Канон святому преподобному Авраамию Галичскому, Чухломскому

Припе́в: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 августа (20 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще, пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.

Пе́снь тебе́ моле́бную предначина́я, Авраа́мие, молю́ тя́, блаже́нне: у́м мо́й от тьмы́ грехо́вныя и се́рдце от омраче́ния страсте́й моли́твами твои́ми очи́сти, я́ко да возмогу́ неосужде́нно восхвали́ти по́двиги твоя́.

Пе́сненныя да́ры со смире́нием и любо́вию прино́сим ти́, блаже́нне, я́же прие́м благосе́рдно, оставле́ние согреше́ний у Христа́ Бо́га испроси́ на́м моли́твами твои́ми, Авраа́мие.

Си́лою Влады́чнею укрепля́емь, кня́зя тьмы́ победи́л еси́ и, стопа́м Христо́вым после́дуя неотсту́пно, вы́шшаго соверше́нства дости́гл еси́; но моли́ Бо́га о на́с, преподо́бне, любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Пе́сньми Пречи́стую Ма́терь Бо́жию, вси́ ве́рнии, восхва́лим: Та́ бо е́сть приста́нище на́ше, покро́в и спасе́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́ко Госпо́дь, и не́сть пра́веден, я́ко Бо́г на́ш, Его́же пое́т вся́ тва́рь: не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

От ю́ности Христа́ возлюби́в, за́поведи Его́ святы́я ве́рно храни́л еси́ и, я́ко еле́нь, в дубра́ве пусты́нней обита́л еси́, усе́рдно рабо́тая Тому́ посто́м и моли́твою, и та́мо на горе́ ико́ну Ма́тере Его́ обре́л еси́ преди́вно.

Я́же в ми́ре кра́сная преоби́дев, преми́рная и нетле́нная стяжа́л еси́, Авраа́мие, и ны́не обита́еши в преми́рных селе́ниих, иде́же гла́с чи́ст пра́зднующих и превознося́щих Христа́ во ве́ки.

Пресла́вное житие́ твое́, преподо́бне, обуче́ние ко благоче́стию на́м показа́ся и достодо́лжно прославля́ется дне́сь, чудеса́ же твоя́ в конце́х земли́ пропове́даются, я́ве все́м возвеща́юща, я́ко вели́кую благода́ть от Бо́га прия́л еси́.

Богоро́дичен: Де́ва родила́ еси́ Неискусобра́чная и Де́ва пребыла́ еси́, Ма́ти Безневе́стная, Богоро́дице Мари́е, Христа́ Бо́га на́шего моли́ спасти́ся на́м.

Седа́лен, гла́с 6:

Воздержа́нием у́ды умертви́в пло́ти твоея́, безстра́стие духо́вное стяжа́л еси́ и вся́ ловле́ния и ко́зни лука́ваго му́жественно отрази́л еси́; пусты́нный жи́тель и в телеси́ а́нгел бы́в, пусты́ню, я́ко гра́д, и́ноки насели́л еси́ и орга́н живы́й благода́ти Боже́ственныя яви́лся еси́, Авраа́мие Богому́дре; те́мже моли́ся Го́сподеви о восхваля́ющих тя́ и почита́ющих и́мя твое́.

Богоро́дичен: Милосе́рдия су́щи исто́чник, ми́лости сподо́би на́с, Богоро́дице, при́зри на лю́ди согреши́вшия, яви́, я́ко при́сно, си́лу Твою́: на Тя́ бо упова́юще, ра́дуйся, вопие́м Ти́, я́коже иногда́ Гаврии́л, Безпло́тных Архистрати́г.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Диви́шася твоему́ житию́ а́нгельстии чи́ни, я́ко во пло́ти, а́ки безпло́тен, в пусты́ни пребыва́л еси́, Авраа́мие, во а́лчбе и жа́жди, мра́зе же и зно́и живы́й, и вопия́ху: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Бога́тство и сла́дость, похвала́ и ра́дость бы́л еси́, Христе́, ве́рному рабу́ Твоему́ Авраа́мию: Тебе́ бо еди́наго возлюби́ и, вся́, я́же в ми́ре се́м, ни во что́же вмени́в, в пусты́нях непроходи́мых пребыва́ше, зовы́й Тебе́ непреста́нно: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Сна́ очи́ма твои́ма не да́л еси́, ни ве́ждома твои́ма дрема́ния, до́ндеже сподо́бился еси́ улучи́ти селе́ния пра́ведных, Авраа́мие, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

Богоро́дичен: Ты́ ве́рным похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты́ и стена́ и приста́нище: к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ прино́сиши, Всенепоро́чная, и от бе́д спаса́еши и́же ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ сла́вящия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

От Христа́ прие́м благода́ть духо́вную, низложи́л еси́ лю́таго мироде́ржца ко́зни и, душе́вныя стра́сти обузда́в, безстра́стия венце́м венча́лся еси́, Авраа́мие.

Всено́щными бде́нии и моли́твами приле́жными и сле́зными излия́нии и серде́чными стена́нии Бо́гу то́щно порабо́тал еси́ и, премно́го Тому́ угоди́в, чудотво́рец ди́вен показа́лся еси́.

Наста́, преподо́бне, све́тлый твоего́ пра́здника де́нь, веселя́й сердца́ на́ша воспомина́нием по́двигов твои́х; но мо́лим тя́, о́тче на́ш: соверша́ющим ве́рно па́мять твою́ пода́ждь свы́ше, моли́твами твои́ми, спасе́ние и от бе́д и скорбе́й избавле́ние.

Богоро́дичен: Небе́сную Тя́ две́рь показа́ Влады́ка Христо́с, Богороди́тельнице Чи́стая: из Тебе́ бо проше́д, на земли́ яви́ся, да челове́ки на Небеса́ возведе́т.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

У́м влады́ку над страстьми́ поста́вив, Богому́дре, Свята́го Ду́ха селе́ние соде́лался еси́, Его́же Боже́ственным де́йством и на́м очи́ститися от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха моли́ Человеколю́бца Христа́.

Я́ко победи́вый кня́зя тьмы́ ве́ка сего́, вше́л еси́ в ра́дость Го́спода твоего́, побе́ды вене́ц на главе́ твое́й нося́; но, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Спа́су, Того́ моли́, Авраа́мие, от страсте́й и ну́жд изба́витися тя́ почита́ющим.

Плотско́е мудрова́ние отложи́в, во Христа́ обле́клся еси́ и, вся́кое стремле́ние грехо́вное в себе́ умертви́в, на Небесе́х ны́не живе́ши и со все́ми святы́ми лику́еши, воспева́я с ни́ми Бо́га спасе́ний на́ших.

Богоро́дичен: Пресвята́я Влады́чице, ро́ждшая Искупи́теля па́дшим челове́ком, страсте́й мои́х утоли́ лю́тое смуще́ние и тишину́ пода́ждь мяту́щемуся се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 8:

Во оби́тели Се́ргия преподо́бнаго житию́ и́ноческому до́бре навы́к, вя́щшаго ра́ди безмо́лвия и по́двига в пусты́ню удали́тися возжеле́л еси́, и, Ду́хом Бо́жиим води́мь, в преде́лы земли́ Га́личския прише́л еси́, и та́мо в пусты́ни ико́ну Ма́тере Госпо́дни чуде́сно обре́л еси́, с Не́юже вели́кая и сла́вная соверши́в, да́же до преде́л Чу́хломских дости́гл еси́ и отсю́ду в ра́йския оби́тели всели́лся еси́, Авраа́мие Богоно́сне, о́тче на́ш.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Зако́н Бо́га твоего́ па́че ме́да и со́та сла́док бы́сть тебе́, и словесы́ его́ богодухнове́нными напита́л еси́ ду́шу твою́ во спасе́ние, те́мже и твоя́ словеса́ бы́ша на по́льзу душе́вную все́м послу́шающим, и́хже при́сно поуча́л еси́ пе́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Блаже́нство чи́стых се́рдцем насле́довал еси́ и, я́ко зря́й Бо́га, зри́ши в не́м вся́ на́ша беды́, ско́рби же и ну́жды; но моли́ Просла́вльшаго тя́ от си́х все́х изба́вити ны́, да пое́м Ему́ ра́достно: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Посто́м и страсте́й воздержа́нием себе́ украси́в, светле́йший па́че пита́ющихся сла́дкими бра́шны яви́лся еси́, те́мже и на́с к воздержа́нию подви́гни, Авраа́мие, да неосужде́нно возмо́жем пе́ти с тобо́ю: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Тя́, Ма́ти и Де́во, спасе́ния на́шего Хода́таицу позна́хом, земноро́днии: в не́дрех бо Отца́ неразлу́чно живы́й из Тебе́ воплоти́ся, Ему́же зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Гро́б, иде́же положе́но бы́сть честно́е те́ло твое́, исто́чник исцеле́ний яви́ся лю́дем: вся́к бо, приходя́й к нему́ с ве́рою и любо́вию, прие́млет здра́вие души́ и те́лу. Те́м у́бо сла́вяще тя́, чудотво́рца сла́внаго, Христа́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Стра́х Бо́жий стяжа́в, и́же е́сть нача́ло му́дрости духо́вныя, покори́л еси́ ху́ждшее лу́чшему, и любве́ ра́ди Влады́чни греху́ ме́ртв бы́л еси́, и пе́л еси́ непреста́нно: превозноси́те Христа́ во вся́ ве́ки.

Зве́рие ди́вии в пусты́нях кро́тцы бы́ша пред тобо́ю, Авраа́мие, и ничи́мже врежда́ху ти́, Бо́жией благода́ти в тебе́ де́йствующей, е́йже и безслове́снии повину́ются. Те́мже немо́лчно взыва́л еси́: превозноси́те Христа́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ты́ Ада́ма па́дшаго была́ еси́ Дщи́ и Изба́вителя Бо́га на́шего яви́лася еси́ Ма́ти, И́же обнови́ Тобо́ю истле́вшее челове́ческое естество́, те́м Тя́ пое́м, Де́во, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Струя́ми сле́з твои́х одея́ние души́ твоея́ па́че сне́га убели́в, Све́та Трисия́ннаго ны́не наслажда́ешися, предстоя́ со А́нгелы Престо́лу Вседержи́теля, отону́дуже и на́ша мра́чныя ду́ши луча́ми благода́ти Боже́ственныя озари́, Авраа́мие.

Ве́ры, наде́жды же и любве́ христиа́нския преиспо́лнен сы́й, Бо́гу благоугоди́л еси́ и Пречи́стую Ма́терь Христо́ву в житии́ твое́м просла́вил еси́, Ея́же и ико́ну чудотво́рную в пусты́ни ди́вно обре́л еси́, Авраа́мие.

Целому́дренно, и пра́ведно, и благоче́стно на земли́ с челове́ки пожи́в, ны́не на Небесе́х со А́нгелы водворя́ешися и, я́ко звезда́ богосве́тлая, сия́еши, но назира́й свы́ше певцы́ твоя́, любо́вию пою́щия тя́, блаже́нне Авраа́мие.

Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, не пре́зри мене́, гре́шнаго, тре́бующа Твоея́ по́мощи и Твоего́ заступле́ния, на Тя́ бо упова́ душа́ моя́, и поми́луй мя́.

Свети́лен:

Све́том Трисо́лнечнаго Божества́ просвеща́емь, Того́ сия́нием и на́с просвети́, благоприя́тными твои́ми хода́тайствы к Безнача́льному Све́ту и Бо́гу све́тов, от мра́ка грехо́внаго изыма́я на́с, Авраа́мие блаже́нне, мона́хов свети́льниче.

Богоро́дичен: Све́т и ра́дость ми́рови неизрече́нно ро́ждшая, ду́ши на́ша омраче́нныя просвети́ и ко све́ту и́стиннаго богове́дения и благоче́стия напра́ви, да Тя́ пое́м непреста́нно, я́ко су́щую Ма́терь Све́та.

Житие преподобного Аврамия (Авраамия) Галичского, Чухломского

Пре­по­доб­ный Ав­ра­амий Га­лич­ский, Чух­лом­ской, жил и под­ви­зал­ся в ХIV ве­ке в оби­те­ли пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го. По­сле дол­гих лет ис­ку­са он был удо­сто­ен свя­щен­но­го са­на. Стре­мясь к со­вер­шен­но­му без­мол­вию, он ис­про­сил бла­го­сло­ве­ние пре­по­доб­но­го Сер­гия и уда­лил­ся в 1350 го­ду в Га­лич­скую стра­ну, на­се­лен­ную чуд­ски­ми пле­ме­на­ми. По­се­лив­шись в пу­стын­ном ме­сте, пре­по­доб­ный Ав­ра­амий по от­кро­ве­нию пе­ре­шел на го­ру, где об­рел си­яв­шую неиз­ре­чен­ным све­том ико­ну Бо­жи­ей Ма­те­ри. О яв­ле­нии свя­той ико­ны ста­ло из­вест­но Га­лич­ско­му кня­зю Ди­мит­рию, ко­то­рый и про­сил пре­по­доб­но­го при­не­сти ее в го­род. Пре­по­доб­ный Ав­ра­амий при­шел с ико­ной в Га­лич, где был встре­чен кня­зем и сон­мом ду­хо­вен­ства. От ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри со­вер­ши­лись мно­го­чис­лен­ные ис­це­ле­ния. Князь Ди­мит­рий дал пре­по­доб­но­му сред­ства на со­ору­же­ние хра­ма и мо­на­сты­ря близ Чух­лом­ско­го озе­ра, на ме­сте яв­ле­ния ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Храм был по­стро­ен и освя­щен в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Но­во­устро­ен­ная оби­тель пре­по­доб­но­го Ав­ра­амия ста­ла ис­точ­ни­ком ду­хов­но­го про­све­ще­ния мест­но­го чуд­ско­го на­се­ле­ния. Ко­гда оби­тель укре­пи­лась, он по­ста­вил вме­сто се­бя на­сто­я­те­лем сво­е­го уче­ни­ка Пор­фи­рия, а сам уда­лил­ся за 30 верст в по­ис­ках уеди­нен­но­го ме­ста, но и там его на­шли уче­ни­ки. Так воз­ник­ла еще од­на оби­тель с хра­мом в честь По­ло­же­ния Ри­зы Бо­жи­ей Ма­те­ри, на­зван­ная "ве­ли­кой пу­сты­ней Ав­ра­ам­лею". Пре­по­доб­ный Ав­ра­амий два­жды уда­лял­ся в глу­хие ме­ста, по­сле то­го как к нему вновь со­би­ра­лись без­молв­ни­ки. Так бы­ли ос­но­ва­ны еще два мо­на­сты­ря – один в честь Со­бо­ра Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, на­сто­я­те­лем ко­то­ро­го пре­по­доб­ный Ав­ра­амий по­ста­вил игу­ме­на Па­ф­ну­тия, и дру­гой – в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. В По­кров­ском мо­на­сты­ре пре­по­доб­ный Ав­ра­амий окон­чил свою зем­ную жизнь. Он пре­ста­вил­ся в 1375 го­ду, пе­ре­дав за год до сво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны на­сто­я­тель­ство сво­е­му уче­ни­ку Ин­но­кен­тию. Пре­по­доб­ный Ав­ра­амий явил­ся про­све­ти­те­лем Га­лич­ской стра­ны, ос­но­вав в ней че­ты­ре мо­на­сты­ря, по­свя­щен­ные Бо­жи­ей Ма­те­ри, явив­шей ему Свою ико­ну в на­ча­ле его мо­лит­вен­ных по­дви­гов.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ав­ра­амия Чух­лом­ско­го, Га­лич­ско­го чу­до­твор­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.