Канон святому преподобному Аристоклию (Амвросиеву), Московскому чудотворцу

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Богоблаже́нне о́тче Аристо́клие, измла́да ско́рбная обстоя́ния претерпева́я, Христа́ все́м се́рдцем возлюби́л еси́, Его́же с ли́ки А́нгельских си́л на Небесе́х непреста́нно ны́не славосло́виши.

Тя́жкую боле́знь во о́трочестве претерпе́в, моли́твами ма́тере твоея́ от святи́теля Никола́я исцеле́ние получи́л еси́, те́мже, Чудотво́рцу вели́кому подража́я, пра́вило ве́ры и о́браз благоче́стия лю́дем яви́л еси́.

Пло́ть распя́в со страстьми́ и похотьми́, в вертогра́д Святы́я горы́ Афо́нския всели́лся еси́ и всего́ себе́ во́ли ста́рцев оби́тели покори́л еси́. Те́мже Госпо́дь твое́ се́рдце чи́сто соде́ла и ду́х пра́в обнови́ во утро́бе твое́й.

Богоро́дичен: Чуде́с Твои́х Боже́ственных мно́жество благохвали́ти предначина́я, Тя́, Де́во, со умиле́нием молю́: благода́ть Твою́ пода́ждь ми́ недосто́йному.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

В по́двизех мона́шескаго жития́ преуспева́я, вся́ ко́зни де́монския си́лою ве́ры и упова́нием на Христа́ превозмо́гл еси́, И́мже и ве́чною сла́вою увенча́н бы́л еси́.

Послуша́ния отце́м богому́дрым до́брый рачи́тель бы́в, и́го Христо́во благо́е на ра́мо подъя́л еси́ и во бра́ни с духа́ми зло́бы поднебе́сными я́ко сто́лп непоколеби́м яви́лся еси́.

Гора́ Свята́я Афо́нская торжеству́ет, земля́ же Моско́вская пропове́дует вели́кия по́двиги твоя́, и́миже вся́ злоко́зненная искуше́ния, я́ко до́блий во́ин Христо́в, препобеди́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Богоневе́сто Пречи́стая, Го́спода и Спа́са, от лю́тых зо́л избавля́ющаго с ве́рою призыва́ющих Тя́.

Седа́лен, гла́с 4:

И́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, си́це возжада́ душа́ твоя́, преподо́бне о́тче Аристо́клие, к Бо́гу Жизнода́вцу, сего́ ра́ди, вся́ кра́сная ми́ра земна́го презре́в, на благослове́нней горе́ Афо́нской и в земли́ Ру́сской усе́рдне потруди́лся еси́, и та́ко житие́м твои́м пра́ведным Го́спода Бо́га просла́вил еси́.

Богоро́дичен: Влады́чицу Тя́ ми́ра ве́мы, Де́во Всепе́тая, я́ко родила́ еси́ на́м все́х Творца́ и Спаси́теля ми́ра, И́же и просла́ви Тя́, Пречи́стую Ма́терь Свою́, подая́ на́м Тобо́ю благода́ть и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Всего́ себе́ всеблаго́й во́ли Бо́жией покори́в и вся́ повеле́ния отце́в духо́вных испо́лнив, в зе́млю Ру́сскую возврати́лся еси́ и многоско́рбный тру́д па́стырства подъя́л еси́.

Лю́дие, мно́гими боле́зньми душе́вными и теле́сными одержи́мии, о́тче святы́й, притека́ху к тебе́, прося́ще ско́рыя по́мощи, и исцеля́хуся.

Си́лою благода́ти, да́нною тебе́ свы́ше, боле́знующих из нездра́вия во здра́вие приводи́л еси́, и́же и сла́вляху Многоми́лостиваго Бо́га.

Богоро́дичен: Не и́мамы, раби́ Твои́, ина́го предста́тельства и покро́ва ра́зве Тебе́, Влады́чице. Те́мже, Чи́стая, от се́рдца вопие́м: вся́кия беды́ свободи́ все́х ве́рных, к Тебе́ прибега́ющих.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Мно́ги ско́рби претерпе́л еси́, егда́ супоста́т диа́вол наусти́ люде́й оглаго́лати тя́, о́тче преподо́бне, оба́че смире́нием вся́ вра́жия ко́зни препобеди́л еси́ и вене́ц побе́дный от Го́спода прия́л еси́.

Егда́ обличи́ся непра́вда, воздви́гнутая на тя́, о́тче святы́й, па́ки посла́ху тя́ ста́рцы афо́нстии во гра́д Москву́, иде́же па́че пре́ждняго в доброде́телех подвиза́лся еси́.

Неду́гующии притека́ху к тебе́, о́тче пра́ведне, и никто́же то́щ отхожда́ше, чудесе́м, тобо́ю сотворе́нным, дивя́щеся и Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, сла́вяще.

Богоро́дичен: Не́сть, и́же к Твоему́ притече́ покро́ву и не улучи́, Отрокови́це, мно́гих Твои́х щедро́т. Те́мже и а́з молю́ся, не лиши́ мя́ Твоего́ заступле́ния.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Христо́вою любо́вию уязви́вся, о́тче преподо́бне, оста́вил еси́ вся́, я́же в ми́ре се́м и, горе́ у́м впери́в, то́чию о Небе́снем помышля́л еси́.

Мно́гия труды́ во гра́де Москве́ подъя́л еси́, подво́рие Святы́я горы́ Афо́нския устроя́я, да моли́твою послу́жит бра́тия лю́дем стра́ждущим и в ну́ждах су́щим.

Возлю́бленное ча́до Пречи́стыя Богоро́дицы бы́л еси́, о́тче, при́сно моля́ся пред свято́ю ико́ною Скоропослу́шницею и хра́м в че́сть Ея́ воздви́гл еси́, да при́сно сла́вится и́мя Богоотрокови́цы Мари́и.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Купино́ Неопали́мая, ю́же Моисе́й ви́де на Сина́и, и Ле́ствице высо́кая, ю́же Иа́ков ви́де, Преблагослове́нная Богоро́дице Присноде́во.

Конда́к, гла́с 8:

Я́ко звезда́ на тве́рди небе́сней возсия́л еси́ и, пу́ть многотру́днаго мона́шескаго жития́ проше́д, по́двигами доброде́телей вене́ц нетле́нный стяжа́л еси́, те́мже и Христо́с Бо́г да́ром чуде́с обогати́ тя́. Помина́й на́с, чту́щих святу́ю па́мять твою́, преподо́бне о́тче Аристо́клие, горы́ Афо́нския похвало́ и земли́ Ру́сския украше́ние.

И́кос:

В стра́се Бо́жием соде́ловая пу́ть спасе́ния, преподо́бне, утверди́лся еси́ сло́вом апо́стольским, я́ко любы́ ми́ра сего́ вражда́ Бо́гу е́сть и и́же восхо́щет дру́г бы́ти ми́ру, вра́г Бо́жий быва́ет. Те́мже, вся́ бла́га земна́я во уме́ты вмени́в, ру́ку свою́ на ра́ло возложи́л еси́ и отню́д вспя́ть не зре́л еси́, но, пря́мо стопы́ твоя́ по словеси́ Госпо́дню направля́я, ми́р и поко́й в души́ твое́й обре́л еси́. Сего́ ра́ди и Бо́г тя́ просла́ви я́ко ве́рнаго раба́ Своего́, и увенча́ я́ко добропобе́днаго во́ина Царя́ Небе́снаго.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В годи́ну тя́жких гоне́ний в земли́ на́шей я́ко свеща́ горя́щая просия́л еси́, мра́к неве́рия прогоня́я, немощны́я укрепля́я, малоду́шныя утвержда́я и уныва́ющия к Бо́гу подвига́я.

Тве́рдо ве́ру Христо́ву испове́дуя, бу́рю, от богопроти́вник воздвиза́емую, утиша́л еси́ и все́х, притека́ющих к тебе́, во упова́нии на Бо́га Промысли́теля утвержда́л еси́.

До́брый па́стырь яви́лся еси́, о́тче преблаже́нне, ду́шу свою́ за о́вцы полага́я, и до после́дняго воздыха́ния ста́до, е́же собра́л еси́, окормля́л еси́ и от сете́й вра́жиих огражда́л еси́.

Богоро́дичен: Сы́на О́тча Единоро́днаго, безма́терня пе́рвее и из Тебе́ рожде́нна, уве́девше безо́тча, Бо́жию Ма́терь испове́дуем Тя́, безстра́стно ро́ждшую и Де́ву пребы́вшу па́че сло́ва, Мари́е Богоневе́сто.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Со А́нгелы всели́ся душа́ твоя́, о́тче святы́й, иде́же не́сть печа́ль, боле́знь и воздыха́ние. Те́мже мо́лим тя́: предста́тельствуй пред Престо́лом Бо́га жива́го о на́с, любо́вию чту́щих па́мять твою́.

Испо́лнив зако́н Христо́в, ве́ру соблю́л еси́, тече́ние земно́е сконча́л еси́, Ца́рствие Небе́сное насле́довал еси́. Не забу́ди и на́с, убо́гих ча́д твои́х, о́тче преподо́бне, но моли́ся Всеми́лостивому Бо́гу, да спасе́т ду́ши на́ша.

Во́ли своея́ до конца́ совле́кся, преподо́бне о́тче, Бо́гови покори́лся еси́ и кре́ст земна́го жития́ в терпе́нии проне́сл еси́. Те́мже просла́ви тя́ Христо́с, прему́дре спаса́яй ро́д челове́ческий.

Богоро́дичен: Чуде́с па́че все́х, Всенепоро́чная, в Тебе́ новосоде́явшееся чу́до показа́ся я́вственно: Бо́га бо родила́ еси́ теле́сне, земны́м за милосе́рдие соедини́вшася в несли́тнем соедине́нии, Богоневе́сто.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

В преставле́нии твое́м, о́тче святы́й, возра́довашася Небе́сныя Си́лы, срета́юще ду́шу твою́, и Госпо́дь введе́ тя́ в ра́йския оби́тели, я́ко ве́рнаго раба́ Своего́.

Но́вое чу́до яви́ на́м Госпо́дь моли́твами твои́ми, преподо́бне, дарова́в обрести́ цельбоно́сныя мо́щи твоя́, во утеше́ние все́х, чту́щих святу́ю па́мять твою́ и благодаря́щих Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х.

Ра́ка святы́х моще́й твои́х, о́тче досточу́дне, источа́ет ми́лости все́м, с ве́рою к тебе́ притека́ющим, и́же и воспева́ют ве́лие твое́ дерзнове́ние пред Влады́кою Христо́м о спасе́нии ду́ш погиба́ющих.

Богоро́дичен: Не́бо небе́с вы́шшее яви́лася еси́ боже́ственною Твое́ю сла́вою, Богоневе́сто Влады́чице, в Тя́ бо Бо́г на́ш всели́ся и яви́ся на́м.

Свети́лен:

На Святе́й горе́ Афо́нской усе́рдно подвиза́яся, бра́тию оби́тели, я́ко наста́вник изря́дный, ко спасе́нию приводи́л еси́; в земли́ же Ру́сской свое́ богоуго́дное житие́ сконча́л еси́. Ны́не с высоты́ Небе́сныя посыла́еши по́мощь чту́щим твою́ святу́ю па́мять, о́тче святы́й Аристо́клие.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ Засту́пницу вси́ и́мамы, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во! Благоуве́тлива на́м соде́лай Сы́на Твоего́ ма́терними Твои́ми мольба́ми.