Канон святому преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Припе́в: Преподо́бне о́тче на́ш Генна́дие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 февраля (23 января ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Вся́кое пло́ти умертви́в мудрова́ние, с ли́ки безпло́тных водворя́ешися в небе́сных черто́зех, преподо́бне Генна́дие.

Озаре́нный све́том невече́рним и Влады́це все́х предстоя́, моли́, о́тче, изба́витися на́м от тмы́ грехо́вныя.

Ми́ром доброде́телей облагоуха́нныя святы́я мо́щи твои́, преподо́бне, блаже́нным безсме́ртием благоуха́я, источа́ют ве́рным исцеле́ние.

Богоро́дичен: Лю́тыя пло́ти моея́ стра́сти утоли́, Пресвята́я Де́во, и заблу́ждшаго мя́ к ти́хому приста́нищу напра́ви.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

По́хоть пло́ти, по́хоть оче́с и го́рдость жите́йскую отри́нув, яви́лся еси́, Генна́дие, сосу́д че́стен, Влады́це благопотре́бен.

Вери́гами желе́зными, посто́м и бде́нием отягчи́л еси́, о́тче, бре́нную, вку́пе же и многомяте́жную пло́ть, да ду́шу свободи́ши от лю́тости страсте́й.

Я́звы Го́спода на те́ле свое́м носи́в и стопа́м Его́ после́довав, воше́л еси́ и в ра́дость Его́, я́ко благи́й и ве́рный ра́б.

Богоро́дичен: Пресла́вная Ма́ти Де́во Богоро́дице, во утро́бе име́в Преве́чнаго Бо́га, вознеси́ к Нему́ моли́твы на́ша, я́ко Блага́я Хода́таица.

Седа́лен, гла́с 8:

Уподо́бился еси́ купцу́, и́щущему би́сера многоце́ннаго, оста́вль бо кро́в о́тчий и вменя́я вся́ тщету́ бы́ти, да Христа́ приобря́щеши, Тому́ после́довал еси́, Его́ ра́ди стра́сти и озлобле́ния претерпе́л еси́, с Ни́мже и прославля́ешися дне́сь, о́тче богому́дре.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Очи́стив себе́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, хра́м Бо́жий бы́л еси́ на земли́, по успе́нии же твое́м во хра́ме невече́рния сла́вы предстои́ши Го́споду.

На вся́к де́нь и ча́с моля́ся, тружда́яся и при́сно рабо́тая Го́споду, пребы́л еси́ непоколеби́м, я́ко утвержде́нный на ка́мени за́поведей Госпо́дних.

Сла́вим Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха — Бо́га, да́рующаго благода́ть святы́м Свои́м и те́х моли́твами избавля́ющаго на́с от лю́тых обстоя́ний.

Богоро́дичен: Влады́чице, приими́ моли́твы на Тя́ наде́ющихся: Твои́ бо есмы́ рабы́, да не постыди́мся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

От ю́га в се́верныя страны́ прите́кл еси́, преподо́бне, горя́ любо́вию Боже́ственною, ея́же пла́менем наве́ты вра́жия, я́ко бы́лие травно́е, сожго́шася.

Гра́де Могиле́ве, ра́дуйся! Ты́ бо произрасти́л еси́ благода́тный кла́с, и́мже процвете́ пусты́ня Любимогра́дская и сла́вою его́ возвели́чися.

Ве́рнии, прииди́те, ублажи́м преподо́бнаго отца́ на́шего Генна́дия, прозорли́вец бо и чудотво́рец в житии́ бы́в, по сме́рти источа́ет исцеле́ния от святы́х моще́й свои́х.

Богоро́дичен: Богода́нный души́ моея́ свети́льник угаси́х и све́та стезе́й Госпо́дних не уве́дех, оба́че, Ма́ти Све́та! из мра́ка грехо́внаго вопию́: озари́ мя́, омраче́ннаго, и заблу́ждшаго напра́ви ко приста́нищу спасе́ния.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Е́зеро Су́рское! Во́ды твои́ да воспле́щут дне́сь, я́ко в имени́тый де́нь пра́здника, со струя́ми бо твои́ми слия́стася умиле́нныя сле́зы, и́миже пла́кася преподо́бный Генна́дий, призыва́я благослове́ние держа́ве Росси́йстей и сыново́м ея́.

Кладенцы́, иско́паннии преподо́бным, и́не вся́ ру́к его́ тружде́ния, да науча́т на́с, ка́ко подоба́ет умерщвля́ти пло́ть, рабо́тая при́сно Го́сподеви.

Я́звы Го́спода Иису́са и Кре́ст Его́, я́ко вене́ц зла́т, с ра́достию прии́м, услы́шал еси́, преподо́бне, вожделе́нный гла́с: до́брый ра́бе, благи́й и ве́рный, вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́!

Богоро́дичен: Богода́нный души́ моея́ свети́льник угаси́х, и тма́ обы́де мя́, окая́ннаго, оба́че к Тебе́ зову́, Ма́ти Све́та: озари́ ду́шу мою́ омраче́нную и спаси́ мя́.

Конда́к, гла́с 3:

Моли́твою и посто́м, тружде́нием и терпе́нием умертви́вый вся́кое пло́ти мудрова́ние, чистоты́ сосу́д благоле́пен, Боже́ственных даро́в и чуде́с прича́стник, и́ноком же до́блий наста́вник бы́л еси́, сподвиза́яся блаже́нному Корни́лию, о́тче богому́дре. Сего́ ра́ди вопие́м: моли́ся ко Го́споду, да моли́твами твои́ми да́рует ми́р и спасе́ние душа́м на́шим.

И́кос:

Свети́льник нога́ма твои́ма положи́вый зако́н Госпо́день и све́т стезя́м твои́м, се́рдце же утверди́вый на ка́мени ве́ры, в не́йже стоя́ и хваля́ся упова́нием сла́вы Бо́жия, избе́гл еси́ жите́йския тли́, преподо́бне, и, ко све́ту Ца́рствия Бо́жия упра́влен сы́й, призира́еши на ны́, моля́ся ко Го́споду, да обря́щемся сына́ми Све́та и Ца́рствие Его́ насле́дити сподо́бимся.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

О́тче Генна́дие, с дру́гом твои́м Фео́дором прише́л еси́ к преподо́бному Алекса́ндру, и́же до́блестно на Сви́ре реце́ подвиза́ся, и того́ житию́ поревнова́л еси́.

Семена́ слове́с прему́дрости Бо́жия прия́в в се́рдце свое́ от преподо́бнаго Корни́лия, возрасти́л еси́ я́, о́тче Генна́дие, в дре́во благосенноли́ственное, я́ко приити́ к тебе́ со́нму и́ноков и вита́ти, благогове́нствуя, под се́нию благода́ти, я́же в тебе́.

Ликовству́я дне́сь, принесе́м, ве́рнии, хвалу́ и благодаре́ние Бо́гови, нетле́нием просла́вившему уго́дника Своего́ и дарова́вшему ему́ благода́ть исцеле́ний.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: Благослове́на Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Царя́ Небе́снаго ве́рный ра́бе! Тому́ порабо́тал еси́, подвиза́яся по́двигом до́брым, Того́ ра́ди вся́ претерпе́л еси́, да насле́диши обетова́ния жи́зни ве́чныя.

Моли́ся и о на́с, преподо́бне, да благоче́стно пожи́вше и Бо́гови благоугоди́вше, прича́стницы бу́дем жи́зни ве́чныя.

Не челове́ческую, а Бо́жию возлюби́л еси́ сла́ву, о́тче Генна́дие, сего́ ра́ди Бо́г тя́ просла́ви, да́руя тобо́ю по́мощь и спасе́ние притека́ющим к тебе́ с ве́рою.

Богоро́дичен: Досто́йно е́сть блажи́ти Тя́, Богоро́дице: Благослове́нна Ты́ в жена́х и благослове́н Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Воспомина́юще подви́жничество твое́, преподо́бне Генна́дие, честно́е успе́ние твое́ и зна́мения, я́же соде́я Госпо́дь руко́ю твое́ю, со умиле́нием глаго́лем: вои́стинну ди́вен Бо́г во святы́х Свои́х.

Да весели́тся пусты́ня Любимогра́дская, во́ды Су́рския да воспле́щут: та́мо бо просия́ ди́вный уго́дник Бо́жий.

Сла́вна и всехва́льна па́мять твоя́, о́тче Генна́дие, сла́вою бо, я́же от Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, просла́влен еси́.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия! ника́коже по достоя́нию мо́жем восхвали́ти Тя́. Оба́че Блага́я су́щи, приими́ моли́тву рабо́в Твои́х и принеси́ Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да спасе́т ду́ши на́ша.

Свети́лен:

Я́ко заря́ у́тренняя и я́ко луна́ полна́ во дне́х свои́х, бы́л еси́, преподо́бне, в житии́ се́м, горя́ ре́вностию, я́же по Бо́зе, богате́я святы́ми де́лы и словесы́ благи́ми. Те́мже мо́лимся: не забу́ди чту́щих святу́ю па́мять твою́ и моли́ся ко Го́споду спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Свя­той Ген­на­дий Ко­стром­ской, в ми­ру Гри­го­рий, ро­дил­ся в го­ро­де Мо­гиле­ве от бо­га­тых рус­ско-ли­тов­ских бо­яр. С юно­сти он от­ли­чал­ся бла­го­че­сти­ем, лю­бил по­се­щать храм Бо­жий и стро­го со­блю­дал по­сты, за что дру­зья сме­я­лись над ним. Же­лая по­свя­тить свою жизнь Бо­гу, он тай­но оста­вил ро­ди­те­лей, дом и в одеж­де бед­ня­ка от­пра­вил­ся в Рос­сию. По­се­тив Моск­ву и Нов­го­род, он не на­шел мо­на­сты­ря по сво­е­му ду­ху и то­гда от­пра­вил­ся на ре­ку Свирь к пре­по­доб­но­му Алек­сан­дру. Свя­той Алек­сандр Свир­ский на­пра­вил его в во­ло­год­ские ле­са к пре­по­доб­но­му Кор­ни­лию Ко­мель­ско­му, ко­то­рый и по­стриг его в ино­че­ский чин с име­нем Ген­на­дий. Неко­то­рое вре­мя спу­стя пре­по­доб­ные Кор­ни­лий и Ген­на­дий уда­ли­лись на Сур­ское озе­ро, близ ре­ки Ко­стро­мы, где ос­но­ва­ли пу­стынь с дву­мя хра­ма­ми. Эта пу­стынь впо­след­ствии ста­ла из­вест­ной как Ген­на­ди­ев мо­на­стырь. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий непре­рыв­но тру­дил­ся, пек просфо­ры и хлеб, ру­бил дро­ва, ко­пал с бра­ти­ей пру­ды. Ра­ди боль­ше­го по­дви­га он по­сто­ян­но но­сил вери­ги. Он очень лю­бил пи­сать ико­ны и ими укра­шал хра­мы сво­ей пу­сты­ни. За свою бла­го­че­сти­вую жизнь свя­той Ген­на­дий по­лу­чил от Бо­га дар про­зор­ли­во­сти и ис­це­ле­ний. Так, бу­дучи в Москве, он пред­ска­зал до­че­ри бо­яри­на Ро­ма­на За­ха­рьи­на, Ана­ста­сии Ро­ма­новне, что она станет ца­ри­цей. Дей­стви­тель­но, она по­том вы­шла за­муж за ца­ря Ива­на Гроз­но­го и бы­ла его лю­би­мой же­ной. Сам царь Иван Гроз­ный упро­сил пре­по­доб­но­го стать крест­ным от­цом его до­че­ри. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий ис­це­лил от смер­тель­ной бо­лез­ни во­ло­год­ско­го епи­ско­па Ки­при­а­на.

Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Ген­на­дий в 1565 го­ду, а в 1644 г. бы­ли об­ре­те­ны его нетлен­ные мо­щи. Пре­по­доб­ный Ген­на­дий на­пи­сал «На­став­ле­ния ду­хов­но­го стар­ца но­во­на­чаль­но­му ино­ку» и «Ду­хов­ное за­ве­ща­ние».

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ген­на­дия Ко­стром­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.