Акафист святителю Иоанну, архиепископу Шанхайскому и Санфранцисскому, чудотворцу

Одобрен: 25 декабря 2012 года, журнал №131.

Творение иеромона́ха Серафи́ма Пла́тинскаго.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 июля (19 июня ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Избра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, всему́ ми́ру источа́яй оби́льныя струи́ духо́внаго наставле́ния и ди́вных чуде́с мно́жество,/ восхваля́ем тя́ с любо́вию и зове́м ти́:// Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

И́кос 1.

А́нгела о́бразом яви́ тебе́ в после́дняя времена́ всея́ тва́ри Созда́тель, да с ми́лостию Бо́жиею пече́шися о лю́дех земны́х. Взира́юще же на доброде́тели твоя́, преблаже́нне Иоа́нне, вопие́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, с ра́нняго де́тства благоче́стием украше́нный; ра́дуйся, со стра́хом и тре́петом во́лю Бо́жию испо́лнивый.

Ра́дуйся, яви́вый благода́ть Бо́жию в та́йных благодея́ниих; ра́дуйся, бы́строе дале́че су́щих стра́ждущих услы́шание.

Ра́дуйся, любвеоби́льное поспеше́ние бли́жним свои́м во спасе́ние; ра́дуйся, ра́дование все́м с ве́рою к тебе́ припа́дающим.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 2.

Ви́дяще оби́льное доброде́телей твои́х излия́ние, святи́телю сла́вный Иоа́нне, просвеща́емся ду́хом, я́ко бо живоно́сный исто́чник чуде́с Бо́жиих, напоя́еши на́с, ве́рно вопию́щих к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 2.

Ра́зум име́яй преиспо́лненный любве́, ку́пно и богосло́вия, богому́дре Иоа́нне, и богопозна́нием умудре́нный, и к стра́ждущим лю́дем любо́вию украше́нный, познава́ти и́стиннаго Бо́га на́с научи́, да и мы́ во умиле́нии вопие́м ти́:

Ра́дуйся, непоколеби́мая тверды́не и́стины Правосла́вия; ра́дуйся, драгоце́нный сосу́де Ду́ха Свята́го.

Ра́дуйся, честны́й обличи́телю неве́рия и лжеуче́ния; ра́дуйся, ре́вностный исполни́телю за́поведей Бо́жиих.

Ра́дуйся, подви́жниче, не дая́й на ло́жи себе́ отдохнове́ния; ра́дуйся, возлю́бленный па́стырю ста́да Христо́ва.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 3.

Си́лою благода́ти Бо́жия благи́й сиропита́тель и наста́вник ю́ношам яви́лся еси́, воспиту́я в стра́се Бо́жием и приуготовля́я и́х к служе́нию Бо́гови. Сего́ ра́ди ча́да твоя́ взира́ют на тя́ и, благодаря́ще, вопию́т Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 3.

Име́яше вои́стину, о́тче Иоа́нне, с небесе́ тебе́ пе́снь воспева́ема бы́ти, а не от земли́: ка́ко бо кто́ от челове́к возмо́гл бы твои́х де́л вели́чие пропове́дати? Мы́ же, принося́ще Бо́гу, я́же и́мамы, вопие́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, непреста́нною моли́твою покрыва́яй ча́да твоя́; ра́дуйся, охрани́телю ста́да твоего́ кре́стным зна́мением.

Ра́дуйся, любве́ вели́кия вмести́лище, не взира́яй на язы́ков разли́чие; ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый и вселюби́мый.

Ра́дуйся, о́бразе моли́твы непреста́нныя и милосе́рдия; ра́дуйся, утеше́ний духо́вных пода́телю тре́бующим.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 4.

Бу́рею напа́стей одолева́еми: ка́ко досто́йно возмо́жем восхвали́ти чудеса́ твоя́, блаже́нне Иоа́нне? Я́ко проше́л еси́ до коне́ц вселе́нныя, спасе́ния ра́ди па́ствы твоея́ и благовествова́ния Ева́нгелия су́щим во тьме́. Благодаря́ще же Бо́га за апо́стольския труды́ твоя́, воспева́ем Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 4.

Слы́шаша бли́жнии и да́льнии вели́чие чуде́с твои́х, Бо́жиею ми́лостию да́же до на́шего вре́мене явля́емых, те́мже, в тебе́ Бо́гу прославля́ющемуся дивя́щеся, в стра́се вопия́ху:

Ра́дуйся, просвети́телю су́щих во тьме́ неве́рия; ра́дуйся, приведы́й люде́й твои́х с восто́ка да́льняго до за́пада.

Ра́дуйся, исто́чниче чуде́с, излива́емых Бо́гом; ра́дуйся, с любо́вию вразумля́яй заблу́ждших.

Ра́дуйся, ско́рый уте́шителю ка́ющихся о гресе́х свои́х; ра́дуйся, путевождю́ гряду́щих путе́м пра́вым.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 5.

Богодарова́нный све́т яви́лся еси́, бу́ри все́х лю́тых разгоня́яй, су́щих на о́строве от ви́хрей смертоно́сных моли́твами твои́ми охраня́яй, святи́телю Иоа́нне, и кре́стным зна́мением огражда́яй. Научи́ и на́с, призыва́ющих тя́ в по́мощь, чудотво́рче святы́й, к Бо́гу со дерзнове́нием взыва́ти: Аллилу́ия.

И́кос 5.

Ви́дим мно́гую по́мощь твою́ в напа́стех и обстоя́ниях, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, дерзнове́нный бо хода́тай пред Престо́лом Бо́жиим и ско́рый в беда́х помо́щник еси́. Того́ ра́ди и мы́ на твое́ предста́тельство пред Бо́гом упова́ем и вопие́м ти́:

Ра́дуйся, стихи́й опа́сных прогони́телю; ра́дуйся, моли́твою твое́ю от ну́жд избавля́яй.

Ра́дуйся, а́лчущим хле́ба при́сный пода́телю; ра́дуйся, приуготовля́яй прося́щим изоби́лие.

Ра́дуйся, уте́шителю в ско́рбех су́щих; ра́дуйся, мно́гих па́дших от поги́бели исхи́тивый.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 6.

Пропове́дуя спасе́ние, я́ко но́вый Моисе́й гугни́вый, яви́лся еси́, изводя́ лю́ди твоя́ из пле́на безбо́жных, преблаже́нне Иоа́нне. Изба́ви и на́с от рабо́ты грехо́вныя и враго́в неви́димых, да, ра́дующеся, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 6.

Возсия́в пра́ведностию твое́ю, соверши́л еси́ неисполни́мое, о до́брый па́стырю: преклони́л бо еси́ вла́сти мирски́я сострада́ти о лю́дех твои́х. Того́ ра́ди с ни́ми ку́пно и мы́ благода́рственно вопие́м ти́:

Ра́дуйся, па́стырю до́брый, па́стве твое́й, пресе́льником, ти́хое приста́нище угото́вавый; ра́дуйся, о де́тех и боля́щих наипа́че попече́ние име́вый.

Ра́дуйся, усе́рдно тя́ призыва́ющим ве́рно помога́яй; ра́дуйся, я́ко в немощне́м телеси́ твое́м си́ла Бо́жия незави́стно соверша́шеся.

Ра́дуйся, отрази́телю нападе́ния нечести́вых; ра́дуйся, помрачи́телю лжи́ и прояви́телю и́стины.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 7.

Хотя́ досто́йно просла́вити дре́вних святы́х за́пада, отпа́дшаго от и́стины, возстанови́л еси́ почита́ние и́х в Це́ркви Правосла́вной, о люби́телю святы́х восто́ка и за́пада. Дне́сь с ни́ми на небеси́ моли́ о на́с, пою́щих на земли́: Аллилу́ия.

И́кос 7.

Но́ваго ви́дим тя́ избра́нника Бо́жия, и́же вку́пе со святи́тели дре́вния Га́ллии яви́лся еси́ в после́дняя времена́, я́ко еди́н от си́х, вдохновля́я па́ству твою́ соблюда́ти правосла́вную ве́ру, я́коже си́и на за́паде испове́даху. Сохрани́ и на́с в ве́ре се́й пребыва́ти, вопию́щих ти́:

Ра́дуйся, но́вый Марти́не в воздержа́нии, по́двизех и чудесе́х твои́х; ра́дуйся, но́вый Ге́рмане во испове́дании твое́м правосла́вныя ве́ры.

Ра́дуйся, но́вый Ила́рие в боже́ственном богосло́вии; ра́дуйся, но́вый Григо́рие в почита́нии и прославле́нии уго́дников Бо́жиих.

Ра́дуйся, но́вый Фа́всте и́ноческим усе́рдием; ра́дуйся, но́вый Кеса́рие в тве́рдой любви́ ко пра́вилом Це́ркве Бо́жии.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 8.

Стра́нное виде́ние предста́ ти: в земли́ но́вей встре́тил еси́ па́ству твою́ бы́вшую, смуща́ему скорбьми́ мно́гими, но я́ко ди́вный па́стырь наста́вил еси́ ю́ поуче́нием, терпе́нием и пра́ведностию твое́ю, и це́рковь Бо́жия Ма́тере, я́же все́х скорбя́щих Ра́дость е́сть, воздви́гл еси́: мы́ же, удивля́ющеся терпе́нию и смире́нию твоему́, благода́рно вопие́м к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 8.

Всего́ себе́ преда́в Христу́, бы́л еси́ де́латель виногра́да Его́, богоно́сне о́тче, не ве́дал бо еси́ поко́я до конца́ многострада́льнаго живота́ твоего́. Помози́ и на́м, недосто́йным, в де́ланиих на́ших и в на́шем прилежа́нии в ве́рности Христу́, да, сла́вяще, вопие́м ти́:

Ра́дуйся, претерпе́вый до конца́ и дости́гший спасе́ния; ра́дуйся, пред ико́ною Богома́тере умре́ти сподо́бивыйся.

Ра́дуйся, посреде́ гоне́ния непра́веднаго му́жественный пра́вды храни́телю; ра́дуйся, соверши́вый служе́ние свое́ до конца́ и кончи́ну прие́мый седя́, я́ко иера́рх.

Ра́дуйся, по сме́рти уте́шивый па́ству чуде́сным свои́м возвраще́нием; ра́дуйся, мно́гих чуде́с пода́телю к ра́це твое́й с ве́рою и любо́вию притека́ющим.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 9.

Все́ естество́ а́нгельское восхожде́нием твоея́ души́ в небе́сныя оби́тели возра́довася, мы́ же, удивля́ющеся твои́м чудесе́м на земли́, де́йством Свята́го Ду́ха явля́емым, воспева́ем Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 9.

Вити́и многовеща́ннии не возмо́гут изобрази́ти по достоя́нию свя́тости жития́ твоего́, о пра́ведне о́тче Иоа́нне, поне́же до́м благода́ти неизрече́ннаго Бо́га бы́л еси́, мы́ же не мо́жем умолча́ти, чудеси́, явле́ну на́шему малове́рному ве́ку, дивя́щеся, и прославля́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, боже́ственных наставле́ний пала́то; ра́дуйся, смире́нным де́ланием а́нгелы сослужи́тели себе́ сотвори́вый.

Ра́дуйся, обреты́й ве́чное и нерукотво́рное жили́ще на небесе́х; ра́дуйся, враче́бнице, в не́йже вся́к неду́г от Бо́га врачу́ется.

Ра́дуйся, моли́твеннаго по́двига храни́лище; ра́дуйся, освяще́нный хра́ме Ду́ха Свята́го.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ми́р, и́же все́х Спаси́тель, но́ваго свята́го посла́ на́м и чрез него́ из те́мных глуби́н грехо́вных воззва́ ны. Слы́шаще же его́, на́с призыва́юща, мы́, недосто́йнии, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 10.

Стена́ еси́ все́м прибега́ющим к твоему́ небе́сному заступле́нию, о́тче Иоа́нне, те́мже и на́с от де́монских нападе́ний огражда́й, в беда́х и ну́ждах, стужа́ющих на́м на земли́, помога́й, да с ве́рою тебе́ взыва́ем:

Ра́дуйся, осле́пших прозре́ние; ра́дуйся, си́лою моли́твы жи́знь на сме́ртном одре́ су́щим подава́яй.

Ра́дуйся, богооткрове́нное вразумле́ние в смяте́нии и сомне́ниих су́щим; ра́дуйся, спаси́тельная вла́го, ороша́ющая в зно́йной печа́ли погиба́ющих.

Ра́дуйся, си́рым и оста́вленным оте́ческое заступле́ние; ра́дуйся, святы́й учи́телю и́щущих и́стины.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 11.

Пе́ние непреста́нное ко Пресвяте́й Тро́ице, преблаже́нне о́тче Иоа́нне, мы́слию, сло́вом и доброде́ланием прине́сл еси́: мно́гим разуме́нием и́стинныя ве́ры Бо́жия повеле́ния уясни́л еси́, ве́рою, наде́ждою и любо́вию наставля́я на́с в Тро́ице Еди́ному Бо́гу воспева́ти: Аллилу́ия.

И́кос 11.

Светода́тельна свети́льника Правосла́вия су́щим во мра́це неве́дения зри́м тя́, ста́да Христо́ва до́брый па́стырю. Та́ко и по успе́нии твое́м явля́еши и́стину не ве́дущим ея́, просвеща́я ду́ши ве́рных, вопию́щих ти́ такова́я:

Ра́дуйся, просвеще́ние му́дростию Бо́жиею су́щих в неве́рии; ра́дуйся, ра́дуго ти́хия ра́дости кро́тких.

Ра́дуйся, гро́ме, устраша́яй во гресе́ упо́рствующих; ра́дуйся, мо́лние, е́реси пожига́ющая.

Ра́дуйся, одожде́ние догма́тов Правосла́вия; ра́дуйся, ороше́ние богомы́слия.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 12.

Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га, ве́дуще сию́ с благогове́нием и благода́рностию прие́млем, к заступле́нию твоему́ чу́дному притека́юще, о всехва́льне о́тче Иоа́нне, твоя́ же чудеса́ прославля́юще, взыва́ем к Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 12.

Пою́ще хвалу́ Бо́гу, небе́сный со́нм святы́х ра́дуется, я́ко не оста́ви Госпо́дь па́дший и безве́рный ми́р, но яви́л е́сть всемогу́щую си́лу Свою́ на тебе́, кро́тком и смире́нном служи́тели, о блаже́нне о́тче Иоа́нне, и мы́, со все́ми святы́ми ра́дующеся, чти́м тя́ си́це:

Ра́дуйся, но́вая звездо́ пра́ведности, на небеси́ возсия́вшая; ра́дуйся, но́вый проро́че, по́сланный пред коне́чным воцаре́нием зла́.

Ра́дуйся, я́коже Ио́на о возме́здии за грехи́ предреки́й; ра́дуйся, я́коже Крести́тель все́х к моли́тве и покая́нию призыва́вый.

Ра́дуйся, я́коже Па́вел мно́го терпе́вый ра́ди Ева́нгелия и пропове́дания ве́ры; ра́дуйся, апо́столе но́вый, свои́ми чудесы́ вселя́яй в на́с благогове́йный тре́пет и ве́ру.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Иоа́нне, в беда́х ско́рый помо́щниче.

Конда́к 13.

О пресве́тлый и преди́вный уго́дниче Бо́жий, святи́телю о́тче на́ш Иоа́нне, утеше́ние все́м, в ско́рбех су́щим, ны́нешнее на́ше моли́твенное приими́ приноше́ние, да моли́твами твои́ми от гее́нны о́гненныя изба́вимся и богоприя́тным твои́м хода́тайством сподо́бимся во ве́ки воспева́ти: Аллилу́ия.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й, и конда́к 1-й.

Моли́тва.

О святи́телю о́тче на́ш Иоа́нне, па́стырю до́брый и тайнови́дче ду́ш челове́ческих! Ны́не у Престо́ла Бо́жия за на́с мо́лишися, я́коже и са́м посме́ртне изре́кл еси́: «А́ще и умро́х, но жи́в е́смь». Умоли́ всеще́драго Бо́га проще́ние на́м во гресе́х дарова́ти, да бо́дренно воспря́нем, и Бо́гу возопие́м о дарова́нии на́м ду́ха смире́ния, стра́ха Бо́жия и благоче́стия во вся́ческих путе́х жи́зни на́шея, я́ко ми́лостивый сиропита́тель и иску́сный наста́вник на земли́ бы́в, ны́не бу́ди на́м путеводи́тель и в сму́тах церко́вных Христо́во вразумле́ние. Услы́ши стена́ние смяте́нных ю́ношей на́шего лихоле́тия, обурева́емых беснова́нием вселука́вым, и при́зри на уны́ние изнемога́ющих па́стырей от утесне́ния тлетво́рнаго ду́ха ми́ра сего́ и томя́щихся в нераде́нии пра́здном и ускори́ на моли́тву, сле́зно вопие́м ти́, о те́плый моли́твенниче; посети́ на́с си́рых, по всему́ лицу́ вселе́нныя разсе́янных и во оте́чествии су́щих, во тьме́ страсте́й блужда́ющих, но сла́бою любо́вию ко све́ту Христо́ву влеку́щихся и жду́щих твоего́ оте́ческаго наставле́ния, да благоче́стию навы́кнем и насле́дницы Ца́рствия Небе́снаго яви́мся, иде́же ты́ пребыва́еши со все́ми святы́ми, сла́вяще Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же че́сть и держа́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва ина́я.

О святи́телю чу́дне Иоа́нне, толи́ко распространи́л еси́ се́рдце свое́, я́ко нете́сно вмеща́ется в не́м мно́жество почита́ющих тя́ челове́к от разли́чных племе́н и наро́дов! При́зри на убо́жество слове́с на́ших, оба́че от любве́ тебе́ приноси́мое, и помози́ на́м, уго́дниче Бо́жий, поне́ отны́не очища́ти себе́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, рабо́тающе Го́сподеви со стра́хом и ра́дующеся Ему́ с тре́петом. И что́ возда́мы тебе́ за ра́дость о́ную, ю́же ощути́хом, зря́ще в хра́ме святе́м мо́щи твоя́ святы́я и прославля́юще па́мять твою́; вои́стину, не и́мамы, чи́м возда́ти, то́чию а́ще на́чнем себе́ исправля́ти, быва́юще но́ви вме́сто ве́тхих. Сея́ благода́ти обновле́ния бу́ди на́м хода́тай, свя́те Иоа́нне, помози́ на́м в не́мощех, исцели́ боле́зни, уврачу́й стра́сти моли́твами твои́ми; преста́вленный же от сего́ вре́меннаго во ино́е житие́ ве́чное, в не́же наста́ви тя́ Пречи́стая Влады́чица, Одиги́трия разсе́яния ру́сскаго, чудотво́рною Свое́ю ико́ною Коренно́ю-Ку́рскою, Ея́же спу́тник ты́ яви́лся еси́ в де́нь преставле́ния своего́, ра́дуешися ны́не в ли́це святы́х, сла́вящих Еди́наго в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А҆ка́ѳїстъ ст҃и́телю і҆ѡа́ннꙋ, а҆рхїепⷭ҇кпꙋ шанха́йскомꙋ и҆ санъ-франци́сскомꙋ, чꙋдотво́рцꙋ.

Конда́къ а҃.

И҆збра́нный чꙋдотво́рче и҆ и҆зрѧ́дный ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, всемꙋ̀ мі́рꙋ и҆сточа́ѧй ѻ҆би̑льныѧ стрꙋи̑ дꙋхо́внагѡ наставле́нїѧ и҆ ди́вныхъ чꙋде́съ мно́жество, восхвалѧ́емъ тѧ̀ съ любо́вїю и҆ зове́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

І҆́косъ а҃.

А҆́гг҃ла ѻ҆́бразомъ ꙗ҆вѝ тебѐ въ послѣ̑днѧѧ времена̀ всеѧ̀ тва́ри созда́тель, да съ млⷭ҇тїю бж҃їею пече́шисѧ ѡ҆ лю́дехъ земны́хъ. Взира́юще же на добродѣ́тєли твоѧ̑, пребл҃же́нне і҆ѡа́нне, вопїе́мъ тѝ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, съ ра́ннѧгѡ дѣ́тства бл҃гоче́стїемъ ᲂу҆краше́нный: ра́дꙋйсѧ, со стра́хомъ и҆ тре́петомъ во́лю бж҃їю и҆спо́лнивый.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆ви́вый бл҃года́ть бж҃їю въ та́йныхъ бл҃годѣѧ́нїихъ: ра́дꙋйсѧ, бы́строе дале́че сꙋ́щихъ стра́ждꙋщихъ ᲂу҆слы́шанїе.

Ра́дꙋйсѧ, любвеѻби́льное поспѣше́нїе бли̑жнимъ свои̑мъ во сп҃се́нїе: ра́дꙋйсѧ, ра́дованїе всѣ̑мъ съ вѣ́рою къ тебѣ̀ припа́дающымъ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ в҃.

Ви́дѧще ѻ҆би́льное добродѣ́телей твои́хъ и҆злїѧ́нїе, ст҃и́телю сла́вный і҆ѡа́нне, просвѣща́емсѧ дх҃омъ, ꙗ҆́кѡ бо живоно́сный и҆сто́чникъ чꙋде́съ бж҃їихъ, напоѧ́еши на́съ, вѣ́рнѡ вопїю́щихъ къ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃.

Ра́зꙋмъ и҆мѣ́ѧй преиспо́лненный любвѐ, кꙋ́пнѡ и҆ бг҃осло́вїѧ, бг҃омꙋ́дре і҆ѡа́нне, и҆ бг҃опозна́нїемъ ᲂу҆мꙋдре́нный, и҆ къ стра́ждꙋщымъ лю́демъ любо́вїю ᲂу҆краше́нный, познава́ти и҆́стиннаго бг҃а на́съ наꙋчѝ, да и҆ мы̀ во ᲂу҆миле́нїи вопїе́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, непоколеби́маѧ тверды́не и҆́стины правосла́вїѧ: ра́дꙋйсѧ, драгоцѣ́нный сосꙋ́де дх҃а ст҃а́гѡ.

Ра́дꙋйсѧ, чтⷭ҇ны́й ѡ҆бличи́телю невѣ́рїѧ и҆ лжеꙋче́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ре́вностный и҆сполни́телю за́повѣдей бж҃їихъ.

Ра́дꙋйсѧ, подви́жниче, не даѧ́й на ло́жи себѣ̀ ѿдохнове́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, возлю́бленный па́стырю ста́да хрⷭ҇то́ва.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ г҃.

Си́лою бл҃года́ти бж҃їѧ бл҃гі́й сиропита́тель и҆ наста́вникъ ю҆́ношамъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, воспитꙋ́ѧ въ стра́сѣ бж҃їемъ и҆ прїꙋготовлѧ́ѧ и҆̀хъ къ слꙋже́нїю бг҃ови. Сегѡ̀ ра́ди ча̑да твоѧ̑ взира́ютъ на тѧ̀ и҆ бл҃годарѧ́ще вопїю́тъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ г҃.

И҆мѣ́ѧше вои́стиннꙋ, ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, съ нб҃сѐ тебѣ̀ пѣ́снь воспѣва́ема бы́ти, а҆ не ѿ землѝ: ка́кѡ бо кто̀ ѿ человѣ̑къ возмо́глъ бы твои́хъ дѣ́лъ вели́чїе проповѣ́дати; Мы́ же, приносѧ́ще бг҃ꙋ, ꙗ҆̀же и҆́мамы, вопїе́мъ тѝ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, непреста́нною мл҃твою покрыва́ѧй ча̑да твоѧ̑: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆храни́телю ста́да твоегѡ̀ крⷭ҇тнымъ зна́менїемъ.

Ра́дꙋйсѧ, любвѐ вели́кїѧ вмѣсти́лище, не взира́ѧй на ꙗ҆зы́кѡвъ разли́чїе: ра́дꙋйсѧ, свѣти́льниче всесвѣ́тлый и҆ вселюби́мый.

Ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́бразе мл҃твы непреста́нныѧ и҆ млⷭ҇рдїѧ: ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆тѣше́нїй дх҃о́вныхъ пода́телю тре́бꙋющымъ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ д҃.

Бꙋ́рею напа́стей ѡ҆долѣва́еми: ка́кѡ досто́йнѡ возмо́жемъ восхвали́ти чꙋдеса̀ твоѧ̑, бл҃же́нне і҆ѡа́нне; ꙗ҆́кѡ проше́лъ є҆сѝ до конє́цъ вселе́нныѧ, сп҃се́нїѧ ра́ди па́ствы твоеѧ̀ и҆ бл҃говѣствова́нїѧ є҆ѵⷢ҇лїа сꙋ́щымъ во тьмѣ̀. Бл҃годарѧ́ще же бг҃а за а҆пⷭ҇льскїѧ трꙋды̀ твоѧ̑, воспѣва́емъ є҆мꙋ̀: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ д҃.

Слы́шаша бли́жнїи и҆ да́льнїи вели́чїе чꙋде́съ твои́хъ, бж҃їею млⷭ҇тїю да́же до на́шегѡ вре́мене ꙗ҆влѧ́емыхъ, тѣ́мже, въ тебѣ̀ бг҃ꙋ прославлѧ́ющемꙋсѧ дивѧ́щесѧ, въ стра́сѣ вопїѧ́хꙋ:

Ра́дꙋйсѧ, просвѣти́телю сꙋ́щихъ во тьмѣ̀ невѣ́рїѧ: ра́дꙋйсѧ, приведы́й люде́й твои́хъ съ восто́ка да́льнѧгѡ до за́пада.

Ра́дꙋйсѧ, и҆сто́чниче чꙋде́съ, и҆злива́емыхъ бг҃омъ: ра́дꙋйсѧ, съ любо́вїю вразꙋмлѧ́ѧй заблꙋ́ждшихъ.

Ра́дꙋйсѧ, ско́рый ᲂу҆тѣ́шителю ка́ющихсѧ ѡ҆ грѣсѣ́хъ свои́хъ: ра́дꙋйсѧ, пꙋтевождю̀ грѧдꙋ́щихъ пꙋте́мъ пра́вымъ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ є҃.

Бг҃одарова́нный свѣ́тъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бꙋ̑ри всѣ́хъ лю́тыхъ разгонѧ́ѧй, сꙋ́щихъ на ѻ҆́стровѣ ѿ ви́хрей смертоно́сныхъ мл҃твами твои́ми ѡ҆хранѧ́ѧй, ст҃и́телю і҆ѡа́нне, и҆ крⷭ҇тнымъ зна́менїемъ ѡ҆гражда́ѧй. Наꙋчѝ и҆ на́съ, призыва́ющихъ тѧ̀ въ по́мощь, чꙋдотво́рче ст҃ы́й, къ бг҃ꙋ со дерзнове́нїемъ взыва́ти: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ є҃.

Ви́димъ мно́гꙋю по́мощь твою̀ въ напа́стехъ и҆ ѡ҆бстоѧ́нїихъ, пребл҃же́нне ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, дерзнове́нный бо хода́тай пред̾ прⷭ҇то́ломъ бж҃їимъ и҆ ско́рый въ бѣда́хъ помо́щникъ є҆сѝ. Тогѡ̀ ра́ди и҆ мы̀ на твоѐ предста́тельство пред̾ бг҃омъ ᲂу҆пова́емъ и҆ вопїе́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, стїхі́й ѻ҆па́сныхъ прогони́телю: ра́дꙋйсѧ, мл҃твою твое́ю ѿ нꙋ́ждъ и҆збавлѧ́ѧй.

Ра́дꙋйсѧ, а҆́лчꙋщымъ хлѣ́ба при́сный пода́телю: ра́дꙋйсѧ, прїꙋготовлѧ́ѧй просѧ́щымъ и҆з̾ѻби́лїе.

Ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆тѣ́шителю въ ско́рбехъ сꙋ́щихъ: ра́дꙋйсѧ, мно́гихъ па́дшихъ ѿ поги́бели и҆схи́тивый.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ ѕ҃.

Проповѣ́дꙋѧ сп҃се́нїе, ꙗ҆́кѡ но́вый мѡѷсе́й гꙋгни́вый, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆зводѧ̀ лю́ди твоѧ̑ и҆з̾ плѣ́на безбо́жныхъ, пребл҃же́нне і҆ѡа́нне. И҆зба́ви и҆ на́съ ѿ рабо́ты грѣхо́вныѧ и҆ врагѡ́въ неви́димыхъ, да ра́дꙋющесѧ вопїе́мъ къ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѕ҃.

Возсїѧ́въ пра́ведностїю твое́ю, соверши́лъ є҆сѝ неисполни́мое, ѽ до́брый па́стырю: преклони́лъ бо є҆сѝ вла̑сти мїрскі̑ѧ сострада́ти ѡ҆ лю́дехъ твои́хъ. Тогѡ̀ ра́ди съ ни́ми кꙋ́пнѡ и҆ мы̀ бл҃года́рственнѡ вопїе́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, па́стырю до́брый, па́ствѣ твое́й, пресе́льникѡмъ, ти́хое приста́нище ᲂу҆гото́вавый: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆ дѣ́техъ и҆ болѧ́щихъ наипа́че попече́нїе и҆мѣ́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ᲂу҆се́рднѡ тѧ̀ призыва́ющымъ вѣ́рнѡ помога́ѧй: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ въ немощнѣ́мъ тѣлесѝ твое́мъ си́ла бж҃їѧ незави́стнѡ соверша́шесѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ѿрази́телю нападе́нїѧ нечести́выхъ: ра́дꙋйсѧ, помрачи́телю лжѝ и҆ проѧви́телю и҆́стины.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ з҃.

Хотѧ̀ досто́йнѡ просла́вити дре́внихъ ст҃ы́хъ за́пада, ѿпа́дшагѡ ѿ и҆́стины, возстанови́лъ є҆сѝ почита́нїе и҆́хъ въ цр҃кви правосла́вной, ѽ люби́телю ст҃ы́хъ восто́ка и҆ за́пада. Дне́сь съ ни́ми на нб҃сѝ молѝ ѡ҆ на́съ, пою́щихъ на землѝ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ з҃.

Но́ваго ви́димъ тѧ̀ и҆збра́нника бж҃їѧ, и҆́же вкꙋ́пѣ со ст҃и́тєли дре́внїѧ га́ллїи ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ въ послѣ̑днѧѧ времена̀ ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ ѿ си́хъ, вдохновлѧ́ѧ па́ствꙋ твою̀ соблюда́ти правосла́внꙋю вѣ́рꙋ, ꙗ҆́коже сі́и на за́падѣ и҆сповѣ́дахꙋ. Сохранѝ и҆ на́съ въ вѣ́рѣ се́й пребыва́ти, вопїю́щихъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, но́вый марті́не въ воздержа́нїи, по́двизѣхъ и҆ чꙋдесѣ́хъ твои́хъ: ра́дꙋйсѧ, но́вый ге́рмане во и҆сповѣ́данїи твое́мъ правосла́вныѧ вѣ́ры.

Ра́дꙋйсѧ, но́вый і҆ла́рїе въ бжⷭ҇твенномъ бг҃осло́вїи: ра́дꙋйсѧ, но́вый григо́рїе въ почита́нїи и҆ прославле́нїи ᲂу҆го́дникѡвъ бж҃їихъ.

Ра́дꙋйсѧ, но́вый фа́ѵсте и҆́ноческимъ ᲂу҆се́рдїемъ: ра́дꙋйсѧ, но́вый кеса́рїе въ тве́рдой любвѝ ко пра́вилѡмъ цр҃кве бж҃їѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ и҃.

Стра́нное видѣ́нїе предста́ ти: въ землѝ но́вѣй срѣ́тилъ є҆сѝ па́ствꙋ твою̀ бы́вшꙋю, смꙋща́емꙋ скорбьмѝ мно́гими, но ꙗ҆́кѡ ди́вный па́стырь наста́вилъ є҆сѝ ю҆̀ поꙋче́нїемъ, терпѣ́нїемъ и҆ пра́ведностїю твое́ю, и҆ це́рковь бж҃їѧ мт҃ре, ꙗ҆́же всѣ́хъ скорбѧ́щихъ ра́дость є҆́сть, воздви́глъ є҆сѝ: мы́ же, ᲂу҆дивлѧ́ющесѧ терпѣ́нїю и҆ смире́нїю твоемꙋ̀, бл҃года́рнѡ вопїе́мъ къ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ и҃.

Всего̀ себѐ преда́въ хрⷭ҇тꙋ̀, бы́лъ є҆сѝ дѣ́латель вїногра́да є҆гѡ̀, бг҃оно́сне ѻ҆́тче, не вѣ́далъ бо є҆сѝ поко́ѧ до конца̀ многострада́льнагѡ живота̀ твоегѡ̀. Помозѝ и҆ на́мъ, недостѡ́йнымъ, въ дѣ́ланїихъ на́шихъ и҆ въ на́шемъ прилѣжа́нїи въ вѣ́рности хрⷭ҇тꙋ̀, да сла́вѧще, вопїе́мъ тѝ:

Ра́дꙋйсѧ, претерпѣ́вый до конца̀ и҆ дости́гшїй сп҃се́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, пред̾ і҆кѡ́ною бг҃омт҃ре ᲂу҆мре́ти сподо́бивыйсѧ.

Ра́дꙋйсѧ, посредѣ̀ гоне́нїѧ непра́веднагѡ мꙋ́жественный пра́вды храни́телю: ра́дꙋйсѧ, соверши́вый слꙋже́нїе своѐ до конца̀ и҆ кончи́нꙋ прїе́мый сѣдѧ̀, ꙗ҆́кѡ і҆ера́рхъ.

Ра́дꙋйсѧ, по сме́рти ᲂу҆тѣ́шивый па́ствꙋ чꙋде́снымъ свои́мъ возвраще́нїемъ: ра́дꙋйсѧ, мно́гихъ чꙋде́съ пода́телю къ ра́цѣ твое́й съ вѣ́рою и҆ любо́вїю притека́ющымъ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ ѳ҃.

Всѐ є҆стество̀ а҆́гг҃льское восхожде́нїемъ твоеѧ̀ дꙋшѝ въ нбⷭ҇ныѧ ѻ҆би́тєли возра́довасѧ, мы́ же, ᲂу҆дивлѧ́ющесѧ твои̑мъ чꙋдесє́мъ на землѝ, дѣ́йствомъ ст҃а́гѡ дх҃а ꙗ҆влѧ́ємымъ, воспѣва́емъ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ ѳ҃.

Виті́и многовѣща́ннїи не возмо́гꙋтъ и҆з̾ѡбрази́ти по достоѧ́нїю ст҃ости житїѧ̀ твоегѡ̀, ѽ првⷣне ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, поне́же до́мъ бл҃года́ти неизрече́ннагѡ бг҃а бы́лъ є҆сѝ, мы́ же не мо́жемъ ᲂу҆молча́ти, чꙋдесѝ, ꙗ҆вле́нꙋ на́шемꙋ маловѣ́рномꙋ вѣ́кꙋ, дивѧ́щесѧ, и҆ прославлѧ́емъ тѧ̀ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, бжⷭ҇твенныхъ наставле́нїй пала́то: ра́дꙋйсѧ, смире́ннымъ дѣ́ланїемъ а҆́гг҃лы сослꙋжи́тєли себѣ̀ сотвори́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ѡ҆брѣты́й вѣ́чное и҆ нерꙋкотво́рное жили́ще на нб҃сѣ́хъ: ра́дꙋйсѧ, враче́бнице, въ не́йже всѧ́къ недꙋ́гъ ѿ бг҃а врачꙋ́етсѧ.

Ра́дꙋйсѧ, мл҃твеннагѡ по́двига храни́лище: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆сщ҃е́нный хра́ме дх҃а ст҃а́гѡ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ і҃.

Сп҃стѝ хотѧ̀ мі́ръ, и҆́же всѣ́хъ сп҃си́тель, но́ваго ст҃а́го посла̀ на́мъ и҆ чрез̾ него̀ и҆з̾ те́мныхъ глꙋби́нъ грѣхо́вныхъ воззва́ ны. Слы́шаще же є҆го̀ на́съ призыва́юща, мы̀, недосто́йнїи, взыва́емъ къ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ і҃.

Стѣна̀ є҆сѝ всѣ̑мъ прибѣга́ющымъ къ твоемꙋ̀ нбⷭ҇номꙋ застꙋпле́нїю, ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, тѣ́мже и҆ на́съ ѿ де́монскихъ нападе́нїй ѡ҆гражда́й, въ бѣда́хъ и҆ нꙋ́ждахъ, стꙋжа́ющихъ на́мъ на землѝ, помога́й, да съ вѣ́рою тебѣ̀ взыва́емъ:

Ра́дꙋйсѧ, ѡ҆слѣ́пшихъ прозрѣ́нїе: ра́дꙋйсѧ, си́лою мл҃твы жи́знь на сме́ртномъ ѻ҆дрѣ̀ сꙋ́щымъ подава́ѧй.

Ра́дꙋйсѧ, бг҃оѿкрове́нное вразꙋмле́нїе въ смѧте́нїи и҆ сомнѣ́нїихъ сꙋ́щымъ: ра́дꙋйсѧ, сп҃си́тельнаѧ вла́го, ѡ҆роша́ющаѧ въ зно́йной печа́ли погиба́ющихъ.

Ра́дꙋйсѧ, си̑рымъ и҆ ѡ҆ста́влєннымъ ѻ҆те́ческое застꙋпле́нїе: ра́дꙋйсѧ, ст҃ы́й ᲂу҆чи́телю и҆́щꙋщихъ и҆́стины.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ а҃і.

Пѣ́нїе непреста́нное ко прест҃ѣ́й трⷪ҇цѣ, пребл҃же́нне ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, мы́слїю, сло́вомъ и҆ добродѣ́ланїемъ прине́слъ є҆сѝ: мно́гимъ разꙋмѣ́нїемъ и҆́стинныѧ вѣ́ры бж҃їѧ повелѣ̑нїѧ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, вѣ́рою, наде́ждою и҆ любо́вїю наставлѧ́ѧ на́съ въ трⷪ҇цѣ є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ воспѣва́ти: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ а҃і.

Свѣтода́тельна свѣти́льника правосла́вїѧ сꙋ́щымъ во мра́цѣ невѣ́дѣнїѧ зри́мъ тѧ̀, ста́да хрⷭ҇то́ва до́брый па́стырю. Та́кѡ и҆ по ᲂу҆спе́нїи твое́мъ ꙗ҆влѧ́еши и҆́стинꙋ не вѣ́дꙋщымъ є҆ѧ̀, просвѣща́ѧ дꙋ́шы вѣ́рныхъ, вопїю́щихъ тѝ такова̑ѧ:

Ра́дꙋйсѧ, просвѣще́нїе мꙋ́дростїю бж҃їею сꙋ́щихъ въ невѣ́рїи: ра́дꙋйсѧ, ра́дꙋго ти́хїѧ ра́дости кро́ткихъ.

Ра́дꙋйсѧ, гро́ме, ᲂу҆страша́ѧй во грѣсѣ̀ ᲂу҆по́рствꙋющихъ: ра́дꙋйсѧ, мо́лнїе, є҆́рєси пожига́ющаѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ѡ҆дожде́нїе догма́тѡвъ правосла́вїѧ: ра́дꙋйсѧ, ѡ҆роше́нїе бг҃омы́слїѧ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ в҃і.

Бл҃года́ть, да́ннꙋю тѝ ѿ бг҃а, вѣ́дꙋще сїю̀ съ бл҃гоговѣ́нїемъ и҆ бл҃года́рностїю прїе́млемъ, къ застꙋпле́нїю твоемꙋ̀ чꙋ́дномꙋ притека́юще, ѽ всехва́льне ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, твоѧ̑ же чꙋдеса̀ прославлѧ́юще, взыва́емъ къ бг҃ꙋ: А҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ в҃і.

Пою́ще хвалꙋ̀ бг҃ꙋ, нбⷭ҇ный со́нмъ ст҃ы́хъ ра́дꙋетсѧ, ꙗ҆́кѡ не ѡ҆ста́ви гдⷭ҇ь па́дшїй и҆ безвѣ́рный мі́ръ, но ꙗ҆ви́лъ є҆́сть всемогꙋ́щꙋю си́лꙋ свою̀ на тебѣ̀, кро́ткомъ и҆ смире́нномъ слꙋжи́тели, ѽ бл҃же́нне ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, и҆ мы̀ со всѣ́ми ст҃ы́ми ра́дꙋющесѧ, чти́мъ тѧ̀ си́це:

Ра́дꙋйсѧ, но́ваѧ ѕвѣздо̀ пра́ведности, на нб҃сѝ возсїѧ́вшаѧ: ра́дꙋйсѧ, но́вый прⷪ҇ро́че, по́сланный пред̾ коне́чнымъ воцаре́нїемъ ѕла̀.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́коже і҆ѡ́на ѡ҆ возме́здїи за грѣхѝ предрекі́й: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́коже крⷭ҇ти́тель всѣ́хъ къ мл҃твѣ и҆ покаѧ́нїю призыва́вый.

Ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́коже па́ѵелъ мно́гѡ терпѣ́вый ра́ди є҆ѵⷢ҇лїа и҆ проповѣ́данїѧ вѣ́ры: ра́дꙋйсѧ, а҆пⷭ҇ле но́вый, свои́ми чꙋдесы̀ вселѧ́ѧй въ на́съ бл҃гоговѣ́йный тре́петъ и҆ вѣ́рꙋ.

Ра́дꙋйсѧ, ст҃и́телю ѻ҆́тче і҆ѡа́нне, въ бѣда́хъ ско́рый помо́щниче.

Конда́къ г҃і.

ѽ пресвѣ́тлый и҆ преди́вный ᲂу҆го́дниче бж҃їй, ст҃и́телю ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡа́нне, ᲂу҆тѣше́нїе всѣ̑мъ, въ ско́рбехъ сꙋ́щымъ, ны́нѣшнее на́ше мл҃твенное прїимѝ приноше́нїе, да мл҃твами твои́ми ѿ гее́нны ѻ҆́гненныѧ и҆зба́вимсѧ и҆ бг҃опрїѧ́тнымъ твои́мъ хода́тайствомъ сподо́бимсѧ во вѣ́ки воспѣва́ти: А҆ллилꙋ́їа.

Се́й конда́къ глаго́летсѧ три́жды. И҆ па́ки чте́тсѧ і҆́косъ а҃-й, и҆ конда́къ а҃-й.

Мл҃тва.

ѽ ст҃и́телю ѻ҆́тче на́шъ і҆ѡа́нне, па́стырю до́брый и҆ тайнови́дче дꙋ́шъ человѣ́ческихъ! Ны́нѣ ᲂу҆ прⷭ҇то́ла бж҃їѧ за на́съ мо́лишисѧ, ꙗ҆́коже и҆ са́мъ посме́ртнѣ и҆зре́клъ є҆сѝ: а҆́ще и҆ ᲂу҆мро́хъ, но жи́въ є҆́смь. Оу҆молѝ всеще́драго бг҃а проще́нїе на́мъ во грѣсѣ́хъ дарова́ти, да бо́дреннѡ воспрѧ́немъ, и҆ бг҃ꙋ возопїе́мъ ѡ҆ дарова́нїи на́мъ дꙋ́ха смире́нїѧ, стра́ха бж҃їѧ и҆ бл҃гоче́стїѧ во всѧ́ческихъ пꙋте́хъ жи́зни на́шеѧ, ꙗ҆́кѡ млⷭ҇тивый сиропита́тель и҆ и҆скꙋ́сный наста́вникъ на землѝ бы́въ, ны́нѣ бꙋ́ди на́мъ пꙋтеводи́тель и҆ въ смꙋ́тахъ цр҃ко́вныхъ хрⷭ҇то́во вразꙋмле́нїе. Оу҆слы́ши стена́нїе смѧте́нныхъ ю҆́ношей на́шегѡ лихолѣ́тїѧ, ѡ҆бꙋрева́емыхъ бѣснова́нїемъ вселꙋка́вымъ, и҆ при́зри на ᲂу҆ны́нїе и҆знемога́ющихъ па́стырей ѿ ᲂу҆тѣсне́нїѧ тлетво́рнагѡ дꙋ́ха мі́ра сегѡ̀ и҆ томѧ́щихсѧ въ нерадѣ́нїи пра́здномъ и҆ ᲂу҆скорѝ на мл҃твꙋ, сле́знѡ вопїе́мъ тѝ, ѽ те́плый мл҃твенниче: посѣтѝ на́съ си́рыхъ, по всемꙋ̀ лицꙋ̀ вселе́нныѧ разсѣ́ѧнныхъ и҆ во ѻ҆те́чествїи сꙋ́щихъ, во тьмѣ̀ страсте́й блꙋжда́ющихъ, но сла́бою любо́вїю ко свѣ́тꙋ хрⷭ҇то́вꙋ влекꙋ́щихсѧ и҆ ждꙋ́щихъ твоегѡ̀ ѻ҆те́ческагѡ наставле́нїѧ, да бл҃гоче́стїю навы́кнемъ и҆ наслѣ̑дницы црⷭ҇твїѧ нбⷭ҇нагѡ ꙗ҆ви́мсѧ, и҆дѣ́же ты̀ пребыва́еши со всѣ́ми ст҃ы́ми, сла́вѧще гдⷭ҇а на́шего і҆и҃са хрⷭ҇та̀, є҆мꙋ́же че́сть и҆ держа́ва, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

Мл҃тва и҆на́ѧ.

ѽ ст҃и́телю чꙋ́дне і҆ѡа́нне, толи́кѡ распространи́лъ є҆сѝ се́рдце своѐ, ꙗ҆́кѡ нетѣ́снѡ вмѣща́етсѧ въ не́мъ мно́жество почита́ющихъ тѧ̀ человѣ̑къ ѿ разли́чныхъ племе́нъ и҆ наро́дѡвъ! При́зри на ᲂу҆бо́жество слове́съ на́шихъ, ѻ҆ба́че ѿ любвѐ тебѣ̀ приноси́мое, и҆ помозѝ на́мъ, ᲂу҆го́дниче бж҃їй, понѐ ѿны́нѣ ѡ҆чища́ти себѐ ѿ всѧ́кїѧ скве́рны пло́ти и҆ дꙋ́ха, рабо́тающе гдⷭ҇еви со стра́хомъ и҆ ра́дꙋющесѧ є҆мꙋ̀ съ тре́петомъ. И҆ что̀ возда́мы тебѣ̀ за ра́дость ѻ҆́нꙋю, ю҆́же ѡ҆щꙋти́хомъ, зрѧ́ще въ хра́мѣ ст҃ѣ́мъ мо́щи твоѧ̑ ст҃ы̑ѧ и҆ прославлѧ́юще па́мѧть твою̀: вои́стиннꙋ, не и҆́мамы чи́мъ возда́ти, то́чїю а҆́ще на́чнемъ себѐ и҆справлѧ́ти, быва́юще но́ви вмѣ́стѡ ве́тхихъ. Сеѧ̀ бл҃года́ти ѡ҆бновле́нїѧ бꙋ́ди на́мъ хода́тай, ст҃е і҆ѡа́нне, помозѝ на́мъ въ не́мощехъ, и҆сцѣлѝ болѣ̑зни, ᲂу҆врачꙋ́й стра̑сти мл҃твами твои́ми: преста́вленный же ѿ сегѡ̀ вре́меннагѡ во и҆но́е житїѐ вѣ́чное, въ не́же наста́ви тѧ̀ пречⷭ҇таѧ влⷣчца, ѻ҆диги́трїа разсѣ́ѧнїѧ рꙋ́сскагѡ, чꙋдотво́рною свое́ю і҆кѡ́ною коренно́ю кꙋ́рскою, є҆ѧ́же спꙋ́тникъ ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ въ де́нь преставле́нїѧ своегѡ̀, ра́дꙋешисѧ ны́нѣ въ ли́цѣ ст҃ы́хъ, сла́вѧщихъ є҆ди́наго въ трⷪ҇цѣ сла́вимаго бг҃а, ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́го дх҃а, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

2 июля 1994 г. Рус­ская Пра­во­слав­ная Цер­ковь за гра­ни­цей при­чис­ли­ла к ли­ку свя­тых див­но­го угод­ни­ка Бо­жия XX ве­ка свя­ти­те­ля Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) Шан­хай­ско­го и Сан-Фран­цис­ско­го чу­до­твор­ца.

Ар­хи­епи­скоп Иоанн ро­дил­ся 4/17 июня 1896 г. на юге Рос­сии в се­ле Ада­мов­ка Харь­ков­ской гу­бер­нии. При Свя­том Кре­ще­нии он был на­ре­чен Ми­ха­и­лом в честь Ар­хи­стра­ти­га Небес­ных Сил Ми­ха­и­ла Ар­хан­ге­ла.

С дет­ства он от­ли­чал­ся глу­бо­кой ре­ли­ги­оз­но­стью, по но­чам по­дол­гу сто­ял на мо­лит­ве, усерд­но со­би­рал ико­ны, а так­же цер­ков­ные кни­ги. Бо­лее все­го лю­бил чи­тать жи­тия свя­тых. Ми­ха­ил по­лю­бил свя­тых всем серд­цем, до кон­ца про­пи­тал­ся их ду­хом и на­чал жить, как они. Свя­тая и пра­вед­ная жизнь ре­бен­ка про­из­ве­ла глу­бо­кое впе­чат­ле­ние на его фран­цуз­скую гу­вер­нант­ку-ка­то­лич­ку, и в ре­зуль­та­те она при­ня­ла пра­во­сла­вие.

В го­ди­ну го­не­ний Про­мыс­лом Бо­жи­им Ми­ха­ил ока­зал­ся в Бел­гра­де, где по­сту­пил в уни­вер­си­тет на бо­го­слов­ский фа­куль­тет. В 1926 г. мит­ро­по­ли­том Ан­то­ни­ем (Хра­по­виц­ким) он был по­стри­жен в мо­на­хи, при­няв имя Иоан­на в честь сво­е­го пред­ка свт. Иоан­на (Мак­си­мо­ви­ча) То­боль­ско­го. Уже в то вре­мя епи­скоп Ни­ко­лай (Ве­ли­ми­ро­вич), серб­ский Зла­то­уст, да­вал та­кую ха­рак­те­ри­сти­ку мо­ло­до­му иеро­мо­на­ху: «Ес­ли хо­ти­те ви­деть жи­во­го свя­то­го, иди­те в Би­толь к от­цу Иоан­ну». О. Иоанн по­сто­ян­но мо­лил­ся, стро­го по­стил­ся, каж­дый день слу­жил Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию и при­ча­щал­ся, со дня мо­на­ше­ско­го по­стри­га ни­ко­гда не ло­жил­ся, ино­гда его на­хо­ди­ли утром за­дре­мав­шим на по­лу пе­ред ико­на­ми. Он с ис­тин­но оте­че­ской лю­бо­вью вдох­нов­лял свою паст­ву вы­со­ки­ми иде­а­ла­ми хри­сти­ан­ства и Свя­той Ру­си. Его кро­тость и сми­ре­ние на­по­ми­на­ли те, что уве­ко­ве­че­ны в жи­ти­ях ве­ли­чай­ших ас­ке­тов и пу­стын­ни­ков. Отец Иоанн был ред­ким мо­лит­вен­ни­ком. Он так по­гру­жал­ся в тек­сты мо­литв, как буд­то про­сто бе­се­до­вал с Гос­по­дом, Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цей, Ан­ге­ла­ми и свя­ты­ми, ко­то­рые пред­сто­я­ли его ду­хов­ным очам. Еван­гель­ские со­бы­тия бы­ли из­вест­ны ему так, как буд­то они про­ис­хо­ди­ли на его гла­зах.

В 1934 г. иеро­мо­нах Иоанн был воз­ве­ден в сан епи­ско­па, по­сле че­го он от­был в Шан­хай. По сви­де­тель­ству мит­ро­по­ли­та Ан­то­ния (Хра­по­виц­ко­го) епи­скоп Иоанн был «зер­ца­лом ас­ке­ти­че­ской твер­до­сти и стро­го­сти в на­ше вре­мя все­об­ще­го ду­хов­но­го рас­слаб­ле­ния».

Мо­ло­дой вла­ды­ка лю­бил по­се­щать боль­ных и де­лал это еже­днев­но, при­ни­мая ис­по­ведь и при­об­щая их Свя­тых Тайн. Ес­ли со­сто­я­ние боль­но­го ста­но­ви­лось кри­ти­че­ским, вла­ды­ка при­хо­дил к нему в лю­бой час дня или но­чи и дол­го мо­лил­ся у его по­сте­ли. Из­вест­ны мно­го­чис­лен­ные слу­чаи ис­це­ле­ния без­на­деж­но боль­ных по мо­лит­вам свя­ти­те­ля Иоан­на.

С при­хо­дом ком­му­ни­стов к вла­сти рус­ские в Ки­тае сно­ва вы­нуж­де­ны бы­ли бе­жать, боль­шин­ство – через Филип­пи­ны. В 1949 г. на ост­ро­ве Ту­ба­бао в ла­ге­ре Меж­ду­на­род­ной ор­га­ни­за­ции бе­жен­цев про­жи­ва­ло при­мер­но 5 ты­сяч рус­ских из Ки­тая. Ост­ров на­хо­дил­ся на пу­ти се­зон­ных тай­фу­нов, ко­то­рые про­но­сят­ся над этим сек­то­ром Ти­хо­го оке­а­на. Од­на­ко в те­че­ние всех 27 ме­ся­цев су­ще­ство­ва­ния ла­ге­ря ему толь­ко раз угро­жал тай­фун, но и то­гда он из­ме­нил курс и обо­шел ост­ров сто­ро­ной. Ко­гда один рус­ский в раз­го­во­ре с филип­пин­ца­ми упо­мя­нул о сво­ем стра­хе пе­ред тай­фу­на­ми, те ска­за­ли, что при­чин для бес­по­кой­ства нет, по­сколь­ку «ваш свя­той че­ло­век бла­го­слов­ля­ет ваш ла­герь каж­дую ночь со всех че­ты­рех сто­рон». Ко­гда же ла­герь был эва­ку­и­ро­ван, страш­ный тай­фун об­ру­шил­ся на ост­ров и пол­но­стью уни­что­жил все стро­е­ния.

Рус­ские лю­ди, в рас­се­я­нии су­щие, име­ли в ли­це вла­ды­ки креп­ко­го хо­да­тая пред Гос­по­дом. Окорм­ляя свою паст­ву, свя­ти­тель Иоанн де­лал и невоз­мож­ное. Он сам ез­дил в Ва­шинг­тон, чтобы до­го­во­рить­ся о пе­ре­се­ле­нии обез­до­лен­ных рус­ских лю­дей в Аме­ри­ку. По его мо­лит­вам со­вер­ши­лось чу­до! В аме­ри­кан­ские за­ко­ны бы­ли вне­се­ны по­прав­ки, и боль­шая часть ла­ге­ря, око­ло 3 ты­сяч че­ло­век, пе­ре­бра­лись в США, осталь­ные в Ав­стра­лию.

В 1951 г. ар­хи­епи­скоп Иоанн был на­зна­чен пра­вя­щим ар­хи­ере­ем За­пад­но­ев­ро­пей­ско­го эк­зар­ха­та Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви. В Ев­ро­пе, а за­тем, с 1962 го­да, – в Сан-Фран­цис­ко его мис­си­о­нер­ская де­я­тель­ность, твер­до ос­но­ван­ная на жиз­ни в по­сто­ян­ной мо­лит­ве и чи­сто­те пра­во­слав­но­го уче­ния, при­нес­ла обиль­ные пло­ды.

Сла­ва вла­ды­ки рас­про­стра­ня­лась как сре­ди пра­во­слав­ных, так и сре­ди ино­слав­но­го на­се­ле­ния. Так, в од­ной из ка­то­ли­че­ских церк­вей Па­ри­жа мест­ный свя­щен­ник пы­тал­ся вдох­но­вить мо­ло­дежь сле­ду­ю­щи­ми сло­ва­ми: «Вы тре­бу­е­те до­ка­за­тельств, вы го­во­ри­те, что сей­час нет ни чу­дес, ни свя­тых. За­чем же мне да­вать вам тео­ре­ти­че­ские до­ка­за­тель­ства, ко­гда се­го­дня по ули­цам Па­ри­жа хо­дит свя­той Иоанн Бо­сой».

Вла­ды­ку зна­ли и вы­со­ко чти­ли во всем ми­ре. В Па­ри­же дис­пет­чер же­лез­но­до­рож­ной стан­ции за­дер­жи­вал от­прав­ле­ние по­ез­да до при­бы­тия «рус­ско­го ар­хи­епи­ско­па». Во всех ев­ро­пей­ских боль­ни­цах зна­ли об этом епи­ско­пе, ко­то­рый мог мо­лить­ся за уми­ра­ю­ще­го всю ночь. Его зва­ли к од­ру тя­же­ло­боль­но­го – будь он ка­то­лик, про­те­стант, пра­во­слав­ный или кто дру­гой – по­то­му что, ко­гда он мо­лил­ся, Бог был ми­ло­стив.

В па­риж­ском гос­пи­та­ле ле­жа­ла боль­ная ра­ба Бо­жия Алек­сандра, и епи­ско­пу ска­за­ли о ней. Он пе­ре­дал за­пис­ку, что при­е­дет и пре­по­даст ей Свя­тое При­ча­стие. Ле­жа в об­щей па­ла­те, где бы­ло при­мер­но 40-50 че­ло­век, она чув­ство­ва­ла нелов­кость пе­ред фран­цуз­ски­ми да­ма­ми, что ее по­се­тит пра­во­слав­ный епи­скоп, оде­тый в неве­ро­ят­но по­но­шен­ную одеж­ду и к то­му же бо­сой. Ко­гда он пре­по­дал ей Свя­тые Да­ры, фран­цу­жен­ка на бли­жай­шей кой­ке ска­за­ла ей: «Ка­кая Вы счаст­ли­вая, что име­е­те та­ко­го ду­хов­ни­ка. Моя сест­ра жи­вет в Вер­са­ле, и ко­гда ее де­ти за­боле­ва­ют, она вы­го­ня­ет их на ули­цу, по ко­то­рой обыч­но хо­дит епи­скоп Иоанн, и про­сит его бла­го­сло­вить их. По­сле по­лу­че­ния бла­го­сло­ве­ния де­ти немед­лен­но по­прав­ля­ют­ся. Мы зо­вем его свя­тым».

Де­ти, несмот­ря на обыч­ную стро­гость вла­ды­ки, бы­ли ему аб­со­лют­но пре­да­ны. Су­ще­ству­ет мно­го тро­га­тель­ных ис­то­рий о том, как бла­жен­ный непо­сти­жи­мым об­ра­зом знал, где мо­жет быть боль­ной ре­бе­нок, и в лю­бое вре­мя дня и но­чи при­хо­дил уте­шить его и ис­це­лить. По­лу­чая от­кро­ве­ния от Бо­га, он мно­гих спа­сал от на­дви­га­ю­щей­ся бе­ды, а ино­гда яв­лял­ся к тем, ко­му был осо­бен­но необ­хо­дим, хо­тя физи­че­ски та­кое пе­ре­ме­ще­ние ка­за­лось невоз­мож­ным.

Бла­жен­ный вла­ды­ка, свя­той Рус­ско­го За­ру­бе­жья, и вме­сте с тем рус­ский свя­той, по­ми­нал на бо­го­слу­же­ни­ях Мос­ков­ско­го пат­ри­ар­ха на­ря­ду с пер­во­и­е­рар­хом Си­но­да Рус­ской За­ру­беж­ной Церк­ви.

Об­ра­ща­ясь к ис­то­рии и про­зре­вая бу­ду­щее, свт. Иоанн го­во­рил, что в смут­ное вре­мя Рос­сия так упа­ла, что все вра­ги ее бы­ли уве­ре­ны, что она по­ра­же­на смер­тель­но. В Рос­сии не бы­ло ца­ря, вла­сти и вой­ска. В Москве власть бы­ла у ино­стран­цев. Лю­ди «из­ма­ло­ду­ше­ство­ва­ли», осла­бе­ли и спа­се­ния жда­ли толь­ко от ино­стран­цев, пе­ред ко­то­ры­ми за­ис­ки­ва­ли. Ги­бель бы­ла неиз­беж­на. В ис­то­рии нель­зя най­ти та­кую глу­би­ну па­де­ния го­су­дар­ства и та­кое ско­рое, чу­дес­ное вос­ста­ние его, ко­гда ду­хов­но и нрав­ствен­но вос­ста­ли лю­ди. Та­ко­ва ис­то­рия Рос­сии, та­ков ее путь. По­сле­ду­ю­щие тяж­кие стра­да­ния рус­ско­го на­ро­да есть след­ствие из­ме­ны Рос­сии са­мой се­бе, сво­е­му пу­ти, сво­е­му при­зва­нию. Рос­сия вос­станет так же, как она вос­ста­ла и рань­ше. Вос­станет, ко­гда раз­го­рит­ся ве­ра. Ко­гда лю­ди ду­хов­но вос­ста­нут, ко­гда сно­ва им бу­дет до­ро­га яс­ная, твер­дая ве­ра в прав­ду слов Спа­си­те­ля: «Ищи­те преж­де Цар­ствия Бо­жия и Прав­ды Его, и вся сия при­ло­жат­ся вам». Рос­сия вос­станет, ко­гда по­лю­бит ве­ру и ис­по­ве­да­ние пра­во­сла­вия, ко­гда уви­дит и по­лю­бит пра­во­слав­ных пра­вед­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков.

Вла­ды­ка Иоанн пред­ви­дел свою кон­чи­ну. 19 июня (2 июля) 1966 г. в день па­мя­ти апо­сто­ла Иуды, во вре­мя ар­хи­пас­тыр­ско­го по­се­ще­ния г. Си­этл­ла с чу­до­твор­ной ико­ной Бо­жи­ей Ма­те­ри Кур­ской Ко­рен­ной, в воз­расте 71 го­да, пе­ред этой Оди­гит­ри­ей Рус­ско­го За­ру­бе­жья ото­шел ко Гос­по­ду ве­ли­кий пра­вед­ник. Скорбь пе­ре­пол­ни­ла серд­ца мно­гих лю­дей во всем ми­ре. По­сле кон­чи­ны вла­ды­ки гол­ланд­ский пра­во­слав­ный свя­щен­ник с со­кру­шен­ным серд­цем пи­сал: «У ме­ня нет и не бу­дет боль­ше ду­хов­но­го от­ца, ко­то­рый зво­нил бы мне в пол­ночь с дру­го­го кон­ти­нен­та и го­во­рил: «Иди те­перь спать. То, о чем ты мо­лишь­ся, по­лу­чишь».

Че­ты­рех­днев­ное бде­ние вен­ча­ла по­гре­баль­ная служ­ба. Про­во­див­шие служ­бу епи­ско­пы не мог­ли сдер­жи­вать ры­да­ний, сле­зы стру­и­лись по ще­кам, бле­сте­ли в све­те бес­чис­лен­ных све­чей под­ле гро­ба. Уди­ви­тель­но, что при этом храм на­пол­ня­ла ти­хая ра­дость. Оче­вид­цы от­ме­ча­ли, что, "ка­за­лось, мы при­сут­ство­ва­ли не на по­хо­ро­нах, а на от­кры­тии мо­щей но­во­об­ре­тен­но­го свя­то­го".

Вско­ре и в усы­паль­ни­це вла­ды­ки ста­ли про­ис­хо­дить чу­де­са ис­це­ле­ний и по­мо­щи в жи­тей­ских де­лах.

Вре­мя по­ка­за­ло, что свя­ти­тель Иоанн чу­до­тво­рец – ско­рый по­мощ­ник всех су­щих в бе­дах, бо­лез­нях и скорб­ных об­сто­я­ни­ях.