Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому (глас 6)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Да де́л твои́х све́т вели́кий, в нощи́ жите́йстей блиста́ющий, пред челове́ки воспою́, зарю́ ми́ благода́ти твоея́ возсия́й, о́тче Иоа́нне.

Я́ко морски́я пучи́ны бу́рею носи́м и вся́ разуме́в, сама́го себе́ соблю́л еси́ и, на го́ру возше́д, морски́х во́лн мно́гия изыма́еши.

Отве́ргся ми́ра и сама́го себе́, кре́ст взя́л еси́, и, Позва́вшаго тя́ в пусты́ни обре́т, Тому́ после́довал еси́, и сла́ву получи́л еси́.

Богоро́дичен: Черто́г зла́т Небе́сному Жениху́ была́ еси́, Пречи́стая: ри́зы бра́чныя неиму́щаго мя́ облецы́, я́ко да Го́спода моего́ ра́дости не лишу́ся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Умертви́в у́ды на земли́ посто́м и мно́гими труды́, живе́ши па́че челове́к на Небесе́х, живу́ща име́я в себе́ Иису́са Спа́са Христа́.

Сладка́ горта́ни твоему́ па́че ме́да словеса́ Госпо́дня, те́м, жите́йския сла́дости преше́д, нетле́нную получи́л еси́ сла́ву и сла́дость.

Во́д испо́лнь бы́в Бо́жия Ду́ха, ре́ки то́чиши исцеле́ний и мо́ре страсте́й изсуша́еши с ве́рою к тебе́ притека́ющим.

Богоро́дичен: Утеша́еши, я́ко жезло́м кре́пким, ду́шу мою́ и му́чиши вра́г мои́х полки́; но све́том Рождества́ Твоего́ у́м мо́й просвети́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Не носи́ти па́че еди́ныя ри́зы Спа́с ученико́м повеле́, ты́ же, за́поведь превозше́д, раболе́пно обнажи́лся еси́ во еди́ней ко́жи.

Ра́зума острото́ю помы́слив Ада́ма, изгна́нна от ме́ста еде́мскаго не пости́вшася, потща́лся еси́ вни́ти в не́ посто́м и моли́твою.

Ви́дев Бо́г терпе́ние твое́ без вся́каго бра́шна в пусты́ни, слану́тком тя́ напита́, кроме́ ра́ла того́ израсти́в, о тебе́ пеки́йся.

Богоро́дичен: Но́ва Твоя́ вся́, Пречи́стая: в рождестве́ бо боле́зни ма́терния не яви́шася и в де́встве препо́ни рождеству́ не бы́ша.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Дави́да слы́шав, пою́ща на го́ру взы́ти Госпо́дню, в пусты́нныя го́ры устреми́лся еси́ и, всю́ зе́млю разуме́в Госпо́дню, лице́ Бо́га Иа́ковля та́мо узре́л еси́.

Уве́дев получи́ти я́же рабу́, несо́нныма очи́ма Го́спода своего́ жду́щему, но́щи и дни́ мно́ги соверши́л еси́, я́ко безпло́тен, Бо́га срета́я.

Жела́ние Христо́во неразсу́дно восприи́м и повеле́ние де́лом усе́рдно соверши́в, любо́вь сро́дства и бога́тства пусты́нею измени́л еси́.

Богоро́дичен: Е́ву в тлю́ введе́ ле́сть змии́на, Ты́ же, воспроси́вши: ка́ко без му́жа зачну́, деви́ца су́щи?— и стра́шное рождество́ уве́девши, Бо́га породила́ еси́, от тли́ на́с изба́вльшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Я́коже гра́д высо́кий, на горе́ предлежи́ши, преподо́бне о́тче, и ка́ко мо́жеши укры́тися, Бо́г бо, чудесы́ тя́ просла́вив, откры́л е́сть.

Я́коже Дави́да слы́шав, на го́ру возше́л еси́ Госпо́дню и в до́м Бо́га Иа́ковля и бы́л еси́ до́м одушевле́н Тро́ицы Безнача́льныя.

Ка́плями сле́з твои́х ка́мение го́рское, окропля́я, извая́л еси́, те́м, к Ка́мени та́йному прите́к, Христу́, то́чиши ре́ки исцеле́ний.

Богоро́дичен: Уязвля́емь страстьми́ боле́зненными, к Тебе́ прибега́ю, Пречи́стая, моли́твами, раствори́вши, услади́ и страсте́й мя́ очи́сти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В ри́зу спасе́ния облече́ тя́ Госпо́дь, раздра́в вре́тище жесто́каго жития́ твоего́, те́м ны́не те́пло согрева́еши земны́ми неду́ги одержи́мыя моли́твами твои́ми.

Возмога́емь благода́тию Христа́, Свою́ си́лу возвеща́юща па́че в не́мощи соверша́ти, преподо́бне, боле́зньми те́ло твое́ сокруша́л еси́, и́мже безпло́тныя враги́ победи́ти возмо́гл еси́.

Восприи́м всеору́жие на те́мныя си́лы, я́коже Па́вел пропове́да, побе́ду поста́вил еси́ све́тлую и венце́м та́йно венча́лся еси́.

Богоро́дичен: Возвели́чи Тя́ Госпо́дь, из утро́бы Твоея́ проше́д, в жена́х Благослове́нная: удиви́ у́бо на на́с вели́чия Твоя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Тяготу́ на ся́ возложи́л еси́ ле́гкаго и́га Госпо́дня, и, ру́ку на ра́ло возло́ж, вспя́ть не обрати́лся еси́, и в Ца́рство вше́л еси́.

Земна́я звезда́ чуде́сная облиста́л еси́ на за́паде, и на тве́рди явля́ешися церко́вней, и сия́еши па́че восто́ка, Иоа́нне преблаже́нне.

Вели́кому Анто́нию подо́бяся, единотру́дным воздержа́нием и́ноческаго жития́ тому́ после́довав, ра́вен от Бо́га вене́ц прия́л еси́.

Богоро́дичен: Я́ко купина́ неопали́мая, огне́м Твои́м страсте́й мои́х те́рние попали́, и, я́ко трапе́за, Твои́м мя́ хле́бом напита́й, и, я́ко голуби́ца, крило́ма Твои́ма покры́й мя́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Изба́влься от глубо́ких во́д и от ка́ла ти́ннаго, разреши́лся еси́ от те́ла непоро́чно и, ду́шу не оскверни́в мирски́ми сластьми́, чи́ст Бо́гови предстои́ши, на вода́х поко́йных утеша́яся.

Проразуме́в Госпо́дь, я́ко сосу́д избра́н бы́ти и́маши, восприя́т тя́ вну́трь в ра́йская селе́ния, иде́же А́нгели ликовству́ют в преставле́нии твое́м, сожи́теля тя́ и подо́бника иму́ще.

Се́ коне́ц твоего́ преложе́ния: Бо́га ви́диши и со А́нгелы ра́дуешися, с проро́ки и апо́столы, с му́ченики же и по́стники. Но все́х к тебе́ приходя́щих проше́ния испо́лни твои́ми моли́твами, блаже́нне.

Богоро́дичен: Ме́рилы пра́ведными все́й земли́ судя́щаго Бо́га умоли́, Богома́ти, щедро́т Свои́х до́ждь на мя́ источи́ти, и плени́цу мои́х прегреше́ний растерза́ти, и в су́дное вре́мя доброде́тельми мя́ украси́ти.