Канон собору Пресвятой Богородицы (иной)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Ка́ко ражда́еши, Цари́це, ка́ко, О́гнь нося́щи, не опали́ся, я́коже купина́ горя́ще, и неопаля́ема, образу́ющи Тя́, и вои́стинну рождества́ Твоего́ та́йну ка́жет о́браз.

Из Тебе́, Пречи́стая, дне́сь все́х Творе́ц пло́тски ражда́ется по на́с, пелена́ми повива́ется, пови́вый мо́ре мгло́ю, Ма́ти Присноде́во.

Вифлее́ме, ра́дуйся, и Еде́ме, дне́сь ра́йския пи́щи отверза́ет ми́ вхо́д дре́во Живо́тное – роди́ся Христо́с.

Тя́, вмести́лище Сло́ва, Богоро́дице, я́ко мы́сленную ле́ствицу, по не́йже сни́де Бо́г, да на́с обожи́т, на Не́бо возводя́, вси́ у́бо досто́йно похва́лим Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Да ра́дуются Небеса́, И́же все́х Творе́ц прихо́дит, в Вифлее́ме ро́ждся, ви́дим бы́сть и повива́ем, да грехо́в на́ших ю́зы разреша́ются милосе́рдием Твои́м, Христе́ Бо́же на́ш.

Село́ вме́стно невмести́му Зижди́телю бы́сть, сего́ пло́тию вме́щши, Обра́дованная Пресвята́я Де́во.

Возвели́чил Тя́ е́сть Бо́г, во чре́ве Твое́м всели́вся, Непоро́чная, и на́шу нищету́ прии́м дне́сь, И́же все́м челове́ком вла́сть да́в ча́дом Бо́жиим бы́ти на́м.

Утро́бу нося́щи на́м высоту́ и широту́, Богоро́дице, в не́йже Бо́г на́ш всели́ся, Ада́м Се́й, Госпо́дь, возведе́ ны́ на дре́внюю красоту́, ю́же от на́с прия́т, и обожи́.

Седа́лен, гла́с 4:

Пречи́стая Де́во Богоро́дице, не опали́ся, Госпоже́, на правосла́вное христиа́нство, я́ко образу́ющу Тя́. Ты́ отверза́еши на́м пу́ть Живо́тный. Вси́ у́бо есмы́, гре́шнии, ра́дуемся и весели́мся Твоему́ честно́му Собо́ру, на́шу не́мощь, Госпоже́, посети́ и спаси́ на́с все́х.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Безпло́тный воплоща́ется, и начина́ется Безле́тный, от Деви́цы И́н яви́тся, Соверше́нный ви́дим е́сть невиде́нием, Осяже́нный держи́м е́сть я́ко Челове́к.

И́же невеще́ственная существа́ соде́лав, пло́тски, я́ко Челове́к, из Тебе́, Богома́ти, дне́сь ражда́ется. Тому́ воспои́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Безпло́тных чино́в мно́жества воспе́ша Тя́, рожде́ннаго от Отца́, волсви́ поклони́шася; вся́ же земля́ с на́ми просла́вится: Христо́с от Деви́цы роди́ся.

Безнача́льный Бо́г Сло́во освяти́л е́сть утро́бу Ти́, Деви́це, естество́ обнови́л е́сть истле́вшее, разреши́ в не́й сосу́ды дре́вняго Ада́ма и спасе́ ро́д на́ш.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Удиви́шася дне́сь вся́ тва́рь, я́ко ви́дети Тя́, су́щаго во Оте́ческих не́дрех, на руку́ Ма́тери Твоея́ воплоще́нна носи́ма и сосце́м пита́ема, пита́ющаго вся́.

Стремле́ние уста́вила еси́ тле́ния, Де́во, Бо́га бо без истле́ния родила́ еси́ истле́вшее естество́ челове́ческое от тли́ Свобо́ждшаго.

Па́стырие, свиря́йте, воспева́йте, А́нгели, и, волсви́, да́ры принеси́те, пусты́ня – я́сли, земля́ – верте́п.

О́гнь неопа́льный, Пречи́стая, Ты́ Моисе́ови позна́ся – виде́ние купины́, обра́зно Рождество́ Твое́ проявля́я Влады́ка в Сина́и.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Вифлее́ме, ра́дуйся, гра́де Дави́дов, Христо́с бо, прии́м смире́ние, на́м дая́ о́браз, в верте́пе ражда́ется и ны́не Младе́нец Бо́жий быва́ет.

Созда́вый по о́бразу Своему́ челове́ка за мно́гое милосе́рдие обновля́ет сего́ из Тебе́, Де́во Богома́ти, и соверше́нно в того́ обле́кся.

Присноживы́й Све́те, же́зл Дави́дов из ко́рене Иессе́ова, отню́дь без отца́ из Ма́тере, от Тебе́ Христо́с роди́ся, Богоро́дице.

Кио́т Тя́ нарече́ вели́кий Дави́д, руно́ – Гедео́н, на не́же, я́ко до́ждь, Христо́с сни́де, я́ко же́зл из ко́рене прозя́бше Иессе́ова, Христо́с от Де́вы.

Конда́к, гла́с 6:

И́же пре́жде денни́цы от Отца́ без ма́тере роди́выйся, на земли́ без отца́ воплоти́ся дне́сь из Тебе́. Те́мже звезда́ благовеству́ет волхво́м, А́нгели же с па́стырьми пою́т несказа́нное Рождество́ Твое́, Благода́тная.

И́кос:

Невозде́ланный Гро́зд возрасти́вшая, та́йный Виногра́де, я́ко на ве́твиих, на объя́тиих ноша́ше и глаго́лаше: Ты́ еси́ Пло́д Мо́й, Ты́ еси́ Жи́знь Моя́. Отне́леже позна́х, я́ко и е́же бе́х, е́смь. Ты́ Мо́й Бо́г: печа́ть бо де́вства Моего́ зря́щи неразруши́му, пропове́дую Тя́, Непрело́жнаго Сло́ва пло́ть бы́вша. Не ве́м се́мене, ве́м Тя́, Реши́теля тле́ния: чи́ста бо е́смь, Тебе́ проше́дшу из Мене́, я́коже бо обре́т, оста́вил еси́ утро́бу Мою́, зря́щи ю́ це́лу. Сего́ ра́ди сликовству́ет вся́ тва́рь, вопию́щи Мне́: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

В Вифлее́ме Христо́с ражда́ется, по проро́честву: ты́, Вифлее́ме, земля́ Иу́дова, До́ме Евфра́фов, не́си ма́л во влады́ках, а́ще и ма́л в гра́дех, из тебе́ изы́дет Ца́рь спасти́ лю́ди Своя́.

Ны́не молю́ Тя́, Ма́ти Присноде́во, Обра́дованная, Пресвята́я, Невеще́ственное существо́ родила́ еси́ – челове́ческое естество́, Де́во Ма́ти, И́же созда́вшаго челове́ка, уста́вила еси́ на́м нетле́ннаго Христа́, Бо́га на́шего.

В Вифлее́м прииди́те, вше́дше, вкуси́м разуме́ния Христо́ва, ту́ бо яви́ся Бо́жий све́т и сла́дость, источа́я нему́тный исто́чник и́стиннаго просвеще́ния, па́че ума́ Бо́га ро́ждши, Чи́стая.

Безму́жная Мари́е, Защи́тнице ве́рным, изми́ от напа́сти чту́щия Тя́, изба́ви и сохрани́ без боле́зни, вреда́ от врага́, ви́димаго же и неви́димаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозно́сите Его́ во вся́ ве́ки.

В верте́пе повива́емаго и в я́слех Христа́ ви́дяще, стяза́хуся А́нгели, глаго́люще: что́ Се́ Отроча́, Бо́г Сы́й, я́ко Младе́нец на́ми ви́дим е́сть, в пелена́х лежа́щ?

Се́ ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дова коле́на кня́зь и влады́ка, Ты́ бо, Пренепоро́чная, родила́ еси́, Его́же дре́вле чу́дно е́сть ча́яти язы́ком, Христа́, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Кто́, слы́шав, не диви́тся, я́ко в ложесна́ все́лься Бо́г, я́ко Младе́нца без стра́сти и тле́ния Де́ва родила́ е́сть? О́ле бога́тства Твоего́ милосе́рдия, о́ле глубины́ та́йны! Содержа́й вся́ во́лею яви́лся е́сть.

Богопечатле́нное некра́домое сокро́вище жи́зни, Влады́чице, Де́во Ма́ти, без отца́ из Тебе́ воплоти́ся. Ста́до су́щее Того́ Твои́ми Ма́терними моли́твами от вся́кия беды́ вра́жия избавля́й.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

На Тебе́, осени́в, Неразлу́чен, Сопресто́лен Отцу́ и Сы́ну, Ду́х Пресвяты́й почи́л е́сть, Пречи́стую Богома́терь все́м показа́ Тя́.

Же́зл прозябла́ еси́ из ко́рене Иессе́ова, Богороди́тельнице, Цве́т Божества́, Христа́, на́м поро́ждши, Пречи́стая, дне́сь, я́ко Бо́га невмести́маго, ны́не же я́ко Младе́нца повива́ема.

Восто́к свы́ше посети́л е́сть Христо́с, су́щих во тьме́ и се́ни сме́ртней, спаси́ ны́ Свои́м милосе́рдием, я́ко Бла́г.

Гра́д и чту́щия Тя́, А́гница, ро́ждшая Пе́рваго Па́стыря, от бе́д, и тли́, и грехо́в, и страсте́й изба́ви, Влады́чице.

Свети́лен:

О Госпоже́ Цари́це, Ма́ти Бо́жия, Собо́р Тво́й бы́сть со святы́ми, я́ко Невеще́ственное Существо́ родила́ еси́, ны́не же изба́ви на́с от грехопаде́ний на́ших, моли́, Ма́ти, всегда́ непреста́нно и спаси́ ду́ши на́ша.