Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому (глас 3)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Луча́ми Вы́шняго светоли́тия ве́сь озаря́емь, треблаже́нне, и мою́ просвети́ омраче́нную ду́шу, я́ко да воспою́ светоно́сныя по́двиги твоя́, и́миже помрачи́л еси́ кня́зя те́мнаго.

Илиино́ житие́ и Предте́чево ты́ ре́вностию подража́я, в пусты́нях водвори́лся еси́, преподо́бне, ча́я Бо́га, при́сно спаса́ющаго тя́ от се́ти и треволне́ния де́монскаго.

Сраспя́лся еси́ распя́тому на́с ра́ди Христу́; умертви́в же ся́ ми́рови, к животу́ преше́л еси́, преподо́бне, иде́же све́тло ны́не кра́сных твои́х по́двиг по́чести прие́млеши.

Богоро́дичен: Соломо́н Тя́ о́др прови́де, на не́мже па́че сло́ва Сло́во почи́ло е́сть, подава́я претружде́нным лю́те Боже́ственный поко́й, Влады́чице, Его́же моли́ Вы́шнее ми́ дарова́ти поко́ище.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: И́же от несу́щих вся́ Приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Безпло́тное житие́ на земли́ стяжа́в, враги́ безпло́тныя умертви́л еси́, Помо́щника име́я живо́т вдыха́ющаго умерщвле́нным страстьми́.

Жезло́м Боже́ственным за на́с Поже́ршагося, я́ко овча́ священнопасо́мо, на па́жить приспе́л еси́ безстра́стия, Иоа́нне Богому́дре.

В ко́жу о́вчую прему́дренне обле́кся, во́лка расто́ргл еси́ ди́вияго, я́коже а́гнца ко льву́ спле́тшагося к тебе́, преподо́бне.

Богоро́дичен: Неизме́римую глубину́ све́дущи безчи́сленных мои́х собла́знов, Ты́ мя́ упра́ви в спасе́нное приста́нище, Влады́чице Богома́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Преклони́ти кре́пость души́ твоея́ отню́дь не возмого́ша, мета́юще тя́ ни́з ка́мене, врази́, сто́лп бо ты́ яви́лся еси́ вои́стинну непоколе́блемый, основа́ние водрузи́вый на Ка́мени краеуго́льнем.

Зе́млю души́ твоея́ напои́в слеза́ми, земля́ неора́нная тебе́ слану́ток прозябе́, всеблаже́нне, те́лу твоему́ в ма́лое утеше́ние.

Во пло́ти безпло́тных житие́ пожи́в, зно́ем опаля́емь и мра́зом устужда́емь, Боже́ственную свы́ше благода́ть име́л еси́, помога́ющу ти́.

Богоро́дичен: Ру́чка Тя́ злата́я и све́щник, Деви́це, и трапе́за дре́вле прообразова́ху нело́жно, Бо́га Роди́тельницу быва́ющую, пита́ющаго вся́ческая си́лою Свое́ю и ве́рою просвеща́ющаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Я́ко ви́де Иса́ия обра́зно на престо́ле превознесе́на Бо́га, от А́нгел сла́вы дориноси́ма,— о, окая́нный,— вопия́ше,— а́з: прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, Све́та Невече́рня, и ми́ром влады́чествующа.

Пома́зав главу́ твою́ ма́слом поще́ния, покрыва́лом тоя́ не покрыва́л еси́, и́бо Покрыва́ющаго небеса́ о́блаки име́л еси́ неизрече́нно тя́ от все́х прило́гов вра́жиих покрыва́юща.

Труды́ по́стническими и ме́дом безстра́стия наслажда́лся еси́, посажде́н, я́коже пчела́, в ду́плине древе́снем, скрыва́я себе́ мирска́го мяте́жа и ды́ма де́монскаго бе́гая.

Боле́зни твоя́ неболе́зненное восприя́тие исхода́таиша, треблаже́нне: неоску́дный исто́чник сле́з твои́х сла́дость умиле́ния серде́чнаго приобре́те, по́ти же по́стничестии ва́р страсте́й угаси́ша.

Богоро́дичен: Зако́нов кроме́ челове́ческих Боже́ственнаго Законода́вца родила́ еси́, Де́во Ма́ти, все́ беззако́ние челове́ческое отъе́млющаго за премно́гую человеколю́бия бе́здну.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя́, Упра́вителю, спаси́.

Мно́зи твои́ по́двизи ужа́сни удивле́ния и испо́лнь по́честей па́че ума́, я́же тебе́ Христо́с дарова́, Его́же на земли́ почти́л еси́, Иоа́нне.

Све́щник души́ твоея́ ма́слом напое́н трудо́в твои́х, преблаже́нне, тя́, я́ко звезду́ све́тлу, все́й земли́ явля́ет и облиста́ет чудесы́.

Восприе́млют хро́мии благотече́ние, ви́дят слепи́и пресве́тло и разсла́бленнии ве́рою Христо́вою исцелева́ют моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: В ка́л углебо́х мно́гими прегреше́ньми и в ро́в снидо́х зло́бы, Деви́це Пречи́стая, но, ро́ждшая из глубины́ Ио́ну Изба́вльшаго, и мене́ возведи́, молю́ся.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́,—благослове́н еси́,— взыва́ющия,— Бо́же оте́ц на́ших.

Не да́л еси́ сна́ свои́ма очи́ма, ни ве́ждома свои́ма дрема́ния, до́ндеже страстна́я успи́л еси́ стремле́ния и к све́ту преста́вился еси́ незаходи́мому, Влады́ку все́х воспева́я.

По́стническия по́двиги жесто́кия претерпе́л еси́, с кня́зи те́мными и со властьми́ му́жески боря́ся при́сно, и побе́дный вене́ц прия́л еси́ от живонача́льныя руки́ Влады́чни.

Зимы́ мирски́я избе́г, ве́сну получи́л еси́ преми́рнаго пребыва́ния и, страстну́ю бу́рю прете́к, к тишине́ доше́л еси́ безстра́стия, со А́нгелы непреста́нно Христа́ восхваля́я.

Богоро́дичен: На Престо́ле херуви́мсте благоле́пно седя́й Соде́тель, в Твои́х не́дрех стра́шно седи́т, Пречи́стая, си́льныя со престо́л низлага́я, я́коже прорекла́ еси́, и вознося́ смире́нныя.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: А́нгелами немо́лчно в вы́шних сла́вимаго Бо́га, небеса́ небе́с, земля́, и го́ры, и хо́лми, и глубина́, и ве́сь ро́д челове́ческий, пе́сньми Того́, я́ко Созда́теля и Изба́вителя, благослови́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ны́не, Его́же возлюби́л еси́, Христа́ ви́диши не се́нию, ни привиде́нием, но незазо́рным зерца́лом, я́сно, лице́м к лицу́ и па́че естества́ и́стинным явле́нием, преблаже́нне.

Твои́ ны́не но́зе ра́дуетеся благостоя́нию на Небесе́х, не связа́сте бо ся́ на земли́ плотски́ми у́зами, пребога́те, сего́же ра́ди не кры́ешися, я́коже Ада́м, но при ногу́ предстои́ши Влады́це.

Страстна́я пре́жде разжже́ния росо́ю сле́з твои́х угаси́л еси́, и о́гнь всеяду́щий вода́ми моли́тв твои́х воспяти́л еси́, и, к о́гненным слуга́м ны́не причита́яся, воспева́еши Влады́ку.

Богоро́дичен: Ле́ствицу Тя́ прови́де Иа́ков, Всенепоро́чная, е́юже Бо́г на зе́млю сни́де, и челове́ческое естество́ на Небеса́ вознесе́, и Оте́ческим почте́ соседе́нием.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя́ в купине́ Моисе́й, неопа́льно о́гнь Божества́ заче́ншую во чре́ве; Дании́л же Тя́ ви́де го́ру несеко́мую; же́зл прозя́бший, Иса́ия взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

Тезоимени́т Бо́жией благода́ти яви́лся еси́, е́юже соблюда́емь, и по сме́рти неруши́м пребыва́еши, на земли́ лежа́, Бо́гу та́ко благоволи́вшу, ве́ру бо Его́ да́же до кончи́ны твоея́ правосла́вне соблю́л еси́.

Я́ко фи́никс, в дому́ Бо́жии процве́л еси́, Иоа́нне, и умно́жился еси́, я́ко ке́др многове́твен, осеня́я ве́рныя, псало́мски же, я́ко ма́слина плодови́та, вся́ умаща́еши ма́слом чуде́с твои́х, преблаже́нне.

Ди́вному Бо́гу, тобо́ю при́сно чудеса́ творя́щему, моли́ся, Богодухнове́нне, да удиви́т на мне́ ми́лости Своя́ и пода́ст ми́ оставле́ние прегреше́ний, ве́дением и неве́дением мно́ю зле́ соде́янных.

Богоро́дичен: Я́же Све́т заче́нши Незаходи́мый, просвети́ мою́ ду́шу, Ле́ствице Небе́сная, от земли́ на Не́бо мя́ возвы́си, Две́ре спаси́тельная, в живо́т ве́чный введи́ мя́, Господоимени́тая.