Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Умиление» Серафимо-Дивеевская

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 августа (19 июля ст. ст.); 10 августа (28 июля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Умили́ся, уми́лостивися, умилосе́рдися, Влады́чице, на мя́, гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ Твоего́, дерза́ющаго воспе́ти Твоя́ чудеса́.

Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, не отри́ни мене́, окая́ннаго и нечи́стаго, дерза́ющаго пе́ти Твоя́ чудеса́, Умиле́ние.

Ина́го прибе́жища и те́плаго предста́тельства к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему не и́мам, Всепе́тая, те́мже сподо́би мя́, многогре́шнаго, восхвали́ти Твоя́ чудеса́.

Ле́ностию одержи́мь и страстьми́ обурева́емь е́смь а́з, неключи́мый ра́б Тво́й, Влады́чице, недоуме́ю по достоя́нию восхвали́ти и просла́вити Твоя́ чудеса́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Еди́н а́з, окая́нный, житие́м согреши́х па́че все́х челове́к, Пречи́стая, но, на щедро́ты Твоя́ упова́я, зову́: душе́внаго мя́ умиле́ния сподо́би.

Никто́же, прибега́яй с ве́рою под Боже́ственный Покро́в Тво́й, Влады́чице, то́щь от Тебе́ исхо́дит, те́мже и а́з, многогре́шный, дерза́я, зову́: Боже́ственнаго мя́ умиле́ния сподо́би.

Иа́ков, ле́ствицу Боже́ственную ви́дев, рече́: степе́нь Бо́жия сия́, Я́же еси́ Ты́, Препе́тая; те́мже молю́ Тя́: блага́го восхожде́ния к доброде́тели и мене́, лю́те недосто́йнаго, сподо́би.

Ю́же все́м благопослу́шную в ско́рбех и обстоя́ниих душе́вных и теле́сных яви́ Тя́ Госпо́дь, Богоро́дице Блага́я, та́ко и мне́, лю́те обурева́емому страстьми́ безме́стными, сле́зы умиле́ния пода́ждь и Твоего́, Де́во, Ма́терняго заступле́ния сподо́би.

Седа́лен, гла́с 5:

Превзыдо́ша главу́ мою́ греси́ мои́, Влады́чице, оскверне́н и́ми е́смь, и не́сть исцеле́ния в пло́ти мое́й, но Ты́, Многоблагоутро́бная, да́руй души́ мое́й сле́зы покая́ния на очище́ние скве́рн грехо́вных и теле́сныя неду́ги уврачу́й, Врача́ вся́ческих и Го́спода ро́ждшая.

Сла́ва, и ны́не: Ра́ны душе́вныя привлеко́ша на мя́ и боле́зни теле́сныя, Влады́чице, но Ты́, я́ко Преми́лостивая, обоя́ исцели́, подава́ющи мне́ неоску́дный да́р духо́внаго умиле́ния, и да непреста́нно сла́влю Твое́ всемо́щное заступле́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Иде́же осени́т благода́ть Твоя́, Влады́чице, та́мо вся́кая ско́рбь потребля́ется, весе́лие же водворя́ется, ея́же и мене́, недосто́йнаго, сподо́би, вопию́ща: ра́дуйся, Богоро́дице, все́х ра́достей Ра́досте.

Сле́з не и́мам, окая́нный а́з, ниже́ душе́внаго умиле́ния, но Сама́, я́ко Милосе́рдая, сия́ ми́ пода́ти благоволи́, да взыва́ю: ра́дуйся, Де́во Пречи́стая, все́х ра́достей Ра́досте.

Не́мощна мя́ су́ща и окая́нна стру́пы грехо́вными, уврачу́й, Пречи́стая, милосе́рдия Твоего́ еле́й излива́ющи, и воздви́гни пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Влады́чице, все́х ра́достей Ра́досте.

Омрачи́хся умо́м в жите́йских сласте́х, но Ты́, Влады́чице, све́те помраче́нныя души́ моея́, разгони́ тьму́ страсте́й мои́х, да просве́щся Тобо́ю, вопию́: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Доко́ле поно́сит вра́г и низлага́ет до́лу мя́, немощна́го и разсла́бленнаго лю́те душе́ю и те́лом: умили́ся, Влады́чице, и низложи́ борю́щих мя́ враго́в, Всепе́тая, души́ мое́й ми́р подава́ющи.

Вы́шши все́х А́нгел и Арха́нгел яви́лася еси́, Чи́стая Богоотрокови́це, те́мже молю́ Тя́, стре́лы вра́жия, на мя́ изощре́нныя, сокруши́ти, души́ ми́р подава́ющи.

Доко́ле, душе́ моя́, пребыва́еши в прегреше́ниих, конца́ не иму́щи грехо́вному обы́чаю, возни́кни из глубины́ зо́л, взира́ющи держа́вному заступле́нию Пречи́стыя, всегда́ на по́мощь тебе́ ско́рыя и благода́тию Свое́ю ми́р души́ и те́лу подава́ющия.

Ра́дость, и весе́лие, и ра́дование Боже́ственное, Де́во Неискусому́жная, на́м умно́жися Бо́жие: се́ бо, пла́чущиися лю́те, ра́дуемся моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ра́дости Боже́ственнаго вели́чия, я́ко от нача́ла на́м весе́лия, благодаре́ния гла́сы прино́сим, приле́жно почита́юще Ю́, я́ко Предста́тельницу на́шу.

Досто́йно Ти́ пе́снь ра́дования, Чи́стая Де́во, веселя́щеся, прино́сим, изба́вльшеся от бе́д Твои́ми моли́твами.

А́нгельстии язы́цы досто́йно Твоя́ хвалы́ воспе́ти не мо́гут, Чи́стая, мы́ же ны́не, ра́бски взе́мшеся, ра́дование Гаврии́лово прино́сим Ти́.

Я́ко Боже́ственное прибе́жище, мы́ покро́в Тво́й вси́ стяжа́вше к Бо́гу, в напа́стех, и в гоне́ниих, и гресе́х к Тебе́ прибега́ем и Тобо́ю измене́ние прие́млем, Пречи́стая.

Конда́к, гла́с 3:

Ю́же подража́я непло́дную смоко́вницу, а́з, окая́нный, умиле́ния плода́ отню́д не приношу́ и посече́ния страшу́ся, но, взира́я к чудотво́рней ико́не Твое́й Умиле́ния, Влады́чице, стеню́ от се́рдца и вопию́: умили́ся, Благосе́рдая, и мне́, окамене́нному се́рдцем, благоволи́ пода́ти душе́вное и серде́чное умиле́ние.

И́кос:

Превзыдо́х грехи́ мои́ми блудни́цу, и блу́днаго, и мытаря́, и разбо́йника, и ниневи́тяны, а́з еди́н, окая́нный па́че все́х челове́к, и, лиши́вся благода́ти и дерзнове́ния ко Го́споду, стеню́ от се́рдца и вопию́: Тя́ Хода́таицу и Спору́чницу спасе́ния многогре́шней души́ мое́й благосотвори́, подаю́щи ми́ душе́вное и серде́чное умиле́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ре́ку неисчерпа́емую ми́лости Твоея́ к гре́шным все́м, Влады́чице, излива́еши, те́мже молю́: напои́ мою́ жа́ждущую ду́шу и изсо́хшее грехи́ се́рдце мое́ ороси́, да, благословя́, воспою́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

И́же все́м благопослу́шная в ско́рбех и обстоя́ниих душе́вных и теле́сных, Влады́чице, не отве́ржи и мене́, недосто́йнаго, но сподо́би пе́ти: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не отри́ни, Богоро́дице, мене́, уязвле́ннаго сове́том змии́ным, не возгнуша́йся мене́, смра́днаго грехи́ мно́гими, но сподо́би всегда́ пе́ти: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Егда́ престо́ли на Су́д поста́вятся и Суди́щу Христо́ву предста́нут вси́ земноро́днии, тогда́ яви́ мне́, Влады́чице, Ма́тернее Твое́ заступле́ние, неоску́дную по́мощь, вопию́щу: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Стра́ха мя́ изба́ви, о Влады́чице, зло́бы и возду́шных мыта́рств. Покажи́ на мне́, недосто́йнем, ве́лию ми́лость Твою́, воспева́ющем: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Изба́ви мя́, Пренепоро́чная, озлобле́ния злы́х челове́ков и лука́вых бесо́в, трепе́щут бо и́мене Твоего́ вели́каго, я́ко ды́м исчеза́ют; мене́ же во умиле́нии се́рдца сподо́би пе́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Те́мныя вла́сти кня́зя, всегда́ борю́щаго мя́, немощна́го и уны́лаго, разжже́нныя стре́лы угаси́, Всепе́тая, и сподо́би мя́ благода́рственно воспева́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́ние мое́ приими́ убо́гое, Всеми́лостивая Госпоже́ Де́во, Влады́чице Богоро́дице, Ма́терним Твои́м милосе́рдием покрыва́ющи пою́щия: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Егда́ изнемога́ти кре́пости мое́й во исхо́де души́ мое́й гре́шней от окая́ннаго и скве́рнаго сего́ телесе́, тогда́ наипа́че яви́ на мне́, недосто́йнем, кре́пкую мы́шцу Твою́, Всеблага́я, да́ждь в ча́с сме́рти моея́ ра́достно взыва́ти Тебе́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ни́щ и убо́г е́смь от де́л благи́х, не имы́й умиле́ния душе́внаго, Преми́лостивая, Ты́ Сама́ да́рствуй ми́, да благода́рственно вопию́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Иссо́пом милосе́рдия Твоего́ окропи́ мя́, Пречи́стая, да очи́щуся от тя́жких и лю́тых беззако́ний мои́х и во умиле́нии души́ да взыва́ю от се́рдца: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Чи́стая Присноде́во.

Е́же помы́слих в души́ мое́й, по си́ле принесо́х пе́ние Тебе́, Влады́чице, не отри́ни у́бо обы́чным Твои́м милосе́рдием и не омерзи́ мно́ю, многогре́шным и нечи́стым, но сподо́би всегда́ во умиле́нии пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Свети́лен.

Те́плое заступле́ние в беда́х, и Помо́щницу, и к Бо́гу примире́ние, Е́юже тли́ изба́вихомся, Богоро́дицу, ве́рнии, ублажи́м.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ Предста́тельницу и́мамы, гре́шнии, о Пречи́стая Де́во, Ты́ благопремене́нна сотвори́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего Ма́терними Твои́ми моли́твами.

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри "Уми­ле­ние" Се­ра­фи­мо-Ди­ве­ев­ская при­над­ле­жа­ла пре­по­доб­но­му Се­ра­фи­му Са­ров­ско­му, бы­ла его ке­лей­ной ико­ной. Еле­ем от лам­па­ды, го­рев­шей пе­ред этой свя­той ико­ной, пре­по­доб­ный по­ма­зы­вал боль­ных, ко­то­рые по­лу­ча­ли по­сле по­ма­за­ния ис­це­ле­ние. По­движ­ник на­зы­вал ико­ну "Уми­ле­ние" - "Всех ра­до­стей Ра­дость", и пе­ред ней он скон­чал­ся на мо­лит­ве 2 ян­ва­ря 1833 го­да. По­сле смер­ти пре­по­доб­но­го Се­ра­фи­ма са­ров­ский на­сто­я­тель о. Ни­фонт от­дал свя­тую ико­ну "Всех ра­до­стей Ра­дость" сест­рам Ди­ве­ев­ской Се­ра­фи­мов­ской оби­те­ли.