Канон святому преподобному Петру Ордынскому, царевичу Ростовскому

Припев: Преподо́бне о́тче Пéтре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 13 июля (30 июня ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Досто́йными похвала́ми воспе́ти пресла́внаго чудотво́рца у́м и смы́сл да́руй ми́, Христе́ Бо́же, я́ко да воспою́, ра́дуяся, па́мять пренесе́ния моще́й и обновле́ние киво́та его́.

Пе́сньми и пе́ньми духо́вными восхва́лим блаже́ннаго и честну́ю его́ и многоцеле́бную ра́ку, киво́т обстоя́ще, любе́зно облобыза́ем и си́це вопие́м: ра́дуйся, оби́тели твое́й пресве́тлый свети́льниче, славящей твое́ пренесе́ние.

Богому́дре Стефа́не, а́ще тя́ и напосле́док ле́т новопросвеще́нная Се́рбская страна́ возрасти́, но дре́вних че́сти сподо́бился еси́, дарова́ние чуде́с досто́йно прие́м.

Богоро́дичен: Зако́на кроме́ есте́ственнаго, Де́во, родила́ еси́ Законода́вца Бо́га, Челове́ка бы́вша, Того́, я́ко Бла́га, моли́, Всенепоро́чная, на́ша беззако́ния презре́ти.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Во ве́сь ми́р про́йде сла́ва чуде́с твои́х, блаже́нне, и́миже просвети́л еси́ вселе́нную, от все́х напа́стей избавля́я при́сно.

Благочести́ваго и венцено́снаго Стефа́на, соше́дшеся, по достоя́нию восхва́лим, я́ко чуде́с пода́теля оби́льнаго и Го́споду моля́щася о все́х на́с.

Исто́чник чуде́с гро́б и киво́т тво́й яви́ся неисчерпа́емый, от него́же ре́ки исцеле́ний излива́еши ве́рно пренесе́ния твоего́ пра́здник творя́щим, блаже́нне.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на на земли́ преесте́ственных благи́х Хода́таица, Ма́ти Бо́жия, была́ еси́, те́м Ти́ – ра́дуйся – зове́м.

Седа́лен, гла́с 1.

Пренесе́ние от Зве́чана гра́да во святу́ю свою́ оби́тель в Деча́нах твои́х честны́х моще́й и обновле́ние прекра́снаго киво́та положе́ние на́м бы́сть пра́зднества све́тла, великому́чениче Христо́в, Стефа́не прехва́льне, тя́ хва́лим благоче́стно и ра́достно чти́м тя́, све́т незаходи́маго Со́лнца, ве́рным добро́ту, звезду́ многосве́тлую.

Богоро́дичен: Непоро́чная А́гница и нескве́рный черто́г, в до́м Бо́жий Богоро́дица Мариа́м с весе́лием вво́дится пресла́вно, Ю́же А́нгели Бо́жии дорино́сят ве́рно и вси́ ве́рнии блажа́т при́сно и благода́рственно пою́т Е́й непреста́нно ве́лиим гла́сом: на́ша сла́ва и спасе́ние Ты́ еси́, Всенепоро́чная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Заре́ю трисо́лнечныя благода́ти сия́я, све́тле тво́й пра́здник творя́щих озари́, стра́шнаго омраче́ния де́монскаго изба́ви, Стефа́не, царю́ пресла́вне.

Источи́л еси́ ре́ки чуде́с, блаже́нне, ве́рных напая́ющия се́рдца и му́тныя во́ды многобо́жия изсуша́ющия.

Ца́рие, и кня́зи, и свяще́нницы, и́ноцы, и вельмо́жи, и ста́рцы, и младе́нцы, и ве́сь во́зраст, све́тло предыгра́йте, торжество́ пренесе́ния блаже́ннаго в пе́снех возвели́чите.

Богоро́дичен: Чи́ны А́нгельския удивля́ет, Богоро́дице, та́йны Твоея́ глубина́, бе́сы же смуща́ет Твоя́ ико́на, е́йже мы́ кла́няемся, чту́ще Тя́, Бо́жию Ма́терь.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Све́том Вы́шняго озаря́емь, му́чениче, мое́ се́рдце просвети́ и тьму́ грехо́вную отжени́, да, ра́дуяся, пою́ твое́ свято́е пренесе́ние и обновле́ние киво́та.

Возсту́пль на ле́ствицу доброде́телей, блаже́нне, чудотво́рец яви́лся еси́ по все́й земли́, Стефа́не, и сего́ ра́ди от Зве́чана, от твоея́ оби́тели Деча́нския и́ноцы, и вси́ собо́ри се́рбстии, и лю́дие тво́й прие́млют святы́я мо́щи твоя́.

Досточу́дне великому́чениче, торжество́ твое́ возсия́ в Се́рбстей земли́, блаже́нне, и ра́достно ве́рных весели́т собо́ры.

Богоро́дичен: Сы́й в зра́це Бо́жии Пребоже́ственнем, всели́ся во чре́во Твое́ и в зра́к Тво́й облече́ся Госпо́дь, Пренепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Отверзо́шася тебе́ две́ри еде́мския, и несказа́нен све́т и трисия́нен возсия́, блаже́нне, в неподви́жимем Ца́рствии Небе́снем, и пра́ведных весе́лие прия́л еси́, ра́дуяся.

Дне́сь собо́р се́рбский торжество́м, великому́чениче Стефа́не кра́лю, вселе́нную весели́т, созыва́юще ве́рных в честну́ю оби́тель твою́, в не́йже ны́не ра́достию совоку́пльшеся, тя́ мо́лим: ага́рянскаго наше́ствия изба́ви лю́ди твоя́, пресла́вне.

Сиро́т и вдо́в засту́пника и в беда́х непобори́маго помо́щника, пе́сньми Стефа́на в Деча́нех ублажи́м: пра́зднующих бо пренесе́ние моще́й его́ ве́село от бе́д избавля́ет и скорбе́й.

Богоро́дичен: Святы́й Иису́с всели́ся во утро́бу Твою́, во святы́х, Де́во, почива́яй и прославля́яй ве́рою и и́стиною Сего́, Отрокови́це, сла́вящия.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко звезду́ тя́ пресве́тлу, Це́рковь похваля́ет и почита́ет, от восто́ка возсия́вшую и на за́пад прише́дшую, всю́ бо страну́ Се́рбскую чудесы́ и добро́тою обогаща́еши и просвеща́еши, и ве́рою чту́щия пренесе́ние моще́й и обновле́ние честна́го киво́та, великому́чениче, царю́ Се́рбский Стефа́не, моли́ спасти́ оте́чество твое́ и вся́ правосла́вныя христиа́ны, притека́ющия к ра́це моще́й твои́х и ве́рно вопию́щия ти́: ра́дуйся, Стефа́не, му́чеников украше́ние.

И́кос:

Вели́кий чудотво́рец яви́лся еси́ Се́рбския земли́, царю́ Се́рбский, блаже́нне Стефа́не, неви́димо Христо́вы лю́ди посеща́я и исцеле́ния подава́я бога́тно. И мы́ дне́сь, се́рбский собо́р, в твое́й оби́тели, бога́тии и убо́зии, мона́си, свяще́нницы, све́тло торжество́ сотворя́ем, сте́кшеся на пра́здник прекра́снаго киво́та обновле́ния, и, к ра́це моще́й твои́х прикаса́ющеся, устна́ми и слеза́ми мольбу́ смеси́вше, си́це рце́м: ра́дуйся, Христо́в уго́дниче, лику́еши бо со А́нгелы; ра́дуйся, о́блаче ро́сный, ве́рных мы́сли ороша́яй; ра́дуйся, те́мных страсте́й прогони́телю; ра́дуйся, земли́ засту́пниче; ра́дуйся, в беда́х ско́рый помо́щниче; ра́дуйся, Стефа́не, му́чеником украше́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко звезда́, сия́я красно́, блаже́нне, заре́ю доброде́телей мно́гим бы́сть просвеще́ние, те́м и на́с просвети́, вопию́щих ти́: ра́дуйся, Стефа́не благоче́стне.

Ны́не сте́кшеся от все́х стра́н и градо́в, и́ноцы, свяще́нницы, и кня́зи, и вельмо́жи, бога́тии и убо́зии, и вку́пе вси́, ра́дующеся, хвалу́ воздади́м Христу́ и уго́днику Его́, Стефа́ну пресла́вному.

Чудесы́ у́бо твои́ми, я́ко цве́т, процве́л еси́, блаже́нне, исцеле́ния подава́еши притека́ющим в кро́в тво́й, му́дре и досточу́дне.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко у́тро, я́ко де́нь све́тлый, тво́й пра́здник яви́ся – пренесе́ние моще́й му́ченика от Зве́чана во свою́ оби́тель, просвеща́я сердца́ все́х, с ве́рою восхваля́ющих тя́, Стефа́не пресла́вне.

Де́нь спасе́ния и пра́здник весе́лия наста́, стеце́мся, ве́рнии, очи́стивше вку́пе ду́ши и телеса́, се́ бо на́с призыва́ет Стефа́н Боже́ственный.

Струя́ происхо́дит от ра́ки твоея́, Стефа́не, исцеле́ний вся́ческих, и омыва́ет скве́рны страсте́й, и гное́ний лю́тых очища́ет, и все́х ве́рных напая́ет се́рдца любо́вию, чту́щих тя́, пресла́вне.

Богоро́дичен: Све́том мя́ Твоего́ милосе́рдия, во тьме́ неразу́мия лежа́щаго, озари́, еди́на Светода́вца ро́ждшая, Изба́вителя и Бо́га, святы́х венча́вшаго.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Я́ко светоза́рное, блаже́нне, со́лнце возсия́в от за́пада, всю́ заря́ми благоче́стия Се́рбскую зе́млю просвети́л еси́ и отгна́л еси́ тьму́ глубо́кую ерети́чествующих, Стефа́не пресла́вне.

Святы́й тво́й пра́здник пренесе́ния и обновле́ния прекра́снаго киво́та, прикаса́ющеся моще́м, све́тло пра́зднуем, исполня́еши бо ра́дости и весе́лия восхваля́ющия тя́, Стефа́не великоимени́те.

Незаходи́маго све́та луча́ми во тьме́ су́щим сия́я, сла́вне, к просвеще́нию весе́лия наста́ви ны́, пою́щия тя́.

Блаже́нне Стефа́не! Ка́ко тя́ возмо́жем воспе́ти досто́йно? Не мо́жет бо язы́к челове́ческий глаго́лати твоя́ разли́чная исцеле́ния и мно́гая дарова́ния все́м челове́ком.

Богоро́дичен: Я́ко у́тро те́мным и блудя́щим, Де́во, возсия́ Пра́вды Со́лнце – Христо́с, Его́же на рука́х Твои́х носи́ла еси́, Чи́стая.

Свети́лен:

Свети́ло, на́м просия́вшее в после́днее вре́мя, просвети́ ны́, твоя́ певцы́, за пренесе́ние честны́х моще́й твои́х и обновле́ние прекра́снаго киво́та, святы́й великому́чениче Стефа́не, и моли́ за ны́ Го́спода, чту́щия торжество́ пра́здника твоего́.

Богоро́дичен: Еди́на Чи́стая и Нескве́рная, оскверне́на мя́ вся́кими паде́ньми лю́тыми, изба́ви лю́тыя му́ки и тьмы́ кроме́шныя.

Краткое житие преподобного Петра, царевича Ордынского

Пре­по­доб­ный Петр, ца­ре­вич Ор­дын­ский, был пле­мян­ни­ком ха­на Зо­ло­той Ор­ды Бер­гая. В 1253 го­ду свя­ти­тель Ки­рилл, епи­скоп Ро­стов­ский (па­мять 21 мая), хо­дил в Ор­ду для хо­да­тай­ства о цер­ков­ных нуж­дах сво­ей епар­хии и рас­ска­зы­вал ха­ну о чу­де­сах, со­вер­шав­ших­ся при мо­щах свя­ти­те­ля Леон­тия (па­мять 23 мая). В чис­ле слу­ша­те­лей был и юный пле­мян­ник ха­на, на ко­то­ро­го рас­сказ свя­ти­те­ля про­из­вел очень силь­ное впе­чат­ле­ние. Через неко­то­рое вре­мя у Бер­гая за­бо­лел сын. Вспом­нив рас­сказ рус­ско­го епи­ско­па об ис­це­ле­ни­ях, он вы­звал свя­ти­те­ля Ки­рил­ла, и по его мо­лит­вам боль­ной ис­це­лил­ся. Хан щед­ро ода­рил свя­ти­те­ля Ки­рил­ла и от­пу­стил в епар­хию. На пу­ти свя­ти­те­ля до­гнал от­рок, пле­мян­ник ха­на Бер­гая, и умо­лил взять его с со­бой в Ро­стов. В Ро­сто­ве от­рок был кре­щен с име­нем Петр и же­нил­ся. Свя­той Петр от­ли­чал­ся лю­бо­вью к мол­ча­нию, бо­го­мыс­лию и мо­лит­ве. По­сле чу­дес­но­го яв­ле­ния ему апо­сто­лов Пет­ра и Пав­ла он по­стро­ил при озе­ре Неро мо­на­стырь в их честь. По смер­ти сво­ей су­пру­ги, неза­дол­го до сво­ей кон­чи­ны, свя­той при­нял ино­че­ство в ос­но­ван­ной им оби­те­ли. Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Петр в глу­бо­кой ста­ро­сти в 1290 го­ду.

По­чи­та­ние пре­по­доб­но­го ца­ре­ви­ча Пет­ра на­ча­лось с XIV ве­ка. По­все­мест­ное празд­но­ва­ние уста­нов­ле­но на Со­бо­ре 1547 го­да, при мит­ро­по­ли­те Все­рос­сий­ском Ма­ка­рии, и со­вер­ша­ет­ся 23 мая и 30 июня.

Полное житие преподобного Петра, царевича Ордынского 

Свя­той Петр ца­ре­вич – яс­ный при­мер то­му, что пре­бы­ва­ние пас­ты­рей Рус­ской Цер­кви в Ор­де, тя­же­лое для них, не оста­ва­лось без пло­дов для свя­той ве­ры. Ро­стов­ский епи­скоп Ки­рилл (па­мять 21 мая/3 июня) хо­дил в Ор­ду к ха­ну Бер­гаю по нуж­дам Церк­ви. При вос­ше­ствии но­во­го ха­на на пре­стол кня­зья и пас­ты­ри на­ши обык­но­вен­но хо­ди­ли на по­клон к нему. Так бы­ло и при Бер­гае, ко­гда он взо­шел на пре­стол по­сле бра­та сво­е­го в 1257 го­ду. Лас­ко­во при­ня­тый Бер­га­ем, бла­жен­ный Ки­рилл, по его же­ла­нию, рас­ска­зы­вал ему о свя­той ве­ре, как рас­про­стра­нял ее свя­той Леон­тий в Ро­сто­ве (па­мять 23 мая/5 июня), ка­кие чу­де­са со­вер­ша­ют­ся при мо­щах его во сла­ву име­ни Хри­сто­ва и си­лой Хрис­то­вой. В чис­ле слу­ша­те­лей бе­се­ды епи­ско­па с ха­ном был юный пле­мян­ник Бер­гая, сын его бра­та. Сло­во о ве­ре Хри­сто­вой па­ло на доб­рую поч­ву – на серд­це доб­ро­го юно­ши. Он был силь­но по­ра­жен тем, что слы­шал о свя­той ве­ре, и стал уве­рять­ся в пу­сто­те сво­ей язы­че­ской ре­ли­гии: по­кло­не­нии солн­цу, звез­дам, ог­ню. В том же го­ду у ха­на раз­бо­лел­ся един­ствен­ный сын, и хан, вспом­нив рас­ска­зы Ро­стов­ско­го епи­ско­па об ис­це­ле­ни­ях, со­вер­ша­ю­щих­ся при гро­бе свт. Леон­тия, вы­тре­бо­вал Ки­рил­ла к се­бе для ис­це­ле­ния сы­на. Свя­ти­тель по­сле теп­лой мо­лит­вы к Бо­гу и Пре­свя­той Бо­го­ма­те­ри мо­лил чу­до­твор­ца Леон­тия оправ­дать де­ло свя­той ве­ры пе­ред за­блуд­ши­ми. При­быв в Ор­ду, он ис­це­лил боль­но­го ца­ре­ви­ча мо­лит­вой и освя­щен­ной во­дой. Щед­ро ода­рен­ный ха­ном, Рос­тов­ский епи­скоп от­пра­вил­ся в оте­че­ство. Юный пле­мян­ник ха­на во вре­мя вто­рич­но­го пре­бы­ва­ния епи­ско­па у ха­на ре­шил­ся уда­лить­ся с ним в Ро­стов, чтобы там при­нять свя­тую ве­ру. Не смея от­крыть сво­их на­ме­ре­ний ма­те­ри, бо­ясь вла­сти дя­ди, он тай­но ушел из Ор­ды и, до­гнав на до­ро­ге епи­ско­па, со сле­за­ми про­сил взять его с со­бой. Свя­ти­тель со­гла­сил­ся.

В Ро­сто­ве ца­ре­вич жил в до­ме епи­ско­па, хо­дил смот­реть на чин бо­го­слу­же­ния, слу­шал чте­ние и пе­ние, и все его при­во­ди­ло в вос­торг. То­гда в ка­фед­раль­ном хра­ме епи­ско­па, го­во­рит древ­ний по­вест­во­ва­тель, на ле­вом кли­ро­се пе­ли по-гре­че­ски, а на пра­вом по-рус­ски. Ца­ре­вич про­сил кре­стить его. Но вла­ды­ка, за­бо­тив­ший­ся о сво­ей пастве, ве­лел ца­ре­ви­чу ожи­дать до вре­ме­ни, опа­са­ясь гне­ва хан­ско­го на зем­лю Рус­скую, ес­ли услы­шит о Кре­ще­нии сво­е­го пле­мян­ни­ка. Но про­шло до­воль­но вре­ме­ни, умер хан Бер­гай, пе­ре­ста­ло в Ор­де ис­ка­ние ца­ре­ви­ча, и свя­ти­тель с лю­бо­вью окре­стил его с име­нем Пет­ра. Но­вый хрис­ти­а­нин на­учил­ся рус­ско­му язы­ку, усерд­но чи­тал кни­ги, тру­до­лю­би­во мо­лил­ся, по­се­щал бо­го­слу­же­ние хра­ма, жил чи­сто и воз­держ­но, оста­ва­ясь в до­ме епи­ско­па.

Бла­жен­ный Ки­рилл скон­чал­ся, и 19 сен­тяб­ря 1261 го­да из Ав­ра­ами­е­вой оби­те­ли взо­шел на ка­фед­ру Ро­стов­скую свт. Иг­на­тий. Петр про­дол­жал жить при свт. Иг­на­тии в ка­фед­раль­ном до­ме. Про­дол­жая усерд­но по­се­щать храм Бо­жий и жить бла­го­го­вей­но, по вре­ме­нам за­бав­лял­ся он со­ко­ли­ной охо­той на бе­ре­гу озе­ра Неро. Раз, за­мед­лив до но­чи на этой охо­те, за­снул он у озе­ра. Ему яви­лись во сне, а по про­буж­де­нии и на­яву, свв. апо­сто­лы Петр и Па­вел. Ужас­нул­ся юно­ша, ви­дя пред со­бой свет­лых му­жей ро­стом, пре­вы­ша­ю­щим че­ло­ве­че­ский, и да­ле­ко оси­яв­ших окрест­ный мрак; три­жды хо­тел он вос­стать и три­жды по­вер­гал­ся до­лу пред ни­ми. И они, под­няв его, лас­ко­во ска­за­ли: «Не бой­ся, друг Петр, мы по­сла­ны к те­бе Бо­гом, в Ко­то­ро­го ты уве­ро­вал, и же­ла­ем, чтобы и здесь, где за­снул ты, со­зда­на бы­ла цер­ковь в на­ше имя; зав­тра ты вы­ме­ня­ешь три ико­ны, од­ну Бо­го­ро­ди­цы с Пред­веч­ным Мла­ден­цем и две свя­тых, от­не­сешь их к епи­ско­пу и ска­жешь, что апо­сто­лы Петр и Па­вел по­веле­ва­ют по­стро­ить в их имя цер­ковь на ука­зан­ном ими ме­сте». За­тем они да­ли ца­ре­ви­чу два меш­ка, один с зо­ло­том, дру­гой с се­реб­ром, и ста­ли неви­ди­мы. Бла­жен­ный Петр про­был в мо­лит­ве до утра на ме­сте, где яви­лись ему апо­сто­лы. По­том на­шел в го­ро­де у ико­но­пис­ца три ука­зан­ные ико­ны, вы­ме­нял и по­нес их епи­ско­пу. В ту же ночь свт. Иг­на­тию яви­лись апо­сто­лы и при­ка­за­ли по­стро­ить в их имя храм. Устра­шен­ный то­ном при­ка­за­ния и ви­дом их, Иг­на­тий утром при­гла­сил к се­бе кня­зя – то­гда был кня­зем сын му­че­ни­ка Ва­силь­ка Бо­рис – и, рас­ска­зав ему о ви­де­нии, го­во­рил: «Не знаю, что де­лать? Недо­уме­ваю, где стро­ить храм?» В это вре­мя они уви­де­ли Пет­ра с ико­на­ми на ру­ках; епи­скоп и князь бы­ли по­ра­же­ны изум­ле­ни­ем, от­ку­да мог взять Петр ино­стра­нец та­кие пре­крас­ные ико­ны, то­гда как в го­ро­де на то вре­мя не бы­ло ико­но­пис­ца? Вы­слу­шав рас­сказ Пет­ра, они бла­го­го­вей­но по­кло­ни­лись свя­тым ико­нам, от­слу­жи­ли в хра­ме мо­ле­бен пе­ред ни­ми, со­вер­ши­ли крест­ный ход на ме­сто яв­ле­ния свя­тых апо­сто­лов и здесь в пост­ро­ен­ной на­ско­ро ча­совне по­ста­ви­ли чуд­ные ико­ны. Бла­жен­ный Петр вы­брал об­шир­ную пло­щадь на бе­ре­гу озе­ра. На от­ве­ден­ном ме­сте был по­стро­ен храм свя­тых апо­сто­лов и при нем ос­но­вал­ся мо­на­стырь ино­ков.

По­чи­та­ние пре­по­доб­но­го ца­ре­ви­ча Пет­ра на­ча­лось с XIV ве­ка. По­мест­ное празд­­но­ва­ние уста­нов­ле­но на Со­бо­ре 1547 го­да, при мит­ро­по­ли­те Все­рос­сий­ском Ма­ка­рии.