Акафист святителю Иоанну, архиепископу Шанхайскому и Санфранцисскому, чудотворцу

Одобрен: 25 декабря 2012 года журнал №131

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 июля (19 июня ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, всему миру источаяй обильныя струи духовнаго наставления и дивных чудес множество, восхваляем тя с любовию и зовем ти: Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Икос 1

Ангела образом яви тебе в последняя времена всея твари Создатель, да с милостию Божиею печешеся о людех земных; взирающе же на добродетели твоя, преблаженне Иоанне, вопием ти сице:

Радуйся, с ранняго детства благочестием украшенный.

Радуйся, иже со страхом и трепетом волю Божию исполнивый.

Радуйся, иже явивый благодать Божию в тайных благодеяниих.

Радуйся, быстрое далече сущих страждущих услышание.

Радуйся, любвеобильное поспешение ближним своим во спасение.

Радуйся, радование всем с верою к тебе припадающим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 2

Видяще обильное добродетелей твоих излияние, святителю славный Иоанне, просвещаемся духом, яко живоносный источник чудес Божиих напаяеши нас, верно вопиющих к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум имеяй преисполненный любве, купно и богословия, богомудре Иоанне, и богопознанием умудренный, и к страждущим людем любовию украшенный, познавати истиннаго Бога нас научи, да и мы во умилении вопием ти:

Радуйся, непоколебимая твердыне истины Православия.

Радуйся, драгоценный сосуде Духа Святаго.

Радуйся честный обличителю неверия и лжеучения.

Радуйся, ревностный исполнителю заповедей Божиих.

Радуйся, подвижниче, не даяй на ложе себе отдохновения.

Радуйся, возлюбленный пастырю стада Христова.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 3

Силою благодати Божия благий сиропитатель и наставник юношам явился еси, воспитуя в страсе Божием и приуготовляя их к служению Богови. Сего ради чада твоя взирают на тя и, благодаряще, вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяше воистину, отче Иоанне, с небесе тебе песни воспеваемей быти, а не от земли: како бо кто от человек возмогл бы твоих дел величие проповедати; мы же, приносяще Богу яже имамы, вопием ти сице:

Радуйся, непрестанною молитвою покрываяй чада твоя.

Радуйся, охранителю стада твоего крестным знамением.

Радуйся, любве великия вместилище, не взираяй на языков различия.

Радуйся, светильниче всесветлый и вселюбимый.

Радуйся, образе молитвы непрестанныя и милосердия.

Радуйся, утешений духовных подателю требующим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 4

Бурею напастей одолеваеми, како достойно возможем восхвалити чудеса твоя, блаженне Иоанне, яко прошел еси до конец вселенныя, спасения ради паствы твоея и благовествования Евангелия сущим во тьме. Благодаряще же Бога за апостольския труды твоя, воспеваем Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша ближнии и дальнии величие чудес твоих, Божиею милостию даже до нашего времене являемых; темже в тебе Богу прославляющемуся дивящеся, в страсе вопияху:

Радуйся, просветителю сущих во тьме неверия.

Радуйся, приведый людей твоих с востока дальняго до запада.

Радуйся, источниче чудес изливаемых Богом.

Радуйся, с любовию вразумляяй заблуждших.

Радуйся, скорый утешителю кающихся о гресех своих.

Радуйся, путевождю грядущих путем правым.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 5

Богодарованный свет явился еси, бури всех лютых разгоняяй, сущих на острове от вихрей смертоносных молитвами твоими охраняяй, святителю Иоанне, и крестным знамением ограждаяй. Научи и нас, призывающих тя в помощь, чудотворче святый, к Богу со дерзновением взывати: Аллилуиа.

Икос 5

Видим многую помощь твою в напастех и обстояниих, преблаженне отче Иоанне, дерзновенный бо ходатай пред Престолом Божиим и скорый в бедах помощник еси. Того ради и мы на твое предстательство пред Богом уповаем и вопием ти:

Радуйся, стихий опасных прогонителю.

Радуйся, молитвою твоею от нужд избавляяй.

Радуйся, алчущим хлеба присный подателю.

Радуйся, приуготовляяй просящим изобилие.

Радуйся, утешителю в скорбех сущих.

Радуйся, многих падших от погибели исхитивый.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 6

Проповедуя спасение, яко новый Моисей гугнивый явился еси, изводя люди твоя из плена безбожных, преблаженне Иоанне. Избави и нас от работы греховныя и врагов невидимых, да радующеся вопием к Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияв праведностию твоею, совершил еси неисполнимое, о добрый пастырю: преклонил бо еси власти мирския сострадати о людех твоих. Того ради с ними купно и мы благодарственно вопием ти:

Радуйся, пастырю добрый пастве твоей, пресельником тихое пристанище уготовавый.

Радуйся, о детех и болящих наипаче попечение имевый.

Радуйся, усердно тя призывающим верно помогаяй.

Радуйся, яко в немощнем телеси твоем сила Божия независтно совершашеся.

Радуйся, отразителю нападения нечестивых.

Радуйся, помрачителю лжи и проявителю истины.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 7

Хотя достойно прославити древних святых Запада, отпадшаго от истины, возстановил еси почитание их в Церкви Православней, о любителю святых Востока и Запада. Днесь с ними на небеси моли о нас, поющих на земли: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго видим тя избранника Божия, иже вкупе со святители древния Галлии явился еси в последняя времена яко един от сих, вдохновляя паству твою соблюдати Православную веру, якоже же сии на Западе исповедаху. Сохрани и нас в вере сей пребывати, вопиющих ти:

Радуйся, новый Мартине в воздержании, подвизех и чудесех твоих.

Радуйся, новый Германе во исповедании твоем Православныя веры.

Радуйся, новый Иларие в Божественном богословии.

Радуйся, новый Григорие в почитании и прославлении угодников Божиих.

Радуйся, новый Фавсте иноческим усердием.

Радуйся, новый Кесарие в твердой любве ко правилом Церкви Божией.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 8

Странное видение предста ти: в земли новей сретил еси паству твою бывшую, смущаему скорбьми многими, но яко дивный пастырь наставил еси ю поучением, терпением и праведностию твоею, и церковь Божия Матере, Яже всех скорбящих Радость есть, воздвигл еси; мы же, удивляющеся терпению и смирению твоему, благодарно вопием к Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе предав Христу, был еси делатель винограда Его, богоносне отче, не ведал бо еси покоя до конца многострадальнаго живота твоего. Помози и нам, недостойным, в деланиих наших и в нашем прилежании в верности Христу, да славяще Его, вопием ти:

Радуйся, претерпевый до конца и достигнувый спасения.

Радуйся, пред иконою Богоматере умрети сподобивыйся.

Радуйся, посреде гонения неправеднаго мужественный правды хранителю.

Радуйся, совершивый служение свое до конца и кончину приемый седя, яко иерарх.

Радуйся, по смерти утешивый паству чудесным своим возвращением.

Радуйся, многих чудес подателю к раце твоей с верою и любовию притекающим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 9

Все естество ангельское восхождением твоея души в небесныя обители возрадовася; мы же, удивляющеся твоим чудесем на земли, действом Святаго Духа являемым, воспеваем Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии не возмогут изобразити по достоянию святости жития твоего, о праведне отче Иоанне, понеже дом благодати Неизреченнаго Бога был еси; мы же не можем умолчати, чудеси явлену нашему маловерному веку дивящеся, и прославляем тя сице:

Радуйся, божественных наставлений палато.

Радуйся, яко смиренным деланием Ангелы сослужители себе сотворивый.

Радуйся, обретый вечное и нерукотворное жилище на небесех.

Радуйся, врачебнице, в нейже всяк недуг от Бога врачуется.

Радуйся, молитвеннаго подвига хранилище.

Радуйся, освященный храме Духа Святаго.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Иже всех Спаситель, новаго святаго посла нам и чрез него из темных глубин греховных воззва ны. Слышаще же его, нас призывающа, мы, недостойнии, взываем к Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси всем прибегающим к твоему небесному заступлению, отче Иоанне, темже и нас от демонских нападений ограждай, в бедах и нуждах стужающим нам на земли помогай, да с верою тебе взываем:

Радуйся, ослепших прозрение.

Радуйся, силою молитвы жизнь на смертном одре сущим подаваяй.

Радуйся, богооткровенное вразумление в смятении и сомнениих сущим.

Радуйся, спасительная влаго, орошающая в знойней печали погибающих.

Радуйся, сирым и оставленным отеческое заступление.

Радуйся, святый учителю ищущих истины.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 11

Пение непрестанное ко Пресвятей Троице, преблаженне отче Иоанне, мыслию, словом и доброделанием принесл еси, многим разумением истинныя веры Божия повеления уяснил еси, верою, надеждою и любовию наставляя нас в Троице Единому Богу воспевати: Аллилуиа.

Икос 11

Светодательна светильника Православия сущим во мраце неведения зрим тя, стада Христова добрый пастырю. Тако и по успении твоем являеши истину неведущим ея, просвещая души верных, вопиющих ти таковая:

Радуйся, просвещение мудростию Божиею сущих в неверии.

Радуйся, радуго тихия радости кротких.

Радуйся, громе, устрашаяй во гресе упорствующих.

Радуйся, молние, ереси пожигающая.

Радуйся, одождение догматов Православия.

Радуйся, орошение богомыслия.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога ведающе, сию с благоговением и благодарностию приемлем, к заступлению твоему чудному притекающе, о всехвальне отче Иоанне, твоя же чудеса прославляюще, взываем к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще хвалу Богу, небесный сонм святых радуется, яко не остави Господь падший и безверный мир, но явил есть всемогущую силу Свою на тебе, кротком и смиренном служителе, о блаженне отче Иоанне; и мы, со всеми святыми радующеся, чтим тя сице:

Радуйся, новая звездо праведности, на небе возсиявшая.

Радуйся, новый пророче, посланный в мир, лежащий во зле.

Радуйся, якоже Иона о возмездии за грехи предрекий.

Радуйся, якоже Креститель всех к молитве и покаянию призывавый.

Радуйся, якоже Павел много терпевый ради Евангелия и проповедания веры.

Радуйся, апостоле новый, своими чудесы вселяяй в нас благоговейный трепет и веру.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

Кондак 13

О пресветлый и предивный угодниче Божий, святителю отче наш Иоанне, утешение всем в скорбех сущим, нынешнее наше молитвенное приими приношение, да молитвами твоими от геенны огненныя избавимся и богоприятным твоим ходатайством сподобимся во веки воспевати Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О святителю отче Иоанне, пастырю добрый и тайновидче душ человеческих! Ныне у Престола Божия за нас молишися, якоже и сам посмертне изрекл еси: аще и умрох, но жив есмь. Умоли Всещедраго Бога прощение нам во гресех даровати, да бодренно воспрянем и Богу возопиим о даровании нам духа смирения, страха Божия и благочестия во всяческих путех жизни нашея. Яко милостивый сиропитатель и искусный наставник на земли быв, ныне буди нам путеводитель и в смутах церковных Христово вразумление. Услыши стенание смятенных юношей нашего лихолетия, обуреваемых беснованием вселукавым, и призри на уныние изнемогающих пастырей от утеснения тлетворнаго духа мира сего и томящихся в нерадении праздном, и ускори на молитву. Слезно вопием ти, о теплый молитвиниче: посети нас, сирых, по всему лицу вселенныя резсеянных и во Отечествии сущих, во тьме страстей блуждающих, но слабою любовию ко свету Христову влекущихся и ждущих твоего отеческаго наставления, да благочестию навыкнем и наследницы Царствия Небеснаго явимся, идеже ты пребываеши со всеми святыми, славяще Господа нашего Иисуса Христа, Емуже честь и держава ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Ґкafістъ с™и1телю їwaнну шанхaйскому и3 санъ-франци1сскому чудотв0рцу

Кондaкъ №

И#збрAнный чудотво2рче и3 и3зрSдный ўго2дниче хrто2въ, всемY мjру и3сточazй nби6льныz струи6 дух0внагw наставлeніz и3 ди1вныхъ чудeсъ мн0жество, восхвалsемъ тS съ люб0вію и3 зовeмъ ти2: Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Јкосъ №

ЃгGла џбразомъ kви2 тебE въ послBднzz временA всеS твaри создaтель, да съ млcтію б9іею печeшесz њ лю1дехъ земнhхъ. Взирaюще же на добродётєли тво‰, пребlжeнне їwaнне, вопіeмъ ти2 си1це: Рaдуйсz, съ рaннzгw дётства бlгочeстіемъ ўкрaшенный. Рaдуйсz, и4же со стрaхомъ и3 трeпетомъ в0лю б9ію и3сп0лнивый. Рaдуйсz, и4же kви1вый бlгодaть б9ію въ тaйныхъ бlгодэsніихъ. Рaдуйсz, бhстрое далeче сyщихъ стрaждущихъ ўслhшаніе. Рaдуйсz, любвеoби1льное поспэшeніе бли6жнимъ свои6мъ во сп7сeніе. Рaдуйсz, рaдованіе всBмъ съ вёрою къ тебЁ припaдающимъ. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ в7

Ви1дzще nби1льное добродётелей твои1хъ и3зліsніе, с™и1телю слaвный їwaнне, просвэщaемсz д¦омъ, ћкw живон0сный и3ст0чникъ чудeсъ б9іихъ напаsеши нaсъ, вёрнw вопію11щихъ къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

Рaзумъ и3мёzй преисп0лненный любвE, кyпнw и3 бGосл0віz, бGомyдре їwaнне, и3 бGопознaніемъ ўмудрeнный, и3 къ стрaждущимъ лю1демъ люб0вію ўкрашенный, познавати и3стиннагw бGа нaсъ научи, да и3 мы во ўмилeніи вопіeмъ ти2: Рaдуйсz, непоколеби1маz твердhне и4стины правослaвіz. Рaдуйсz, драгоцённый сосyде д¦а с™aгw. Рaдуйсz честнhй њбличи1телю невёріz и3 лжеучeніz. Рaдуйсz, рeвностный и3сполни1телю зaповэдей б9іихъ. Рaдуйсz, подви1жниче не даsй на л0же себЁ tдохновeніz. Рaдуйсz, возлю1бленный пaстырю стaда хrт0ва. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ G

Си1лою бlгодaти б9іz бlгjй сиропитaтель и3 настaвникъ ю4ношамъ kви1лсz є3си2, воспитyz въ стрaсэ б9іемъ и3 пріуготовлsz и5хъ къ служeнію бGови. Сегw2 рaди ч†да тво‰ взирaютъ на тS и3, бlгодарsще, вопію1тъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ G

И#мёzше вои1стину, џтче їwaнне, съ нб7сE тебЁ пёсни воспэвaемэй бhти, ґ не t земли2: кaкw бо кто2 t чlвBкъ возм0глъ бы твои1хъ дёлъ вели1чіе проповёдати; мh же, приносsще бGу, ±же и4мамы, вопіeмъ ти2 си1це: Рaдуйсz, непрестaнною мlтвою покрывazй ч†да тво‰. Рaдуйсz, њхрани1телю стaда твоегw2 крeстнымъ знaменіемъ. Рaдуйсz, любвE вели1кіz вмэсти1лище, не взирazй на kзhкwвъ разли6чіz. Рaдуйсz, свэти1льниче всесвётлый и3 вселюби1мый. Рaдуйсz, џбразе мlтвы непрестaнныz и3 млcрдіz. Рaдуйсz, ўтэшeній дух0вныхъ подaтелю трeбующимъ. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ д7

Бyрею напaстей њдолевaеми: кaкw дост0йнw возм0жемъ восхвали1ти чудесA тво‰, бlжeнне їwaнне, ћкw прошeлъ є3си2 до конє1цъ вселeнныz, сп7сeніz рaди пaствы твоеS и3 бlговэствовaніz є3ђліz сyщимъ во тмЁ. Бlгодарsще же бGа за ґпcльскіz труды2 тво‰, воспэвaемъ є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшаша бли1жніи и3 дaльніи вели1чіе чудeсъ твои1хъ, б9іею млcтію д†же до нaшегw врeмене kвлzeмыхъ; тёмже въ тебЁ бGу прославлsющемусz дивsщесz, въ стрaсэ вопіsху: Рaдуйсz, просвэти1телю сyщихъ во тмЁ невёріz. Рaдуйсz, приведhй людeй твои1хъ съ вост0ка дaльнzгw до зaпада. Рaдуйсz, и3ст0чниче чудeсъ, и3зливaемыхъ бGомъ. Рaдуйсz, съ люб0вію вразумлszй заблyждшихъ. Рaдуйсz, ск0рый ўтёшителю кaющихсz њ грэсёхъ свои1хъ. Рaдуйсz, путевождю2 грzдyщихъ путeмъ прaвымъ. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ є7

БGодаровaнный свётъ kви1лсz є3си2, б{ри всёхъ лю1тыхъ разгонszй, сyщихъ на џстровэ t ви1хрей смертон0сныхъ мlтвами твои1ми њхранszй, с™и1телю їwaнне, и3 крeстнымъ знaменіемъ њграждazй. Научи2 и3 нaсъ, призывaющихъ тS въ п0мощь, чудотв0рче с™ый, къ бGу со дерзновeніемъ взывaти: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

Ви1димъ мн0гую п0мощь твою2 въ напaстэхъ и3 њбстоsніихъ, пребlжeнне џтче їwaнне, дерзновeнный бо ходaтай пред8 пrт0ломъ б9іимъ и3 ск0рый въ бэдaхъ пом0щникъ є3си2. Тогw2 рaди и3 мы2 на твоE предстaтельство пред8 бGомъ ўповaемъ и3 вопіeмъ ти2: Рaдуйсz, стіхjй њпaсныхъ прогони1телю. Рaдуйсz, мlтвою твоeю t нyждъ и3збавлszй. Рaдуйсz, ѓлчущымъ хлёба при1сный подaтелю. Рaдуйсz, пріуготовлszй просsщимъ и3з8oби1ліе. Рaдуйсz, ўтёшителю въ ск0рбехъ сyщихъ. Рaдуйсz, мн0гихъ пaдшихъ t поги1бели и3схи1тивый. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдуz сп7сeніе, ћкw н0вый мwmсeй гугни1вый kви1лсz є3си2, и3зводS лю1ди тво‰ и3з8 плёна безб0жныхъ, пребlжeнне їwaнне. И#збaви и3 нaсъ t раб0ты грэх0вныz и3 врагHвъ неви1димыхъ, да рaдующесz вопіeмъ къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

Возсіsвъ првdностію твоeю, соверши1лъ є3си2 неисполни1мое, q д0брый пaстырю: преклони1лъ бо є3си2 вл†сти мірск‡z сострадaти њ лю1дэхъ твои1хъ. Тогw2 рaди съ ни1ми кyпнw и3 мы2 бlгодaрственнw вопіeмъ ти2: Рaдуйсz, пaстырю д0брый, пaствэ твоeй, пресeльникwмъ, ти2хое пристaнище ўгот0вавый. Рaдуйсz, њ дётэхъ и3 болsщихъ наипaче попечeніе и3мёвый. Рaдуйсz, ўсeрднw тS призывaющымъ вёрнw помогazй. Рaдуйсz, ћкw въ немощнёмъ тэлеси2 твоeмъ си1ла б9іz незави1стнw совершaшесz. Рaдуйсz, tрази1телю нападeніz нечести1выхъ. Рaдуйсz, помрачи1телю лжи2 и3 проzви1телю и4стины. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ з7

ХотS дост0йнw прослaвити дрeвнихъ с™hхъ зaпада, tпaдшагw t и4стины, восстанови1лъ є3си2 почитaніе и4хъ въ цRкви правослaвной, q люби1телю с™hхъ вост0ка и3 зaпада. Днeсь съ ни1ми на нб7си2 моли2 њ нaсъ, пою1щихъ на земли2: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

Н0ваго ви1димъ тS и3збрaнника б9іz, и4же вкyпэ со с™и1тели дрeвніz гaлліи kви1лсz є3си2 въ послBднzz временA ћкw є3ди1нъ t си1хъ, вдохновлsz пaству твою2 соблюдaти правослaвную вёру, ћкwже же сjи на зaпадэ и3сповёдаху. Сохрани2 и3 нaсъ въ вёрэ сeй пребывaти, вопію1щихъ ти2: Рaдуйсz, н0вый марти1не въ воздержaніи, п0двизэхъ и3 чудесёхъ твои1хъ. Рaдуйсz, н0вый гeрмане во и3сповёданіи твоeмъ правослaвныz вёры. Рaдуйсz, н0вый їлaріе въ б9ес1твенномъ бGосл0віи. Рaдуйсz, н0вый григ0ріе въ почитaніи и3 прославлeніи ўг0дникwвъ б9іихъ. Рaдуйсz, н0вый фavсте и4ноческимъ ўсeрдіемъ. Рaдуйсz, н0вый кесaріе въ твeрдой любви2 ко прaвилwмъ цRкве б9іей. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ }

Стрaнное видёніе предстa ти2: въ земли2 н0вей срётилъ є3си2 пaству твою2 бhвшую, смущaему скорбьми2 мн0гими, нw ћкw ди1вный пaстырь настaвилъ є3си2 ю5 поучeніемъ, терпёніемъ и3 прaвэедностію твоeю, и3 цRковь б9іz м™ре, kже всёхъ скорбsщихъ рaдость є4сть, воздви1глъ є3си2; мh же, ўдивлsющесz терпёнію и3 смирeнію твоемY, бlгодaрнw вопіeмъ къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ }

Всего2 себЁ предaвъ хrтY, бhлъ є3си2 дёлатель виногрaда є3гw2, бGон0сне џтче, не вёдалъ бо є3си2 пок0z до концA многострадaльнагw животA твоегw2. Помози2 и3 нaмъ, недост0йнымъ, въ дёланіихъ нaшихъ и3 въ нaшемъ прилэжaніи въ вёрности хrтY, да слaвzще, вопіeмъ ти2: Рaдуйсz, претерпёвый до концA и3 дости1гнувый сп7сeніz. Рaдуйсz, пред8 їкwною бGомaтере ўмрeти спод0бивыйсz. Рaдуйсz, посредЁ гонeніz непрaведнагw мyжественный прaвды храни1телю. Рaдуйсz, соверши1вый служeніе своE до концA и3 кончи1ну пріeмый сэдS, ћкw їерaрхъ. Рaдуйсz, по смeрти ўтёшивый пaству чудeснымъ свои1мъ возвращeніемъ. Рaдуйсz, мн0гихъ чудeсъ подaтелю къ рaцэ твоeй съ вёрою и3 люб0вію притекaющимъ. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ f7

ВсE є3стество2 ѓгGльское восхождeніемъ твоеS души2 въ нбcныz њби1тєли возрaдовашасz, мы2 же, ўдивлsющесz твои6мъ чудесє1мъ на земли2, дёйствомъ с™aгw д¦а kвлsємымъ, воспэвaемъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

Вэтjи многовэщaнніи не возм0гутъ и3зoбрази1ти по достоsнію с™ости житіS твоегw2, q првdне џтче їwaнне, понeже д0мъ бlгодaти неизречeннагw бGа бhлъ є3си2; мh же не м0жемъ ўмолчaти, чудеси2, kвлeну нaшему маловёрному вёку дивsщесz, и3 прославлsемъ тS си1це: Рaдуйсz, бжcтвенныхъ наставлeній палaто. Рaдуйсz, ћкw смирeннымъ дёланіемъ ѓгGлы сослужи6тели себЁ сотвори1вый. Рaдуйсz, њбрэтhй вёчное и3 нерукотв0рное жили1ще на небесёхъ. Рaдуйсz, врачeбнице, въ нeйже всsкъ недyгъ t бGа врачyетсz. Рaдуйсz, мlтвеннагw п0двига храни1лище. Рaдуйсz, њсвsщенный хрaме д¦а с™aгw. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ ‹

Сп7сти2 хотS мjръ, и4же всёхъ сп7си1тель, н0вагw с™aгw послA нaмъ и3 чрез8 негw2 и3з8 тeмныхъ глуби1нъ грэх0вныхъ воззвa ны2. Слhшаще же є3го2, нaсъ призывaюща, мы2 недостойніи, взывaемъ къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

СтэнA є3си2 всBмъ прибэгaющимъ къ твоемY нбcному заступлeнію, џтче їwaнне, тёмже и3 нaсъ t дeмонскихъ нападeній њграждaй, въ бэдaхъ и3 нyждахъ, стужaющихъ нaмъ на земли2, помогaй, да съ вёрою тебЁ взывaемъ: Рaдуйсz, њслёпшихъ прозрёніе. Рaдуйсz, си1лою мlтвы жи1знь на смeртномъ nдрЁ сyщимъ подавazй. Рaдуйсz, бGоtкровeнное вразумлeніе въ смzтeніи и3 сомнёніихъ сyщимъ. Рaдуйсz, сп7си1тельнаz влaго, њрошaющаz въ зн0йной печaли погибaющихъ. Рaдуйсz, си6рымъ и3 њстaвленнымъ nтeческое заступлeніе. Рaдуйсz, с™hй ўчи1телю и4щущихъ и4стины. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ №i

Пёніе непрестaнное ко прес™ёй трbцэ, пребlжeнне џтче їwaнне, мhслію, сл0вомъ и3 добродёланіемъ принeслъ є3си2; мн0гимъ разумёніемъ и4стинныz вёры б9іz повелBніz ўzсни1лъ є3си2, вёрою, надeждою и3 люб0вію наставлsz нaсъ въ трbцэ є3ди1ному бGу воспэвaти: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свэтодaтельна свэти1льника правослaвіz сyщимъ во мрaцэ невёдэніz зри1мъ тS, стaда хrт0ва д0брый пaстырю. Тaкw и3 по ўспeніи твоeмъ kвлsеши и4стину невёдущимъ є3S, просвэщaz дyши вёрныхъ, вопію1щихъ ти2 таков†z: Рaдуйсz, просвэщeніе мyдростію б9іею сyщихъ въ невёріи. Рaдуйсz, рaдуго ти1хіz рaдости кр0ткихъ. Рaдуйсz, гр0ме, ўстрашazй во грэсЁ ўп0рствующихъ. Рaдуйсz, м0лніе, є4рєси пожигaющаz. Рaдуйсz, њдождeніе догмaтwвъ правослaвіz. Рaдуйсz, њрошeніе бGомhсліz. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ в7i

Бlгодaть, дaнную ти2 t бGа вёдающе, сію2 съ бlгоговёніемъ и3 бlгодaрностію пріeмлемъ, къ заступлeнію твоемY чyдному притекaюще, q всехвaльне џтче їwaнне, тво‰ же чудесA прославлsюще, взывaемъ къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще хвалY бGу, небeсный с0нмъ с™hхъ рaдуетсz, ћкw не њстaви гDь пaдшій и3 безвёрный мjръ, но kви1лъ є4сть всемогyщую си1лу свою2 на тебЁ, кр0ткомъ и3 смирeнномъ служи1телэ, q бlжeнне џтче їwaнне, и3 мы2, со всёми с™hми рaдующесz, чти1мъ тS си1це: Рaдуйсz, н0ваz звэздо2 прaведности, на нб7э возсіsвшаz. Рaдуйсz, н0вый прbр0че, п0сланный въ мjръ, лежaщій во ѕлё. Рaдуйсz, ћкwже їHна њ возмeздіи за грэхи2 предрекjй. Рaдуйсz, ћкwже кrти1тель всёхъ къ мlтве и3 покаsнію призывaвый. Рaдуйсz, ћкwже пavелъ мн0гw терпёвый рaди є3ђліz и3 проповёданіz вёры. Рaдуйсz, ґпcле н0вый, свои1ми чудесы2 вселszй въ нaсъ бlгоговёйный трeпетъ и3 вёру. Рaдуйсz, с™и1телю џтче їwaнне, въ бэдaхъ ск0рый пом0щниче.

Кондaкъ Gi

Q пресвётлый и3 преди1вный ўг0дниче б9ій, с™и1телю џтче нaшъ їwaнне, ўтэшeніе всBмъ въ скорбeхъ сyщимъ, нhнэшнее нaше мlтвенное пріими2 приношeніе, да мlтвами твои1ми t геенны џгненныz и3збaвимсz и3 бGопріsтнымъ твои1мъ ходaтайствомъ спод0бимсz во вёки воспэвaти бGу: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0летсz три1жды. Тaже и4косъ № и3 кондaкъ №.

Мlтва

Q с™и1телю џтче їwaнне, пaстырю д0брый и3 тайнови1дче дyшъ человёческихъ! Нhнэ ў пrт0ла б9іz за нaсъ м0лишисz, ћкwже и3 сaмъ посмeртнэ и3зрeклъ є3си2: ѓще и3 ўмр0хъ, но жи1въ є4смь. Ўмоли2 всещeдраго бGа прощeніе нaмъ во грэсёхъ даровaти, да б0дреннw воспрsнемъ и3 бGу возопіeмъ њ даровaніи нaмъ д¦а смирeніz, стрaха б9іz и3 бlгочeстіz во всsческихъ путeхъ жи1зни нaшеz, ћкw млcтивый сиропитaтель и3 и3скyсный настaвникъ на земли2 бhвъ, нhнэ бyди нaмъ путеводи1тель и3 въ смyтахъ цRк0вныхъ хrт0во вразумлeніе. Ўслhши стенaніе смzтeнныхъ ю4ношей нaшегw лихолётіz, њбуревaемыхъ бэсновaніемъ вселукaвымъ, и3 при1зри на ўнhніе и3знемогaющихъ пaстырей t ўтэснeніz тлетв0рнагw дyха мjра сегw2 и3 томsщихсz въ нерадёніи прaздномъ, и3 ўскори2 на мlтву, слeзнw вопіeмъ ти2, q тeплый мlтвиниче: посэти2 нaсъ, си1рыхъ, по всемY лицY вселeнныz резсёzнныхъ и3 во nтeчествіи сyщихъ, во тмЁ страстeй блуждaющихъ, но слaбою люб0вію ко свёту хrт0ву влекyщихсz и3 ждyщихъ твоегw2 nтeческагw наставлeніz, да бlгочeстію навhкнемъ и3 наслёдницы цrтвіz нбcнагw kви1мсz, и3дёже ты2 пребывaеши со всёми с™hми, слaвzще гDа нaшегw ї}са хrта, є3мyже чeсть и3 держaва нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

2 июля 1994 г. Рус­ская Пра­во­слав­ная Цер­ковь за гра­ни­цей при­чис­ли­ла к ли­ку свя­тых див­но­го угод­ни­ка Бо­жия XX ве­ка свя­ти­те­ля Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) Шан­хай­ско­го и Сан-Фран­цис­ско­го чу­до­твор­ца.

Ар­хи­епи­скоп Иоанн ро­дил­ся 4/17 июня 1896 г. на юге Рос­сии в се­ле Ада­мов­ка Харь­ков­ской гу­бер­нии. При Свя­том Кре­ще­нии он был на­ре­чен Ми­ха­и­лом в честь Ар­хи­стра­ти­га Небес­ных Сил Ми­ха­и­ла Ар­хан­ге­ла.

С дет­ства он от­ли­чал­ся глу­бо­кой ре­ли­ги­оз­но­стью, по но­чам по­дол­гу сто­ял на мо­лит­ве, усерд­но со­би­рал ико­ны, а так­же цер­ков­ные кни­ги. Бо­лее все­го лю­бил чи­тать жи­тия свя­тых. Ми­ха­ил по­лю­бил свя­тых всем серд­цем, до кон­ца про­пи­тал­ся их ду­хом и на­чал жить, как они. Свя­тая и пра­вед­ная жизнь ре­бен­ка про­из­ве­ла глу­бо­кое впе­чат­ле­ние на его фран­цуз­скую гу­вер­нант­ку-ка­то­лич­ку, и в ре­зуль­та­те она при­ня­ла пра­во­сла­вие.

В го­ди­ну го­не­ний Про­мыс­лом Бо­жи­им Ми­ха­ил ока­зал­ся в Бел­гра­де, где по­сту­пил в уни­вер­си­тет на бо­го­слов­ский фа­куль­тет. В 1926 г. мит­ро­по­ли­том Ан­то­ни­ем (Хра­по­виц­ким) он был по­стри­жен в мо­на­хи, при­няв имя Иоан­на в честь сво­е­го пред­ка свт. Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) То­боль­ско­го. Уже в то вре­мя епи­скоп Ни­ко­лай (Ве­ли­ми­ро­вич), серб­ский Зла­то­уст, да­вал та­кую ха­рак­те­ри­сти­ку мо­ло­до­му иеро­мо­на­ху: «Ес­ли хо­ти­те ви­деть жи­во­го свя­то­го, иди­те в Би­толь к от­цу Иоан­ну». О. Иоанн по­сто­ян­но мо­лил­ся, стро­го по­стил­ся, каж­дый день слу­жил Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию и при­ча­щал­ся, со дня мо­на­ше­ско­го по­стри­га ни­ко­гда не ло­жил­ся, ино­гда его на­хо­ди­ли утром за­дре­мав­шим на по­лу пе­ред ико­на­ми. Он с ис­тин­но оте­че­ской лю­бо­вью вдох­нов­лял свою паст­ву вы­со­ки­ми иде­а­ла­ми хри­сти­ан­ства и Свя­той Ру­си. Его кро­тость и сми­ре­ние на­по­ми­на­ли те, что уве­ко­ве­че­ны в жи­ти­ях ве­ли­чай­ших ас­ке­тов и пу­стын­ни­ков. Отец Иоанн был ред­ким мо­лит­вен­ни­ком. Он так по­гру­жал­ся в тек­сты мо­литв, как буд­то про­сто бе­се­до­вал с Гос­по­дом, Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цей, Ан­ге­ла­ми и свя­ты­ми, ко­то­рые пред­сто­я­ли его ду­хов­ным очам. Еван­гель­ские со­бы­тия бы­ли из­вест­ны ему так, как буд­то они про­ис­хо­ди­ли на его гла­зах.

В 1934 г. иеро­мо­нах Иоанн был воз­ве­ден в сан епи­ско­па, по­сле че­го он от­был в Шан­хай. По сви­де­тель­ству мит­ро­по­ли­та Ан­то­ния (Хра­по­виц­ко­го) епи­скоп Иоанн был «зер­ца­лом ас­ке­ти­че­ской твер­до­сти и стро­го­сти в на­ше вре­мя все­об­ще­го ду­хов­но­го рас­слаб­ле­ния».

Мо­ло­дой вла­ды­ка лю­бил по­се­щать боль­ных и де­лал это еже­днев­но, при­ни­мая ис­по­ведь и при­об­щая их Свя­тых Тайн. Ес­ли со­сто­я­ние боль­но­го ста­но­ви­лось кри­ти­че­ским, вла­ды­ка при­хо­дил к нему в лю­бой час дня или но­чи и дол­го мо­лил­ся у его по­сте­ли. Из­вест­ны мно­го­чис­лен­ные слу­чаи ис­це­ле­ния без­на­деж­но боль­ных по мо­лит­вам свя­ти­те­ля Иоан­на.

С при­хо­дом ком­му­ни­стов к вла­сти рус­ские в Ки­тае сно­ва вы­нуж­де­ны бы­ли бе­жать, боль­шин­ство – через Филип­пи­ны. В 1949 г. на ост­ро­ве Ту­ба­бао в ла­ге­ре Меж­ду­на­род­ной ор­га­ни­за­ции бе­жен­цев про­жи­ва­ло при­мер­но 5 ты­сяч рус­ских из Ки­тая. Ост­ров на­хо­дил­ся на пу­ти се­зон­ных тай­фу­нов, ко­то­рые про­но­сят­ся над этим сек­то­ром Ти­хо­го оке­а­на. Од­на­ко в те­че­ние всех 27 ме­ся­цев су­ще­ство­ва­ния ла­ге­ря ему толь­ко раз угро­жал тай­фун, но и то­гда он из­ме­нил курс и обо­шел ост­ров сто­ро­ной. Ко­гда один рус­ский в раз­го­во­ре с филип­пин­ца­ми упо­мя­нул о сво­ем стра­хе пе­ред тай­фу­на­ми, те ска­за­ли, что при­чин для бес­по­кой­ства нет, по­сколь­ку «ваш свя­той че­ло­век бла­го­слов­ля­ет ваш ла­герь каж­дую ночь со всех че­ты­рех сто­рон». Ко­гда же ла­герь был эва­ку­и­ро­ван, страш­ный тай­фун об­ру­шил­ся на ост­ров и пол­но­стью уни­что­жил все стро­е­ния.

Рус­ские лю­ди, в рас­се­я­нии су­щие, име­ли в ли­це вла­ды­ки креп­ко­го хо­да­тая пред Гос­по­дом. Окорм­ляя свою паст­ву, свя­ти­тель Иоанн де­лал и невоз­мож­ное. Он сам ез­дил в Ва­шинг­тон, чтобы до­го­во­рить­ся о пе­ре­се­ле­нии обез­до­лен­ных рус­ских лю­дей в Аме­ри­ку. По его мо­лит­вам со­вер­ши­лось чу­до! В аме­ри­кан­ские за­ко­ны бы­ли вне­се­ны по­прав­ки, и боль­шая часть ла­ге­ря, око­ло 3 ты­сяч че­ло­век, пе­ре­бра­лись в США, осталь­ные в Ав­стра­лию.

В 1951 г. ар­хи­епи­скоп Иоанн был на­зна­чен пра­вя­щим ар­хи­ере­ем За­пад­но­ев­ро­пей­ско­го эк­зар­ха­та Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви. В Ев­ро­пе, а за­тем, с 1962 го­да, – в Сан-Фран­цис­ко его мис­си­о­нер­ская де­я­тель­ность, твер­до ос­но­ван­ная на жиз­ни в по­сто­ян­ной мо­лит­ве и чи­сто­те пра­во­слав­но­го уче­ния, при­нес­ла обиль­ные пло­ды.

Сла­ва вла­ды­ки рас­про­стра­ня­лась как сре­ди пра­во­слав­ных, так и сре­ди ино­слав­но­го на­се­ле­ния. Так, в од­ной из ка­то­ли­че­ских церк­вей Па­ри­жа мест­ный свя­щен­ник пы­тал­ся вдох­но­вить мо­ло­дежь сле­ду­ю­щи­ми сло­ва­ми: «Вы тре­бу­е­те до­ка­за­тельств, вы го­во­ри­те, что сей­час нет ни чу­дес, ни свя­тых. За­чем же мне да­вать вам тео­ре­ти­че­ские до­ка­за­тель­ства, ко­гда се­го­дня по ули­цам Па­ри­жа хо­дит свя­той Иоанн Бо­сой».

Вла­ды­ку зна­ли и вы­со­ко чти­ли во всем ми­ре. В Па­ри­же дис­пет­чер же­лез­но­до­рож­ной стан­ции за­дер­жи­вал от­прав­ле­ние по­ез­да до при­бы­тия «рус­ско­го ар­хи­епи­ско­па». Во всех ев­ро­пей­ских боль­ни­цах зна­ли об этом епи­ско­пе, ко­то­рый мог мо­лить­ся за уми­ра­ю­ще­го всю ночь. Его зва­ли к од­ру тя­же­ло­боль­но­го – будь он ка­то­лик, про­те­стант, пра­во­слав­ный или кто дру­гой – по­то­му что, ко­гда он мо­лил­ся, Бог был ми­ло­стив.

В па­риж­ском гос­пи­та­ле ле­жа­ла боль­ная ра­ба Бо­жия Алек­сандра, и епи­ско­пу ска­за­ли о ней. Он пе­ре­дал за­пис­ку, что при­е­дет и пре­по­даст ей Свя­тое При­ча­стие. Ле­жа в об­щей па­ла­те, где бы­ло при­мер­но 40-50 че­ло­век, она чув­ство­ва­ла нелов­кость пе­ред фран­цуз­ски­ми да­ма­ми, что ее по­се­тит пра­во­слав­ный епи­скоп, оде­тый в неве­ро­ят­но по­но­шен­ную одеж­ду и к то­му же бо­сой. Ко­гда он пре­по­дал ей Свя­тые Да­ры, фран­цу­жен­ка на бли­жай­шей кой­ке ска­за­ла ей: «Ка­кая Вы счаст­ли­вая, что име­е­те та­ко­го ду­хов­ни­ка. Моя сест­ра жи­вет в Вер­са­ле, и ко­гда ее де­ти за­боле­ва­ют, она вы­го­ня­ет их на ули­цу, по ко­то­рой обыч­но хо­дит епи­скоп Иоанн, и про­сит его бла­го­сло­вить их. По­сле по­лу­че­ния бла­го­сло­ве­ния де­ти немед­лен­но по­прав­ля­ют­ся. Мы зо­вем его свя­тым».

Де­ти, несмот­ря на обыч­ную стро­гость вла­ды­ки, бы­ли ему аб­со­лют­но пре­да­ны. Су­ще­ству­ет мно­го тро­га­тель­ных ис­то­рий о том, как бла­жен­ный непо­сти­жи­мым об­ра­зом знал, где мо­жет быть боль­ной ре­бе­нок, и в лю­бое вре­мя дня и но­чи при­хо­дил уте­шить его и ис­це­лить. По­лу­чая от­кро­ве­ния от Бо­га, он мно­гих спа­сал от на­дви­га­ю­щей­ся бе­ды, а ино­гда яв­лял­ся к тем, ко­му был осо­бен­но необ­хо­дим, хо­тя физи­че­ски та­кое пе­ре­ме­ще­ние ка­за­лось невоз­мож­ным.

Бла­жен­ный вла­ды­ка, свя­той Рус­ско­го За­ру­бе­жья, и вме­сте с тем рус­ский свя­той, по­ми­нал на бо­го­слу­же­ни­ях Мос­ков­ско­го пат­ри­ар­ха на­ря­ду с пер­во­и­е­рар­хом Си­но­да Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви.

Об­ра­ща­ясь к ис­то­рии и про­зре­вая бу­ду­щее, свт. Иоанн го­во­рил, что в смут­ное вре­мя Рос­сия так упа­ла, что все вра­ги ее бы­ли уве­ре­ны, что она по­ра­же­на смер­тель­но. В Рос­сии не бы­ло ца­ря, вла­сти и вой­ска. В Москве власть бы­ла у ино­стран­цев. Лю­ди «из­ма­ло­ду­ше­ство­ва­ли», осла­бе­ли и спа­се­ния жда­ли толь­ко от ино­стран­цев, пе­ред ко­то­ры­ми за­ис­ки­ва­ли. Ги­бель бы­ла неиз­беж­на. В ис­то­рии нель­зя най­ти та­кую глу­би­ну па­де­ния го­су­дар­ства и та­кое ско­рое, чу­дес­ное вос­ста­ние его, ко­гда ду­хов­но и нрав­ствен­но вос­ста­ли лю­ди. Та­ко­ва ис­то­рия Рос­сии, та­ков ее путь. По­сле­ду­ю­щие тяж­кие стра­да­ния рус­ско­го на­ро­да есть след­ствие из­ме­ны Рос­сии са­мой се­бе, сво­е­му пу­ти, сво­е­му при­зва­нию. Рос­сия вос­станет так же, как она вос­ста­ла и рань­ше. Вос­станет, ко­гда раз­го­рит­ся ве­ра. Ко­гда лю­ди ду­хов­но вос­ста­нут, ко­гда сно­ва им бу­дет до­ро­га яс­ная, твер­дая ве­ра в прав­ду слов Спа­си­те­ля: «Ищи­те преж­де Цар­ствия Бо­жия и Прав­ды Его, и вся сия при­ло­жат­ся вам». Рос­сия вос­станет, ко­гда по­лю­бит ве­ру и ис­по­ве­да­ние пра­во­сла­вия, ко­гда уви­дит и по­лю­бит пра­во­слав­ных пра­вед­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков.

Вла­ды­ка Иоанн пред­ви­дел свою кон­чи­ну. 19 июня (2 июля) 1966 г. в день па­мя­ти апо­сто­ла Иуды, во вре­мя ар­хи­пас­тыр­ско­го по­се­ще­ния г. Си­этл­ла с чу­до­твор­ной ико­ной Бо­жи­ей Ма­те­ри Кур­ской Ко­рен­ной, в воз­расте 71 го­да, пе­ред этой Оди­гит­ри­ей Рус­ско­го За­ру­бе­жья ото­шел ко Гос­по­ду ве­ли­кий пра­вед­ник. Скорбь пе­ре­пол­ни­ла серд­ца мно­гих лю­дей во всем ми­ре. По­сле кон­чи­ны вла­ды­ки гол­ланд­ский пра­во­слав­ный свя­щен­ник с со­кру­шен­ным серд­цем пи­сал: «У ме­ня нет и не бу­дет боль­ше ду­хов­но­го от­ца, ко­то­рый зво­нил бы мне в пол­ночь с дру­го­го кон­ти­нен­та и го­во­рил: «Иди те­перь спать. То, о чем ты мо­лишь­ся, по­лу­чишь».

Че­ты­рех­днев­ное бде­ние вен­ча­ла по­гре­баль­ная служ­ба. Про­во­див­шие служ­бу епи­ско­пы не мог­ли сдер­жи­вать ры­да­ний, сле­зы стру­и­лись по ще­кам, бле­сте­ли в све­те бес­чис­лен­ных све­чей под­ле гро­ба. Уди­ви­тель­но, что при этом храм на­пол­ня­ла ти­хая ра­дость. Оче­вид­цы от­ме­ча­ли, что, "ка­за­лось, мы при­сут­ство­ва­ли не на по­хо­ро­нах, а на от­кры­тии мо­щей но­во­об­ре­тен­но­го свя­то­го".

Вско­ре и в усы­паль­ни­це вла­ды­ки ста­ли про­ис­хо­дить чу­де­са ис­це­ле­ний и по­мо­щи в жи­тей­ских де­лах.

Вре­мя по­ка­за­ло, что свя­ти­тель Иоанн чу­до­тво­рец – ско­рый по­мощ­ник всех су­щих в бе­дах, бо­лез­нях и скорб­ных об­сто­я­ни­ях.