Канон святому благоверному князю Даниилу Московскому (второй)

Припев: Святы́й благове́рный кня́же Дании́ле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 марта (04 марта ст. ст.); 12 сентября (30 августа ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

О Ца́рстве небе́снем вы́ну помышля́я, земну́ю оста́вил еси́ вла́сть, еди́наго все́х Царя́ Бо́га возлюби́в, с Ни́мже ны́не водворя́яся в небе́сных оби́телех, моли́ Его́ о чту́щих тя́, досточу́дне Дании́ле.

От са́мых пеле́н ма́терних избра́ тя́ Влады́ка, и, я́ко хра́м честны́й и непоро́чный, ду́шу твою́ освяти́, и предугото́ва в жили́ще Себе́, и просла́ви тя́ в чудесе́х, богоблаже́нне уго́дниче Христо́в Дании́ле.

Младе́нец по боже́ственном роди́теле твое́м оста́вльшися, Бо́гом воспита́н и наста́влен еси́, все́х роди́тельских де́л и́стинное зерца́ло показа́лся еси́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Я́ко Де́ву еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии, и, наде́жду на Тя́ возложи́вше, спаса́емся, и, к Тебе́ прибега́юще, от вся́ких бе́д свобожда́емся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Пло́дными доброде́тельми украша́емь, вся́ку тле́емую сла́дость жите́йскую я́ве отрази́л еси́, к Бо́жией добро́те непреста́нно взира́ющи.

Я́ко украше́нием чуде́с оде́ян всегда́, чудотво́рец яви́лся еси́, мирска́го у́бо вре́да и на́с изба́ви, блаже́нне, да пое́м вы́ну Бо́га, просла́вльшаго тя́.

Целому́дрие соблю́дши и ева́нгельским укра́шен ра́зумом, смиренному́дрствовал еси́ о Христе́ и ны́не с Ни́м ве́чно ра́дуешися.

Богоро́дичен: Родила́ еси́, Ма́ти Де́во Чи́стая, Све́т непристу́пный, И́же ве́сь ми́р просвеща́ет ясносия́тельными заря́ми Своего́ Божества́.

Седа́лен, гла́с 4:

От ко́рене блага́го прекра́сная ве́твь изра́сл еси́, и а́ки благоуха́нный кри́н, доброде́тельми укра́шен бы́л еси́, призира́я ми́лостию на ни́ща и убо́га и на вся́ подвла́стныя тебе́ лю́ди, блаже́нне и приснопа́мятне кня́же Дании́ле, злове́рныя же и вражде́бныя в любо́вь и смире́ние преклони́в, в бде́ниях и труде́х богоуго́дно пожи́л еси́, и досто́йную мзду́ от Го́спода твоего́ прия́л еси́. Того́ у́бо моли́, дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́, еди́на Пречи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая и заче́ншая во утро́бе Твое́й Пребезнача́льнаго Сло́ва, Собезнача́льна же Отцу́, и Сего́ всему́ ми́ру Изба́вителя ро́ждшая, мене́, па́че все́х оскверне́нна плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи души́ мое́й ми́р и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Умертви́л еси́ вся́ пло́ти смертоно́сныя стра́сти благода́тию Христо́вою, те́м животво́рными твои́х чуде́с приложе́ньми стра́ждущия оживи́ и вра́т сме́ртных изба́ви.

Щито́м огради́вшись благоче́стия, бы́л еси́, блаже́нне, о́браз лю́дем Госпо́дним в нача́льстве княже́ния и в пребыва́нии мона́шества, те́м вси́ тебе́ ублажа́ем.

Исто́чник чуде́с яви́ся гро́б тво́й, богоблаже́нне кня́же Дании́ле, к нему́же ве́рою приходя́щии и кла́няющиися честне́й твое́й ра́це, жела́емая прие́млют исцеле́ния.

Богоро́дичен: Ма́терь Тя́ Бо́жию ве́мы вси́ и по рождестве́ я́вльшуюся нетле́нну Де́ву; Те́м моли́ из Тебе́ Ро́ждшагося, да изба́вит ве́чнаго тле́ния все́х, ве́рою воспева́ющих Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Теку́щая и тле́нная презре́в, нетле́нная сподо́бился еси́ зре́ти, иде́же вы́ну Христа́ прославля́я, моли́ Его́, да на́с ве́чныя Своея́ сла́вы насле́дников пока́жет.

Благонра́вно и доброде́тельно в кня́жестве пожи́л еси́, и, а́нгельскому подража́в житию́, во оби́тель всели́лся еси́, ю́же са́м еси́ созда́л, и в не́й чи́стым пожи́в житие́м, ны́не в небе́сных водворя́ешися оби́телех.

Я́ко предста́теля тя́ и засту́пника гра́ду твоему́, и оби́тели твое́й, и все́м лю́дем росси́йским показа́ Бо́г; защища́й у́бо гра́д тво́й, ми́рну же и во все́м дово́льну соде́лай оби́тель и лю́дем твои́м спасе́ние исхода́тайствуй.

Богоро́дичен: Пренепоро́чная Нетле́нная Отрокови́це, Богома́ти Влады́чице, при́зри на рабы́ Твоя́, ве́рно прибега́ющия под кро́в Тво́й, и моли́ Сы́на Своего́ от вся́ких бе́д изба́вити на́с.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Да́р Бо́жий жела́емый да́лся еси́ Росси́и, бога́тыми чуде́с дара́ми сия́ющ, те́м, вы́ну Тро́ичными озаре́нии осиява́емь, мно́жеству святы́х ли́к сликовствова́ти сподо́бился еси́.

Ра́ка, иде́же лежа́т честны́я твоя́ и святы́я мо́щи, богоблаже́нне кня́же Дании́ле, исто́чник чуде́с излива́ет с ве́рою приходя́щим и покланя́ющимся тебе́.

Блаже́н гра́д, блаже́нна и оби́тель, в не́йже в житии́ твое́м подвиза́тися изво́лил еси́, и по сме́рти твое́й, я́ко многоце́нный да́р, мо́щи твои́ оста́вив, призира́еши на все́х, живу́щих в не́й.

Богоро́дичен: Во мно́гия беды́ и напа́сти впа́д, бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний, сего́ ра́ди к Тебе́, я́ко к те́плому предста́тельству, прибега́ю, Де́во: моли́ из Тебе́ воплоще́ннаго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст рабу́ Твоему́.

Конда́к, гла́с 4:

Избра́нный Бо́гом от чре́сл роди́тельских и воспита́нный от младе́нчества в зако́не Госпо́дни в му́жа соверше́нна и Про́мыслом Вы́шняго, имени́таго гра́да Москвы́ насле́дие кня́жества прие́м, ве́рен строи́тель благочести́вым лю́дем твои́м показа́лся еси́, богоблаже́нне Дании́ле, и́хже о́бразом свои́м наставля́я и поуча́я за́поведем Госпо́дним вы́ну, путе́м, веду́щим в живо́т ве́чный, при́сно ше́ствуя, небе́снаго Ца́рства дости́гл еси́, иде́же со а́нгельскими водворя́яся ли́ки, пое́ши Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос:

А́нгел во пло́ти на земли́ показа́лся еси́, богому́дре кня́же Дании́ле, сла́вя непреста́нно Творца́ не́ба и земли́, вся́ким бо о́бразом во́лю Его́ чре́з всю́ твою́ жи́знь испо́лнити потща́лся еси́, все́м благотворя́, прия́л еси́ от Христа́ да́р чудотворе́ния, те́мже зове́м ти́: ра́дуйся, я́ко от младе́нства Бо́гом избра́нный; ра́дуйся, я́ко Те́мже в гражда́нство небе́сное зва́нный; ра́дуйся, я́ко держа́ву вла́сти твое́й благоче́стием и пра́вдою украси́л еси́; ра́дуйся, я́ко на враги́ злове́рцы и враждотво́рцы от Бо́га получи́вый побе́ды; ра́дуйся, я́ко, оста́вив ми́р преле́стный, к ти́хому приста́нищу равноа́нгельскаго жития́ прите́кл еси́, в не́мже показа́л еси́ все́м о́браз воздержа́ния; ра́дуйся, я́ко за толи́кии по́двиги твоя́ сподо́бивыйся от Христа́ благода́ти и чуде́с дарова́ния; ра́дуйся, я́ко в не́бе со все́ми святы́ми Богонача́льную Тро́ицу зри́ши и То́й вы́ну пое́ши: Аллилу́ия.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Стопа́м после́дуя я́ве всеблаже́ннаго роди́теля твоего́ Алекса́ндра, богому́дре приснопа́мятне кня́же Дании́ле, насле́дие кня́жества Моско́вскаго восприя́л еси́, последи́ же и́ноческим житие́м преше́л еси́ в го́рняя оби́тели, иде́же вы́ну пое́ши отце́в Бо́га Благослове́ннаго.

В по́стничестве и бде́нных моли́твах богому́дренно пожи́л еси́ и непреста́нно сла́вил Творца́ твоего́, воспева́я Ему́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Я́ко Кра́сная, Кра́снаго родила́ еси́, безобра́зие на́ше обрати́вшаго в пе́рвый о́браз, Отрокови́це Всенепоро́чная, Ему́же пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Дне́сь ца́рствующаго гра́да Москвы́ наро́ди, сте́кшеся отвсю́ду в честну́ю оби́тель благове́рнаго кня́зя Дании́ла, в де́нь пра́зднственный па́мяти его́, Творцу́ воспое́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Прииди́те, вси́ ца́рие и кня́зи, святи́тели и вси́ свяще́нных собо́ри, в хра́м Бо́га на́шего, иде́же лежа́т мо́щи вели́каго кня́зя Дании́ла, и́хже облобыза́юще, Творцу́ вопие́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Дне́сь Це́рковь Христо́ва, пра́зднующи Дании́лово торжество́, су́щее о Бо́зе, все́х созыва́ет ве́рных к похвале́ уго́дника Христо́ва, и́же исцеле́ние источа́ет ве́рою приходя́щим к нему́ и пою́щим Творцу́: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Глаго́лом Иса́ии проро́ка после́дующе, Богоро́дицу Тя́ испове́дуем: родила́ бо еси́ Отроча́, все́х дре́внейшее, нарица́емое Емману́ил, Ему́же зове́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.

Еди́но Божество́ в Трие́х Ипоста́сех, Богонача́льную и Всетворя́щую Вину́ в житии́ твое́м при́сно велича́л еси́, предстоя́ Ему́, моли́ о лю́дех твои́х, во е́же от вся́ких бе́д и напа́стей спасти́ся и́м.

Ре́вность вели́кую показа́л еси́ к благоче́стию, Дании́ле блаже́нне, преизря́ден о́браз бы́в все́м лю́дем твои́м, те́м ны́не предстоя́ все́х Творцу́, моли́ся, да от все́х бе́д и искуше́ний изба́вит и насле́дники Ца́рствия Своего́ пока́жет ны́.

Ели́ко вели́к в правосла́вном княже́нии твое́м, богому́дре кня́же Дании́ле, бы́л еси́, толи́ко смири́л еси́ себе́, те́мже Всеблаги́й Бо́г тя́ превознесе́ и дарова́ тебе́ небе́сное насле́дие и чуде́с благода́ть, ю́же ве́рным лю́дем твои́м ми́лостивно подава́я ко Го́споду о на́с помоли́ся.

Богоро́дичен: Изба́вителя и Спа́са на́шего родила́ еси́, Всенепоро́чная Де́во, Сего́ у́бо моли́ изба́вити на́с от прегреше́ний на́ших и насле́дники Ца́рствия Своего́ сотвори́, да Тя́, Предста́тельницу на́шу, при́сно велича́ем.

Свети́лен.

Богонача́льныя и Всебоже́ственныя Тро́ицы Све́том озари́вся, све́т, добросия́ющий благода́тию Иису́с Христо́вою, все́й Росси́и яви́лся еси́, благоро́дный кня́же Дании́ле; озари́тися у́бо и на́м Пребоже́ственным све́том, Живонача́льную Тро́ицу моли́, да, с тобо́ю ве́чныя ра́дости наслажда́ющеся, воспое́м Бо́га, просла́вльшаго тя́.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду спасе́ния на́шего на Тя́ возлага́ем, Богома́ти Неискусобра́чная, и на по́мощь при́сно Тя́ призыва́ем: от напа́сти и печа́ли врага́ спаси́ на́с, грехо́вную плени́цу зо́л на́ших разреша́я, ве́чнаго огня́ исхити́, да Тя́, Предста́тельницу ро́да на́шего, при́сно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇ви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Ѡ҆ ца́рствѣ нбⷭ҇нѣмъ вы́нꙋ помышлѧ́ѧ, земнꙋ́ю ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ вла́сть, є҆ди́наго всѣ́хъ цр҃ѧ̀ бг҃а возлюби́въ: съ ни́мже ны́нѣ водворѧ́ѧсѧ въ нбⷭ҇ныхъ ѻ҆би́телехъ, молѝ є҆го̀ ѡ҆ чтꙋ́щихъ тѧ̀, досточꙋ́дне данїи́ле.

Ѿ са́мыхъ пеле́нъ ма́тернихъ и҆збра́ тѧ влⷣка, и҆ ꙗ҆́кѡ хра́мъ чⷭ҇тны́й и҆ непоро́чный дꙋ́шꙋ твою̀ ѡ҆ст҃ѝ, и҆ пред̾ꙋгото́ва въ жили́ще себѣ̀, и҆ просла́ви тѧ̀ въ чꙋдесѣ́хъ бг҃облаже́нне ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ данїи́ле.

Младе́нецъ по бж҃е́ственномъ роди́телѣ твое́мъ ѡ҆ста́вльшисѧ, бг҃омъ воспита́нъ, и҆ наста́вленъ є҆сѝ, всѣ́хъ роди́тельскихъ дѣ́лъ и҆́стинное зерца́ло показа́лсѧ є҆сѝ бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ тѧ̀ без̾ сѣ́мене ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ ро́ди человѣ́честїи: и҆ наде́ждꙋ на тѧ̀ возложи́вше, спаса́емсѧ: и҆ къ тебѣ̀ прибѣга́юще, ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ свобожда́емсѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀ гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дх҃ъ мо́й.

Пло́дными добродѣ́тельми ᲂу҆краша́емь, всѧ́кꙋ тлѣ́емꙋю сла́дость жите́йскꙋю ꙗ҆́вѣ ѿрази́лъ є҆сѝ, къ бж҃їей добро́тѣ непреста́ннѡ взира́ющи.

Ꙗ҆́кѡ ᲂу҆краше́нїемъ чꙋде́съ ѡ҆дѣ́ѧнъ всегда̀ чꙋдотво́рецъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ: мїрска́гѡ ᲂу҆́бѡ вре́да и҆ на́съ и҆зба́ви бл҃же́нне, да пое́мъ вы́нꙋ бг҃а, просла́вльшаго тѧ̀.

Цѣломꙋ́дрїе соблю́дши, и҆ є҆ѵⷢ҇льскимъ ᲂу҆кра́шенъ ра́зꙋмомъ, смиренномꙋ́дрствовалъ є҆сѝ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀: и҆ ны́нѣ съ ни́мъ вѣ́чнѡ ра́дꙋешисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ мт҃и дв҃о чи́стаѧ свѣ́тъ непристꙋ́пный, и҆́же ве́сь мі́ръ просвѣща́етъ ꙗ҆сносїѧ́тельными зарѧ́ми своегѡ̀ бж҃ества̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Ѿ ко́рене блага́гѡ прекра́снаѧ вѣ́твь и҆зра́слъ є҆сѝ, а҆́ки бл҃гоꙋха́нный крі́нъ добродѣ́тельми ᲂу҆кра́шенъ бы́лъ є҆сѝ, призира́ѧ ми́лостїю на ни́ща и҆ ᲂу҆бо́га, и҆ на всѧ̑ подвла̑стныѧ тебѣ̀ лю́ди, бл҃же́нне и҆ приснопа́мѧтне кнѧ́же данїи́ле, ѕлѡвѣ́рныѧ же и҆ враждє́бныѧ въ любо́вь и҆ смире́нїе преклони́въ, въ бдѣ́нїѧхъ и҆ трꙋдѣ́хъ бг҃оꙋго́днѡ пожи́лъ є҆сѝ, и҆ досто́йнꙋю мздꙋ̀ ѿ гдⷭ҇а твоегѡ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ: того̀ ᲂу҆̀бо молѝ, дарова́ти дꙋша́мъ на́шымъ ми́ръ и҆ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃е́ственнаѧ ски́нїа была̀ є҆сѝ є҆ди́на пречⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, и҆ заче́ншаѧ во ᲂу҆тро́бѣ твое́й пребезнача́льнаго сло́ва, собезнача́льна же ѻ҆ц҃ꙋ̀, и҆ сего̀ всемꙋ̀ мі́рꙋ и҆зба́вителѧ ро́ждшаѧ, менѐ па́че всѣ́хъ ѡ҆скверне́нна плотски́ми прегрѣше́ньми ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бж҃е́ственными вода́ми, подаю́щи дꙋшѝ мое́й ми́ръ и҆ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прⷪ҇ро́къ а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆́мныма ѻ҆чи́ма прови́дѣ гдⷭ҇и, прише́ствїе твоѐ. тѣ́мъ и҆ вопїѧ́ше: ѿ ю҆́га прїи́детъ бг҃ъ, сла́ва си́лѣ твое́й, сла́ва снизхожде́нїю твоемꙋ̀.

Оу҆мертви́лъ є҆сѝ всѧ̑ пло́ти смертоно́сныѧ стра̑сти блгⷣтїю хрⷭ҇то́вою: тѣ́мъ животво́рными твои́хъ чꙋде́съ приложе́ньми стра́ждꙋщыѧ ѡ҆живѝ и҆ вра́тъ сме́ртныхъ и҆зба́ви.

Щито́мъ ѡ҆гради́вшись бл҃гоче́стїѧ, бы́лъ є҆сѝ, бл҃же́нне, ѻ҆́бразъ лю́демъ гдⷭ҇нимъ въ нача́льствѣ кнѧже́нїѧ, и҆ въ пребыва́нїи мона́шества: тѣ́мъ всѝ тебѐ ᲂу҆блажа́емъ.

И҆сто́чникъ чꙋде́съ ꙗ҆ви́сѧ гро́бъ тво́й, бг҃облаже́нне кнѧ́же данїи́ле: къ немꙋ́же вѣ́рою приходѧ́щїи, и҆ кла́нѧющїисѧ чⷭ҇тнѣ́й твое́й ра́цѣ, жела́ємаѧ прїе́млютъ и҆сцѣлє́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рь тѧ̀ бж҃їю вѣ́мы всѝ, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ ꙗ҆́вльшꙋюсѧ нетлѣ́ннꙋ дв҃ꙋ: тѣ́мъ молѝ и҆з̾ тебѐ ро́ждшагосѧ, да и҆зба́витъ вѣ́чнагѡ тлѣ́нїѧ всѣ́хъ вѣ́рою воспѣва́ющихъ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебѐ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Тѣкꙋ̑щаѧ и҆ тлѣ̑ннаѧ презрѣ́въ, нетлѣ̑ннаѧ сподо́билсѧ є҆сѝ зрѣ́ти: и҆дѣ́же вы́нꙋ хрⷭ҇та̀ прославлѧ́ѧ, молѝ є҆го̀, да на́съ вѣ́чныѧ своеѧ̀ сла́вы наслѣ́дникѡвъ пока́жетъ.

Бл҃гонра́внѡ и҆ добродѣ́тельнѡ въ кнѧ́жестве пожи́лъ є҆сѝ, и҆ а҆́гг҃льскомꙋ подража́въ житїю̀, во ѻ҆би́тель всели́лсѧ є҆сѝ, ю҆́же са́мъ є҆сѝ созда́лъ, и҆ въ не́й чи́стымъ пожи́въ житїе́мъ, ны́нѣ въ нбⷭ҇ныхъ водворѧ́ешисѧ ѻ҆би́телѣхъ.

Ꙗ҆́кѡ предста́телѧ тѧ̀ и҆ застꙋ́пника гра́дꙋ твоемꙋ̀, и҆ ѻ҆би́тели твое́й, и҆ всѣ̑мъ лю́демъ рѡссі̑йскимъ показа̀ бг҃ъ: защища́й ᲂу҆̀бо гра́дъ тво́й: ми́рнꙋ же и҆ во все́мъ дово́льнꙋ содѣ́лай ѻ҆би́тель, и҆ лю́демъ твои́мъ спасе́нїе и҆схода́тайствꙋй.

Бг҃оро́диченъ: Пренепоро́чнаѧ нетлѣ́ннаѧ ѻ҆трокови́це бг҃ома́ти влⷣчце, при́зри на рабы̑ твоѧ̑ вѣ́рнѡ прибѣга́ющыѧ под̾ кро́въ тво́й, и҆ молѝ сн҃а своего̀, ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆зба́вити на́съ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Да́ръ бж҃їй жела́емый да́лсѧ є҆сѝ рѡссі́и, бога́тыми чꙋде́съ дара́ми сїѧ́ющъ: тѣ́мъ вы́нꙋ трⷪ҇чными ѡ҆зарє́нїи ѡ҆сїѧва́емь, мно́жествꙋ ст҃ы́хъ ли̑къ сликовствова́ти сподо́билсѧ є҆сѝ.

Ра́ка, и҆дѣ́же лежа́тъ чⷭ҇тны̑ѧ твоѧ̑ и҆ ст҃ы̑ѧ мо́щи, бг҃облаже́нне кн҃же данїи́ле, и҆сто́чникъ чꙋде́съ и҆злива́етъ съ вѣ́рою приходѧ́щымъ и҆ покланѧ́ющымсѧ тебѣ̀.

Бл҃же́нъ гра́дъ, бл҃же́нна и҆ ѻ҆би́тель, въ не́йже въ житїѝ твое́мъ подвиза́тисѧ и҆зво́лилъ є҆сѝ, и҆ по сме́рти твое́й, ꙗ҆́кѡ многоцѣ́нный да́ръ, мо́щи твоѝ ѡ҆ста́вивъ, призира́еши на всѣ́хъ живꙋ́щихъ въ не́й.

Бг҃оро́диченъ: Во мнѡ́гїѧ бѣды̀ и҆ напа́сти впа́дъ, бꙋ́рею ѡ҆держи́мъ безчи́сленныхъ согрѣше́нїй: сегѡ̀ ра́ди къ тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ къ те́пломꙋ предста́тельствꙋ прибѣга́ю дв҃о, молѝ и҆з̾ тебѐ воплоще́ннаго бг҃а, да прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́стъ рабꙋ̀ твоемꙋ̀.

Конда́къ, гла́съ д҃:

И҆збра́нный бг҃омъ ѿ чре́слъ роди́тельскихъ, и҆ воспита́нный ѿ младе́нчества въ зако́нѣ гдⷭ҇ни въ мꙋ́жа соверше́нна, и҆ про́мысломъ вы́шнѧгѡ, и҆мени́тагѡ гра́да москвы̀ наслѣ́дїе кнѧ́жества прїе́мъ, вѣ́ренъ строи́тель бл҃гочєсти́вымъ лю́демъ твои̑мъ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃облаже́нне данїи́ле: и҆́хже ѻ҆́бразомъ свои́мъ наставлѧ́ѧ, и҆ поꙋча́ѧ за́повѣдемъ гдⷭ҇нимъ вы́нꙋ, пꙋте́мъ ведꙋ́щимъ въ живо́тъ вѣ́чный прⷭ҇нѡ ше́ствꙋѧ, нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇тва дости́глъ є҆сѝ: и҆дѣ́же со а҆́гг҃льскими водворѧ́ѧсѧ ли́ки, пое́ши бг҃ꙋ: а҆ллилꙋ́їа.

І҆́косъ:

А҆́гг҃лъ во пло́ти на землѝ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре кнѧ́же данїи́ле, сла́вѧ непреста́ннѡ творца̀ нб҃а и҆ землѝ: всѧ́кимъ бо ѻ҆́бразомъ во́лю є҆гѡ̀ чре́зъ всю̀ твою̀ жи́знь и҆спо́лнити потща́лсѧ є҆сѝ, всѣ̑мъ бл҃готворѧ̀, прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ хрⷭ҇та̀ да́ръ чꙋдотворе́нїѧ: тѣ́мже зове́мъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѿ младе́нства бг҃омъ и҆збра́нный: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ тѣ́мже въ гражда́нство нбⷭ҇ное зва́нный: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ держа́вꙋ вла́сти твое́й бл҃гоче́стїемъ и҆ пра́вдою ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ на врагѝ ѕловѣ́рцы и҆ враждотво́рцы ѿ бг҃а полꙋчи́вый побѣ́ды: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ ѡ҆ста́вивъ мі́ръ преле́стный, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ равноа́гг҃льскагѡ житїѧ̀ прите́клъ є҆сѝ, въ не́мже показа́лъ є҆сѝ всѣ̑мъ ѻ҆́бразъ воздержа́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ за толи́кїи по́двиги твоѧ̀ сподо́бивыйсѧ ѿ хрⷭ҇та̀ бл҃года́ти, и҆ чꙋде́съ дарова́нїѧ: ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́кѡ въ нб҃ѣ со всѣ́ми ст҃ы́ми бг҃онача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ зри́ши, и҆ то́й вы́нꙋ пое́ши: а҆ллилꙋ́їа.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша. вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и, бж҃е во вѣ́ки.

Стопа́мъ послѣ́дꙋѧ ꙗ҆́вѣ всеблаже́ннагѡ роди́телѧ твоегѡ̀ а҆леѯа́ндра, бг҃омꙋ́дре приснопа́мѧтне кн҃же данїи́ле, наслѣ́дїе кнѧ́жества моско́вскагѡ воспрїѧ́лъ є҆сѝ: послѣди́ же и҆́ноческимъ житїе́мъ преше́лъ є҆сѝ въ гѡ́рнѧѧ ѡ҆би́тели: и҆дѣ́же вы́нꙋ пое́ши ѻ҆ц҃є́въ бг҃а бл҃гослове́ннаго.

Въ по́стничествѣ и҆ бдѣ́нныхъ мл҃твахъ бг҃омꙋ́дреннѡ пожи́лъ є҆сѝ, и҆ непреста́ннѡ сла́вилъ творца̀ твоего̀, воспѣва́ѧ є҆мꙋ̀ ѻ҆ц҃є́въ бж҃е бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ кра́снаѧ кра́снаго родила̀ є҆сѝ, без̾ѻбра́зїе на́ше ѡ҆брати́вшаго въ пе́рвый ѻ҆́бразъ, ѻ҆трокови́це всенепоро́чнаѧ: є҆мꙋ́же пое́мъ: ѻ҆ц҃є́въ бж҃е блгⷭ҇ве́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Бг҃оглаго́ливїи ѻ҆́троцы въ пещѝ, со ѻ҆гне́мъ пла́мень попира́юще поѧ́хꙋ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Дне́сь ца́рствꙋющагѡ гра́да москвы̀ наро́ди сте́кшесѧ ѿвсю́дꙋ въ чⷭ҇тнꙋ́ю ѻ҆би́тель бл҃говѣ́рнагѡ кнѧ́зѧ данїи́ла въ де́нь пра́зднственный па́мѧти є҆гѡ̀ творцꙋ̀ воспое́мъ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Прїиди́те всѝ ст҃и́тели и҆ всѝ сщ҃е́нныхъ собо́ри въ хра́мъ бг҃а на́шегѡ: и҆дѣ́же лѣжа́тъ мо́щи вели́кагѡ кнѧ́зѧ данїи́ла: и҆̀хже ѡ҆блобыза́юще, творцꙋ̀ вопїе́мъ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Дне́сь цр҃ковь хрⷭ҇то́ва пра́зднꙋющи данїи́лово торжество̀ сꙋ́щее ѡ҆ бз҃ѣ, всѣ́хъ созыва́етъ вѣ́рныхъ къ похвалѣ̀ ᲂу҆го́дника хрⷭ҇то́ва, и҆́же и҆сцѣле́нїе и҆сточа́етъ вѣ́рою приходѧ́щымъ къ немꙋ̀ и҆ пою́щымъ творцꙋ̀: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Гл҃ѡмъ и҆са́їи прⷪ҇ро́ка послѣ́дꙋюще, бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ: родила́ бо є҆сѝ ѻ҆троча̀ всѣ́хъ дре́внѣйшее, нарица́емое є҆мманꙋ́илъ, є҆мꙋ́же зове́мъ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Чⷭ҇тꙋю сла́внѡ почти́мъ лю́дїе бцⷣꙋ, ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀ прїи́мшꙋю во чре́вѣ неѻпа́льнѡ, пѣ́сньми велича́емъ.

Є҆ди́но бж҃ество̀ въ трїе́хъ ѵ҆поста́сѣхъ, бг҃онача́льнꙋю и҆ всетворѧ́щꙋю винꙋ̀ въ житїѝ твое́мъ прⷭ҇нѡ велича́лъ є҆сѝ: предстоѧ̀ є҆мꙋ̀ молѝ ѡ҆ лю́дехъ твои́хъ, во є҆́же ѿ всѧ́кихъ бѣ́дъ и҆ напа́стей спасти́сѧ и҆̀мъ.

Ре́вность вели́кꙋю показа́лъ є҆сѝ къ бл҃гоче́стїю, данїи́ле бл҃же́нне, преизрѧ́денъ ѻ҆́бразъ бы́въ всѣ̑мъ лю́демъ твои̑мъ: тѣ́мъ ны́нѣ предстоѧ̀ всѣ́хъ творцꙋ̀ моли́сѧ, да ѿ всѣ́хъ бѣ́дъ и҆ и҆скꙋше́нїй и҆зба́витъ, и҆ наслѣ́дники ца́рствїѧ своегѡ̀ пока́жетъ ны̀.

Є҆ли́кѡ вели́къ въ правосла́вномъ кнѧже́нїи твое́мъ, бг҃омꙋ́дре кн҃же данїи́ле, бы́лъ є҆сѝ, толи́кѡ смири́лъ є҆сѝ себѐ: тѣ́мже всеблагі́й бг҃ъ тѧ̀ превознесѐ, и҆ дарова̀ тебѣ̀ нбⷭ҇ное наслѣ́дїе, и҆ чꙋде́съ бл҃года́ть, ю҆́же вѣ̑рнымъ лю́демъ твои́мъ ми́лостивнѡ подава́ѧ ко гдⷭ҇ꙋ ѡ҆ на́съ помоли́сѧ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вителѧ и҆ сп҃са на́шего родила̀ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ дв҃о: сего̀ ᲂу҆́бѡ молѝ и҆зба́вити на́съ ѿ прегрѣше́нїй на́шихъ, и҆ наслѣ́дники ца́рствїѧ своегѡ̀ сотворѝ, да тѧ̀ предста́тельницꙋ на́шꙋ прⷭ҇нѡ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Бг҃онача́льныѧ и҆ всебж҃е́ственныѧ трⷪ҇цы свѣ́томъ ѡ҆зари́всѧ, свѣ́тъ добросїѧ́ющїй бл҃года́тїю і҆и҃съ хрⷭ҇то́вою все́й рѡссі́и ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бл҃горо́дный кнѧ́же данїи́ле: ѡ҆зари́тисѧ ᲂу҆́бѡ и҆ на́мъ пребж҃е́ственнымъ свѣ́томъ, живонача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ молѝ, да съ тобо́ю вѣ́чныѧ ра́дости наслажда́ющесѧ, воспое́мъ бг҃а просла́вльшаго тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Всю̀ наде́ждꙋ спасе́нїѧ на́шегѡ на тѧ̀ возлага́емъ, бг҃ома́ти неискꙋсобра́чнаѧ, и҆ на по́мощь прⷭ҇нѡ тѧ̀ призыва́емъ, ѿ напа́сти и҆ печа́ли врага̀ спасѝ на́съ, грѣхо́внꙋю плѣни́цꙋ ѕѡ́лъ на́шихъ разрѣша́ѧ, вѣ́чнагѡ ѻ҆гнѧ̀ и҆схитѝ, да тѧ̀ предста́тельницꙋ ро́да на́шегѡ при́снѡ велича́емъ.

Краткое житие благоверного князя Даниила Московского

Ро­дил­ся в 1261 го­ду и был чет­вер­тым сы­ном свя­то­го ве­ли­ко­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го. В жиз­ни св. бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил от­ли­чал­ся бла­го­че­сти­ем, кро­то­стью и ми­ро­лю­би­ем.

Во все дни его жиз­ни ни­кто не на­нес ущер­ба дер­жа­ве его, и сам он не по­ку­шал­ся на­си­ли­ем при­об­ре­тать чу­жие об­ла­сти, бла­го­да­ря Бо­га за дан­ное ему в жре­бий бла­го­сло­вен­ное на­сле­дие – дер­жа­ву пре­слав­но­го гра­да Моск­вы. Со вре­мен бла­жен­но­го кня­зя Да­ни­и­ла честь и сла­ва пер­во­кня­же­ния и пер­во­свя­ти­тель­ства на­ча­ли при­бли­жать­ся к бо­го­лю­би­во­му гра­ду Москве. В 1302 г. Мос­ков­ское кня­же­ство уве­ли­чи­лось за счет мир­но­го при­со­еди­не­ния Пе­ре­я­с­лав­ско­го кня­же­ства. Од­на­ко св. князь не услаж­дал­ся вла­сто­лю­би­ем, но, ограж­да­ясь стра­хом Бо­жи­им, пре­успе­вал в бра­то­лю­бии.

Бо­го­угод­но гос­под­ствуя в Мос­ков­ских пре­де­лах, св. князь Да­ни­ил по­стро­ил за Моск­вой-ре­кой мо­на­стырь, ко­то­рый стал на­зы­вать­ся по его име­ни Да­ни­лов­ский. В этом мо­на­сты­ре сам князь при­нял ино­че­ское по­стри­же­ние. При­няв схи­му, св. бла­го­вер­ный князь на 42 го­ду жиз­ни мир­но ото­шел ко Гос­по­ду 4 мар­та 1303 го­да. 30 ав­гу­ста 1652 го­да мо­щи его бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми.

Бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил Мос­ков­ский, сын бла­го­вер­но­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го, скон­чал­ся 4 мар­та 1303 го­да. 30 ав­гу­ста 1652 го­да мо­щи его бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми. Све­де­ния о нем по­ме­ще­ны 4 мар­та.

Полное житие благоверного князя Даниила Московского

Свя­той бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил Мос­ков­ский ро­дил­ся во Вла­ди­ми­ре в 1261 го­ду. Он был чет­вер­тым сы­ном свя­то­го Алек­сандра Яро­сла­ви­ча Нев­ско­го (па­мять 30 ав­гу­ста и 23 но­яб­ря) и пра­вед­ной Вас­сы. Двух лет от ро­ду он ли­шил­ся от­ца. Вре­мя пре­став­ле­ния его ма­те­ри в ле­то­пи­сях не ука­за­но, из­вест­но толь­ко, что по­гре­бе­на она в церк­ви в честь Рож­де­ства Хри­сто­ва во Вла­ди­мир­ском Успен­ском мо­на­сты­ре (Кня­ги­нин мо­на­стырь) и у окрест­ных жи­те­лей по­чи­та­лась пра­вед­ной.

В 1272 го­ду бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил по­лу­чил до­став­ший­ся ему по раз­де­лу го­род Моск­ву с при­ле­га­ю­щи­ми зем­ля­ми. Бла­го­вер­ный князь по­стро­ил на бе­ре­гу Моск­вы-ре­ки храм (и при нем мо­на­стырь) в честь сво­е­го те­зо­име­ни­то­го по­кро­ви­те­ля, пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла Столп­ни­ка (па­мять 11 де­каб­ря). Мос­ков­ское кня­же­ство бы­ло в те вре­ме­на ма­лень­ким и неза­вид­ным. Воз­му­жав­ший бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил укре­пил и уве­ли­чил его, но не пу­тем неправ­ды и на­си­лия, а ми­ло­сер­ди­ем и ми­ро­лю­би­ем. Неспо­кой­но бы­ло на Ру­си. Меж­до­усо­би­цы меж­ду удель­ны­ми кня­зья­ми бы­ли по­сто­ян­ны­ми. И ча­сто, бла­го­да­ря бла­го­вер­но­му кня­зю Да­ни­и­лу, его неустан­но­му стрем­ле­нию к еди­не­нию и ми­ру на Рус­ской зем­ле, уда­ва­лось предот­вра­тить кро­во­про­ли­тие. Ко­гда в 1293 го­ду его брат, ве­ли­кий князь Ан­дрей Алек­сан­дро­вич, вме­сте с при­зван­ны­ми из Ор­ды та­та­ра­ми во гла­ве с Дю­де­нем («Дю­де­не­ва рать») опу­сто­шил рус­ские го­ро­да: Му­ром, Суз­даль, Ко­лом­ну, Дмит­ров, Мо­жайск, Тверь, бла­го­вер­ный князь ре­шил­ся впу­стить их в Моск­ву, чтобы спа­сти на­род от ги­бе­ли. Сил для от­по­ра не бы­ло. Вме­сте со сво­им на­ро­дом князь пе­ре­жи­вал тя­го­ты ра­зо­ре­ния и раз­боя. От­ста­и­вая свои пра­ва, свя­той Да­ни­ил был вы­нуж­ден в 1295 го­ду вы­сту­пить про­тив сво­е­го бра­та близ ме­ста, на­зы­ва­е­мо­го Юрье­во Тол­чи­ще, но и здесь стрем­ле­ние к ми­ру по­бе­ди­ло в нем, и кро­во­про­ли­тия уда­лось из­бе­жать.

В 1300 го­ду, ко­гда Ря­зан­ский князь Кон­стан­тин Ро­ма­но­вич, при­звав на по­мощь та­тар, за­ни­мал­ся тай­ны­ми при­го­тов­ле­ни­я­ми к вне­зап­но­му на­па­де­нию на зем­ли Мос­ков­ско­го кня­же­ства, пре­по­доб­ный Да­ни­ил по­шел с вой­ском к Ря­за­ни, раз­бил непри­я­те­ля, взял в плен Кон­стан­ти­на и ис­тре­бил мно­же­ство та­тар. Это бы­ла пер­вая по­бе­да над та­та­ра­ми, по­бе­да негром­кая, но за­ме­ча­тель­ная – как пер­вый по­рыв к сво­бо­де. Раз­бив Ря­зан­ско­го кня­зя и рас­се­яв его со­юз­ни­ков – та­тар, бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил не вос­поль­зо­вал­ся по­бе­дою, чтобы отобрать чу­жие зем­ли или взять бо­га­тую до­бы­чу, как это бы­ло при­ня­то в те вре­ме­на, а по­ка­зал при­мер ис­тин­но­го нес­тя­жа­ния, люб­ви и бра­то­лю­бия. Ни­ко­гда не брал­ся свя­той князь за ору­жие, чтобы за­хва­тить чу­жие зем­ли, ни­ко­гда не от­ни­мал соб­ствен­но­сти у дру­гих кня­зей ни на­си­ли­ем, ни ко­вар­ством. За это Гос­подь рас­ши­рил гра­ни­цы его вла­де­ний. Иоанн Ди­мит­ри­е­вич, князь Пе­ре­я­с­лав­ля-За­лес­ско­го, пле­мян­ник Да­ни­и­ла, крот­кий, бла­го­че­сти­вый и бла­го­тво­ри­тель ни­щих, ува­жал и лю­бил сво­е­го дя­дю. В 1302 го­ду, уми­рая без­дет­ным, он пе­ре­дал свое кня­же­ство свя­то­му Да­ни­и­лу. Пе­ре­я­с­лав­ская зем­ля вме­сте с Дмит­ро­вым бы­ла по­сле Ро­сто­ва пер­вой как по чис­лу жи­те­лей, так и по кре­по­сти глав­но­го го­ро­да. Пе­ре­я­с­лавль-За­лес­ский был хо­ро­шо за­щи­щен со всех сто­рон. Свя­той князь остал­ся ве­рен Москве и не стал пе­ре­но­сить сто­ли­цу кня­же­ства в бо­лее силь­ный и зна­чи­тель­ный по то­му вре­ме­ни Пе­ре­я­с­лавль. Это при­со­еди­не­ние вы­дви­ну­ло Мос­ков­ское кня­же­ство в чис­ло наи­бо­лее зна­чи­тель­ных. Здесь бы­ло по­ло­же­но на­ча­ло объ­еди­не­нию Рус­ской зем­ли в еди­ную мощ­ную дер­жа­ву.

Как див­но на про­тя­же­нии ве­ков яс­но про­яв­лял­ся Про­мысл Бо­жий о на­шей Рус­ской Зем­ле, о ее судь­бе!

С бла­го­да­ре­ни­ем пом­ня о неот­ступ­ном Бла­гом Пу­те­во­ди­те­ле как в сво­ей лич­ной жиз­ни, так и в жиз­ни Рус­ско­го го­су­дар­ства, отец свя­то­го Да­ни­и­ла – свя­той бла­го­вер­ный князь Алек­сандр Нев­ский вы­ра­зил то в сло­вах – "Бог не в си­ле, а в прав­де".

В 1303 го­ду свя­той Да­ни­ил тя­же­ло за­бо­лел. Он при­нял ве­ли­кую схи­му и за­по­ве­дал по­хо­ро­нить се­бя в Да­ни­ло­вом мо­на­сты­ре. По глу­бо­ко­му сми­ре­нию он хо­тел быть по­гре­бен­ным не в церк­ви, а на об­щем мо­на­стыр­ском клад­би­ще. Скон­чал­ся бла­го­вер­ный князь 4 мар­та.

Не про­шло и 30 лет со вре­ме­ни пре­став­ле­ния бла­го­вер­но­го кня­зя Да­ни­и­ла, как ос­но­ван­ная им Да­ни­лов­ская оби­тель бы­ла в 1330 го­ду пе­ре­ве­де­на в Кремль, цер­ковь пре­вра­ще­на в при­ход­скую, а клад­би­ще ста­ло мир­ским. Во вре­ме­на ве­ли­ко­го кня­зя Иоан­на III (1462–1505) пре­по­доб­ный Да­ни­ил на­пом­нил о се­бе за­быв­чи­вым по­том­кам. Юно­ше из окру­же­ния ве­ли­ко­го кня­зя явил­ся некто неиз­вест­ный и ска­зал: «Не бой­ся ме­ня – я хри­сти­а­нин и гос­по­дин се­го ме­ста, имя мое Да­ни­ил, князь Мос­ков­ский, по во­ле Бо­жи­ей я по­ло­жен здесь. Ска­жи от ме­ня ве­ли­ко­му кня­зю Иоан­ну: сам ты уте­ша­ешь се­бя, а ме­ня за­был, но не за­был ме­ня Бог». С то­го вре­ме­ни ве­ли­кий князь уста­но­вил петь со­бор­ные па­ни­хи­ды по род­ствен­ни­кам – кня­зьям. Во вре­ме­на ца­ря Иоан­на Гроз­но­го при гро­бе пре­по­доб­но­го Да­ни­и­ла ис­це­лил­ся уми­ра­ю­щий сын ко­ло­мен­ско­го куп­ца. Царь, по­ра­жен­ный чу­дом, воз­об­но­вил древ­ний Да­ни­лов мо­на­стырь и уста­но­вил еже­год­но со­вер­шать мит­ро­по­ли­ту со свя­щен­ным со­бо­ром крест­ный ход к ме­сту по­гре­бе­ния бла­го­вер­но­го кня­зя и слу­жить там па­ни­хи­ды.

В 1652 го­ду бла­го­вер­ный князь Да­ни­ил был про­слав­лен об­ре­те­ни­ем свя­тых нетлен­ных мо­щей, ко­то­рые 30 ав­гу­ста бы­ли пе­ре­не­се­ны в цер­ковь в честь Свя­тых Отец Сед­ми Все­лен­ских Со­бо­ров.

Свя­тые мо­щи бы­ли по­ло­же­ны в ра­ке «на про­слав­ле­ние Свя­тыя Тро­и­цы и на ис­це­ле­ние немо­щству­ю­щих». Мит­ро­по­лит Мос­ков­ский Пла­тон († 1812) в со­став­лен­ном им Жи­тии свя­то­го кня­зя пи­шет: «Сей-то пер­во­на­чаль­ный ос­но­ва­тель по­ло­жил на­ча­ло ны­неш­не­му ве­ли­чию Моск­вы, про­ло­жив для это­го ти­хи­ми сто­па­ми толь­ко ма­лую сте­зю. Ибо как и вся­кое зда­ние, со­ору­жа­е­мое не с чрез­вы­чай­ной по­спеш­но­стью, а толь­ко с боль­шим ис­кус­ством и ста­ра­ни­ем, по­лу­ча­ет осо­бую твер­дость и неру­ши­мо пре­бы­ва­ет дол­гое вре­мя; и как де­ре­во, мно­го ве­ков рас­ту­щее, на­чав преж­де с ма­ло­го пру­ти­ка, по­не­мно­гу утол­ща­ет­ся, и вет­ви его рас­про­стра­ня­ют­ся да­ле­ко окрест, так и гра­ду это­му над­ле­жа­ло воз­рас­ти от ма­лых, но твер­дых на­чал, чтобы пер­вый его блеск не омра­чил очи за­вист­ву­ю­щих и чтобы в пер­вое вре­мя не по­тря­стись и не пасть ему ско­рее, чем оно воз­рос­ло в свою вы­со­ту. Так преду­го­то­вил сей ве­ли­кий град ос­но­ва­тель, дав ему, хо­тя ма­лое, но не пре­ры­ва­ю­ще­е­ся ни­ка­ким ду­но­ве­ни­ем вет­ра си­я­ние, и предо­ста­вил боль­шую сла­ву его воз­вы­ше­ния сво­е­му сы­ну ве­ли­ко­му кня­зю Иоан­ну Да­ни­ло­ви­чу, про­зван­но­му Ка­ли­той».