Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон на перенесение Нерукотворного Образа Господа Иисуса Христа

Память: 29 (16) августа

Глас 3.

Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, Сла́ва Тебе́.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Пло́тски изобрази́тися по на́м, И́же пре́жде Безпло́тный, благоволе́нием О́тчим, не отверги́йся зра́ка, дарова́ на́м Боже́ственное изображе́ние.

Неизме́нное естество́, О́тчий преде́л изве́стнейший, в челове́ческую пло́ть прише́дый, сво́йства на земли́ оста́вил е́сть на́м, возше́дый на Небеса́.

Коле́блемое ле́стию сопроти́вных достоя́ние Твое́ оправда́л еси́, Христе́, честны́ми Твои́ми сию́ утверди́в страстьми́ и зра́ка изображе́нием.

Подоба́ше принести́ся к Ца́рствующему все́ми гра́ды Небесе́ и земли́ Царя́, о́браза начерта́нию, е́же о́н, воплоще́йся самоде́тельно, омочи́л е́сть, царя́, и христолюби́вых поспеше́ньми.

Богоро́дичен: От чи́стых Твои́х ложе́сн преесте́ственне пло́ть заи́мствовавый, И́же все́м подая́й е́же бы́ти челове́ком, Пренепоро́чная, ви́дяшеся, не отсту́пль, иде́же бе́ пе́рвее.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Оде́ждею доброде́телей оде́ял еси́, Спа́се, честну́ю Це́рковь, подви́гнув царе́во се́рдце защище́ние взыска́ти Твоего́ подо́бия.

Обнажи́ти хотя́ до́брая и вре́менем ума́лити, и́же за́висти роди́тель рука́м скве́рным сия́ предаде́ безсту́дне, но обличи́вся, всу́е помышля́я.

Све́тло ра́довашеся иногда́ Дави́д, лику́я пред киво́том святы́м, и ны́не ски́птры прие́м управля́ти ца́рския, мно́жае ра́дуется Боже́ственному изображе́нию.

Тебе́, созда́вшему челове́ка по о́бразу пе́рвее, во е́же вообрази́лся еси́ а́бие за милосе́рдие, те́м прие́мша Тя́ вои́стинну подо́бие неизме́нное, со А́нгелы, Христе́, сла́вим.

Богоро́дичен: Из ко́рене вся́ко отсещи́ пра́отца хотя́й, Тво́й Сы́н, Де́во, прозя́бшее преслуша́ние, из чре́ва Твоего́, Чи́стая, прие́млет все́ челове́ческое.

Седа́лен, гла́с 1.

Еде́сский ца́рь все́х Царя́, не ски́птры, ниже́ во́и, но мно́жества чуде́с сло́вом износя́щаго, позна́в Тя́, моля́ше: богочелове́чное к себе́ получи́ти, во о́бразе же, я́ко узре́ Тя́, взыва́ше: Бо́г Ты́ и Госпо́дь.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Сла́дкое у́бо со́лнце, озаря́ющее очеса́, сладча́йшее же зре́ние Твоего́, Христе́, подо́бия, я́ко то́ у́бо чу́вственная, сие́ же у́мная светозаря́ет.

Кре́пость оскуде́ исма́ильтеская: десни́цы бо ору́жия Кре́стнаго все́ огражде́ние державному́дренный ца́рь в свое́й земли́ положи́.

Кня́зи вси́ и судии́ земли́, благослови́те Христа́, с первосвяще́нники, и святи́тели дне́сь, и все́ми людьми́, Того́ зре́ния сподо́бльшиися.

Богоро́дичен: Соблюде́нну бы́ти Твоему́ гра́ду, Пречи́стая, невреди́мо от наше́ствия ва́рварскаго, моли́ся, мо́лимся, се́ бо коли́ко на́нь наве́тницы созида́ют.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Ма́л Тебе́ гра́д прия́телище дре́вле предугото́ва, Христе́, его́же Фадде́я прише́ствие неду́г пременя́ет, и руки́ Твоея́ писа́ние, и Боже́ственное напеча́тание лица́ Твоего́.

Благода́тей Твои́х дарова́ния, Христе́, преумно́жишася: я́же бо пе́рвее Еде́са не́дрствовавши хваля́шеся, но́вый же прие́мши Ри́м ра́дуется.

О́чи Госпо́дни на пра́ведныя лю́ди, и у́ши на моли́тву люде́й благочестивному́дрствующих, чту́щим Его́ подо́бие благоле́пно самопи́санное.

Богоро́дичен: Уста́ви, Де́во, враго́в настоя́ния ча́стая, разруши́ сове́ты и́х, достоя́нию Твоему́ помози́: зри́ши бо, я́ко отча́яхомся, озло́бленнии.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́т бы́сть, но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: Тво́й бо о́браз нося́, Страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де. Приглаша́ше же кустоди́и: храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Красне́йший добро́тою, Спа́се, па́че все́х сыно́в челове́ческих: а́ще бо ни виде́ния имя́ше, ниже́ добро́ты во вре́мя стра́сти, но су́щим вся́ просвеща́ше и явля́ше Твоего́ зра́ка виде́ние. Его́же подо́бия на обетша́вшем ру́бе изображе́ние, я́коже сокро́вище, на́м дарова́ся.

Кре́пости, нанесе́нныя от ага́рянскаго мно́жества, я́коже от иноплеме́нных киво́т Изра́илю но́вому, лица́ Твоего́ ны́не к сему́ даде́ изображе́ние Твое́, Христе́, и сла́ву, ю́же стяжа́: ниже́ бо подоба́ше лже́, свята́я псо́м предпомета́ти.

Неве́дущу о ца́рствии Твое́м Небе́снем, к нему́же на́с, Благи́й, из тле́нных и до́лу лежа́щих возве́л еси́, И́же невеще́ственными Херуви́мы непристу́пен, снизше́л еси́ да́же до а́да, Твоего́ апо́стола ко А́вгарю, Христе́, посла́л еси́, та́инство умудря́юща.

Богоро́дичен: От кре́пости руки́ Твоея́, Спа́се, ны́не оста́х а́з: но ра́ны Твоя́ удали́л еси́ от мене́ моли́твами неискусобра́чно Ро́ждшия Тя́, Сло́ве, да не оста́виши мене́ бу́рею грехо́вною погружа́тися и лю́те пла́вати, Еди́не Изба́вителю.

Конда́к, гла́с 2.

Неизрече́ннаго и Боже́ственнаго Твоего́ к челове́ком смотре́ния, неопи́санное Сло́во О́тчее, и о́браз непи́санный, и богопи́санный победи́телен, ве́дуще нело́жнаго Твоего́ воплоще́ния, почита́ем, того́ лобыза́юще.

И́кос:

Уверя́я челове́ком Госпо́дь вочелове́чения Своего́ та́йну ужа́сную, самопису́ет богому́жный Сво́й о́браз на убру́се, и первообра́зное у́бо возне́с от горы́ Елео́нския, на престо́ле спосажда́ет О́тчи, покланя́тися от безтеле́сных А́нгел. Подо́бию же первообра́знаго на́м дарова́ покланя́тися: Его́же объе́млюще душе́ю же и се́рдцем, почита́ем, того́ лобыза́юще.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но, посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Глаго́лом у́бо вся́ку боле́знь, Сло́ве Бо́жий, отгна́л еси́, по земли́ ходя́й, но, ко Оте́ческому престо́лу восходя́й, изображе́нием исцеля́еши на́шу боле́знь.

Сло́вом вся́ческая созда́вый и вообра́жся в чужде́е, зра́ка Твоего́ оста́вил е́сть на́м сво́йственная, я́же подъе́млюще, в ра́дости весели́мся.

От всея́ души́ поиска́в сво́йства Твоего́ напеча́тание ве́рный ца́рь, я́коже иска́ше, та́ко и получи́, Го́споди, взаи́м обре́т Боже́ственнаго жела́ния исполне́ние.

К Боговиде́нию о́чи угото́вим и досто́йно потщи́мся ви́дети о́браз Христо́в всечестны́й, во спасе́ние на́ше.

Богоро́дичен: Осужде́ния дре́вняго разреши́ся челове́чество Рождество́м Твои́м: Тя́ бо, еди́ну небе́с ши́ршую, обре́т, Всенепоро́чная, Бо́г в Тя́ всели́ся.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное, и совоку́плени, и́мже, не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже у́бо лице́м к лицу́ наде́ющеся Тя́, Го́спода, приити́, вси́ гра́да избра́ннейшии лю́дие сре́тение чуде́сно Ти́ сотворя́ют, архиере́ов Боже́ственный предводя́й ли́к. На и́хже ра́мех носи́мый и к достоя́нию Твоему́ влага́емь, Ще́дрый, почи́л еси́ в хра́ме Ма́тере Твоея́.

Уста́ незло́бивых дете́й к пророкоуби́йственному Тя́ дре́вле ше́ствующа гра́ду песносло́вяху, но со́нм собо́рища евре́йскаго беззако́нный уби́йственную ру́ку вооружа́ше, свире́пеющую на Тя́. Ны́не же зако́нный гра́д, вси́, ку́пно предте́кшии, я́ко Соде́теля Тя́ зря́, ра́дуется, прие́мля о́браз зра́ка Твоего́.

Па́че Моисе́я Богови́дца, богопи́санныя скрижа́ли прие́мшаго, возвели́чился еси́, честны́й местонача́льниче, прие́м честно́е посла́ние Бо́жия Сло́ва, блажа́щее Тя́, благоче́стию ве́ровавшаго, и́же ника́коже ви́де чудоде́йствия.

Богоро́дичен: Пло́ть произво́ливый носи́ти, Вели́каго Сове́та О́тча А́нгел, во утро́бе Твое́й, Пречи́стая, соверше́нно де́йствовася, и Тя́, Ма́терь, до́ле описа́, Чи́стая, и истле́вшее обнови́ челове́ческое естество́. Его́же благослови́м вси́, я́ко Зижди́теля, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Стра́нствия Влады́чня и Безсме́ртныя Трапе́зы на Го́рнем ме́сте высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

Изблева́ на Тя́ наро́д неразу́мный, Спа́се, и вме́сто благоде́тельства безме́стная де́рзостне Ти́ протяже́, но мы́, и́же дале́че отстоя́щии, страстьми́ Твои́ми сыноположи́хомся.

По́мощь на враги́ благочести́вым и ве́рным пода́ждь лю́дем, я́ко зна́мение пло́ти Твоея́, я́коже необори́мое, Влады́ко, стяжа́вше огражде́ние, си́ми да ви́дят спасе́ние свое́.

О́бразе неизме́нный Оте́чь, Сия́ние сла́вы Присносу́щнаго Све́та, печа́ть Вы́шняго, Сло́ве, Си́ло и Му́дросте, Тя́ богосло́вящим Благопремени́тель бу́ди.

Богоро́дичен: Ви́дено бы́сть на земли́ плотоно́сное Сло́во, сугу́бо естество́м из Тебе́, Всенепоро́чная, возда́нием Божества́, в еди́ной Ипоста́си, несме́сне соедини́вся смеше́нию, Его́же сла́вим.

Свети́лен.

Све́т невече́рний, Христе́, просвети́ на́с лица́ Твоего́ зра́ком, и све́тлости святы́х сподо́би, егда́ ся́деши возда́ти кому́ждо по дело́м его́, моли́твами ро́ждшия Тя́ Богоро́дицы.

Yandex Metrika