Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Снетогорская»

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Возжада́ душа́ моя́ воспе́ти Тя́, Влады́чице! Ку́ю пе́снь принесу́ Богоро́дице, недоуме́юся окая́нства моего́ ра́ди, свя́зан же ми́ язы́к и душа́ притре́петна е́сть, сло́во ми́ пода́ждь, Всепе́тая, во хвале́нии велича́ти Тя́.

От ле́т дре́вних сокрыва́шеся свяще́нное Твое́ изображе́ние, егда́ же в разоре́нней оби́тели жи́знь и́ноческая па́ки возроди́ся, благоволи́ла еси́, Пречи́стая, сокрове́нный о́браз яви́ти и ико́ну Твою́ на́м дарова́ти.

Сла́ва: Сла́вим Тя́, Богоневе́сто, ро́ждшую Христа́, Бо́га на́шего, Его́же моли́ поми́ловати ду́ши на́ша.

И ны́не: Воспои́м, вси́ лю́дие, Госпожу́ и Влады́чицу на́шу Богоро́дицу, То́ю бо безбе́дно мо́ре жите́йское прехо́дим и приста́нище спаси́тельное в Сы́не Ея́ обрета́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Благоволи́ла еси́, Госпоже́, я́ко святы́х оби́телей Пресла́вная Игу́мения, на Сня́тней горе́ чернори́зиц со́нм собра́ти, сего́ ра́ди и честну́ю ико́ну Твою́ в зна́мение ми́лости и неотсту́пнаго покро́ва Твоего́ дарова́ла еси́.

Пе́ние вся́кое побежда́ется песносло́вцев Твои́х, Богоро́дице, не возмога́ем, бре́ннии, досто́йно воспе́ти Тя́, ниже́ исчи́слити щедро́ты Твоя́, ни пове́дати смире́ния глубину́, ниже́ Боже́ственныя любве́ та́йну.

Сла́ва: В Тебе́, Пречи́стая, я́ко в чисте́йшем исто́чнице, почерпа́ем си́лы и утеше́ние, неоску́дно бо милосе́рдие и любо́вь Твою́ на на́с, гре́шных, преизоби́льно излива́еши и росо́ю умиле́ния жестосе́рдых ороша́еши.

И ны́не: Богоро́дице Де́во, в моли́твах Твои́х ми́р не оста́вила еси́, бу́ди на́м Путеводи́тельница во Оби́тели ве́чныя.

Седа́лен, гла́с 2:

Дне́сь, све́тло лику́юще, припа́даем всеблагогове́йно ко о́бразу Пречи́стей, и́мже покро́в Ма́терний оби́тели ми́лостивно дарова́ся.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве, на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

И́же на о́гненных Херуви́мех седя́й и пева́емый от Серафи́м, во Твою́ честне́йшую утро́бу сни́де, ложесна́ деви́ческая Престо́лом Божества́ соде́лав. Да́руй и на́м, о Госпоже́, хра́мы Ду́ха Свята́го досто́йны соде́латися.

Я́ко дре́вле ро́д изра́ильский в пусты́ни путеводи́вый, та́ко и ны́не Госпо́дь и́ноком, я́ко возлю́бленным ча́дом, Путеводи́тельницу ко спасе́нию, О́блак ле́гкий, Пречи́стую Ма́терь Свою́ явля́ет.

Сла́ва: Во еди́но и́ночествующих собра́вый, Го́споди, и заступле́ние и́м о́браз Пречи́стыя Ма́тере Твоея́ дарова́вый, источи́ благода́ть спаси́тельную, да не преста́нут воспева́ти: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

И ны́не: Вся́ проро́чества на Тебе́ испо́лнишася, и ору́жие кре́стное непоро́чную ду́шу Твою́ про́йде, сего́ ра́ди смире́ннейшею Послу́шницею во́ли Госпо́дни нарека́ем Тя́ и мо́лим: доброде́телию се́ю обогати́ стропти́вая сердца́ на́ша, скоропослу́шная А́гнице Пастыренача́льника Христа́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Что́ Тя́ нарече́м, о Благода́тная? Целому́дрие Твое́ и А́нгелом преди́вно е́сть, па́че сне́га убели́лася еси́ де́вства чистото́ю и святы́нею Твое́ю преизоби́льно ны́не ра́йская селе́ния благоуха́еши: ра́дуйся, де́вственная похвало́, велича́ем Тя́.

Чу́до Твое́, Богоро́дице, ужаса́ет и А́нгелы, вы́шши бо яви́лася еси́ вся́кия земны́я и Небе́сныя тва́ри, смире́нием превознесе́на и многоразли́чными добро́тами преукра́шена, селе́ние соде́лалася еси́ невмести́маго Зижди́теля Твоего́.

Сла́ва: Сла́вят Тя́ А́нгельских во́инств чинонача́лия: Гаврии́л преизя́щнейший о чистоте́ веща́ет, Михаи́л до́блественнейший о доброде́тели пое́т, естество́ же все́ безпло́тных со стра́хом и любо́вию, я́ко Бо́жией Ма́тери, покланя́ется.

И ны́не: К Тебе́, Влады́чице, припа́даем, обрести́ разреше́ние лю́тых ча́юще, израсти́ша бо греси́ на́ши плоды́ жестосе́рдия и омраче́ния. Озари́ ны́ све́том Сы́на Твоего́, во е́же спасти́ся на́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Измла́да Бо́гу посвяще́нная, во свята́я святы́х, Богоотрокови́це, пребыва́ла еси́, в зако́не Госпо́дни поуча́ющися. Сподо́би на́с твори́ти во́лю Госпо́дню и во оби́тели ве́чныя вни́ти.

Я́же о бра́це в Ка́не Галиле́йстей попече́ние име́вшая, предста́ни и ны́не хода́тайством Твои́м и умоли́ Го́спода душа́м на́шим весе́лию Небе́сному приобщи́тися.

Сла́ва: Прииди́те ны́не, празднолю́бцы, и́ночестии собо́ри и ве́рных собра́ние, воскли́кнем Госпоже́ и Влады́чице на́шей Богоро́дице: ра́дуйся, земли́ Пско́вския покро́ве и оби́тели Снетого́рския Отра́до и Утеше́ние.

И ны́не: Еле́й Ма́терния ми́лости Твоея́ преизоби́льно изле́й боле́знующим душа́м на́шим, я́ко да, скве́рны грехо́вныя совле́кшеся, возмо́жем чи́сте сла́вити Тя́ и от Тебе́ ро́ждшагося Го́спода.

Конда́к, гла́с 3:

Де́вы дне́сь свяще́нное торжество́ в Це́ркви соверша́ется: на Престо́ле бо Всецари́ца сла́вно возседи́т и подая́ние Боже́ственныя благода́ти на́м от Спа́са приле́жно хода́тайствует, А́нгели и челове́цы раболе́пно Влады́чице предстоя́т, на́с бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

И́кос:

Украси́ся ны́не, богоспаса́емый гра́де Пско́ве, име́я в себе́ го́ру Сня́тную богопокрове́нную, иде́же бо честны́й о́браз Богома́тере в хра́ме Рождества́ Ея́ сла́вно возсия́. Ли́цы и́ночестии и мирсти́и, вку́пе ра́дуйтеся: Иоаса́ф бо преподо́бный о святе́й оби́тели свое́й ко Пречи́стей Де́ве припа́дает и Довмо́нт благове́рный о земли́ на́шей Богоро́дице предста́тельствует, Михаи́л Арха́нгел с Гаврии́лом благове́стником Всецари́це слу́жат, на́с бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Настиго́ша ны́ супоста́ты лука́вии, и, я́ко в пещи́ о́гненней, от мно́жества искуше́ний обурева́емся, ороси́ ны́ иссо́пом моли́тв Твои́х и изведи́ из горни́ла стра́стнаго, да в ми́ре душе́внем вопие́м Ти́: ра́дуйся, Купино́, огне́м Божества́ не опа́льшаяся.

Я́коже дре́вле зе́млю Пско́вскую от инове́рных наше́ствия мно́гажды сохраня́ла еси́, та́ко и ны́не Взбра́нная Воево́да яви́ся, спаси́ ду́ши на́ша и набе́ги лука́вых супоста́т потреби́.

Сла́ва: Не престае́т ли́к и́ноческий по вся́ дни́ сла́вити Тя́, Всепе́тую Ма́терь Бо́га на́шего. Ты́ бо, я́ко благоуха́нный кри́н, чистото́ю де́вства благоуха́еши и ко а́нгельстей жи́зни мона́хов наставля́еши.

И ны́не: Приведи́ ны́, Госпоже́, в благоче́стии и пра́вде пожи́ти, возведи́, во е́же в преподо́бии и чистоте́ Сы́ну Твоему́ послужи́ти, да, избе́гше шу́иих, сопричте́мся десны́м и сподо́бимся отце́в Го́спода и Бо́га сла́вити во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Трие́ о́троцы в пещи́ вавило́нстей благоче́стием дре́вле спасо́шася, ду́ши же на́ша, грехо́м плене́нныя, на па́жить спаси́тельных за́поведей Христо́вых, Влады́чице, напра́ви, да непоро́чным путе́м оправда́ний Госпо́дних го́рняго Иерусали́ма дости́гнем.

Бо́га Преблага́го умоли́, Пречи́стая Богоро́дице, от бе́д лю́тых изба́витися на́м, любо́вию чту́щим Тя́, Всепе́тая.

Сла́ва: И́же кре́пость ве́ры отроко́в в пещи́ кре́постию огня́ искуси́вый и ре́вность па́че огня́ те́м пода́вый, све́тлым огне́м Божества́ Твоего́ гре́шныя ду́ши на́ша озари́, моли́твами Пречи́стыя Ма́тере Твоея́.

И ны́не: Предста́ Цари́ца одесну́ю Спа́са в ри́зах позлаще́нных оде́яна и мно́гими доброде́тельми преукра́шена, Боже́ственным же смире́нием преиспещре́на, взыва́ющи: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Велича́ет Богоро́дицу Пречи́стую Небе́сная Це́рковь и земна́я вку́пе, Отроча́ бо даде́ся на́м, я́ко до́ждь на руно́ в де́вственную утро́бу Тоя́ сни́де и чре́во простра́ннее небе́с соде́ла.

Вси́ святи́и о Тебе́ ра́дуются, проро́цы же исполне́нию предрече́ннаго лику́ют: Сло́во бо Единоро́дное, во Оте́ческих не́дрех безнача́льно седя́щее, на руку́ Ма́тере Де́вы отроча́ зри́тся, Емману́илом нарица́емое.

Сла́ва: Пресла́вная Бо́жия Ма́ти и святы́х А́нгел святе́йшая, немо́лчно воспева́ем Тя́ се́рдцем и усты́: ра́дуйся, кро́тостию препросла́вленная; ра́дуйся, вели́чием смире́ния превознесе́нная.

И ны́не: Рождество́м Твои́м, Пречи́стая, спасе́ние на́м прии́де, го́рняя бо до́льним совокупи́шася. Те́мже вопие́м Ти́: ра́дуйся, Прозябе́нием чревоноше́ния благослове́ние ми́рови источи́вшая.

Свети́лен:

Ма́ти Све́та, Благослове́нная Богоро́дице, просвети́ омраче́нная сердца́ на́ша огне́м любве́ Боже́ственныя, да, то́ю просвеща́еми, востече́м ко Све́ту все́х све́тов, Сладча́йшему Сы́ну Твоему́.