Акафист святому преподобному Савве, Крыпецкому чудотворцу

Предназначен для келейного чтения

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 сентября (28 августа ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Возбранный чудотворче и угодниче Христов, преподобне отче наш Савво, похвальныя приносим ти, молитвенницы твоя, творящии, всечестную память твою, ты же яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед и скорбей свободи, зовущих:

Радуйся преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Икос 1

Ангелов Господь, провидев твое, преподобне, равноангельское житие, приведе тя от чуждыя страны и просвети тобою пределы наши. Сего ради и мы сретаем тя глаголюще:

Радуйся, сродники и дом отеческий оставивый;

Радуйся, всю красоту мирскую презревый.

Радуйся, отче от Святыя горы Афона к нам пришедый;

Радуйся, образ и правило жития иноческаго нам показавый.

Радуйся, человече не от чуждыя страны, но от Бога к нам пришедый;

Радуйся, нашу полунощную страну своим пришествием озаривый.

Радуйся, звездо, от востока нам возсиявшая;

Радуйся, заре, нас в темной стране пребывающих осветившая.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 2

Видя в себе призвание от Бога, пустынное житие проводити, потщился еси Ему угодная творити, в пустыни Богу взывая: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественный настави тя, Савво, отче наш, егда оставив Отечество свое, во град Псков пришел еси, и во обители Рождества Пресвятыя Богородицы водворился еси, и в ней подвигом добрым подвизался еси. Сего ради восхваляем тя сице:

Радуйся, свеще Божественнаго пламене;

Радуйся, ум Христов имевый.

Радуйся, заповеди Божии свято соблюдавый;

Радуйся, иноческаго правила исполнителю.

Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся;

Радуйся, молитвами яко крилами возлетаяй к Богу.

Радуйся, уготовивый в себе жилище Духу Святому;

Радуйся, сияние чистоты.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 3

Сила смирения твоего отведе тя, преподобне, от тщетных похвал человеческих к преподобному Евфросину, с ним же возжелал еси пети Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея послушание крепкое во обители преподобнаго Евфросина вся повеленная тебе исполнил еси благопокорно. Сего ради тебе вопием ти таковая:

Радуйся, иноче ревностный;

Радуйся, труды ко трудам приложивый.

Радуйся, повиновение к наставнику твоему сохранивый;

Радуйся, в послушании твоем смирение возрастивый.

Радуйся, возревновавый Евфросина шествовати неуклонно;

Радуйся, на многия труды себе покоривый.

Радуйся, ревнителю послушания в младости;

Радуйся, украшенный добродетельми в старости.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 4

Бурею жития мирскаго отягчаеми, удивляемся егда дерзаем уразумети, како непроходимую пустыню соделал еси яко крин цветущую и в ней сладостно пел: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав от учеников преподобнаго Евфросина и от окрестных жителей, яко на пятьнадесять поприщ есть место безлюдное, Крыпец именуемое, восхотел еси в месте том особь во уединении поработати Богу. Сего ради приемли от нас похвалы такова:

Радуйся, пустынный Христов учениче;

Радуйся, избранниче Божий.

Радуйся, в подвизе твоем от Господа помощь приявый;

Радуйся, благодати Божия вместилище.

Радуйся, пустыннаго жития насаждение;

Радуйся, пустыню соделавый в храм Богу.

Радуйся, возлюбивый уединения сладость;

Радуйся, вместо житейския молвы молитву избравый.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 5

Благосветлый светильник явился еси во тьме, сияющий в пустыни крыпецстей, егда сокрылся тамо ради Бога, Тому ангельски служити, Тому всецело работати с песнию: Аллилуиа.

Икос 5

Виде учитель твой, преподобный Евфросин, яко совершеннаго послушания исполнился еси, отче Савво, сего ради слышав желание твое пред Господем одиночествовати в пустыни, уразуме в желании твоем Духа Святаго внушение, и благословив тя на новый подвиг рече: иди с миром; темже и мы ти сице вопием:

Радуйся, единаго Бога служителю;

Радуйся, бесов из пустыни прогонителю.

Радуйся, послушания нелицемернаго хранителю;

Радуйся, наставника твоего благословения блюстителю.

Радуйся, громе на диявола возгремевый;

Радуйся, искушения его отразивый.

Радуйся, пустынническими подвиги себе возвеличивый;

Радуйся, уединенным молением твоим обильную благодать стяжавый.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 6

Проповедник Божия слова был еси егда прихождаху к тебе окрестнии жители, послушати душеполезнаго учения твоего, ихже поучал еси отчуждатися всех мирских сладостей, в чистоте и целомудрии проводити время жития взывая к Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый в пустыни свет веры твоея, многие боголюбцы привлече идти к тебе на иноческое сожительство ихже ты с любовию принимал еси к себе. Тогда же и храм во славу Христа Бога и возлюбленнаго ученика Его Иоанна Богослова воздвизал еси и наставление иночествующим преподал еси. Тебе убо, яко богомудрому наставнику иноков возглашаем сице:

Радуйся, притекающих к тебе с любовию принимавый;

Радуйся, оставивых мир сей Христа ради, яко птицы под кров свой собираяй.

Радуйся, ничтоже свое, но вся обще имети повелевый;

Радуйся, любовь нелицемерну между собою всем заповедавый имети.

Радуйся, в житии сем великое смирение имети наказуяй;

Радуйся, от нечистоты греховныя воздержатися повелевый.

Радуйся, кротости и смирения Христова истинный подражателю;

Радуйся, Христовым путем, жизнь твою прошедый.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 7

Хотя приложити доброе тщание об устроении братства подвижников создал еси храм во имя возлюбленного ученика Христова и явился еси благий отец и наставник всех собравшихся к тебе христолюбцев и с ними вкупе пел еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новые твои подвиги зряще начаша к тебе блаженому отцу приходити христолюбивии псковстии людие, на сооружение обители милостыню многу подавающе. Ты же поставив во игумена обители твоея инока Кассиана, пребывал еси свободен от дел правления, поучая приходящих к тебе слову Божию, сего ради ублажаем тя сице:

Радуйся, светильниче всесветлый;

Радуйся, наставниче монахов.

Радуйся, чистоты селение;

Радуйся, Христово благоухание.

Радуйся, тобою собранным инокам Отческое завещание оставивый;

Радуйся, отгнавый заблуждение от овец твоих.

Радуйся, от труда рук твоих питавый алчущия;

Радуйся, во обители твоей дом призрения бедных учинивый.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 8

Странное чудо видим на тебе преподобне, како прослави тя Бог еще на земли, небесною славою, зане работал еси Ему со страхом и трепетом. Темже благодарственно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси в вышних преподобне Савво, и содержал еси твердо уставы обители твоея. Сего ради возбранил еси болящей княгине Псковстей внити в монастырь твой, приняв мужа ея, самой преподал еси благословение и исцелил ю вне врат монастырских. Темже прославляюще Господа, даровавшего тебе дар таковых чудес, приносим ти похвалы сицевая:

Радуйся, силою Божией исцеления подаваяй;

Радуйся, дар чудотворений от Христа приемый.

Радуйся, болезней целителю;

Радуйся, подаваяй нам исцеление в недугах наших.

Радуйся, с любовию сретавый мужей, приходящих во обитель твою;

Радуйся, и князя супружницы в болезни сущей, вход во обитель возбранивый.

Радуйся, твердый уставов обители твоей хранителю;

Радуйся, не воззревый на лице сильных земли.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 9

Всякая верных душа удивися богатству благодати, данным тебе от Бога Вседержителя, и силу чудес твоих благоговейно прослави ты бо во плоти сый, возымел еси власть над духи нечистыми. Сего ради чудодеющему во всех Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Ветийство человеческое не может изрещи силы Божия, Его промышление о тебе, како прослави тя яко светоносителя света Христова в земли нашей. Мы же святость твою верою почитающе святче Божий вопием ти сице:

Радуйся, заре солнца правды, пределы града Пскова озаряющая;

Радуйся, многих грешников ко спасению наставивый.

Радуйся, море, всякое нечестие потопляющее;

Радуйся, благочестием сердца верных напояяй.

Радуйся, жестокою стезю мира сего к небесным вратам прошедый;

Радуйся, за подвиги твоя возмездие небесных благ получивый.

Радуйся, воине Небеснаго Царя против невидимых враг;

Радуйся, благоуханный крине в небесных вертоградех процветший.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 10

Спасти хотя душ человеческих, учил еси покаянию люди мирския. Такожде и по преставлении твоем не оставляеши вразумляти их яко же и от гроба твоего слышати нам глас твой учительный, да в чистоте сердца нашего поем Христу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена был еси обители твоей, Савво, отче наш, темже пришедших разбойников, дерзнувших разорити обитель твою, устрашил еси явлением жезла твоего, послежде на покаяние тех наставил еси, поющих ти сице:

Радуйся, о людех грешных пекущийся;

Радуйся, от греха к покаянию обращаяй.

Радуйся, в покаянии к тебе приходящих милуяй;

Радуйся, подражателю милосердия Отца Небеснаго.

Радуйся, присный предстателю у престола Божия;

Радуйся, обитель твою добре хранящий.

Радуйся, сокровище милосердия и любве;

Радуйся, истинный пастырю душ человеческих.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 11

Пение Благодарственное воспеваем о истиннем твоем о душах людских попечении, яко помиловал еси люди, забывшая Бога и привел еси их вкупе с тобою, Савво отче, пети песнь: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательница светильника под спудом сокрываема шестьдесят лет, яви тя Бог учеником твоим, иже при строении храма обретоша мощи твоя. Мы же, мощем твоим честным поклоняющиеся, с благодарением и радостию взываем сице:

Радуйся, класы многоплодныя хлеба жизни возрастивый;

Радуйся, мощи твоя нам оставивый яко драгоценную святыню.

Радуйся, от мощей твоих токи исцеления испущаяй;

Радуйся, человека хотяща умрети язвою, молитвами твоими исцеливый.

Радуйся, болезни зубныя, трясавицы и беснования врачуяй;

Радуйся, смертоносную язву прикосновением к твоему гробу и перстию от него исцеливый.

Радуйся, к людем немощным сострадательно приникаяй;

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 12

Благодать изобильную и велие дерзновение ко Христа Богу стяжал еси Савво отче, сего ради не остави нас, творящих всечестную память твою и не забуди нас грешных в жизни сей и в будущем веце, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще святую и подвижническую память твою, преподобне отче, просим тя мы, достойные всякого осуждения и муки, да не воздаст нам праведный Судия по делом нашим, но да явит нам свое человеколюбие, сего ради вопием к тебе таковая:

Радуйся, отче, во Христе вечно пребываяй;

Радуйся, чистоты небесныя сияние.

Радуйся, слава граду нашему Пскову;

Радуйся, каменю веры несокрушимый.

Радуйся, столпе терпения в бедах незыблемый;

Радуйся, пустыни твоея великое украшение.

Радуйся, звездо, сияющая во мраце жития мирскаго;

Радуйся, молитвами твоими нас от лукавого избавляяй.

Радуйся, преподобне Савво, отче преблаженнейший.

Кондак 13

О, преподобне отче наш Савво, приими от нас сие моление наше и вознеси е на жертвенник Божий, да простит нам вся наша согрешения и да сподобит нас спасения вечнаго, вопиющих Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва преподобному Савве Крыпецкому

Преподобне отче Савво, пустынный подвижниче, в телеси ангеле, воине Христов доблественне, веры правило, церкве утверждение, благочестия образе, добродетелей светило, трудов, поста, воздержания, чистоты и целомудрия предводителю, помощниче всем нуждающимся, странствующим вождю, плавающим кормчию, обуреваемым пристанище, ослабевающим помоще, обидимым заступление, печальным утешение, вдовицам и сирым покрове, алчущим питание, нагим одеяние, плачущим утешение, болящим исцеление, ненадеющимся надеяние, христиан всех ходатайство и защищение; призри милостивно на ны, припадающия к святым мощем твоим, внемли молитвам нашим и подаждь коемуждо от нас благопотребная, просимая от тебе. Вемы, святче Божий, яко имаше дерзновение ко Владыце Христу Богу, и елика аще воспросиши у Него дастся нам. Аще же и недостойни есмы благодати Его, обаче твоя молитва да сотворит ны ея достойны, много бо может прилежная молитва праведного якоже рече апостол. Сам убо ты воздвигни нас из глубины греховныя, неверныя просвети, еретики обрати, заблуждшия в нас от православия к познанию истинныя веры настави, всей же церкви исходатайствуй мир и святыню, едимомыслие в вере, умов благопостояние, соревнование в благочестии, единодушие в братолюбии, верность к отечеству, преданность предержащей власти, начальствующим кротость и человеколюбие, рабом же нестроптивость, родителем благопопечение о чадех, чадом же страх и послушание, девствующим чистоту и целомудрие, брачным же верность и непорочность ложа, всем же грешным покаяние, кающимся прошение, в злоключениих же терпение и упование, в надежде же спасение даруй. Избави же всех нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от напрасные смерти, и от всякаго зла, да тако вси тобою просвещаеми, наставляеми, утешаеми, утверждаеми и сохраняеми, славим прославившаго тя Бога, Отца и Сына и Святаго Духа и твое предстательство, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Краткое житие преподобного Саввы Крыпецкого, Псковского

Пре­по­доб­ный Сав­ва Кры­пец­кий был по­стри­жен на Афоне, от­ку­да при­был в Псков. Он на­чал под­ви­зать­ся на Снет­ной го­ре в Бо­го­ро­дич­ной оби­те­ли, близ Пско­ва, за­тем пе­ре­шел в бо­лее уеди­нен­ное ме­сто на реч­ку Тол­ву, в оби­тель пре­по­доб­но­го Ев­фро­си­на (па­мять 15 мая). На­ко­нец, он уда­лил­ся на со­вер­шен­ное без­мол­вие в Кры­пец­кую пу­стынь, за 15 верст от Тол­вы, и по­се­лил­ся один при неболь­шом озе­ре в непро­хо­ди­мом ле­су. Пи­щею от­шель­ни­ка бы­ли хлеб и во­да, а в сре­ду и пят­ни­цу он ни­че­го не вку­шал. В от­шель­ни­че­ской жиз­ни мно­го он пре­тер­пел от нечи­стых ду­хов, но все­гда по­беж­дал их мо­лит­вой. Спу­стя несколь­ко лет уеди­нен­ной жиз­ни к пре­по­доб­но­му Сав­ве ста­ли со­би­рать­ся рев­ни­те­ли пу­стын­ной жиз­ни. Они упро­си­ли его учре­дить оби­тель и по­стро­ить храм в честь апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва. Пре­по­доб­ный от­ка­зал­ся быть игу­ме­ном оби­те­ли и по­ру­чил управ­ле­ние ино­ку Кас­си­а­ну. К стро­го­му стар­цу при­хо­ди­ли мно­гие из Пско­ва, ко­то­рых он ис­це­лял и уве­ще­вал, но ни от ко­го не при­ни­мал да­ров.

Од­на­жды Псков­ский князь Яро­слав Ва­си­лье­вич Обо­лен­ский,ко­то­рый ча­сто по­се­щал оби­тель, при­е­хал к свя­то­му вме­сте с боль­ной су­пру­гой. Пре­по­доб­ный Сав­ва по­слал ска­зать ему: "Ста­рец, греш­ный Сав­ва, го­во­рит те­бе, князь, не всту­пай в оби­тель с кня­ги­нею; у нас здесь та­кое пра­ви­ло – же­ны не долж­ны вхо­дить в оби­тель: ес­ли пре­сту­пишь оте­че­скую за­по­ведь, кня­ги­ня твоя не по­лу­чит ис­це­ле­ния". Князь про­сил про­ще­ния, что по незна­нию хо­тел на­ру­шить устав. Пре­по­доб­ный Сав­ва вме­сте с бра­ти­ей вы­шел за во­ро­та и от­слу­жил мо­ле­бен. Кня­ги­ня ис­це­ле­ла. По хо­да­тай­ству кня­зя в 1487 го­ду Псков по­лу­чил гра­мо­ту на зем­лю для оби­те­ли.

Ми­рян пре­по­доб­ный учил со­блю­дать чи­сто­ту, на­по­ми­ная о су­де апо­столь­ском про­тив сквер­ни­те­лей те­ла. Бо­га­тым и су­дьям го­во­рил, чтобы не кор­ми­лись за счет бед­ных и со­блю­да­ли прав­ду. Ча­сто на­по­ми­нал всем укло­нять­ся от ссор и враж­ды, со­хра­нять лю­бовь и мир и по­кры­вать ошиб­ки дру­гих снис­хож­де­ни­ем, дабы и нас про­сти­ли. В оби­те­ли с са­мо­го на­ча­ла бы­ло вве­де­но стро­гое об­ще­жи­тие. И то­гда, ко­гда со­бра­лось до­воль­но бра­тии и средств, в кел­лии пре­по­доб­но­го не бы­ло ни­че­го, кро­ме двух икон, ман­тии и ро­гож­ки, на ко­то­рую он ло­жил­ся от­ды­хать. Той же ни­ще­те он обу­чал бра­тию. Пре­по­доб­ный за­по­ве­дал им воз­де­лы­вать зем­лю сво­и­ми ру­ка­ми. Он го­во­рил: "К че­му на­зы­ва­ем мы древ­них по­движ­ни­ков сво­и­ми от­ца­ми, ко­гда не жи­вем их жиз­нию, как сле­ду­ет де­тям. Они, без­дом­ные, ни­щие, про­во­ди­ли вре­мя в вер­те­пах, в пу­сты­нях и для Гос­по­да со всей твер­до­стью по­ко­ря­ли свою плоть ду­ху, не зна­ли по­коя ни днем, ни но­чью. Воз­лю­бим, де­ти, бла­го­го Гос­по­да, не зву­ка­ми толь­ко и одеж­дою бу­дем по­ка­зы­вать лю­бовь на­шу к Нему, а де­ла­ми: лю­бо­вью друг ко дру­гу, сле­за­ми, по­стом, вся­ким воз­дер­жа­ни­ем, как со­вер­ша­ли это древ­ние от­цы".

Бла­го­дар­ный князь по­стро­ил через мхи и бо­ло­та мост к оби­те­ли дли­ною в 1400 са­жен. По­сле сво­ей кон­чи­ны († 28 ав­гу­ста 1495) пре­по­доб­ный Сав­ва не оста­вил оби­те­ли, а мно­го раз ока­зы­вал за­щи­ту. Од­на­жды но­чью к мо­на­сты­рю по­до­шли раз­бой­ни­ки. Но они уви­де­ли бла­го­леп­но­го стар­ца, ко­то­рый, дер­жа в ру­ке жезл, гроз­но ве­лел им по­ка­ять­ся. На­ут­ро узна­ли, что в мо­на­сты­ре та­ко­го стар­ца не бы­ло, и по­ня­ли, что это яв­лял­ся сам пре­по­доб­ный Сав­ва. Пред­во­ди­тель раз­бой­ни­ков по­ка­ял­ся игу­ме­ну и остал­ся жить в мо­на­сты­ре.

Пре­по­доб­ный Сав­ва был вы­сок ро­стом, с бо­ро­дой се­дой, как снег, круг­лою, гу­стою и не очень дол­гою. В та­ком ви­де он явил­ся в се­ре­дине ХVI ве­ка ино­ку Ис­а­ии, ука­зав, где на­хо­дят­ся его нетлен­ные мо­щи. То­гда же, в 1555 го­ду, по прось­бе кры­пец­кой бра­тии псков­ский свя­щен­ник Ва­си­лий на­пи­сал жи­тие пре­по­доб­но­го Сав­вы, и ему бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние.

Полное житие преподобного Саввы Крыпецкого, Псковского

Ос­но­ва­тель Кры­пец­кой оби­те­ли, пре­по­доб­ный Сав­ва око­ло по­ло­ви­ны 15 ве­ка при­шел в Рос­сию из чу­жих стран. Неко­то­рые по­ла­га­ют, что при­шел он из Серб­ской зем­ли, дру­гие же, что от Го­ры Афон­ской. Спер­ва он пре­бы­вал близ Пско­ва в брат­стве Сне­то­гор­ско­го мо­на­сты­ря, но ско­ро от­ту­да пе­ре­шел в пу­сты­ню к пре­по­доб­но­му Ев­фро­си­ну, а по­том же­лая еще стро­жай­ше­го уеди­не­ния, ис­про­сив у него бла­го­сло­ве­ния, уда­лил­ся на 15 верст от оби­те­ли свя­то­го Ев­фро­си­на, в Кры­пец­кое уро­чи­ще, где оби­та­ли лишь мед­ве­ди и дру­гие хищ­ные зве­ри. Там по­се­лил­ся он один при неболь­шом озер­ке, сре­ди об­шир­ных бо­лот, по­рос­ших мел­ким сос­но­вым ле­сом. Пре­по­доб­ный про­во­дил бы­тие в по­сте, мо­лит­ве и воз­дер­жа­нии ве­ли­ком, пи­та­ясь от тру­дов сво­их. Утвер­див­шись на пу­стын­ном хол­ме, пре­по­доб­ный Сав­ва со­ору­дил неболь­шую цер­ковь во имя лю­би­мо­го уче­ни­ка Хри­сто­ва, св. апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Иоан­на Бо­го­сло­ва. Через несколь­ко лет со­бра­лось ря­дом уже неболь­шое чис­ло спо­движ­ни­ков. Упро­си­ли они его ос­но­вать мо­на­стырь, но игу­мен­ство на се­бя от­че при­нять от­ка­зал­ся, а как некое по­слу­ша­ние пре­по­ру­чил сие од­но­му из бла­го­че­сти­вых чад – Кас­си­а­ну. Сла­ва о дерз­но­вен­ном пред­ста­те­ле Гос­под­нем рос­ла все боль­ше н боль­ше, за по­мо­щью и со­ве­том к нему за­спе­ши­ли не толь­ко про­стые лю­ди, но и силь­ные ми­ра се­го. Пра­вив­ший в то вре­мя в уде­ле князь Яро­слав Ва­си­лье­вич по­се­щал пре­по­доб­но­го не толь­ко в ве­ли­кие пре­столь­ные, но и все вос­крес­ные празд­ни­ки, а для удоб­ства про­ез­да про­ло­жил до­ро­гу через бо­ло­то – де­ре­вян­ный, на ты­ся­чу че­ты­ре­ста са­жен мост.

Од­на­жды уви­дел про­зре­ни­ем Сав­ва, что вы­со­кий гость ве­зет к нему свою боль­ную су­пру­гу. То­гда про­зор­ли­вый ста­рец вы­слал ему на­встре­чу уче­ни­ка сво­е­го с та­ки­ми сло­ва­ми: «Греш­ный ста­рец Сав­ва го­во­рит те­бе, князь, не вхо­ди с кня­ги­ней в мо­на­стырь, ибо по пре­да­нию свя­тых отец не доз­во­ле­но жен­щи­нам вхо­дить в оби­тель ино­че­скую. Ес­ли же не по­слу­ша­ешь ме­ня, то су­пру­га твоя не по­лу­чит ис­це­ле­ния». Князь не на­ру­шил тра­ди­ций ино­че­ских и спеш­но ис­про­сил про­ще­ние в на­ру­ше­нии за­по­ве­ди, ко­то­рой не знал. Ста­рец же, вый­дя из стен за во­ро­та, от­слу­жил с бра­ти­ей мо­ле­бен и, окро­пив во­дой, осво­бо­дил недуж­ную от бо­лез­ни. Бы­ли со­тво­ре­ны при жиз­ни пре­по­доб­но­го и мно­гие дру­гие чу­де­са.

По­сле от­ше­ствия свя­то­го из ми­ра се­го при­шли од­на­жды но­чью в оби­тель раз­бой­ни­ки с це­лью ограб­ле­ния. На­сель­ни­ков в тот миг в оби­те­ли немно­го бы­ло, да и те креп­ко спа­ли. Но по­яви­лись вдруг пе­ред незва­ны­ми при­шель­ца­ми неиз­вест­ные ино­ки с фо­на­ря­ми, как бы на стра­же сто­я­щие. И по­бе­жа­ли во­ры через бо­ло­та и ко­ря­ги в стра­хе Бо­жи­ем, слы­ша то­пот ног пре­сле­до­ва­те­лей и ви­дя гнев­но­го стар­ца се­до­вла­со­го, гла­го­лю­ще­го гроз­но: «Поч­то оби­тель мою ра­зо­рить хо­те­ли? Иди­те от­сю­да и кай­тесь, и по­доб­ное не тво­ри­те. Ес­ли же не уй­де­те, то со­тво­рю моль­бу на вас Ца­рю Небес­но­му Хри­сту, и вы по­гиб­не­те».

Устра­шен­ные мо­лит­ва­ми Сав­вы, на­ут­ро раз­бой­ни­ки при­шли в оби­тель и спро­си­ли у неко­го Ав­дия: «Кто у вас всю ночь был в мо­на­сты­ре и по­че­му мно­же­ство лю­дей в по­лу­но­чи хо­ди­ли с фо­на­ря­ми и ору­жи­ем по мо­на­сты­рю?» Ав­дий же от­ве­чал раз­бой­ни­кам, что ни­ко­го не бы­ло но­чью в оби­те­ли. Услы­шав сие, раз­бой­ни­ки по­ве­да­ли с по­ка­я­ни­ем и сле­за­ми игу­ме­ну и всей бра­тии о несо­сто­яв­шем­ся зло­де­я­нии. Раз­бой­ни­ки же со вре­ме­нем рас­ка­я­лись, а ата­ман их по­стриг­ся в оби­те­ли пре­по­доб­но­го Сав­вы.

Мо­щи свя­то­го бы­ли об­ре­те­ны вско­ре по­сле его смер­ти, ко­гда по усмот­ре­нию Бо­жи­е­му игу­мен Фео­к­тист воз­во­дил вме­сто де­ре­вян­ной церк­ви Иоан­на Бо­го­сло­ва храм ка­мен­ный и пред­по­ла­гал устро­ить стар­цу гроб­ни­цу. При раз­бор­ке ста­рых стро­е­ний и осмот­ре за­хо­ро­не­ний мо­щи пре­по­доб­но­го, к со­жа­ле­нию, об­на­ру­же­ны не бы­ли, от­че­го на­шла на всех ве­ли­кая скорбь. В па­мять свя­то­го Ге­ор­гия слу­жил ли­тур­гию мо­нах Ис­а­ия. При­дя в свою кел­лию от­дох­нуть, ви­дит он сон, буд­то на­хо­дят бра­тья некий гроб ду­бо­вый. Вскры­ва­ют его, но за­хо­ро­не­ния не по­зна­ют и вновь его за­кры­ва­ют. И тут вос­стал некий ста­рец чуд­ный и ука­зав се­бе на грудь, ска­зал: «Я мно­го­греш­ный Сав­ва, на­чаль­ник оби­те­ли сей, пе­ре­нес­ший мно­го на­па­стей для Гос­по­да. При­шло вре­мя, так угод­но Бо­гу, быть из­вест­ны­ми мо­щам мо­им».

И при­шед­шим игу­ме­ну с бра­ти­ей по­да­ет свя­той на вку­ше­ние три яго­ды пре­крас­ных, как сим­вол пло­дов ду­хов­ных во имя От­ца, Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, чтобы Спа­си­тель услы­шал мо­лит­вы хри­сти­ан­ские и во ве­ки не оску­де­ла оби­тель сия.

Мно­гие при­те­ка­ю­щие с ве­рою к свя­тым мо­щам стар­ца по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния не толь­ко от ду­шев­ных, но и от те­лес­ных неду­гов: бес­но­ва­ния, глу­бо­кой яз­вы, го­ряч­ки, скор­чен­ных ко­неч­но­стей, го­лов­ной и зуб­ной бо­ли.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Сав­вы Кры­пец­ко­го, псков­ско­го чу­до­твор­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.