Канон святому благоверному князю Доманту, в Крещении Тимофею, Псковскому чудотворцу

Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 июня (20 мая ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

В Ца́рство Христо́во вше́д, преблаже́нне кня́же Тимофе́е Дома́нте, возлюби́в ве́чная па́че вре́менных, сего́ ра́ди своему́ Влады́це сосу́д избра́н показа́ся, сла́вне.

Благочести́ваго ко́рене держа́внаго кня́зя Алекса́ндра исча́дию благоволе́нием Бо́жиим сочета́ся, с не́юже благоуго́дно пожи́в, преста́вльшеся, обрето́сте Христо́во нестаре́емое блаже́нство.

Христолюби́ваго нра́ва никогда́ же отлуча́яся, все́м убо́гим ми́лостивый пода́тель бы́л еси́, блаже́нне кня́же Дома́нте, и си́рым засту́пник.

Богоро́дичен: Благодаре́ние но́во моли́твы Твоея́ пропове́дуем, Чи́стая, усты́ и ду́хом, я́ко Тебе́ ра́ди от напа́стей, и тя́жких печа́лей, и греха́ страсте́й вси́ избавля́емся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: В Го́споде Бо́зе мое́м се́рдце мое́ утверди́ся, те́м немощству́ющии препоя́сашася си́лою.

Царя́, все́ми ца́рствующего Небе́сными и земны́ми, после́дователь бы́л еси́, блаже́нне Дома́нте, не возвра́щся вспя́ть, возло́ж ру́ку свою́ на ра́ло ве́ры Христо́вы, те́м до́бре упра́влен бы́сть в Ца́рство Его́.

Всея́ Росси́и благочести́вым вели́ким кня́зем причте́ся ли́ку, а́ще и не от того́ су́щаго ко́рене рожде́ну ти́, но хра́брость му́жества и благоче́стие ра́зума те́м подо́бна показа́ тя́.

В ле́та самоде́ржца вели́каго кня́зя Алекса́ндра Не́вскаго бы́л еси́, кня́же Дома́нте, те́м христоимени́тым лю́дем Росси́йскаго ца́рства забра́ла яви́стеся от нахожде́ния безбо́жных лати́н, я́коже в животе́, та́ко и по преставле́нии ва́шем, святи́и.

Богоро́дичен: Написа́ся Сло́во О́тчим персто́м, не́когда богогла́сному проро́ку Твоего́ рождества́ та́йна, Богоро́дице, те́м Тя́ молю́ в кни́зе мя́ написа́ти жи́зненней, лука́вое рукописа́ние грехо́в мои́х раздра́вши.

Седа́лен, гла́с 4:

Благослове́нному и светоно́сному торжеству́, я́ко со́лнцу, возсия́вшу во все́м ми́ре, блаже́ннаго кня́зя Тимофе́я Дома́нта, к нему́же стеце́мся, ве́рнии, непреста́нно вопию́ще: а́ще и прише́л еси́ от земли́, свя́те, но та́мо со А́нгелы Пресвяте́й Тро́ице предстои́ши, Е́йже моли́ся спасти́ души́ на́ша.

Богоро́дичен: Позна́вше Тобо́ю неопи́санное Сло́во Бо́жие, Сы́на Единоча́днаго Вседержи́телева, вопие́м Ти́, земни́и: ра́дуйся, Благослове́нная Богоро́дице, упова́ние душа́м на́шим.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Фео́дора Стратила́та дерзнове́нию му́жества подо́бен бы́л еси́ и сего́ ра́ди че́сти о́наго от Бо́га сподо́бися, стражда́ изволе́нием.

Земля́ освяти́ся, прии́мши мо́щи твоя́, блаже́нне кня́же Дома́нте, челове́цы же, тобо́ю прие́млют исцеле́ние, Христа́ сла́вяще, И́же и́скренно тя́ просла́вльшаго.

Ре́вность Свята́го Ду́ха в се́рдцы прии́м, оте́ческое злове́рие возненави́дев, Христа́, И́стиннаго Бо́га, взыска́в, ба́нею Креще́ния омы́вся, ча́до Све́ту яви́ся. Ему́же предстои́ши, моли́ся за рабы́ своя́, ве́рою сла́вящия тя́.

Тебе́ мо́лимся, преблаже́нне Тимофе́е, сопроти́вных шата́ние низложи́ и неду́ги челове́ком обле́гчи, свя́те, я́ко да во гла́сех хвале́ния тебе́ воспева́ем.

Богоро́дичен: Руко́ю милосе́рдия, Богоро́дице, защити́ мя́ от вра́г и ду́шу мою́, иста́явшую зно́ем греха́, прохлади́ хода́тайством Свои́м, Де́во, Еди́на бо еси́ челове́ком исправле́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ча́сть моя́ еси́, Го́споди, и сла́ва лица́ моего́: Ты́ бо мя́ из тьмы́ неве́дения еди́н изба́вил еси́ Богоразу́мием, и Тебе́ молю́ся, Христе́: да́руй рабу́ Твоему́ ми́р, я́ко Человеколю́бец.

Благослове́нием Святы́я Горы́ и́нока, единоутро́бнаго твоего́ бра́та, Бо́жий све́т Трисо́лнечныя Тро́ицы всели́ся в твое́ се́рдце и Своего́ Божества́ до́м тя́ показа́, блаже́нне.

И́же святу́ю Твою́ па́мять ра́достно от души́ творя́щих ско́рби премени́ и душеспаси́тельная пода́ждь проше́ния.

Зако́ном благове́рия научи́вся, прему́дре, ревни́тель благоче́стия сади́телю Влади́миру бы́л еси́, и́дольскую ле́сть низложи́в, Тро́ицы бы́л еси́ селе́ние Пречи́стей.

Богоро́дичен: Многогре́шнаго Твоего́ раба́, Богоро́дице, не отри́ни моле́ния и проше́ния, а́ще и недосто́йне моля́щася, Влады́чице, изба́ви мя́ лю́тых страсте́й мои́х и у́з прегреше́ния зла́го.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́коже проро́ка Ио́ну от ки́та изба́вил еси́, Христе́ Бо́же, и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́ и спаси́ мя́, Еди́не Человеколю́бче.

Святе́йшаго во святы́х Бо́га позна́в, прему́дре кня́же Дома́нте, о гра́де твое́м Пско́ве моли́ся, и о и́же ве́рою живу́щих в не́м, изба́витися от вся́ких зо́л, да твою́ па́мять вси́ благоче́стно почита́ем.

Я́ко пресве́тлая дво́ице, я́ко пречестна́я верста́ и богосочта́нная, Христу́ от души́ порабо́тасте в жи́зни свое́й, пречестни́и, ходя́ще по за́поведем Его́.

Ца́рие и кня́зи, свяще́нницы и вельмо́жи, ста́рцы с ю́нотами и вся́к во́зраст, све́тло предъигра́йте, па́мять прему́драго кня́зя Дома́нта в пе́снех велича́юще.

Богоро́дичен: Служи́теля та́йне, Арха́нгела слы́шала еси́, в утро́бе вмеще́ние Невмести́маго прии́мши, мы́ же Гаврии́лово веща́ние прино́сим: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю и Тебе́ ра́ди с на́ми.

Конда́к, гла́с 8:

Любо́вию Христо́вою уязви́ся, преблаже́нне кня́же Дома́нте, у́м впери́в заре́ю Ду́ха, и́дольскую пре́лесть оте́ческаго нече́стия возненави́дев, порожде́нием святы́я купе́ли Тимофе́й нарече́н еси́, слеза́ми и ми́лостынею ко Христу́ присво́ився, и жи́зни се́й тече́ние до́бре сконча́в, ве́ру непоро́чну соблю́д, и ны́не мо́лим тя́: моли́ Пресвяту́ю Тро́ицу и Пречи́стую Богоро́дицу за гра́д Пско́в и за все́х, притека́ющих к ра́це моще́й твои́х, изба́витися на́м от вся́ких зо́л, да тебе́ вси́, я́ко те́пла засту́пника, непреста́нно почита́ем.

И́кос:

Вся́каго безбо́жия неи́стовства избе́г, удале́нную страну́ от Бо́га оте́чества весьма́ оста́вль, иде́же Бо́г не познава́шеся, но пре́лесть бесо́вская почита́ема бя́ше, вся́ сия́, оплева́в, попра́, апо́столу Фили́ппу подо́бен бы́в: о́н бо от Га́зскаго пути́ восхище́н во Азо́т, ты́ же – в богоспаса́емый гра́д Пско́в; о́н у́бо, еди́наго ка́женика крести́в, удиви́, ты́ же вся́ стра́ны на́ша свои́м креще́нием возвесели́, блаже́нне кня́же Тимофе́е Дома́нте, и чуде́с де́йство безбо́жных нахожде́ния сокруша́еши, и па́ки пребу́ди с на́ми защища́ти на́с, да тебе́ вси́, я́ко те́пла засту́пника, непреста́нно почита́ем.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не преда́ждь на́с до конца́ И́мене Твоего́ ра́ди, и не разори́ Заве́та Твоего́, и не отста́ви ми́лости Твоея́ от на́с, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, препе́тый во ве́ки.

Патриа́рха Авраа́ма нра́ву, преблаже́нне кня́же Дома́нте, подо́бник бы́в, вся́ко тре́бование ни́щим неоску́дно разда́л еси́, да Христа́ ми́лостива себе́ приобря́щеши.

Просвети́ твое́ житие́ всю́ вселе́нную пра́вым смы́слом, сия́я, в Руси́ я́ко со́лнце, Трисо́лнечнаго Божества́ заре́ю просвеща́емь, досточу́дне.

Це́ркви и гра́ду ты́ бы́сть прави́тель непрело́жный, вся́ку е́ресь и ле́сть бесо́вскую отгоня́я, и со А́нгелы ны́не лику́еши, предстоя́ Святе́й Тро́ице в дерзнове́нии мно́зе.

Богоро́дичен: Изба́ви, Богоро́дице, от обдержа́щих бе́д ду́ши на́ша и при́зри на смире́нныя рабы́ Своя́, и весе́лия мя́ испо́лни, Блага́я.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На Кресте́ пло́тию пригвожде́ннаго и показа́вшаго на́м ору́жие во спасе́ние, о́троцы, превозноси́те Христа́, Бо́га на́шего, во ве́ки.

И́ова дре́вняго милосе́рдию подо́бяся, не изы́де из до́му твоего́ никто́же ско́рбен: и́ноком, и свяще́нным, и просты́м, и все́м, и́же в недоста́точестве, я́ко оте́ц чадолюби́в, бы́л еси́.

В боле́зни к тебе́ прибега́ющих исцеля́й, преблаже́нне кня́же Тимофе́е, и пога́ных наше́ствия избавля́й рабы́ своя́, Бо́гу пою́щия: благослови́те Христа́ во вся́ ве́ки.

Весели́тся ны́не и торжеству́ет вели́кий гра́д Пско́в и вси́ окре́стнии гра́ди и ве́си, тебе́ иму́ще покро́в и забра́ло, и крася́тся па́мятию твое́ю честно́ю, в не́м бо пожи́в, венца́ от Бо́га сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Предвари́шася уже́ беззако́ния моя́ и, к концу́ жития́ прише́д, рыда́я, молю́ Тя́, Богоро́дице Чи́стая: поне́ на ста́рость мою́, спаси́ мя́, погиба́ющаго.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Я́ко сотвори́ мне́ вели́чия Си́льный, и свя́то И́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́д и ро́д боя́щимся Его́.

Всея́ Росси́и вели́ким князе́м, благоче́стие храня́щим, соо́бщник бы́л еси́, Богому́дре кня́же Дома́нте, с ни́ми зе́млю Ру́сскую сохраня́еши от безбо́жных ага́рян и латы́н наве́та, и ны́нешняго настоя́ния страсте́й на́с изба́ви моли́твами свои́ми.

Чудесы́ свои́ми, я́ко цве́т, процве́л еси́, Богому́дре кня́же Дома́нте, я́коже рече́ проро́к: пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т. Сего́ ра́ди тя́ ублажа́ем.

Певце́м, и́же Тебе́, пою́щим, Тро́ице Пресвята́я, согреше́ния на́ша оста́ви, во́льная и нево́льная, пребла́га чудотво́рца благове́рнаго кня́зя Дома́нта моли́твами.

Богоро́дичен: Напои́тися бога́тно слеза́ми да́ждь бразда́м стра́стныя моея́ души́ и плоды́ принести́ стори́чны, Влады́чице, сподо́би, се́рдце мое́ вся́каго весе́лия испо́лни, да сла́влю Тя́, Храни́тельнице моя́.

Свети́лен:

Не челове́ком, ни от челове́к, но от Бо́га зва́ние прие́м, и́же пре́жде тьме́ сы́н, ны́не же ча́до и насле́дник Све́ту свои́м обраще́нием сотвори́ся, Дома́нте Богому́дре.

Сла́ва, и ны́не: Пло́д чре́ва Твоего́ и́же плодо́м попо́лзшагося па́ки ра́еве жи́теля, Чи́стая, соде́лал е́сть.

Краткое житие благоверного князя Довмонта (во Святом Крещении Тимофея) Псковского

Св. бла­го­вер­ный князь До­в­монт, в свя­том Кре­ще­нии (1265) Ти­мо­фей, при­над­ле­жал к ли­тов­ско­му кня­же­ско­му ро­ду. Ко­гда в Лит­ве про­изо­шел го­судар­ствен­ный пе­ре­во­рот, он дол­жен был со сво­и­ми род­ствен­ни­ка­ми оста­вить ро­ди­ну. Он на­шел убе­жи­ще в воль­ном го­ро­де Пско­ве, и пско­ви­чи из­бра­ли его сво­им кня­зем.

Он окру­жил го­род вы­со­кой сте­ной, на­зы­ва­е­мой До­в­мон­то­вой, и счаст­ли­во во­е­вал с вра­га­ми сво­е­го го­ро­да — нем­ца­ми и ли­тов­ца­ми. Пе­ред бо­ем он при­хо­дил в цер­ковь, клал свой меч на пре­стол, мо­лил­ся со сле­за­ми, при­ни­мал бла­го­сло­ве­ние ду­хов­но­го от­ца сво­е­го и его ру­кой на­де­вал свой меч. По утвер­жде­нию уро­жен­цев го­ро­да Пско­ва, это был тот са­мый меч с над­пи­сью: «Honorum meum nebus davo», то есть «Че­сти мо­ей ни­ко­му не от­дам», ко­то­рый впо­след­ствии ле­жал на гроб­ни­це кня­зя До­в­мон­та и сво­ей ве­ли­чи­ной и тя­же­стью сви­де­тель­ство­вал о ро­сте и си­ле св. кня­зя. Пско­ви­чам князь До­в­монт го­во­рил: «Доб­рые му­жи псков­ские! Кто из вас стар — тот мне отец, кто мо­лод — тот брат!» Он был же­нат на княжне Ма­рии Ди­мит­ри­евне (в св. схи­ме Мар­фа, па­мять ее 8 но­яб.), внуч­ке св. вел. кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го (па­мять его 30 авг.), и за­бо­тил­ся об от­це ее кня­зе Ди­мит­рии Алек­сан­дро­ви­че, из­гнан­ном бра­том сво­им вел. кня­зем Ан­дре­ем, до его смер­ти, а по­сле, как удель­ный князь, был ве­рен Ан­дрею. За все эти доб­ро­де­те­ли лю­би­ли его пско­ви­чи.

В са­мый по­след­ний год жиз­ни князь До­в­монт от­бил Псков от нем­цев, неожи­дан­но за­хва­тив­ших его (см. жи­тие прмч. Иоаса­фа и Ва­си­лия — 4 мар­та). Ко­гда же он умер, бы­ла во Пско­ве «ту­ча ве­ли­кая» — пи­шет ле­то­пи­сец. Св. князь До­в­монт по­гре­бен в Тро­иц­ком со­бо­ре, и в XIV в. ему уже бы­ла по­свя­ще­на цер­ковь, а в XVI в. по­сле его яв­ле­ния с дру­ги­ми угод­ни­ка­ми и во вре­мя оса­ды Пско­ва Сте­фа­ном Ба­то­ри­ем (1581) ему бы­ла на­пи­са­на служ­ба.

Полное житие благоверного князя Довмонта (во Святом Крещении Тимофея) Псковского

Свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт (До­мант) Псков­ский, князь Наль­ши­най­ский (Наль­шан­ский), был ро­дом из Лит­вы, сна­ча­ла рев­ност­но ис­по­ве­до­вал язы­че­ство. В 1265 го­ду, спа­са­ясь от меж­до­усо­биц ли­тов­ских кня­зей, был вы­нуж­ден бе­жать из Лит­вы и с 300 ли­тов­ски­ми се­мья­ми при­шел во Псков. Псков­ская зем­ля ста­ла его вто­рой ро­ди­ной. Здесь, по вы­ра­же­нию ле­то­пис­ца, "дох­ну­ла на него бла­го­дать Бо­жия", ко­гда со всей сво­ей сви­той он при­нял Свя­тое Кре­ще­ние с име­нем Ти­мо­фей и спо­до­бил­ся ве­ли­ких да­ров от Гос­по­да. Уже через год за доб­лесть и ис­тин­но хри­сти­ан­ские доб­ро­де­те­ли пско­ви­чи из­бра­ли его сво­им кня­зем. В те­че­ние 33 лет он управ­лял го­ро­дом и был един­ствен­ным кня­зем за всю ис­то­рию Пско­ва, ко­то­рый су­мел так дол­го про­жить в ми­ре и со­гла­сии с псков­ским ве­чем. Он был спра­вед­лив и стро­го сле­дил за пра­во­су­ди­ем дру­гих, щед­ро тво­рил ми­ло­сты­ню, при­ни­мая ни­щих и стран­ни­ков, бла­го­го­вей­но чтил цер­ков­ные празд­ни­ки, по­кро­ви­тель­ство­вал хра­мам и мо­на­сты­рям и сам ос­но­вал оби­тель в честь Рож­де­ства Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Через брак с до­че­рью ве­ли­ко­го кня­зя Ди­мит­рия, внуч­кой свя­то­го бла­го­вер­но­го кня­зя Алек­сандра Нев­ско­го (па­мять 23 но­яб­ря и 30 ав­гу­ста), он по­род­нил­ся с рус­ским ве­ли­ко­кня­же­ским ро­дом. Князь До­в­монт, как и свя­той Алек­сандр Нев­ский, был слав­ным за­щит­ни­ком Рус­ской зем­ли. Ос­нов­ная за­слу­га бла­го­вер­но­го кня­зя До­в­мон­та как пол­ко­вод­ца и го­судар­ствен­но­го де­я­те­ля со­сто­ит в том, что в те­че­ние мно­гих лет он на­деж­но за­щи­щал се­ве­ро-за­пад­ную гра­ни­цу Рус­ско­го го­су­дар­ства от непри­я­тель­ских на­па­де­ний.

В 1268 го­ду князь До­в­монт был од­ним из ге­ро­ев ис­то­ри­че­ской бит­вы при Ра­ко­во­ре, где рус­ская рать одер­жа­ла по­бе­ду над дат­ски­ми и немец­ки­ми вой­ска­ми. Пе­ред каж­дой бит­вой свя­той До­в­монт при­хо­дил в храм, по­ла­гал свой меч к под­но­жию свя­то­го пре­сто­ла и при­ни­мал бла­го­сло­ве­ние ду­хов­ни­ка, ко­то­рый пре­по­я­сы­вал ему меч.

Свя­той До­в­монт сде­лал псков­скую кре­пость непри­ступ­ной. В па­мять о слав­ном за­щит­ни­ке го­ро­да ка­мен­ная обо­ро­ни­тель­ная сте­на, воз­ве­ден­ная свя­тым кня­зем ря­дом с Кро­мом в кон­це XIII ве­ка, бы­ла на­зва­на До­в­мон­то­вой, а тер­ри­то­рия, ограж­ден­ная сте­ной, до сих пор на­зы­ва­ет­ся До­в­мон­то­вым го­ро­дом. У свя­то­го за­щит­ни­ка "До­ма Свя­той Тро­и­цы" был еще один бла­го­че­сти­вый обы­чай: в бла­го­дар­ность Гос­по­ду, Име­нем Ко­то­ро­го он одер­жи­вал по­бе­ды, не зная по­ра­же­ний, бла­го­вер­ный князь До­в­монт ря­дом с Крем­лем воз­во­дил хра­мы в честь то­го свя­то­го, в день па­мя­ти ко­то­ро­го одер­жи­вал по­бе­ду. Ста­ви­ли там хра­мы по осо­бым обе­там и дру­гие жи­те­ли Пско­ва. Неболь­шая тер­ри­то­рия ны­неш­не­го До­в­мон­то­ва го­ро­да бы­ла сплошь по­кры­та хра­ма­ми. (Пер­вый храм в честь свя­то­го До­в­мон­та-Ти­мо­фея был по­стро­ен в До­в­мон­то­вом го­ро­де в 1574 го­ду.)

Свою по­след­нюю по­бе­ду доб­лест­ный князь-во­ин одер­жал 5 мар­та 1299 го­да на бе­ре­гу ре­ки Ве­ли­кой, где он с ма­лой дру­жи­ной раз­бил боль­шое немец­кое вой­ско. Ли­вон­ские ры­ца­ри неожи­дан­но на­па­ли на по­сад у Пско­ва, за­хва­ти­ли при­го­род­ные Снет­но­гор­ский и Ми­рож­ский мо­на­сты­ри и со­жгли их, же­сто­ко рас­пра­вив­шись с на­сель­ни­ка­ми. Они уби­ли ос­но­ва­те­ля Снет­но­гор­ско­го мо­на­сты­ря пре­по­доб­но­го Иоаса­фа с 17 ино­ка­ми и пре­по­доб­но­го Ва­си­лия, игу­ме­на Ми­рож­ско­го (па­мять 4 мар­та). Свя­той князь До­в­монт, не до­жи­да­ясь, по­ка со­бе­рет­ся боль­шое псков­ское вой­ско, вы­шел на­встре­чу вра­гу с дру­жи­ной и из­гнал свя­то­тат­цев за пре­де­лы Рус­ской зем­ли.

Через несколь­ко ме­ся­цев свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт-Ти­мо­фей скон­чал­ся и был по­гре­бен в Тро­иц­ком со­бо­ре Пско­ва. Ле­то­пись сви­де­тель­ству­ет, что "бысть же то­гда жа­лость ве­ли­ка в Плес­ко­ве му­жам и же­нам, и ма­лым де­тям по доб­ром гос­по­дине бла­го­вер­ном кня­зе Ти­мо­фее". Пско­ви­чи вспо­ми­на­ли, как свя­той князь за­бо­тил­ся о них в мир­ные дни и осо­бен­но, ко­гда го­ро­ду угро­жа­ла опас­ность, как вел их в бой со сло­ва­ми: "Доб­рые му­жи пско­ви­чи! Кто из вас стар, тот мне отец, кто мо­лод, тот брат. По­сто­им за Свя­тую Тро­и­цу!"

Вско­ре по­сле кон­чи­ны кня­зя на­ча­лось по­чи­та­ние его как свя­то­го за­ступ­ни­ка пред Бо­гом, мо­лит­вен­но охра­ня­ю­ще­го на­шу зем­лю от вра­гов и бед­ствий. Не раз и по смер­ти за­щи­щал Псков свя­той князь. Так, в 1480 го­ду, ко­гда бо­лее ста ты­сяч нем­цев оса­ди­ли го­род, он явил­ся во сне од­но­му го­ро­жа­ни­ну и ска­зал: "Возь­ми­те оде­я­ние (по­кров) гро­ба мо­е­го, об­не­си­те его три ра­за во­круг го­ро­да с кре­ста­ми и не бой­тесь". Пско­ви­чи ис­пол­ни­ли его ука­за­ние, и нем­цы от­сту­пи­ли от го­ро­да. По­сле это­го чу­дес­но­го из­бав­ле­ния от вра­гов свя­то­му кня­зю бы­ла со­став­ле­на служ­ба. Ря­дом с мо­ща­ми бла­го­вер­но­го кня­зя в Тро­иц­ком со­бо­ре ви­сел его бо­е­вой меч (в на­сто­я­щее вре­мя меч хра­нит­ся в Псков­ском ис­то­ри­ко-ху­до­же­ствен­ном и ар­хи­тек­тур­ном му­зее-за­по­вед­ни­ке), ко­то­рый вру­чал­ся в хра­ме Свя­той Тро­и­цы псков­ским кня­зьям при воз­ве­де­нии на пре­стол.

Свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт-Ти­мо­фей и его су­пру­га, в схи­ме пре­по­доб­ная Мар­фа († 1300; па­мять 8 но­яб­ря) удо­сто­и­лись осо­бой по­че­сти быть изо­бра­жен­ны­ми на чу­до­твор­ной Ми­рож­ской иконе Бо­жи­ей Ма­те­ри (празд­но­ва­ние 24 сен­тяб­ря): "Бла­го­из­во­ли­ся пре­чи­сто­му об­ра­зу чу­до­твор­ныя ико­ны Тво­ея, Бо­го­ро­ди­це, на­пи­са­ти­ся зра­ка по­до­бию на­ше­го в бра­нех твер­да­го за­ступ­ни­ка кня­зя До­ман­та со бла­го­че­сти­вою су­пруж­ни­цею" (се­да­лен служ­бы свя­то­му бла­го­вер­но­му кня­зю До­в­мон­ту-Ти­мо­фею). При яв­ле­нии Бо­жи­ей Ма­те­ри стар­цу До­ро­фею во вре­мя оса­ды Пско­ва по­ля­ка­ми 27 ав­гу­ста 1581 го­да свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт-Ти­мо­фей был сре­ди из­бран­ни­ков Бо­жи­их, со­про­вож­дав­ших Небес­ную За­ступ­ни­цу Пско­ва (све­де­ния о Пско­во-По­кров­ской иконе по­ме­ще­ны 1 ок­тяб­ря).

Мо­щи свя­то­го бла­го­вер­но­го кня­зя До­в­мон­та-Ти­мо­фея по­ко­ят­ся в Псков­ском ка­фед­раль­ном со­бо­ре Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы.