Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон предпразднству Просвещения (Богоявления Господня) второй

Глас 6.

Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, Сла́ва Тебе́.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Покры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля, Иорда́нския струи́ спря́товает и кры́ет, мое́ ны́не очища́я челове́ческим очище́нием: сла́вно бо просла́вися.

Го́споди Бо́же мо́й, светоиме́нное пе́ние и предпра́зднственную пе́снь Тебе́ пое́м, Боже́ственным явле́нием та́инственно обно́вльшему на́с и к све́тлости Боже́ственней возводя́щему.

Горе́ преве́чна и до́ле но́во я́вльшася Тя́, преми́рная и земна́я, Спа́се, ужаса́хуся зря́ще, и е́же па́че сло́ва Твое́ воспева́ху снизше́ствие.

Да Твоея́ сла́вы вся́ческая испо́лниши, Тебе́ Сама́го истощи́л еси́ да́же и до ра́бия о́браза. Ны́не же дла́ни раба́ подклоня́еши главу́ ра́бски, мое́ назда́ние благоутро́бно очища́я.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Тебе́, на вода́х Основа́вшаго всю́ зе́млю неодержи́мо, тва́рь, ви́девши пло́тию кры́емаго в вода́х, у́жасом мно́гим содержа́шеся, — не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди, — взыва́ющи.

О́бразы пе́рвее проро́ками показа́л еси́ Твоего́ Богоявле́ния, ны́не сокрове́нная де́йствами сказа́л еси́, я́вль та́йны челове́ком дне́сь, подая́ но́вое возрожде́ние.

Простре́ Иорда́н во́ды, я́ко плещи́, с тре́петом прия́ти Зижди́теля, теле́сно креща́емаго и вся́ освяща́ющаго, — не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди, — взыва́ющия.

Ве́лие ко спасе́нию напу́тие креще́нием подае́т Христо́с чу́вствующим Его́ Боже́ственное осия́ние, с весе́лием пою́щим: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Е́же ко креще́нию Твое́ прише́ствие прови́дя, Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: на мо́ре ко́ни Твоя́, во́ды мно́ги наве́л еси́, Спа́се, смуща́ющия.

Я́вльшуся Тебе́ те́лом, освяти́ся земля́, во́ды благослови́шася, не́бо просвети́ся, ро́д же челове́ков го́рькаго мучи́тельства вра́жия изба́вися.

Глаго́лом Боже́ственным ны́не Предте́ча из пусты́ни гряде́т ко Иорда́ну, глаго́ля: пока́йтеся, прибли́жися бо небе́сное Ца́рство, призыва́я вся́ к сла́ве Бо́жией.

Превраще́й пе́рвее мо́ре в су́шу, и исто́чники от несеко́маго источи́в, прегреше́ний очище́ние ны́не содева́ет во Иорда́нских струя́х огне́м Ду́ха.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, к на́м ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Све́т ви́дев Невече́рний, из но́щи у́треневав, взыва́ше: просвеще́ннии, прииди́те, омы́йтеся водо́ю Боже́ственною и Ду́хом я́ве и ду́шу, и те́ло очи́стите.

Новотвори́ши земноро́дныя, Но́в Ада́м бы́в Соде́тель, огне́м, и Ду́хом, и водо́ю стра́нное соверша́я возрожде́ние и обновле́ние чу́дное, кроме́ сокруше́ния и горни́л креще́нием богоде́тельным новотворя́.

Ду́хом ду́ши новотвори́ши, водо́ю же освяща́еши те́ло сложе́ное, живо́тна назида́я челове́ка: сугу́бому бо сро́дная потре́бно, лечбы́ му́дрым про́мыслом прино́сиши, я́ко Вра́чь теле́с и ду́ш.

От Чи́стыя, проше́д, рожде́йся из Отца́ пре́жде веко́в, к су́щему из непло́дныя прише́л еси́, прося́ я́ко Челове́к креще́ния, но от воды́ та́инственно Ду́хом соде́лал еси́, Спа́се, многоча́дну Це́рковь, пе́рвее безча́дную.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́т бы́сть, но не удержа́н стра́хом Боже́ственный Крести́тель: а́ще бо и спря́товается прибли́житися Огню́ се́но, но, слы́шав, — оста́ви ны́не, — тече́, повеле́ние исполня́я я́ко ра́б, Боже́ственному же, свы́ше свиде́тельствующему гла́су, услы́ша Сы́на Преве́чнаго.

Написа́лся, но не порабо́тился еси́, ке́саревым повеле́нием повину́яся: а́ще бо и от рабо́ты утеше́ние на́м подая́, во́льно повину́ешися и да́ньствуеши дидра́хму, но зако́ном греха́ пе́рвее прода́нныя ны́ свободи́л еси́ ны́не и сыноположе́ния удосто́ил еси́.

Ца́рствуеши, но не ми́рски, естество́м сы́й Ца́рь, а́ще бо и по пло́ти от пле́мене Дави́дова роди́вся, престо́л ца́рствия, Спа́се, сего́ прия́л еси́, но сво́йственну и́маши держа́ву Ца́рствия со Отце́м пре́жде веко́в, при́сно и во ве́ки с Ду́хом.

Ца́рь у́бо, ми́ра Нача́льник и су́щих в вода́х дре́вле пронарече́ся, но удавля́ется Твои́м очище́нием и низлага́ется я́ко езе́рский пе́рвее легео́н. Ру́к же Твои́х, Спа́се, созда́ние, порабоще́нное от него́, держа́вною Твое́ю руко́ю свобожде́ния сподо́бил еси́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене преклоня́ет ве́рх и про́сит креще́ния от раба́, очища́я вопию́щия: Изба́вителю, Бо́же, благослове́н еси́.

Сече́тся струя́ пе́рвее ми́лотию Иорда́нская, прообразу́ющи креще́ние Твое́, и́мже и страсте́й растерза́ется хито́н, и нетле́ния оде́жда самотвори́тся вопию́щим Бо́гу: благослове́н еси́.

Бога́тна струя́, в себе́ бо прие́мши креща́ема Соде́теля, показа́ся исто́чник живо́тныя воды́ на спасе́ние на́с, песнопою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость Боже́ственную знамени́тельне образу́юще, погруже́нием в воде́ трикра́тным в креще́нии Христу́ совостае́м, тридне́вному воста́нию приобща́ющеся, и вопию́ще Христу́: благослове́н еси́ во ве́ки.

Еди́на благода́ть Отца́, Сы́на же и Ду́ха соверша́ющая да́ром жела́ющия ве́рно Боже́ственнаго креще́ния, сыноположе́ния восприе́мшия вла́сть, е́же вопи́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо водо́ю облачи́тся Опали́вый водо́ю пре́жде пра́веднаго же́ртву пресла́вно. Его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Избавле́ние гряде́т Христо́с креще́нием пода́ти все́м ве́рным: си́м бо Ада́ма очища́ет, па́дшаго возвыша́ет, низло́жшаго мучи́теля посрамля́ет, небеса́ отверза́ет, Ду́ха Боже́ственнаго низво́дит и нетле́ния прича́стие да́рует.

Преста́ ле́сть вра́жия, гла́с бо вопию́щаго в пусты́ни, — пу́ть Госпо́день, — зове́т, — угото́вайте и вся́ стези́ Его́ пра́вы твори́те, — повелева́ет, де́брь бо смиря́ется, естество́ земны́х возвыша́ется, гора́ и хо́лм же враго́в понижа́ется.

О, пресла́вных даро́в! О, Боже́ственныя благода́ти и несказа́нныя любве́! Се́ бо водо́ю очища́ет мя́, огне́м просвеща́ет мя́ и Ду́хом Боже́ственным соверша́ет мя́ Соде́тель и Влады́ка, ны́не во Иорда́не в мое́ обле́кся естество́, Безгре́шный.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Не рыда́йте всу́е, отча́яния тенета́ми удавля́еми, челове́цы, пови́ннии злы́х, но во умиле́нии души́ присту́пим Очища́ющему вся́, я́ко Еди́ному Чи́стому и Даю́щему проще́ние креще́нием.

Во стра́ннем Твое́м Рождестве́ пе́рвее из Де́вы преесте́ственно удиви́л еси́, Сло́ве Бо́жий. Ны́не же велича́ем, ве́лие та́инство соверша́я пресла́вно прича́стием честны́м, купе́ль многоча́дну Боже́ственным Ду́хом.

Земля́ освяти́ся Рождество́м Твои́м святы́м, Сло́ве, пове́дающим небесе́м звездо́ю сла́ву Твою́. Ны́не же водно́е естество́ благослови́ся, Тебе́ пло́тию кре́щшуся, и ро́д земноро́дных к пе́рвому взы́де па́ки благоро́дию.

Да ра́дуется земля́ вся́, не́бо да весели́тся, ми́р да игра́ет, ре́ки да пле́щут руко́ю, исто́чницы и езе́ра, бе́здны, моря́ да сра́дуются: прихо́дит бо Христо́с Ада́ма очи́стити и спасти́ Боже́ственным креще́нием.

Yandex Metrika