Канон святому преподобному Евфимию, архимандриту Суздальскому

Припе́в: Преподо́бне о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 апреля (01 апреля ст. ст.); 17 июля (04 июля ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.

Ра́дуйся, исто́чниче, точа́щий струю́ оби́льную, от нея́же почерпа́ем целе́б благода́ть, прегреше́ний избавля́емся, любо́вию приходя́щии к тебе́, приснопа́мятне.

Святы́ню прие́м от Христа́ Бо́га от утро́бы, сла́вне, и яви́лся еси́ избра́нный сосу́д, духо́вную благода́ть всю́ прие́мый.

Да жи́зни прича́стник нетле́нныя яви́шися, привре́менная, о́тче му́дре, пренебре́гл еси́ и, к Бо́гу преше́д, непреста́нно мо́лиши спасти́ся все́м на́м.

Богоро́дичен: Словесе́м прему́дрым Твои́х усте́н после́дующе, ра́дующеся, Пренепоро́чная, Тя́ ублажа́ем, бы́вшую на́м вину́ неизрече́ннаго блаже́нства.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Всесве́тлый, богому́дре, показа́лся еси́ сто́лп, путево́ждствуя чи́ны мона́хов, о́блак же, осеня́ющ жре́бий Бо́жий и ли́ца неви́димых вра́г помрача́ющ благода́тию все́х Царя́.

Стои́ши пред лице́м твоего́ Влады́ки, неосла́бным манове́нием моля́ся изба́витися ста́ду твоему́ от рабо́ты тмы́, преподо́бне, и мучи́тельства страсте́й, твои́х бо моли́тв послу́шает Бо́г.

Пло́ти твоея́ двиза́ния умертви́в кре́пким поще́нием, богоглаго́льниче, бы́л еси́ оби́телище Влады́чне, Его́же умоли́ изба́витися скорбе́й и страсте́й смуще́ния к тебе́ прибега́ющим.

Богоро́дичен: Сви́ток Тя́ прови́де Иса́ия, в не́мже пло́тски Сло́во зна́менася, раздра́в рукописа́ние первозда́ннаго, е́же преступле́нием подписа́, и подаде́ оставле́ние рабо́ты на́м.

Седа́лен, гла́с 8.

Отре́кся пло́ти Христа́ ра́ди и духо́вный яви́вся лю́дем води́тель, услы́шал еси́ словеса́ Боже́ственных та́йных уче́ний, мона́хов же яви́лся еси́ пра́вило пра́вости и стра́сти вся́ кре́пко попра́л еси́. Те́м и де́монская кова́рства до конца́ изгуби́л еси́, ко Христу́ зря́ всегда́, богоно́се Евфи́мие, Его́же моли́ грехо́в оставле́ние пода́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, нескве́рная, небла́зная, всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́ное ми́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти́: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Жела́нием боже́ственным распали́вся, разгре́яв твое́ се́рдце, жела́нная пости́гл еси́ до конца́, богому́дре о́тче, оста́вив землены́х пристра́стие, единосе́льник вы́шних бы́л еси́ служи́телей.

Ласка́ния све́рстников, преподо́бне, попра́л еси́ всеобра́зно, вни́де бо раче́ние Соде́теля в тя́, богому́дре, те́пле, и до́льних мра́чная жела́ния до конца́ отри́нул еси́.

На па́жить чи́сту возгна́в воздержа́ния ста́до твое́, о́тче, ко исто́чнику приве́л еси́ нему́тному безстра́стия, разу́мныя зве́ри побежда́я, е́же ны́не моли́твами твои́ми спаса́й.

Богоро́дичен: Се́ Тя́ ро́ди сла́вят родо́в, я́коже прорекла́ еси́, Отрокови́це: Созда́теля бо была́ еси́ пала́та и Боже́ственный хра́м, в не́мже всели́ся Высоча́йший, пло́тию обло́жся, да спасе́т на́с.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Ве́сь Бо́гу прилежа́, о́тче, в пусты́нях мра́з зи́мный терпе́л еси́ до́блественно, и ле́тний нося́ ва́р, и бы́л еси́ до́м му́дрости Бо́жия, доброде́тельным сия́нием многообра́зно украша́емь.

Му́жески наступи́л еси́ на поще́ние, чревонеи́стовства зми́я не прие́мь сове́тника, о́тче, но а́лчбою, и моли́твами непреста́нными, и чистото́ю соедини́вся Бо́гу, прича́стник бы́л еси́ пи́щи безсме́ртныя.

Доброде́телей вше́д во о́блак, скрижа́ли прия́л еси́, блаже́нне, я́ко Моисе́й, богоначерта́нныя: мона́шествующих мно́жества научи́л еси́ от веще́ственных все́х ошаява́тися, возводя́ на го́ру Боже́ственнаго зна́ния.

Богоро́дичен: Яви́ся, Чи́стая, пра́отцу ле́ствица, небе́с вы́шши, иму́щи тве́рдое водруже́ние: из Тебе́ бо Бо́г, вопло́щся, показа́ся и совокупи́ разстоя́щаяся пре́жде. Те́м Тя́, Богоро́дицу, ве́рнии, сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя́ возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Пострека́емь Влады́чнею любо́вию, оста́вил еси́ вся́ до́льная и Тому́ после́довал еси́, на ра́мо и́го ле́гкое взе́м му́жески, благоду́шия тезоимени́те.

Нака́зан неизрече́нных ра́зуму, блаже́нне, научи́л еси́ твое́ ста́до небе́сная разумева́ти и страсте́й наше́ствия отгоня́ти твои́ми поуче́ньми.

Житие́ твое́ равноа́нгельно, о́тче, бы́сть, дерзнове́ние тебе́ даде́ держа́й вся́ Госпо́дь страсте́й изба́вити твое́ ста́до. Те́мже Христа́ о все́х на́с умоли́.

Богоро́дичен: Разуме́в Твое́ неизрече́нное, Чи́стая, та́инство, го́ру присе́нную Авваку́м Тя́ провозвести́: из Тебе́ бо Соде́тель, за милосе́рдие вопло́щся, дре́вняя отъя́т изрече́ния.

Конда́к, гла́с 2.

Волне́ний мно́жество невла́жно преходя́, безпло́тныя враги́ струя́ми сле́з твои́х погрузи́л еси́, богому́дре Евфи́мие преподо́бне, те́м и чуде́с да́р прия́л еси́, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Отве́рзи моя́ устна́, преблаже́нне, богоприя́тными твои́ми моли́твами, Бо́гу предстоя́, всесла́вне Евфи́мие, да воспою́ боже́ственное твое́ житие́ и возглаго́лю досто́йно доброде́тели твоя́, я́же на земли́ Христа́ Бо́га ра́ди соверши́л еси́, сто́лп бо яви́лся еси́ и пра́вило мона́хов све́тло, равноа́нгельно стяжа́в житие́, в незаходи́мая вои́стинну всели́лся еси́, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя́, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Авраа́мский стяжа́в нра́в, прему́дре, от земли́ изше́д Ни́жняго Нова́града, пресе́льник бы́л еси́ Су́ждалю, и Бо́га узре́л еси́, обещава́юща ти́ возда́ние бога́тно. Те́м, веселя́ся, усе́рдно пе́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Распаля́емь ду́хом, преподо́бне, ко́зни вра́жия разори́л еси́, ору́жием огра́ждься на́с ра́ди пригво́ждшагося на Кресте́. Те́м, веселя́ся, усе́рдно пе́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

К горе́ моли́твы приступи́л еси́, и, вше́д во о́блак Ду́ха, Бо́жия за́дняя ви́дел еси́, и, сла́ву прие́мь разсужде́ния, бы́л еси́, о́тче, сто́лп непоколе́блен. Те́м приле́жно моли́ изба́витися искуше́ния вра́жия пою́щим тя́.

Богоро́дичен: Зако́на Испо́лнителя чревоноси́ла еси́, пре́жде ве́к су́ща Го́спода вся́ческих, Сы́на, Прему́дрость же и Си́лу, напосле́док, Пречи́стая, па́че естества́ на обновле́ние земны́м. Те́м благоче́стно, Чи́стая, из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сле́зными твои́ми тече́нии огнепа́льныя стра́сти поже́гл еси́, гее́нскаго пла́мене стра́х отгна́л еси́, о́тче му́дре, соверше́нною любо́вию Созда́теля своего́, примеси́вся стра́хом во вся́ ве́ки.

Я́коже Ено́х, к Бо́гу преста́вився, от Него́ прия́т бы́л еси́, о́тче, и с вы́шними ликостоя́нии водворя́ешися, и пое́ши: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ны́не нетле́нных даро́в наслажда́яся и трисо́лнечныя све́тлости исполня́яся, блаже́нне, певцы́ твоя́ страсте́й тмы́ моли́твами твои́ми изба́ви, да досто́йно Христа́ славосло́вим.

Богоро́дичен: Кля́тву разруши́ла еси́ дре́внюю, Пречи́стая, земны́х, неизрече́нным сло́вом Бо́га заче́нши, воплоще́нна из Тебе́ за милосе́рдие, Пренепоро́чная Влады́чице, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Просвеще́н добро́тою по́стническою, о́тче, и оде́ян ри́зою нетле́ния, Евфи́мие, и венце́м даро́в укра́шен, Влады́це все́х предстои́ши, ра́дуяся.

В пребыва́лища присноживу́щая всели́лся еси́, блаже́нне, иде́же апо́столов собо́р и мно́жество му́ченик, преподо́бных собра́ние, проро́ков ликова́ния, воздая́ния боле́зней от Бо́га прии́м досто́йно, богому́дре достосла́вне.

Всесве́тел, богоглаго́льниче, бы́л еси́, заря́ми све́та трисо́лнечнаго све́тло озаря́емь, испроси́ прегреше́ний разреше́ние, и лю́тых избавле́ние, и злы́х отчужде́ние все́м, любо́вию к тебе́ притека́ющим.

Богоро́дичен: Воплоти́вся неизрече́нно Влады́ка все́х из Тебе́, Богороди́тельнице Мари́е, соверше́н бы́сть челове́к, поро́ждься, я́ко пре́жде рождества́ Де́ву сохрани́ Тя́ чи́сту, Его́же моли́ спасти́ от бе́д ду́ши на́ша.

Свети́лен.

Мирска́го злостра́стия, я́ко тру́дна, избе́гл еси́ и воздержа́нием пло́ть увяди́л еси́, обнови́л же еси́ душе́вную кре́пость, преподо́бне, и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, приснопа́мятне, те́м моля́ся не преста́й о на́с ко Го́споду.

Богоро́дичен: Ужа́сное Твое́ предста́тельство, Мари́е Богоукраше́нная, и стра́шная Твоя́ сла́ва по все́й земли́. О Тебе́ вси́ ны́не хва́лимся, Тя́ Хода́таицу иму́ще к Сы́ну и Созда́телю Твоему́, неусы́пною Твое́ю моли́твою да спасе́мся вси́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆з̾ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ра́дꙋйсѧ, и҆сто́чниче, точа́щїй стрꙋю̀ ѻ҆би́льнꙋю, ѿ неѧ́же почерпа́емъ цѣле́бъ бл҃года́ть, прегрѣше́нїй и҆збавлѧ́емсѧ, любо́вїю приходѧ́щїи къ тебѣ̀, приснопа́мѧтне.

Ст҃ы́ню прїе́мъ ѿ хрⷭ҇та̀ бг҃а ѿ ᲂу҆тро́бы, сла́вне, и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆збра́нный сосꙋ́дъ, дꙋхо́внꙋю благода́ть всю̀ прїе́мый.

Да жи́зни прича́стникъ нетлѣ́нныѧ ꙗ҆ви́шисѧ, привре́мєннаѧ, ѻ҆́ч҃е мꙋ́дре, пренебре́глъ є҆сѝ, и҆ къ бг҃ꙋ преше́дъ, непреста́ннѡ мо́лиши, спасти́сѧ всѣ̑мъ на́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Словесє́мъ премꙋ̑дрымъ твои́хъ ᲂу҆сте́нъ послѣ́дꙋюще, ра́дꙋющесѧ, пренепоро́чнаѧ, тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ, бы́вшꙋю на́мъ винꙋ̀ неизрече́ннагѡ бл҃же́нства.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Всесвѣ́тлый, бг҃омꙋ́дре, показа́лсѧ є҆сѝ сто́лпъ, пꙋтево́ждствꙋѧ чи́ны мона́хѡвъ, ѻ҆́блакъ же ѡ҆сѣнѧ́ющъ жре́бїй бж҃їй, и҆ ли́ца неви́димыхъ вра̑гъ помрача́ющъ, бл҃года́тїю всѣ́хъ цр҃ѧ̀.

Стои́ши предъ лице́мъ твоегѡ̀ влⷣки, неѡсла́бнымъ манове́нїемъ, молѧ́сѧ и҆зба́витисѧ ста́дꙋ твоемꙋ̀ ѿ рабо́ты тмы̀, преподо́бне, и҆ мꙋчи́тельства страсте́й: твои́хъ бо моли́твъ послꙋ́шаетъ бг҃ъ.

Пло́ти твоеѧ̀ двиза̑нїѧ ᲂу҆мертви́въ крѣ́пкимъ поще́нїемъ, бг҃оглаго́льниче, бы́лъ є҆сѝ ѻ҆би́телище влⷣчне: є҆го́же ᲂу҆молѝ, и҆зба́витисѧ скорбе́й и҆ страсте́й смꙋще́нїѧ, къ тебѣ̀ прибѣга́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Сви́токъ тѧ̀ прови́дѣ и҆са́їа, въ не́мже пло́тски сло́во зна́менасѧ, раздра́въ рꙋкописа́нїе первозда́ннагѡ, є҆́же престꙋпле́нїемъ подписа̀, и҆ подадѐ ѡ҆ставле́нїе рабо́ты на́мъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ѿре́ксѧ пло́ти хрⷭ҇та̀ ра́ди, и҆ дꙋхо́вный ꙗ҆ви́всѧ лю́демъ води́тель, ᲂу҆слы́шалъ є҆сѝ словеса̀ бжⷭ҇твенныхъ та́йныхъ ᲂу҆че́нїй. мона́хѡвъ же ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ пра́вило пра́вости, и҆ стра̑сти всѧ̑ крѣ́пкѡ попра́лъ є҆сѝ. тѣ́мъ и҆ де́мѡнскаѧ кова̑рства до конца̀ и҆згꙋби́лъ є҆сѝ, ко хрⷭ҇тꙋ̀ зрѧ̀ всегда̀, бг҃оно́се є҆ѵѳѵ́мїе. є҆го́же молѝ, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чествꙋ́ющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Сл҃нца ѻ҆́блаче разꙋ́мнагѡ, бжⷭ҇твеннагѡ свѣ́та свѣти́льниче златокова́нный, нескве́рнаѧ, небла́знаѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆слѣпле́нїемъ страсте́й, безстра́стїѧ заре́ю просвѣтѝ, молю́сѧ: и҆ ѡ҆скверне́нное мѝ се́рдце ѡ҆мы́й пото́ки ᲂу҆миле́нїѧ, покаѧ́нїѧ же слеза́ми: и҆ ѿ тимѣ́нїѧ мѧ̀ ѡ҆чи́сти дѣ́лъ мои́хъ, да любо́вїю зовꙋ́ ти: бцⷣе приснодв҃о, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти мѝ. тебе́ бо и҆мѣ́ю наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ, до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Жела́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ распали́всѧ, разгрѣ́ѧвъ твоѐ се́рдце, жела̑ннаѧ пости́глъ є҆сѝ до конца̀, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́ч҃е, ѡ҆ста́вивъ землены́хъ пристра́стїе, є҆диносе́льникъ вы́шнихъ бы́лъ є҆сѝ слꙋжи́телей.

Ласка̑нїѧ све́рстникѡвъ, прпⷣбне, попра́лъ є҆сѝ всеѻбра́знѡ: вни́де бо раче́нїе содѣ́телѧ въ тѧ̀, бг҃омꙋ́дре, те́плѣ, и҆ до́льнихъ мра̑чнаѧ жела̑нїѧ до конца̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ.

На па́жить чи́стꙋ возгна́въ воздержа́нїѧ ста́до твоѐ, ѻ҆́ч҃е, ко и҆сто́чникꙋ приве́лъ є҆сѝ немꙋ́тномꙋ безстра́стїѧ, разꙋ̑мныѧ ѕвѣ́ри побѣжда́ѧ, є҆́же ны́нѣ моли́твами твои́ми спаса́й.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ тѧ̀ ро́ди сла́вѧтъ родѡ́въ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ, ѻ҆трокови́це: созда́телѧ бо была̀ є҆сѝ пала́та, и҆ бжⷭ҇твенный хра́мъ, въ не́мже всели́сѧ высоча́йшїй, пло́тїю ѡ҆бло́жсѧ, да спасе́тъ на́съ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

Ве́сь бг҃ꙋ прилѣжѧ̀, ѻ҆́ч҃е, въ пꙋсты́нѧхъ мра́зъ зи́мный терпѣ́лъ є҆сѝ до́блественнѡ, и҆ лѣ́тнїй носѧ̀ ва́ръ: и҆ бы́лъ є҆сѝ до́мъ мꙋ́дрости бж҃їѧ, добродѣ́тельнымъ сїѧ́нїемъ многоѻбра́знѡ ᲂу҆краша́емь.

Мꙋ́жески настꙋпи́лъ є҆сѝ на поще́нїе, чревонеи́стовства ѕмі́ѧ не прїе́мь совѣ́тника, ѻ҆́ч҃е: но а҆́лчбою и҆ моли́твами непреста́нными, и҆ чистото́ю соедини́всѧ бг҃ꙋ, прича́стникъ бы́лъ є҆сѝ пи́щи безсме́ртныѧ.

Добродѣ́телей вше́дъ во ѻ҆́блакъ, скрижа̑ли прїѧ́лъ є҆сѝ, бл҃же́нне, ꙗ҆́кѡ мѡѷсе́й бг҃оначерта̑нныѧ: мона́шествꙋющихъ мно́жєства наꙋчи́лъ є҆сѝ, ѿ веще́ственныхъ всѣ́хъ ѡ҆шаѧва́тисѧ, возводѧ̀ на го́рꙋ бжⷭ҇твеннагѡ зна́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́сѧ, чⷭ҇таѧ, пра́ѻтцꙋ лѣ́ствица нб҃съ вы́шши, и҆мꙋ́щи тве́рдое водрꙋже́нїе: и҆зъ тебє́ бо бг҃ъ вопло́щсѧ показа́сѧ, и҆ совокꙋпѝ разстоѧ̑щаѧсѧ пре́жде. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ вѣ́рнїи сла́вимъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ко гдⷭ҇ꙋ ѿ ки́та і҆ѡ́на возопѝ: ты́ мѧ возведѝ и҆зъ глꙋбины̀ а҆́да, молю́сѧ, да ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю во гла́сѣ хвале́нїѧ, и҆́стины же дꙋ́хомъ пожрꙋ̀ тебѣ̀.

Пострека́емь влⷣчнею любо́вїю, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ всѧ̑ дѡ́льнаѧ, и҆ томꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, на ра́мо и҆́го ле́гкое взе́мъ мꙋ́жески, благодꙋ́шїѧ тезоимени́те.

Нака́занъ неизрече́нныхъ ра́зꙋмꙋ, блаже́нне, наꙋчи́лъ є҆сѝ твоѐ ста́до нбⷭ҇наѧ разꙋмѣва́ти, и҆ страсте́й нашє́ствїѧ ѿгонѧ́ти твои́ми поꙋче́ньми.

Житїѐ твоѐ равноа́гг҃льно, ѻ҆́ч҃е, бы́сть, дерзнове́нїе тебѣ̀ дадѐ держа́й всѧ̑ гдⷭ҇и, страсте́й и҆зба́вити твоѐ ста́до. тѣ́мже хрⷭ҇та̀ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ ᲂу҆молѝ.

Бг҃оро́диченъ: Разꙋмѣ́въ твоѐ неизрече́нное, чⷭ҇таѧ, та́инство, го́рꙋ присѣ́ннꙋю а҆ввакꙋ́мъ тѧ̀ провозвѣстѝ: и҆зъ тебє́ бо содѣ́тель за милосе́рдїе вопло́щсѧ, дрє́внѧѧ ѿѧ́тъ и҆зречє́нїѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Волне́нїй мно́жество невла́жнѡ преходѧ̀, безплѡ́тныѧ врагѝ стрꙋѧ́ми сле́зъ твои́хъ погрꙋзи́лъ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре є҆ѵѳѵ́мїе прпⷣбне: тѣ́мъ и҆ чꙋде́съ да́ръ прїѧ́лъ є҆сѝ, молѝ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

Ѿве́рзи моѧ̑ ᲂу҆стна̀, пребл҃же́нне, бг҃опрїѧ́тными твои́ми моли́твами бг҃ꙋ предстоѧ̀, всесла́вне є҆ѵѳѵ́мїе, да воспою̀ бжⷭ҇твенное твоѐ житїѐ, и҆ возглаго́лю досто́йнѡ добродѣ́тєли твоѧ̑, ꙗ҆̀же на землѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а ра́ди соверши́лъ є҆сѝ: сто́лпъ бо ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ пра́вило мона́хѡвъ свѣ́тло, равноа́гг҃льно стѧжа́въ житїѐ, въ незаходи̑маѧ вои́стиннꙋ всели́лсѧ є҆сѝ. молѝ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Кꙋпина̀ въ горѣ̀ ѻ҆гнеѡпа́льнаѧ, и҆ росоно́снаѧ пе́щь халде́йскаѧ ꙗ҆́вѣ предписа́ тѧ, бг҃оневѣ́сто: бжⷭ҇твенный бо невеще́ственный въ веще́ственнѣмъ чре́вѣ ѻ҆́гнь неѡпа́льнѡ прїѧ́ла є҆сѝ. тѣ́мже и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

А҆враа́мскїй стѧжа́въ нра́въ, премꙋ́дре, ѿ землѝ и҆зше́дъ ни́жнѧгѡ нова́града, пресе́льникъ бы́лъ є҆сѝ сꙋ́ждалю: и҆ бг҃а ᲂу҆зрѣ́лъ є҆сѝ, ѡ҆бѣщава́юща тѝ возда́нїе бога́тно. тѣ́мъ веселѧ́сѧ ᲂу҆се́рднѡ пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Распалѧ́емь дꙋ́хомъ, преподо́бне, кѡ́зни вра̑жїѧ разори́лъ є҆сѝ, ѻ҆рꙋ́жїемъ ѡ҆гра́ждсѧ, на́съ ра́ди пригво́ждшагѡсѧ на крⷭ҇тѣ̀. тѣ́мъ веселѧ́сѧ ᲂу҆се́рднѡ пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Къ горѣ̀ моли̑твы пристꙋпи́лъ є҆сѝ, и҆ вше́дъ во ѻ҆́блакъ дх҃а, бж҃їѧ за̑днѧѧ ви́дѣлъ є҆сѝ, и҆ сла́вꙋ прїе́мь разсꙋжде́нїѧ, бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, сто́лпъ непоколе́бленъ: тѣ́мъ прилѣ́жнѡ молѝ, и҆зба́витисѧ и҆скꙋше́нїѧ вра́жїѧ пою́щымъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Зако́на и҆спо́лнителѧ чревоноси́ла є҆сѝ, пре́жде вѣ̑къ сꙋ́ща гдⷭ҇а всѧ́ческихъ сн҃а, премꙋ́дрость же и҆ си́лꙋ, напослѣ́докъ, пречⷭ҇таѧ, па́че є҆стества̀ на ѡ҆бновле́нїе земны̑мъ. тѣ́мъ благоче́стнѡ, чⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ зове́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сле́зными твои́ми течє́нїи ѻ҆гнепа̑льныѧ стра̑сти поже́глъ є҆сѝ: гее́нскагѡ пла́мене стра́хъ ѿгна́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е мꙋ́дре, соверше́нною любо́вїю созда́телѧ своегѡ̀ примѣси́всѧ стра́хомъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже є҆нѡ́хъ къ бг҃ꙋ преста́вивсѧ, ѿ негѡ̀ прїѧ́тъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, и҆ съ вы́шними ликостоѧ̑нїи водворѧ́ешисѧ, и҆ пое́ши: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ны́нѣ нетлѣ́нныхъ дарѡ́въ наслажда́ѧсѧ, и҆ трисо́лнечныѧ свѣ́тлости и҆сполнѧ́ѧсѧ, бл҃же́нне, пѣвцы̀ твоѧ̑ страсте́й тмы̀ моли́твами твои́ми и҆зба́ви: да досто́йнѡ хрⷭ҇та̀ славосло́вимъ.

Бг҃оро́диченъ: Клѧ́твꙋ разрꙋши́ла є҆сѝ дре́внюю, пречⷭ҇таѧ, земны́хъ, неизрече́ннымъ сло́вомъ бг҃а заче́нши, воплоще́нна и҆зъ тебє̀ за милосе́рдїе, пренепоро́чнаѧ влⷣчце: є҆го́же превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а, бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Просвѣще́нъ добро́тою по́стническою, ѻ҆́ч҃е, и҆ ѡ҆дѣ́ѧнъ ри́зою нетлѣ́нїѧ, є҆ѵѳѵ́мїе, и҆ вѣнце́мъ дарѡ́въ ᲂу҆кра́шенъ, влⷣцѣ всѣ́хъ предстои́ши ра́дꙋѧсѧ.

Въ пребыва̑лища присноживꙋ̑щаѧ всели́лсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне, и҆дѣ́же а҆пⷭ҇лѡвъ собо́ръ и҆ мно́жество мꙋ́чєникъ, преподо́бныхъ собра́нїе, прⷪ҇ро́кѡвъ ликова̑нїѧ, воздаѧ̑нїѧ болѣ́зней ѿ бг҃а прїи́мъ досто́йнѡ, бг҃омꙋ́дре достосла́вне.

Всесвѣ́телъ, бг҃оглаго́льниче, бы́лъ є҆сѝ, зарѧ́ми свѣ́та трисо́лнечнагѡ свѣ́тлѡ ѡ҆зарѧ́емь, и҆спросѝ прегрѣше́нїй разрѣше́нїе и҆ лю́тыхъ и҆збавле́нїе, и҆ ѕлы́хъ ѿчꙋжде́нїе, всѣ̑мъ любо́вїю къ тебѣ̀ притека́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Воплоти́всѧ неизрече́ннѡ влⷣка всѣ́хъ и҆зъ тебє̀, бг҃ороди́тельнице марі́е, соверше́нъ бы́сть чл҃вѣ́къ, поро́ждсѧ: ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ дв҃ꙋ сохрани́ тѧ чи́стꙋ. є҆го́же молѝ спастѝ ѿ бѣ́дъ дꙋ́шы на́шѧ.

Свѣти́ленъ.

Мїрска́гѡ ѕлостра́стїѧ, ꙗ҆́кѡ трꙋ́дна и҆збѣ́глъ є҆сѝ, и҆ воздержа́нїемъ пло́ть ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ, ѡ҆бнови́лъ же є҆сѝ дꙋше́внꙋю крѣ́пость, прпⷣбне, и҆ сла́вою ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ нбⷭ҇ною, приснопа́мѧтне: тѣ́мъ молѧ́сѧ не преста́й ѡ҆ на́съ ко гдⷭ҇ꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆жа́сное твоѐ предста́тельство, марі́е бг҃оꙋкраше́ннаѧ, и҆ стра́шнаѧ твоѧ̀ сла́ва по все́й землѝ: ѡ҆ тебѣ̀ всѝ ны́нѣ хва́лимсѧ, тѧ̀ хода́таицꙋ и҆мꙋ́ще къ сн҃ꙋ и҆ созда́телю твоемꙋ̀: неꙋсы́пною твое́ю моли́твою да спасе́мсѧ всѝ.

Краткое житие преподобного Евфимия, архимандрита Суздальского

Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Суз­даль­ский ро­дил­ся в 1316 го­ду в Ниж­нем Нов­го­ро­де. С ран­не­го дет­ства он был на­учен гра­мо­те и по­лу­чил ду­хов­ное вос­пи­та­ние. Он при­нял по­стриг в Ни­же­го­род­ском Пе­чер­ском мо­на­сты­ре от его ос­но­ва­те­ля, свя­то­го Ди­о­ни­сия (впо­след­ствии ар­хи­епи­ско­па Суз­даль­ско­го; † 1385, па­мять 26 июня и 15 ок­тяб­ря). По­дви­ги пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия бы­ли так ве­ли­ки, что свя­той Ди­о­ни­сий со­ве­то­вал ему их умень­шить. В 1352 го­ду суз­даль­ский князь Бо­рис Кон­стан­ти­но­вич ре­шил ос­но­вать в сво­ем го­ро­де муж­ской мо­на­стырь и об­ра­тил­ся в Ни­же­го­род­скую Пе­чер­скую оби­тель с прось­бой при­слать ино­ка для со­зда­ния мо­на­сты­ря. Вы­бор свя­то­го игу­ме­на пал на пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия. По­сле при­бы­тия пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия в Суз­даль в се­вер­ной ча­сти го­ро­да, за ре­кой Ка­мен­кой, суз­даль­ский свя­ти­тель Иоанн (па­мять 15 ок­тяб­ря) при гро­мад­ном сте­че­нии на­ро­да во­дру­зил крест на ме­сте бу­ду­ще­го мо­на­стыр­ско­го со­бо­ра. Сам князь на­чал ко­пать зем­лю под фун­да­мент, а пре­по­доб­ный Ев­фи­мий вы­те­сал для се­бя три гро­бо­вых кам­ня, дав обет остать­ся в но­вой оби­те­ли до кон­ца жиз­ни. Так бы­ло по­ло­же­но ос­но­ва­ние Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го Ев­фи­ми­е­ва мо­на­сты­ря, ку­да вско­ре под ру­ко­вод­ство пре­по­доб­но­го со­бра­лось бо­лее трех­сот ино­ков. В мо­на­сты­ре был при­нят об­ще­жи­тель­ный устав. Осо­бен­но пре­по­доб­ный сле­дил за тем, чтобы каж­дый из ино­ков был го­тов ис­пол­нить лю­бое по­слу­ша­ние. Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий ча­сто хо­дил за ду­хов­ным со­ве­том в Тро­и­це-Сер­ги­е­ву оби­тель к пре­по­доб­но­му Сер­гию Ра­до­неж­ско­му († 1392, па­мять 25 сен­тяб­ря, 5 июля). Свя­той Ев­фи­мий был стро­гим по­движ­ни­ком и ве­ли­ким мо­лит­вен­ни­ком. Он неустан­но тру­дил­ся на поль­зу всей бра­тии. Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Ев­фи­мий в 1404 го­ду, 1 ап­ре­ля.

4 июля 1507 го­да при ко­па­нии рва для но­во­го со­бор­но­го хра­ма бы­ли об­ре­те­ны его нетлен­ные мо­щи. Про­слав­лен свя­той на Со­бо­ре 1549 го­да.

Полное житие преподобного Евфимия, архимандрита Суздальского 

Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Суз­даль­ский ро­дил­ся в 1316 го­ду в Ниж­нем Нов­го­ро­де от бла­го­че­сти­вых и доб­ро­де­тель­ных ро­ди­те­лей. С боль­шим при­ле­жа­ни­ем и усер­ди­ем, оста­вив дет­ские иг­ры, учил­ся он чи­тать и ра­зу­меть Бо­же­ствен­ное Пи­са­ние, бла­го­го­вей­но вни­мал Сло­ву Бо­жию. От­рок ча­сто при­хо­дил в храм Бо­жий и сто­ял там, уеди­ня­ясь в укром­ном ме­сте, чтобы ни­кто не от­вле­кал от мо­лит­вы, при­но­си­мой Бо­гу в чи­сто­те серд­ца.

Шли го­ды. Од­на­жды, услы­шав еван­гель­ские сло­ва: "Аще кто хо­щет по Мне ид­ти, да от­вер­жет­ся се­бе, и возь­мет крест свой и по­сле­ду­ет Ми" (Лк.9:23), – юно­ша ре­шил все­це­ло по­свя­тить свою жизнь слу­же­нию Бо­гу. Неда­ле­ко от Ниж­не­го Нов­го­ро­да на­хо­дил­ся Пе­чор­ский мо­на­стырь в честь Воз­не­се­ния Гос­под­ня, неза­дол­го до то­го ос­но­ван­ный свя­ти­те­лем Ди­о­ни­си­ем, по­стри­же­ни­ком Ки­е­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря, дру­гом пре­по­доб­но­го Сер­гия Ра­до­неж­ско­го (впо­след­ствии ар­хи­епи­скоп Суз­даль­ский и мит­ро­по­лит Ки­ев­ский; † 15 ок­тяб­ря 1384 го­да). В эту оби­тель и при­шел бу­ду­щий по­движ­ник, чтобы при­нять мо­на­ше­ское по­стри­же­ние от свя­то­го Ди­о­ни­сия. С ве­ли­ким усер­ди­ем и лю­бо­вью юно­ша ис­пол­нял мо­на­ше­ские тру­ды. Он вы­пол­нял са­мые тяж­кие по­слу­ша­ния, неукос­ни­тель­но по­ви­ну­ясь во­ле на­сто­я­те­ля. Но­сил ли во­ду, ру­бил ли дро­ва, вы­пол­нял ли ра­бо­ты на кухне или в по­ле, ни­ко­гда не за­бы­вал, что слу­жит Гос­по­ду. Неуто­ми­мый в про­дол­жи­тель­ных днев­ных тру­дах, пре­по­доб­ный Ев­фи­мий по­чти не спал и про­во­дил но­чи в мо­лит­ве. Он непре­стан­но по­стил­ся, ни­ко­гда не ел до­сы­та, пил толь­ко во­ду. И та­кое уми­ле­ние да­ро­вал ему Бог, что и хле­ба не мог он вку­шать без слез. Ви­дя тру­ды и тер­пе­ние пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия, со­бра­тья во­ис­ти­ну по­чи­та­ли его не че­ло­ве­ком, но Ан­ге­лом Бо­жи­им, жи­ву­щим сре­ди лю­дей.

В 1352 го­ду бла­го­че­сти­вый князь Суз­даль­ский Бо­рис Кон­стан­ти­но­вич по­же­лал по­стро­ить в Суз­да­ле мо­на­стырь и про­сил у свя­то­го Ди­о­ни­сия стро­и­те­ля и на­сто­я­те­ля но­вой оби­те­ли. Вы­бор свя­то­го Ди­о­ни­сия пал на пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия. По до­ро­ге в Суз­даль, не до­хо­дя 5 верст до Го­ро­хов­ца, в кра­си­вом ме­сте на бе­ре­гу озе­ра, рас­по­ло­жен­но­го в дре­му­чем ле­су, по­ло­жил пре­по­доб­ный Ев­фи­мий, по бла­го­сло­ве­нию сво­е­го преж­не­го на­став­ни­ка, ос­но­ва­ние об­ще­жи­тель­ной пу­сты­ни и хра­ма во имя свя­ти­те­ля Ва­си­лия Ве­ли­ко­го. Пу­стынь эта вплоть до сво­е­го упразд­не­ния в 1764 го­ду бы­ла при­пис­ной к Спа­со-Ев­фи­ми­е­ву мо­на­сты­рю. В хра­ме этой пу­сты­ни преж­де хра­нил­ся до­рож­ный по­сох пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия. По­лу­чив бла­го­сло­ве­ние свя­ти­те­ля Иоан­на, пре­по­доб­ный Ев­фи­мий дал обет не остав­лять ос­но­ван­ной им оби­те­ли. Взяв то­пор, об­те­сал он у се­вер­ных врат ал­та­ря под­ле свя­то­го жерт­вен­ни­ка три кам­ня, чтобы устро­ить се­бе гроб. В гроб этот и бы­ло впо­след­ствии (через 52 го­да) по­ло­же­но по пре­став­ле­нии его свя­тое те­ло. Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий был воз­ве­ден в сан ар­хи­манд­ри­та свя­ти­те­лем Иоан­ном.

Од­на­жды князь Суз­даль­ский Бо­рис Кон­стан­ти­но­вич в пре­столь­ный празд­ник Пре­об­ра­же­ния Гос­под­ня, ко­гда свя­ти­тель Иоанн со­вер­шал Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию, ви­дел в ал­та­ре Ан­ге­ла Гос­под­ня, со­слу­жив­ше­го Иоан­ну и Ев­фи­мию. Мо­на­стырь быст­ро раз­рас­тал­ся. Ско­ро в нем со­бра­лось бо­лее 300 ино­ков. По бла­го­сло­ве­нию свя­ти­те­ля Иоан­на пре­по­доб­ный Ев­фи­мий по­стро­ил в оби­те­ли храм во имя пре­по­доб­но­го Иоан­на Ле­ствич­ни­ка, и за­тем к нему бы­ла при­стро­е­на ка­мен­ная тра­пез­ная, ку­да в зим­нее вре­мя ино­ки мог­ли со­би­рать­ся для мо­лит­вы и вку­ше­ния пи­щи. В па­мять о спа­се­нии во вре­мя бу­ри на Вол­ге кня­зя Суз­даль­ско­го Ан­дрея Кон­стан­ти­но­ви­ча пре­по­доб­ным Ев­фи­ми­ем в 1364 го­ду был ос­но­ван в Суз­да­ле, на ле­вом бе­ре­гу ре­ки Ка­мен­ки, По­кров­ский жен­ский мо­на­стырь.

Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий от­ли­чал­ся стро­гой по­движ­ни­че­ской жиз­нью. Как и пре­по­доб­ный Сер­гий Ра­до­неж­ский, он но­сил про­стую ино­че­скую одеж­ду. Стро­гим и нели­це­при­ят­ным был он и к се­бе, и к дру­гим. В па­мять о тру­дах пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия оста­лись вы­ко­пан­ный его ру­ка­ми ко­ло­дец, а так­же пчель­ник. Ни­щие и убо­гие на­хо­ди­ли в оби­те­ли пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия про­пи­та­ние, боль­ные – мир­ное при­ста­ни­ще и по­кой; за долж­ни­ков он ча­сто вы­пла­чи­вал дол­ги; неспра­вед­ли­во при­тес­няв­ши­е­ся су­дом или знат­ны­ми людь­ми мог­ли по­ла­гать­ся на его бес­ко­рыст­ное по­кро­ви­тель­ство и за­щи­ту.

Ше­ствуя скорб­ным и уз­ким спа­си­тель­ным пу­тем, до­стиг бла­жен­ный Ев­фи­мий пре­клон­ной ста­ро­сти. Ко­гда он по­чув­ство­вал за­вер­ше­ние зем­ной жиз­ни, то со­звал мо­на­стыр­скую бра­тию и мно­гое по­ве­дал ей в уте­ше­ние. Он всем дал бла­го­сло­ве­ние, всех про­стил и у всех сам ис­про­сил про­ще­ния. 1 ап­ре­ля 1404 го­да, при­ча­стив­шись Свя­тых Тайн, пре­по­доб­ный Ев­фи­мий мир­но пре­ста­вил­ся ко Гос­по­ду в 88-лет­нем воз­расте. По­сле кон­чи­ны пре­по­доб­ный Ев­фи­мий про­сла­вил­ся у Гос­по­да мно­ги­ми чу­де­са­ми и ис­це­ле­ни­я­ми. Ке­ларь оби­те­ли Ки­при­ан на­ру­шил мо­на­стыр­ский обы­чай, за­пре­щав­ший бра­тии вку­шать вне об­щей тра­пезы. Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий явил­ся ему во сне с жез­лом и го­ря­щей све­чой в ру­ках. В ужа­се по­ка­ял­ся ке­ларь, но ско­ро за­был свое обе­ща­ние. По­сле вто­рич­но­го по­се­ще­ния свя­той Ев­фи­мий на­ка­зал его рас­слаб­ле­ни­ем всех чле­нов. Толь­ко у гроб­ни­цы пре­по­доб­но­го по­лу­чил Ки­при­ан ис­це­ле­ние, ис­по­ве­дав пе­ред все­ми свой грех. 4 июля 1507 го­да, ко­гда ко­па­ли ров для фун­да­мен­та но­во­го со­бор­но­го хра­ма оби­те­ли, бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми мо­щи свя­то­го Ев­фи­мия. По освя­ще­нии со­бор­но­го хра­ма в 1511 го­ду вос­ста­нов­лен­ный по­сле по­жа­ра преж­ний мо­на­стыр­ский храм, то­же Пре­об­ра­жен­ский, по­стро­ен­ный са­мим ос­но­ва­те­лем оби­те­ли, был вновь освя­щен во имя пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия. Все­рос­сий­ское про­слав­ле­ние свя­то­го Ев­фи­мия со­вер­ши­лось на Мос­ков­ском Со­бо­ре 1549 го­да. 22 фев­ра­ля 1657 го­да гроб­ни­ца с его мо­ща­ми бы­ла пе­ре­не­се­на в со­бор­ный храм оби­те­ли. Жи­тие пре­по­доб­но­го на­пи­са­но ино­ком Гри­го­ри­ем.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ев­фи­мия Суз­даль­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Об­ре­те­ние мо­щей пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ев­фи­мия, Суз­даль­ско­го чу­до­твор­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.