Канон святому преподобному благоверному князю Олегу Брянскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Засту́пника те́плаго Бря́нския земли́, князе́й похвалу́ и мона́хов удобре́ние, преподо́бнаго Оле́га воспои́м, то́й бо си́лою Креста́ стра́сти и безпло́тныя враги́ победи́л е́сть.

А́нгельски на земли́ пожи́л еси́, кня́же Оле́же, блага́го ко́рене князе́й Черни́говских добропло́дная о́трасль бы́в, и я́ко воево́да Небе́снаго Царя́, Оте́чество на́ше ны́не огражда́еши.

Смире́нию Царя́ ца́рствующих подража́я, вла́сть и че́сть, сла́ву и бога́тство Христа́ ра́ди во уме́ты вмени́л еси́, и слеза́ми по́стническими велиа́рову горды́ню потопи́л еси́.

Богоро́дичен: Твоего́ Пече́рскаго о́браза в преде́лы Бря́нския пренесе́ние ве́дая и роди́теля своего́ от слепоты́ исцеле́ние зря́, кня́зь Оле́г воспева́ше благода́ть Твою́, Пречи́стая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Утверди́л еси́ зе́млю и лю́ди твоя́ в ве́ре правосла́вней, преподо́бне, княже́нием благозако́нным и по́двиги мона́шескими.

Пе́рвую в земли́ Бря́нстей оби́тель основа́л еси́, свя́те Оле́же, я́ко ка́мень краеуго́льный ве́ры, во и́мя апо́стол первоверхо́вных.

Ни́вы новонасажде́нныя де́латель усе́рдный яви́лся еси́, блаже́нне, те́мже доны́не плода́ми трудо́в твои́х освяща́емся.

Богоро́дичен: Исто́чник исцеле́ний бли́з Све́ны реки́ откры́ся чудотво́рная ико́на Богома́тере. Ея́же благода́тию укрепля́емь, кня́зь Оле́г ми́р коне́чне оста́вил е́сть.

Седа́лен, гла́с 8:

Смиренному́дренно ца́рства земна́го удали́выйся, во и́ноцех тезоиме́нством ца́рским нарече́н бы́л еси́, кня́же Оле́же, во зна́мение угото́ваннаго ти́ Небе́снаго Ца́рствия, иде́же ны́не, я́ко ца́рское свяще́ние, доброде́тели возвеща́еши Христа́ Бо́га, Призва́вшаго тя́ в чу́дный Сво́й све́т.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Кре́ст сво́й взе́м, себе́ и ми́ра отве́рглся еси́, преподо́бне, и вся́ ко́зни вра́жия си́лою возлюби́вшаго тя́ Христа́ победи́л еси́.

Ага́рян дре́вле и злове́рных нахожде́ние па́че меча́ моли́твою отража́л еси́, и ны́не Оте́чество на́ше от злы́х заступле́нием твои́м изба́ви.

Земля́ Бря́нская красу́ется дре́вом, тобо́ю насажде́нным при исхо́дищих во́д Правосла́вия, пита́ющим на́с и покрыва́ющим.

Богоро́дичен: Егда́ и́ноцы созда́нныя тобо́ю, кня́же, святы́я оби́тели принесо́ша от Ки́ева ико́ну Пречи́стыя, тогда́ си́ла Ея́ в чудесе́х яви́ся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ме́ч Бо́жий обоюдуо́стрый имену́ем тя́, свя́те, душевре́дная бо посека́еши: в княже́нии благове́рием, во и́ночестве же преподо́бием.

Лице́ твое́ в ча́с кончи́ны просвети́ся, богоблаже́нне Оле́же, и я́ко благи́й ра́б и ве́рный в ра́дость Го́спода твоего́ вше́л еси́.

Избавля́еши от бе́д в нощи́ грехо́вней блужда́ющих, свя́тче, не́ба церко́внаго кро́ткая звездо́ и к Све́ту Невече́рнему путеводи́телю.

Богоро́дичен: Благослове́нная Влады́чице, просвети́ на́с све́том Сы́на Твоего́, я́коже дре́вле о́чи благове́рнаго кня́зя Рома́на.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости из ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Ру́сская Це́рковь дне́сь все́х созыва́ет к похвале́ уго́дника Христо́ва, преподо́бнаго кня́зя Оле́га, от земли́ Бря́нския Оте́честву на́шему возсия́вшаго.

Яви́лся еси́, преподо́бне Оле́же, правосла́вныя ве́ры пра́вило, мона́хом о́браз, лю́дем предста́тель те́плый, гра́ду и оби́тели твое́й огражде́ние.

Насле́дие Небе́сное и чуде́с благода́ть, воздая́ние от Бо́га прия́л еси́, свя́те Оле́же, те́мже не преста́й ми́лостивно посеща́ти тя́ почита́ющия.

Богоро́дичен: Све́нския ико́ны Богома́тере явле́ние чу́дное ви́дев, бла́же, ку́пно со отце́м твои́м, освяще́нным собо́ром и людьми́ мно́гими благодаре́ние Бо́гу возсыла́ше.

Конда́к, гла́с 2:

Засту́пниче те́плый Бря́нския земли́, преподо́бне кня́же Оле́же, ку́пно со святы́ми сро́дники твои́ми Престо́лу Бо́жию ны́не предстоя́, моли́твами твои́ми Правосла́вие утверди́, е́реси и раско́лы разори́, Оте́честву на́шему ми́р и душа́м на́шим поле́зная испроси́.

И́кос:

Отве́рзи честна́я уста́ твоя́, Оле́же благоро́дне, и та́йно глаго́ли во ушеса́ серде́ц на́ших: ка́ко, трудо́м равноапо́стольнаго Влади́мира ревну́я, оби́тель первоверхо́вных апо́стол во гра́де Бря́нске основа́л еси́? Ка́ко, Нико́ле Свято́ши и И́горю страстоте́рпцу подо́бяся, ми́ра отве́рглся еси́? Ка́ко, после́дуя пра́деду Михаи́лу, безкро́вное му́ченичество в по́двизех мона́шеских восприя́л еси́ и благоче́стие роди́теля твоего́ насле́довал еси́? О цве́те кра́сный дре́ва вели́каго князе́й Ру́сских! Моли́твами твои́ми Правосла́вие в земли́ на́шей утверди́, е́реси и раско́лы разори́, Оте́честву на́шему ми́р и душа́м на́шим поле́зная испроси́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Княже́ние и ро́д оста́вил еси́, огне́м любве́ Бо́жия распала́яся и кре́пко подвиза́яся в чи́не мона́шестем, бла́же. Те́мже и ны́не с преподо́бных ли́ки ра́дуешися.

Изба́витися е́зера о́гненнаго Человеколю́бца Бо́га моли́, преподо́бне, почита́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́ и доброде́телем твои́м подража́ющим.

Я́коже зла́то огне́м, ду́шу и те́ло искуси́в воздержа́нием и моли́твою, преподо́бне, в порфи́ре чистоты́ над страстьми́ водвори́лся еси́.

Богоро́дичен: Вся́ окре́стныя зе́мли, ели́ка ви́де исцеле́нныма очи́ма кня́зь Рома́н, оби́тели Твое́й, Влады́чице, дарова́, сы́н же его́ себе́ сама́го в же́ртву Сы́ну Твоему́ принесе́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ели́ко вели́к в правосла́вном княже́нии бы́л еси́, толи́ко в мона́шестем де́лании смири́л еси́ себе́, преподо́бне Оле́же, те́мже и Бо́г тя́ превознесе́ и дарова́ ти́ чуде́с благода́ть.

Ре́вность ве́лию показа́л еси́ ко благоче́стию, преизря́ден бы́в о́браз лю́дем и ученико́м твои́м, от младе́нства бо воспита́вся в зако́не Госпо́дни, чрез все́ житие́ во́лю Бо́жию испо́лнити тща́лся еси́.

Одея́ния ху́дость не омрачи́ де́вственныя красоты́ души́ твоея́, блаже́нне, бде́ние же душе́внеи твои́ о́чи просвети́, и труды́ тя́жцыи пло́ть твою́ ду́ху покори́ша.

Богоро́дичен: Ю́же дре́вле избра́ла еси́ го́ру в преде́лех Бря́нских во оби́тель и́ноком и о́бразом Твои́м Све́нским освяти́ла еси́, Пренепоро́чная, невреди́му сохрани́, да воспева́ется в не́й и́мя Сы́на Твоего́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Ча́янием бу́дущих бла́г веселя́ся, те́сным и приско́рбным путе́м ше́ствовал еси́, воздержа́нию же, кро́тости, смире́нию и послуша́нию навы́кнув, ли́ку святы́х совокупи́лся еси́.

Трудолю́бное по Бо́зе житие́ от ю́ности возлюби́в, преподо́бне кня́же, в ме́ру во́зраста Христо́ва дости́гл еси́ и, я́ко кла́с зре́лый, в Небе́сныя жи́тницы пожа́лся еси́.

И́мамы святы́я мо́щи твоя́, богоно́сне кня́же, я́ко сокро́вище неистощи́мое и утеше́ние ве́лие душа́м и телесе́м на́шим, те́мже тя́ велича́ем.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, моли́твами преподо́бнаго кня́зя Оле́га и святы́х сро́дник его́ спаси́ зе́млю Ру́сскую и ве́рныя лю́ди Твоя́ уте́ши, и́же Тя́ досто́йно велича́ют.

Свети́лен:

У́треневав к Бо́гу вы́ну, тьмы́ ве́чныя избе́гл еси́, преподо́бне кня́же Оле́же, сего́ ра́ди в ча́с кончи́ны лице́ твое́ просвети́ся, и мо́щи твоя́ честны́я доны́не сия́ют нетле́нием и чудесы́.