Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому (глас 2)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Присносу́щным све́том ны́не озаря́яся и со А́нгелы ве́сь све́тел предстоя́ Вседе́телю, се́рдца моего́ омраче́ние прожени́, о́тче, я́ко да све́тло пропове́даю жития́ твоего́ до́блести.

Вкорени́вшееся в души́ твое́й жела́ние неизрече́нныя красоты́ Христо́вы стяжа́в, чу́вственныя две́ри все́м тле́нным и мимотеку́щим затвори́л еси́ и мно́гими по́двиги получи́л еси́ жела́емое.

Вели́кое смотре́ние Бо́жие от утро́бы ма́терни тя́ освяти́ и сосу́д показа́ благоприя́тен Свята́го Ду́ха, те́мже от младе́нства при́сно бы́л еси́ стра́хом Бо́жиим огражда́емь.

Богоро́дичен: Та́инства стра́шнаго яви́лася еси́ Де́лательница, разстоя́щая соедини́вши существа́: Бо́га бо безпло́тнаго, заче́нши, пло́тию сопряже́нна произвела́ еси́ во еди́ном Лице́, во двою́ же естеству́, Чи́стая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́ бо ся́ ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Бо́дренно очи́ма души́ твоея́ ви́дев, я́ко вся́ су́етна су́ть, отве́ргл еси́ мирску́ю красоту́, и ни́щим име́ния твоя́ разда́л еси́, и сокро́вище некра́домое на Небеси́ стяжа́л еси́.

Боже́ственных послу́шав за́поведей, в смире́нии пребыва́л еси́ все́ житие́ твое́ и, я́ко непотре́бен, во оте́чествии твое́м вмене́н бы́л еси́ поноше́нием, и́стинныя сла́вы жела́нием пита́яся.

Отврати́л еси́ плещи́ твоя́ от ми́ра и возве́л еси́ в го́ры о́чи твои́, ча́я по́мощи отту́ду Боже́ственныя; те́мже от горы́ святы́я Своея́ услы́ша тя́ Бо́г и вознесе́ тя́ чудесы́.

Богоро́дичен: Вопие́т Дави́д Богооте́ц к Деви́це: у́хо Твое́ приклони́, Дщи́ Царе́ва, и ви́ждь люде́й Твои́х озлобле́ние, гла́сы услы́ши блажа́щих Тя́ и Твою́ велича́ющих ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Воззва́ тя́ Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме, я́коже дре́вле пра́отца Авраа́ма, изы́ти от земли́ оте́чества твоего́ повелева́я, ты́ же после́довал еси́ словеси́ Его́ со усе́рдием.

Свети́льник положи́л еси́ нога́ма твои́ма зако́нная повеле́ния и све́т стезя́м твои́м, те́м во све́те изы́де пра́вда твоя́ и, я́коже полу́дне, всему́ ми́ру возсия́л еси́.

Оде́жда пло́ти твоея́ ри́за ко́жаная бы́сть, в ню́же обо́лкся, умертви́л еси́ страстна́я взыгра́ния, о́тче, и дебе́льство ко́жное ри́зы Ада́мския до конца́ истни́л еси́.

Богоро́дичен: Уподо́би Тя́ Дави́д голуби́це, посре́бренне криле́ иму́щей и злата́я междура́мия, Препе́тая; те́мже покры́й мя́ от стре́л, летя́щих во дни́, и изба́ви мя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Собла́зн при стези́ угото́вав, препя́ти души́ твоея́ тече́ние диа́вол тща́шеся и разбо́йники посла́ отгна́ти тя́ от пеще́ры пе́рвыя; ты́ же, я́ко за Христа́ гони́м, бе́гая, ра́довался еси́.

Слеза́ми оче́с твои́х зе́млю напои́в пребога́тно, прозябе́ слану́ток тебе́ неора́нно, преблаже́нне, и́мже немощно́му те́лу твоему́ ма́лое утеше́ние подава́л еси́, Пищеда́телю благода́рственная воспева́я.

Зако́ном Христо́вым науче́нный, о пи́щи и оде́жди не попе́клся еси́, но, небе́сных пти́ц де́ло исполня́я, в дре́во ду́пленное всели́лся еси́ и без покро́ва на мно́ги дни́ пребы́л еси́.

Богоро́дичен: Ке́дры лива́нския превозше́дшая, горо́ ту́чная и конце́м блиста́ющая доброде́телию, си́лою без руки́ от Тебе́ отсе́кшагося Ка́мене сокруши́ и́долы страсте́й мои́х и ду́шу утверди́, Блага́я.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Обновле́нное ра́лом по́стническим се́рдце твое́ восприи́м, Бо́г в пусты́ни неора́нней пло́д тебе́ произрасти́.

От мно́гих ле́т диа́вол му́чаше челове́ка, его́же ты́, к тебе́ приведе́нна, вско́ре исцели́л еси́ моли́твою.

Илия́ проро́к го́рстию муки́ вдови́цу пита́ше со ча́ды, ты́ же, чудотворя́, ма́лою пи́щею напита́л еси́ пасу́щих.

Богоро́дичен: От язы́ка льсти́ваго изба́ви мя́, Ма́ти Бо́жия Благосе́рдая, неду́гов же и скорбе́й, ра́дость да́рующи се́рдцу моему́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поще́нием мно́гим и бо́дренною моли́твою, нестяжа́нием и сле́зными исто́чники украси́л еси́ тво́й душе́вный до́м, о́тче, Сердцеве́дец же, обре́т, всели́ся в не́м, испо́лнив его́ Свои́х дарова́ний.

Победи́л еси́ тьмочи́сленная кова́рства врага́, стезе́ю те́сною ше́ствовав, и Подвигополо́жнику Го́споду угоди́л еси́, от Него́же вене́ц прии́м, чуде́с исто́чник стяжа́л еси́ све́тлое воздая́ние.

Боже́ственная ра́ка моще́й твои́х, я́коже ра́й, благоуха́ет, па́че ины́х арома́т, чу́вства все́х притека́ющих и сердца́ наслажда́ющи, преподо́бне, и явле́ние иму́щи нема́лое у́мных дарова́ний.

Богоро́дичен: Не обре́те Бо́г святе́йшия па́че Тебе́, смы́слом и те́лом де́вствующия, его́же ра́ди вожделе́ добро́ты Твоя́ и в Тя́ всели́ся, от пречи́стых крове́й пло́ть прии́м, да со земны́ми поживе́т.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В телеси́ ме́ртвеннем твоему́ па́че естества́ терпе́нию дивя́щеся, а́нгельстии ли́цы оби́тель тебе́ на Небеси́ све́тло предугото́ваша, в ню́же тя́ и прия́ша, от земли́ преста́вльшагося.

Боже́ственное дарова́ние чудесы́ открыва́ет сокрове́нное в земли́ те́ло твое́ де́вственное, Иоа́нне преблаже́нне, и исто́чник излива́ет благода́ти все́м ве́рным, твоея́ по́мощи прося́щим.

Словесы́ да воспое́тся Бо́г Триипоста́сный, Еди́н Сы́й по существу́: Сло́во, Е́же к Бо́гу, Оте́ц, И́же в не́дрех Того́ нося́й, и Ду́х Боже́ственный, от Отца́ исходя́й.

Богоро́дичен: Се́, я́коже изреко́ша злата́я Твоя́ и пречи́стая уста́, Богоро́дице, блажа́т Тя́ вси́ ро́ди ве́рно, поне́же Бо́г Тя́ возвели́чи и Херуви́м честне́йшую яви́ Тя́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Боже́ственную твою́ Це́рковь исто́чник чуде́с яви́ Бо́г па́че, не́жели дре́вле иуде́ом о́вчую купе́ль: не еди́н бо, но безчи́сленное мно́жество, приходя́ще, прие́млют исцеле́ния, преблаже́нне Иоа́нне.

Жи́зни нетле́нныя на земли́ кро́тких сподо́бился еси́ и со А́нгелы водворе́ния, сно́м же на мно́зе вре́мени усну́в, во гро́бе я́ко жи́в явля́ешися и неруши́м, Богоблаже́нне Иоа́нне.

Благода́ть твою́ и благи́х хоте́ние свы́ше на́м да́руй, по си́ле тебе́ словеса́ истка́вшим хвале́ния от жела́ния серде́чнаго, Иоа́нне прехва́льне, чуде́с неоску́дный исто́чниче.

Богоро́дичен: Ле́ствице Небе́сная, све́щниче златы́й и трапе́зо пречи́стая, от земли́ на Не́бо возведи́ мя́, сия́нием Сы́на Твоего́ освети́ мя́ и хле́бом Боже́ственным насы́ти, се́рдце мое́ утвержда́ющи пе́ти Тя́ во ве́ки.