Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Югская»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 июня (03 июня ст. ст.); 10 августа (28 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

О Тро́ице Вседержи́тельная и Еди́нице Трисо́лнечная, ду́шу мою́, и се́рдце, и у́м, молю́, просвети́вши и благода́тию освяти́вши, к Боже́ственней Твое́й любви́, Преблага́я, возведи́ и наста́ви благоче́стно пе́ти благосе́рдие Присноде́вы Благослове́нныя.

Блага́го Царя́ Блага́я Ма́ти, И́же все́м благопослу́шная в проше́ниих и всеси́льная в благодея́ниях! Благода́ть све́та Твоего́ и на́м возсия́ и облагодати́ дне́сь, о Богоблагода́тная, пе́снь Тебе́ пе́ти начина́ющия.

Лико́м а́нгельским вино́вно е́сть ра́дости Твоего́, Влады́чице, настоя́щаго торжества́ славосло́вие, сии́ бо дне́сь дви́жутся к похвале́нию, мы́ же, бре́ннии, что́ Ти́ принесе́м? – то́чию усе́рдная благода́рствия.

Арха́нгельский гла́с пое́м Ти́: ра́дуйся, Чи́стая. А́ще и недосто́йни есмы́, за бла́гость у́бо се́й приими́, Влады́чице, све́том ми́лости Твоея́ на́с просвеща́ющи и благода́ть все́м подаю́щи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Гряди́те, ве́рнии, на пресла́вное виде́ние, зри́те на высоте́ благоле́пно сия́ющу пречи́стым Свои́м о́бразом Де́ву Пречи́стую, на́с благода́тно посеща́ющу, благове́рно пою́щих: не́сть пречи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.

Освяща́ется, Богоро́дице, Твое́ю благода́тию вся́к у́м ве́рных и возвыша́ется чу́дным ико́ны Твоея́ прише́ствием. Ю́же благоче́стно почита́ющих и Тебе́ ве́рно сла́вящих сподо́би, Влады́чице, на́с, рабо́в Твои́х, Вы́шнего прича́стия.

Да́ждь на́м ненаве́тно Небе́сную ше́ствовати стезю́, Богоневе́стная, на Боже́ственная дея́ния на́с укрепля́ющи, я́ко да Твои́м, Де́во, заступле́нием злоко́зненнаго пути́ укло́ньшеся, присносу́щныя сла́вы бу́дем о́бщницы.

А́нгелов Творца́, и́стиннаго Све́та, Христа́, неизрече́нно из Тебе́, Богома́ти, возсия́вшаго, луча́ми омраче́нныя на́ша ду́ши и сердца́ просвети́ и благода́тию Твое́ю, о Благода́тная, освяти́, к Го́рняго све́та раче́нию наставля́ющи.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Творе́ц все́х и Созда́тель, вседержи́тельною си́лою нося́й вся́ческая, о́бразом Свои́м Боже́ственным и Твои́м, Де́во, дне́сь чудоно́сным пресла́вно прии́де, на руку́ Твое́ю, Чи́стая, носи́мь, на спасе́ние челове́ком и исцеле́ние.

Неизрече́нному Бо́жию дарова́нию – ико́не Све́та Христа́ и Пречи́стыя Де́вы, прииди́те, ве́рнии, поклони́мся и с любо́вию припаде́м, вопию́ще: низпосли́, о Благода́телю, ро́ждшия Тя́ ра́ди Присноде́вы Благосе́рдыя, благода́ть и ми́лость на́м, рабо́м Твои́м.

А́нгелов Цари́це, мы́сленный Киво́те зако́ннаго па́че Киво́та, пречи́стый Тво́й о́браз неизрече́нными чудесы́ и благода́тьми Бо́г украси́ и просла́ви и А́нгелом почита́ти Того́ повеле́, с ни́миже о на́с Ему́, о Всепе́тая, моли́ся, сла́вящих спаси́тельное Его́ смотре́ние и Твое́, е́же бо на́м спасе́ние улучи́ти.

Я́же по благода́ти дарова́нная, от Бо́га Помо́щнице на́м все́м, христиа́ном, Того́ моли́, Всеблага́я и Всенепоро́чная, я́ко да пре́зрит на́ша безчи́сленная согреше́ния и изба́вит пла́меннаго томле́ния, и тьмы́ кроме́шныя, и му́ки вся́кия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренюет ду́х мо́й к Тебе́, Бо́же, от Отца́ рожде́нному неизрече́нно и воздви́гнувшему ро́г спасе́ния на́м.

Ты́, о Благода́тная, в ми́лостивном Твое́м дне́сь благоволе́нии боголе́пным явле́нием страну́ на́шу благода́тно просвети́ла еси́ и та́инственное све́та Твоего́ просвеще́ние ми́ру низпосла́ла еси́, к све́ту Вы́шния сла́вы, Богоро́дице, ве́рныя возводя́щи.

Омрачи́хомся по́мыслы, отягчи́хомся грехи́, недоуме́ем светоно́сныя благода́ти и ми́лости Твоея́ испове́дати, Влады́чице, но, о Пресвята́я Де́во, просвети́ на́с и обогати́ та́инственными Твои́ми дарова́нии Боже́ственных жела́ний, к све́ту пра́ваго пути́ направля́ющи.

Благоче́стно отвсю́ду, о Богома́ти, к пречестне́й Твое́й ико́не притека́ющия, и усе́рдно покланя́ющияся, и ве́рно везде́ Тя́ призыва́ющия предвари́, от бе́д вся́ких спаса́ющи, и лю́тых неду́г избавля́ющи и ду́хи лука́выя прогоня́ющи, тишину́ и здра́вие подаю́щи все́м, Влады́чице.

Лю́тыми помышле́нии и скве́рными воспомина́нии от лука́вых враго́в, стужа́емых зе́льне, не оста́ви на́с, ниже́ пре́зри, Богороди́тельнице, но осени́, Твое́ю благода́тию, покрыва́ющи от си́х, и заступа́ющи, и спаса́ющи от все́х и́х наве́т, о Богоблаже́нная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

А́ер простра́нный и земля́ на́ша, Цари́це, в пресла́вном Твоея́ ико́ны прише́ствии чуде́с и Боже́ственных даро́в благода́тию Твое́ю испо́лнися во утвержде́ние благоче́стия и все́х ве́рных, Всепе́тая, е́юже дне́сь и супоста́ты низлага́ются и сла́вящии Тя́ кре́пце утвержда́ются.

Гра́де Бо́жий, селе́ние свято́е, Де́во Богоневе́стная, сохрани́ от сопроти́вных нахожде́ния и от все́х наве́т вра́жиих святы́й до́м Тво́й и вся́ гра́ды и страны́ христиа́нския, любо́вию пою́щия Тя́ и ве́рно почита́ющия пречи́стый о́браз Тво́й.

Освяще́ние, здра́вие и спасе́ние всегда́ подава́й душа́м же и телесе́м на́шим, о Ма́ти Бо́жия, благоче́стно покланя́ющимся ико́не Твое́й Боже́ственней, и усты́ и се́рдцем благогове́йно со стра́хом целу́ющим, и ве́рою от души́ Тя́ при́сно сла́вящим.

Держа́вный покро́в и сте́ну необори́му, стяжа́вши Тя́, Присноде́во Богоро́дице, упова́ние на Тя́ с Бо́гом возлага́ем, ве́рнии, и приле́жно мо́лим: си́лою Твое́ю стре́лы вра́жия и ко́зни вся́ бесо́вския не́мощны, я́ко младе́нчески, покажи́ и недействи́тельны, кре́пкая на́ша Помо́щнице.

Конда́к, гла́с 8:

Притеце́м, лю́дие, к Де́ве и Богоро́дице Цари́це, благодаря́ще Христа́, Бо́га на́шего, и, к Тоя́ чудотво́рней ико́не уми́льно взира́юще, припаде́м и возопие́м Е́й: о Влады́чице Мари́е, присети́вши страну́ сию́ Твоего́ честна́го о́браза явле́нием чуде́сно, спаса́й в ми́ре и благовре́менстве страну́ на́шу и вся́ христиа́ны, насле́дники показу́ющи Небе́сныя жи́зни, Тебе́ бо ве́рно зове́м: ра́дуйся, Де́во, ми́ру спасе́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

А́нгелом гове́йный о́браз Тво́й, Влады́чице, неизрече́нною при́сно благода́тию сия́ет и си́лою, дне́сь бо того́ дарова́нии земны́я просвеща́еши, и к Небе́сным наставля́еши, и к ве́чному животу́ устроя́еши за неизглаго́ланную Твою́ бла́гость, Богоблагода́тная.

Твоего́ боголе́пнаго явле́ния, и пресла́внаго ико́ны прише́ствия, и чуде́с пучи́ны, Чи́стая, вити́йствующих уста́ ника́коже возмога́ют испове́дати. Мы́ же, гру́бии, что́ возглаго́лем? То́чию поми́луй и спаси́ на́с, о Всеми́лостивая Влады́чице.

Изве́стная ве́рных Помо́щнице и все́х благи́х Пода́тельнице, приими́ на́с, ве́рно припа́дающих и любо́вию вопию́щих Ти́: поми́луй на́с, Госпоже́, поми́луй на́с, я́коже дне́сь, та́ко и во о́ный ве́к бу́ди на́м Помо́щница и Засту́пница.

Ма́ти Бо́жия Милосе́рдая, ми́лости Твоея́ две́ри дне́сь отве́рзи на́м и от у́ст мы́сленных волко́в исхити́, хотя́щих на́с поглоти́ти и до конца́ погуби́ти, поми́луй, мо́лим Тя́, о Влады́чице, поми́луй, не отврати́ посра́мленных ра́б Твои́х.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Пресла́вная дне́сь пою́ще, любе́зно А́нгелом гове́йной Твое́й ико́не покланя́емся, благогове́юще, о Госпоже́ Цари́це, сла́вящия Тя́ боже́ственною Твое́ю благода́тию осени́, и на враги́ укрепи́, и оте́чество на́ше ми́рно соблюди́.

Ра́дости вина́, Всеблагослове́нная, ра́дуйся, Всенепоро́чная, ра́дуйся, Благода́тная, держа́ва на́ша, и огражде́ние, и спаси́тельное прибе́жище, спаси́ ны́, рабы́ Твоя́, не иму́щия па́че Тебе́ к Бо́гу по́мощи, на Тя́ бо наде́емся и Тебе́ пое́м во ве́ки.

Еди́ну Тя́ жи́зни на́шея стяжа́хом с Бо́гом Храни́тельницу и кре́пку Наде́жду спасе́ния. Мо́лим Тя́, о Благосе́рдая, и по кончи́не хода́тайствовати не преста́й о на́с, я́ко да бу́дущих стяза́ний изба́вимся и ми́лостива обря́щем Сы́на Твоего́ и Бо́га в Де́нь Су́дный.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с Те́м Тя́, Богоро́дице, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Про́ста пути́ по а́еру светоприя́тному ико́на Твоя́, Влады́чице, стезю́ проходя́щи богодви́жимо и светоле́пно, неизследи́мы стези́ творя́щи, ве́рныя в поднебе́сней благода́тию озари́, ве́рою вопию́щия: вои́стинну чисте́йши все́х еси́, Де́во Чи́стая.

Сло́ва вити́йством превысо́ких Твои́х, Чи́стая, чуде́с ника́коже по достоя́нию украси́ти удо́бны есмы́, то́чию усе́рдие мо́лим Тя́, Цари́це, да мо́лиши Сы́на Твоего́, Влады́ку и Царя́ все́х, дарова́вшаго на́м Тебе́, Пресла́вную Помо́щницу, сподо́бити на́с Небе́снаго Своего́ Ца́рствия.

Пе́снь благода́рственнаго пе́ния за неизрече́нное Твое́ милосе́рдие, о Богоблагода́тная, от на́с приими́, проше́ния на́ша в по́льзу исполня́ющи, и к высоте́ Го́рней все́х возведи́, ве́рно бо Ти́ зове́м: вои́стинну вы́шши все́х еси́, Де́во Всенепоро́чная.

Ро́ди вси́, ра́достно блажи́м Тя́, Богоро́дице, я́ко ра́дости вся́ ны́ испо́лнила еси́ пресла́вным прише́ствием ико́ны Твоея́, Пречи́стая. Е́йже дне́сь поклоня́ющеся, уми́льно мо́лим Тя́: не забу́ди, Влады́чице, Твои́х рабо́в, сподо́бити в бу́дущем ве́це избра́нных ра́дости.

Чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мая Юг­ская, яви­лась в на­ча­ле ХVII ве­ка стар­цу схи­мо­на­ху Пско­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря пре­по­доб­но­му До­ро­фею. Бо­го­ро­ди­ца, во вре­мя на­ше­ствия шве­дов, по­ве­ле­ла ему взять Ее об­раз в ука­зан­ном Ею ме­сте, от­не­сти об­раз в пре­де­лы Яро­слав­ской епар­хии и там ос­но­вать оби­тель. Игу­ме­ну мо­на­сты­ря, не со­гла­шав­ше­му­ся от­пу­стить яв­лен­ную ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри, Она в сон­ном ви­де­нии яви­лась и по­ве­ле­ла ис­пол­нить Ее во­лю и от­пу­стить стар­ца До­ро­фея с Ее ико­ной. Ста­рец До­ро­фей, при­бли­жа­ясь к ука­зан­но­му ему в ви­де­нии ме­сту, оста­но­вил­ся от­дох­нуть, а свя­тую ико­ну по­ста­вил на де­ре­ве. Ко­гда он хо­тел про­дол­жать путь, то ни­ка­ки­ми си­ла­ми не смог снять с де­ре­ва ико­ну Бо­го­ма­те­ри. Ста­рец До­ро­фей по­нял, что Ца­ри­ца Небес­ная в этом ме­сте хо­чет остать­ся. То­гда он по­стро­ил неболь­шую хи­жи­ну и сам остал­ся жить у этой свя­ты­ни. Весть о при­хо­де стар­ца ста­ла быст­ро рас­про­стра­нять­ся по окрест­ным се­лам. К нему ста­ли сте­кать­ся бо­го­моль­цы для по­кло­не­ния свя­той иконе, от ко­то­рой ста­ли со­вер­шать­ся ис­це­ле­ния. Усер­ди­ем мест­ных жи­те­лей бы­ли со­бра­ны сред­ства и по­ло­же­но на­ча­ло по­строй­ки но­вой оби­те­ли.

Пре­по­доб­ный До­ро­фей скон­чал­ся в 1622 го­ду. Пат­ри­ар­ху Фила­ре­ту ду­хо­вен­ство пред­ста­ви­ло дан­ные о со­вер­шав­ших­ся чу­де­сах. В от­вет они по­лу­чи­ли бла­го­сло­ве­ние на ос­но­ва­ние на ре­ке Юг оби­те­ли с цер­ко­вью в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Оби­тель ста­ла име­но­вать­ся Юг­ской. В 1654 го­ду за­ступ­ле­ни­ем Бо­го­ма­те­ри в тех ме­стах пре­кра­ти­лась рас­про­стра­нив­ша­я­ся мо­ро­вая яз­ва.