Акафист святому преподобному Давиду Гареджийскому

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 мая (07 мая ст. ст.); 01 июня (19 мая ст. ст.)

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1.

Избранный учениче соревновал еси блаженной жизни учителю твоему богоносному Иоанну Зедазенскому, взяв на рамена свои крест Спасителя. Оставив всякое житейское попечение и умерщвлением стастей спас душу, наполнил вселенную чудесами благодати Духа Святаго и возсиял Иверии, яко звезда Богосветлая, потными трудами и слезами иноческими испровивши у Всевышняго Христа возрождения пустыни Гареджийской и слезами ее оросивши, радостно пожал многими чудотворениями, тем же восхваляем тя любовию в песнях духовных, святаго нашего заступника. Яко же имея дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких бед свободи нас, да зовем ти: Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Икос 1.

Ангелом любезную чистоту от юности твоея возлюбив, преподобне отче Давиде, к добродетелем подвижнику с преподобным Иоанном из далекой Каппадокии пришел еси на поклонение Животворящему Хитону Господню и по благословению его из Зедазени прибыл в стольный град Тбилиси для потухания алтарей Зоры, и уединившись на Святой горе, непорочное житие совершил, и совершенства духовнаго нам оставив, неленостно работавши Господу, в преподобии и святыни. Нам же оставивый в пример подражание житие твое равноангельное, чудящиеся и чудесы твоими просвещаеми зовем ти гласы хвалебными сице:

Радуйся, престольнаго града Тбилиси прозябение святое.

Радуйся, сиротствовавшии в юности твоей боголюбовью взыскавый в сиротстве твоем.

Радуйся, пустыни доброе прозябение слезами молитвенными сердце твое уплодоносивый.

Радуйся, чтением писаний Божественных душу свою напитавый и верою последовал Евангелию Христову.

Радуйся, заповедей Иисусовых ревностный исполнителю.

Радуйся, постом в себе душетленныя страсти умертвивый и молитвами усердными вся искушения диавольския отразивый.

Радуйся, дракона диавольскаго огнем поразивый.

Радуйся, на высоту духовную восшедый.

Радуйся, во плоти, яко безплотен пожил еси.

Радуйся, узкими враты в пространство Царствия Небеснаго возшел еси.

Радуйся, яко нечестивыми служителями Зоры гонимый, венец неувядаемый от Господа восприял еси.

Радуйся, яко на небеси и на земли прославлен еси.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 2.

Видя, нечестивые огнепоклонники алтаря Зоры, благое души твоея изволение на ниву, возделанную тобою к плодоносию Христову, желая тебя погубити, оклеветавше в блудодействии.

Ты же, явившись на суд, коснувшись жезлом чрева блудницы воспросил: -"Чадо, скажи, я ли твой отец", отвечаше же из утробы рече: - "не ты, а кузнец", ты же повелел еси в страданиях родить камень, называя "Квашветы". Видя же такое чудо, уверовавшие во Христа, возопили к Богу: Аллилуиа.

Икос 2.

Разумом Богопросвещенным достигл еси суету градскаго, оклеветавшаго тя, волнениям страстей житейской суеты противопоставив святость и насадил еси себя в пустныни с преподобным учеником твоим Лукианом, оросившись потоками слез твоих, подобно горчичному зерну возвысил себя и расцвел, дав плоды сладости и благодати, подобно праведному Иову, предстал пред Троицей и получив почет по великим заслугам твоим, сего ради вопием ти:

Радуйся, безмолвия любителю, пустыню подвигами твоими освятивый.

Радуйся, ученику твоему блаженному Лукиану жестокое житие облегчивый.

Радуйся, в пустыни жестокой псалмопении немолчными Бога славивый и молитвы не преставая Господеви возносивый.

Радуйся, у Бога в пустыни воду испросивый.

Радуйся, постниче, не изнемогая былием и кореньями пустыни питавыйся.

Радуйся, Богом елени в пустыни для доения даровавый.

Радуйся, в худых многошвенных ризах коленопреклонения многия совершивый.

Радуйся, подобно богомудрой пчеле, как труждающийся отец от различных сладостей иночество собравый.

Радуйся, яко монашество такожде сладостию многих в деле привел еси.

Радуйся, собранную братию твою духовною сладостию изобильно насытил и в добродетелех укрепил еси.

Радуйся, алчущим и жаждущим правды живота вечнаго возвестил еси.

Радуйся, ищущим пути спасительнаго указателю.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 3.

Силою Божиею укрепленный совершил еси пути далекия до стольнаго града Тбилиси, и оттуда в Гареджийскую пустыню водворился еси. И создав обитель, своими руками пещеры высек еси: и присно молящийся ко Господу, да благословит дела рук твоих, во славу имени Его святаго, и на спасение ближних твоих, иже и примером твоим научил еси, неленостно возносити хвалебную песнь Богу: Аллилуиа.

Икос 3.

Имея помыслы чисты, силою Господа умудренный и укрепленный, преподобне отче Давиде, во всю землю изыде глас святости твоея и на небеси обрел еси мзду воздаяния подвигов твоих и диавольский легион упразднив, приняв ангельский лик, уподобился им своим безпорочным житием, имея дерзновение пред Христом Богом, мы дивящиеся толикой твоей святости вопием:

Радуйся, крепости и мужества, тезоименитый подвижник.

Радуйся, дракона диавольскаго огнем поразивый.

Радуйся, на высоту духовную возшедый.

Радуйся, во плоти, яко безплотен пожил еси.

Радуйся, узкими враты в пространство Царствия Небеснаго возшел еси.

Радуйся, яко нечестивыми служителями Зоры гонимый, венец неувядаемый от Господа восприял еси.

Радуйся, яко на небеси ина земли прославлен еси.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 4.

Бурю многомятежную житейскаго моря безбедно прошел еси, преподобне отче Давиде, и пристани безстрастия достигл еси, окормляемый заповедью Христа, имея же ревность видети, отче, святый град Иерусалим с блаженным Лукианом пошел еси, оставив обитель свою на попечение преподобнаго Додо. Сам же не осмелившись вступить в святой град, дабы ногами своими не осквернить землю, освященную стопами Господними, вернувшись же принес благодатный камень. Тем же ныне в пустынные пещерах водворяешися и сподобился еси во плоти в безстрастии глубоцем возносити Творцу Серафимскую песнь: Аллилуиа.

Икос 4.

Лествицею возвышенною между небом и землею явился ты, преблаженный отче Давиде, и возвел до высоты видящих тебя и облеченных тобой верою, учением и подвигов твоих, яже принесл еси Христу Богу в воню благоухания духовнаго. И вси ближние и дальние, слышавшие ангелоподобное твое житие и благодати чудес струю вытекающую, яко молитвою твоею разнообразные недуги с верою притекающие, здравие улучшают сих избавльяющихся вопияху тебе таковая:

Радуйся, мироварнице на вся недуги врачевания подавающая.

Радуйся, безмездно паче естества врачу скоромилостиве.

Радуйся, милости превеликия и скорбных страданий сокровище.

Радуйся, увеселение и отрада к тебе прибегающаго.

Радуйся, замахнувшись на тебя руставский воевода засохла десница его.

Радуйся, по молитве твоей руку варвара воеводы исцеливый.

Радуйся, сына его от одра болезненнаго именем Христа воздвигнувый, а народ его в истинную веру Христову приведый.

Радуйся, молитвами твоими на твоей горе воду испросивый, а в пустыни горькую воду усладивый.

Радуйся, молитвами твоими твоя вода чудодейственно исцеляет от недуга с верою притекающих к ней.

Радуйся, твоими Христопоследовательными стопами пустыню Гареджийскую освятивый.

Радуйся, Божественным сиянием Иверскую землю освятивый.

Радуйся, любовь велию ко Господу стяжавый и от Него зело возлюбленный.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 5.

Боготечной, пресветлой звездой явился еси, преподобне отче Давиде, земле Иверской, украшая небо церковное и всех блудящих по морю страстнаго жития сего, данною тебе от Солнца правды, Христа Иисуса, истиннаго Бога, благодатию озаряя мрак печалей и мглу недуг и скорбей прогоняя, наставляеши всех к тебе верою притекающих на путь спасения к вечному небесному отечеству ведущи, поющих тебе: Аллилуиа.

Икос 5.

Видевше, преподобне отче Давиде, яко в мире сем всяческая суета тлению причастна, подобно Иоанну Крестителю в пустыни водворился и непреодоленными трудами спасся, ибо у тебе преблаженнаго не было попечения для роста телеснаго, чем существует всякое тело, а заботился о росте духовной святости, чем пропахал и возстановил многие души и соединил для славы Божией и благодарности твоих подвигов. Преподобне отче Давиде, величие Гареджийское, потщился Всеведущему Богу благоугодивши воистинну и вообще потрудился переменив бо тленное на нетление, наипаче же предстояния сподобился у страшнаго Престола Владычня в славе вечной, тем же вопием:

Радуйся, светильниче пустыни древо благоплодное, небеснаго насаждения.

Радуйся, крине благоуханный пустыннаго прозябения.

Радуйся, в себе самом храм Триипостасному Божеству уготовивший.

Радуйся, якоже Христос в телеси, тамо же и ты пребываеши.

Радуйся, тамо, яко в зерцале в Бозе, вся Ему любезная созерцаеши.

Радуйся, созерцая в Нем молящихся ти о помощи, молитвою своею им полезное ходатайствуеши.

Радуйся, благодатный камень из святаго града принесенный, яко бисер драгий от Господа Иисуса обретенный.

Радуйся, благодатный камень в пустыни, яко виноград Христов насадивый.

Радуйся, иго Христово благое и легкое возлюбивый.

Радуйся, крест скорбей и лишений пустынних терпеливо носивый.

Радуйся, розго Христова, лозы истинныя, много плодов нечестивых шахов Абассов светлым Воскресением Христовым истребивый.

Радуйся, благий рабе, верный и добрый делателю винограда Христова.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 6.

Проповедник подвигов твоих в пустыни Гареджийской явился. Ловец зверей и дивых птиц. Иже гнав дракон еленя в кустах непроходимых, а фазана сокол Варвара. Смотрением же Божиим обрете храмину твою, преоподобне отче Давиде. Варвар же видя тебя во плоти Ангела, знамение благодатнаго озарения на лице своем носяща. Варвар же исполнися страха и радости и припаде к честным твоим стопам, во умилении сердца возопи Зиждителю Богу: Аллилуиа.

Икос 6.

Возсиявый, яко богосветлое светило яркой звездой в пустыни Гареджийской, насадил райский питомник словес услаждающих души и сердца человеков, искавших от тебе наставления во спасение. Мнози бо видяху тя равноангельна твоим житием, прихождаху к тебе, слышавше от тебе глаголы живота вечнаго, тебе убо святому учителю небесныя истины сотворившему и научившему, и мы смиренные, зовем хвалебно:

Радуйся, Христов немолчный проповедник.

Радуйся, апостольких преданий ревностный хранитель.

Радуйся, православия догматы, в душе твоей добре утвердивый.

Радуйся, в след себе собор учеников твоих ко Христу приведый.

Радуйся, учеником твоим венец терновый приявый.

Радуйся, с ними, яко отец со чады прияти мзду небесную от Господа возшедый.

Радуйся, яко далече отставши святый святый град Господень, судьбами Божиими близ дивно показался тебе.

Радуйся, великий угодниче Божий, еще на земли созерцал еси свет небесный, получивший благодатную силу творения чудес.

Радуйся, мнозих неверных ко Христу обративый.

Радуйся, несокровенный талант твой от Бога данный на пользу нивы Господней обративый.

Радуйся, избранный слуга Богоматери в свой удел приславый.

Радуйся, благоволением Владычицы мира, Ея удел облагодатствовавый.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 7.

Единое хотение имел еси, преподобне отче Давиде, угодити Богу, оставил еси град отечества своего и потекл еси с учителем своим, Богоносным Иоанном, в удел Пресвятыя Богородицы для спасения душевнаго, благочестно служил и неверных в истинный свет обратил. Темже обитель святая бысть, пристанище благоотишное для всякаго человека, утомленнаго в житейском мори. Ты же яко бодрый кормчий, вся ученики твоя наставлял еси словом и примером вдали мира и сует, сердцем и устным немолчно возглашати Богу: Аллилуиа.

Икос 7.

Новым подвигом духовным вдался еси, всеблаженне отче, в пустынях уединения пребывая в молитвах и в посте, и в трудах непрестанных. Еже видя Всевидец Господь, собра к тебе паству иноков, пустыню любивых, иже хотяху жити с тобою, назидатися от тебе во спасение, и тако сам устроил обитель святую, яко крин, в пустыни процветший духовно, в нем же до днесь прославляется имя твое достодолжными похвалами:

Радуйся, преподобный, святостию и чистотою светло украшенный.

Радуйся, богоносный, дарами божественными свыше одаренный.

Радуйся, пастырю добрый, тобою собраннаго стада овец словесных.

Радуйся, пустыню непроходимую в вертоград духовный, трудами превративый.

Радуйся, Христово благоухание.

Радуйся, подобно Моисею, коснувшись жезлом скалы, давши воду жизни народу твоему.

Радуйся, паству твою словесную на пажитех живоносных Евангелия Христова упасый.

Радуйся, обитель твою в пустныи, по преданию святых отец и богоносных отец создавый.

Радуйся, богоноснаго Иоанна правила и уставы себе усвоивый, его благословением и молитвами освятивый.

Радуйся, дивнаго учителя, дивный учениче.

Радуйся, совершеннаго о Христе отца твоего духовнаго совершенный подражатель.

Радуйся, яко солнце возсиявый в обители зверей, и утверди в них ангелоподобных человек.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 8.

Странныя и преславныя чудеса являются от благодатнаго камня, принесеннаго из святаго града Иерусалима и от черплющих вод, испрошенных тобою от Господа, многообразные скорби исцеляющие благодатию, данною тебе от Бога, яко и преподобнаго брата твоего Лукиана, поверженнаго на земле от страха злочестиваго дракона воскресив, рече ему: "Чесо испугался брат, от единаго червя, котораго Бого небесный огнем сжег еси, прииди и увидим и вместе прославим Бога Иисуса Всевышняго: Аллилуиа.

Икос 8.

Весь облеклся еси во всеоружие Божие, яко воин Христов, препоясав чресла твоя истиною, облеклся в броню правды, и обувь нозе твои, во уготование благовествования мира, восприял еси щит веры и шлем спасения, и меч духовный, иже есть глагол Божий, имже возмогл еси вся наветы лукаваго победити. Помози и нам, преблаженне отче, твоими молитвами противиться искушениям вражиим и подражати тебе в побеждении страстей наших, да зовем тебе:

Радуйся, смирением святым гордыню душегубную поправый.

Радуйся, кротостию совершенною ярость пламени угасивый.

Радуйся, на мысленныя враги, пост, молитвы и коленопреклонения вместо оружия употребивый.

Радуйся, воине Христов непобедимый.

Радуйся, крылом богомыслия сети вражеские сокрушивый.

Радуйся, подвигом высоким на веки вертоград Христов насадив.

Радуйся, чудотворения даром обогащенный.

Радуйся, силою Божественною преисполненный.

Радуйся, помощь целебную не мздоприемно подавый.

Радуйся, маслина, елей милости Божией источавшая.

Радуйся, похвалами молитвенными до днесь обителью твоею почитаемый.

Радуйся, пустыня твоя Гареджа, почивающие в ней мощи твои.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 9.

Все естество Ангельское удивися великому твоему свыше дарованию благодати чудес твоих, превышающие человеческих сил и слов. Пришел еси в мир человеком, неестественное житие показал еси, отбросил все житейское, и направил стопы своя к небесной радости, яко Ангелом безплотным, отошел еси, и находился с бесплотными, и радуешися с высшими во веки: сего ради вси иноцы обители твоея, яко Ангела почитаху тебя, ковчега святыни, и все приходащие, дальние и ближние в обитель твою святую, еже пети тебе хвалебную песнь, Верховному Творцу чудес: Аллилуиа.

Икос 9.

Витийство человеческое не может изрещи величие чудес твоих, угодниче Божий Давиде, имиже грешныя на покаяние приводил еси, кающихся уцеломудрил, подвизающихся в добродетели укрепил еси, всем пусть спасительный ко Христу, показал еси, по немже сам неуклонно шествовал, и житие твое земное, яко цветами благовонными духовно благоукрасился, облагоухая души верных, сладостию преподобия и святости, и приводя их к славословию сице прославльшаго тя Своего избранника, нам же внушающа взывати к тебе:

Радуйся, на скрижалех сердца своего закон Христов написавый.

Радуйся, иноческаго нестяжания и нищеты тепленный любитель.

Радуйся, все твое блаженство и утешение в нищете и в нестяжании положивый.

Радуйся, всецело самаго себя на Божий промысл и попечение возложивый.

Радуйся, пустынный гражданин, грады и веси наполнивый славою твоих подвигов.

Радуйся, лозо Божия благословенная, ея же плодами напитавшися вернии.

Радуйся, глава святая, благодатию Божиею осененная.

Радуйся, приведый ко Христу ученики твоя, в добродетелех успевающия.

Радуйся, уготовавый ученьми твоими Господеви подвижники совершенныя.

Радуйся, полка иноческаго воеводо искусный.

Радуйся, пустынножителей предобрый руководитель.

Радуйся, иноческаго нестяжания и нищеты тепленный любитель.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 10.

Спасение вечное унаследовал еси, преблаженный отче, вторый Илия, возвысивший пустыню на недосягаемую высоту и превративший ея в цветущий Эдем. Облеченный силою благодати Божией преследовал невидимаго Веелзевула, преследовавшаго слабых, и сокрушил злые его помыслы и прелести душевной его трапезы. Возвысился огненной колесницей до недосягаемой высоты духовной. О, священная главо церкви Божией и предстоящий пред Агнцем, приявший воздаяние от руки Вседержителя Бога, и со Ангельскими воинствами предстоящий престолу Его Божественному, и воспевая немолчную Ему песнь: Аллилуиа.

Икос 10.

Озаряемый благодатию твоей святости и блистающими лучами света твоих подвигов, яко видя образ твой Богоносный, правила веры и утешителя собора иноков, молящихся к тебе и притекающих для спасения к тихому пристанищу. Молитвами твоими избавивши Церковь от страстей душевных и телесных и сокрушивши множество козней варварских. Буди же и нам стеной крепкой и непреоборимой от всяких нас бед и напастей, и благой надеждой на спасение при исходе нашем, да поем тебе умиленным гласом: Радуется, Иверия твоим прибытием: возрадуется пустыня твоя, назвав "Гареджа", почив в ней мощи свои, собравшись вокруг которых, славят Иисуса Спаса душ наших:

Радуйся, избранниче Христов, безболезненно и мирно предавый дух твой в руце Божии.

Радуйся, яко смерть твоя честна пред Господом, и успение со святыми, и память твоя с похвалами почитается во святой Церкви.

Радуйся, яко со святыми блаженства вечнаго наслаждаешися.

Радуйся, со Ангельскими вои Творца Ангелов и человеков воспевая.

Радуйся, откровенным лицем славу Трисиятельнаго Божества созерцающий.

Радуйся, переселившись в небесныя обители и земных не оставляеши.

Радуйся, душею безсмертною к Сиону горнему воспаривый.

Радуйся, чудотворче в жизни, таким же и остался по смерти.

Радуйся, чтущим тебя скорый предстателю и всех прибегающих к тебе заступниче.

Радуйся, во смирении своем высокия дарования духовныя получивый.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 11.

Пение молебное приносится тебе, преблаженне отче Давиде, мудростию Божественною возсиявый, презрев все житейское, для благо того, чего тебе Бог уготовал, очи человеческие не видевше, уши не слышавше, и сердце человеческое не могущее постигнути, идеже водворившись во веки веков, обаче многих чудес источаеши и озаряеши души и сердца, ищущих с верою твоего заступления и присно ходатайствующе, прося мира свыше, и благопоспешения во всем благом чадом твоим духовным, от них почитаешися достодолжными похвалы с пением Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 11.

Светозарное светило явился еси в земле Иверской благодатию немерцающаго солнца, Христа Иисуса, просиявшаго и возсиявшаго, зрим тя, богомудрый отче Давиде, духовным сиянием твоих подвигов и чудес, просветивый пустыню и в ней обитель иноков устроивый. Велие число иноков величают тя наставника, через тебя постигшаго истинный путь, идущи по которому непоколебимо сопутствуют и ублажают истиннаго раба Божия, осеняемаго Божественными лучами трисолнечнаго света, сокрушившаго козни диавольския, собрата небесных безплотных сил, и всех святых облистающих верных, вопиющих тебе таковая:

Радуйся, Творцу и Богу во временном житии угодивый.

Радуйся, возшедый на гору высокую добродетелей Божественных.

Радуйся, яко от обители земныя во обитель небесную водворился.

Радуйся, великоименитый и многославный чудес подвижниче.

Радуйся, Иверской земли благодатное утешение.

Радуйся, сокровищница духовнаго богатства.

Радуйся, величие монахов, обители твоея присное дарование.

Радуйся, молитвы и прошения наши во благо исполняющий.

Радуйся, смиренно мощами твоими в недрах земных почивати восхотевый.

Радуйся, яко рака твоя честная и благодатный камень, принесенный тобой, недугом человеческим врачебницей является.

Радуйся, от них вси, с верою приходящие, дары целебныя приемлют.

Радуйся, реко чудес приснотекущая и источниче исцелений, никогдаже не оскудеваемый.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 12.

Благодать Господню испроси нам, преподобне отче Давиде, почитающим любовию святую память твою и усердно притекающим к тебе, темже чудотворения даром от Господа прославленному, прилежно молимся: исцели наши недуги душевныя и телесныя и помози нам предстательством твоим спасение вечное получити, да вкупе с тобой воспоим Дивному во Святых Своих: Аллилуиа.

Икос 12.

Премудрый преподобный отче Давиде, подобно солнцу возсиявый, силы чудес твоих в пустыни совершившися, яко благодатию твоею животные подобно людям прислуживали, зверем же запрети в пустыни бывати, а люди же исцеленныя от недугов через тебя, славят Бога и тебя Давида, непоколебимаго столпа: башню, возвеличенную страхом Божиим: образца несравненной чистоты: примера воздержания и постничества и стойкаго стояния, зерцало монашеских подвигов, правило уединения, закона безпорочнаго жития. Восхвалим, богомудрые нашего небеснаго заступника и просим: в час грозный, егда убогая душа наша, к исходу своему прилижится, покажи нам многомощное твое заступление и избави нас предстательством твоим от власти сил, обыкших преграждати душе человеческой восход в горния обители, ихже достигнути сподоби нас, молитвами твоими, да зовем тебе благодарными гласы:

Радуйся, Пресвятой Троицы усердный служителю.

Радуйся, Пресвятой Владычицы Богородицы достойный избранниче.

Радуйся, Ангельских сил светлый собеседниче.

Радуйся, Предтечи Господня, пустыню полюбивый, подражателю.

Радуйся, пророков Божиих прозорливый поборниче.

Радуйся, Апостолов Христовых единонравный последователю.

Радуйся, мучеником добропобедный, сравнившийся в подвизех терпением.

Радуйся, святителем Богомудрым соревновавый душеспасительным учением.

Радуйся, пустынножителей славо и похвало.

Радуйся, Иверския Церкви духовное украшение.

Радуйся, лествице, возвышенная между небом и землею.

Радуйся, приходящих к тебе благий предстателю.

Радуйся, святый преподобне отче Давиде, великий чудотворче.

Кондак 13.

О, великий угодниче Божий и чудотворче, преблаженне отче Давиде! Ты горе на небеси, мы долу на земли, удаленные от тебе не только местом, колико грехами нашими, обаче дерзаем приносити тебе малое похвальное пение, еже милостиво прием, умоли милосерднаго Творца помиловати нас и избавити геенны огненныя и мучений адских, да сподобимся вкупе с тобою в Царствии Небесном пети Ему вечно радостную песнь: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак, читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.

Молитва первая.

О, священная главо, преподобне отче Давиде, великий чудотворче! Припадаем к тебе с верою и любовию, и просим тя, небеснаго заступника нашего: яви велие милосердие твое нам, смиренным и грешным, и пролей теплыя молитвы твои о нас ко Господу Богу. Исходатайствуй нам здравие душевное и телесное, земли плодоносие, воздуха благорастворение, мирное и безмятежное житие, и сохрани рабов, предстоящих и молящихся тебе, и осени небесным твоим благословением, и вся прошения их во благо исполни. Ей, отче, не презри молитв наших, со умилением к тебе возносимых, но буди о нас теплый предстатель ко Господу Богу, да славословим великия щедроты и милости Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице поклоняемаго Бога и твое отеческое заступление во веки веков. Аминь.

Молитва вторая.

О, преподобне и Богоносне отче Давиде, Ангелов собрат и Апостолом подражатель, мучеником сподвижник, иноческой жизни пленитель, пустынником кормчий, молящихся тебе помощниче, просвещенный чудесами, молнией блистания твоего темных сил невидимо отгонителю.

О, преблаженне отче, молитвами твоими избави нас от всяких зол и сетей лукавых, земных и воздушных, от геенны огненной. Умоли возлюбленнаго тобою Бога, да ополчит нас Ангелами Своими, силою непобедимою.

О, пресветлая звезда, Божественнаго великолепия, будь заступник пред Святою Троицею, пред которой ты предстоишь, да избавит нас от междоусобныя брани, и даждь нам мирное и безмятежное житие, здравие душевное и телесное, земли плодородие, воздуха благорастворение, Божественным светом просвещение и с праведными во веки веков упокоение, яко да подобает Тебе, Пресвятая Троице, всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Преподобный Иоанн Зедазнийский и 12 его учеников

Пре­по­доб­ный Иоанн Зе­даз­ний­ский и 12 его уче­ни­ков: Авив, епи­скоп Некрес­ский, Ан­то­ний Март­коб­ский, Да­вид Га­реджий­ский, Зе­нон Икалт­ский, Фад­дей Сте­панц­миндский, Исе, епи­скоп Цил­кан­ский, Иосиф, епи­скоп Алаверд­ский, Ис­и­дор Сам­та­вий­ский, Ми­ха­ил Улум­бий­ский, Пирр Брет­ский, Сте­фан Хир­ский, Шио Мгвим­ский – свя­тые си­рий­ские (кап­па­до­кий­ские) по­движ­ни­ки, ос­но­ва­те­ли гру­зин­ско­го мо­на­ше­ства, при­шед­шие в Гру­зию из Кап­па­до­кии в се­ре­дине VI ве­ка. Три­на­дцать свя­тых кап­па­до­кий­ских от­цов, ве­ро­ят­но, бы­ли гру­зи­на­ми, по­лу­чив­ши­ми ду­хов­ное об­ра­зо­ва­ние в зна­ме­ни­той Лав­ре свя­то­го Си­мео­на Столп­ни­ка и в дру­гих мо­на­сты­рях Си­рии и Ме­со­по­та­мии с це­лью вер­нуть­ся на ро­ди­ну и со­дей­ство­вать ее хри­сти­ан­ско­му про­све­ще­нию.

Свя­той Иоанн Зе­даз­ний­ский, гла­ва этих по­движ­ни­ков, по­лу­чил ду­хов­ное об­ра­зо­ва­ние в Ан­тио­хии. О ме­сте его рож­де­ния и о ро­ди­те­лях све­де­ний не со­хра­ни­лось. В мо­ло­дые го­ды он при­нял мо­на­ше­ство и пре­дал­ся уеди­нен­ной ас­ке­ти­че­ской жиз­ни, стя­жав впо­след­ствии уди­ви­тель­ную кро­тость, сми­ре­ние и дар чу­до­тво­ре­ния. Сла­ва о ду­хов­ных по­дви­гах при­влек­ла к нему мно­же­ство уче­ни­ков, из чис­ла ко­то­рых свя­той Иоанн Зе­даз­ний­ский из­брал по жре­бию 12 че­ло­век и, ис­пол­няя по­ве­ле­ние Бо­жи­ей Ма­те­ри, от­пра­вил­ся с ни­ми в Гру­зию. По до­ро­ге они по­лу­чи­ли бла­го­сло­ве­ние от свя­то­го Си­мео­на Столп­ни­ка Млад­ше­го († 596), а в Мц­хе­та, древ­ней сто­ли­це Гру­зии, пе­рей­дя "немо­к­ры­ми но­га­ми" ре­ку Ку­ру, бы­ли ра­дост­но встре­че­ны на­ро­дом, ца­рем Пар­сма­ном (542–557) и ка­то­ли­ко­сом-ар­хи­епи­ско­пом Евла­ви­ем (552–560). Ле­то­пис­цы по­вест­ву­ют, что свя­тые кап­па­до­кий­ские от­цы об­ра­ти­лись к встре­чав­шим их на гру­зин­ском язы­ке, а вой­дя в со­бор­ный храм Све­ти­ц­хо­ве­ли и про­стер­шись ниц пе­ред Жи­во­тво­ря­щим Стол­пом, сла­ви­ли и бла­го­да­ри­ли Бо­га. По бла­го­сло­ве­нию ка­то­ли­ко­са Евла­вия свя­той Иоанн вме­сте с уче­ни­ка­ми по­се­лил­ся на го­ре Зе­да­зе­ни (от­сю­да на­име­но­ва­ние свя­то­го Иоан­на – Зе­даз­ний­ский), где неко­гда бы­ло язы­че­ское ка­пи­ще и воз­вы­шал­ся идол. По­движ­ни­ки жи­ли в ша­ла­шах, пи­та­лись тра­ва­ми и ко­ре­нья­ми, по­сто­ян­но пре­бы­вая в мо­лит­ве и ду­хов­ных раз­мыш­ле­ни­ях. К ним при­те­ка­ло мно­же­ство боль­ных, по­лу­чав­ших ис­це­ле­ния по их мо­лит­вен­но­му пред­ста­тель­ству. По­сле из­бра­ния свя­тых Ави­ва и Исе епи­ско­па­ми свя­то­му Иоан­ну яви­лась во сне Бо­жия Ма­терь и по­ве­ле­ла ему по­слать сво­их уче­ни­ков по раз­ным ме­стам Гру­зии для про­по­ве­ди Сло­ва Бо­жия и пас­тыр­ско­го на­зи­да­ния. Вы­слу­шав на­став­ле­ния свя­то­го Иоан­на, од­ни уче­ни­ки от­пра­ви­лись в Ка­хе­тию (Зе­нон, а впо­след­ствии – Сте­фан), дру­гие в Кар­та­ли­нию (Пирр, Ми­ха­ил, Фад­дей и Ис­и­дор).

"Все они... учи­ли на­род, на­став­ля­ли его в ве­ре, уни­что­жа­ли мрак суе­ве­рия и ис­треб­ля­ли остав­ши­е­ся в гор­ных тес­ни­нах идо­ло­слу­же­ние и ка­пи­ща, вме­сто че­го воз­дви­га­ли свя­той крест и свя­тые хра­мы, устро­я­ли в на­ро­де граж­дан­ствен­ность..."

Свя­той Зе­нон, "столп слад­ко­го по­слу­ша­ния", за­вер­шив про­по­ведь в го­рах Верх­ней Ка­хе­тии, ос­но­вал мо­на­стырь в Икал­то, где и был, по­сле ве­ли­ких по­дви­гов, по­гре­бен в со­бор­ном хра­ме в честь Неру­ко­тво­рен­но­го об­ра­за Спа­са.

Свя­той Фад­дей (по-гру­зин­ски Та­те) вна­ча­ле остал­ся в Мц­хе­та, устро­ив по по­ве­ле­нию свя­то­го Иоан­на мо­на­стырь у под­но­жия го­ры Зе­да­зе­ни для при­хо­дя­щих к учи­те­лю. По­сле смер­ти свя­то­го Иоан­на свя­той Фад­дей про­по­ве­до­вал в Кар­та­ли­нии, где ос­но­вал мно­го церк­вей, в том чис­ле храм в честь свя­то­го пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на в го­ро­де Урб­ни­си. Впо­след­ствии он по­се­лил­ся в пе­ще­ре на го­ре Цле­ви близ го­ро­да Кас­пи, на вер­шине ко­то­рой так­же ос­но­вал храм в честь свя­то­го пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на. В этой пе­ще­ре у ос­но­ва­ния хра­ма бы­ли по­гре­бе­ны мо­щи свя­то­го Фад­дея, "об­ра­за чи­стой прав­ды и ве­ры".

Свя­той Ис­и­дор, "вер­то­град доб­ро­де­те­ли", по­сле дол­гих апо­столь­ских по­дви­гов устро­ил мо­на­стырь в Сам­та­ви­си в честь Неру­ко­тво­рен­но­го об­ра­за Спа­са, где и по­чи­ва­ют его свя­тые мо­щи.

Свя­той Ми­ха­ил мно­го по­тру­дил­ся в утвер­жде­нии хри­сти­ан­ства в го­рах Верх­ней Кар­та­ли­нии и Осе­тии. Близ ме­стеч­ка Улум­би он ос­но­вал боль­шую оби­тель. В со­бор­ном хра­ме этой оби­те­ли, об­ра­щен­ной в XIX ве­ке в при­ход­скую цер­ковь, по­ко­ят­ся его свя­тые мо­щи.

Свя­той Пирр, "бо­же­ствен­ный об­раз пла­ча", ос­но­вал оби­тель на ле­вом бе­ре­гу ре­ки Два­нис­ц­ха­ли близ ме­стеч­ка Бре­ти. В хра­ме оби­те­ли бы­ли по­ло­же­ны его чест­ные мо­щи.

Свя­той Сте­фан, "вен­чан­ный си­лою и ве­де­ни­ем", по­сле дол­гих апо­столь­ских тру­дов в Ниж­ней Ка­хе­тии ос­но­вал оби­тель близ ме­стеч­ка Хир­сы. Он был по­гре­бен в со­бор­ном хра­ме в честь свя­то­го пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на, с ле­вой сто­ро­ны ал­та­ря у жерт­вен­ни­ка.

Разо­слав сво­их уче­ни­ков, свя­той Иоанн Зе­даз­ний­ский оста­вил при се­бе диа­ко­на Илию и углу­бил­ся в мо­лит­вен­ные по­дви­ги.

Свя­той Иоанн су­мел про­ти­во­сто­ять коз­ням злых ду­хов, ко­то­рых из­гнал име­нем Хри­ста из пре­де­лов Мц­хе­та. По мо­лит­ве свя­то­го Иоан­на на го­ре За­ден (Зе­да­зе­ни) за­стру­ил­ся ис­точ­ник це­леб­ной во­ды. По­лу­чив от­кро­ве­ние о сво­ей смер­ти, пре­по­доб­ный Иоанн при­звал к се­бе уче­ни­ков – свя­то­го диа­ко­на Илию и свя­то­го Фад­дея Сте­панц­миндско­го, ко­то­рым за­ве­щал по­хо­ро­нить его в тес­ной пе­ще­ре на го­ре, на ме­сте его по­дви­гов. При­ча­стив­шись Свя­тых Тайн, пре­по­доб­ный Иоанн уви­дел от­вер­стое небо и во­ин­ство бес­плот­ных Сил Небес­ных со мно­же­ством свя­тых. В ду­хов­ном вос­тор­ге он пре­дал свою пра­вед­ную ду­шу Гос­по­ду. Кон­чи­на свя­то­го Иоан­на по­сле­до­ва­ла меж­ду 557 и 560 го­да­ми, при ка­то­ли­ко­се Ма­ка­рии (553–569). Уче­ни­ки его, по­за­быв за­ве­ща­ние пре­по­доб­но­го, в со­про­вож­де­нии сон­ма ду­хо­вен­ства пе­ре­нес­ли те­ло свя­то­го в мо­на­стырь у под­но­жия го­ры За­ден (Зе­да­зе­ни) и по­ло­жи­ли его в осо­бом скле­пе.

Но зем­ля во­круг за­ко­ле­ба­лась, и со­тря­се­ния ее не пре­кра­ща­лись до тех пор, по­ка те­ло свя­то­го Иоан­на не бы­ло по­ло­же­но в пе­ще­ре на вер­шине го­ры, как за­ве­щал пре­по­доб­ный. В Х ве­ке при ка­то­ли­ко­се-ар­хи­епи­ско­пе Кли­мен­те (908–923) на юж­ной сто­роне этой пе­ще­ры бы­ла по­стро­е­на цер­ковь в честь Иоан­на Кре­сти­те­ля, так что свя­тые мо­щи Иоан­на Зе­даз­ний­ско­го ока­за­лись в ее при­де­ле, у жерт­вен­ни­ка. Они бы­ли про­слав­ле­ны мно­ги­ми зна­ме­ни­я­ми ми­ло­сти Гос­под­ней.