Акафист святым Cедми отроком Ефесским

Одобрен: 1906 год

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 августа (04 августа ст. ст.); 04 ноября (22 октября ст. ст.)

Утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Избра́ннии от воскре́сшаго пло́тию из ме́ртвых Христа́ Бо́га, во увере́ние о́бщаго все́х воскресе́ния ми́ру явле́ннии, преди́внии о́троцы, и́же во Ефе́се, прославля́юще просла́вльшагося в ва́с Го́спода, похва́льная пе́ния возно́сим ва́м, глаго́люще:

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

И́кос 1.

А́нгелов Творе́ц, ве́дый изнача́ла несумне́нную кре́пость испове́дания ва́шего, сотвори́ ва́с в лю́тых обстоя́ниих провозве́стники бы́ти о́бщаго все́х воскресе́ния, я́ко ангелоподо́бныя свиде́тели ева́нгельскаго обетова́ния. Сицево́му о на́с смотре́нию Бо́жию дивя́щеся, во благогове́инстве зове́м си́це:

Ра́дуйтеся, све́тлыя зве́зды гряду́щаго воскресе́ния; ра́дуйтеся, пресла́внии лучи́ Христа́ Спа́са воскре́сшаго.

Ра́дуйтеся, денни́це вели́каго дне́ Госпо́дня; ра́дуйтеся, из домо́в неве́рных ве́рная Христу́ ча́да яви́вшиися.

Ра́дуйтеся, в чу́дный све́т и свобо́ду сыно́в воскресе́ния призва́ннии; ра́дуйтеся, Ду́хом Святы́м в пропове́дники глаго́лов живота́ ве́чнаго избра́ннии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 2.

Ви́дяще ва́с роди́тели ра́зум до́бр иму́щая, потща́шася в чи́н во́инский дружи́ны царе́вы ва́с устро́ити; вы́ же, вся́ тле́нная ми́ра презре́вше, в Сио́н го́рний к Царю́ Небе́сному сердцы́ свои́ми востеко́сте, да я́ко дру́зи Бо́жии и служи́телие та́йны о́бщаго воскресе́ния вмене́нни бу́дете, пою́ще Христу́: Аллилу́ия.

И́кос 2.

Ра́зум Христо́в чи́стыми душа́ми восприя́ти сподо́бившеся, ди́внии о́троцы, посреде́ грехо́вныя жи́зни све́рстник ва́ших благода́тию Христо́вою соблюда́еми, дру́г ко дру́гу любо́вию и едине́нием ду́ха бра́тие яви́стеся, и во еди́но сверше́нни бы́сте. Сего́ ра́ди приими́те от на́с похвалы́ сия́:

Ра́дуйтеся, еди́ною ба́нею пакибытия́ возрожде́ннии; ра́дуйтеся, любо́вию Христо́вою а́ки бра́тие соедине́ннии.

Ра́дуйтеся, Це́ркве Бо́жия ча́да возлю́бленная; ра́дуйтеся, А́нгелов Бо́жиих собесе́дницы.

Ра́дуйтеся, па́че бра́шен есте́ственных и́стинным хле́бом жи́зни себе́ пита́вшии; ра́дуйтеся, се́ю пи́щею чрез благода́ть Свята́го Ду́ха от сме́рти в жи́знь процве́тшии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 3.

Си́ла Вы́шняго, таи́нники благода́ти в злострада́ниих укрепля́ющи, си́х венце́м добропобе́дным испове́дания увенча́тися пред челове́ки и а́нгелы сподо́би, на́с же научи́ пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 3.

Иму́ще тща́ние в до́м Госпо́день на моли́тву по вся́ дни́ приходи́ти, ника́коже сего́ обы́чая отверго́стеся, святи́и, гоне́нию Де́киеву бы́вшу; е́же уве́девше врази́ ве́ры Христо́вы, царя́ о се́м извести́ти потща́шася, оба́че мучи́телева преще́ния на прославле́ние ва́м си́лою Бо́жиею премени́шася. Таково́му у́бо о ва́с Бо́жию промышле́нию ра́дующеся, со умиле́нием глаго́лем ва́м си́це:

Ра́дуйтеся, те́мныя си́лы кня́зя ми́ра сего́ благода́тию Христо́вою сокруши́вшии; ра́дуйтеся, зло́бу и кова́рство слу́г его́ всепобе́дно посрами́вшии.

Ра́дуйтеся, ко́зней и преще́ний и́х не убоя́вшиися, ниже́ смути́вшиися; ра́дуйтеся, по́мощию Бо́жиею ви́димо укрепи́вшиися.

Ра́дуйтеся, я́ко дре́вле Дании́л в пеще́ре льво́ве, посреде́ мучи́телей сохране́ннии; ра́дуйтеся, си́лою Влады́чнею из среды́ и́х неврежде́нно изведе́ннии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 4.

Бу́рею я́рости дви́жим, злочести́вый Де́кий ца́рь во гне́ве святы́я вопроша́ет: почто́ не бы́сте с на́ми в пра́здник бого́в, всю́ вселе́нную призва́вших к поклоне́нию? Ему́же Максимилиа́н, еди́н от седми́, отвеща́ет: и́мамы еди́наго Бо́га и Царя́, и́же на небеси́, Ему́же прино́сим на вся́к ча́с же́ртву хвале́ния, испове́дания и моле́ния, пою́ще Ему́: Аллилу́ия.

И́кос 4.

Слы́шав нечести́вый ца́рь, ка́ко ве́ру ва́шу со дерзнове́нием испове́даете, че́сти во́инския лиши́ти ва́с повеле́, и та́ко испыта́ния ва́ша Христа́ ра́ди нача́шася, Христо́м скоропослу́шно в пречу́дное успе́ние преображе́нная. Те́мже и ны́не кре́пость в испыта́ниих от Бо́га умоли́те пою́щим:

Ра́дуйтеся, во́ини царя́ земна́го, к во́инству Царя́ небе́снаго сопричте́ннии; ра́дуйтеся, че́сть земну́ю оста́вльшии, да сла́ву небе́сную восприи́мете.

Ра́дуйтеся, земны́я че́сти за Христа́ лише́ннии; ра́дуйтеся, сего́ ра́ди венцы́ нетле́нными от Него́ увенча́ннии.

Ра́дуйтеся, побе́ды Его́ пропове́дницы явле́ннии; ра́дуйтеся, сла́вы Его́ ве́чныя седмочи́сленное блиста́ние.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 5.

Боже́ственныя любве́ теплото́ю гре́емии, благода́тию Христо́вою от мучи́телей покрове́ни яви́лися есте́, святи́и о́троцы, Максимилиа́не, Иамвли́ше, Мартиниа́не, Иоа́нне, Диони́сие, Ексакустодиа́не же и Антони́не, в ле́тех ю́ных красоту́ вну́тренняго челове́ка с ле́потою вне́шнею сочетава́юще и, я́ко А́нгели, в пла́мени испове́дания ва́шего воспева́юще Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 5.

Ви́дев злохи́трый ца́рь Де́кий зело́ благоле́пную ю́ность ва́шу, на не́колико дни́й и осла́бу от у́з ва́м да́рует, прельсти́ти ва́с ко отрече́нию от Христа́ наде́яся. Вы́ же, во своя́си отше́дше, сребро́ и зла́то ни́щим разда́ти потща́стеся, ко исхо́ду себе́ уготовля́юще. Сего́ ра́ди воспису́ем ва́м похва́льная сия́:

Ра́дуйтеся, закосне́вшаго во зле́ мучи́теля на не́кое милосе́рдие подви́гшии; ра́дуйтеся, младе́нческою кро́тостию ва́шею кова́рную зло́бу его́ на вре́мя угаси́вшии.

Ра́дуйтеся, красото́ю сыно́в све́та злообра́зныя служи́тели греха́ плени́вшии; ра́дуйтеся, Ду́ха Свята́го благода́тию кова́рство и́х побе́дно посрами́вшии.

Ра́дуйтеся, чрез раздая́ние земны́х бога́тств сокро́вищем небе́сным обогати́вшиися; ра́дуйтеся, и на́с взаи́м дава́ти Бо́гу науча́ющии, да бога́тство неоскудева́емое на небесе́х обря́щем.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 6.

Пропове́дует пеще́ра горы́ Охло́н чу́дную сла́ву ва́шу, святи́и о́троцы, де́бри бо и верте́пы ея́ моли́твою ва́шею облагоуха́ли есте́, отону́дуже на тве́рди церко́вней, я́коже зве́зды сла́вы небе́сныя, из мра́ка гробо́в чу́дно возсия́вшыя, яви́стеся и на́с Первонача́льнику о́бщаго воскресе́ния Христу́ Бо́гу пе́ти научи́сте: Аллилу́ия.

И́кос 6.

Возсия́ти хотя́ лю́дем све́т и́стины, мглу́ же заблужде́ния разгна́ти, Христо́с Бо́г сни́ти ва́м во мра́к моги́льный соизво́ли я́ко да по́слежде в ди́внем воста́нии ва́шем о́бщее воскресе́ние уве́рит. Пред таковы́м Бо́жиим о ва́с благоволе́нием преклоня́ющеся, возсыла́ем ва́м хвале́ния сия́:

Ра́дуйтеся, тве́рдости ра́ди испове́дания от му́к промысли́тельно изба́вленнии; ра́дуйтеся, и на́с кре́пце за пра́вду бра́тися науча́ющии.

Ра́дуйтеся, безболе́зненно по́двиг ва́ш сконча́вшии; ра́дуйтеся, чу́дным сно́м почи́вшии, во е́же воста́нием от сего́ сна́ сме́рти мглу́ заблужде́ния разсе́яти.

Ра́дуйтеся, в нетле́нии теле́с ва́ших Го́сподем соблюде́ннии; ра́дуйтеся, пре́жде о́бщаго воскресе́ния изволе́нием Бо́жиим воста́вшии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 7.

Хотя́ безбо́жный ца́рь ну́ждею к идолослуже́нию святы́я привлещи́, па́ки пра́здник и́дольский устроя́ет и ты́я на́нь привести́ повелева́ет; не обре́тшым же те́х во гра́де Ефе́се слуго́м его́, роди́тели и́х ка́знию устраши́ти тщи́тся, но от си́х извеще́н быва́ет, я́ко святи́и в пеще́ре сокры́шася, воспева́юще Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 7.

Но́вое устремле́ние зло́бы ми́р яви́л е́сть, егда́ роди́телие ме́сто поко́ища ча́д свои́х царе́ви откры́ша, и та́ко любве́ о́тчия к ни́м отреко́шася. Сего́ ра́ди ко избра́нником Бо́жиим глаго́лем си́це:

Ра́дуйтеся, ми́ром отве́рженнии и Не́бо восприя́вшии; ра́дуйтеся, Отца́ ра́ди Небе́снаго отцы́ земны́ми пре́даннии.

Ра́дуйтеся, оте́ческою любо́вию Его́ в таи́нственнем сне́ чу́дно сохране́ннии; ра́дуйтеся, нетле́ние улучи́вшии и ми́р све́том воскресе́ния осия́вшии.

Ра́дуйтеся, пу́ть к сему́ ди́вному све́ту на́м указу́ющии; ра́дуйтеся, ча́с кончи́ны сбытие́м обетова́ния Бо́жия на́м услажда́ющии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 8.

Стра́нное и пресла́вное чу́до всемогу́щества Бо́жия на ва́с, святи́и о́троцы, показа́ся, ка́мением бо по повеле́нию Де́киеву в пеще́ре загражде́ннии и печа́тию запечатле́ннии, сто́ и о́смьдесят ле́т да́же до дни́й царя́ Феодо́сия та́мо спя́ще пребы́ли есте́, воста́вше же а́ки живи́и, саддуке́йское мудрова́ние посрами́ли есте́, пою́ще Христу́, ва́с воскреси́вшему: Аллилу́ия.

И́кос 8.

Ве́сь седмочи́сленный испове́дников ли́к, во гро́бе ка́меннем заключе́н бы́в, жи́зни ве́чныя ника́коже отлучи́ся, но исте́кшим сто́м и осми́десятим ле́том со́н от оче́с и́х произволе́нием Бо́жиим отрясе́ся, и та́ко святи́и о́троцы живи́и воста́ша, ве́сь ми́р о воскресе́нии все́х уверя́юще и на́с пе́ти науча́юще си́це:

Ра́дуйтеся, упова́ние о́бщаго воскресе́ния обетова́нием Бо́жиим утвержда́ющии; ра́дуйтеся, краеуго́льнаго ра́ди Ка́мене Христа́ Бо́га ка́мением во гро́бе загражде́ннии.

Ра́дуйтеся, Его́ ра́ди, во гро́бе запечатле́ннаго, печа́тию запечатле́ннии; ра́дуйтеся, А́гнцем, взе́мшим на Себе́ гре́х ми́ра, от у́з сме́рти свобожде́ннии.

Ра́дуйтеся, во увере́ние о́бщаго воскресе́ния, я́коже Ла́зарь четверодне́вен, из гро́ба изведе́ннии; ра́дуйтеся, числу́ седми́ херуви́м, Престо́лу сла́вы Бо́жия предстоя́щих, сообра́знии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 9.

Вся́кое естество́ а́нгельское возра́довася о чу́днем по мно́зех ле́тех воста́нии ва́шем и ужаса́шеся: ка́ко вы́, пресла́внаго у́бо чудесе́, о ва́с бы́вшаго, не ве́дуще, обы́чное целова́ние дру́г дру́гу подае́те и у́треннее пе́ние Го́споду, а́ки вчера́ ко сну́ отше́дшии, прино́сите, пою́ще: Аллилу́ия.

И́кос 9.

Вети́йствующий язы́к не возмо́жет изрещи́ чуде́с Твои́х, Го́споди, ве́мы бо, ка́ко блаже́нный о́трок Иамвли́х, многоле́тняго успе́ния своего́ не разуме́я и во гра́д за пи́щею исше́дый, удиви́ся, егда́ Ефе́с, Христо́вою ве́рою изда́вна просвеще́нный, уви́де, и Го́спода просла́ви, на́с же глаго́лати сотвори́ такова́я:

Ра́дуйтеся, де́лателие на ни́ве Госпо́дней, моли́твенныя сле́зы оби́льно проли́вшии; ра́дуйтеся, в ску́дости и гоне́нии почи́вшии, во сла́ве и бога́тстве воста́вшии. Ра́дуйтеся, зре́нием торжества́ ве́ры Христо́вы, во дни́ ва́ша гони́мыя, по воста́нии обра́дованнии; ра́дуйтеся, побе́ду Христа́ над ми́ром я́ве узре́вшии.

Ра́дуйтеся, и на́с на сию́ упова́ти науча́ющии; ра́дуйтеся, от уны́ния на́с огражда́ющии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ Бо́г и в ве́ре утверди́ти лю́ди, сия́ о многоле́тнем успе́нии Иамвли́ха чрез дре́вний пе́нязь, на то́ржище и́м принесе́нный, науча́ет, епи́скопу гра́да сия́ уразуме́вшу и Бо́га просла́вившу с пе́снию: Аллилу́ия.

И́кос 10.

Стена́ и утвержде́ние ве́ры яви́стеся, святи́и, челове́ком, в пеще́ру ва́шу прише́дшим и ковче́жец с хартие́ю обре́тшым, на не́йже имена́ ва́ша и кончи́ны о́браз напи́сана бы́ша, во е́же пе́ти все́м:

Ра́дуйтеся, се́дмь избра́нных сосу́дов Бо́жиих; ра́дуйтеся, вку́пе со святы́ми му́ченики еле́ем ра́дования пома́заннии.

Ра́дуйтеся, се́дмь свети́льников пред Престо́лом Хода́тая Бо́га и челове́ков; ра́дуйтеся, се́дмь тру́б благове́стия втора́го прише́ствия Сы́на Челове́ческаго.

Ра́дуйтеся, се́дмь а́нгел, благовеству́ющих на́м сла́ву до конца́ претерпе́вших; ра́дуйтеся, я́ко седмисве́щник златы́й, це́рковь Бо́жию украша́ющии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 11.

Пе́ние благода́рственное Пресвяте́й Тро́ице вознося́, благочести́вый ца́рь Феодо́сий со тща́нием во Ефе́с устреми́ся, во е́же святы́я о́троки ви́дети, и се́дмь дни́й та́мо пребыва́ше, до́ндеже сии́, главы́ прекло́нше, ду́х сво́й Го́споду преда́ша, ку́пно с ни́ми побе́дную возсыла́я пе́снь Христу́ Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 11.

Свети́льницы, тьму́ е́реси разгоня́ющии, яви́лися есте́, святи́и о́троцы, све́том нетле́ния ва́шего сия́ющии и блаже́нным по воста́нии па́ки успе́нием и́стину гряду́щаго живота́ утвержда́ющии, саддуке́йское бо мудрова́ние посрами́вше, вся́ раздо́ры церко́вныя ути́шили есте́, о́бщее воскресе́ние вку́пе с дре́вним Ла́зарем уверя́юще. Те́мже, благодаря́ще о се́м Го́спода, со умиле́нием зове́м ва́м:

Ра́дуйтеся, ско́рбное житие́ на́ше до́брым упова́нием осиява́ющии; ра́дуйтеся, посреде́ во́лн жития́ сего́ к приста́нищу небе́сному на́с направля́ющии.

Ра́дуйтеся, я́ко зве́зды, во оти́шие блаже́ннаго поко́я в черто́зе Христо́ве на́с путеводя́щии; ра́дуйтеся, блаже́нство ве́чное, скорбя́щим угото́ванное, благовеству́ющии.

Ра́дуйтеся, я́ко недосто́йны су́ть стра́сти ны́нешняго вре́мене к бу́дущей сла́ве, уверя́ющии; ра́дуйтеся, до́блии ве́стницы ца́рства небе́снаго бы́вшии.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 12.

Благода́ть даде́ся ва́м от Бо́га, во е́же вся́ лю́бящия и чту́щия вы́ в чу́дный све́т Его́ руково́дствовати. Те́мже и на́шея жи́зни ско́рбный пу́ть кре́пкою наде́ждою воскресе́ния озари́те, от грехо́вныя поги́бели на́с соблюди́те и в ча́с сме́ртный на́м предста́ните, да ва́шим заступле́нием невече́рняго све́та вели́чествия Бо́жия и мы́ гре́шнии дости́жем, иде́же с ли́ки пра́ведных воспои́м о ва́с Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 12.

Пою́ще ди́вное прославле́ние си́лы Бо́жия в ва́с, святи́и о́троцы, ублажа́ем вы́, я́ко засту́пники и моли́твенники на́ша пред Го́сподем, и с любо́вию, святе́й ико́не ва́шей предстоя́ще, возглаша́ем ва́м хвале́ния сия́:

Ра́дуйтеся, в Росси́йстей земли́ гра́да Ста́рицы похвало́ и утвержде́ние; ра́дуйтеся, вся́ окре́стныя ве́си сла́вою благода́тныя по́мощи ва́шея испо́лнившии.

Ра́дуйтеся, боля́щих младе́нцев прибе́жище и исцеле́ние; ра́дуйтеся, скорбе́й роди́телей и́х нело́жное врачева́ние.

Ра́дуйтеся, все́м лю́бящим и чту́щим вы́ покро́ве и огражде́ние; ра́дуйтеся, всего́ ми́ра христиа́нскаго по́моще и заступле́ние.

Ра́дуйтеся, страстоте́рпцы Христо́вы, всеми́рнаго воскресе́ния ме́ртвых пречу́днии пропове́дницы.

Конда́к 13.

О чу́днии о́троцы, све́том небе́сныя сла́вы ва́шея и увере́нием несконча́емаго живота́ ско́рбный пу́ть жития́ на́шего озаря́ющии! Приими́те ма́лое сие́ моле́ние на́ше и не отри́ните на́с, притека́ющих к ва́м: моли́те при́сно все́х Влады́ку, да и мы́ ра́йскаго черто́га не лише́ни бу́дем, но вку́пе со святы́ми воспои́м та́мо Христу́ Бо́гу: Аллилу́ия.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1 и конда́к 1.

Моли́тва пе́рвая.

Бо́же вели́кий, хва́льный и непостижи́мый, и неисповеди́мый, созда́вый челове́ка руко́ю Твое́ю, пе́рсть взе́м от земли́, и о́бразом Твои́м почти́вый его́, Иису́се Христе́, прежела́емое и́мя, со Безнача́льным Твои́м Отце́м и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, яви́ся на рабе́ Твое́м (имяре́к), и посети́ его́ ду́шу и те́ло, умоля́ем от пресла́вныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, святы́х Небе́сных Си́л Безпло́тных, и честна́го сла́внаго проро́ка, и Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́столов, и́же во святы́х оте́ц на́ших, и вселе́нских учи́телей, Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва, Иоа́нна Златоу́стаго, Афана́сия и Кири́лла, Никола́я и́же в Ми́рех, Спиридо́на чудотво́рца, и все́х святы́х священнонача́льников, свята́го апо́стола первому́ченика и архидиа́кона Стефа́на, святы́х сла́вных великому́чеников Гео́ргия Победоно́сца, Дими́трия Мирото́чца, Фео́дора Стратила́та, и все́х святы́х му́чеников, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших Анто́ния, Евфи́мия, Са́ввы Освяще́ннаго, Феодо́сия о́бщаго жития́ нача́льника, Ону́фрия, Арсе́ния, Афана́сия Афо́нскаго, и все́х преподо́бных, святы́х и исцели́телей, безсре́бренников Космы́ и Дамиа́на, Ки́ра и Иоа́нна, Фалале́я и Три́фона и про́чих, свята́го пра́веднаго Иоа́нна Кроншта́дтскаго, свята́го преподо́бнаго Иоа́нна Ры́льскаго, святы́я блаже́нныя Ксе́нии Петербу́ржской и все́х Твои́х святы́х. И да́ждь ему́ со́н упокое́ния, со́н теле́сный здра́вия и спасе́ния и живота́, и кре́пость душе́вную и теле́сную, я́коже посети́л еси́ иногда́ Авимеле́ха уго́дника Твоего́ во хра́ме Агри́ппове, и да́л еси́ ему́ со́н утеше́ния, е́же не ви́дети паде́ния Иерусали́мова, и сего́ успи́вый сно́м пита́тельным, и па́ки сего́ воскреси́вый во еди́ном мгнове́нии вре́мене, в сла́ву Твоея́ бла́гости. Но и святы́я Твоя́ сла́вныя се́дмь о́троки, испове́дники и свиде́тели Твоего́ явле́ния показа́вый, во дни́ Де́кия царя́ и отсту́пника, и сия́ успи́вый в верте́пе на ле́т сто́ и о́смьдесят, я́ко младе́нцы согрева́емыя в ложесна́х ма́тере своея́, и ника́коже претерпе́вшыя тле́ния, в похвалу́ и сла́ву человеколю́бия Твоего́, и в показа́ние, и извеще́ние на́шего пакибытия́, и воскресе́ния все́х. Са́м у́бо Человеколю́бче Царю́, предста́ни и ны́не наи́тием Свята́го Твоего́ Ду́ха, и посети́ раба́ Твоего́ (имяре́к), и да́руй ему́ здра́вие, кре́пость, и благомо́щие, Твое́ю бла́гостию, я́ко от Тебе́ е́сть вся́ко дая́ние бла́го, и вся́к да́р соверше́н. Ты́ бо еси́ вра́ч ду́ш и теле́с на́ших, и Тебе́ сла́ву и благодаре́ние и поклоне́ние возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва втора́я.

О пречу́днии святи́и седмочи́сленнии о́троцы, Ефе́са гра́да похвало́ и всея́ вселе́нныя упова́ние! Воззри́те с высоты́ небе́сныя сла́вы на на́с, любо́вию па́мять ва́шу чту́щих, наипа́че же на младе́нцы христиа́нския, ва́шему заступле́нию от роди́телей свои́х препоруче́нныя. Низведи́те на ня́ благослове́ние Христа́ Бо́га, ре́кшаго: оста́вите дете́й приходи́ти ко Мне́. Боля́щия у́бо в ни́х исцели́те, скорбя́щия уте́шите; сердца́ и́х в чистоте́ соблюди́те, кро́тостию испо́лните я́, и в земли́ серде́ц и́х зерно́ испове́дания Бо́жия насади́те и укрепи́те, во е́же от си́лы в си́лу и́м возраста́ти. И все́х на́с, святе́й ико́не ва́шей предстоя́щих рабо́в Бо́жиих (имяре́к), и те́пле ва́м моля́щихся, сподо́бите Ца́рствие Небе́сное улучи́ти и немо́лчными гла́сы ра́дования та́мо прославля́ти великоле́пое и́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ґкafістъ с™ы6мъ седми2 nтрокHмъ, и3же во є3фeсэ

Кондaкъ №.

И#збрaнніи t воскрeсшагw пл0тію и3з8 мeртвыхъ хrтA бGа, во ўвэрeніе џбщагw всёхъ воскресeніz мjру kвлeнніи, преди1вніи џтроцы, и3же во є3фeсэ, прославлsюще прослaвльшагосz въ вaсъ гDа, пwхвaльнаz пBніz возн0симъ вaмъ, глаг0люще:

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Јкосъ №.

ЃгGлwвъ творeцъ, вёдый и3з8 начaла несумнённую крёпость и3сповёданіz вaшегw, сотвори2 вaсъ въ лю1тыхъ њбстоsніихъ провозвёстники бhти џбщагw всёхъ воскресeніz, ћкw ґгGлопод0бныz свидётели є3ђльскагw њбэтовaніz. сицев0му њ нaсъ смотрeнію б9ію дивsщесz, во бlгоговёинствэ зовeмъ си1це:

Рaдуйтесz, свётлыz ѕвBзды грzдyщагw воскресeніz: рaдуйтесz, преслaвніи лучи2 хrтA спaса воскрeсшагw.

Рaдуйтесz, денни1це вели1кагw днE гDнz: рaдуйтесz, и3з8 домHвъ невёрныхъ вBрнаz хrтY ч†да kви1вшіисz.

Рaдуйтесz, въ чyдный свётъ и3 своб0ду сынHвъ воскресeніz призвaнніи: рaдуйтесz, д¦омъ стhмъ въ проповёдники глаг0лwвъ животA вёчнагw и3збрaнніи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ в7.

Ви1дzще вaсъ роди1тели рaзумъ д0бръ и3м{щаz, потщaшасz въ чи1нъ вои1нскій дружи1ны царeвы вaсъ ўстр0ити: вh же, вс‰ тлBннаz мjра презрёвше, въ сіHнъ г0рній къ цRю нбcному сердцы2 свои1ми востек0сте, да ћкw дрyзи б9іи и3 служи1теліе тaйны џбщагw воскресeніz вменeни бyдете, пою1ще хrтY: Ґллилyіа.

Јкосъ в7.

Рaзумъ хrтовъ чи1стыми душaми воспріsти спод0бившесz, ди1вніи џтроцы, посредE грэх0вныz жи1зни свє1рстникъ вaшихъ блгdтію хrт0вою соблюдaеми, дрyгъ ко дрyгу люб0вію и3 є3динeніемъ дyха брaтіе kви1стесz, и3 во є3ди1но свершeни бhсте. сегw2 рaди пріими1те t нaсъ похвалы6 сі‰:

Рaдуйтесz, є3ди1ною бaнею пакибытіS возрождeнніи: рaдуйтесz, люб0вію хrт0вою ѓки брaтіе соединeнніи.

Рaдуйтесz, цRкве б9іz ч†да возлю1блєннаz: рaдуйтесz, ѓгGлwвъ б9іихъ собесёдницы.

Рaдуйтесz, пaче брaшенъ є3стeственныхъ и4стиннымъ хлёбwмъ жи1зни себE питaвшіи: рaдуйтесz, сeю пи1щею чрeз8 блгdть с™aгw д¦а t смeрти въ жи1знь процвётшіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ G.

Си1ла вhшнzгw, таи1нники бlгодaти въ ѕлострадaніихъ ўкрэплsющи, си1хъ вэнцeмъ добропобёднымъ и3сповёданіz ўвэнчaтисz пред8 человёки и3 агGлы спод0би, нaсъ же научи2 пёти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ G.

И#мyще тщaніе въ д0мъ гDень на моли1тву по вс‰ дни6 приходи1ти, никaкоже сегw2 nбhчаz tверг0стесz, с™jи, гонeнію декjеву бhвшу: є4же ўвёдэвше врази2 вёры хrт0вы, царS њ сёмъ и3звэсти1ти потщaшасz, nбaче мучи1телева прещeніz на прославлeніе вaмъ си1лою б9іею премэни1шасz. таков0му ќбw њ вaсъ б9ію промышлeнію рaдующесz, со ўмилeніемъ глаг0лемъ вaмъ си1це:

Рaдуйтесz, тє1мныz си1лы кнsзz мjра сегw2 блгdтію хrт0вою сокруши1вшіи: рaдуйтесz, ѕл0бу и3 ковaрство слyгъ є3гw2 всепобёднw посрами1вшіи.

Рaдуйтесz, к0зней и3 прещeній и4хъ не ўбоsвшіисz, нижE смути1вшіисz: рaдуйтесz, п0мощію б9іею ви1димw ўкрэпи1вшіисz.

Рaдуйтесz, ћкw дрeвле даніи1лъ въ пещeрэ льв0ве, посредE мучи1телей сохранeнніи: рaдуйтесz, си1лою владhчнею и3з8 среды2 и4хъ невреждeннw и3зведeнніи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ д7.

Бyрею ћрости дви1жимъ, ѕлочести1вый декjй цaрь во гнёвэ с™hz вопрошaетъ: почто2 не бhсте съ нaми въ прaздникъ богHвъ, всю2 вселeнную призвaвшихъ къ поклонению; є3мyже маxіміліaнъ, є3ди1нъ t седми2, tвэщaетъ: и4мамы є3ди1наго бGа и3 цRS, и3же на нб7си2, є3мyже прин0симъ на всsкъ чaсъ жeртву хвалeніz, и3сповёданіz и3 молeніz, пою1ще є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ д7.

Слhшавъ нечести1вый цaрь, кaкw вёру вaшу со дерзновeніемъ и3сповёдаете, чeсти в0инскіz лиши1ти вaсъ повелЁ, и3 тaкw и3спыт†ніz в†ша хrтA рaди начaшасz, хrт0мъ скоропослyшнw въ пречyдное ўспeніе преwбражeннаz. тёмже и3 нhнэ крёпость въ и3спытaніихъ t бGа ўмоли1те пою1щымъ:

Рaдуйтесz, в0еве царS земнaгw, къ в0инству цRS нбcнагw сопричтeнніи: рaдуйтесz, чeсть земнyю њстaвльшіи, да слaву нбcную воспріи1мете.

Рaдуйтесz, земнhz чeсти за хrтA лишeнніи: рaдуйтесz, сегw2 рaди вэнцы2 нетлёнными t негw2 ўвёнчанніи.

Рaдуйтесz, побёды є3гw2 проповBдницы kвлeнніи: рaдуйтесz, слaвы є3гw2 вёчныz седмочи1сленное блистaніе.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ є7.

Бжcтвенныz любвE теплот0ю грeеми, блгdтію хrт0вою t мучи1телей покровeни kви1лисz є3стE, с™jи џтроцы, маxіміліaне, їамвли1ше, мартініaне, їwaнне, діонЂсіе, є3xакустwдіaне же и3 ґнтHнине, въ лётэхъ ю4ныхъ красотY внyтреннzгw человёка съ лёпотою внёшнею сочетавaюще и3, ћкw ѓгGли, въ плaмени и3сповёданіz вaшегw воспэвaюще бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7.

Ви1дэвъ ѕлохи1трый цaрь декjй ѕэлw2 бlголёпную ю4ность вaшу, на нёколикw днjй и3 њслaбу t ќзъ вaмъ дaруетъ, прельсти1ти вaсъ ко tречeнію t хrтA надёzсz. вh же, во своsси tшeдще, сребро2 и3 злaто ни1щымъ раздaти потщaстесz, ко и3сх0ду себE ўготовлsюще. сегw2 рaди восписyемъ вaмъ пwхвaльнаz сі‰:

Рaдуйтесz, закоснёвшаго во ѕлЁ мучи1телz на нёкое милосeрдіе подви1гшіи: рaдуйтесz, младeнческою кр0тостію вaшею ковaрную ѕл0бу є3гw2 на врeмz ўгаси1вшіи.

Рaдуйтесz, красот0ю сынHвъ свёта ѕлоwбрaзныz служи1тєли грэхA плэни1вшіи: рaдуйтесz, д¦а с™aгw блгdтію ковaрство и4хъ побёднw посрами1вшіи.

Рaдуйтесz, чрeз8 раздаsніе земнhхъ богaтствъ сокр0вищемъ нбcнымъ њбогати1вшіисz: рaдуйтесz, и3 нaсъ взаи1мъ давaти бGу научaющіи, да богaтство неwскудэвaемое на нб7сёхъ њбрsщемъ.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ ѕ7.

Проповёдуетъ пещeра горы2 nхл0нъ чyдную слaву вaшу, с™jи џтроцы, дeбри бо и3 вертeпы є3S мlтвою вaшею њблагоухaли є3стE, toнyдуже на твeрди цRк0внэй, ћкwже ѕвBзды слaвы нбcныz, и3з8 мрaка гробHвъ чyднw возсіsвшыz, kви1стесz и3 нaсъ первоначaльнику џбщагw воскресeніz хrтY бGу пёти научи1сте: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7.

Возсіsти хотS лю1демъ свётъ и4стины, мглY же заблуждeніz разгнaти, хrт0съ бGъ сни1ти вaмъ во мрaкъ моги1льный соизв0ли ћкw да п0слэжде въ ди1внэмъ востaніи вaшемъ џбщее воскресeніе ўвёритъ. пред8 таковhмъ б9іимъ њ вaсъ бlговолeніемъ преклонsющесz, возсылaемъ вaмъ хвалє1ніz сі‰:

Рaдуйтесz, твeрдости рaди и3сповёданіz t мyкъ промысли1тельнw и3збaвленніи: рaдуйтесz, и3 нaсъ крёпцэ за прaвду прaтисz научaющіи.

Рaдуйтесz, безболёзненнw п0двигъ вaшъ скончaвшіи: рaдуйтесz, чyднымъ сн0мъ почи1вшіи, во є4же востaніемъ t сегw2 снA смeрти мглY заблуждeніz разсёzти.

Рaдуйтесz, въ нетлёніи тэлeсъ вaшихъ гDемъ соблюдeнніи: рaдуйтесz, прeжде џбщагw воскресeніz и3зволeніемъ б9іимъ востaвшіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ з7.

ХотS безб0жный цaрь нyждею къ їдwлослужeнію с™hz привлещи2, пaки прaздникъ јдwльскій ўстроsетъ и3 тhz нaнь привести2 повелэвaетъ: не њбрётшымъ же тёхъ во грaдэ є3фeсэ слугHмъ є3гw2, роди1тели и4хъ кaзнію ўстраши1ти тщи1тсz, но t си1хъ и3звэщeнъ бывaетъ, ћкw с™jи въ пещeрэ сокрhшасz, воспэвaюще бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ з7.

Н0вое ўстремлeніе ѕл0бы мjръ kви1лъ є4сть, є3гдA роди1теліе мёсто пок0ища ч†дъ свои1хъ царeви tкрhша, и3 тaкw любвE џтчіz къ ни1мъ tрек0шасz. сегw2 рaди ко и3збрaнникwмъ б9іимъ глаг0лемъ си1це:

Рaдуйтесz, мjромъ tвeрженніи и3 нeбо воспріsвшіи: рaдуйтесz, nц7A рaди нбcнагw nтцы2 земнhми прeданніи.

Рaдуйтесz, nтeческою люб0вію є3гw2 въ таи1нственнэмъ снЁ чyднw сохранeнніи: рaдуйтесz, нетлёніе ўлучи1вшіи и3 мjръ свётомъ воскресeніz њсіsвшіи.

Рaдуйтесz, пyть къ семY ди1вному свёту нaмъ ўказyющіи: рaдуйтесz, чaсъ кончи1ны сбытіeмъ њбэтовaніz б9іz нaмъ ўслаждaющіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ }.

Стрaнное и3 преслaвное чyдо всемогyтства б9іz на вaсъ, с™jи џтроцы, показaсz, кaменіемъ бо по повелёнію декjеву въ пещeрэ заграждeнніи и3 печaтію запечатлeнніи, сто2 и3 џсмьдесzтъ лётъ дaже до днjй царS fеод0сіа тaмw спsще пребhли є3стE, востaвше же ѓки живjи, саддукeйское мудровaніе посрами1ли є3стE, пою1ще хrтY, вaсъ воскреси1вшему: Ґллилyіа.

Јкосъ }.

Вeсь седмочи1сленный и3сповёдникwвъ ли1къ, во гр0бэ кaменнэмъ заключeнъ бhвъ, жи1зни вёчныz никaкоже tлучи1сz, но и3стeкшымъ стHмъ и3 nсми1десzтимъ лётwмъ с0нъ t nчeсъ и4хъ произволeніемъ б9іимъ tрzсeсz, и3 тaкw с™jи џтроцы живjи востaша, вeсь мjръ њ воскресeніи всёхъ ўвэрsюще и3 нaсъ пёти научaюще си1це:

Рaдуйтесz, ўповaніе џбщагw воскrніz њбэтовaніемъ б9іимъ ўтверждaющіи: рaдуйтесz, краеуг0льнагw рaди кaмене хrтA бGа кaменіемъ во гр0бэ заграждeнніи.

Рaдуйтесz, є3гw2 рaди, во гр0бэ запечатлённагw, печaтію запечатлённіи: рaдуйтесz, ѓгнцемъ, взeмшимъ на себE грёхъ мjра, t ќзъ смeрти свобождeнніи.

Рaдуйтесz, во ўвэрeніе џбщагw воскресeніz, ћкwже лaзарь четвероднeвенъ, и3з8 гр0ба изведeнніи: рaдуйтесz, числY седми2 херув‡мъ, пrт0лу слaвы б9іz предстоsщихъ, соwбрaзніи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrтовы, всемирного воскресє1ніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ f7.

Всsкое є3стество2 агGльское возрaдовасz њ чyднэмъ по мн0зэхъ лётэхъ востaніи вaшемъ и3 ўжасaшесz: кaкw вы2, преслaвнагw ќбw чудесE, њ вaсъ бhвшагw, не вёдуще, nбhчное цэловaніе дрyгъ дрyгу подаeте и3 ќтреннее пёніе гDу, ѓки вчерA ко снY tшeдшіи, прин0сите, пою1ще: Ґллилyіа.

Јкосъ f7.

Вэтjйствующій zзhкъ не возм0жетъ и3зрещи2 чудeсъ твои1хъ, гDи, вёмы бо, кaкw бlжeнный џтрокъ їамвлjхъ, многолётнzгw ўспeніz своегw2 не разумёz и3 во грaдъ за пи1щею и3сшeдый, ўдиви1сz, є3гдA є3фeсъ, хrт0вою вёрою и3здaвна просвэщeнный, ўви1дэ, и3 гDа прослaви, нaсъ же глаг0лати сотвори2 такwвaz:

Рaдуйтесz, дёлателіе на ни1вэ гDней, моли1твєнныz слeзы њби1льнw проли1вшіи: рaдуйтесz, въ скyдости и3 гонeніи почи1вшіи, во слaвэ и3 богaтствэ востaвшіи.

Рaдуйтесz, зрёніемъ торжествA вёры хrт0вы, во дни6 вaшz гони1мыz, по востaніи њбрaдованніи: рaдуйтесz, побёду хrтA надъ мjромъ ћвэ ўзрёвшіи.

Рaдуйтесz, и3 нaсъ на сію2 ўповaти научaющіи: рaдуйтесz, t ўнhніz нaсъ њграждaющіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrтовы, всемирного воскресє1ніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ ‹.

Спасти2 хотS бGъ и3 въ вёрэ ўтверди1ти лю1ди, сіS њ многолэтнэмъ ўспeніи їамвли1ха чрeз8 дрeвній пёнzзь, на т0ржище и3мъ принесeнный, научaетъ, є3пcкпу грaда сіS ўразумёвшу и3 бGа прослaвившу съ пёснію: Ґллилyіа. Јкосъ ‹.

СтэнA и3 ўтверждeніе вёры kви1стесz, с™jи, человёкwмъ, въ пещeру вaшу пришeдшымъ и3 ковчeжецъ съ хaртіею њбрётшымъ, на нeйже и3менA в†ша и3 кончи1ны џбразъ напи1сана бhша, во є4же пёти всBмъ:

Рaдуйтесz, сeдмь и3збрaнныхъ сосyдwвъ б9іихъ: рaдуйтесz, вкyпэ со с™hми м§нки є3лeемъ рaдованіz помaзанніи.

Рaдуйтесz, сeдмь свэти1льникwвъ пред8 пrт0ломъ ходaтаz бGа и3 человёкwвъ: рaдуйтесz, сeдмь трyбъ благовёстіz вторaгw пришeствіz сн7а чlвёческагw.

Рaдуйтесz, сeдмь ѓгGлъ, бlговэствyющихъ нaмъ слaву до концA претерпёвшихъ: рaдуйтесz, ћкw седмисвёщникъ златhй, цRковь б9ію ўкрашaющіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ №i.

Пёніе бlгодaрственное прес™ёй трbцэ возносS, бlгочести1вый цaрь fеод0сій со тщaніемъ во є3фeсъ ўстреми1сz, во є4же с™hz џтроки ви1дэти, и3 сeдмь днjй тaмw пребывaше, д0ндеже сіи2, главы2 прекл0нше, дyхъ св0й гDу предaша, кyпнw съ ни1ми побёдную возсылaz пёснь хrтY бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i.

Свэти1льницы, тмY є4реси разгонsющіи, kви1лисz є3стE, с™jи џтроцы, свётомъ нетлёніz вaшегw сіsющіи и3 бlжeннымъ по востaніи пaки ўспeніемъ и4стину грzдyщагw животA ўтверждaющіи, саддукeйское бо мудровaніе посрами1вше, вс‰ разд0ры цRк0вныz ўти1шили є3стE, џбщее воскресeніе вкyпэ съ дрeвнимъ лaзаремъ ўвэрsюще. тёмже, бlгодарsще њ сeмъ гDа, со ўмилeніемъ зовeмъ вaмъ:

Рaдуйтесz, ск0рбное житіE нaше д0брымъ ўповaніемъ њсіzвaющіи: рaдуйтесz, посредЁ в0лнъ житіS сегw2 къ пристaнищу нбcному нaсъ направлsющіи.

Рaдуйтесz, ћкw ѕвBзды, во њти1шіе бlжeннагw пок0z въ черт0зэ хrтовэ нaсъ путеводsщіи: рaдуйтесz, бlжeнство вёчное, скорбsщымъ ўгот0ванное, бlговэствyющіи.

Рaдуйтесz, ћкw недостHйны сyть стр†сти нhнэшнzгw врeмене къ бyдущей слaвэ, ўвэрsющіи: рaдуйтесz, д0бліи вBстницы цrтва нбcнагw бhвшіи.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ в7i.

Бlгодaть дадeсz вaмъ t бGа, во є4же вс‰ лю1бzщыz и3 чтущыz вы2 въ чyдный свётъ є3гw2 руков0дствовати. тёмже и3 нaшеz жи1зни ск0рбный пyть крёпкою надeждою воскресeніz њзари1те, t грэх0вныz поги1бели нaсъ соблюди1те и3 въ чaсъ смeртный нaмъ предстaните, да вaшимъ заступлeніемъ невечeрнzгw свёта вели1чествіz б9іz и3 мы2 грёшніи дости1жемъ, и3дёже съ ли1ки првdныхъ воспои1мъ њ вaсъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i.

Пою1ще ди1вное прославлeніе си1лы б9іz въ вaсъ, с™jи џтроцы, ўбlжaемъ вы2, ћкw застyпники и3 мlтвенники нaшz пред8 гDемъ, и3 съ люб0вію, с™ёй їкHнэ вaшей предстоsще, возглашaемъ вaмъ хвалє1ніz сі‰:

Рaдуйтесz, въ рwссjйстэй земли2 грaда стaрицы похвало2 и3 ўтверждeніе: рaдуйтесz, вс‰ nкрє1стныz вє1си слaвою бlгодaтныz п0мощи вaшеz и3сп0лнившіи.

Рaдуйтесz, болsщихъ младeнцєвъ прибёжище и3 и3сцэлeніе: рaдуйтесz, скорбeй роди1телей и4хъ нел0жное врачевaніе.

Рaдуйтесz, всBмъ лю1бzщымъ и3 чтущымъ вы2 покр0ве и3 њграждeніе: рaдуйтесz, всегw2 мjра хrтіaнскагw п0моще и3 заступлeніе.

Рaдуйтесz, страстотeрпцы хrт0вы, всемjрнагw воскресeніz мeртвыхъ пречyдніи проповёдницы!

Кондaкъ Gi.

Q чyдніи џтроцы, свётомъ нбcныz слaвы вaшеz и3 ўвэрeніемъ нескончaемагw животA ск0рбный пyть житіS нaшегw њзарsющіи! пріими1те мaлое сіE молeніе нaше и3 не tри1ните нaсъ, притекaющихъ къ вaмъ: моли1те при1снw всёхъ вLку, да и3 мы2 рaйскаго черт0га не лишeни бyдемъ, но вкyпэ со с™hми воспои1мъ тaмw хrтY бGу: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, таже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Моли1тва.

Q пречyдніи ст6jи седмочи1сленніи џтроцы, є3фeса грaда похвало2 и3 всёz вселeнныz ўповaніе! воззритE съ высоты2 нбcныz слaвы на нaсъ, люб0вію пaмzть вaшу чтyщихъ, наипaче же на младeнцы хrті†нскіz, вaшему заступлeнію t роди1телей свои1хъ препоручє1нныz. низведи1те на нS бlгословeніе хrтA бGа, рeкшагw: њстaвите дэтeй приходи1ти ко мнЁ. Болsщыz u5бо въ ни1хъ и3сцэли1те, скорбsщыz ўтёшите: сердцA и4хъ въ чистотЁ соблюди1те, кр0тостію и3сп0лните |, и3 въ земли2 сердeцъ и4хъ зeрно и3сповёданіz б9іz насади1те и3 ўкрэпи1те, во є4же t си1лы въ си1лу и3мъ возрастaти. и3 всёхъ нaсъ, с™ёй їкHнэ вaшей предстоsщихъ рабHвъ б9іихъ (и4м>къ), и3 тeплэ вaмъ молsщихсz, спод0бите цrтвіе нбcное ўлучи1ти и3 нем0лчными глaсы рaдованіz тaмw прославлsти великолёпое и4мz прес™hz трbцы, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Тропaрь, глaсъ д7.

Вeліz вёры чудесE въ пещeрэ ћкw въ черт0зэ цaрскомъ с™jи сeдмь џтроцы пребhша, и3 ўмр0ша безъ тли2, и3 по мн0зэхъ временёхъ востaша ћкw t снA, во ўвэрeніе воскресeніz всёхъ человёкwвъ. Тёхъ моли1твами, хrтE б9е, поми1луй нaсъ.

Кондaкъ, глaсъ д7.

Мjра с{щаz тлBннаz презрёвше, и3 нетлBнныz дaры пріeмше, ўмeрше кромЁ тлёніz пребhша. Тёмже востаю1тъ по мн0гихъ лётэхъ, всE погрeбше лю1тыхъ невёріе: ±же во хвалeніи днeсь вёрніи восхвалsюще, хrтA воспои1мъ.

Жития семи отроков Ефесских: Максимилиана, Иамвлиха, Мартиниана, Иоанна, Дионисия, Ексакустодиана (Константина) и Антонина

Семь ефес­ских от­ро­ков: Мак­си­ми­ли­ан, Иам­влих, Мар­ти­ни­ан, Иоанн, Ди­о­ни­сий, Ек­са­ку­сто­ди­ан (Кон­стан­тин) и Ан­то­нин, жи­ли в III ве­ке. Свя­той Мак­си­ми­ли­ан был сы­ном ефес­ско­го гра­до­на­чаль­ни­ка, осталь­ные шесть юно­шей – сы­но­вья­ми дру­гих знат­ных ефес­ских граж­дан. Юно­ши бы­ли дру­зья­ми с дет­ства и все со­сто­я­ли на во­ен­ной служ­бе. Ко­гда им­пе­ра­тор Де­кий (249–251) при­был в Ефес, он по­ве­лел всем граж­да­нам явить­ся для при­не­се­ния жерт­вы язы­че­ским бо­же­ствам; непо­кор­ных же ожи­да­ли му­че­ния и смерт­ная казнь. По до­но­су ис­кав­ших рас­по­ло­же­ния им­пе­ра­то­ра к от­ве­ту бы­ли при­зва­ны и семь ефес­ских от­ро­ков. Пред­став пе­ред им­пе­ра­то­ром, свя­тые от­ро­ки ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста. С них немед­лен­но бы­ли сня­ты зна­ки во­ин­ско­го от­ли­чия – во­ен­ные по­я­са. Од­на­ко Де­кий от­пу­стил их на сво­бо­ду, на­де­ясь, что они из­ме­нят ре­ше­ние за то вре­мя, по­ка он на­хо­дит­ся в по­хо­де. Юно­ши ушли из го­ро­да и скры­лись в пе­ще­ре го­ры Ох­лон, где про­во­ди­ли вре­мя в мо­лит­вах, го­то­вясь к му­че­ни­че­ско­му по­дви­гу. Са­мый млад­ший из них – свя­той Иам­влих, оде­ва­ясь в ни­щен­ское ру­би­ще, хо­дил в го­род и по­ку­пал хлеб. В один из та­ких вы­хо­дов в го­род он услы­шал, что им­пе­ра­тор вер­нул­ся и их ищут, чтобы пред­ста­вить на суд. Свя­той Мак­си­ми­ли­ан во­оду­ше­вил дру­зей вый­ти из пе­ще­ры и доб­ро­воль­но явить­ся на суд. Узнав, где скры­ва­ют­ся от­ро­ки, им­пе­ра­тор ве­лел за­ло­жить вход в пе­ще­ру кам­ня­ми, чтобы от­ро­ки умер­ли в ней от го­ло­да и жаж­ды. Двое из са­нов­ни­ков, при­сут­ство­вав­ших при за­му­ро­ва­нии вхо­да в пе­ще­ру, бы­ли тай­ны­ми хри­сти­а­на­ми. Же­лая со­хра­нить па­мять о свя­тых, они вло­жи­ли сре­ди кам­ней за­пе­ча­тан­ный ков­че­жец, в ко­то­ром на­хо­ди­лись две оло­вян­ные до­щеч­ки. На них бы­ли на­пи­са­ны име­на се­ми от­ро­ков и об­сто­я­тель­ства их стра­да­ний и смер­ти.

Но Гос­подь на­вел на от­ро­ков чуд­ный сон, про­дол­жав­ший­ся по­чти два сто­ле­тия. К то­му вре­ме­ни го­не­ния на хри­сти­ан пре­кра­ти­лись, хо­тя при свя­том бла­го­вер­ном ца­ре Фе­о­до­сии Млад­шем (408–450) яви­лись ере­ти­ки, от­вер­гав­шие вос­кре­се­ние мерт­вых во вто­рое при­ше­ствие Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста. Од­ни из них го­во­ри­ли: "Как мо­жет быть вос­кре­се­ние мерт­вых, ко­гда не бу­дет ни ду­ши, ни те­ла, так как они уни­что­жат­ся?" Дру­гие утвер­жда­ли: "Толь­ко од­ни ду­ши бу­дут иметь воз­да­я­ние, так как невоз­мож­но те­лам вос­стать и ожить по­сле ты­ся­чи лет, ко­гда не оста­нет­ся от них и пра­ха". То­гда-то Гос­подь и от­крыл тай­ну ожи­да­е­мо­го вос­кре­се­ния мерт­вых и бу­ду­щей жиз­ни через Сво­их семь от­ро­ков.

Вла­де­лец участ­ка зем­ли, на ко­то­рой на­хо­ди­лась го­ра Ох­лон, на­чал ка­мен­ную по­строй­ку, и ра­бо­чие разо­бра­ли вход в пе­ще­ру. Гос­подь ожи­вил от­ро­ков, и они просну­лись слов­но от обык­но­вен­но­го сна, не по­до­зре­вая, что про­шло по­чти 200 лет. Те­ла их и одеж­ды бы­ли со­вер­шен­но нетлен­ны. Го­то­вясь при­нять му­че­ния, от­ро­ки по­ру­чи­ли свя­то­му Иам­вли­ху еще раз ку­пить им хле­ба в го­ро­де для под­креп­ле­ния сил. По­дой­дя к го­ро­ду, юно­ша по­ра­зил­ся, уви­дев на во­ро­тах свя­той крест. Услы­шав сво­бод­но про­из­но­си­мое Имя Иису­са Хри­ста, он стал со­мне­вать­ся, что при­шел в свой го­род. Рас­пла­чи­ва­ясь за хлеб, свя­той от­рок по­дал тор­гов­цу мо­не­ту с изо­бра­же­ни­ем им­пе­ра­то­ра Де­кия и был за­дер­жан, как скрыв­ший клад ста­рин­ных монет. Свя­то­го Иам­вли­ха при­ве­ли к гра­до­на­чаль­ни­ку, у ко­то­ро­го в то вре­мя на­хо­дил­ся Ефес­ский епи­скоп. Слу­шая недо­умен­ные от­ве­ты юно­ши, епи­скоп по­нял, что Бог от­кры­ва­ет через него ка­кую-то тай­ну, и сам от­пра­вил­ся вме­сте с на­ро­дом к пе­ще­ре. У вхо­да в пе­ще­ру епи­скоп вы­нул из гру­ды кам­ней за­пе­ча­тан­ный ков­че­жец и от­крыл его. Он про­чел на оло­вян­ных до­щеч­ках име­на се­ми от­ро­ков и об­сто­я­тель­ства за­му­ро­ва­ния пе­ще­ры по по­ве­ле­нию им­пе­ра­то­ра Де­кия. Вой­дя в пе­ще­ру и уви­дев в ней жи­вых от­ро­ков, все воз­ра­до­ва­лись и по­ня­ли, что Гос­подь через про­буж­де­ние их от дол­го­го сна от­кры­ва­ет Церк­ви тай­ну вос­кре­се­ния мерт­вых. Вско­ре сам им­пе­ра­тор при­был в Ефес и бе­се­до­вал с юно­ша­ми в пе­ще­ре. То­гда же свя­тые от­ро­ки на гла­зах у всех скло­ни­ли го­ло­вы на зем­лю и опять за­сну­ли, на этот раз до все­об­ще­го вос­кре­се­ния. Им­пе­ра­тор хо­тел каж­до­го из от­ро­ков по­ло­жить в дра­го­цен­ную ра­ку, но, явив­шись ему во сне, свя­тые от­ро­ки ска­за­ли, чтобы те­ла их бы­ли остав­ле­ны в пе­ще­ре на зем­ле. В ХII ве­ке рус­ский па­лом­ник игу­мен Да­ни­ил ви­дел в пе­ще­ре эти свя­тые мо­щи се­ми от­ро­ков.

Вто­рич­но па­мять се­ми от­ро­ков празд­ну­ет­ся 22 ок­тяб­ря. (По од­но­му пре­да­нию, ко­то­рое во­шло в рус­ский Про­лог, от­ро­ки вто­рич­но усну­ли в этот день; по за­мет­ке гре­че­ской Ми­неи 1870 го­да, они в пер­вый раз усну­ли 4 ав­гу­ста, а про­бу­ди­лись 22 ок­тяб­ря. Свя­тые от­ро­ки упо­ми­на­ют­ся и в служ­бе цер­ков­но­го но­во­ле­тия – 1 сен­тяб­ря).

См. так­же: "Свя­тые семь от­ро­ков ефес­ских" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.