Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому (глас 5)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е сокруша́яй бра́ни, мы́шцею высо́кою, Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

На гора́х пусты́нных всели́выйся, пусты́нников преподо́бных ве́рше и по́стников изря́дная похвало́, у́м мо́й плодоно́сен покажи́ воспе́ти твоя́ Боже́ственная чудеса́.

Гла́са Влады́ки Христа́ послу́шав и, я́ко ве́рный ра́б, за́поведи соблю́д, две́ри черто́га Небе́снаго отверзо́шася тебе́ и в ра́дость прия́ша тя́ Го́спода твоего́.

На го́ру возше́дшу ти́ доброде́телей, возсия́ на́м све́тло луча́ чуде́с твои́х и дея́ний, не подоба́ет бо, — рече́ Госпо́дь, — гра́ду укры́тися, верху́ горы́ стоя́щему.

Богоро́дичен: Исцели́ ду́шу мою́, стрела́ми страстны́ми уя́звленную, Богоро́дице, ма́тернею Твое́ю моли́твою Боже́ственное врачева́ние прилага́ющи, и изба́ви мя́ родства́ о́гненнаго, Купино́ Неопали́мая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Отложи́в земна́я и на Не́бо возлете́в, со безпло́тными ны́не чи́нми а́нгельскими в Вы́шних кро́вех водворя́ешися и в конце́х вселе́нныя с ве́рою прося́щим тьму́ страстну́ю отгоня́еши.

Во́лки неви́димыя сокруши́л еси́ ору́жием Креста́ и, кровопи́йц утаи́тися хотя́ на горе́, я́ко овча́ незло́биво, потща́лся еси́ ко А́гнцу притещи́, все́м во спасе́ние закла́нному.

Тесноту́ а́лчбную прете́к, в широте́ ра́йстей водвори́лся еси́ и, у́зкую стезю́ мона́шескую преше́д, житие́ насле́довал еси́ безпеча́льное, отону́дуже ста́до твое́ присеща́еши чудесы́ пресла́вными.

Богоро́дичен: О́блаче благода́ти, до́ждь Боже́ственный ми́рови одожди́вый, изсо́хшия ны́ ва́ром прегреше́ний напо́й росо́ю спасе́ния и на вода́х поко́йных упасе́нным бы́ти на́м благоволи́, Пречи́стая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х, спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Во́зрасты по́стническия преше́л еси́, хотя́ вене́ц побе́дный восприя́ти, и вра́жие наси́лие попра́л еси́ си́лою в тя́ все́льшагося Ду́ха.

Обнови́в души́ твоея́ бразду́ на благопло́дие доброде́тели, соугото́вал еси́ себе́ несе́яннаго слану́тка пита́ние, чудотво́рче Иоа́нне.

Ви́ден бы́в И́менем Бо́жиим прогони́тель де́монских нападе́ний, одержи́мыя страстьми́ пропове́дники сотвори́л еси́ благода́ти твоея́.

Богоро́дичен: Пое́т Дави́д, пра́дед Тво́й, Тебе́, Де́во Богоро́дице, я́ко благоле́пно одесну́ю Бо́га предстои́ши, Цари́це: десны́м мя́ у́бо овца́м сопричти́, А́гнице Всечи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Но́вым о́бразом обре́лся еси́ Бо́гу уго́дник и учени́к, Того́ словеса́ слу́хом предава́я и прича́стник Вы́шния сла́вы явля́яся.

Разу́мно завеща́л еси́ себе́ Вы́шняя му́дрствовати, я́коже Па́вел пи́шет, прему́дрый апо́стол, земны́х же любве́ отвраща́тися.

Во Христа́ обо́лкся, младе́нческия стре́лы вмени́л еси́ де́монская на горе́ нападе́ния, те́мже по́мощь то́чиши обурева́емым непреста́нно.

Богоро́дичен: Смуща́емое страстьми́ се́рдце мое́ от бе́д изба́ви, Де́во Ма́ти, напа́стей же и скорбе́й и Твоея́ по́мощи мя́ сподо́би, Чи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя́, я́ко Благоутро́бен.

Пра́во ходи́ти хромы́м сотвори́л еси́ и глухи́м слы́шати благопослу́шно и, са́м молча́, немы́я глаго́лати научи́л еси́.

Явля́яся помо́щник, о́чи слепы́х просвеща́еши, све́том пра́ведных де́л твои́х озаря́я и ра́достию Боже́ственною облиста́я.

Восприи́м проше́ние, огне́м жего́мое мое́ те́ло дре́вле исцели́л еси́, те́м к тебе́ жела́ние возжего́х се́рдца, при́сно горя́щее.

Богоро́дичен: Изве́стная Покрови́тельнице Пречи́стая, обою́ду покры́й мя́, я́коже Стена́ необори́мая, и льсти́ваго врага́ кре́пость разори́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь, пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Ве́чная проразуме́в пребыва́юща, ми́ра удали́лся еси́, и, бе́гая усе́рдно, в пусты́ню всели́лся еси́, и к Бо́гу прибли́зился еси́.

Возрасти́л еси́ тала́нт, я́ко до́брый купе́ц, ка́мень краеуго́льный и Боже́ственный би́сер приобре́т Христа́, позла́щшаго тя́ чудесы́.

Впери́в на Не́бо о́чи твои́ и мимотеку́щая возненави́дев, души́ твоея́ ве́жды недре́млемы соблюда́еши, я́ко засту́пник неусыпа́ющий.

Богоро́дичен: Да Тя́ сла́вим, Пречи́стая Влады́чице, Твоя́ моли́твенники, на́с от страсте́й свободи́ и Влады́це, Сы́ну Твоему́, я́ко це́рковь освяще́нну, принеси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху: дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

На го́ру возше́д, за́дняя Бо́га ви́де Моисе́й; ты́ же, посреде́ добро́ты Влады́чния озаря́емь, не зерца́лом при́сно Того́ ви́диши.

Це́ло соблю́д чи́стое се́рдце, рука́ма же явля́яся непови́нен, на го́ру возше́л еси́ Госпо́дню и на ме́сте святе́м Его́ ста́л еси́.

Я́ко да свяще́ннеи твои́ на простра́нне поста́виши но́зе, те́ми ходи́л еси́ стезе́ю Боже́ственною, пости́вся на горе́ пусты́нней.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Влады́чице! Пе́снь от души́ Препе́той Де́ве принесе́м, Еди́наго Бо́га и все́х Царя́ роди́вшей, ра́дости Пода́теля.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́ие, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Просвети́вся све́том до́брых де́л, Богодухнове́нне, яви́лся еси́ на́м свети́льник и сто́лп о́гненный, наставля́яй но́ваго Изра́иля и но́щь отгоня́яй страсте́й омраче́ния.

Исцеле́ний мо́ре и чуде́с кипя́щий исто́чниче, приснотеку́щий ве́рным во спасе́ние и ре́ки источа́яй сугу́быя Бо́жиих дарова́ний, зо́л мои́х струю́ изсуши́ твои́ми моли́твами.

Жела́ние души́ моея́ ве́си, чудотво́рче, и любо́внаго к тебе́ огня́ опале́нием разжже́нна мя́ ви́диши: разреше́ние грехо́в прия́ти ми́ да́руй и вся́каго проше́ния исполне́ние.

Богоро́дичен: Спасе́ние родила́ еси́ челове́ком, кля́тву же дре́внюю разреши́ла еси́ и обновле́ние принесла́ еси́ на́м, обетша́вшим грехми́, Де́во, Ма́ти Бо́жия.