Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобному Андрею Рублеву, иконописцу

Память: 17 (4) июля

Глас 4.

Припев: Преподо́бне о́тче Андрéе, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пое́м пе́снь побе́дную Еди́ному Бо́гу, сотво́ршему пресла́вная, дре́вле бо фарао́на со всево́инством в мо́ри погрузи́.

Прииди́те, ве́рнии, со преподо́бным Андре́ем пе́снь побе́дную воспои́м и возсла́вим Пресвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха.

К преподо́бному Се́ргию, я́коже досто́йный учени́к, блаже́нне Андре́е, прите́кл еси́, и чрез того́ Святы́м Ду́хом наста́влен бы́л еси́, и вку́пе с богоно́сными Се́ргием и Ни́коном, трие́ просла́висте Тро́ицу во Еди́нице.

Се́ргия вели́каго досто́йне просла́вил еси́, я́ко чти́теля Пресвяты́я Тро́ицы, ему́же усе́рдно подража́л еси́, и на́с науча́еши досто́йно покланя́тися Еди́ному Бо́гу, в Тре́х Ли́цех неразде́льно Су́щему, Сотво́ршему Не́бо и зе́млю.

Се́ргием богому́дрым науче́н, дре́вним богосло́вом подо́бен яви́лся еси́, преподо́бне Андре́е, и я́ко ти́и сло́вом, та́ко ты́ ико́ною догма́т Тро́ицы пропове́дал еси́ в стране́ Росси́йстей, и ны́не испове́дати се́й все́х науча́еши.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Влады́чице ми́ра, в Тя́ бо всели́ся Еди́н от Святы́я Тро́ицы, сего́ ра́ди и́маши си́лу спаса́ти погиба́ющия, спаси́ рабы́ Твоя́, моля́щияся Тебе́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде, вознесе́ся ро́г мой в Бо́зе мое́м: я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Се́рдце твое́ утверди́л еси́ в Го́споде, о́тче преподо́бне, и ду́шу очи́стил еси́ покая́нием, те́ло же пре́дал поще́нию и трудо́м, и оби́тель Пресвяты́я Тро́ицы яви́лся еси́, Ю́же моли́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

Возлюби́л еси́ Го́спода все́м се́рдцем, досточу́дне Андре́е, и любо́вию на враги́ вооружи́лся еси́, все́х жела́я обрести́ Пресвяте́й Тро́ице, и все́х зове́ши Го́спода возлюби́ти любо́вию неутоли́мою.

Ве́рою се́рдце утверди́л еси́ незы́блемо в Го́споде, и сла́ву Небе́сную созерца́л еси́ серде́чныма очи́ма, и благода́тию Ду́ха Свята́го показу́еши в веще́ственных о́бразех невеще́ственная, да и мы́ ны́не пробуди́мся от сна́ грехо́внаго и у́зрим све́т и́стинный.

Возвесели́лся еси́ все́м се́рдцем о Го́споде, и по все́й земли́ просла́вил еси́ в соверше́нных о́бразех Победи́теля сме́рти, и ны́не пребыва́еши в непреста́нней ра́дости, восходя́ от сла́вы к сла́ве, и воспева́еши со А́нгелы Пресвяту́ю Тро́ицу.

Богоро́дичен: О Боже́ственнаго промышле́ния несказа́ннаго! От земны́х яви́лася еси́, Пресвята́я Де́во Богоро́дице, и соде́лалася еси́ ми́ра Влады́чица, Ма́ти Ипоста́снаго Сло́ва, Его́же моли́, Засту́пнице, о спасе́нии на́шем.

Седа́лен, гла́с 8:

А́нгельский о́браз прия́в, о́браз и подо́бие Творца́ а́нгельским житие́м в себе́ возста́вил еси́, и во о́бразе веще́ственнем О́браз Первоо́бразнаго начерта́л еси́, преподо́бне, и к и́стинному богоподо́бию указу́еши пу́ть.

Богоро́дичен: Непреста́нно и ра́достно прославля́ет Тя́ Це́рковь, Пресвята́я Влады́чице, чудотво́рными бо о́бразы Твои́ми ми́р просвеща́еши и ми́лости вели́кия всегда́ излива́еши к Тебе́ притека́ющим с ве́рою.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

По́двигом та́инственно стяжа́л еси́ в Це́ркви пребыва́ние, уче́нием ея́ после́дуя, преподо́бне, и, уста́вы святы́я Це́ркве исполня́я, о́бразы начерта́л еси́ свяще́нныя, и́хже почита́юще, вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уче́ние отце́в Це́ркве ре́вностно испо́лнил еси́, преподо́бне, во́лю бо свою́ отсе́к, не своя́ измышле́ния, но те́х виде́ния начерта́л еси́, смире́нием же в ме́ру и́х дости́гнув, Це́ркве свиде́тельство яви́л еси́, зовы́й: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Кре́ст Христо́в, и́же е́сть любы́ Пресвяты́я Тро́ицы, просла́вил еси́, преподо́бне, Кре́ст, Це́ркве утвержде́ние, возлюби́л еси́, путе́м Кре́стным ше́ствовав, сему́ покланя́тися все́х зове́ши, поя́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ве́рою Христа́ в се́рдце всели́в, блаже́нне Андре́е, со все́ми святы́ми пости́гл еси́, что́ е́сть широта́ и долгота́, глубина́ и высота́ святы́я Це́ркве, и ико́нами показу́еши та́йны Ца́рствия Небе́снаго, глаго́ля: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Вознесе́на ви́дящи, Богоро́дице, на Кресте́ Сы́на и Творца́ Твоего́, ору́жием в се́рдце уя́звлена была́ еси́, Страсте́м Кре́стным Сы́на Твоего́ состра́ждущи, но неизрече́нную позна́ла еси́ ра́дость в Воскресе́нии Его́ и сла́вною си́лою Христо́вою спаса́еши Тебе́ моля́щихся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От све́та пресеки́й перворо́дный гре́х, я́ко во све́те дела́ пою́т Тя́, Христе́, Соде́теля, во Све́те Твое́м пути́ на́ша напра́ви.

Се́ргием вели́ким води́мь, преподо́бне, к Трисия́нному Све́ту прише́д и Си́м облиста́емь, просла́вил еси́ Трисве́тлое Со́лнце, Творца́ и Бо́га, созда́вшаго вся́.

Вели́кия благода́ти сподо́бился еси́, преподо́бне, умо́м вознесы́йся к невеще́ственному и Боже́ственному све́ту Пресвяты́я Тро́ицы. Се́й све́т ви́деша апо́столи на Фаво́ре, Афо́нстии же отцы́ со святы́м Григо́рием испове́даша я́ко нетва́рную си́лу Бо́жию.

По блаже́ннем созерца́нии о́браза неизрече́нную красоту́ первоо́браза во све́те Свое́м откры́ ти́ Госпо́дь, блаже́нне о́тче, и на́с учи́ши че́сть и поклоне́ние воздава́ти, не ве́щь почита́юще, но первоо́бразную красоту́.

Неизрече́ннаго и Боже́ственнаго Первоо́браза све́т и блиста́ние отча́сти показу́еши, преподо́бне, в тва́рном подо́бии, на него́же взира́ющии с моли́твою ду́х ве́дения почерпа́ют.

Богоро́дичен: О́тчее Сия́ние про́йде чрез Тя́, Влады́чице, и, пло́ть от Тебе́ восприя́вше, светови́дно Тя́ преобрази́, я́ко превы́шши еси́ чино́в а́нгельских и вся́кия тва́ри.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Толи́ку доброде́тель и толи́ко тща́ние о по́стничестве и и́ночестем жи́тельстве име́я, преподо́бне, я́ко то́чию в Боже́ственней любви́ преуспева́ти, в земны́х николи́же упражня́тися, сего́ ра́ди просла́влен еси́ от Го́спода.

И́мя твое́ и по́двиги возжеле́л еси́ утаи́ти смиренному́дрия ра́ди, о́тче Андре́е, Ви́дяй же та́йное, Я́ве просла́ви тя́ пред А́нгелы и челове́ки.

Вселе́нную всю́ удиви́л еси́, преподо́бне, возсия́л бо еси́ в утесне́нней и стра́ждущей земли́ Росси́йстей, от мно́жества вра́г бори́мей, и та́ко возмо́гл еси́ ми́ру всему́ пра́во пропове́дати Пресвяту́ю Тро́ицу.

Ди́вныя Своя́ суды́ на тебе́ яви́ Госпо́дь, пред Ни́мже ты́сяща ле́т, я́ко де́нь еди́н, избра́ тя́ в дре́вния ве́ки, просла́вити же восхоте́ в конце́ време́н, во утвержде́ние Це́ркви.

Богоро́дичен: Сла́внейшая без сравне́ния Го́рних во́инств, в Це́ркви, я́же е́сть Те́ло Христо́во, в неизсле́димей глубине́ и средото́чии пребыва́еши, пло́ть Твою́ Христу́ заимода́вшая, моли́ Сы́на Твоего́ поми́ловати на́с.

Конда́к, гла́с 8:

От ю́ности к Боже́ственней красоте́ устремля́яся, чу́дный иконопи́сец в земли́ Росси́йстей бы́л еси́, и, богоно́сным твои́м учи́телем поревнова́в, сия́нием доброде́телей украси́лся еси́, преподо́бне Андре́е, те́мже и яви́лся Це́ркве на́шея похвала́ и ра́дование.

И́кос:

Па́че ме́ры вся́кия благода́ть дарова́ся ти́, преблаже́нне о́тче, святы́я ико́ны писа́ти, наипа́че же о́браз Пресвяты́я Тро́ицы; Бо́га ми́ру пропове́дуя, Бо́га Отца́, Бо́га Сы́на, Бо́га Ду́ха Свята́го, и́же е́сть Еди́но Существо́ в Тре́х Ипоста́сех, Еди́но Естество́ в Тре́х Ли́цех, и Еди́на Прему́дрость, и Еди́на Си́ла, Еди́но хоте́ние, и Еди́но Божество́. Те́мже и яви́ся Це́ркве на́шея похвала́ и ра́дование.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му не поклони́вшеся, о́троцы авраа́мстии искуша́хуся, я́ко зла́то в горни́ле, в пещи́ о́гненней, я́ко в черто́зе све́тлем, ликова́ху, пою́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Огне́м веще́ственным искуша́еми в пещи́, трие́ о́троцы прообрази́ша не́когда Святу́ю Тро́ицу, ты́ же, преподо́бне, огне́м Ду́ха Свята́го просвеща́емь, на́м показа́л еси́ о́браз Пресвяты́я Тро́ицы, да пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Истука́на злата́го посрами́ша трие́ о́троцы в Вавило́не, я́ко ме́ртва, ты́ же, преподо́бне, уче́нию Це́ркве после́дуя, о́бразы свиде́тельствуеши о Жизнода́вце, Сло́ве воплоще́ннем, да вопие́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

По́двиги разли́чными искуше́н бы́в, я́ко зла́то в горни́ле, преподо́бне, ны́не в черто́зех све́тлых Отца́ Небе́снаго лику́еши, взыва́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В светови́дных твои́х о́бразех яви́л еси́, преподо́бне, неизглаго́ланными дыха́ньми Ду́ха пу́ть к Бо́гу, да и́м ше́ствующе, глаго́лем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Све́тлый черто́г непреста́ннаго весе́лия явля́ешися, Цари́це и Влады́чице, я́ко Тобо́ю избавля́емся а́дския пе́щи о́гненныя и, Твоему́ о́бразу кла́няющеся, пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Во огни́ пла́меннем предстоя́т Тебе́ Херуви́ми, Серафи́ми, Го́споди, и вся́ тва́рь пе́снь Тебе́ пое́т кра́сную: по́йте, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Христа́, Еди́наго Соде́теля во вся́ ве́ки. По́двиги ви́дящи твоя́, преподо́бне, ра́дуется о тебе́ Це́рковь, вку́пе и диви́тся: ка́ко прибли́зился еси́ ко огню́ Пресу́щественныя Тро́ицы, Ея́же трепе́щут Си́лы а́нгельския, и не опали́лся еси́.

Го́спода и святы́х Его́ ли́ки живопису́я, по́двигом о́нех усе́рдно подража́л еси́, преподо́бне, пла́менем непреста́нныя моли́твы серде́чныя со́нмища по́мыслов злы́х попали́л еси́.

Арха́нгели, А́нгели и вся́ Небе́сныя Си́лы та́инственно и со стра́хом прославля́ют Го́спода непреста́нными гла́сы, и́хже показа́л еси́, я́ко воо́чию ви́дев, са́м бы́в земны́й А́нгел, ны́не же с ни́ми предстои́ши у Престо́ла Святы́я Тро́ицы.

Апо́столи, проро́цы, святи́телие, му́ченицы, преподо́бнии и вси́ святи́и непреста́нно прославля́ют Го́спода свяще́нными песнопе́ньми, и́хже сла́ву яви́л еси́ во святы́х твои́х о́бразех, са́м бы́в Небе́сный челове́к, ны́не же с ни́ми предстои́ши у Престо́ла Святы́я Тро́ицы.

Богоро́дичен: Я́ко во о́гнь вошла́ еси́, Пресвята́я Де́во, егда́ изво́ли всели́тися в Тя́ Сло́во Ипоста́сное, И́мже обожена́ и преображена́ и та́ко на Небеса́ прия́та, ми́ра не оста́вила еси́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя́, я́ко село́ Пречи́стаго Сло́ва, и прия́телище Ду́ха, и Благоволе́ния де́лателище, пое́м, в Тебе́ бо соизмене́ние спасе́ния на́шего соде́лася.

Даде́ся ти́ благода́ть, преподо́бне, о́браз написа́ти Пресвяты́я Тро́ицы в Боже́ственнем и ца́рстем и а́нгельстем подо́бии, показу́я госпо́дственное и влады́чественное, безнача́льное и безконе́чное, я́ко преда́ша ти́ святи́и отцы́.

Ди́вный о́браз Пресвяты́я Тро́ицы начерта́л еси́, преподо́бне, от ве́щнаго сего́ зра́ка у́м на́ш и мы́сль вознося́ к Боже́ственному, не ве́щь у́бо чти́м, но Святу́ю Тро́ицу, че́сть бо, ико́не воздава́емая, на первоо́бразное восхо́дит.

Ду́х Святы́й води́ твои́ма рука́ма, преподо́бне, егда́ писа́л еси́ о́браз Пресвяты́я Тро́ицы, в не́мже ве́ру в Триеди́наго Бо́га показу́еши.

Сла́вы ра́ди Пресвяты́я Тро́ицы, Ея́же о́браз, преподо́бне, начерта́л еси́, Трисвята́я пе́снь Трисвяте́й и Единосу́щней и Животворя́щей Тро́ице на земли́ прино́сится: Свя́т, Свя́т, Свя́т Госпо́дь Савао́ф, испо́лнь Не́бо и земля́ сла́вы Твоея́.

Богоро́дичен: Неизрече́нное е́сть благоволе́ние Пресвяты́я Тро́ицы к Тебе́, Богоро́дице, введе́нием бо Твои́м во Свята́я Святы́х вели́чие Твое́ преднаписа́ся, во́лею Отца́, прия́тием Свята́го Ду́ха, вселе́нием Сы́на Свята́я Святы́х Це́ркве Христо́вы бы́ти сподо́билася еси́.

Свети́лен:

Учени́к вели́каго Се́ргия бы́в, преподо́бне Андре́е, я́ко свети́льник превознесе́нный возсия́л еси́, блиста́я луча́ми Боже́ственнаго светоли́тия, Христа́ стяжа́л еси́ в се́рдце твое́м, Его́же моли́ просвети́ти ду́ши на́ша.

Yandex Metrika