Канон святому благоверному князю Даниилу Московскому (первый)

Припев: Святы́й благове́рный кня́же Дании́ле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 марта (04 марта ст. ст.); 12 сентября (30 августа ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Просвети́ ми́ у́м и озари́ моя́ чу́вства, согреше́ний мра́к души́ моея́ отгна́в, Христе́ Бо́же, да чи́стою со́вестию возмогу́ пе́снь соста́вити и возвели́чити Твоего́ уго́дника, блаже́ннаго кня́зя Дании́ла.

Светолу́чными блиста́нии Ду́ха Свята́го осиява́емый, яви́лся еси́ пресве́тлый свети́льник Росси́йския земли́, богому́дре кня́же Дании́ле, те́м ны́не светоза́рному Тро́ическому Све́ту предстоя́, моли́ о насле́дии держа́вы твоея́.

Из мла́да себе́ самаго́ Бо́гу освяти́л еси́ и чре́з всю́ жи́знь твою́ бы́л еси́ и́стинный Христо́ва Ева́нгелия подража́тель, те́м и насле́дник Боже́ственнаго Ца́рствия позна́лся еси́, приснопа́мятне кня́же Дании́ле.

Богоро́дичен: Седя́щаго на херуви́мех Творца́ Ты́ еди́на, Богоневе́сто, на объя́тиях носи́ти сподо́билася еси́ и яви́лася еси́ от все́х родо́в Бо́га Сло́ва Прия́телище досто́йное.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Зако́ну Спа́сову покаря́ющеся, всесла́вне Дании́ле, сладостра́стие плотско́е отри́нул еси́, доброде́тельною же душе́ю све́тло просвеща́яся, небе́снаго Ца́рствия дости́гл еси́.

Вели́кое Це́ркви бы́л еси́ украше́ние, в не́йже Христу́, Царю́ сла́вы, насле́дник небе́снаго хра́ма показа́лся еси́, блаже́нне, иде́же со а́нгелы уже́ пе́ти Творцу́ удосто́ился еси́.

Терпя́, потерпе́л еси́ Го́спода, и услы́ша тя́, и вня́т гла́су непреста́ннаго моле́ния твоего́, и воззва́ тя́ к ве́чному весе́лию, ра́йскаго сотвори́в насле́дника.

Богоро́дичен: Влады́чице Блага́я, все́х Творца́ во утро́бе Твое́й заче́ншая и ро́ждшая ми́ру Спа́са и Го́спода, Его́же моли́, да изба́вит на́с от вся́ких искуше́ний и в чи́стом житии́ соблюде́т на́с.

Седа́лен, гла́с 4:

От ко́рене блага́го прекра́сная ве́твь изра́сл еси́ и, а́ки благоуха́нный кри́н, доброде́тельми укра́шен бы́л еси́, призира́я ми́лостию на ни́ща и убо́га и на вся́ подвла́стныя тебе́ лю́ди, блаже́нне и приснопа́мятне кня́же Дании́ле, злове́рныя же и вражде́бныя в любо́вь и смире́ние преклони́в, в бде́ниях и труде́х богоуго́дно пожи́л еси́, и досто́йную мзду́ от Го́спода твоего́ прия́л еси́. Того́ у́бо моли́, дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́, еди́на Пречи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая и заче́ншая во утро́бе Твое́й Пребезнача́льнаго Сло́ва, Собезнача́льна же Отцу́, и Сего́ всему́ ми́ру Изба́вителя ро́ждшая, мене́, па́че все́х оскверне́нна плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи души́ мое́й ми́р и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́коже зла́то огне́м, свяще́ннейше, воздержа́нием честно́е те́ло твое́ очи́стив, красно́ показа́л еси́ Творцу́, сего́ ра́ди тебе́ порфи́ру нетле́нну ве́чнаго блаже́нства дарова́.

Ро́д, и бога́тство, и держа́ву Христа́ ра́ди оста́вив и взе́м кре́ст сво́й, подвиза́лся еси́ боголе́пно, те́м ны́не с преподо́бных ли́ки ра́дуешися.

Ревнова́в в доброде́телех богому́дрым отце́м, ева́нгельское се́мя Бо́жия словесе́ в се́рдце твое́м насади́л еси́, и пло́д прине́сл еси́ Влады́це, те́м и мзду́ от Него́ прия́л еси́ досто́йную.

Богоро́дичен: Родила́ еси́ в ле́то Безле́тнаго, Пречи́стая, бы́вша Богочелове́ка; Того́ у́бо приле́жно моли́, да свободи́т ве́чнаго муче́ния и спасе́т по о́бразу Своему́ созда́ннаго челове́ка.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Огне́м любве́ Бо́жия непреста́нно распаля́яся, оста́вив ми́р, во оби́тели мона́шествовати изво́лил еси́, всече́стне, те́м дарова́ньми Ду́ха Свята́го обогаще́н, чудоде́йством лю́ди спаса́еши.

Се́ хра́м тво́й чудесы́ всеблаголе́пно, я́ко звезда́ми све́тлыми, украша́ется, и, веселя́ся, всегда́ блажи́тся и всечестну́ю твою́ па́мять пра́зднует благоче́стно, вели́кий чудотво́рче Дании́ле.

Разли́чных напа́стей и бе́д нахожде́ние твои́ми моли́твами отрази́, богоблаже́нне кня́же Дании́ле, и все́м, усе́рдно соверша́ющим всепра́зднственную па́мять твою́, грехо́в оставле́ние испроси́.

Богоро́дичен: Тебе́ еди́ну по Бо́зе и́мамы Предста́тельницу ро́да на́шего, Тебе́ у́бо про́сим, я́ко и́маши дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, помоли́ся к Нему́, во е́же спасти́ся на́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Предстоя́ при́сно престо́лу Тро́ичныя благода́ти, со все́ми ра́дуяся а́нгелы и ми́ру исцеле́ний бога́тство подава́я, спаси́ все́х на́с моли́твами твои́ми.

Отверзо́шася тебе́ две́ри Еде́мския, и жи́тели небе́сныя с вели́ким весе́лием и ра́достию тя́ прия́ша, иде́же с ни́ми ра́дуяся, вы́ну все́х, ми́лостивно посеща́й, и, ве́рно чту́щих тя́ помина́й.

Яви́лся еси́ лю́дем твои́м предста́тель те́плый, вдо́в и сиро́т засту́пник, ни́щих пита́тель, скорбя́щих утеше́ние, гра́ду и оби́тели твое́й утвержде́ние.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ Изба́вительница ро́да челове́ческаго, Ма́ти Бо́га на́шего, те́м Ти́ ве́рно припа́даем: Сы́на Твоего́, я́ко Бла́га, моли́, Всенепоро́чная, от вся́ких бе́д и искуше́ний изба́вити ны́.

Конда́к, гла́с 4:

Избра́нный Бо́гом от чре́сл роди́тельских и воспи́танный от младе́нчества в зако́не Госпо́дни в му́жа соверше́нна и Про́мыслом Вы́шняго, имени́таго гра́да Москвы́ насле́дие кня́жества прие́м, ве́рен строи́тель благочести́вым лю́дем твои́м показа́лся еси́, богоблаже́нне Дании́ле, и́хже о́бразом свои́м наставля́я и поуча́я за́поведем Госпо́дним вы́ну, путе́м, веду́щим в живо́т ве́чный, при́сно ше́ствуя, небе́снаго Ца́рства дости́гл еси́, иде́же со а́нгельскими водворя́яся ли́ки, пое́ши Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос:

А́нгел во пло́ти на земли́ показа́лся еси́, богому́дре кня́же Дании́ле, сла́вя непреста́нно Творца́ не́ба и земли́, вся́ким бо о́бразом во́лю Его́ чре́з всю́ твою́ жи́знь испо́лнити потща́лся еси́, все́м благотворя́, прия́л еси́ от Христа́ да́р чудотворе́ния, те́мже зове́м ти́: ра́дуйся, я́ко от младе́нства Бо́гом избра́нный; ра́дуйся, я́ко Те́мже в гражда́нство небе́сное зва́нный; ра́дуйся, я́ко держа́ву вла́сти твое́й благоче́стием и пра́вдою украси́л еси́; ра́дуйся, я́ко на враги́ злове́рцы и враждотво́рцы от Бо́га получи́вый побе́ды; ра́дуйся, я́ко, оста́вив ми́р преле́стный, к ти́хому приста́нищу равноа́нгельскаго жития́ прите́кл еси́, в не́мже показа́л еси́ все́м о́браз воздержа́ния; ра́дуйся, я́ко за толи́кии по́двиги твоя́ сподо́бивыйся от Христа́ благода́ти и чуде́с дарова́ния; ра́дуйся, я́ко в не́бе со все́ми святы́ми Богонача́льную Тро́ицу зри́ши и То́й вы́ну пое́ши: Аллилу́ия.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

У́треневав к Бо́гу от младе́нства, всебога́те, тьмы́ избе́гл еси́ теле́сных страсте́й, воздержа́нием и да́ром чуде́с обогати́лся еси́, преподо́бне, и ны́не с го́рними водворя́яся ли́ки, пое́ши Творцу́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Во всю́ Росси́ю про́йде сла́ва чуде́с Твои́х, блаже́нне, и́миже просвети́л еси́ лю́ди твоя́, и́же, твои́м чудоде́йством от вся́ких бе́д и напа́стей избавля́еми, пою́т Творцу́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Пе́сньми и пе́ньми духо́вными хва́лим тя́, блаже́нне, и честну́ю твою́ и многоцеле́бную обстоя́ще ра́ку, си́це вопие́м просла́вльшему тя́ Творцу́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Де́ва пребыла́ еси́ по рождестве́, я́коже была́ еси́ пре́жде рождества́, Бо́га бо Сло́ва родила́ еси́, избавля́ющаго ны́ хода́тайством Свои́м, Ему́же, ве́рнии, непреста́нно пое́м: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Досто́йно дне́сь в преставле́нии твое́м торжеству́ет ца́рствующий гра́д Москва́, досто́йно и оби́тель твоя́ честна́я, ю́же созда́л еси́, в не́йже святы́я твоя́ почива́ют мо́щи, ублажа́я тя́, Творцу́ взыва́ет: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ми́лостивными твои́ми щедро́тами ни́щих и убо́гих напита́л еси́, и са́м от Христа́ ве́чную получи́л еси́ ми́лость, Ему́же вы́ну предстоя́, со а́нгелы пое́ши: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вели́кое твое́ заступле́ние и предста́тельство воспомина́ем, богоблаже́нне кня́же Дании́ле, и сего́ ра́ди собра́вшеся в де́нь па́мяти твоея́, я́ко о́бщему все́х на́с засту́пнику, хвалу́ воздае́м ти́, воспева́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Вседержи́тельною си́лою нося́й вся́ческая в челове́ческую пло́ть из Тебе́ оде́яся, Де́во Всенепоро́чная, на благодея́ние пою́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Дне́сь сте́кшеся во оби́тель твою́ и в хра́м Бо́га на́шего, благове́рный кня́же Дании́ле, приле́жно мо́лимтися: пода́ждь лю́дем ми́рное здра́вие и в ско́рбех ра́достное утеше́ние, да тя́, ско́раго защи́тника на́шего, ве́рою ублажа́ем.

Основа́теля и первонача́льника, кня́зя гра́да Москвы́, богоблаже́нне кня́же Дании́ле, показа́ тя́ Госпо́дь, к Нему́же непреста́нно моля́ся, гра́д и оби́тель твою́ от вся́ких бе́д спаса́й и ми́лостивно посеща́й.

Па́мять пра́здника твоего́ хва́ляще, вси́ лю́дие твои́ со мно́жеством и́ночествующих по́стник покланя́ются тебе́, и ви́дяще от Бо́га да́нная ти́ пресла́вная чудеса́, про́сят от тебе́ ми́лости, и́хже моле́ния не пре́зри.

Богоро́дичен: Све́т ро́ждшая — Иису́са Го́спода, просвеща́яй вся́каго челове́ка, Де́во Богома́ти, те́м Тя́ мо́лим: от вся́ких бе́д и напа́стей лю́ди Твоя́ изба́ви, да Тя́, Засту́пницу ро́да на́шего, при́сно велича́ем.

Свети́лен.

Богонача́льныя и Всебоже́ственныя Тро́ицы Све́том озари́вся, све́т, добросия́ющий благода́тию Иису́с Христо́вою, все́й Росси́и яви́лся еси́, благоро́дный кня́же Дании́ле; озари́тися у́бо и на́м Пребоже́ственным све́том, Живонача́льную Тро́ицу моли́, да, с тобо́ю ве́чныя ра́дости наслажда́ющеся, воспое́м Бо́га, просла́вльшаго тя́.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду спасе́ния на́шего на Тя́ возлага́ем, Богома́ти Неискусобра́чная, и на по́мощь при́сно Тя́ призыва́ем: от напа́сти и печа́ли врага́ спаси́ на́с, грехо́вную плени́цу зо́л на́ших разреша́я, ве́чнаго огня́ исхити́, да Тя́, Предста́тельницу ро́да на́шего, при́сно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни, побѣди́лъ є҆́сть.

Просвѣти́ ми ᲂу҆́мъ, и҆ ѡ҆зарѝ моѧ̑ чꙋ̑вства, согрѣше́нїй мра́къ дꙋшѝ моеѧ̀ ѿгна́въ, хрⷭ҇тѐ бж҃е, да чи́стою со́вѣстїю возмогꙋ̀ пѣ́снь соста́вити, и҆ возвели́чити твоего̀ ᲂу҆го́дника бл҃же́ннаго кн҃зѧ данїи́ла.

Свѣтолꙋ́чными блиста́нїи дх҃а ст҃а́гѡ ѡ҆сїѧва́емый ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ пресвѣ́тлый свѣти́льникъ рѡссі́йскїѧ землѝ бг҃омꙋ́дре кн҃же данїи́ле: тѣ́мъ ны́нѣ свѣтоза́рномꙋ трⷪ҇ческомꙋ свѣ́тꙋ предстоѧ̀, молѝ ѡ҆ наслѣ́дїи держа́вы твоеѧ̀.

И҆з̾ мла́да себѐ самаго̀ бг҃ꙋ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ, и҆ чре́зъ всю̀ жи́знь твою̀ бы́лъ є҆сѝ и҆́стинный хрⷭ҇то́ва є҆ѵⷢ҇лїа подража́тель: тѣ́мъ и҆ наслѣ́дникъ бж҃е́ственнагѡ црⷭ҇твїѧ позна́лсѧ є҆сѝ, приснопа́мѧтне кн҃же данїи́ле.

Бг҃оро́диченъ: Сѣдѧ́щаго на херꙋві́мѣхъ творца̀ ты̀ є҆ди́на бг҃оневѣ́сто на ѡ҆б̾ѧ́тїѧхъ носи́ти сподо́биласѧ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ѿ всѣ́хъ родѡ́въ бг҃а сло́ва прїѧ́телище досто́йное.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀ хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Зако́нꙋ сп҃совꙋ покарѧ́ющесѧ всесла́вне данїи́ле, сладостра́стїе плотско́е ѿри́нꙋлъ є҆сѝ: добродѣ́тельною же дꙋше́ю свѣ́тлѡ просвѣща́ѧсѧ, небе́снагѡ ца́рствїѧ дости́глъ є҆сѝ.

Вели́кое цр҃кви бы́лъ є҆сѝ ᲂу҆краше́нїе, въ не́йже хрⷭ҇тꙋ̀ цр҃ю̀ сла́вы наслѣ́дникъ нбⷭ҇нагѡ хра́ма показа́лсѧ є҆сѝ бл҃же́нне: и҆дѣ́же со а҆́гг҃лы ᲂу҆жѐ пѣ́ти творцꙋ̀ ᲂу҆досто́илсѧ є҆сѝ.

Терпѧ̀ потерпѣ́лъ є҆сѝ гдⷭ҇а, и҆ ᲂу҆слы́ша тѧ̀, и҆ внѧ́тъ гла́сꙋ непреста́ннагѡ моле́нїѧ твоегѡ̀, и҆ воззва́ тѧ къ вѣ́чномꙋ весе́лїю, ра́йскаго сотвори́въ наслѣ́дника.

Бг҃оро́диченъ: Влⷣчце блага́ѧ, всѣ́хъ творца̀ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й заче́ншаѧ, и҆ ро́ждшаѧ мі́рꙋ сп҃са и҆ гдⷭ҇а: є҆го́же молѝ, да и҆зба́витъ на́съ ѿ всѧ́кихъ и҆скꙋше́нїй, и҆ въ чи́стомъ житїѝ соблюде́тъ на́съ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Ѿ ко́рене блага́гѡ прекра́снаѧ вѣ́твь и҆зра́слъ є҆сѝ и҆, а҆́ки бл҃гоꙋха́нный крі́нъ добродѣ́тельми ᲂу҆кра́шенъ бы́лъ є҆сѝ, призира́ѧ ми́лостїю на ни́ща и҆ ᲂу҆бо́га, и҆ на всѧ̑ подвла̑стныѧ тебѣ̀ лю́ди, бл҃же́нне и҆ приснопа́мѧтне кнѧ́же данїи́ле, ѕлѡвѣ́рныѧ же и҆ враждє́бныѧ въ любо́вь и҆ смире́нїе преклони́въ, въ бдѣ́нїѧхъ и҆ трꙋдѣ́хъ бг҃оꙋго́днѡ пожи́лъ є҆сѝ, и҆ досто́йнꙋю мздꙋ̀ ѿ гдⷭ҇а твоегѡ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ: того̀ ᲂу҆̀бо молѝ, дарова́ти дꙋша́мъ на́шымъ ми́ръ и҆ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃е́ственнаѧ ски́нїа была̀ є҆сѝ є҆ди́на пречⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, и҆ заче́ншаѧ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й пребезнача́льнаго сло́ва, собезнача́льна же ѻ҆ц҃ꙋ̀, и҆ сего̀ всемꙋ̀ мі́рꙋ и҆зба́вителѧ ро́ждшаѧ, менѐ па́че всѣ́хъ ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бж҃е́ственными вода́ми, подаю́щи дꙋшѝ мое́й ми́ръ и҆ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, со́лнце првⷣное ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́коже зла́то ѻ҆гне́мъ, сщ҃е́ннѣйше, воздержа́нїемъ чⷭ҇тно́е тѣ́ло твоѐ ѡ҆чи́стивъ красно̀ показа́лъ є҆сѝ творцꙋ̀: сегѡ̀ ра́ди тебѣ̀ порфѵ́рꙋ нетлѣ́ннꙋ вѣ́чнагѡ бл҃же́нства дарова̀.

Ро́дъ и҆ бога́тство и҆ держа́вꙋ хрⷭ҇та̀ ра́ди ѡ҆ста́вивъ, и҆ взе́мъ крⷭ҇тъ сво́й, подвиза́лсѧ є҆сѝ бг҃олѣ́пнѡ: тѣ́мъ ны́нѣ съ прпⷣбныхъ ли́ки ра́дꙋешисѧ.

Ревнова́въ въ добродѣ́телехъ бг҃ѡмꙋ́дрымъ ѻ҆ц҃є́мъ, є҆ѵⷢ҇льское сѣ́мѧ бж҃їѧ словесѐ въ срⷣцѣ твое́мъ насади́лъ є҆сѝ, и҆ пло́дъ прине́слъ є҆сѝ влⷣцѣ: тѣ́мъ и҆ мздꙋ̀ ѿ негѡ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ досто́йнꙋю.

Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ въ лѣ́то безлѣ́тнаго, пречⷭ҇таѧ, бы́вша бг҃очеловѣ́ка: того̀ ᲂу҆̀бо прилѣ́жнѡ молѝ, да свободи́тъ вѣ́чнагѡ мꙋче́нїѧ, и҆ спасе́тъ по ѻ҆́бразꙋ своемꙋ̀ созда́ннаго человѣ́ка.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ гдⷭ҇и мо́й свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ѻ҆гне́мъ любвѐ бж҃їѧ непреста́ннѡ распалѧ́ѧсѧ, ѡ҆ста́вивъ мі́ръ, во ѻ҆би́тели мона́шествовати и҆зво́лилъ є҆сѝ, всечⷭ҇тне: тѣ́мъ дарова́ньми дх҃а ст҃а́гѡ ѡ҆богаще́нъ, чꙋдодѣ́йствомъ лю́ди спаса́еши.

Сѐ хра́мъ тво́й чꙋдесы̀, всебл҃голѣ́пнѡ, ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда́ми свѣ́тлыми ᲂу҆краша́етсѧ, и҆ веселѧ́сѧ всегда̀ блажи́тсѧ, и҆ всечⷭ҇тнꙋ́ю твою̀ па́мѧть пра́зднꙋетъ благочⷭ҇тнѡ, вели́кїй чꙋдотво́рче данїи́ле.

Разли́чныхъ напа́стей и҆ бѣ́дъ нахожде́нїе твои́ми мл҃твами ѿразѝ, бг҃облаже́нне кн҃же данїи́ле, и҆ всѣ̑мъ ᲂу҆се́рднѡ соверша́ющымъ всепра́зднственнꙋю па́мѧть твою̀, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе и҆спросѝ.

Бг҃оро́диченъ: Тебѐ є҆ди́нꙋ по бз҃ѣ и҆́мамы предста́тельницꙋ ро́да на́шегѡ: тебѐ ᲂу҆́бѡ про́симъ, ꙗ҆́кѡ и҆́маши дерзнове́нїе къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ, помоли́сѧ къ немꙋ̀, во є҆́же спасти́сѧ на́мъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди млⷭ҇ти ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Предстоѧ̀ прⷭ҇нѡ прⷭ҇то́лꙋ трⷪ҇чныѧ бл҃года́ти, со всѣ́ми ра́дꙋѧсѧ а҆́гг҃лы и҆ мі́рꙋ и҆сцѣле́нїй бога́тство подава́ѧ, спасѝ всѣ́хъ на́съ моли́твами твои́ми.

Ѿверзо́шасѧ тебѣ̀ двє́ри є҆дє́мскїѧ, и҆ жи́тели нбⷭ҇ныѧ съ вели́кимъ весе́лїемъ и҆ ра́достїю тѧ̀ прїѧ́ша: и҆дѣ́же съ ни́ми ра́дꙋѧсѧ, вы́нꙋ всѣ́хъ ми́лостивнѡ посѣща́й, и҆ вѣ́рнѡ чтꙋ́щихъ тѧ̀ помина́й.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ лю́демъ твои̑мъ предста́тель те́плый: вдѡ́въ и҆ сирѡ́тъ застꙋ́пникъ: ни́щихъ пита́тель: скорбѧ́щихъ ᲂу҆тѣше́нїе: гра́дꙋ, и҆ ѻ҆би́тели твое́й ᲂу҆твержде́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ и҆зба́вительница ро́да чл҃вѣ́ческагѡ мт҃и бг҃а на́шегѡ: тѣ́мъ тѝ вѣ́рнѡ припа́даемъ, сн҃а твоего̀, ꙗ҆́кѡ бл҃га, молѝ всенепоро́чнаѧ ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ и҆скꙋше́нїй и҆зба́вити ны̀.

Конда́къ, гла́съ д҃:

И҆збра́нный бг҃омъ ѿ чре́слъ роди́тельскихъ, и҆ воспи́танный ѿ младе́нчества въ зако́нѣ гдⷭ҇ни въ мꙋ́жа соверше́нна, и҆ про́мысломъ вы́шнѧгѡ, и҆мени́тагѡ гра́да москвы̀ наслѣ́дїе кнѧ́жества прїе́мъ, вѣ́ренъ строи́тель бл҃гочєсти́вымъ лю́демъ твои̑мъ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃облаже́нне данїи́ле: и҆́хже ѻ҆́бразомъ свои́мъ наставлѧ́ѧ, и҆ поꙋча́ѧ за́повѣдемъ гдⷭ҇нимъ вы́нꙋ, пꙋте́мъ ведꙋ́щимъ въ живо́тъ вѣ́чный прⷭ҇нѡ ше́ствꙋѧ, нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇тва дости́глъ є҆сѝ: и҆дѣ́же со а҆́гг҃льскими водворѧ́ѧсѧ ли́ки, пое́ши бг҃ꙋ: а҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ:

А҆́гг҃лъ во пло́ти на землѝ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре кнѧ́же данїи́ле, сла́вѧ непреста́ннѡ творца̀ нб҃а и҆ землѝ: всѧ́кимъ бо ѻ҆́бразомъ во́лю є҆гѡ̀ чре́зъ всю̀ твою̀ жи́знь и҆спо́лнити потща́лсѧ є҆сѝ, всѣ̑мъ бл҃готворѧ̀, прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ хрⷭ҇та̀ да́ръ чꙋдотворе́нїѧ: тѣ́мже зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѿ младе́нства бг҃омъ и҆збра́нный: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тѣ́мже въ гражда́нство нбⷭ҇ное зва́нный: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ держа́вꙋ вла́сти твое́й бл҃гоче́стїемъ и҆ пра́вдою ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ на врагѝ ѕловѣ́рцы и҆ враждотво́рцы ѿ бг҃а полꙋчи́вый побѣ́ды: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѡ҆ста́вивъ мі́ръ преле́стный, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ равноа́гг҃льскагѡ житїѧ̀ прите́клъ є҆сѝ, въ не́мже показа́лъ є҆сѝ всѣ̑мъ ѻ҆́бразъ воздержа́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ за толи́кїи по́двиги твоѧ̀ сподо́бивыйсѧ ѿ хрⷭ҇та̀ бл҃года́ти, и҆ чꙋде́съ дарова́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ въ нб҃ѣ со всѣ́ми ст҃ы́ми бг҃онача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ зри́ши, и҆ то́й вы́нꙋ пое́ши: а҆ллилꙋ́їа.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы, персі́дстѣй, любо́вїю бл҃гоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.

Оу҆́треневавъ къ бг҃ꙋ ѿ младе́нства, всебога́те, тьмы̀ и҆збѣ́глъ є҆сѝ тѣле́сныхъ страсте́й, воздержа́нїемъ и҆ да́ромъ чꙋде́съ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ, прпⷣбне: и҆ ны́нѣ съ го́рними водворѧ́ѧсѧ ли́ки, пое́ши творцꙋ̀ бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.

Во всю̀ рѡссі́ю про́йде сла́ва чꙋде́съ твои́хъ, бл҃же́нне, и҆́миже просвѣти́лъ є҆сѝ лю́ди твоѧ̑, и҆̀же твои́мъ чꙋдодѣ́йствомъ ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ напа́стей и҆збавлѧ́еми, пою́тъ творцꙋ̀ бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.

Пѣ́сньми и҆ пѣ́ньми дх҃о́вными хва́лимъ тѧ̀, бл҃же́нне, и҆ чⷭ҇тнꙋ́ю твою̀ и҆ многоцѣле́бнꙋю ѡ҆бстоѧ́ще ра́кꙋ, си́це вопїе́мъ просла́вльшемꙋ тѧ̀ творцꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃а пребыла̀ є҆сѝ по ржⷭ҇твѣ̀: ꙗ҆́коже была̀ є҆сѝ пре́жде ржⷭ҇тва̀: бг҃а бо сло́ва родила̀ є҆сѝ, и҆збавлѧ́ющаго ны̀ хода́тайствомъ свои́мъ: є҆мꙋ́же вѣ́рнїи непреста́ннѡ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, бл҃гоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Досто́йнѡ дне́сь въ преставле́нїи твое́мъ торжествꙋ́етъ ца́рствꙋющїй гра́дъ москва̀, досто́йнѡ и҆ ѻ҆би́тель твоѧ̀ честна́ѧ, ю҆́же созда́лъ є҆сѝ: въ не́йже ст҃ы̑ѧ твоѧ̑ почива́ютъ мо́щи, ᲂу҆блажа́ѧ тѧ̀ творцꙋ̀ взыва́етъ: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Млⷭ҇тивными твои́ми щедро́тами ни́щихъ и҆ ᲂу҆бо́гихъ напита́лъ є҆сѝ, и҆ са́мъ ѿ хрⷭ҇та̀ вѣ́чнꙋю полꙋчи́лъ є҆сѝ ми́лость: є҆мꙋ́же вы́нꙋ предстоѧ̀, со а҆́гг҃лы пое́ши: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Вели́кое твоѐ застꙋпле́нїе и҆ предста́тельство воспомина́емъ, бг҃облаже́нне кн҃же данїи́ле, и҆ сегѡ̀ ра́ди собра́вшесѧ въ де́нь па́мѧти твоеѧ̀, ꙗ҆́кѡ ѻ҆́бщемꙋ всѣ́хъ на́съ застꙋ́пникꙋ хвалꙋ̀ воздае́мъ тѝ, воспѣва́юще: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Вседержи́тельною си́лою носѧ́й всѧ́чєскаѧ, въ человѣ́ческꙋю пло́ть и҆з̾ тебѐ ѡ҆дѣ́ѧсѧ, дв҃о всенепоро́чнаѧ, на бл҃годѣѧ́нїе пою́щымъ: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебѐ дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ совокꙋпи́вый разстоѧ́щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀ бцⷣе велича́емъ.

Дне́сь сте́кшесѧ во ѻ҆би́тель твою̀ и҆ въ хра́мъ бг҃а на́шегѡ, бл҃говѣ́рный кнѧ́же данїи́ле, прилѣ́жнѡ мо́лимтисѧ: пода́ждь лю́демъ ми́рное здра́вїе, и҆ въ ско́рбехъ ра́достное ᲂу҆тѣше́нїе, да тѧ̀ ско́раго защи́тника на́шего вѣ́рою ᲂу҆блажа́емъ.

Ѡ҆снова́телѧ и҆ первонача́льника кн҃зѧ гра́да москвы̀, бг҃облаже́нне кнѧ́же данїи́ле, показа́ тѧ гдⷭ҇ь: къ немꙋ́же непреста́ннѡ молѧ́сѧ, гра́дъ и҆ ѻ҆би́тель твою̀ ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ сп҃са́й и҆ ми́лостивнѡ посѣща́й.

Па́мѧть пра́здника твоегѡ̀ хва́лѧще, всѝ лю́дїе твоѝ со мно́жествомъ и҆́ночествꙋющихъ пѡ́стникъ покланѧ́ютсѧ тебѣ̀, и҆ ви́дѧще ѿ бг҃а да̑ннаѧ тѝ пресла̑внаѧ чꙋдеса̀, про́сѧтъ ѿ тебѐ ми́лости: и҆́хже молє́нїѧ не пре́зри.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ ро́ждшаѧ і҆и҃са гдⷭ҇а, просвѣща́ѧй всѧ́каго человѣ́ка, дв҃о бг҃ома́ти: тѣ́мъ тѧ̀ мо́лимъ ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ напа́стей лю́ди твоѧ̑ и҆зба́ви: да тѧ̀ застꙋ́пницꙋ ро́да на́шегѡ при́снѡ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Бг҃онача́льныѧ и҆ всебж҃е́ственныѧ трⷪ҇цы свѣ́томъ ѡ҆зари́всѧ, свѣ́тъ добросїѧ́ющїй бл҃года́тїю і҆и҃съ хрⷭ҇то́вою все́й рѡссі́и ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бл҃горо́дный кнѧ́же данїи́ле: ѡ҆зари́тисѧ ᲂу҆́бѡ и҆ на́мъ пребж҃е́ственнымъ свѣ́томъ, живонача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ молѝ, да съ тобо́ю вѣ́чныѧ ра́дости наслажда́ющесѧ, воспое́мъ бг҃а просла́вльшаго тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Всю̀ наде́ждꙋ спасе́нїѧ на́шегѡ на тѧ̀ возлага́емъ, бг҃ома́ти неискꙋсобра́чнаѧ, и҆ на по́мощь прⷭ҇нѡ тѧ̀ призыва́емъ, ѿ напа́сти и҆ печа́ли врага̀ спасѝ на́съ, грѣхо́внꙋю плѣни́цꙋ ѕѡ́лъ на́шихъ разрѣша́ѧ, вѣ́чнагѡ ѻ҆гнѧ̀ и҆схитѝ, да тѧ̀ предста́тельницꙋ ро́да на́шегѡ при́снѡ велича́емъ.

Краткое житие благоверного князя Даниила Московского

Ро­дил­ся в 1261 го­ду и был чет­вер­тым сы­ном свя­то­го ве­ли­ко­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го. В жиз­ни св. бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил от­ли­чал­ся бла­го­че­сти­ем, кро­то­стью и ми­ро­лю­би­ем.

Во все дни его жиз­ни ни­кто не на­нес ущер­ба дер­жа­ве его, и сам он не по­ку­шал­ся на­си­ли­ем при­об­ре­тать чу­жие об­ла­сти, бла­го­да­ря Бо­га за дан­ное ему в жре­бий бла­го­сло­вен­ное на­сле­дие – дер­жа­ву пре­слав­но­го гра­да Моск­вы. Со вре­мен бла­жен­но­го кня­зя Да­ни­и­ла честь и сла­ва пер­во­кня­же­ния и пер­во­свя­ти­тель­ства на­ча­ли при­бли­жать­ся к бо­го­лю­би­во­му гра­ду Москве. В 1302 г. Мос­ков­ское кня­же­ство уве­ли­чи­лось за счет мир­но­го при­со­еди­не­ния Пе­ре­я­с­лав­ско­го кня­же­ства. Од­на­ко св. князь не услаж­дал­ся вла­сто­лю­би­ем, но, ограж­да­ясь стра­хом Бо­жи­им, пре­успе­вал в бра­то­лю­бии.

Бо­го­угод­но гос­под­ствуя в Мос­ков­ских пре­де­лах, св. князь Да­ни­ил по­стро­ил за Моск­вой-ре­кой мо­на­стырь, ко­то­рый стал на­зы­вать­ся по его име­ни Да­ни­лов­ский. В этом мо­на­сты­ре сам князь при­нял ино­че­ское по­стри­же­ние. При­няв схи­му, св. бла­го­вер­ный князь на 42 го­ду жиз­ни мир­но ото­шел ко Гос­по­ду 4 мар­та 1303 го­да. 30 ав­гу­ста 1652 го­да мо­щи его бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми.

Бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил Мос­ков­ский, сын бла­го­вер­но­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го, скон­чал­ся 4 мар­та 1303 го­да. 30 ав­гу­ста 1652 го­да мо­щи его бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми. Све­де­ния о нем по­ме­ще­ны 4 мар­та.

Полное житие благоверного князя Даниила Московского

Свя­той бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил Мос­ков­ский ро­дил­ся во Вла­ди­ми­ре в 1261 го­ду. Он был чет­вер­тым сы­ном свя­то­го Алек­сандра Яро­сла­ви­ча Нев­ско­го (па­мять 30 ав­гу­ста и 23 но­яб­ря) и пра­вед­ной Вас­сы. Двух лет от ро­ду он ли­шил­ся от­ца. Вре­мя пре­став­ле­ния его ма­те­ри в ле­то­пи­сях не ука­за­но, из­вест­но толь­ко, что по­гре­бе­на она в церк­ви в честь Рож­де­ства Хри­сто­ва во Вла­ди­мир­ском Успен­ском мо­на­сты­ре (Кня­ги­нин мо­на­стырь) и у окрест­ных жи­те­лей по­чи­та­лась пра­вед­ной.

В 1272 го­ду бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил по­лу­чил до­став­ший­ся ему по раз­де­лу го­род Моск­ву с при­ле­га­ю­щи­ми зем­ля­ми. Бла­го­вер­ный князь по­стро­ил на бе­ре­гу Моск­вы-ре­ки храм (и при нем мо­на­стырь) в честь сво­е­го те­зо­име­ни­то­го по­кро­ви­те­ля, пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла Столп­ни­ка (па­мять 11 де­каб­ря). Мос­ков­ское кня­же­ство бы­ло в те вре­ме­на ма­лень­ким и неза­вид­ным. Воз­му­жав­ший бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил укре­пил и уве­ли­чил его, но не пу­тем неправ­ды и на­си­лия, а ми­ло­сер­ди­ем и ми­ро­лю­би­ем. Неспо­кой­но бы­ло на Ру­си. Меж­до­усо­би­цы меж­ду удель­ны­ми кня­зья­ми бы­ли по­сто­ян­ны­ми. И ча­сто, бла­го­да­ря бла­го­вер­но­му кня­зю Да­ни­и­лу, его неустан­но­му стрем­ле­нию к еди­не­нию и ми­ру на Рус­ской зем­ле, уда­ва­лось предот­вра­тить кро­во­про­ли­тие. Ко­гда в 1293 го­ду его брат, ве­ли­кий князь Ан­дрей Алек­сан­дро­вич, вме­сте с при­зван­ны­ми из Ор­ды та­та­ра­ми во гла­ве с Дю­де­нем («Дю­де­не­ва рать») опу­сто­шил рус­ские го­ро­да: Му­ром, Суз­даль, Ко­лом­ну, Дмит­ров, Мо­жайск, Тверь, бла­го­вер­ный князь ре­шил­ся впу­стить их в Моск­ву, чтобы спа­сти на­род от ги­бе­ли. Сил для от­по­ра не бы­ло. Вме­сте со сво­им на­ро­дом князь пе­ре­жи­вал тя­го­ты ра­зо­ре­ния и раз­боя. От­ста­и­вая свои пра­ва, свя­той Да­ни­ил был вы­нуж­ден в 1295 го­ду вы­сту­пить про­тив сво­е­го бра­та близ ме­ста, на­зы­ва­е­мо­го Юрье­во Тол­чи­ще, но и здесь стрем­ле­ние к ми­ру по­бе­ди­ло в нем, и кро­во­про­ли­тия уда­лось из­бе­жать.

В 1300 го­ду, ко­гда Ря­зан­ский князь Кон­стан­тин Ро­ма­но­вич, при­звав на по­мощь та­тар, за­ни­мал­ся тай­ны­ми при­го­тов­ле­ни­я­ми к вне­зап­но­му на­па­де­нию на зем­ли Мос­ков­ско­го кня­же­ства, пре­по­доб­ный Да­ни­ил по­шел с вой­ском к Ря­за­ни, раз­бил непри­я­те­ля, взял в плен Кон­стан­ти­на и ис­тре­бил мно­же­ство та­тар. Это бы­ла пер­вая по­бе­да над та­та­ра­ми, по­бе­да негром­кая, но за­ме­ча­тель­ная – как пер­вый по­рыв к сво­бо­де. Раз­бив Ря­зан­ско­го кня­зя и рас­се­яв его со­юз­ни­ков – та­тар, бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил не вос­поль­зо­вал­ся по­бе­дою, чтобы отобрать чу­жие зем­ли или взять бо­га­тую до­бы­чу, как это бы­ло при­ня­то в те вре­ме­на, а по­ка­зал при­мер ис­тин­но­го нес­тя­жа­ния, люб­ви и бра­то­лю­бия. Ни­ко­гда не брал­ся свя­той князь за ору­жие, чтобы за­хва­тить чу­жие зем­ли, ни­ко­гда не от­ни­мал соб­ствен­но­сти у дру­гих кня­зей ни на­си­ли­ем, ни ко­вар­ством. За это Гос­подь рас­ши­рил гра­ни­цы его вла­де­ний. Иоанн Ди­мит­ри­е­вич, князь Пе­ре­я­с­лав­ля-За­лес­ско­го, пле­мян­ник Да­ни­и­ла, крот­кий, бла­го­че­сти­вый и бла­го­тво­ри­тель ни­щих, ува­жал и лю­бил сво­е­го дя­дю. В 1302 го­ду, уми­рая без­дет­ным, он пе­ре­дал свое кня­же­ство свя­то­му Да­ни­и­лу. Пе­ре­я­с­лав­ская зем­ля вме­сте с Дмит­ро­вым бы­ла по­сле Ро­сто­ва пер­вой как по чис­лу жи­те­лей, так и по кре­по­сти глав­но­го го­ро­да. Пе­ре­я­с­лавль-За­лес­ский был хо­ро­шо за­щи­щен со всех сто­рон. Свя­той князь остал­ся ве­рен Москве и не стал пе­ре­но­сить сто­ли­цу кня­же­ства в бо­лее силь­ный и зна­чи­тель­ный по то­му вре­ме­ни Пе­ре­я­с­лавль. Это при­со­еди­не­ние вы­дви­ну­ло Мос­ков­ское кня­же­ство в чис­ло наи­бо­лее зна­чи­тель­ных. Здесь бы­ло по­ло­же­но на­ча­ло объ­еди­не­нию Рус­ской зем­ли в еди­ную мощ­ную дер­жа­ву.

Как див­но на про­тя­же­нии ве­ков яс­но про­яв­лял­ся Про­мысл Бо­жий о на­шей Рус­ской Зем­ле, о ее судь­бе!

С бла­го­да­ре­ни­ем пом­ня о неот­ступ­ном Бла­гом Пу­те­во­ди­те­ле как в сво­ей лич­ной жиз­ни, так и в жиз­ни Рус­ско­го го­су­дар­ства, отец свя­то­го Да­ни­и­ла – свя­той бла­го­вер­ный князь Алек­сандр Нев­ский вы­ра­зил то в сло­вах – "Бог не в си­ле, а в прав­де".

В 1303 го­ду свя­той Да­ни­ил тя­же­ло за­бо­лел. Он при­нял ве­ли­кую схи­му и за­по­ве­дал по­хо­ро­нить се­бя в Да­ни­ло­вом мо­на­сты­ре. По глу­бо­ко­му сми­ре­нию он хо­тел быть по­гре­бен­ным не в церк­ви, а на об­щем мо­на­стыр­ском клад­би­ще. Скон­чал­ся бла­го­вер­ный князь 4 мар­та.

Не про­шло и 30 лет со вре­ме­ни пре­став­ле­ния бла­го­вер­но­го кня­зя Да­ни­и­ла, как ос­но­ван­ная им Да­ни­лов­ская оби­тель бы­ла в 1330 го­ду пе­ре­ве­де­на в Кремль, цер­ковь пре­вра­ще­на в при­ход­скую, а клад­би­ще ста­ло мир­ским. Во вре­ме­на ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на III (1462–1505) пре­по­доб­ный Да­ни­ил на­пом­нил о се­бе за­быв­чи­вым по­том­кам. Юно­ше из окру­же­ния ве­ли­ко­го кня­зя явил­ся некто неиз­вест­ный и ска­зал: «Не бой­ся ме­ня – я хри­сти­а­нин и гос­по­дин се­го ме­ста, имя мое Да­ни­ил, князь Мос­ков­ский, по во­ле Бо­жи­ей я по­ло­жен здесь. Ска­жи от ме­ня ве­ли­ко­му кня­зю Иоан­ну: сам ты уте­ша­ешь се­бя, а ме­ня за­был, но не за­был ме­ня Бог». С то­го вре­ме­ни ве­ли­кий князь уста­но­вил петь со­бор­ные па­ни­хи­ды по род­ствен­ни­кам – кня­зьям. Во вре­ме­на ца­ря Иоан­на Гроз­но­го при гро­бе пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла ис­це­лил­ся уми­ра­ю­щий сын ко­ло­мен­ско­го куп­ца. Царь, по­ра­жен­ный чу­дом, воз­об­но­вил древ­ний Да­ни­лов мо­на­стырь и уста­но­вил еже­год­но со­вер­шать мит­ро­по­ли­ту со свя­щен­ным со­бо­ром крест­ный ход к ме­сту по­гре­бе­ния бла­го­вер­но­го кня­зя и слу­жить там па­ни­хи­ды.

В 1652 го­ду бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил был про­слав­лен об­ре­те­ни­ем свя­тых нетлен­ных мо­щей, ко­то­рые 30 ав­гу­ста бы­ли пе­ре­не­се­ны в цер­ковь в честь Свя­тых Отец Сед­ми Все­лен­ских Со­бо­ров.

Свя­тые мо­щи бы­ли по­ло­же­ны в ра­ке «на про­слав­ле­ние Свя­тыя Тро­и­цы и на ис­це­ле­ние немо­щству­ю­щих». Мит­ро­по­лит Мос­ков­ский Пла­тон († 1812) в со­став­лен­ном им Жи­тии свя­то­го кня­зя пи­шет: «Сей-то пер­во­на­чаль­ный ос­но­ва­тель по­ло­жил на­ча­ло ны­неш­не­му ве­ли­чию Моск­вы, про­ло­жив для это­го ти­хи­ми сто­па­ми толь­ко ма­лую сте­зю. Ибо как и вся­кое зда­ние, со­ору­жа­е­мое не с чрез­вы­чай­ной по­спеш­но­стью, а толь­ко с боль­шим ис­кус­ством и ста­ра­ни­ем, по­лу­ча­ет осо­бую твер­дость и неру­ши­мо пре­бы­ва­ет дол­гое вре­мя; и как де­ре­во, мно­го ве­ков рас­ту­щее, на­чав преж­де с ма­ло­го пру­ти­ка, по­не­мно­гу утол­ща­ет­ся, и вет­ви его рас­про­стра­ня­ют­ся да­ле­ко окрест, так и гра­ду это­му над­ле­жа­ло воз­рас­ти от ма­лых, но твер­дых на­чал, чтобы пер­вый его блеск не омра­чил очи за­вист­ву­ю­щих и чтобы в пер­вое вре­мя не по­тря­стись и не пасть ему ско­рее, чем оно воз­рос­ло в свою вы­со­ту. Так преду­го­то­вил сей ве­ли­кий град ос­но­ва­тель, дав ему, хо­тя ма­лое, но не пре­ры­ва­ю­ще­е­ся ни­ка­ким ду­но­ве­ни­ем вет­ра си­я­ние, и предо­ста­вил боль­шую сла­ву его воз­вы­ше­ния сво­е­му сы­ну ве­ли­ко­му кня­зю Иоан­ну Да­ни­ло­ви­чу, про­зван­но­му Ка­ли­той».