым родом оставивый.

Радуйся, при западе жизни твоея, пламенныя лучи светлаго духа твоего в споборении истине показавый.

Радуйся, праволюбивым защищением правоты, течение праведной жизни твоея увенчавый.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 7.

Хотя непорочную жизнь твою, яко добрый подвиг скончати, потщался еси и царю в смиренномудрии слово благо рещи и пред царем в защиту мужа праведнаго правое слово провещати, темже совершив течение твое, яко ревнитель благочестия и поборник истины, стяжал еси дерзновение во исходе твоем взывати Богу: Аллилуиа.

Икос 7.

Новаго тя ревнителя по благочестии, и поборника позна Грозный царь и весь совет его, егда вещал еси царю в пастырстей кротости словеса правоты и страха Божия, и на суде святителя, глаголал еси пред царем во ограждение неповиннаго, темже вне паствы твоея, в царствующем граде пребывая в терпении, тамо и блаженную жизнь твою, от посещения Божия града, смертоностным посещением скончал еси. Ублажая смиренное в дусе, но высокое в делех течение жизни твоея и смиренную кончину твою таковая тебе приносим:

Радуйся, ревнителю смиренномудрия от юности путь смирения избравый.

Радуйся, и на священныя степени звание и избрание с смиренным уклонением приимавый.

Радуйся, жизнь твою при боговодимом шествии, якоже в смирении совершавый, такоже в смирении и скончавый.

Радуйся, при кончине твоей очистительною жертвою прегрешений от посещения Божия умерших бывый.

Радуйся, якоже не искавый славы человеческия в жизни, тако смиренное погребение восприявый и в смерти.

Радуйся, яко воистинну странник, выну искавый небеснаго града, в царствующем граде из дольней к горней жизни прешедый.

Радуйся, яко идеже во смирении сном смертным еси опочил, таможде Господь преславно тя чудодействем явил.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 8.

Странное и преславное сотвори о тебе, преподобне, прославляяй преподобныя своя Господь. Слышавше бо присная твоя чада, новосажденной тобою обители иноцы, и благочестивии богоспасаемыя паствы твоея людие, града Свияжска жителие, от святых мощей твоих в царствующем граде Москве изливающыяся исцеления, потщашася возвратити тя во град свой, в место первых подвигов твоих на поприщи просвещения верою новоприобретенныя страны, во еже благоприятнее при нетленных мощех твоих пети Богу: Аллилуиа.

Икос 8.

Вседушно, от всея любве, и всенародно, всякаго чина и звания, монаси и мирстии, града Свияжска жителие вожделеша имети мощи твоя, святителю, в созданней тобою обители, в месте славы благодати, действовавшия тобою в духовном созидании иночества, и назидании всех приходящих к тебе ради душевныя пользы. Темже испросивше соизволение благочестивейшаго царя, с неизглаголанною радостию пренесоша святыя мощи твоя, в созданную тобою обитель, и мы в радости их, весело приветствуем тя:

Радуйся, яко по смиренней кончине прославленным тобою Господом прославлен еси.

Радуйся, яко для приятия святых мощей твоих, в благоговейно сретавший тя град сподвигся и сам архипастырь, святитель Ермоген.

Радуйся, яко тойже великий святитель, со всем освященным собором, подобающее твоей святыни надгробное пение соверши.

Радуйся, яко, при внесении мощей твоих в созданный тобою храм Богородицы, дивное благоухание преисполни храм и обитель.

Радуйся, яко к общей благоговейней радости, святыя мощи твоя целы и нетленны обретошася.

Радуйся, яко многоразличными исцелении знаменовася слава святых мощей твоих.

Радуйся, яко теми же чудодействии засвидетелствовася, яко обрел еси благодать у Господа.

Радуйся, яко и симбирстии граждане вожделеша имети часть мощей твоих, во освящение и благодатную помощь.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 9.

Всякия болезни, живущею в тебе благодатию Святаго Духа, ты святителю врачуеши с верою притекающих к цельбоносным мощем твоим. Сего ради приемлюще тобою благодать исцелений, благодарне приявшему на себе недуги нашя Спасителю поем: Аллилуиа.

Икос 9.

Ветийство человеческое не может изрещи благодати нетления мощей твоих, ни поведати силы чудодействия оных. Мы же таинство верою приемлюще, благочестно вещаем:

Радуйся, чистотою духа от всякаго брения отрешивыйся.

Радуйся, постом и воздержанием, яко благовонною смирною, тело твое тления непричастно сотворивый.

Радуйся, непрестанною молитвою, яко небесным светолитием, тоежде благодатныя силы исполнивый.

Радуйся, всельшимся в тя Животворящим Духом по смерти чудодействуя.

Радуйся, сиявшим в тебе светом Христовым, телесныя и душевныя очи просвещаяй.

Радуйся, богодарованною тебе силою, нечистыя духи от одержимых ими отгоняяй.

Радуйся, в прибегающих к тебе страсти душевныя и телесныя врачуяй.

Радуйся, яко бодренно соделовавый спасение твое, и всех усердно притекающих к тебе спасению споспешествуяй.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 10.

Спасти хотя душу твою, отнележе начал еси работати Господеви, всякия скорби, лишения и уничижения добльственно терпя, по блаженней кончине твоея, соделался еси прибежище всем скорбьми житейскими обуреваемым, во еже со всеми взывати благодарно Избавителю всех: Аллилуиа.

Икос 10.

Стена и ограждение нам святыя мощи твоя, присноблаженне; прибегая бо с верою под цельбоносную сень оных, никтоже молитвами твоими, из храма твоего без благодатнаго утешения отходит. В немже бо сам искушен был еси, в сем и искушаемым испрашиваеши помощи. Предстояще убо с любовию живоприемному гробу твоему, взываем:

Радуйся, присный о нас к Богу ходатаю.

Радуйся, бедствующих предстателю.

Радуйся, печальных утешителю.

Радуйся, нуждающихся помощниче.

Радуйся, гонимых прибежище.

Радуйся, обуреваемых злоключении тихое пристанище.

Радуйся, во мраце недоумения сущих богосветлое вразумление.

Радуйся, обидимых заступниче.

Радуйся, изнемогающих духом богомудрое подкрепление.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 11.

Пение похвальное приносяще тебе святителю, вемы, яко ни святаго жития твоего, ни преподобных деяний, ни чудес, благодатию Божиею от мощей твоих обильно нам подаваемых, по достоянию не токмо восхвалити, но ниже, якоже подобает, известити возмогохом. Обаче ведуще тя превыше всех похвал суща, во светлостех святых, веселящеся простираем молебный глас о тебе, прославляющему святыя своя: Аллилуиа.

Икос 11.

Светозарный светильник имуще святыя мощи твоя, путь правый нам освещающий, и греховный мрак разгоняющий, блажим тя во обителех горних веселящася, и от неистощимаго источника благодати Божия, благая и полезная по коегождо потребе нам испрашивающа:

Радуйся, за земныя подвиги твоя пренебесными благами от Подвигоположника обдарованный.

Радуйся, за нищету духовную Царство Небесное восприемый.

Радуйся, за воздыхания и слезы непреходящим веселием утешаяйся.

Радуйся, за кротость твою землю вечнаго обладания наследивый.

Радуйся, за алчбу и жажду от неистощимаго потока сладости насыщаяйся.

Радуйся, за милосердие твое, милость от Бога получивый.

Радуйся, за чистоту твою лицезрением Божиим наслаждаяйся.

Радуйся, за гонение правды ради, на месте злачне примирнаго покоя вселяйся.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 12.

Благодать, всельшуюся в тя Святаго Духа, явив в жизни, в смерти и по смерти твоея, святителю, облагодати нашу мысль; недоумеем бо, како совершим скудную песнь нашу в похвалу тебе, разве запечатлеем тую совокуплением во едино, яко разделенных лучей, воспетых нами доблестей твоих, да хваляще тя выну усты и сердцем поем Богу: Аллилуиа.

Икос 12.

Поюще твое христоподражателное житие, богомудрая деяния, блаженную кончину, преславная по кончине чудодействия, и явленнейшыя доблести твоя, яко светлыя лучи соединяюще вкупе, от собственных твоих доброт, приносим тебе хваление таковое:

Радуйся, от юности твоея крепким постником и неослабным подвижником себе явивый.

Радуйся, по священным степенем возводимый благодатию, паче восхождением в сердцы по внутренней святости смиренномудренно возвышавыйся.

Радуйся, добльственный блаженнаго Гуриа в духовном созидании паствы казанския сотрудниче.

Радуйся, тогожде достойный в пастыреначальстве преемниче.

Радуйся, имевый звание светити и на высоте Всероссийския митрополии.

Радуйся, исповедниче истины пред царем, и защитниче страдальческия правоты святителя.

Радуйся, на месте смиреннаго покоища чудодейственною благодатию проявленный.

Радуйся, преславно из царствующего града нетленными мощами твоими во обитель твою пренесенный.

Радуйся, основанныя тобою обители священное ограждение и украшение.

Радуйся, яко в скорбех утешение, в болезнех исцеление, мощи твоя нам даровашася.

Радуйся, благоприятный о нас дольних и перстных, вкупе смиренных и грешных, в горних к Богу предстателю, и немолчный молитвенниче.

Радуйся, святителю Германе, великий чудотворче.

Кондак 13.

О великий угодниче Божий, святителю Германе, приими сие усердное к тебе моление наше, и благоприятным твоим пред престолом Святыя Троицы предстательством, моли о нас недостойных рабех твоих, еже избавитися нам от належащих бед, внезапныя смерти и вечнаго осуждения, да сподобимся вкупе с тобою, в лице святых, выну Единому в Троице Богу, Спасителю нашему, воспевати: Аллилуиа.

Кондак сей глаголи трижды, таже икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва.

О святителю Христов Германе, богомудрый обители сея основателю, духовный иночествующих вождю, примером христоподражательной жизни твоея наставляяй! К тебе прибегаем и тебе усердно молим: соделай святыми твоими молитвами, да и мы благодатию Божиею созиждемся во обитель Духа Святаго, последованием жизни твоея воображаемся во образ Христов, во образ преподобия и правды и осеняемии силою богоприятных молитв твоих, приносим плоды благих дел; благоугождающе Господу, да тщимся ходити во свете лица Его, паче всего любити Его, служити во благо ближних наших; и всемерно соделовати спасение свое, на пути многопременчивыя жизни, терпением всякия тесноты, скорбей, лишений. А дабы возмощи нам понести благое иго Христово, моли, святче Божий, о укреплении немощи нашея помощию свыше, да избавит нас Господь от враг видимых и невидимых, от огненнаго и воднаго потребления, от неблагорастворения воздуха и тлетворных ветр, а паче от душепагубнаго пламени, потопления и обуревания страстей наших, да под кровом благости и милосердия Божия, тихое и безмолвное житие поживем, ждуще блаженнаго явления Господа и Спаса нашего Иисуса Христа; Емуже со Отцем и Святым Духом честь и слава, во веки веков. Аминь.

<

Ґкafістъ с™и1телю гeрману, ґрхіепjскопу казaнскому и3 свіsжскому чудотв0рцу

Кондaкъ №.

И#збрaнный с™и1телю, тeплый њ нaсъ къ бGу мlтвенниче, ўг0дниче хrт0въ, прпdбне џ§е гeрмане, ћкw и3мёzй дерзновeніе ко гDу, t всsкихъ нaсъ бёдъ твои1мъ предстaтельствомъ и3збавлsй, да зовeмъ ти2:

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Јкосъ №.

ЃгGлwмъ ўподоблsz непор0чнымъ житіeмъ с™ы6z тво‰ гDи, tвeрзи ми2 ќмъ и3 zзhкъ, восхвали1ти бGоуг0дную жи1знь, и3 прпdбныz дэ‰ніz с™и1телz твоегw2 гeрмана, да зовeмъ є3мY, взeмшему t ю4ности бlгjй kрeмъ тв0й на рaмо своE:

Рaдуйсz, бlгочести1вагw к0рене бlгочести1ваz tрасле: рaдуйсz, t чревA мaтернz и4збранный служи1ти въ прпdбіи и3 прaвдэ.

Рaдуйсz, t џтрочесткихъ лётъ кр0ткимъ и3 бlги6мъ нрaвомъ себE ўкраси1вый: рaдуйсz, t младaгw в0зраста въ п0стэ и3 моли1твэ пaче в0зраста преуспёвый.

Рaдуйсz, съ ўчeніемъ кни1жнымъ пaче стрaху б9ію себE њбучaвый: рaдуйсz, въ ю4ныхъ лётэхъ крёпкимъ подви1жникwмъ воздержaніz себE kви1вый.

Рaдуйсz, мaніемъ бжcтвеннымъ и3здалeча къ вели1кому твоемY и3збрaнію вед0мый: рaдуйсz, тёмже вседётельнымъ мaніемъ, и3спeрва ћкw зёница џка блюд0мый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ в7.

Ви1дz тщетY мірскaгw житіS, и3 многомzтeжность человёческихъ попечeній, бlжeнне, жи1знь твою2 и3спeрва посвzти1лъ є3си2 бGу, во є4же непрестaннw, и3 ўсты2 и3 сeрдцемъ, воспэвaти є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Рaзумомъ просвэщaемый свhше, и3 желaніемъ влек0мый къ г0рнэй жи1зни, ты2 вкyпэ съ бGом{дрымъ роди1телемъ твои1мъ, пaче всегw2 тщaсz њ ўгождeніи бGу, tвёргій крaснаz мjра, тёсный и4ноческій пyть и3збрaлъ є3си2. восхвалsюще твоE бlг0е и3зволeніе, взывaемъ тебЁ:

Рaдуйсz, внЁ мірскaгw мzтeжа, t млaдости раб0тати бGу предложи1вый: рaдуйсz, ю4ность твою2, ћкw жeртву непор0чну, tвержeніемъ t мjра бGу принесhй.

Рaдуйсz, въ жи1зни по бз7э под8 дух0внымъ и3гyменствомъ бyдущагw с™и1телz гyріа преспэвaвый: рaдуйсz, є3мyже вкyпэ въ вели1комъ пaстырстэмъ служeніи въ споспёшника и3 преeмника бlгодaтію ўготовлsвыйсz.

Рaдуйсz, въ т0йжде (волоколaмской њби1тели) и3 сaмъ въ мёру дух0внагw вожденачaльства дости1гнувый: рaдуйсz, пeрвымъ тщaвыйсz бhти въ послушaніи, ѓще и3 послёднимъ во и4ноцэхъ себE и3меновaвый.

Рaдуйсz, ћкw є3ли1кw смирsлъ є3си2 себE, толи1ко пaче бlгодaтію къ возвышeнію бhлъ є3си2 ўготовлsемь: рaдуйсz, и3 смирeннымъ возвращeніемъ t начaльства на прeжнее послушaніе, нHвыz духHвныz си6лы длz послёдующагw служeніz твоегw2 стzжaвый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ G.

Си1лою вhшнzгw, ўготовлsвшею тS во сп7сeніе твоE и3 мн0гихъ, ты2, и3збрaнниче б9ій, вед0мь бhлъ є3си2 t си1лы въ си1лу бGоуг0дной жи1зни и3 дёлъ. тёмже и3 воззвaнъ бhлъ є3си2 бlгодaтію на служeніе цRкве, въ новопросвэщeннэмъ цaрствэ казaнстэмъ, во є4же научи1ти и3 невёдущихъ сп7си1телz мjра, звaти є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

И#мёz бlг0е помышлeніе цaрь, новопріwбрётенное си1лою кrтною цaрство казaнское, пaче всегw2 ўстр0ити во є3ди1нствэ бlгочeстіz, да є3ди1нымъ дyхомъ вёры пріwбщи1тсz nно2 къ вели1цэй держaвэ цaрства рwссjйскагw, ѓки чaсть къ своемY тэлеси2, при первос™ителе гyріи и3збрA тS соб0ромъ цRкве въ сослужeбника є3мY, њ сeмъ ўблажaюще тS, приснобlжeнне, глаг0лемъ:

Рaдуйсz, соб0рнымъ глaсомъ на дёло ґпcльское дост0йнw и3збрaнный: рaдуйсz, ўсeрдный дёлателю хrт0въ въ новопросвэщeннэй странЁ магометaнскагw заблуждeніz.

Рaдуйсz, ћкw бlгопл0дный сaдъ, с™yю њби1тель во грaдэ свіsжстэ насади1вый: рaдуйсz, хрaмъ во слaву ўспeніz бGом™ре, ѓки неувzдaемый трудHвъ твои1хъ пaмzтникъ въ нeй соwруди1вый.

Рaдуйсz, тyю пeрвэе присноцвэтyщею лёпотою подвигHвъ твои1хъ ўкраси1вый: рaдуйсz, въ бGосп7сaемомъ брaтствэ новонасажденныz њби1тели твоеS, пaче всегw2 плоды2 послyшаніz и3 стрaха б9іz возрасти1вый.

Рaдуйсz, собирaz словeсныхъ nвeцъ въ словeсный дв0ръ всёхъ, и3 рaди спаси1тельнаго жи1тельства, и3 рaди наставлeніz приходи1вшихъ къ тебЁ, любeзнw пріимaвый.

Рaдуйсz, слaвою добродётелей твои1хъ, мн0гихъ и3з8 мрaка магометaнскагw нечє1стіz во свётъ и4стиннагw бlгочeстіz њбращaвый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ д7.

Бyрю мірскaгw житіS, многоwбрaзными преврaтностьми ѕлоключeній вhну воздвизaемую, бlгоwти1шнw, ћкw мyдрый к0рмчій, прешeдъ с™и1тель гyрій, въ пристaнище безм0лвнагw пок0z дости1же: на п0прищи бо новопросвэщeнныz пaствы, средЁ непрерывных трудHвъ подвизazсz, первос™итель казaнский ўспE ми1рнымъ сн0мъ безсмeртіz, ты2 же, блажeнне, ћкw пeрвый сослужи1тель и3 рeвностный сотрyдникъ скончaвшагwсz kви1лсz, и3 дост0йный преeмникъ є3мY, да на прест0лэ с™и1телства пастыреначaлственнэ вэщaеши бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhшавъ бGопрaвимый соб0ръ вели1кіz рwссjйскіz цRкве, њ блажeннэй кончи1нэ пeрвагw с™и1телz вели1кіz пaствы казaнскіz, є3диноглaснw суди2, ћкw т0кмw ты2 и3збрaнный б9ій дост0инъ возсёсти на сэдaлищи бlжeннагw гyріа, тёмже воззвaнный въ цaрствующій грaдъ, ѓще и3 tрицaлсz є3си2 по nбhчному тебЁ смирeнію t сaна с™ителскагw, nбaче повинyzсz соборному њпредэлeнію, воспріsлъ є3си2 с™ителскій жeзлъ пaствы казaнскіz, тёмже и3 мы2 въ весeліи привётствуемъ тS:

Рaдуйсz, бlгjй рaбе гDа, вёрностію въ мeншемъ содёлавыйсz дост0йнымъ б0льшагw служeніz: рaдуйсz, свэти1льниче, на свёшницэ во сп7сeніе мнHгимъ постaвленный.

Рaдуйсz, настaвниче, и3 сл0вомъ, ґ пaче примёромъ жи1зни твоеS наставлsвый вёрныхъ и3 невёрныхъ на пyть хrт0въ: рaдуйсz, пaстырю д0брый, неусhпнымъ попечeніемъ полагaвый дyшу твою2 њ сп7сeніи дyшъ пас0мыхъ.

Рaдуйсz, мyдрый пристaвниче д0ма гDнz всBмъ, по коегHждо потрeбэ нyжнаz ўстроsвый: рaдуйсz, вёрный раздаsтелю блaгъ гDа твоегw2, п0мощь бёдствующымъ, ўтэшeніе скорбsщымъ, неwскyднw подавaвый.

Рaдуйсz, въ бlгоговёйнэмъ служeніи твоeмъ, и3 сeрдце и3 преподHбныz рyцэ тво‰ њ пaствэ ко гDу воздэвaвый: рaдуйсz, бlгопріsтными мlтвами твои1ми ми1ръ, ми1лость и3 бlгодaть б9ію на новопросвэщє1нныz лю1ди низводи1вый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ є7.

БGотечнэй ѕвэздЁ ўпод0билсz є3си2, всехвaльне с™и1телю; восходS бо бlгодaтію б9іею t си1лы въ си1лу, по свzщeннымъ степeнємъ їерaрхіи, воззвaнъ бhлъ є3си2 t пaствы казaнскіz на высотY прест0ла митроп0ліи моск0вскіz, да со всeю цRковію воспэвaеши бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Ви1дэвъ бlговёрный цaрь бGоуг0дное твоE житіE, с™и1телю, соизв0ли на вhшшій свёшникъ всерwссjйскіz митроп0ліи постaвити тS: ты2 же, бlжeнне, по смиренномyдрію твоемY, kвлsz себE недост0йна бhти таковaгw сaна, дост0йнэйшаго постaвити ўмолsлъ є3си2 держaвнаго, nбaче повинyzсz звaнію, ўготовлsлсz и3сп0лнити в0лю царeву; но положи1лъ є3си2 въ сeрдцы пeрвэе и3зрещи2 цaрю сл0во прaвды, ћже прaвда ѓки ѕло2 вмэни1сz, и3 запS тS на пути2 вручаемагw тебЁ первопрест0ліz. сегw2 рaди сугyбо ўбlжaемъ тS:

Рaдуйсz, и3 на выстотЁ с™и1телства смирє1ннаz њ себЁ мyдрствовавый: рaдуйсz, на первопрест0ліи рwссjйскіz цRкве пaче брeмz, нeже чeсть себЁ ви1дэвый.

Рaдуйсz, ћкw во є4же б0льшымъ послужи1ти во сп7сeніе, гот0въ бhлъ є3си2 и3 вhшшее служeніе пріsти: рaдуйсz, прeжде восшeствіz на высотY прест0ла, во смирeніи сл0во цaрю провэщaвый.

Рaдуйсz, прaвды рaди гонeніе и3 и3згнaніе t предлежaщіz чeсти пріsвый: рaдуйсz, сл0во прaво пред8 царeмъ, пaче пріsтіz врeменныz слaвы предсуди1вый.

Рaдуйсz, вёрою и3 прaвдою служи1ти блaгу цRкви и3 цaрства, неwбиновeннw на первос™и1телскомъ прест0лэ помышлsвый: рaдуйсz, и3згнaніемъ прaвды рaди, бlжeнство нбcное себЁ ўгот0вивый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ ѕ7.

Проповёдникъ и4стины бhлъ є3си2, с™и1телю гeрмане: є3гдA ѕл0бніи nпри1чницы востaша на с™и1телz філjппа, ты2 є3ди1нъ на судЁ непрaведнэмъ глаг0лалъ є3си2 пред8 царeмъ њ непрaвдэ, возводимой на мyжа непови1ннаго, вэщaz въ непоколеби1мэй прaвдэ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

ВозсіS, с™и1телю, въ н0вомъ свётэ правотA дyха твоегw2, є3гдA непови1нный с™и1тель філjппъ непрaвэднw бhлъ суди1мь и3 њсуждeнъ, ты2 є3ди1нъ и3з8 с™и1телей воздви1глъ є3си2 глaсъ въ защи1ту страдaльца, бlгодерзновeннw вэщaz пред8 царeмъ: ћкw бlжeнный џнъ t ю4ности не судA л0жна, ни лицепріsтіz не вёдэ. ўблажaюще праволю1біе твоE вэщaемъ тебЁ:

Рaдуйсz, при ѓгGльской кр0тости твоеS, крёпкій ревни1телю бlгочeстіz, є3гдA зрёлъ т0е небрег0мымъ t нечeстіz: рaдуйсz, поб0рниче ўгнетaемой правоты2.

Рaдуйсz, безтрeпетный защи1тниче непови1нности: рaдуйсz, рeвностію твоeю по и4стинэ, дрє1внимъ с™ы6мъ ревни1телємъ ўпод0бивыйсz.

Рaдуйсz, бlгодерзновeніемъ гр0знаго ўдиви1вый, но смиренномyдріемъ того2 на кр0тость премэни1вый: рaдуйсz, примёръ любвE къ правотЁ и3 послёдующымъ родHмъ њстaвивый.

Рaдуйсz, при зaпадэ жи1зни твоеS, плaмєнныz лучи6 свётлагw дyха твоегw2 въ споборeніи и4стинэ показaвый: рaдуйсz, праволюби1вымъ защищeниемъ правоты2, течeніе прaведной жи1зни твоеS ўвэнчaвый.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ з7.

ХотS непор0чную жи1знь твою2, ћкw д0брый п0двигъ скончaти, потщaлсz є3си2 и3 цaрю въ смиренномyдріи сл0во блaго рещи2 и3 пред8 царeмъ въ защи1ту мyжа прaведнагw прaвое сл0во провэщaти, тёмже соверши1въ течeніе твоE, ћкw ревни1тель бlгочeстіz и3 поб0рникъ и4стины, стzжaлъ є3си2 дерзновeніе во и3сх0дэ твоeмъ взывaти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Н0вагw тS ревни1телz по бlгочeстіи, и3 поб0рника познA гр0зный цaрь и3 вeсь совётъ є3гw2, є3гдA вэщaлъ є3си2 цaрю въ пастырстэй кр0тости словесA правоты2 и3 стрaха б9іz, и3 на судB с™и1телz, глаг0лалъ є3си2 пред8 царeмъ во њгржадeніе непови1ннагw, тёмже внЁ пaствы твоеS, въ цaрствующэмъ грaдэ пребывaz въ терпёніи, тaмw и3 бlжeнную жи1знь твою2, t посэщeніz б9іz грaда, смертон0стнымъ посэщeніемъ скончaлъ є3си2. ўблажaz смирeнное въ дyсэ, но выс0кое въ дёлэхъ течeніе жи1зни твоеS и3 смирeнную кончи1ну твою2 таковaz тебЁ прин0симъ:

Рaдуйсz, ревни1телю смиренномyдріz t ю4ности пyть смирeніz и3збрaвый: рaдуйсz, и3 на сщ7є1нныz степє1ни звaніе и3 и3збрaніе съ смирeннымъ ўклонeніемъ пріимaвый.

Рaдуйсz, жи1знь твою2 при бGоводи1момъ шeствіи, ћкwже въ смирeніи совершaвый, тaкоже въ смирeніи и3 скончaвый: рaдуйсz, при кончи1нэ твоeй њчисти1тельною жeртвою прегрэшeній t посэщeніz б9іz ўмeршихъ бhвый.

Рaдуйсz, ћкwже не и3скaвый слaвы человёческіz въ жи1зни, тaкw смирeнное погребeніе воспріsвый и3 въ смeрти: рaдуйсz, ћкw вои1стинну стрaнникъ, вhну и3скaвый нбcнагw грaда, въ цaрствующемъ грaдэ и3з8 д0льнэй къ г0рнэй жи1зни прешeдый.

Рaдуйсz, ћкw и3дёже во смирeніи сн0мъ смeртнымъ є3си2 њпочи1лъ, тaможде гDь преслaвнw тS чудодёйствіемъ kви1лъ.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ }.

Стрaнное и3 преслaвное сотвори2 њ тебЁ, прпdбне, прославлszй прпdбныz сво‰ гDь. слhшавше бо при6снаz тво‰ ч†да, новосаждeнной тоб0ю њби1тели и4ноцы, и3 бlгочести1віи бGосп7сaемыz пaствы твоеS лю1діе, грaда свіsжска жи1теліе, t с™hхъ мощeй твои1хъ въ цaрствующемъ грaдэ москвЁ и3зливaющыzсz и3сцэлє1ніz, потщaшасz возврати1ти тS во грaдъ св0й, въ мёсто пeрвыхъ подвигHвъ твои1хъ на п0прищи просвэщeніz вёрою новопріобрётенныz страны2, во є4же бlгопріsтнэе при нетлённыхъ мощeхъ твои1хъ пёти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

Вседyшнw, t всёz любвE, и3 всенар0днw, всsкагw чи1на и3 зв†8ніz, монaси и3 мірстjи, грaда свіzжска жи1теліе вожделёша и3мёти м0щи тво‰, с™и1телю, въ создaннэй тоб0ю њби1тели, въ мёстэ слaвы блгdти, дёйствовавшіz тоб0ю въ д¦0вномъ созидaніи и4ночества, и3 назидaніи всёхъ приходsщихъ къ тебЁ рaди душeвныz п0льзы. тёмже и3спроси1вше соизволeніе бlгочести1вэйшагw царS, съ неизглаг0ланною рaдостію пренес0ша с™ы6z м0щи тво‰, въ создaнную тоб0ю њби1тель, и3 мы2 въ рaдости и4хъ, вeселw привётствуемъ тS:

Рaдуйсz, ћкw по смирeннэй кончи1нэ прослaвленнымъ тоб0ю гDомъ прослaвленъ є3си2: рaдуйсz, ћкw длz пріsтіz с™hхъ мощeй твои1хъ, въ бlгоговёйнw сретавший тS грaдъ сподви1гсz и3 сaмъ ґрхіпaстырь, с™и1тель є3рмогeнъ.

Рaдуйсz, ћкw т0йже вели1кій с™и1тель, со всёмъ њсщ7eннымъ соб0ромъ, подобaющее твоeй с™hни надгр0бное пёніе соверши2: рaдуйсz, ћкw, при внесeніи мощeй твои1хъ въ создaнный тоб0ю хрaмъ бцdы, ди1вное бlгоухaніе преисп0лни хрaмъ и3 њби1тель.

Рaдуйсz, ћкw къ џбщей бlгоговёйнэй рaдости, с™ы6z м0щи тво‰ цёлы и3 нетлённы њбрэт0шасz: рaдуйсz, ћкw многоразли1чными и3сцэлє1ніи знaменовасz слaва с™hхъ мощeй твои1хъ.

Рaдуйсz, ћкw тёми же чудодBйствіи засвидётелствовасz, ћкw њбрёлъ є3си2 блгdть ў гDа: рaдуйсz, ћкw и3 симби1рстіи грaждане вожделёша и3мёти чaсть мощeй твои1хъ, во њсщ7eніе и3 бlгодaтную п0мощь.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ f7.

Вс‰кіz болBзни, живyщею въ тебЁ блгdтію с™aгw д¦а, ты2 с™и1телю врачyеши съ вёрою притекaющихъ къ цэльбонHснымъ мощeмъ твои6мъ. сегw2 рaди пріeмлюще тоб0ю блгdть и3сцэлeній, бlгодaрнэ пріsвшему на себE нед{ги нaшz сп7си1телю поeмъ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

Вэтjйство человёческое не м0жетъ и3зрещи2 бlгодaти нетлёніz мощeй твои1хъ, ни повёдати си1лы чудодёйствіz џныхъ. мы2 же тaинство вёрою пріeмлюще, бlгочeстнw вэщaемъ:

Рaдуйсz, чистот0ю дyха t всsкагw брeніz tрэши1выйсz: рaдуйсz, пост0мъ и3 воздержaніемъ, ћкw бlгов0нною смЂрною, тёло твоE тлёніz непричaстнw сотвори1вый.

Рaдуйсz, непрестaнною мlтвою, ћкw нбcнымъ свэтоли1тіемъ, т0ежде бlгодaтныz си1лы и3сп0лнивый: рaдуйсz, всeльшимсz въ тS животворsщимъ д¦омъ по смeрти чудодёйствуz.

Рaдуйсz, сіsвшимъ въ тебЁ свётомъ хrт0вымъ, тэлє1сныz и3 душє1вныz џчи просвэщazй: рaдуйсz, бGодар0ванною тебЁ си1лою, нечи6стыz дyхи t њдержи1мыхъ и4ми tгонszй.

Рaдуйсz, въ прибегaющихъ къ тебЁ стр†сти душє1вныz и3 тэлє1сныz врачyzй: рaдуйсz, ћкw б0дреннw содёловавый сп7сeніе твоE, и3 всёхъ ўсeрднw притекaющихъ къ тебЁ сп7сeнію споспёшествуzй.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ ‹.

Сп7сти2 хотS дyшу твою2, tнели1же начaлъ є3си2 раб0тати гDеви, всsкіz ск0рби, лишє1ніz и3 ўничижє1ніz добльственнw терпS, по блажeннэй кончи1нэ твоеS, содёлалсz є3си2 прибёжище всBмъ скорбьми2 житeйскими њбуревaємымъ, во є4же со всёми взывaти бlгодaрнw и3збaвителю всёхъ: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹.

СтэнA и3 њграждeніе нaмъ с™ы6z м0щи тво‰, приснобlжeнне: прибэгaz бо съ вёрою под8 цэльбон0сную сёнь џныхъ, никт0же мlтвами твои1ми, и3з8 хрaма твоегw2 без8 бlгодaтнагw ўтэшeніz tх0дитъ. въ нeмже бо сaмъ и3скушeнъ бhлъ є3си2, въ сeмъ и3 и3скушaємымъ и3спрaшиваеши п0мощи. предстоsще ќбw съ люб0вію живопріeмному гр0бу твоемY, взывaемъ:

Рaдуйсz, при1сный њ нaсъ къ бGу ходaтаю: рaдуйсz, бёдствующихъ предстaтелю.

Рaдуйсz, печaльныхъ ўтёшителю: рaдуйсz, нуждaющихсz пом0щниче.

Рaдуйсz, гони1мыхъ прибёжище: рaдуйсz, њбуревaемыхъ ѕлоключeніи ти1хое пристaнище.

Рaдуйсz, во мрaцэ недоумёніz сyщихъ бGосвётлое вразумлeніе: рaдуйсz, њби1димыхъ застyпниче.

Рaдуйсz, и3знемогaющихъ дyхомъ бGомудрое подкрэплeніе.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ №i.

Пёніе похвaльное приносsще тебЁ с™и1телю, вёмы, ћкw ни с™aгw житіS твоегw2, ни прпdбныхъ дэsній, ни чудeсъ, бlгодaтію б9іею t мощeй твои1хъ њби1льнw нaмъ подавaемыхъ, по достоsнію не т0кмw восхвали1ти, но нижE, ћкwже подобaетъ, и3звэсти1ти возмог0хомъ. nбaче вёдуще тS превhше всёхъ похвaлъ сyща, во свётлостехъ с™hхъ, веселsщесz простирaемъ молeбный глaсъ њ тебЁ, прославлsющему с™ы6z сво‰: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Свэтозaрный свэти1льникъ и3мyще с™ы6z м0щи тво‰, пyть прaвый нaмъ освэщaющий, и3 грэх0вный мрaкъ разгонsющій, блажи1мъ тS во њби1телехъ г0рнихъ веселsщасz, и3 t неистощи1магw и3ст0чника блгdти б9іz, бlг†z и3 полє1знаz по коегHждо потрeбэ нaмъ и3спрaшивающа:

Рaдуйсz, за земны6z п0двиги тво‰ пренбcными бlгами t подвигопол0жника њбдар0ванный: рaдуйсz, за нищетY дух0вную цrтво нбcное воспріeмый.

Рaдуйсz, за воздых†ніz и3 слезы2 непреходsщимъ весeліемъ ўтешazйсz: рaдуйсz, за кр0тость твою2 землю2 вёчнагw њбладaніz наслёдивый.

Рaдуйсz, за ѓлчбу и3 жaжду t неистощи1магw пот0ка слaдости насыщazйсz: рaдуйсz, за милосeрдіе твоE, млcть t бGа получи1вый.

Рaдуйсz, за чистотY твою2 лицезрёніемъ б9іимъ наслаждazйсz: рaдуйсz, за гонeніе прaвды рaди, на мёстэ ѕлaчнэ примjрнагw пок0z вселsйсz.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ в7і.

Бlгодaть, всeльшуюсz въ тS с™aгw д¦а, kви1въ въ жи1зни, въ смeрти и3 по смeрти твоеS, с™и1телю, њбlгодати2 нaшу мhсль: недоумёемъ бо, кaкw соверши1мъ скyдную пёснь нaшу въ похвалY тебЁ, рaзвэ запечатлeемъ тyю совокуплeніемъ во є3ди1но, ћкw раздэлeнныхъ лучeй, воспётыхъ нaми д0блестей твои1хъ, да хвaлzще тS вhну ўсты2 и3 сeрдцемъ поeмъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7і.

Пою1ще твоE хrтоподражaтелное житіE, бGом{драz дэ‰ніz, бlжeнную кончи1ну, пресл†внаz по кончи1нэ чудодёйсвтіz, и3 явлeннэйшыz д0блєсти тво‰, ћкw свBтлыz лучи2 соединsюще вкyпэ, t с0бственныхъ твои1хъ добр0тъ, прин0симъ тебЁ хвалeніе таков0е:

Рaдуйсz, t ю4ности твоеS крёпкимъ п0стникомъ и3 неwслaбнымъ подви1жникомъ себE kви1вый: рaдуйсz, по сщ7є1ннымъ степeнємъ возводимый бlгодaтію, пaче восхождeніемъ въ сeрдцы по внyтреннэй свsтости смиренномyдреннw возвышaвыйсz.

Рaдуйсz, д0бльственный бlжeннагw гyріа въ д¦0вномъ созидaніи пaствы казaнскіz сотрyдниче: рaдуйсz, тогHжде дост0йный въ пастыреначaльствэ преeмниче.

Рaдуйсz, и3мёвый звaніе свэти1ти и3 на высотЁ всерwссjйскіz митроп0ліи: рaдуйсz, и3сповёдниче и4стины пред8 царeмъ, и3 защи1тниче страдaльческіz правоты2 с™и1телz.

Рaдуйсz, на мёсте смирeннаго пок0ища чудодёйственною бlгодaтію проzвлeнный: рaдуйсz, преслaвнw и3з8 царствующего грaда нетлёнными мощaми твои1ми во њби1тель твою2 пренесeнный.

Рaдуйсz, њсновaнныz тоб0ю њби1тєли свzщeнное њграждeніе и3 ўкрашeніе: рaдуйсz, ћкw въ ск0рбехъ ўтэшeніе, въ болёзнехъ и3сцэлeніе, м0щи тво‰ нaмъ даровaшасz.

Рaдуйсz, бlгопріsтный њ нaсъ д0льнихъ и3 пeрстныхъ, вкyпэ смирeнныхъ и3 грёшныхъ, въ г0рнихъ къ бGу предстaтелю, и3 нем0лчный мlтвенниче.

Рaдуйсz, с™и1телю гeрмане, вели1кій чудотв0рче.

Кондaкъ Gi.

Q вели1кій ўг0дниче б9ій, с™и1телю гeрмане, пріими2 сіE ўсeрдное къ тебЁ молeніе нaше, и3 бlгопріsтнымъ твои1мъ пред8 пrт0ломъ с™hz трbцы предстaтельствомъ, моли2 њ нaсъ недост0йныхъ рабёхъ твои1хъ, є4же и3збaвитисz нaмъ t належaщихъ бёдъ, внезaпныz смeрти и3 вёчнагw њсуждeніz, да спод0бимсz вкyпэ съ тоб0ю, въ лицЁ с™hхъ, вhну є3ди1ному въ трbцэ бGу, сп7си1телю нaшему, воспэвaти: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, таже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Моли1тва.

Q с™и1телю хrт0въ гeрмане, бGомyдрый њби1тели сеS њсновaтелю, дух0вный и4ночествующихъ вождю2, примeромъ хrтоподражaтельной жи1зни твоеS наставлszй! къ тебЁ прибэгaемъ и3 тебЁ ўсeрднw м0лимъ: содёлай с™hми твои1ми мlтвами, да и3 мы2 бlгодaтію б9іею сози1ждемсz во њби1тель д¦а с™aгw, послёдованіемъ жи1зни твоеS воwбражaемсz во њбразъ хrт0въ, во њбразъ препод0біz и3 прaвды и3 њсэнsеміи си1лою бGопріsтныхъ мlтвъ твои1хъ, прин0симъ плоды2 бlги1хъ дёлъ; бlгоугождaюще гDу, да тщи1мсz ходи1ти во свётэ лицA є3гw2, пaче всегw2 люби1ти є3гw2, служи1ти во блaго бли1жнихъ нaшихъ: и3 всемёрнw содёловати сп7сeніе своE, на пути2 многопремёнчивыz жи1зни, терпeніемъ всsкіz тэсноты2, скорбeй, лишeній. ґ дабы2 возмощи2 нaмъ понести2 бlг0е и4го хrт0во, моли2, свsтче б9ій, њ ўкрэплeніи нeмощи нaшеz п0мощію свhше, да и3збaвитъ нaсъ гDь t вр†гъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ, t џгненнагw и3 в0днагw потреблeніz, t неблагорастворeніz воздyха и3 тлетв0рныхъ вBтръ, ґ пaче t душепaгубнагw плaмени, потоплeніz и3 њбуревaніz страстeй нaшихъ, да под8 кр0вомъ бlгости и3 млcрдіz б9іz, ти1хое и3 безм0лвное житіE поживeмъ, ждyще бlжeннагw kвлeніz гDа и3 сп7са нaшегw ї}са хrта: є3мyже со nц7eмъ и3 с™hмъ д¦омъ чeсть и3 слaва, во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Краткое житие святителя Германа, архиепископа Казанского

Про­ис­хо­дил из древ­не­го бла­го­че­сти­во­го ро­да, с дет­ства был обу­чен чте­нию Бо­же­ствен­но­го Пи­са­ния и вос­пи­тан в стра­хе Бо­жи­ем. В 25 лет он по­сту­пил в Во­ло­ко­лам­ский мо­на­стырь, где при­нял по­стриг от игу­ме­на Гу­рия, впо­след­ствии св. ар­хи­епи­ско­па Ка­зан­ско­го († 1563 г., па­мять 5/18 де­каб­ря). В мо­на­сты­ре свя­той за­ни­мал­ся изу­че­ни­ем Свя­щен­но­го Пи­са­ния и кни­го­пи­са­ни­ем.

В 1555 г. по­сле по­ко­ре­ния Ка­за­ни ца­рем Иоан­ном Гроз­ным Гер­ма­ну суж­де­но бы­ло на­чать мис­си­о­нер­скую де­я­тель­ность для языч­ни­ков, на­се­ляв­ших пра­вый бе­рег Вол­ги. Он был на­зна­чен на­сто­я­те­лем оби­те­ли Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в Сви­яж­с­ке, ко­то­рая под его муд­рым ру­ко­вод­ством сде­ла­лась со­сре­до­то­чи­ем хри­сти­ан­ской про­по­ве­ди, ве­ры и бла­го­че­стия в ма­го­ме­тан­ской стране. Свя­ти­тель Гер­ман рев­ност­но за­ни­мал­ся стро­и­тель­ством пра­во­слав­ных хра­мов, про­све­ще­ни­ем языч­ни­ков в хри­сти­ан­ской ве­ре. Им бы­ло со­бра­но 150 книг. По смер­ти свя­ти­те­ля Гу­рия свя­ти­тель Гер­ман до­стой­но был при­зван на ар­хи­ерей­скую ка­фед­ру.

Ко­гда царь Иоанн Гроз­ный по­ве­лел на­зна­чить его на Мос­ков­скую мит­ро­по­ли­чью ка­фед­ру, свя­ти­тель Гер­ман от­ка­зал­ся и, вер­ный сво­е­му пас­тыр­ско­му дол­гу, не устра­шил­ся вра­зу­мить ца­ря, при­зы­вая к по­ка­я­нию, об­ли­чая его. За это он око­ло двух лет про­был в за­клю­че­нии в Москве. Он один под­нял ис­крен­ний го­лос за свя­ти­те­ля Филип­па, ко­гда царь тре­бо­вал его осуж­де­ния, хо­тя и сам свя­ти­тель Гер­ман был в опа­ле. В 1567 г. 6 но­яб­ря он умер, по­ла­га­ют, что оприч­ни­ки бы­ли его убий­ца­ми. По­гре­бен в церк­ви свя­ти­те­ля Ни­ко­лая. Через 27 лет бы­ли об­ре­те­ны его свя­тые мо­щи и пе­ре­не­се­ны в Сви­яж­ский мо­на­стырь.

Полное житие святителя Германа, архиепископа Казанского

Свя­ти­тель Гер­ман, ар­хи­епи­скоп Ка­зан­ский, жил в XVI ве­ке, ро­дил­ся в го­ро­де Ста­ри­це, про­ис­хо­дил из древ­не­го бо­яр­ско­го ро­да Поле­вых. В мо­ло­дые го­ды Гри­го­рий (так его зва­ли в ми­ру) при­нял по­стриг в Иоси­фо-Во­ло­ко­лам­ском мо­на­сты­ре от игу­ме­на Гу­рия, впо­след­ствии свя­то­го ар­хи­епи­ско­па Ка­зан­ско­го († 1563). (Свя­той Гу­рий был на­сто­я­те­лем оби­те­ли с 1542 до 1551 го­да.) В мо­на­сты­ре свя­той за­ни­мал­ся кни­го­пи­са­ни­ем, был бли­зок с жив­шим там в за­клю­че­нии пре­по­доб­ным Мак­си­мом Гре­ком. В 1551 го­ду бра­тия Ста­риц­ко­го Успен­ско­го мо­на­сты­ря, узнав о бла­го­че­стии сво­е­го со­оте­че­ствен­ни­ка, из­бра­ла его ар­хи­манд­ри­том.

Всту­пив в управ­ле­ние мо­на­сты­рем, свя­той Гер­ман с пас­тыр­ской рев­но­стью за­бо­тил­ся о его бла­го­устрой­стве – как внеш­нем, так и внут­рен­нем. Для ино­ков он был об­раз­цом сми­ре­ния и кро­то­сти. Он уве­ще­вал всех стро­го со­блю­дать ино­че­ские обя­зан­но­сти, а для ру­ко­вод­ства ввел в сво­ей оби­те­ли устав пре­по­доб­но­го Иоси­фа Во­лоц­ко­го († 1515).

Но через два с по­ло­ви­ной го­да ар­хи­манд­рит Гер­ман оста­вил Ста­риц­кий мо­на­стырь, пе­ре­дав на­чаль­ство в нем сво­е­му по­стри­же­ни­ку, свя­щен­но­и­но­ку Иову, впо­след­ствии пер­во­му пат­ри­ар­ху Мос­ков­ско­му, по­движ­ни­ку и стра­даль­цу за Рус­скую зем­лю. Лю­бовь к уеди­нен­ным по­дви­гам вер­ну­ла его в род­ной Во­ло­ко­лам­ский мо­на­стырь, где свя­той Гер­ман спа­сал­ся как про­стой инок. Ко­гда же в Москве по­явил­ся но­вый ере­тик Мат­фей Баш­кин, не при­зна­вав­ший Свя­тых Та­ин и от­ри­цав­ший ве­ру в Свя­тую Тро­и­цу, свя­той Гер­ман вме­сте со сво­им от­цом (при­няв­шим по­стриг в Во­ло­ко­лам­ской оби­те­ли с име­нем Фило­фей) был вы­зван на Мос­ков­ский Со­бор 1553 г. Со­бор осу­дил ере­ти­ка Баш­ки­на и по­ста­но­вил по­слать его для вра­зум­ле­ния в Во­ло­ко­лам­скую оби­тель к свя­то­му Гер­ма­ну, из­вест­но­му свя­той жиз­нью рев­ни­те­лю Хри­сто­вой ве­ры.

В 1555 го­ду, по­сле по­ко­ре­ния Ка­за­ни, там бы­ла учре­жде­на ар­хи­ерей­ская ка­фед­ра, на ко­то­рую на­зна­чи­ли ар­хи­епи­ско­пом быв­ше­го игу­ме­на Во­ло­ко­лам­ско­го мо­на­сты­ря свя­ти­те­ля Гу­рия. Ему бы­ло по­ру­че­но устро­ить в мис­си­о­нер­ских це­лях Успен­скую оби­тель в го­ро­де Сви­яж­с­ке. На­сто­я­те­лем но­вой оби­те­ли Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в г. Сви­яж­с­ке по ука­за­нию свя­ти­те­ля Гу­рия был на­зна­чен свя­той Гер­ман. Был вы­стро­ен ка­мен­ный со­бор с ко­ло­коль­ней и мо­на­ше­ские кел­лии. Сам на­сто­я­тель жил весь­ма скром­но, в тес­ной кел­лии под со­бор­ной ко­ло­коль­ней. Свя­той Гер­ман осо­бен­но за­бо­тил­ся о со­би­ра­нии мо­на­стыр­ской биб­лио­те­ки.

Вско­ре мо­на­стырь его про­сла­вил­ся ши­ро­кой бла­го­тво­ри­тель­но­стью и стал цен­тром про­све­ще­ния Ка­зан­ско­го края.

12 мар­та 1564 го­да, по пре­став­ле­нии свя­ти­те­ля Гу­рия, свя­той Гер­ман был по­свя­щен во епи­ско­па Ка­зан­ско­го. Непро­дол­жи­тель­ное вре­мя его управ­ле­ния ка­фед­рой от­ме­че­но за­бо­той о по­стро­е­нии хра­мов и о про­све­ще­нии края. В 1566 го­ду свя­ти­те­ля Гер­ма­на вы­звал в Моск­ву Иоанн Гроз­ный и по­ве­лел из­брать его на мит­ро­по­ли­чью ка­фед­ру. Свя­ти­тель Гер­ман сна­ча­ла от­ка­зы­вал­ся от воз­ла­га­е­мо­го на него бре­ме­ни. Царь не тер­пел воз­ра­же­ний, и свя­ти­тель дол­жен был по­се­лить­ся в мит­ро­по­ли­чьих по­ко­ях до воз­ве­де­ния в сан мит­ро­по­ли­та. Ви­дя неспра­вед­ли­во­сти со сто­ро­ны цар­ско­го окру­же­ния, свя­ти­тель Гер­ман, вер­ный сво­е­му пас­тыр­ско­го дол­гу, по­пы­тал­ся вра­зу­мить ца­ря сво­и­ми уве­ща­ни­я­ми. "Ты еще не воз­ве­ден на мит­ро­по­лию, а уже от­ни­ма­ешь у ме­ня сво­бо­ду", – пе­ре­дал царь ар­хи­епи­ско­пу через сво­их лю­бим­цев и при­ка­зал из­гнать свя­ти­те­ля Гер­ма­на с мит­ро­по­ли­чье­го дво­ра и дер­жать Москве под над­зо­ром. Око­ло двух лет свя­ти­тель про­был в опа­ле и 6 но­яб­ря 1567 го­да скон­чал­ся. Его по­хо­ро­ни­ли в церк­ви свя­ти­те­ля Ни­ко­лая Го­стун­ско­го. По прось­бе жи­те­лей го­ро­да Сви­яжск мо­щи свя­ти­те­ля в 1592 го­ду бы­ли пе­ре­не­се­ны из Моск­вы в Сви­яж­ский Успен­ский мо­на­стырь. Гроб его встре­чал свя­ти­тель Ер­мо­ген, то­гда мит­ро­по­лит Ка­зан­ский.

Пе­ре­не­се­ние мо­щей свя­ти­те­ля Гер­ма­на, ар­хи­епи­ско­па Ка­зан­ско­го, из Моск­вы в Сви­яж­ский Успен­ский мо­на­стырь про­изо­шло в 1592 го­ду.


См. так­же: "Жи­тие свя­то­го Гер­ма­на, ар­хи­епи­ско­па Ка­зан­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.