Акафист святой великомученице Екатерине

Одобрен: 6/19 марта 1802 год

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 07 декабря (24 ноября ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Избра́нную и венча́нную де́ву му́ченицу, неве́сту Христо́ву Екатери́ну, похва́льными пе́снь­ми вос­по­и́м, я́ко пресла́вную мучи́теля победи́тельницу и прему́друю филосо́фов наста́вницу: ты же, великому́ченице Екатери́но, иму́­щи дерз­но­ве́­ние ко Го́с­по­ду, приклони́ся ми́лостивне к благопотре́бным проше́ниям зо­ву́­щих ти:

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Икос 1

А́н­ге­лом ра́вную чис­то­ту́ иму́­щи, свя­та́я де́­во Екатери́но, с А́н­ге­лы Бо­же́ст­вен­на­го озаре́ния сподо́билася еси́, с ни́­ми же вос­пе­ва́ющи Трисвяту́ю песнь, услы́­ши нас, пою́щих те­бе́ на зем­ли́ сия́:

Ра́­дуй­ся, чест­но́е свя­ты́­ни жи­ли́­ще; ра́­дуй­ся, чуде́сное зна́­ме­ние сбы́вшагося на те­бе́ Бо́­жия Про́мысла.

Ра́­дуй­ся, бла­го­во­ле́­ния О́тча со­су́­де; ра́­дуй­ся, страда́ний Хри­сто́­вых ис­пол­не́­ние.

Ра́­дуй­ся, чи́с­тое Ду́­ха Свя­та́­го обита́лище; ра́­дуй­ся, све́­том благочести́выя ве́­ры просвети́вшаяся.

Ра́­дуй­ся, свя­тою купе́лию отрожде́нная; ра́­дуй­ся, измы́вшая ри́зы своя́ в Кро́ви А́гнчей на зем­ли́.

Ра́­дуй­ся, лику́ющая с свяще́нными де́вами на Не­бе­си́.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 2

Ви́­дя­щи Екатери́на се­бе́ виде́ния сподо́бльшуюся, те­че́ к свя­то́­му ста́рцу, ико́­ну ей Бо­го­ма́­те­ре пре́ж­де того́ вручи́вшему, и пове́да ему́, ка́­ко отвраща́ше лице́ Свое́ ей яви́­вый­ся с Пре­чи́с­тою Свое́ю Ма́терию Хрис­то́с, ка́­ко безу́мну, и ни́щу, и худоро́дну ю наре́к, до́ндеже не оста́вит и́дольскаго не­че́с­тия. Преподо́бный же, слы́шав сия́, наста́ви ю в та́инствах ве́­ры и крести́ ю. Она́ же во обновле́нии ду́­ха бла­го­да́р­но поя́ше Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум бла­ги́й, благоро́дство и́с­тин­ное, бо­га́т­ство неги́блющее стяжа́вши в духо́вном отрожде́нии, свя­та́я Екатери́на досто́йна яви́­ся Не­бе́с­на­го Жениха́ Хри­ста́, И́же, па́­ки яви́вся ей, воз­лю­би́ ю и дарова́нным пе́рстнем в неве́сту Се­бе́ обручи́. Она́ же, позна́вши тако́е к ней благоволе́ние Бо́­жие, та́­ко уязви́ся лю­бо́­вию Его́, я́ко не му́дрствоваше бо́лее о зем­ны́х веща́х, но о Возлю́бленном сво­е́м непреста́нно мы́сляше. Таково́й бла­го­да́­ти сподо́бльшаяся, слы́ши от нас:

Ра́­дуй­ся, злово́ние мирско́е возненави́девшая; ра́­дуй­ся, в воню́ ми́­ра Хри­сто́­ва теку́щая.

Ра́­дуй­ся, до́б­рая люби́тельнице Жениха́ Безсме́ртнаго; ра́­дуй­ся, со­кро́­ви­ще бла­го­во­ле́­ния Вы́ш­ня­го.

Ра́­дуй­ся, денни́це пре­све́т­лая; ра́­дуй­ся, луно́ соверше́нная.

Ра́­дуй­ся, ма́слино, в до́­му Бо́жии насажде́нная; ра́­дуй­ся, ке́дре, в Лива́не высокора́сленный.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го даде́ тог­да́ свя­те́й Екатери́не дерз­но­ве́­ние, е́же нече́ствующаго ца­ря́ Максими́на о принесе́нии и́долом жертв обличи́ти небоя́зненно, и той пребы́сть без­гла́­сен на мног час, не моги́й проти́витися ея́ глаго́лом. Она́ же, благодаря́щи Бо́­га, воспева́ше: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи свя­та́я Екатери́на свы́­ше да́н­ную ей прему́дрость, ег­да́ не­чес­ти́­вый царь, поста́вив пред со­бо́ю, вопроша́ше ю о ро́де ея́ и са́не, она́ ис­по­ве́да се­бе́ бы­ти дщерь ца́рскую, филосо́фския и ри́торския нау́ки до́б­ре изучи́вшую, па́­че же Христо́ву неве́сту се­бе́ наименова́, в я́вное отверже́ние и́дольскаго слу­же́­ния. Се­го́ ра́­ди вос­пе­ва́­ем ей си́­це:

Ра́­дуй­ся у́бо, Екатери́но пре­сла́в­ная; ра́­дуй­ся, ца́рское свяще́ние.

Ра́­дуй­ся, пчело́, ды́ма и́дольскаго отлете́вшая, ра́­дуй­ся, голуби́це, зла́ты крила́ иму́щая.

Ра́­дуй­ся, ка­ди́­ло Хри­сто́­ва благоуха́ния.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 4

Бу́­рею я́рости вознеи́стовився царь на свя­ту́ю де́ву, ре­че́ к ней: «Не глаго́ли зле о бо́зех на́­ших». Свя­та́я же Екатери́на отвеща́: «А́ще восхо́щеши отрясти́ мрак пре́­лес­ти от ду­ше́в­ных ти оче́й, уразуме́еши бого́в тво­и́х ху́дость и позна́еши и́с­тин­на­го Бо́­га, Его́­же и́мя, то́кмо глаго́лемое, или́ крест, изобразу́емый на возду́се, прогоня́ет бо́­ги твоя́ и погубля́ет. И а́ще повели́ши, явлю́ те­бе́ и́с­ти­ну, пою́щи Бо́­гу моему́: Алли­лу́иа».

Икос 4

Слы́шав не­чес­ти́­вый царь свобо́дный и му́д­рый отве́т твой о ве́­ре Хри­сто́­вой, убо­я́в­ся, да не бу́дет побежде́н от те­бе́, собра́ от преде́лов держа́вы своея́ мудрецо́в, число́м пятьдеся́т, на пре́ние. Ты же, Арха́нгелом Михаи́лом утвержде́нная и о побе́де уве́ренная, возра́довалася еси́ вступи́ти в пре́ние с ни́­ми. При­ими́ у́бо, де́­во, от нас по­хва­лу́ сию́:

Ра́­дуй­ся, изъяви́тельнице ума́ Хри­сто́­ва; ра́­дуй­ся, херуви́мское стяжа́вшая Бо­го­позна́ние.

Ра́­дуй­ся, серафи́мскою воспале́нная к Бо́­гу лю­бо́­вию; ра́­дуй­ся, му́д­рых мудре́йшая.

Ра́­дуй­ся, духо́вный меч на неве́рие изостри́вшая; ра́­дуй­ся, не­че́с­тия прогони́тельнице.

Ра́­дуй­ся, ве́р­ных нас­та́в­ни­це.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 5

Боготе́чной звез­де́ была́ еси́ подо́бна, Екатери́но, препре́вши пятьдеся́т вити́й и наста́вивши их на путь христиа́нский, веду́щий к пра́­вед­но­му Со́лн­цу, от Де́­вы возсия́вшему Хри­сту́ Бо́­гу, свои́ми му́дрыми гла­го́­лы, и́же и осужде́ни бы́вше за Хри­ста́ на сожже́ние и напу́тствовани мо­ли́т­вою твое́ю, с ра́­дос­тию идо́ша в огнь, пою́­ще: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дев царю́ющий повеле́ния своя́ в те­бе́ пренебреженны и увеща́ния презре́нны, обрати́ся к лука́вству, е́же ласка́нием прельсти́ти тя, обеща́я полца́рства те­бе́ да́­ти. Ты же ве́­ру сокро́вищам земны́м предпоче́тши и Жениха́ Хри­ста́ возлюби́вши па́­че зем­на́­го ца́рст­ва и оде́жду му́ченичества па́­че багряни́цы, отве́ргла еси́ его́ суесло́вие. Се­го́ ра́­ди воспису́ем ти сия́ по­хва́ль­ная:

Ра́­дуй­ся, де́­во, лесть обличи́вшая; ра́­дуй­ся, запина́теля зми́я попра́вшая.

Ра́­дуй­ся, дщерь ца­ре́­ва; ра́­дуй­ся, де́­во, ря́сны златы́ми оде́янная.

Ра́­дуй­ся, вся́­кое вещество́ превозше́дшая; ра́­дуй­ся, на гору́ богови́дения восте́кшая.

Ра́­дуй­ся, све́­том бо­го­поз­на́­ния просвеще́нная; ра́­дуй­ся, труба́ ду́­ха, воспе́вшая глас и́с­тин­на­го бо­го­сло́вия.

Ра́­дуй­ся, до́б­рое ве́­ры ис­по­ве́­да­ние; ра́­дуй­ся, све́­та ева́нгельскаго сия́ние.

Ра́­дуй­ся, зако́нов ве́ч­ных хра­ни́­тель­ни­це; ра́­дуй­ся, на́­ша по­мо́щ­ни­це.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 6

Пропове́дником богоно́сным, апо́с­то­лом поревнова́вши, дерз­но­ве́н­но пред ли­це́м мучи́теля пропове́дала еси́ Хри­ста́, и́с­тин­на­го Бо́­га, Ему́­же в ра́нах и в темни́це пе́ла еси́: Алли­лу́иа.

Икос 6

Возсия́вый в се́рд­це тво­е́м свет и́с­тин­на­го богоразу́мия отгна́л есть мрак скор­бе́й, и́же не оста́­ви тя алка́ти, голуби́цею пи́щу ти посыла́я, ни­же́ стужа́ти о бо­ле́з­ни, посети́л бо Сам тя в темни́це, обод­ря́я и мно́ги вен­цы́ обещава́я. Ты же, терпеливоду́шная, сим па́­че укрепи́лася еси́ и цари́цу А́вгусту и воево́ду Порфи́риа, с во́ины прите́кших к те­бе́, обрати́ла еси́ к све́­ту ве́­ры Хри­сто́­вой и научи́ла пе́­ти те­бе́ сия́:

Ра́­дуй­ся, мирополо́жнице Бо­же́ст­вен­ныя люб­ве́; ра́­дуй­ся, ада­ма́н­те кре́пкий.

Ра́­дуй­ся, вино́ чу­де́с неизрече́нных; ра́­дуй­ся, вра­га́ тер­пе́­ни­ем уби́вшая.

Ра́­дуй­ся, я́з­вы Го́с­по­да на те́ле сво­е́м носи́вшая; ра́­дуй­ся, ца­ри́­це А́вгусте с прише́дшими к му́ченическому по́двигу путенаста́внице.

Ра́­дуй­ся, я́ко во тьме свет была́ еси́; ра́­дуй­ся, я́ко Сам Гос­по́дь, Свет ми́­ра, те­бе́, в темни́це бы́вшей, Се­бе́ яви́л есть.

Ра́­дуй­ся, уз гре­хо́в­ных ско́­рая реши́тельнице; ра́­дуй­ся, боле́знующих ско́­рая целе́бнице.

Ра́­дуй­ся, по­мо́щ­ни­це на́­ше­го спа­се́­ния.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 7

Хо­тя́­щу безбо́жному ца­рю́ при­вес­ти́ тя к ме́рзкому идолослуже́нию, па́­ки се́­ти подстила́ет те­бе́, прему́драя, е́же улови́ти тя ле́стно похвало́ю красоты́ твоея́; ты же красоту́ вещь привре́менну и скоропрехо́дну именова́ла еси́, Хри­ста́ же испове́дала еси́ Бо́­га жи́ва и и́стинна и пе́ла Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вую по­ка­за́ царь я́рость и безчелове́чие, повеле́в епа́рху коле́сами растерза́ти де́вственное, чи́с­тое и свято́е те́­ло твое́, но чу­де́с­но ру­ко́ю А́н­ге­ла а́бие разреше́на была́ еси́ безвре́дна и ко­ле­са́ на ча́сти сокруше́ны, и́ми­же мно́ги от не­ве́р­ных убие́ны, я́ко уди­ви́­ся сам царь и предстоя́щий наро́д, и́же и взыва́ше: «Вели́к Бог христиа́нский». Мы же, чудя́­щеся се­му́, взы­ва́­ем те­бе́:

Ра́­дуй­ся, му́ченице, А́н­ге­лом честна́я и гове́йная; ра́­дуй­ся, сла́­во полко́в страда́льческих.

Ра́­дуй­ся, све́т­лая на вра­ги́ побе́да; ра́­дуй­ся, страх не­ве́р­ных.

Ра́­дуй­ся, со­су́­де мно́жайшия си́­лы Бо́­жия; ра́­дуй­ся, ра́­до­ва­ние ве́р­ных.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 8

Стра́н­ное сла́­вы измене́ние и за Хри­ста́ страда́ние ца­ри́­цы и воево́ды с во́ины ви́­дев­ше, устра­ни́м­ся люб­ве́ ми́­ра и пло́­ти и впери́м се­бе́ к разуме́нию Бо́­га, Сей бо есть красота́, и сла́­ва, и ве­не́ц нам, пою́­щим: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь сла́­дость, весь же­ла́­ние те­бе́, свя­та́я Екатери́но, бысть Иису́с: сла́дце бо Его́ ра́­ди го́рькия му́­ки терпе́ла еси́ и ски́петр, предлага́емый те­бе́, попра́ла еси́, предзря́щи бу́дущее воз­дая́­ние. От нас же при­ими́ по­хва́ль­ная сия́:

Ра́­дуй­ся, чи́с­тая, чи́сте Чи́стаго возлюби́вшая; ра́­дуй­ся, го́рлице, Кра́снаго Жениха́ в пусты́не до́льнаго ми́­ра вожделе́вшая.

Ра́­дуй­ся, воню́ риз Его́ благоуха́вшая; ра́­дуй­ся, я́ко се́рна на гора́х арома́тских иска́вшая Рож­де́н­на­го пре́ж­де холмо́в ве́ч­ных.

Ра́­дуй­ся, по́двиг страда́льческий ра́­ди люб­ве́ Хри­сто́­вы соверши́вшая; ра́­дуй­ся, лик му́ченический Бо́­гу приве́дшая.

Ра́­дуй­ся, я́ко вити́и то­бо́ю получи́ша Ца́рст­во Не­бе́с­ное; ра́­дуй­ся, я́ко то́еже то­бо́ю получи́ти ча́ем.

Ра́­дуй­ся, по­кро́­ве и за­бра́­ло на́­ше.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 9

Все ес­тес­тво́ а́н­гель­ское возра́довася ра́­дос­тию, зря тя, Екатери́но, победи́вши мироде́ржца, ше́ствующую к преми́рным я́ко победоно́сную воево́ду, в после́довании полка́ страда́льческаго, и воспе́ по­бе́д­ная, взы­ва́я: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии заусти́шася: не возмо́гше бо противовеща́ти богодухнове́нным словесе́м тво­и́м, молча́нием почита́ют дарова́ния твоя́; мы же, немощни́и, ка́­ко мо́жем отве́рсти ус­та́ на хвалы́ твоя́? Одна́ко дерза́ем и мо́­лим, спо­до́­би, бла­га́я, безбе́дно при­нес­ти́ те­бе́ песнь сию́:

Ра́­дуй­ся, орга́не Ду́­ха Свя­та́­го; ра́­дуй­ся, заре́ не­из­ре­че́н­наго осия́ния.

Ра́­дуй­ся, догма́тов Бо­же́ст­вен­ных пучи́но; ра́­дуй­ся, хи́тросте, препре́вшая филосо́фов.

Ра́­дуй­ся, ча́ше пре­му́д­ро­сти; ра́­дуй­ся, плете́ния вити́й растерза́вшая.

Ра́­дуй­ся, плени́цы гре­хо́в­ныя разреша́ющая.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́­щи ду́­шу твою́, о те́ле тво­е́м неради́ла еси́, Екатери́но, и на ме́ч­ное усе­че́­ние, мучи́телю да́вшу на то изрече́ние, ты ра́­дост­но потекла́ еси́, пою́щи Свя­то́­му Безсме́ртному: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ тве́рда и непреодоли́ма яви́­ла­ся еси́ жена́м, те­бе́ на ме́сто усече́ния провожда́ющим и с рыда́нием тя жестокосе́рду к се­бе́ и безразсу́дну бы­ти имену́ющим: я́ко не пощади́ла еси́ сла́дкаго жи­во­та́ в цве́­те ю́нос­ти, я́ко презре́ла еси́ земно́е предлага́емое ца́рст­во и бла­же́н­ство. Ты же воспрети́ла еси́ неполе́зный плач их и суесло́вие, теку́щи скоре́йше соедини́тися чрез смерть со сво­и́м Возлю́бленным, того́ ра́­ди слы́­ши­ши:

Ра́­дуй­ся, ра́­дост­но за Гла­ву́ Це́рк­ве Хри­ста́ под меч гла­ву́ свою́ приклони́вшая; ра́­дуй­ся, до кон­ца́ претерпе́вшая.

Ра́­дуй­ся, те­че́­ние до́б­ре сконча́вшая; ра́­дуй­ся, я́ко ни ско́рбию, ни ра́­на­ми, ни ме­че́м с пу­ти́ Хри­сто́­ва испове́дания не соврати́лася еси́.

Ра́­дуй­ся, я́ко пла́мень люб­ве́ в исто́чнице кро́­ве неугаси́мь соблю́дшая; ра́­дуй­ся, му́­че­ни­ков кра­со­то́.

Ра́­дуй­ся, кре́п­кое хри­сти­а́н при­бе́­жи­ще.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 11

Пе́­ние похва́льное дерзну́хом при­нес­ти́ те­бе́, но оскудева́ет сло́­во на́­ше и недоумева́ет ум, ка́­ко гла­го́­ла­ти; оба́­че сло́­во твое́ прему́дрое, мно́гих исхити́вшее от неве́жества и идолонече́стия, возставля́ет нас. Даждь нам сло́­во твое́, во е́же пе́­ти уди́вльшему на те­бе́ ве­ли́­чия Своя́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све­то­при­е́м­ную тя све­щу́, ме́чным усече́нием погаше́нную, но на све́щнице Небе́снем пред Пре­сто́­лом Свя­ты́я Тро́ицы поста́вленную, ви́­дев­ше Святи́и А́нгели, поклони́шася Живу́щему во ве́­ки и, по­лу­чи́в­ше от Влады́ки повеле́ние, де́вственное те́­ло твое́ на го­ре́ Сина́йстей погребо́ша, да не ви́димо бу́дет, я́ко­же сама́ хоте́ла еси́, враго́м Госпо́дним. Мы же песнь сию́ возсыла́ем ти:

Ра́­дуй­ся, солнцеобра́зная де́­во, на Не­бе­са́ ду́­хом возше́дшая; ра́­дуй­ся, Сио́на Го́р­ня­го дости́гшая.

Ра́­дуй­ся, ве́н­че добро́ты в ру́­це Госпо́дни; ра́­дуй­ся, ча́ше, от оби́­лия до́­му Бо́­жия че́рплющая ра́­дость.

Ра́­дуй­ся, к ски́нии нерукотворе́нней, ве́чней прибли́жившаяся; ра́­дуй­ся, на го­ре́ зако́нней почива́ющая те́­лом.

Ра́­дуй­ся, я́ко та́­мо ви́дена бы́ша ше́ствия Бо́­га Сина́ина, Бо́­га Иа́ковля; ра́­дуй­ся, ме́ста богови́дения Моисе́ева одержа́ние.

Ра́­дуй­ся, ре́вности Илиины́ указа́ние; ра́­дуй­ся, купины́ несгора́емой яв­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, де́­во, Де́ве Ца­ри́­це, в ри́зы позлаще́нны оде́янной, преиспещре́нной всле́дствующая; ра́­дуй­ся, я́ко то­бо́ю Сый воспева́ется посреде́ дев тимпа́нниц.

Ра́­дуй­ся, я́ко на те­бе́ велеле́пота Его́; ра́­дуй­ся, Пре­сто́­ла Ве́ч­на­го предстоя́тельнице.

Ра́­дуй­ся, от хра́ма вселе́нныя моли́твенники к те­бе́ назира́ющая; ра́­дуй­ся, ка­ди́­ло мо­ли́тв Вы́шнему о нас благоприя́тное.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 12

Бла­го­да́ть дана́ те­бе́ от Бо́­га руково́дствовати к позна́нию и́с­ти­ны Его́, в та́й­не сокрове́нней, и дая́ти всем я́же к по́льзе про­ше́­ния. Те́м­же мы, помраче́ннии, умиле́нно про́­сим тя, му́д­рая де́­во: про­све­ти́ у́мныя на́ши о́чи и по­ло­жи́ нам к Не­бе­си́ стезю́ прохо́дну, да по­е́м с то­бо́ю ны́­не и во вся ве́­ки Еди́­но­му Прему́дрому: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще кре́пкия твоя́ му́ченическия по́д­ви­ги, хва́­лим тя, я́ко оду­шев­ле́н­ный со­су́д спа­се́­ния че­ло­ве́­ков: тво­и́м бо ра́­зу­мом Бог прему́дрость прему́дрых ве́­ка се­го́ по­гу­би́; то­бо́ю вити́й при­зва́ в язы́к свят, в лю́­ди обновле́ния, я́ко тем страда́ти за Хри­ста́. Про­све­ти́ и нас, бла­га́я де́­во, помраче́нных, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, зер­ца́­ло Бо́­жия му́дрости; ра́­дуй­ся, си́­лою Вы́ш­ня­го оде́янная.

Ра́­дуй­ся, подви́жнице, еле́ем ра́дования умаще́нная; ра́­дуй­ся, вое­во́­до, полк Бо́­жий к ве́ч­но­му вели́честву предпосла́вшая.

Ра́­дуй­ся, во све́тлости свя­ты́я вше́дшая; ра́­дуй­ся, во све́­те непристу́пнем Живу́щему в ли́це пла́менных слуг предста́вшая.

Ра́­дуй­ся, гром трисвята́го пе́­ния гла́сом сво­и́м умножа́ющая; ра́­дуй­ся, неизрече́нную сла́­дость добро́ты вкуша́ющая.

Ра́­дуй­ся, я́ко хвала́ и ра́­до­ва­ние над гла­во́ю твое́ю; ра́­дуй­ся, я́ко ве́ч­ная сла́­ва те­бе́ объе́млет.

Ра́­дуй­ся, от Триипоста́снаго Бо­же­ства́ вен­це́м Не­бе́с­на­го Ца́рст­вия увенча́нная; ра́­дуй­ся, бла­го­да́­ти и безконе́чной сла́­вы нам хо­да́­таи­це.

Ра́­дуй­ся, Екатери́но, не­ве́с­то Хри­сто́­ва прему́драя.

Кондак 13

О свя­та́я великому́ченице Екатери́но! При­ими́ сие́ похва́льное пе́­ние и из­ба́­ви нас от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых и от ве́ч­на­го му­че́­ния тво­и́м бла­го­при­я́т­ным хо­да́­тай­ством со­хра­ни́, да с то­бо́ю при́с­но по­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­ге­лом ра́вную...» и 1-й кондак «Избра́нную и венча́нную де́ву...».

Мо­ли́т­ва

О свя­та́я Екатери́но, де́­во и му́ченице, и́стинная Хри­сто́­ва не­ве́с­то! Мо́­лим тя чрез особли́вую бла­го­да́ть, е́ю­же предвари́ тя Жени́х твой, Сладча́йший Иису́с: я́ко­же посрами́вши пре́­лес­ти мучи́теля, му́дростию твое́ю пятьдеся́т вити́й победи́ла еси́ и, напои́вши их Не­бе́с­ным уче́нием, к све́­ту и́с­тин­ныя ве́­ры наста́вила еси́, та́­ко ис­про­си́ и нам о́ную Бо́­жию му́дрость, да и мы, расто́ргнувше вся ко́з­ни а́дскаго мучи́теля и пре­зре́в ми́­ра и пло́­ти собла́зны, досто́йны яви́мся Бо­же́ст­вен­ныя сла́­вы и к разшире́нию свя­ты́я на́шея пра­во­сла́вныя ве́­ры сосу́ды досто́йны соде́лаемся, и с то­бо́ю в Небе́сной ски́нии Го́с­по­да и Вла­ды́­ку на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́ хва́­лим и про­сла­вля­ем во вся ве́­ки. Ами́нь.

Ґкafістъ с™ёй великом§ницэ є3катерjнэ

Кондaкъ №.

И#збрaнную и3 вёнчанную дёву м§нцу, невёсту хrт0ву є3катерjну, похвaльными пёсньми воспои1мъ, ћкw преслaвную мучи1телz побэди1тельницу и3 премyдрую філос0фwвъ настaвницу: тh же, великом§нице є3катерjно, и3мyщи дерзновeніе ко гDу, приклони1сz ми1лостивнэ къ бlгопотрeбнымъ прошeніємъ зовyщихъ ти2:

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Јкосъ №.

ЃгGлwмъ рaвную чистотY и3мyщи, с™az дёво є3катерjно, съ ѓгGлы бжcтвеннагw њзарeніz спод0биласz є3си2, съ ни1ми же воспэвaющи трис™yю пёснь, ўслhши нaсъ, пою1щихъ тебЁ на земли2 сі‰:

Рaдуйсz, честн0е свzтhни жили1ще: рaдуйсz, чудeсное знaменіе сбhвшагwсz на тебЁ б9іz пр0мысла.

Рaдуйсz, бlговолeніz џ§а сосyде: рaдуйсz, страдaній хrт0выхъ и3сполнeніе.

Рaдуйсz, чи1стое д¦а с™aгw њбитaлище: рaдуйсz, свётомъ бlгочести1выz вёры просвэти1вшаzсz.

Рaдуйсz, с™0ю купёлію tрождeннаz: рaдуйсz, и3змhвшаz ри6зы сво‰ въ крови2 ѓгнчей на земли2.

Рaдуйсz, ликyющаz со свzщeнными дёвами на нб7си2.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ в7.

Ви1дzщи є3катерjна себE видёніz спод0бльшуюсz, течE къ с™0му стaрцу, їкHну є4й бGомaтере прeжде тогw2 вручи1вшему, и3 повёда є3мY, кaкw tвращaше лицE своE, є4й kви1выйсz съ пречcтою своeю м™рію хrт0съ, кaкw безyмну и3 ни1щу и3 худор0дну ю5 нарeкъ, д0ндеже не њстaвитъ јдwльскагw нечeстіz. прпdбный же, слhшавъ сі‰, настaви ю5 въ тaинствахъ вёры и3 крести2 ю5. nнa же во њбновлeніи дyха бlгодaрнw поsше бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Рaзумъ благjй, бlгор0дство и4стинное, богaтство неги1блющее стzжaвши въ дух0вномъ tрождeніи, с™az є3катерjно, дост0йна kви1сz нбcнагw женихA хrтA, и4же, пaки kви1всz є4й, возлюби2 ю5 и3 даровaннымъ пeрстнемъ въ невёсту себЁ њбручи2. nнa же, познaвши так0е къ нeй бlговолeніе б9іе, тaкw ўzзви1сz люб0вію є3гw2, ћкw не мyдрствоваше б0лэе њ земнhхъ вещaхъ, но њ возлю1бленномъ своeмъ непрестaннw мhслzше. таков0й блгdти спод0бльшаzсz слhши t нaсъ:

Рaдуйсz, ѕлов0ніе мірск0е возненави1дэвшаz: рaдуйсz, въ воню2 мЂра хrт0ва текyщаz.

Рaдуйсz, д0браz люби1тельнице женихA безсмeртнагw: рaдуйсz, сокр0вище бlговолeніz вhшнzгw.

Рaдуйсz, денни1це пресвётлаz: рaдуйсz, лунA совершeннаz.

Рaдуйсz, масли1но, въ домY б9іи насаждeннаz: рaдуйсz, кeдръ въ лівaнэ высокорaсленный.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ G.

Си1ла вhшнzгw дадE тогдA с™ёй є3катерjнэ дерзновeніе, є4же нечeствующаго царS маxімjна њ принесeніи јдwлwмъ жeртвъ њбличи1ти небоsзненнw, и3 т0й пребhсть безглaсенъ на мн0гъ чaсъ, не могjй проти1витисz є3S глаг0ламъ. nнa же, бlгодарsщи бGа, воспэвaше: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

И#мyщи с™az є3катерjна свhше дaнную є4й премyдрость, є3гдA нечести1вый цaрь, постaви пред8 соб0ю, вопрошaше ю5 њ р0дэ є3S и3 сaнэ, nнA и3сповёда себE бhти дщeрь цaрскую, филос0фскіz и3 рит0рскіz наyки д0брэ и3зучи1вшую, пaче же хrт0ву невёсту себE наименовA, въ ћвное tвержeніе јдwльскагw служeніz. сегw2 рaди воспэвaемъ є4й си1це:

Рaдуйсz, ќбw, є3катерjне преслaвнаz: рaдуйсz, цaрское свzщeніе.

Рaдуйсz, пчело2, дhма јдwльскагw tлетёвшаz: рaдуйсz, голуби1це, зл†ты кри1ла и3мyщаz.

Рaдуйсz, кади1ло хrт0ва бlгоухaніz.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ д7.

Бyрею ћрости вознеи1стовивсz цaрь на с™yю дёву, речE къ нeй: не глаг0ли ѕлЁ њ бозёхъ нaшихъ. с™az же є3катерjна tвэщA: ѓще восх0щеши њтрzсти2 мрaкъ прeлести ўразумёеши богHвъ твои1хъ хyдость и3 познaеши и4стиннагw бGа, є3г0же и4мz т0кмw глаг0лемое, и3ли2 крeстъ, и3з8wбразyемый на воздyсэ, прогонsетъ б0ги тво‰ и3 погублsетъ. и3 ѓще повели1ши, kвлю2 тебЁ и4стину, пою1щи бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhшавъ нечести1вый цaрь своб0дный и3 мyдрый tвётъ тв0й њ вёрэ хrт0вой, ўбоsвсz, да не бyдетъ побэждeнъ t тебЁ, собрA t предёлwвъ держaвы своеS мудрецHвъ, числ0мъ пzтдесsтъ, на прёніе. тh же, ґрхaгGломъ міхаи1ломъ ўтверждeннаz и3 њ побёдэ ўвёреннаz, возрaдовасz є3си2 вступи1ти въ прёніе съ ни1ми. пріими2 u5бо, дёво, t нaсъ похвалY сію2:

Рaдуйсz, и3з8zви1тельнице ўмA хrт0ва: рaдуйсz, херувjмское стzжaвшаz бGопознaніе.

Рaдуйсz, серафjмскою воспалeннаz къ бGу люб0вію: рaдуйсz, мyдрыхъ мудрёйшаz.

Рaдуйсz, дух0вный мeчъ на невёріе и3з8wстри1вшаz: рaдуйсz нечeстіz прогони1тельнице.

Рaдуйсz вёрныхъ настaвнице.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ є7.

БGотeчной ѕвэздЁ былA є3си2 под0бна, є3катерjно, препрёвши пzтдесsтъ витjй и3 настaвивши и4хъ на пyть хrтіaнскій, ведyщій къ прaведному сlнцу, t дв7ы возсіsвшему хrтY бGу, свои1ми мyдрыми глаг0лы, и5же и3 њсуждeни бhвше за хrтA на сожжeніе и3 напyтствовани мlтвою твоeю, съ рaдостію и3д0ша въ џгнь, пою1ще: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Ви1дэвъ царю1ющій повєлёніz сво‰ въ тебЁ пренебрежeнны и3 ўвэщ†ніz презрeнны, њбрати1сz къ лукaвству, є4же ласкaніемъ прельсти1ти тS, њбэщaz полцaрства тебЁ дaти. тh же вёру сокр0вищамъ земнhмъ предпочeтши и3 женихA хrтA возлюби1вши пaче земнaгw цaрства и3 њдeжду мyченичества пaче багрzни1цы, tвeргла є3си2 є3гw2 суесл0віе. сегw2 рaди восписyемъ ти2 сі‰ похвaльнаz:

Рaдуйсz, дёво, лeсть њбличи1вшаz: рaдуйсz, запинaтелz ѕмjz попрaвшаz.

Рaдуйсz, дщeрь царeва: рaдуйсz, дёво, рsсны златhми њдёzннаz.

Рaдуйсz, всsкое вещество2 превозшeдшаz: рaдуйсz, на г0ру бGови1деніz востeкшаz.

Рaдуйсz, свётомъ бGопознaніz просвэщeннаz: рaдуйсz, трубA д¦а, воспёвшаz глaсъ и4стиннагw бGосл0віz.

Рaдуйсz, д0брое вёры и3сповёданіе: рaдуйсz, свёта є3ђльскагw сіsніе.

Рaдуйсz, зак0нwвъ вёчныхъ храни1тельнице: рaдуйсz, нaша пом0щнице.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ ѕ7.

Проповёдникwмъ бGон0снымъ, ґп0столwмъ поревновaвши, дерзновeннw пред8 лицeмъ мучи1телz проповёдала є3си2 хrтA, и4стиннагw бGа, є3мyже въ рaнахъ и3 въ темни1цэ пёла є3си2: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

Возсіsвый въ сeрдцэ твоeмъ свётъ и4стиннагw бGоразyміz tгнaлъ є4сть мрaкъ скорбeй, и4же не њстaви тS ґлкaти, голуби1цею пи1щу ти2 посылaz, нижE стужaти њ болёзни, посэти1лъ бо сaмъ тS въ темни1цэ, њбодрsz и3 мнHги вэнцы6 њбэщавaz. тh же, терпэливодyшнаz, си1мъ пaче ўкрэпи1ласz є3си2 и3 цари1цу ѓvгусту и3 воев0ду порфЂріа, съ в0ины притeкшихъ къ тебЁ, њбрати1ла є3си2 къ свёту вёры хrт0вой и3 научи1ла, пёти тебЁ сі‰:

Рaдуйсz, мmропол0жнице бжcтвенныz любвE: рaдуйсz, ґдамaнте крёпкій.

Рaдуйсz, винA чудeсъ неизречeнныхъ: рaдуйсz, врагA терпeніемъ ўби1вшаz.

Рaдуйсz, ћзвы гDа на тёлэ своeмъ носи1вшаz: рaдуйсz, цари1цэ ѓvгустэ съ пришeдшими къ мyченическому п0двигу путенастaвнице.

Рaдуйсz, ћкw во тмЁ свётъ былA є3си2: рaдуйсz, ћкw сaмъ гDь, свётъ мjра, тебЁ, въ темни1цэ бhвшей, себE kви1лъ є4сть.

Рaдуйсz, ќзъ грэх0вныхъ ск0раz рэши1тельнице: рaдуйсz, болёзнующихъ ск0раz цэлeбнице.

Рaдуйсz, пом0щнице нaшегw сп7сeніz.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ з7.

Хотsщу безб0жному царю2 привести2 тS къ мeрзкому їдwлослужeнію, пaки сёти подстилaетъ тебЁ, премyдраz, є4же ўлови1ти тS лeстнw похвал0ю красоты2 твоеS. тh же красотY вeщь приврeменну и3 скоропрех0дну и3меновaла є3си2, хrтa же и3сповёдала є3си2 бGа жи1ва и3 и4стинна и3 пёла є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Н0вую показA цaрь ћрость и3 безчеловёчіе, повелёвъ є3пaрху колeсами растерзaти дёвственное, чи1стое и3 с™0е тёло твоE, но чудeснw рук0ю ѓгGла ѓбіе разрэшeна былA є3си2 безврeдна и3 колeса на чaсти сокрушeны, и4миже мнHги t невёрныхъ ўбіeны, ћкw ўдиви1сz сaмъ цaрь и3 предстоsщій нар0дъ, и5же и3 взывaше: вели1къ бGъ хrтіaнскій! мh же, чудsщесz семY, взывaемъ тебЁ:

Рaдуйсz, м§нце, ѓгGлwмъ честнaz и3 говёйнаz: рaдуйсz, слaва полкHвъ страдaльческихъ.

Рaдуйсz, свётлаz на враги2 побёда: рaдуйсz, стрaхъ невёрныхъ.

Рaдуйсz, сосyде мн0жайшіz си1лы б9іz: рaдуйсz, рaдованіе вёрныхъ.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ }.

Стрaнное слaвы и3змэнeніе и3 за хrтA страдaніе цари1цы и3 воев0ды съ в0ины ви1дэвше, ўстрани1мсz любвE мjра и3 пл0ти и3 впери1мъ себE къ разумёнію бGа, сeй бо є4сть красотA, и3 слaва, и3 вэнeцъ нaмъ, пою1щымъ: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

Вeсь слaдость, вeсь желaніе тебЁ, с™az є3катерjно, бhсть ї}съ: слaдцэ бо є3гw2 рaди г0рькіz мyки терпёла є3си2 и3 ски1петръ, предлагaемый тебЁ, попрaла є3си2, предзрS бyдущее воздаsніе. t нaсъ же пріими2 похвaльнаz сі‰:

Рaдуйсz, чи1стаz, чи1стэ чи1стагw возлюби1вшаz: рaдуйсz, г0рлице, крaснаго женихA въ пустhнэ д0льнагw мjра вожделёвшаz.

Рaдуйсz, воню2 ри1зъ є3гw2 бlгоухaвшаz: рaдуйсz, ћкw сeрна на горaхъ ґрwмaтскихъ и3скaвшаz рождeннаго прeжде холмHвъ вёчныхъ.

Рaдуйсz, п0двигъ страдaльческій рaди любвE хrт0вы соверши1вшаz: рaдуйсz, ли1къ мyченическій бGу привeдшаz.

Рaдуйсz, ћкw витjи тоб0ю получи1ша цrтво нбcное: рaдуйсz, ћкw т0еже тоб0ю получи1ти чaемъ.

Рaдуйсz, покр0въ и3 забрaло нaше.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ f7.

ВсE є3стество2 ѓгGльское возрaдовасz рaдостію, зрS тS, є3катерjно, побэди1вши міродeржца, шeствующую къ премjрнымъ ћкw побэдон0сную воев0ду, въ послёдованіи полкA страдaльческагw, и3 воспЁ побёднаz, взывaz: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

Витjz многовэщ†нныz заусти1шасz: не возм0гше бо противовэщaти бGодухновeннымъ словесє1мъ твои1мъ, молчaніемъ почитaютъ дарwвaніz тво‰: мh же, нeмощніи, кaкw м0жемъ tвeрсти ўстA на хвалы6 твоS; nднaкw дерзaемъ и3 м0лимъ, спод0би, благaz, безбёднw принести2 тебЁ пёснь сію2:

Рaдуйсz, nргaне д¦а с™aгw: рaдуйсz, зарE неизречeннагw њсіsніz.

Рaдуйсz, догмaтwвъ бжcтвенныхъ пучи1на: рaдуйсz, хи1тросте, препрёвшаz філос0фwвъ.

Рaдуйсz, чaше премyдрости: рaдуйсz, плетє1ніz витjй растерзaвшаz.

Рaдуйсz, плэни1цы грэхHвныz разрэшaющаz.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ ‹.

Спасти2 хотsщи дyшу твою2, њ тёлэ твоeмъ неради1ла є3си2, є3катерjно, и3 на мeчное ўсэчeніе, мучи1телю дaвшу на то2 и3зречeніе, ты2 рaдостнw потеклA є3си2, пою1щи с™0му безсмeртному: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹.

СтэнA твeрда и3 непреwдоли1ма kви1ласz є3си2 женaмъ, тебЁ на мёсто ўсэчeніz провождaюшымъ и3 съ рыдaніемъ тS жестокосeрду къ себЁ и3 безразсyдну бhти и3менyющымъ: ћкw не пощади1ла є3си2 слaдкагw животA въ цвётэ ю4ности, ћкw презрёла є3си2 земн0е предлагaемое цaрство и3 блажeнство. тh же воспрети1ла є3си2 неполeзный плaчъ и4хъ и3 суесл0віе, текyщи скорёйши соедини1тисz чрез8 смeрть со свои1мъ возлю1бленнымъ, тогw2 рaди слhшиши:

Рaдуйсz, рaдостнw за главY цRкве хrтA под8 мeчъ главY свою2 приклони1вшаz: рaдуйсz, до концA претерпёвшаz.

Рaдуйсz, течeніе д0брэ скончaвшаz: рaдуйсz, ћкw ни ск0рбію, ни рaнами, ни мечeмъ съ пути2 хrт0ва и3сповёданіz не соврати1ласz є3си2.

Рaдуйсz, ћкw плaмень любвE въ и3ст0чницэ кр0ве неугаси1мь соблю1дшаz: рaдуйсz, м§никwвъ красото2.

Рaдуйсz, крёпкое хrтіaнъ прибёжище.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ №i.

Пёніе похвaльное дерзнyхомъ принести2 тебЁ, но њскудэвaетъ сл0во нaше и3 недоумэвaетъ ќмъ, кaкw глаг0лати: nбaче сл0во твоE премyдрое, мн0гихъ и3схи1тившее t невёжества и3 їдwлонечeстіz, возставлsетъ нaсъ. дaждь нaмъ сл0во твоE, во є4же пёти ўдиви1вшему на тебЁ вели1чіz своS бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Свэтопріeмную тS свэшY, мeчнымъ ўсэчeніемъ погашeнную, но на свёщницэ нбcнэмъ пред8 пrт0ломъ с™hz трbцы постaвленную, ви1дэвше с™jи ѓгGли, поклони1шасz живyщему во вёки и3, получи1вше t вLки повелёніе, дёвственное тёло твоE на горЁ сінaйстэй погреб0ша, да не ви1димо бyдетъ, ћкwже самA хотёла є3си2, врагHмъ гDнимъ. мh же пёснь сію2 возсылaемъ ти2:

Рaдуйсz, солнцеwбрaзнаz дёво, на нб7сA дyхомъ возшeдшаz: рaдуйсz, сіHна г0рнzгw дости1гшаz.

Рaдуйсz, вёнче добр0ты въ руцЁ гDни: рaдуйсz, чaше, t њби1ліz д0му б9іz чeрплющаz рaдость.

Рaдуйсz, къ ски1ніи нерукотворeннэй, вёчнэй прибли1жившаzсz: рaдуйсz, на горЁ зак0ннэй почивaющаz тёломъ.

Рaдуйсz, ћкw тaмw ви1дэна бhша шeствіz бGа сінaина, бGа їaкwвлz: рaдуйсz, мёста бGови1деніz мwmсeова њдержaніе.

Рaдуйсz, рeвности и3ліины2 ўказaніе: рaдуйсz, купины2 несгарaемой kвлeніе.

Рaдуйсz, дёво, дв7э цRи1цэ, въ ри1зы позлащeнны њдёzнной, преиспещрeнной вслёдствующаz: рaдуйсz, ћкw тоб0ю сhй воспэвaетсz посредЁ дёвъ тmмпaнницъ.

Рaдуйсz, ћкw на тебЁ велелёпота є3гw2: рaдуйсz, пrт0ла вёчнагw предстоsтельнице.

Рaдуйсz, t хрaма вселeнныz мlтвенники къ тебЁ назирaющаz: рaдуйсz, кади1ло мlтвъ вhшнему њ нaсъ бlгопріsтное.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ в7i.

Блгdть данA тебЁ t бGа руков0дствовати къ познaнію и4стины є3гw2, въ тaйнэ сокровeннэй, и3 даsти всBмъ, ћже къ п0льзэ прошє1ніz. тёмже мы2, помрачeнніи, ўмилeннw пр0симъ тS, мyдраz дёво: просвэти2 ќмныz нaши џчи и3 положи2 нaмъ къ нб7си2 стезю2 прох0дну, да поeмъ съ тоб0ю нhнэ и3 во вс‰ вёки є3ди1ному премyдрому: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i.

Пою1ще крёпкіz тво‰ м§ничєскіz п0двиги, хвaлимъ тS, ћкw њдушевлeнный сосyдъ сп7сeніz человёкwвъ: твои1мъ бо рaзумомъ бGъ премyдрость премyдрыхъ вёка сегw2 погуби2: тоб0ю витjй призвA въ kзhкъ свsтъ, въ лю1ди њбновлeніz, ћкw тёмъ страдaти за хrтA. просвэти2 и3 нaсъ, благaz дёво, помрачeнныхъ, да зовeмъ ти2:

Рaдуйсz, зерцaло б9іz мyдрости: рaдуйсz, си1лою вhшнzгw њдёzннаz.

Рaдуйсz, подви1жнице, є3лeемъ рaдованіz ўмащeннаz: рaдуйсz, воев0до, п0лкъ б9ій къ вёчному вели1честву предпослaвшаz.

Рaдуйсz, во свётлwсти с™hz вшeдшаz: рaдуйсz, во свётэ непристyпнэмъ живyщему въ ли1кэ плaменныхъ слyгъ предстaвшаz.

Рaдуйсz, гр0мъ трис™aгw пёніz глaсомъ свои1мъ ўмножaющаz: рaдуйсz, неизречeнную слaдость добрHты вкушaющаz.

Рaдуйсz, ћкw хвалA и3 рaдованіе над8 глав0ю твоeю: рaдуйсz, ћкw вёчнаz слaва тебЁ њб8eмлетъ.

Рaдуйсz, t тріmпостaснагw бжcтвA вэнцeмъ нбcнагw цrтвіz ўвэнчaннаz: рaдуйсz, блгdти и3 безконeчной слaвы нaмъ ходaтаице.

Рaдуйсz, є3катерjно, невёсто хrт0ва премyдраz.

Кондaкъ Gi.

Q с™az великом§нице є3катерjно! пріими2 сіE похвaльное пёніе и3 и3збaви нaсъ t вр†гъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ и3 t вёчнагw мучeніz твои1мъ бlгопріsтнымъ ходaтайствомъ сохрани2, да съ тоб0ю при1снw поeмъ бGу: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, тaже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Моли1тва №.

Q с™az є3катерjно, дёво и3 м§нице, и4стиннаz хrт0ва невёсто! м0лимъ тS чрез8 њсобли1вую блгdть, є4юже предвари1 тz жени1хъ тв0й, сладчaйшій ї}съ: ћкwже посрами1вши прeлести мучи1телz, мyдростію твоeю пzтдесsтъ витjй побэди1ла є3си2 и3, напои1вши и4хъ нбcнымъ ўчeніемъ, къ свёту и4стинныz вёры настaвила є3си2, тaкw и3спроси2 и3 нaмъ џную б9ію мyдрость, да и3 мы2, раст0ргнувъ вс‰ к0зни ѓдскагw мучи1телz и3 презрёвъ мjра и3 пл0ти соблaзны, дост0йны ћвимсz бжcтвенныz слaвы и3 къ разширeнію с™hz нaшеz правослaвныz вёры сосyды дост0йны содёлаемсz, и3 съ тоб0ю въ нбcной ски1ніи гDа и3 вLку нaшего ї}са хrтA хвaлимъ и3 прославлsемъ во вс‰ вёки. Ґми1нь.

Свя­тая Ека­те­ри­на ро­ди­лась в Алек­сан­дрии во вто­рой по­ло­вине тре­тье­го сто­ле­тия. Про­ис­хо­ди­ла она из знат­но­го ро­да и от­ли­ча­лась свет­лым умом, уче­но­стью и кра­со­той. Мно­гие бо­га­тые и знат­ные же­ни­хи ис­ка­ли ее ру­ки, а мать и род­ные уго­ва­ри­ва­ли ее со­гла­сить­ся на брак. Но Ека­те­ри­на мед­ли­ла с от­ве­том и го­во­ри­ла сво­им близ­ким: «Ес­ли хо­ти­те, чтобы я вы­шла за­муж, то най­ди­те мне юно­шу, по­доб­но­го мне по кра­со­те и уче­но­сти».

Бог так устро­ил, что Ека­те­ри­на по­зна­ко­ми­лась с од­ним стар­цем-пу­стын­ни­ком, че­ло­ве­ком свет­ло­го ума и пра­вед­ной жиз­ни. Об­суж­дая с Ека­те­ри­ной до­сто­ин­ства ее по­клон­ни­ков, ста­рец ска­зал: «Я знаю Же­ни­ха, ко­то­рый во всем пре­вос­хо­дит те­бя. Нет ему по­доб­но­го». По­том он дал ей ико­ну Пре­свя­той Де­вы, обе­щал, что она по­мо­жет ей уви­деть необык­но­вен­но­го Же­ни­ха.

В бли­жай­шую ночь пред­ста­ви­лось Ека­те­рине в лег­ком сне, что Небес­ная Ца­ри­ца, окру­жен­ная Ан­ге­ла­ми, сто­ит пе­ред ней и дер­жит на ру­ках От­ро­ка, си­я­ю­ще­го как солн­це. На­прас­но ста­ра­лась Ека­те­ри­на взгля­нуть на Его ли­цо: Он от­во­ра­чи­вал­ся от нее. «Не пре­зи­рай Тво­е­го со­зда­ния, – мо­ли­ла Бо­жия Ма­терь сво­е­го Сы­на, – ска­жи ей, что она долж­на сде­лать, чтобы уви­деть Твой свет­лый лик». «Пусть она вер­нет­ся к стар­цу и узна­ет от него», – от­ве­тил От­рок.

Чуд­ный сон глу­бо­ко по­ра­зил де­вуш­ку. Как толь­ко на­ста­ло утро, она по­спе­ши­ла к стар­цу, при­па­ла к но­гам его и про­си­ла у него со­ве­та. Ста­рец по­дроб­но объ­яс­нил ей ис­тин­ную ве­ру, рас­ска­зал о рай­ском бла­жен­стве пра­вед­ни­ков и о ги­бе­ли греш­ни­ков. Муд­рая де­ва по­ня­ла пре­вос­ход­ство хри­сти­ан­ской ве­ры над язы­че­ской, по­ве­ри­ла в Иису­са Хри­ста как Сы­на Бо­жия и при­ня­ла Свя­тое Кре­ще­ние. По­сле Кре­ще­ния бо­же­ствен­ный свет про­ник в нее и на­пол­нил ее ве­ли­кой ра­до­стью.

Ко­гда Ека­те­ри­на с об­нов­лен­ной ду­шой воз­вра­ти­лась до­мой, она дол­го мо­ли­лась, бла­го­да­ря Бо­га за ми­лость, ока­зан­ную ей. За­снув во вре­мя мо­лит­вы, она сно­ва уви­де­ла Ма­терь Бо­жию. Те­перь Бо­же­ствен­ный От­рок ми­ло­сти­во взи­рал на нее. Пре­свя­тая Де­ва взя­ла пра­вую ру­ку де­ви­цы, а От­рок на­дел ей чуд­ный пер­стень, ска­зав: «Не знай же­ни­ха зем­но­го». Ека­те­ри­на по­ня­ла, что с это­го мо­мен­та она об­ру­че­на Хри­сту и просну­лась с еще боль­шей ра­до­стью на серд­це. По­сле это­го она со­вер­шен­но пе­ре­ме­ни­лась ста­ла скром­ной, крот­кой и ми­ло­сти­вой. Она ста­ла ча­сто мо­лить­ся Бо­гу, про­ся ру­ко­вод­ства и по­мо­щи. Од­на цель во­оду­шев­ля­ла ее: жить для Хри­ста.

В ско­ром вре­ме­ни в Алек­сан­дрию при­был Мак­си­ми­ан (286–305 гг.), со­пра­ви­тель им­пе­ра­то­ра Дио­кли­ти­а­на. Он разо­слал вест­ни­ков по го­ро­дам Егип­та со­звать на­род на празд­ник в честь язы­че­ских бо­гов. Ека­те­ри­на скор­бе­ла, что царь, вме­сто то­го, чтобы со­дей­ство­вать про­све­ще­нию на­ро­да, еще боль­ше на­саж­да­ет язы­че­ские суе­ве­рия. Ко­гда на­сту­пил празд­ник, она при­шла в ка­пи­ще, где со­би­ра­лись жре­цы, знать и на­род, и без­бо­яз­нен­но ска­за­ла ца­рю: «Не стыд­но ли те­бе, царь, мо­лить­ся мерз­ким идо­лам! По­знай ис­тин­но­го Бо­га, без­на­чаль­но­го и бес­ко­неч­но­го; им ца­ри цар­ству­ют и мир сто­ит. Он со­шел на зем­лю и сде­лал­ся че­ло­ве­ком для спа­се­ния на­ше­го».

Мак­си­ми­ан раз­гне­вал­ся на Ека­те­ри­ну за неува­же­ние к его цар­ско­му до­сто­ин­ству и по­ве­лел за­клю­чить ее в тем­ни­цу. За­тем он ве­лел уче­ным лю­дям убе­дить Ека­те­ри­ну в ис­тин­но­сти язы­че­ской ре­ли­гии. В те­че­ние несколь­ких дней они из­ла­га­ли пе­ред де­ви­цей раз­лич­ные до­во­ды в поль­зу язы­че­ской ре­ли­гии, но Ека­те­ри­на сво­ей ло­ги­кой и ра­зум­ны­ми до­во­да­ми раз­би­ва­ла их в прах. Она до­ка­зы­ва­ла им, что мо­жет су­ще­ство­вать толь­ко один пре­муд­рый Со­зда­тель все­го, ко­то­рый сво­и­ми со­вер­шен­ства­ми бес­ко­неч­но воз­вы­ша­ет­ся над язы­че­ски­ми бо­же­ства­ми. В кон­це кон­цов язы­че­ские муд­ре­цы при­зна­ли се­бя по­беж­ден­ны­ми все­со­кру­ша­ю­щей ло­ги­кой Ека­те­ри­ны. По­тер­пев неуда­чу на ин­тел­лек­ту­аль­ной поч­ве, Мак­си­ми­ан, од­на­ко, не от­сту­пил от сво­е­го на­ме­ре­ния пе­ре­убе­дить Ека­те­ри­ну. При­звав ее, он ста­рал­ся пре­льстить ее по­дар­ка­ми, обе­ща­ни­я­ми по­че­стей и сла­вы. Но Ека­те­ри­на оста­ва­лась непод­куп­ной.

Мак­си­ми­а­ну при­шлось на ко­рот­кое вре­мя от­лу­чить­ся из го­ро­да. Его же­на, ца­ри­ца Ав­гу­ста, мно­го слы­шав­шая о муд­ро­сти Ека­те­ри­ны, по­же­ла­ла уви­деть ее. Встре­тив­шись и по­бе­се­до­вав с Ека­те­ри­ной, Ав­гу­ста уве­ро­ва­ла в Хри­ста и при­ня­ла хри­сти­ан­скую ве­ру.

Ко­гда Мак­си­ми­ан воз­вра­тил­ся в Алек­сан­дрию, он сно­ва по­слал за Ека­те­ри­ной. На этот раз он снял мас­ку доб­ро­же­ла­тель­но­сти и стал гро­зить Ека­те­рине пыт­ка­ми и смер­тью. По­том он ве­лел при­не­сти ко­ле­са с ост­ры­ми зуб­ца­ми и ве­лел пре­дать ее этой ужас­ной каз­ни. Но ед­ва толь­ко на­ча­лись му­че­ния, как неви­ди­мая си­ла со­кру­ши­ла ору­дие му­ки, свя­тая Ека­те­ри­на оста­лась невре­ди­ма. Ца­ри­ца Ав­гу­ста, узнав о слу­чив­шем­ся, пред­ста­ла пе­ред сво­им му­жем и ста­ла уко­рять его, как он дер­за­ет вос­ста­вать про­тив Са­мо­го Бо­га. Царь при­шел в ярость от вме­ша­тель­ства сво­ей же­ны и по­ве­лел тут же умерт­вить ее.

На дру­гой день Мак­си­ми­ан в по­след­ний раз при­звал Ека­те­ри­ну и пред­ло­жил ей стать его же­ной, обе­щая ей все бла­га ми­ра. Но свя­тая Ека­те­ри­на и слу­шать об этом не хо­те­ла. Ви­дя бес­по­лез­ность всех сво­их уси­лий, царь ве­лел пре­дать ее смер­ти, и во­ин от­сек ей го­ло­ву в 304 го­ду.

Впо­след­ствии свя­тые остан­ки ве­ли­ко­му­че­ни­цы Ека­те­ри­ны по­па­ли на го­ру Си­най и с тех пор здесь хра­ни­лись в мо­на­сты­ре ее име­ни. Им­пе­ра­тор Петр Ве­ли­кий по­жерт­во­вал для ее мо­щей дра­го­цен­ную ра­ку.


См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­той ве­ли­ко­му­че­ни­цы Ека­те­ри­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.