Канон святому преподобному Димитрию Прилуцкому, Вологодскому (первый)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь: сла́вно бо просла́вися.

Тебе́ твоего́, блаже́нне, уче́ния до́лг принося́ще, возда́ния простира́ем, вене́ц похвала́ми плету́ще: ты́ же ми́лостив яви́ся, пребога́те: твои́ми мольба́ми благода́ть на́м пода́ждь духо́вную.

Всегуби́тельное стремле́ние страсте́й, о́тче, увяди́л еси́, слове́сным объя́т Богому́дрием: благопребы́тен бо бы́л еси́ и благогла́сен, кро́ток же и смире́н, сло́вом прему́дрости, Дими́трие, и ра́зума венча́н.

Священноукраси́л еси́ себе́, о́тче, ра́зумом, и де́тельным виде́нием благода́ти, Богоглаго́ливе Дими́трие, жела́я венца́ сла́вы Христо́вы, и твою́ наде́жду изря́дно, преблаже́нне, не погреши́л еси́.

Целому́дрие удержа́л еси́ я́ве, кра́йнюю же кро́тость, и высо́кое, Богоно́се, смире́ние, и́миже возвыша́емь, трудо́в твои́х де́йством и виде́нием ра́дуяся принесе́ся, вене́ц неувяда́емый прие́м.

Богоро́дичен: Тва́рей яви́лася еси́, Чи́стая, все́х ви́димых и неви́димых превы́шши, Всенепоро́чная: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́коже изво́ли воплоти́тися во утро́бе Твое́й. Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Просия́л еси́ в житии́ твое́м, Богоно́се Дими́трие, я́коже всесве́тлое со́лнце в ми́ре, и просвети́ и́же к тебе́ ве́рою и любо́вию приходя́щия и пою́щия тя́.

Просвеща́ются концы́ уче́нии твои́ми, преподо́бне: я́коже бо свети́льник просвети́л еси́, Богоно́се, Це́рковь Христо́ву, о не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Непорабоще́ну соблю́л еси́ ду́шу твою́ страстьми́, и сластьми́ теле́сными, Богоно́се Дими́трие всече́стне: те́мже ны́не по достоя́нию восхваля́ем тя́.

Богоро́дичен: Сказа́ иногда́ сокрове́нное та́инство, Отрокови́це, Тебе́ дре́вле Гаврии́л зовя́ше: ра́дуйся, Бо́жия Пала́то, в Ню́же всели́ся, вся́ челове́ки обожи́, я́ко Милосе́рд.

Седа́лен, гла́с 3.

Исправле́ния жития́ твоего́ все́м просвеща́ет стопы́, Дими́трие о́тче, вои́стинну ве́рою подо́бящим ти ся: те́мже и́же любо́вию блажа́т тя́ всегда́, спаса́й моли́твами твои́ми от вся́кия тесноты́, Христа́ Преблага́го моля́, преподо́бне блаже́нне досточу́дне.

Богоро́дичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, Лоза́, красне́йший Гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющ на́м вино́ спасе́ния, все́х веселя́щее ду́шы же и телеса́. Те́мже я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со А́нгелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты́, Дими́трие, и́нокующим бы́сть вене́ц, не ка́мением многоце́нным укра́шен, но доброде́телию обложе́н, яви́лся еси́, блаже́нне, Богора́дованное вои́стинну украше́ние.

Боже́ственную, Богому́дре, поче́л еси́ прему́дрость: те́мже дарова́нии тя́ сия́ одари́, сла́ву ве́чную тебе́ хода́тайствовавшу, о́тче Дими́трие всече́стне.

Све́тлостию нра́в твои́х, и о́бразы бла́гости, преподо́бне Дими́трие, подо́бне пожи́л еси́: те́мже присту́пен ты́ все́м бы́сть, всеблаже́нне, и пречу́дне.

Богоро́дичен: Умерщвле́ния пло́д на́м Е́ва принесе́, Ты́ же Жи́знь ро́ждши Ипоста́сную, а́бие испра́вила еси́ ро́д на́ш, Богоневе́сто Пречи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Стремле́ние страсте́й безстра́стием удержа́л еси́, Богоно́се Дими́трие: виде́нии и дея́нии просвети́л еси́, о́тче, душе́вное устрое́ние.

Умо́м чи́стым и писа́нии духо́вными бесе́довал еси́, Богоглаго́ливе Дими́трие, виде́ния и дея́ния собра́в бога́тство, о́тче преподо́бне.

Прему́дрости глубину́ испыта́в, Дими́трие, дости́гл еси́ обрести́ ели́ко благопотре́бно, и би́сер многоце́нный боле́зньми стяжа́л еси́, преблаже́нне, ра́зума.

Богоро́дичен: Се́ во чре́ве, Богоро́дице Пречи́стая, Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́, я́коже Иса́ия провозгласи́: вы́ше естества́ Сего́, Богороди́тельнице, родила́ еси́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Вселе́нней свети́ло пресве́тлое, о́тче, яви́лся еси́, Дими́трие, слове́с све́тлостию просвеща́я ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющия.

Блаже́нное житие́ проше́л еси́, назда́в у́бо чу́вства, вне́ бы́л еси́ мирска́го мяте́жа, и Бо́гу прибли́жился еси́, Дими́трие.

Я́ко до́бр, я́ко красе́н вене́ц, и́мже ны́не венча́лся еси́, прему́дре Дими́трие, доброде́тельми венча́емь, и над страстьми́ ца́рствовав, преизря́дне.

Богоро́дичен: Вы́ше естества́ родила́ еси́, Де́во, и ве́чнуеши Де́ва, я́вльши и́стиннаго Божества́ Сы́на и Бо́га Твоего́ о́бразы.

Конда́к, гла́с 8.

От ю́ности, преподо́бне, кре́ст тво́й взе́м, Христу́ после́довал еси́, в моли́твах и поще́ниих, во бде́ниих же и злострада́ниих пло́ть твою́ изнуря́я: те́мже и Всеви́дящее О́ко твоя́ труды́ ви́дев, чудесы́ тя прославля́ет, и все́х зва́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

И́кос:

Боже́ственными доброде́тельми твои́ми себе́, му́дре, украси́л еси́, Спа́су Христу́ жили́ще соде́лав, о́тче му́жественне: я́коже зла́то искуси́лся еси́ ве́рою к Бо́гу, и наде́ждею и любо́вию обе́ты полага́я, воздержа́нием пости́вся я́ко безпло́тен, в целому́дрии и во смире́нии возне́слся еси́. Те́мже и мы́ моли́твами твои́ми просве́щшеся, преподо́бне Дими́трие, вопие́м ти́: ра́дуйся, я́ко из мла́да Бо́гу послужи́л еси́: ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ спасе́ния хода́таю: ра́дуйся, христоимени́тым лю́дем похвала́ и утвержде́ние: ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́внии побежда́ются: ра́дуйся, я́ко все́м прося́щим дае́ши да́р, от Го́спода дарова́нный ти́ исцеле́ний: ра́дуйся, я́ко и чудесы́ тя Бо́г прославля́ет, и все́х зва́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Благоуха́ют, преподо́бне, твои́х уче́ний словеса́, благода́тию ду́ха сия́юще: Божество́ бо еди́но чты́й в Тре́х Ли́цех, Сло́ва же воплоще́ние поя́, благоуха́еши на́с, пребога́те.

Ума́ чистото́ю и по́мысла, Богоразу́мия све́тлостию житие́ преше́л еси́, чистото́ю же телесе́, и де́вства сия́нием изря́дно возложе́ние я́влься Всеви́дцу и Вседержи́телю.

Сло́во твое́ со́лию растворе́но, и житие́ твое́ благода́тию, преблаже́нне, сия́я яви́ся, пречу́дне: те́мже в вы́шния оби́тели ра́дуяся всели́лся еси́, Христу́ со дерзнове́нием ны́не предстоя́.

Богоро́дичен: Управля́ющи, Пречи́стая, мое́ житие́, к Твоему́ всети́хому приста́нищу напра́ви, Бо́га ро́ждши, благи́х исто́чника, все́м подаю́ща ве́рным нетле́ния благода́ти.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, бо́жиим веле́нием, халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вене́ц благоле́пен Христо́с Живода́вец на ве́рх тво́й положи́ тезоимени́те Дими́трие: и́бо дея́ньми просия́л еси́, и виде́нии яви́лся еси́ зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Все́ преше́д чу́вство, преблаже́нне, уму́ пе́рвому прибли́жился еси́ души́ твоея́ чистото́ю, жития́ же све́тлостию, венцено́сче Дими́трие, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Жела́нием зе́льным, преблаже́нне, изсле́дил еси́ Богоно́снаго Се́ргиа вели́каго житие́ Боже́ственное, жи́зни све́тлостию поревнова́л еси́, прехва́льне, бы́в у́бо и собесе́дник сего́ изря́ден вои́стинну.

Богоро́дичен: У́м безстра́стен во утро́бе Твое́й соединя́ется челове́ческому уму́, Пречи́стая, пло́ти же дебельство́м под ле́том бы́в ле́т превы́шший. Те́м Тя́, Богоро́дице, ве́рою и любо́вию сла́вим.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Пречестны́й Дими́трие, ны́не чи́сто услажда́яся и пи́щу прие́мля па́че у́мныя, иде́же собо́ри святы́х о́крест Го́спода лику́ют, блаже́нне, и́же тя́ ны́не чту́щия хода́тайствуя к себе́ привлецы́.

Преше́л еси́ ра́дуяся жела́нием в ра́й к еди́ному вои́стинну блаже́нству, к пребо́льшей добро́те, и к жи́зни вои́стинну нестаре́ющейся, и Све́ту Невече́рнему, Богоно́се о́тче Дими́трие.

Я́ко Со́лнце просия́л еси́ в мона́шеских собо́рех, от млады́х ногте́й освяще́н бы́л еси́, я́коже зарю́ испуща́я доброде́тели твоего́ жития́, пресла́дкий Дими́трие, Богоно́се о́тче преподо́бне.

Богоро́дичен: Разуме́вше издале́ча прозорли́выма очи́ма проро́цы, тя́ я́ве провозвести́ша хотя́щую Ма́терь бы́ти Вседе́телю Влады́це все́х: те́м тя́, всепе́тая, Богоро́дицу испове́дуем.

Свети́лен.

Мирска́го пристра́стия я́ко от скве́рны уклони́лся еси́, и а́лчбою пло́ть увяди́л еси́, о́тче, и небе́сною сла́вою со А́нгелы обогати́лся еси́: те́мже непреста́нно моли́ о на́с Христа́ Бо́га, преподо́бне Дими́трие.

Богоро́дичен: Тя́ предста́тельницу и́мамы вси́ гре́шнии о Пресвята́я Де́во! Ты́ благопреме́нна сотвори́ Сы́на Твоего́ Ма́терними Твои́ми моли́твами.