Канон святому благоверному великому князю Всеволоду, в святом крещении Гавриилу, Новгородскому, Псковскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, Препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Высоко́ житие́ име́я и восхожде́нии Боже́ственными ве́сь све́тел бы́в, просвеще́ние ми́ испроси́, восхваля́ющу честны́я твоя́ по́двиги, и́миже до́бре пожи́в, улучи́л еси́, Все́володе, и́хже наде́ялся еси́.

Мироуха́нная любя́ уче́ния, и во чте́нии Свяще́нных Писа́ний упражня́яся, сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных и облагово́нился еси́, Боже́ственными добро́тами украша́емь.

Дрема́ние о́чию от души́, блаже́нне, отгна́л еси́, бдя́ и Бо́гови приединева́яся всено́щными стоя́нии, непрекло́нен ну́ждами естества́, те́мже ко дню́ невече́рнему дости́гл еси́.

Богоро́дичен: Я́ко черто́г одушевле́н Бо́жий и кади́льницу мы́сленнаго и светоно́снаго у́гля, Присноблагода́тную ублажа́ем Богоро́дицу, зову́ще: ра́дуйся, Хода́таице спаси́тельнаго воскресе́ния.

И́н. гла́с 4-й.

Ирмо́с: Не́сть Тебе́ подо́бен препросла́вленный Го́споди: руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди, я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.

Не́смь подо́бен, ка́ко воспе́ти от ча́сти Небе́сному Воево́де тезоимени́таго вели́каго кня́зя Все́волода, возсия́вша в словя́нех насе́льшихся, иде́же первозва́нный во апо́столех же́зл водрузи́.

В ле́та вели́каго кня́зя Влади́мира ца́рскою диади́мою от Монома́ха че́стно почте́н, возсия́в, пе́рвому же вели́кому Влади́миру подража́в, я́ко от ко́рене и́х честна́ ве́твь изра́сл еси́.

Царя́ Небе́снаго, сла́вима в Тро́ице, из мла́да яви́лся еси́ сосу́д чи́ст и непоро́чен. Ему́же ны́не предстоя́ дерзнове́нно, о на́с помоли́ся, блаже́нне кня́же Гаврии́ле.

Богоро́дичен: Чи́стую Тя́ и непоро́чную Арха́нгел Гаврии́л я́ко узре́, ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, све́тло возопи́, Неискусобра́чная, челове́ком спасе́ние, князе́м и царе́м похвала́ и честносло́вие.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́ бо ся ду́х мо́й внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Глаго́лом живото́чным внима́я, испи́л еси́ во́ду спасе́ния, возгнуша́вся го́рькаго греха́, и, поя́, глаго́лал еси́ Бо́гови, Все́володе: я́ко не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Ми́лование стяжа́л еси́ христоподража́тельно, разда́л еси́ бога́тство тре́бующим, Небе́сное бога́тство, хода́тайствующее тебе́, е́же и получи́л еси́, поя́, Все́володе: я́ко не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Присво́ився Зижди́телю любо́вию Боже́ственною, прия́т Небе́сное насле́дие и дре́ва живо́тнаго прича́стник бы́л еси́, обще́нием обожа́емь, и поя́, сла́вне: я́ко не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Су́щи А́нгел честне́йши, Зижди́теля А́нгелов во утро́бе носи́ла еси́ и родила́ еси́ неизрече́нно, Ему́же вси́ пое́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

И́н.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Сла́внаго страстоте́рпца Гео́ргия хра́м и оби́тель прече́стну со блаже́нным Кириа́ком воздви́гл еси́, и в не́й мно́жество и́нок о тебе́, Богому́дре, хва́лятся и мольбу́ Бо́гови прино́сят.

Бори́са, целому́драго прароди́теля своего́, поревнова́в, зако́нное сочета́ние, я́коже вели́кий Моисе́й и Иса́йя име́ста, Боговиде́ния сподо́бистася, терпе́нием до конца́ блаже́нство и Бо́жие благослове́ние получи́ша.

Всея́ Росси́и вели́кая княги́ня Богому́драя О́льга ви́де трисо́лнечныя лучи́, сия́юща на у́сть Пле́сковы, назна́менуя гра́д и хра́м Пресвяты́я Тро́ицы, в не́м бо и ты́, досточу́дне, чудеса́ соде́я, с не́юже о на́с моли́ся.

Богоро́дичен: Сказу́я е́же дре́вле сокрове́нное та́инство, Отрокови́це, Тебе́ иногда́ Гаврии́л, взыва́я: ра́дуйся, Бо́жия пала́то, в ню́же всели́вся, вся́ челове́ки обожи́л е́сть, я́ко Милосе́рд.

Седа́лен гла́с 4:

Благоволи́в благи́ми дея́нии, искуси́лся еси́, я́ко зла́то в пещи́, напа́стьми, Все́володе сла́вне. Те́мже и по сме́рти источа́еши бога́тно чудеса́, я́ко во́ды, и неду́ги исцеля́еши, о на́с при́сно моля́ся, я́ко да согреше́ний проще́ние прии́мем.

И́н седа́лен, гла́с 3.

Иму́щи Ду́х и́стинный, прему́дре, и́же в тебе́ пожи́л е́сть, сосу́д и жили́ще Пресвяте́й Тро́ице соде́ла, стро́ити и соблюда́ти це́рквам благоле́пие и утвержде́ние. Сего́ ра́ди и мы́, соше́дшеся в па́мять твою́, Богому́дре кня́же Гаврии́ле, мо́лим тя́: Христо́ви моли́ся дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Красоте́ де́вства Твоего́ и пресве́тлой чистоте́ Твое́й Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти́, Богоро́дице: ку́ю Ти́ похвалу́ принесу́ досто́йную? что́ же возымену́ю Тя́? недоумева́ю и ужаса́юся. Те́мже, я́ко повеле́н бы́х, вопию́ Ти: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя, челове́ка. Те́м зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уче́ния оте́ческая храня́ невреди́мо, правосла́вно мудрова́ние ты́ от младе́нства име́л еси́, житие́ нескве́рно и ми́лостивен нра́в, досточу́дне.

Ни молва́ мирска́я, ни вла́сти держа́ние, ни сла́ва тле́нная твое́ е́же к Бо́гу жела́ние уста́виша, Все́володе, но благоволи́л еси́ вои́стинну Боже́ственными дея́нии.

Возвыша́емь Боже́ственными поуче́нии всегда́, врага́ смири́л еси́ и исцеле́ний де́йство прия́т, Все́володе, судо́м пра́ведным вся́ управля́ющаго.

Иска́пающи сла́дость ра́ка моще́й твои́х бога́тых исцеле́ний, стра́сти отгоня́ет, Все́володе, ве́рою чту́щих тя́ и попаля́ет бесо́в вся́ полки́.

Богоро́дичен: Всепе́тая, во́инствы Го́рними пева́емаго Бо́га породила́ еси́, Челове́ка вои́стинну бы́вша, Его́же о рабе́х Твои́х моля́щи не преста́й, Присноде́во.

И́н.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

По благослове́нию архиере́я со отце́м свои́м, Богому́дре, подви́гшеся, мно́г тру́д показа́ша, вели́кий Но́вград многому́дренно соде́ласта на утвержде́ние ве́рою зову́щим: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Епи́скопа вели́каго Нова́града свяще́нием це́рковь многочу́дну вели́кому Иоа́нну Предте́чи в па́мять сы́ну твоему́, прему́дре Гаврии́ле, воздви́гл еси́, с ни́мже поя́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Генна́дия Патриа́рха Богосло́вию после́довал еси́, Богому́дре Гаврии́ле, Триипоста́снаго Существа́ в со́бствех, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во Еди́ном Божестве́ покланя́ема бы́ти, ве́ровав, Ему́же с ни́м поя́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Всю́ Тя, Ду́хом Гаврии́л очиствова́нну, Всенепоро́чная, разуме́в, вопие́т Ти́ я́вственно: о ра́дуйся, кля́твы избавле́ние и пра́отцев воззва́ние!

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Заре́ю честно́ю Святы́я Тро́ицы просвеще́н, зако́ном же Сея́ огражде́н, но́щь жития́ непреткнове́нно ты́ премину́л еси́, виде́нии Боже́ственными окриля́емь, блаже́нне, и в Боже́ственную жи́знь всели́лся еси́.

Ны́не на тебе́ чу́до ве́лие зри́тся, и у́жаса испо́лнь: ка́ко по погребе́нии вои́стинну мно́го ле́т соблюде́ся неруши́мо, блаже́нне, твое́ те́ло, во гро́бе лежа́щее, судьба́ми, и́миже ве́сть Са́м, прославля́яй тя́.

Бла́гоже твоему́, е́же к Бо́гу, дерзнове́нию, бла́гоже жела́нию, е́же в се́рдцы к Нему́ име́л еси́, бла́го пожи́в, Гаврии́ле, просия́л еси́ пресла́вно Боже́ственными светлостьми́ и уясни́л еси́ ве́рных совокупле́ния.

Богоро́дичен: О на́с из Тебе́ воплоще́ннаго, Де́во Ма́ти, всегда́ моли́, благоче́стно Тя́ блажа́щих, изба́витися бе́д, душетле́нных страсте́й, и печа́лей, и ве́чнующаго пла́мене муче́ния.

И́н.

Ирмо́с: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы, и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Пско́ва гра́да и ла́дожане, избра́ннии лю́дие, при́звани новогоро́дскими му́жи, умы́слившими на изгна́ние твое́, свя́те, сове́т и́х разверго́ша, возврати́ша тя́, ра́достию ми́р подаю́ща.

Руко́ю твое́ю честно́ю написа́в, прему́дре Гаврии́ле, твоего́ строе́ния вели́каго Иоа́нна Крести́теля це́ркви, пребога́тое твоего́ пра́веднаго дая́ния законоположе́ние ве́чно, ми́р все́м да́руя.

Многоразсу́дное вселе́нских учи́телей о Це́ркви Христо́ве разсмотри́в, и твои́х святоле́пных прароди́телей зако́нное завеща́ние, и уста́вы судо́м оте́ческим, преда́в Царю́ сла́вы, Богому́дре, архиере́ом непоколеби́мо соблюда́ти.

Богоро́дичен: Хра́м су́щи свяще́ния, Пренепоро́чная, веща́нием Гаврии́ла Арха́нгела, во святы́х почива́ющаго, родила́ еси́ Пресвята́го Бо́га, все́х освяща́ющаго и лю́тых изыма́юща.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Точе́ния сла́дка иска́паху, блаже́нне, по́тове твои́, и ра́дование, и исцеле́ний сия́ние в хвалу́ Христа́ Бо́га на́шего.

Во дво́рех Бо́жиих процве́л еси́ виногра́д многопло́ден прозя́бший, доброде́телей гро́здие, де́лателю душа́м оби́лие пода́в.

Ца́рства Бо́жия возжеле́л еси́ и, над страстьми́ ца́рствовав, Все́володе, по благоволе́нию лу́чшему ра́дость пра́ведных получи́л еси́.

Богоро́дичен: Избра́нна Бо́гу бы́вши, я́ко прекра́сна, село́ простра́нно Сему́, Де́во, была́ еси́, и черто́г, и све́щник, и трапе́за.

И́н.

Ирмо́с: Возопи́ша с весе́лием пра́ведных ду́си: ны́не ми́ру заве́т но́вый завеща́ется, и кропле́нием да обновя́тся лю́дие Бо́жия Кро́ве.

Бу́яго наро́да де́рзость на Су́ждаль, не послу́шавша святи́теля богонаказа́тельных слове́с чужда́го достоя́ния не жела́ти, ты́ же, пра́ведниче, пра́вду возлюби́в, в ми́р си́х преложи́л еси́.

Умо́м разсуди́тельным оби́дящия достоя́ние, прему́дрости Бо́жия Це́ркве, инове́рныя язы́ки победи́в, и во гра́де Ю́риеве прароди́теля твоего́ ве́ру правосла́вную па́ки предложи́л еси́.

В челове́цех Боголюбе́зен, и ве́лий властоде́ржец, и це́ркве Пресвяты́я Тро́ицы строе́нию спосо́бник, и я́ко проуве́дев, в не́й положи́тися, Е́йже предстоя́, сла́вне Гаврии́ле, о на́с моли́ся.

Богоро́дичен: Глаго́лом Боже́ственным послушли́ва Гаврии́ловым была́ еси́, Безнача́льнаго Сло́ва пло́тию породила́ еси́, все́х освяща́ющаго и лю́тых изыма́юща.

Конда́к, гла́с 8.

Многому́дренно пресели́вся во гра́д Пско́в, блаже́нне кня́же Гаврии́ле, пло́д благи́й Бо́гови в жи́зни се́й бы́л еси́, присноцвету́щь доброде́тельми и, я́коже Дави́д, незло́бием. Того́ ра́ди получи́л еси́ жи́знь ве́чную на Небесе́х, всегда́ зря́ Святу́ю Тро́ицу. Моли́ изба́витися на́м от вся́ких бе́д, да зове́м ти́: ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

И́кос:

Всечестну́ю па́мять почти́м уго́дника Христо́ва, вели́каго кня́зя Все́волода, оте́ческою диади́мою от ю́ности укра́шена, хра́браго во́ина на супоста́ты и вла́стеля благоути́шна, и ра́достныя глаго́лы от се́рдца воззове́м к нему́, си́це вопию́ще: ра́дуйся, я́ко из млады́х ногте́й Бо́га возлюби́в; ра́дуйся, я́ко за́поведей Его́ нело́жный храни́тель; ра́дуйся, земли́ слове́нстей украше́ние; ра́дуйся, церко́вный строи́телю и обогати́телю неску́дный; ра́дуйся, це́рквам украше́ние и и́стинный побо́рниче; ра́дуйся, нело́жный прави́телю оте́ческих преда́ний; ра́дуйся, благоче́стия сто́лп, непоколеби́мь вра́жиими прило́ги; ра́дуйся, я́ко во вре́мя вели́каго гла́да преизоби́льный ни́щим и си́рым пита́телю; ра́дуйся, бе́дным утеше́ние и засту́пник; ра́дуйся и весели́ся, я́ко сугу́бу мзду́ Небе́сную сугу́ба ра́ди изгна́ния от Бо́га обре́л еси́; ра́дуйся, я́ко сподо́бился еси́ восприя́ти сугу́быя благода́ти вене́ц пресве́тел и исто́чник исцеле́ния; ра́дуйся, пресла́вный кня́же Гаврии́ле, князе́м Росси́йским похвала́; ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть; Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Кре́постию вжили́вся Живода́вца, пло́ти удержа́л еси́ жела́ния, пребога́те, и у́м впери́л еси́ к Небе́сным, поя́ в кре́пости: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Са́м ся́ благоро́ден сотвори́л еси́, благоро́дны о́бразы стяжа́в ума́ це́лостию; поуче́нием же упражня́яся Богодухнове́нных Писа́ний, все́ твое́ жела́ние на Бо́га Всеви́дца, блаже́нне, возложи́л еси́.

Вы́шняго ца́рства, вы́шняго гра́да, Бо́жия рая́, пра́ведных наслажде́ния, пи́щи нетле́нныя, бога́тства некра́домаго, Све́та Невече́рняго сподо́бился еси́, блаже́нне Все́володе.

Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Влады́чице, при́сно моли́ рабо́ты изба́вити мя́ страсте́й и осужде́ния, и одержа́щаго мя́ лю́таго отча́яния, и оскорбля́ющих мя́ удержа́ния, Чи́стая, Богора́дованная.

И́н.

Ирмо́с: В нача́ле Безнача́льное Сло́во, со Отце́м и Ду́хом Сы́н Единоро́дный, благослове́н еси́ и превозноси́мый Бо́же оте́ц на́ших.

В ско́рбех па́ки пребыва́я, блаже́нне Гаврии́ле, от разсвире́пившихся муже́й, сове́тующих на тя́ на коне́чное изгна́ние, но в кре́пости души́ благода́рно поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Песносло́вивша тя́ Богому́дренно по Христо́ве Це́ркви, Боже́ственная преда́ния и оте́ческий уста́в прие́м, вели́кий Но́вград содержи́т, поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Гри́вну зла́ту о твое́й вы́и нося́ и вене́ц терпе́ния от Вседержи́теля восприе́мля, вы́ну зря́ у́мныма очи́ма, Тро́ичным све́том, Гаврии́ле, просвеща́емь, в весе́лии поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Гаврии́л Архистрати́г по́слан бы́сть, ра́дость возвеща́ет Ти́, Де́во Ма́ти Чи́стая, ея́же ра́ди печа́ль преста́, и кля́тва непло́ды бы́сть, благослове́ние же ве́рным князе́м процвете́ во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́трочестей прообрази́л еси́ иногда́ Твою́ Ма́терь, Го́споди, о́браз же Сия́ из огня́ изыма́ше, неопа́льно входя́щия, Ю́же пое́м, я́вльшуюся Тобо́ю конце́м дне́сь, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

О́гнь помышля́я стра́шный, пред престо́лом Христо́вым хотя́щь пали́ти, умиле́нием се́рдца теплы́ излива́еши ка́пли сле́з, погаша́я те́ми пе́щь страсте́й, Все́володе Богому́дре.

Все́ предложи́л еси́ к Бо́гу, му́дре, душе́вное о́ко и Тому́ прилепи́лся еси́, вопия́ псало́мски: Христе́ мо́й, ка́ла мя́ изба́ви смертоно́сных страсте́й во ве́ки.

Терпе́нием пожда́тель и се́рдцем смире́н, ты́ бы́л еси́ ми́лостив тре́бующим, обы́чай принося́ бла́г, и о́бразы доброде́тельны, всече́стне, в ни́хже до́бре пожи́в, чуде́с то́чиши благода́ть.

Ра́зум име́я Боже́ствен, испо́лнитель Влады́чних яви́лся еси́ слове́с, десны́я любя́ стези́, шу́их же я́ве уклоня́яся, я́ко благоу́мен и му́др: те́мже тя́ почита́ем, Богому́дре, во ве́ки.

Богоро́дичен: Ада́мов Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́ко дыха́ние, Де́во Богоро́дице, те́мже я́ко Бо́жию Тя́ сла́вим Ма́терь.

И́н.

Ирмо́с: Вся́ дела́ Бо́жия и вся́ тва́рь, благослови́те Го́спода, преподо́бнии и смире́ннии се́рдцем, по́йте Его́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Го́рняго Иерусали́ма жела́я насле́довати, зва́нием почита́емь благонаро́читых люде́й, от Вышегра́да прише́л еси́ во гра́д Пско́в, с ни́ми поя́, блаже́нне, и превознося́ Го́спода во ве́ки.

Раче́ние незло́биво ко изгна́вшим тя́, блаже́нне, я́коже Дави́д ко Авессало́му показа́л еси́, жела́я в Вы́шних кро́тких зе́млю насле́дити, ве́чнаго селе́ния, Богому́дре, во ве́ки.

Тобо́ю, Богоблаже́нне кня́же Гаврии́ле, гра́д Пско́в вельми́ хва́лится: в не́м бо благоче́стно пожи́в, спасе́ние соде́лав, Тро́ицу чти́ти научи́л еси́ во Еди́ном Божестве́, и покланя́тися То́й, и благослови́ти во ве́ки.

Богоро́дичен: Предвозвести́тель ве́чныя та́йны Арха́нгел Гаврии́л, – е́же ра́дуйся! – Тебе́, Богоро́дице, взыва́я, тезоимени́тый же сему́ от земны́х кня́зь Твоего́ успе́ния хра́му с Богому́дрым Ни́фонтом основа́ние полага́ют, благословя́ще Тя́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Ви́дети жела́я сла́ву Бо́га на́шего, доброде́телей благообра́зием себе́ удобри́л еси́ и, свещу́ нося́, вше́л еси́ в све́тлый черто́г, со А́нгелы живы́й ясне́е наслажда́ешися Боговиде́ния.

Я́ко у́тро, я́ко со́лнце, возсия́ па́мять твоя́, су́щая во мра́це сердца́ просвеща́ющи: ты́ бо све́та и дне́ я́ко вои́стинну сы́н яви́лся еси́, Богому́дре Все́володе, сего́ ра́ди тя́ почита́ем.

Му́дростию укра́шен и ра́зумом просвеще́н, смире́нием се́рдца ле́потствуя, высото́ю жития́ сия́я, к мы́сленным преше́л еси́ дворо́м, иде́же на́с помина́еши, почита́ющих тя́, Все́володе.

Де́нь пра́зднственный и по́льзы хода́тайственный честны́й тво́й соверша́ем от земли́ преставле́ния: ты́ бо Госпо́день уго́дник и Того́ за́поведей де́латель яви́лся еси́ непосты́ден, досточу́дне Все́володе.

Богоро́дичен: Све́та прия́телище утро́ба Твоя́ бы́сть, просве́щшаго ми́р, Богора́дованная. Те́мже молю́ Тя, окая́нный: све́тлу зарю́ пода́ждь ми́, Богоневе́сто, мольба́ми Все́волода Богому́драго.

И́н.

Ирмо́с: Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, низложи́ бо си́льныя со престо́л и вознесе́ смире́нныя Бо́г Изра́илев, в ни́хже посети́ на́с Восто́к с высоты́ и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Пи́щи безсме́ртныя, Те́ла и Кро́ве Христо́вы, сподо́бился еси́ причасти́тися, Богому́дре, проще́ние и ми́р все́м да́в, ду́шу твою́ Небе́сному Царю́ и Влады́це пре́дал еси́. Ему́же со все́ми святы́ми предстоя́, всеблаже́нне, о на́с моли́ся.

Нова́града наро́ди ми́рная устро́ивше и ско́ро ше́дше в Пле́сков, восхоте́ша взя́ти мо́щи твоя́, свя́те, но не возмого́ша: сугу́бо чудоде́йствие показа́в, ста́ша неподви́жими, и по́дал еси́ и́м от честны́я руки́ своея́ но́готь на исцеле́ние и в па́мять ве́чную.

Ско́ро предвари́вше свяще́нное ополче́ние, вла́сти же, и наро́читии, и вся́к во́зраст, в пресла́вную це́рковь Пресвяты́я Тро́ицы, и присту́пльше к чудотво́рней ра́це, вопие́м: о всеблаже́нне кня́же Гаврии́ле! Моли́ Царя́ Небе́снаго ве́рным лю́дем здра́вие пода́ти и во́ем побе́ду на враги́, гра́ду же и на́м спасе́ние и исцеле́ние.

Богоро́дичен: Господонача́льный Царю́, со Отце́м седя́й и Серафи́мы пое́мый, при́зри на мольбу́ ра́б Твои́х: Пречи́стыя же Твоея́ Ма́тере и уго́дника Твоего́, кня́зя Гаврии́ла, моле́нием спаси́ гра́д и лю́ди и умно́жи плоды́ земны́я, пода́ждь ве́рным здра́вие и на проти́вныя побе́ды и очи́сти грехи́ на́ша И́мене Твоего́ ра́ди.

Свети́лен.

Боже́ственною благода́тию просвети́вся, и по сме́рти показа́л еси́ све́тлость жития́ твоего́: источа́еши ми́рови благода́ть, притека́ющим к ра́це моще́й твои́х, всеблаже́нне Гаврии́ле, и моли́ спасти́ся чту́щим тя́.

Богоро́дичен: В Тя́ всели́ся, Присноде́во Богоро́дице, я́ве Соде́тель и Госпо́дь все́х и Еди́ну Трисия́нну зра́ку Божества́ покланя́тися благочести́выми кня́зи в Росси́и челове́ческий ро́д научи́ и просвети́.