Канон святому мученику Аврамию (Авраамию) Болгарскому, Владимирскому

Припев: Святы́й му́чениче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 апреля (01 апреля ст. ст.); 29 апреля (16 апреля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Неисче́тне в ми́лости, Христе́ Спа́се ми́ра, вразуми́ на́с, недосто́йных пра́зднственно соверши́ти па́мять страда́льца Твоего́. Ты́ же, страстоте́рпче, пода́ждь на́м ра́зум чи́ст вся́ жите́йская презре́ти и еди́наго на потре́бу спасе́ния иска́ти.

Преве́чный Бо́г дарова́ тебе́ си́лу вра́жия возноше́ния сокруши́ти и вся́ му́ки претерпе́ти, ты́ же на́м, гре́шным, пода́ждь ра́зум похва́льная тебе́ принести́ и моли́ся за все́х, тя́ восхваля́ющих.

Богому́дре страстоте́рпче Христо́в Авраа́мие, не возгнуша́йся на́с, греха́ми оскверне́нных, и не отри́ни сего́ тебе́ от на́с ма́лаго хвале́ния, но приими́ е́ и о все́х, воспева́ющих тя́, Го́споду моли́ся, да вси́ па́мять твою́, ра́дующеся, пра́зднуем.

Богоро́дичен: Яви́ милосе́рдие Твое́, Госпоже́ Пречи́стая, на ны́ недосто́йныя, я́ко к Тебе́ прибега́ем с пла́чем серде́чным и вопие́м: поми́луй на́с, Еди́на все́х гре́шных спасе́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Наста́ честна́я па́мять твоя́, страстоте́рпче Авраа́мие, в не́й же, лику́юще, воспева́ем тя́ и лобыза́ем честны́я мо́щи твоя́, вся́ких дарова́ний духо́вных на́с сподобля́ющия.

От честны́х моще́й твои́х мно́гое исцеле́ние источа́еши, му́чениче, и гра́д, в не́мже храни́тся нетле́нное те́ло твое́, от вся́ких бе́д покрыва́еши, сего́ ра́ди любо́вию па́мять твою́, страстоте́рпче, пра́зднуем.

Несу́щий мо́щи твоя́ от Бо́лгарския страны́ во гра́д Влади́мир не зна́яху тяготы́ ни но́щию, ни дне́м. Мы́ же ны́не, точи́ло о́крест ра́ки твое́й стоя́ще, мо́лим тя́: сохраня́й чту́щия па́мять твою́ от вся́ких бе́д.

Богоро́дичен: Су́ще во гресе́х мно́зех, к Тебе́ вопие́м, Всепречи́стая: очи́сти ны́ Твои́м милосе́рдием, да не поги́бнем до конца́, Ты́ бо все́х скве́рн Очисти́теля родила́ еси́.

И́н конда́к, гла́с 3:

Укрепи́вся, сла́вне, любо́вию Госпо́днею и Того́ честны́й Кре́ст на ра́мо взе́м, и́го Госпо́дне, посрами́л еси́ диа́воля кова́рствия и пострада́л еси́ да́же до сме́рти, и сего́ ра́ди, досточу́дне, яви́ся страда́лец вели́к, Авраа́мие, и ору́жником храбротаи́нник и уча́стник Бо́жия благода́ти.

Седа́лен, гла́с 4:

Дне́сь све́тло пра́зднуется па́мять твоя́, му́чениче Авраа́мие: возбужда́еши бо все́х к весе́лию чудесы́ твои́ми и непреста́нными о на́с к Бо́гу моли́твами.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Христо́во благоуха́ние яви́лся еси́, му́чениче, в спаса́емых тобо́ю от неду́гов душе́вных же и теле́сных, те́мже вси́ правове́рнии сла́вят Го́спода, Его́же ра́ди от злове́рных болга́р пострада́л еси́.

Мо́щи твоя́, му́чениче, утвержда́ют обита́телей страны́ сея́ в ве́ре и благоче́стии; те́мже и мы́ с любо́вию вопие́м ти́: ра́дуйся, страстоте́рпче и чудотво́рче Авраа́мие.

Покрови́теля жи́зни на́шей и моли́твенника к Бо́гу почита́ем тя́, страстоте́рпче Авраа́мие: на стезю́ на́с покая́ния напра́ви, му́чеников соприча́стниче, А́нгелов сограждани́не пресла́вне.

Богоро́дичен: Ка́ко присту́пим к Тебе́, Херуви́м и Серафи́м честне́йшей, и ка́ко воззри́м на Тя́, обремене́ннии грехи́ мно́гими? Но, о Пречи́стая Влады́чице, Сама́ очи́сти ны́ и ве́чныя му́ки изба́ви.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

По пренесе́нии святы́х моще́й твои́х во гра́д Влади́мир, му́чениче Авраа́мие, вели́кий кня́зь Гео́ргий с подру́жием свои́м и ча́ды и вси́ обита́тели гра́да па́мять твою́ усе́рдно всегда́ творя́ху, зна́юще тя́ на Небесе́х Христу́ предстоя́ща и непреста́нно покрыва́юща почита́ющих тя́, и́хже и ны́не сохраня́й от все́х бе́д.

Пла́мень угаси́ на́ших плотски́х обурева́ний и нечи́стых на́ших помышле́ний, да пла́мене гее́нскаго огня́ твои́ми моли́твами, Авраа́мие, изба́вимся.

Ду́шу и помышле́ние к тебе́ простира́ем, страстоте́рпче Авраа́мие: согре́й на́ше се́рдце любо́вию, я́же к Бо́гу, да зако́ну Его́ усе́рдно после́дующе, пре́йдем по́прище на́шего жития́ непреткнове́нно.

Богоро́дичен: Бо́га родила́ еси́ Ты́, Пречи́стая, восхоте́вшаго спасти́ гре́шники, к Нему́же и́маши всегда́ мно́гое дерзнове́ние, я́ко Ма́ти: моли́ся о на́с Ему́, любо́вию воспева́ющих Тя́, Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Ви́дя тя́ иско́нный вра́г, мно́гия доброде́тели на земли́ творя́ща, злове́рных болга́р подви́же на тя́, да приобщи́шися скве́рней ве́ре и́х, ты́ же кро́вию запечатле́л еси́ пра́вую ве́ру твою́ и си́це Небе́сное Ца́рствие восприя́л еси́.

Пречестно́е те́ло твое́, страстоте́рпче Авраа́мие, обогаща́ет все́х не земны́м и тле́нным бога́тством, но Небе́сным, его́же кро́вию дости́гл еси́, те́мже и на́с получи́ти то́ сподо́би, любо́вию воспева́ющих тя́.

Омы́вся кро́вию, я́ко водо́ю, и все́х мучи́телей ужаси́в кре́пким твои́м за Христа́ страда́нием, ны́не на Небеси́ лику́еши и та́мо за все́х ве́рных неусы́пно мо́лишися, да тве́рдо содержа́т Правосла́вную ве́ру.

Богоро́дичен: Соблюди́ христиа́нское жи́тельство, Богоро́дице, гре́шных к покая́нию обрати́, чи́сты вся́ поста́ви пред Сы́ном Твои́м, Пренепоро́чная Де́во, и сподо́би на́с моли́твами Твои́ми Небе́снаго Ца́рствия.

Конда́к, гла́с 8:

Я́ко многоце́нное сокро́вище, принесено́ бы́сть от Бо́лгарския страны́ во гра́д Влади́мир пречестно́е те́ло твое́, му́чениче Авраа́мие, и́мже подае́ши все́м чту́щим пресла́вную па́мять твою́ оби́лие исцеле́ний, предстоя́ на Небеси́ Христу́ Бо́гу и моля́ Его́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

И́кос:

Я́ко пресве́тлая звезда́, в Бо́лгарстей земли́ возсия́л еси́ благи́ми твои́ми дея́нии и апо́стольскою про́поведию, страстоте́рпче Авраа́мие, и та́мо же му́чен бы́л еси́ за Христа́. Ны́не же чудесы́, я́ко све́тлыми луча́ми, сия́вши, боля́щим исцеле́ние подае́ши, здра́вствующим же ра́дование и весе́лие. Те́мже дне́сь соше́дшеся, ве́рно зове́м ти́: ра́дуйся, избра́нниче Госпо́день, всея́ Росси́йския земли́ засту́пниче и все́м Христиа́ном помо́щниче.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Вся́ на́ша земля́ возра́довася, зря́щи тя́, от все́х ве́рных срета́ема и благода́рными гла́сы, а́ки мусики́йскими труба́ми, восхваля́ема, и дне́сь ра́дуется, с на́ми лику́ющи и па́мять твою́ прославля́ющи.

Кре́пость и исцеле́ние приима́ху от тебе́, му́чениче Авраа́мие, немощству́ющии пло́тию, ско́рбнии же ду́хом и удруче́ннии печа́льми жите́йскими обрета́ху душе́вное утеше́ние в умиле́нием призыва́нии свята́го и́мене твоего́, прославля́юще ди́внаго во святы́х Свои́х Христа́ Бо́га на́шего.

Весели́ся, Богоспаса́емый гра́де Влади́мире, и наслажда́йтеся, вси́ ве́рнии, Христо́ва благоуха́ния от святы́х моще́й страстоте́рпца Авраа́мия, я́же не то́кмо теле́сныя боле́зни исцелева́ют, но и душе́вныя стра́сти вся́ врачу́ют.

Богоро́дичен: У́м на́ш плени́ в послуша́ние ве́ры, ду́х и ду́шу всесоверше́нны соблюди́ и те́ло в прише́ствие Го́спода на́шего Иису́са Христа́ непоро́чно сохрани́ моли́твами Твои́ми, Богороди́тельнице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Си́лою Бо́жиею укрепля́емь, отрази́л еси́ сове́ты беззако́нных, и́же ру́це твоя́ и но́зе неща́дно отсека́ху. Те́мже и главу́ прекло́нь под ме́ч, вопия́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Устраши́ти тя́ не возмого́ша неве́рнии, ниже́ поколеба́ти тве́рдаго ума́ твоего́ отрещи́ся Христа́, я́ко адама́нт, пребы́л еси́ кре́постию ве́ры твоея́, поя́ непреста́нно: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Прииди́те, вси́ правове́рнии, воспросла́вим па́мять страстоте́рпца Авраа́мия и облобыза́ем с ве́рою честны́я мо́щи его́, источа́ющия цельбы́ неду́гов душе́вных вку́пе и теле́сных все́м воспева́ющим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Победи́, Пречи́стая, врага́ ви́димыя и неви́димыя, низложи́ти на́с тща́щихся, и страсте́й на́с вся́ких изба́ви, да пое́м торже́ственне: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Ве́лия сла́ва ты́ еси́ на́ша и похвала́, страстоте́рпче Христо́в Авраа́мие: вели́ку бо ве́ру во Христа́ Иису́са име́я, второ́е крести́лся еси́ в Него́ кро́вию твое́ю и дости́гл еси́ Небе́снаго жития́, его́же улучи́ти сподо́би и на́с моли́твами твои́ми.

Псалмы́ и пе́сньми восхваля́ем тя́, му́чениче, озаря́еши бо на́с всегда́ чудесы́ твои́ми, и́хже кто́ дово́лен исчести́, ра́зве Да́вый тебе́ сия́? Ему́же моли́ся, да спасе́т вся́ лю́ди, с ве́рою и любо́вию соверша́ющия святу́ю па́мять твою́.

Вои́стинну никто́же, притека́яй к тебе́, му́чениче Христо́в Авраа́мие, то́щь благода́ти твоея́ отхо́дит, ея́же и на́с испо́лни, мо́лимся.

Богоро́дичен: Вои́стинну и́стиннаго Бо́га пло́тию, Богоро́дице, родила́ еси́, Его́же ми́лостива на́м в де́нь Суда́ соде́лай, да безконе́чно с Ни́м Тя́ велича́ем.

Свети́лен:

Све́та немерца́ющаго дости́гл еси́, му́чениче Авраа́мие, за кре́пкое твое́ страда́ние Христо́вы ра́ди ве́ры от злове́рных, и ны́не, пребыва́я во Ца́рствии Небе́снем, ра́дуешися и весели́шися со все́ми му́ченическими ли́ки. Моли́ о на́с, чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Све́т на́м возсия́ пресве́тлый от Твоея́ де́вственныя утро́бы, Христо́с Бо́г на́ш, Пречи́стая Влады́чице, те́мже Тя́ мо́лим, Цари́цу и Богоро́дицу: моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да, прости́в на́м согреше́ния на́ша, спасе́т на́с, я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Краткое житие мученика Аврамия (Авраамия) Болгарского, Владимирского чудотворца

Му­че­ник Ав­раа­мий ро­дил­ся в Кам­ской Бол­га­рии (бол­га­ры жи­ли меж­ду ре­ка­ми Вол­гою и Ка­мою, впо­след­ствии по­сте­пен­но утра­ти­ли свою на­род­ность и сме­ша­лись с по­бе­див­ши­ми их та­та­ра­ми) и вос­пи­тан был в ма­го­ме­тан­ской ве­ре, ко­то­рую ис­по­ве­до­ва­ли его со­оте­че­ствен­ни­ки. Он был че­ло­век с боль­ши­ми сред­ства­ми и за­ни­мал­ся тор­гов­лею, был при­стра­стен к су­ет­ным бла­гам ми­ра се­го и чув­ствен­ным удо­воль­стви­ям, ока­зы­вал го­сте­при­им­ство стран­ни­кам и ни­щим. По бла­го­да­ти Бо­жи­ей Ав­ра­амий убе­дил­ся в лжи­во­сти ма­го­ме­тан­ской и в ис­тин­но­сти хри­сти­ан­ской ве­ры и сде­лал­ся ис­тин­ным хри­сти­а­ни­ном. Ис­по­ве­дуя ве­ру Хри­сто­ву, он пре­был непо­ко­ле­бим в пра­ви­лах уче­ния Спа­си­те­ля и за то по­стра­дал от сво­их еди­но­зем­цев. Ко­гда он при­е­хал для тор­гов­ли в их так на­зы­ва­е­мый ве­ли­кий град Бол­га­ры, его скло­ня­ли и по­том при­нуж­да­ли от­речь­ся от Хри­ста. На эти угро­зы бла­жен­ный Ав­раа­мий от­ве­чал от­ка­зом. То­гда бол­га­ры, рас­сви­ре­пев, за­то­чи­ли его в тем­ни­цу на мно­го дней, а за­тем, ви­дя непре­клон­ность его в ве­ре, от­сек­ли ему спер­ва ру­ки, по­том но­ги и го­ло­ву. Му­че­ни­че­ски скон­чал­ся свя­той Ав­раа­мий 1 ап­ре­ля 1229 го­да. Быв­шие на яр­мар­ке хри­сти­ане, ве­ро­ят­но, му­ром­ские куп­цы, бла­го­го­вей­но по­греб­ли те­ло стра­сто­терп­ца на хри­сти­ан­ском клад­би­ще в Бол­га­рах. За­ме­тив со­вер­шав­ши­е­ся над гро­бом его чу­дес­ные ис­це­ле­ния боль­ных хри­сти­ан, они до­нес­ли обо всем бла­го­вер­но­му ве­ли­ко­му кня­зю Ге­ор­гию Все­во­ло­до­ви­чу и через год от­вез­ли те­ло му­че­ни­ка во Вла­ди­мир, где ве­ли­кий князь Ге­ор­гий Все­во­ло­до­вич, су­пру­га его, де­ти, Вла­ди­мир­ский епи­скоп Мит­ро­фан, ду­хо­вен­ство, на­род встре­ти­ли мо­щи Ав­раамия и пе­ре­нес­ли их в оби­тель, на­зы­вав­шу­ю­ся Кня­ги­нин мо­на­стырь, и там по­ло­жи­ли 6 мар­та 1230 г. в церк­ви Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы.

По­сле кон­чи­ны Ав­раа­мия го­род Бол­га­ры по­чти весь вы­го­рел. Рус­ские ле­то­пис­цы го­во­рят, что эти по­жа­ры Гос­подь по­сы­лал в на­ка­за­ние за непо­вин­ную кровь Ав­раа­мия.

Полное житие мученика Аврамия (Авраамия) Болгарского, Владимирского чудотворца

Этот бо­га­тый и знат­ный ку­пец жил в Волж­ской Бул­га­рии в кон­це XII – на­ча­ле XIII вв. Жизнь это­го че­ло­ве­ка силь­но от­ли­ча­лась от жиз­ни мно­гих его зем­ля­ков и со­пле­мен­ни­ков. Был он че­ло­ве­ком необык­но­вен­но со­стра­да­тель­ным, ми­ло­сти­вым к бед­ству­ю­щим, тра­тил свои бо­гат­ства на нуж­ды страж­ду­щих. По­се­щая рус­ские го­ро­да, об­ща­ясь с рус­ски­ми куп­ца­ми, он глу­бо­ко за­ин­те­ре­со­вал­ся хри­сти­ан­ской ве­рой. По Бо­жию смот­ре­нию бла­го­дать кос­ну­лась его серд­ца и, по­знав ис­ти­ну свя­той ве­ры Хри­сто­вой, он при­нял Свя­тое Кре­ще­ние. Так сей ку­пец ста­но­вит­ся хри­сти­а­ни­ном и по­лу­ча­ет но­вое имя, с ко­то­рым и за­пи­сан на стра­ни­цах Кни­ги жиз­ни, – Ав­ра­амий (ни­где в ле­то­пи­сях не упо­ми­на­ет­ся об име­ни свя­то­го до Кре­ще­ния). По Кре­ще­нии свя­той еван­гель­ским сло­вом, а глав­ное – хри­сти­ан­ским об­ра­зом жиз­ни несет апо­столь­скую про­по­ведь сре­ди сво­е­го на­ро­да. И как до при­ня­тия хри­сти­ан­ства со­стра­дал Ав­ра­амий бед­стви­ям и ли­ше­ни­ям ближ­них, так по при­ня­тии спа­си­тель­ной ве­ры Хри­сто­вой стал бо­лез­но­вать ду­хом и скор­беть о ду­хов­ных бед­стви­ях сво­их еди­но­зем­цев, о незна­нии ими ис­тин­но­го Бо­га неба и зем­ли, от­крыв­ше­го­ся нам через Еди­но­род­но­го Сы­на Сво­е­го во Свя­том Ду­хе, и о про­ис­хо­дя­щем от се­го незна­ния неустрой­стве и бес­по­ря­доч­но­сти нра­вов (Ин.17:3; Рим.25:31). Оду­шев­лен­ный свя­тою рев­но­стью по свя­той ве­ре и брат­скою лю­бо­вью к нече­сти­вым со­пле­мен­ни­кам сво­им, Ав­ра­амий, бу­дучи по тор­го­вым де­лам в сто­ли­це Волж­ской Бул­га­рии – Ве­ли­ких Бул­га­рах, во вре­мя яр­мар­ки (ага-ба­за­ра) вме­сто то­го, чтобы за­ни­мать­ся тор­гов­лею и при­об­ре­тать бла­га вре­мен­ные, зем­ные, на­чи­на­ет бла­го­вест­во­вать сво­им еди­но­пле­мен­ни­кам о бла­гах веч­ных, нетлен­ных, и пред­ла­га­ет им про­по­ведь о Хри­сте бо­го­че­ло­ве­ке, «рас­пен­шем­ся за ны во­лею, вос­крес­ше­му из мерт­вых и со сла­вою во­с­нес­шем­ся с пло­тию на небо», о без­на­чаль­ном Его От­це и о со­веч­ном От­цу и Сы­ну Все­свя­том Ду­хе.

В изум­ле­ние при­шли бол­га­ры, услы­шав про­по­ведь хри­сти­ан­скую от сво­е­го еди­но­пле­мен­ни­ка и быв­ше­го еди­но­вер­ца. Его со­оте­че­ствен­ни­ки не толь­ко не изъ­яви­ли со­чув­ствия к про­по­ве­ди свя­то­го му­жа, но да­же раз­дра­жи­лись на про­по­вед­ни­ка, осо­бен­но ко­гда уви­да­ли его непре­клон­ность по­сле мно­го­крат­ных уве­ща­ний и со­ве­тов оста­вить хри­сти­ан­скую ве­ру. Они ста­ли Ав­ра­амия пер­во­на­чаль­но, как лю­би­мо­го все­ми, уго­ва­ри­вать, чтоб оста­вил Хри­сто­ву ве­ру. Ко­гда лас­ко­вые убеж­де­ния не по­дей­ство­ва­ли на ис­по­вед­ни­ка Хри­сто­ва име­ни, ему ста­ли угро­жать от­ня­ти­ем име­ния. На эти угро­зы бла­жен­ный от­ве­чал, что за Хри­ста Спа­си­те­ля он го­тов ли­шить­ся не толь­ко име­ния, но не по­жа­ле­ет и са­мой сво­ей жиз­ни. По­сле это­го по­шли по­бои. Би­ли Ав­ра­амия «всем ми­ром», би­ли так же­сто­ко, что на те­ле му­че­ни­ка не оста­лось ни од­но­го непо­вре­жден­но­го ме­ста: «яко не бы­тии на нем ме­ста це­ла и неуязв­лен­на» (из ака­фи­ста му­че­ни­ку). Пы­та­лись за­ста­вить его за­мол­чать, от­речь­ся от Хри­ста, но бы­ло тщет­но. То­гда бол­га­ры, рас­сви­ре­пев, как зве­ри, на ис­по­вед­ни­ка, мно­го дней то­ми­ли его в за­клю­че­нии, мно­ги­ми му­че­ни­я­ми при­нуж­дая от­верг­нуть­ся ве­ры хри­сти­ан­ской. Не из­не­мог в му­ках доб­лест­ный стра­да­лец за ис­тин­ную ве­ру, но, укреп­ля­е­мый бла­го­да­тию Бо­жи­ею, еще боль­ше утвер­дил­ся в свя­той люб­ви к Ис­ку­пи­те­лю ми­ра. То­гда, ви­дя его непре­клон­ность в ве­ре, злоб­ные изу­ве­ры от­ве­ли за го­род и у ко­лод­ца неда­ле­ко от бе­ре­га Вол­ги от­сек­ли ему спер­ва ру­ки, по­том но­ги и гла­ву. Так 1 ап­ре­ля 1229 го­да с ис­по­ве­да­ни­ем ис­тин­ной ве­ры на устах ото­шел к сво­е­му Небес­но­му От­цу этот ми­ло­серд­ный и ис­крен­ний че­ло­век Бо­жий. Му­ром­ские куп­цы, быв­шие то­му сви­де­те­ля­ми, по­греб­ли му­че­ни­ка на осо­бом клад­би­ще, «где по­гре­ба­лись все хри­сти­ане». Гос­подь вско­ре на­ка­зал жи­те­лей Ве­ли­ких Бул­гар за кровь Сво­е­го угод­ни­ка страш­ным по­жа­ром: «... вско­ре вы­го­рел оный град ве­ли­кий со мно­гим и неис­чис­лен­ным бо­гат­ством!»

При гро­бе очень ско­ро на­ча­лись зна­ме­ния, по­слу­жив­шие по­во­дом к по­чи­та­нию свя­то­го, слух о ко­то­рых рас­про­стра­нил­ся по всей Пра­во­слав­ной Ру­си. В 1230 го­ду к бла­го­вер­но­му вла­ди­мир­ско­му кня­зю Ге­ор­гию Все­во­ло­до­ви­чу яви­лись по­слы от волж­ских бул­гар про­сить ми­ра (по­сле ше­сти­лет­ней вой­ны с Русью).

Князь Ге­ор­гий со­гла­сил­ся на их же­ла­ние и, ед­ва за­клю­чен был мир, по­слал в Бул­га­ры по­соль­ство для пе­ре­не­се­ния мо­щей му­че­ни­ка Хри­сто­ва. 9 мар­та 1230 го­да его мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны во Вла­ди­мир, в Кня­ги­нин мо­на­стырь (где и по­ныне хра­нит­ся уцелев­шая ча­сти­ца).

Неза­дол­го до ре­во­лю­ции в с. Бол­га­ры бы­ли пе­ре­да­ны древ­ний об­раз свя­то­го с ча­сти­цей его мо­щей и ста­рая де­ре­вян­ная ра­ка. Эти свя­ты­ни бы­ли уте­ря­ны в пе­ри­од без­бож­но­го ли­хо­ле­тья. Со­хра­ни­лась лишь фа­лан­га пер­ста пра­вой ру­ки, в без­бож­ное вре­мя сбе­ре­гав­ша­я­ся с бла­го­го­ве­ни­ем жи­те­ля­ми го­ро­да по до­мам, ныне же на­хо­дя­ща­я­ся в Свя­то-Ав­ра­ами­ев­ском хра­ме г. Бол­га­ра. Гос­подь про­сла­вил Сво­е­го угод­ни­ка мно­ги­ми чу­де­са­ми, про­ис­хо­див­ши­ми по его мо­лит­вам у свя­тых мо­щей. Бы­ло за­ме­че­но, что му­че­ник об­ла­да­ет осо­бой бла­го­дат­ной си­лой пред­ста­тель­ство­вать пе­ред Бо­гом о боль­ных де­тях, со­хра­ни­лись за­пи­си об ис­це­ле­нии боль­ных. Ав­ра­амию Бол­гар­ско­му мо­лят­ся о по­кро­ви­тель­стве и успе­хе в тор­гов­ле, лич­ном пред­при­ни­ма­тель­стве.