Канон святому преподобному Трифону, Печенгскому чудотворцу

Припе́в: Преподо́бне о́тче Три́фоне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 28 декабря (15 декабря ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м, вси́ лю́дие, от го́рькия рабо́ты фарао́ни Изра́иля Изме́ншему и во глубине́ морсте́й нога́ми немо́крыми Наста́вльшему пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Пои́м, вси́ лю́дие, вели́каго в чудесе́х преподо́бнаго отца́ на́шего Три́фона, от го́рькия диа́вольския рабо́ты лю́ди изба́вльшаго и во свято́е Креще́ние приве́дшаго, и воздади́м сла́ву Христу́ Бо́гу: сла́вно бо просла́вися.

Пои́м, вси́ лю́дие, я́ко втора́го Па́вла, вели́каго отца́ на́шего Три́фона, зва́нию Го́спода своего́ после́довавша, Его́же, я́ко драго́е сокро́вище, обре́те на селе́ пусты́ннем и те́м обогати́ свое́ се́рдце. Сего́ ра́ди, преподо́бне, мо́лим тя́: моли́ Святу́ю Тро́ицу, да пода́ст на́м ми́р и бога́тую ми́лость.

Пои́м, вси́ бра́тие, равноа́нгельнаго Три́фона, огне́м Боже́ственныя любве́ распали́вшагося, любо́вь роди́телей свои́х и до́м оста́вльшаго. Сего́ ра́ди име́яй дерзнове́ние ко Го́споду мо́лится о душа́х на́ших.

Богоро́дичен: Пои́м, вси́ лю́дие, Спа́са Ро́ждшую и Бо́га, Я́же, мно́гое на́ше уны́ние и печа́ль отгоня́ющи, душа́м на́шим подае́т ве́лию ми́лость. Сего́ ра́ди возопии́м к Не́й: Богоро́дице, Пречи́стая Де́во, моли́твою к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему от тя́жких и лю́тых на́с спаси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ мене́, Христе́, на недви́жимом ка́мени за́поведей Твои́х и просвети́ мя́ све́том лица́ Твоего́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Утверди́вся ве́рою во Святу́ю Тро́ицу, я́ко щито́м кре́пким, преподо́бне, вся́ ми́ра сего́ бога́тая и кра́сная презре́л еси́, с Па́влом суди́вый ничто́же и́но, то́кмо Христа́ Иису́са ве́дети и Того́ ра́спята, Его́же моли́, да изба́вит на́с от вся́ких лю́тых.

Утверди́в Христа́ Бо́га зва́нием мы́сль твою́, от страны́ твоея́, я́ко пра́ведный Авраа́м, избе́гл еси́. Сего́ ра́ди зове́м ти́: ра́дуйся, пра́отцем единонра́вный о́тче на́ш.

Утверди́вый Госпо́дь Бо́г на́ш, Иису́с Христо́с, пе́рвых Свои́х ученико́в на ка́мени Своего́ повеле́ния, То́й же Всемогу́щий утверди́ тя́ в после́днем ве́це, во страну́ конце́в посла́в, да та́мо лю́ди све́том ве́ры просвети́ши. Моли́ за все́х, почита́ющих па́мять твою́.

Богоро́дичен: Утвержде́ние на́ше в бу́ри и благоути́шное приста́нище во свире́пом волне́нии, Тя́, Пресвяту́ю Де́ву, еди́наго от Тро́ицы, Христа́, ро́ждшую, мо́лим, я́ко благолюби́ву, помощи́ на́м и изба́вити на́с от язы́ка льсти́ва.

Седа́лен, гла́с 8:

Тро́ицы рачи́теля, вели́каго отца́ Три́фона, науча́юща се́верныя страны́ я́сно ве́ре Боже́ственней и оби́тель во сла́ву Святы́я Тро́ицы созда́вшаго, в пе́снех досто́йно, ве́рнии, почти́м, взыва́юще: ра́дуйся, пропове́дниче ве́ры.

Богоро́дичен: Тя́ пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во, я́ко от Тро́ицы еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице, и но́сиши на блаже́нную руку́ Пребога́тое Сло́во, непреме́нно и неизме́нно.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ве́лия та́йна Твоего́, Христе́, смотре́ния: сию́ бо свы́ше прови́дя богозри́тельно, Авваку́м изше́л еси́, вопия́ше Тебе́, во спасе́ние люде́й Твои́х, Человеколю́бче.

Ве́лию та́йну Твоего́, Христе́, явле́ния преподо́бный оте́ц на́ш Три́фон бли́з до́му своего́ в пусты́ни ви́дев, потече́ в да́льныя страны́ и та́мо наро́ды спасе́ною стезе́ю введе́ в Небе́сное Ца́рствие. Мо́лим Тя́, Бо́же на́ш, упра́ви и на́с браздо́ю покая́ния во о́ное блаже́нное гражда́нство.

Ве́лию та́йну Бо́жия повеле́ния, преподо́бне Три́фоне, показа́вый де́лом, во и́мя Святы́я и Живонача́льныя Тро́ицы хра́м созда́в, оби́тель возгради́в и мно́жество учени́к собра́в, моли́ Святу́ю Тро́ицу поми́ловатися душа́м на́шим.

Ве́лию та́йну, преподо́бне о́тче, твои́х пусты́нных трудо́в, алка́ние, жа́жду, во благове́стии от язы́ческаго наро́да бие́ние, о зе́млю ударе́ние и разли́чных муче́ний преще́ние кто́ испове́сть? То́кмо еди́ному ве́дущу Бо́гу. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: ра́дуйся, Христа́ ра́ди Бо́га на́шего многострада́льный о́тче на́ш Три́фоне.

Богоро́дичен: Вели́кими и многоразли́чными та́йнами, Богоро́дице Де́во, рождество́ Твое́ дре́вле прообразова́ся, мы́ же, сбытие́ зря́ще, я́ко к Ма́тери Бо́жией притека́ем и сле́зно мо́лим: скры́й на́с в та́йне кро́ва Твоего́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Озари́ на́ш у́м, Бо́же, све́том за́поведей Твои́х, и све́тлостию благода́ти Твоея́, да́руя на́м, Бла́же, Твоя́ ми́лости, зане́ све́т и ми́р повеле́ния Твоя́.

Озари́в у́м тво́й, преподо́бне о́тче Три́фоне, Бо́жиим зако́ном, измла́да моли́твами сле́зными Святу́ю Тро́ицу уми́лостивил еси́, сего́ ра́ди, просия́в вели́кими чудесы́, моли́ о душа́х на́ших.

Озари́л еси́ све́том Ева́нгельския про́поведи лю́ди ослепле́нныя, и мы́, раби́ твои́, ве́дяще тобо́ю пропове́даннаго Сы́на Бо́жия, Све́та Невече́рняго, Ему́же ны́не предстои́ши, мо́лимся: моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Озари́ на́с, о́тче Три́фоне, послуша́нием за́поведей Бо́жиих, и наста́ви на стезю́ покая́ния, и сподо́би на́с, гре́шных, по исхо́де ду́ш получи́ти страну́ десну́ю, почита́ющих святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Озаре́ние на́ше, Свята́я Де́во Ма́ти, Ты́ денни́ца у́тренняя, Вели́кое Со́лнце, Христа́ Бо́га на́шего, к на́м вводя́щая, Его́же моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка спа́сл еси́ от ки́та, Человеколю́бче, и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́, молю́ся.

Проро́ческое прозре́ние, преподо́бне о́тче на́ш Три́фоне, са́мою и́стиною изобрази́в, а́лчущих хле́бом живо́тным сла́дце насы́тив, и о на́с блага́го Бо́га моли́, да сподо́бит предража́йшия Своея́ Трапе́зы причасти́тися невозбра́нно.

Проро́ку Ио́не, преподо́бне о́тче, подража́л еси́: о́н бо вели́кий гра́д Ниневи́ю покая́нием от я́звы па́губныя спасе́, ты́ же, расточе́нных во единомы́слие собра́вый, во Святу́ю Тро́ицу ве́ровати научи́л еси́. В моли́твах твои́х не забыва́й на́с, ча́д твои́х.

Проро́ческое Писа́ние о воплоще́нии Сы́на Бо́жия я́сно неве́дущему язы́ку показа́л еси́ и, я́ко драги́м сокро́вищем, о́ный обогати́в, Святе́й Тро́ице моли́ся о душа́х на́ших.

Богоро́дичен: Проро́цы святи́и издале́ча прореко́ша, Ма́ти Свята́я, Твое́ рождество́: еди́наго бо от Тро́ицы, Сы́на Бо́жия, безму́жно родила́ еси́ и по рождестве́ Де́ва пребыла́ еси́. Моли́ Его́ поми́ловати ду́ши на́ша.

Конда́к, гла́с 8.

Все́ твое́ у́мное жела́ние к Бо́гу впери́в, Того́ зва́нию невозвра́тно от души́ после́довал еси́, в пусты́ню коне́чную всели́вся, и, та́мо а́нгельски и равноапо́стольне пожи́в, мно́гим пу́ть бы́л еси́ ко спасе́нию. Сего́ ра́ди и Христо́с тя́ просла́ви и да́ром чуде́с обогати́. Те́мже вси́ вопие́м ти́: ра́дуйся, испове́дниче Христа́ Бо́га на́шего; ра́дуйся, гра́ду твоему́ неколеби́мое утвержде́ние, Три́фоне, о́тче на́ш.

И́кос:

Лоза́ преподо́бства и сте́бль первонача́льства, цве́т пусты́нный и пло́д Богода́нный, при́сно цвету́щий, новопросвеще́нней стране́ дарова́лся еси́. Сего́ ра́ди, почита́ющии па́мять твою́, вопие́м ти́: ра́дуйся, преподо́бне, от ю́ности бла́гости научи́выйся; ра́дуйся, тре́звый во все́х благо́ю со́вестию. Ра́дуйся, Христо́ва розга́, всехва́льне; ра́дуйся, за́поведем Бо́жиим послу́шник до́брый. Ра́дуйся, от за́пада в се́вер, я́ко со́лнце, возсия́л еси́; ра́дуйся, ви́девый наро́д Лопа́рский во идолобе́сии, о обраще́нии и́х пред Бо́гом в моли́твах го́рько рыда́л еси́. Ра́дуйся, приснопа́мятный чудотво́рче Три́фоне, о́тче на́ш.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу служи́ти, мусики́йскому согла́сию созыва́ющу лю́ди, от пе́сней сио́нских пою́ще оте́чески, о́троцы Дави́довы мучи́телево разори́ша злочести́вое веле́ние и пла́мень в ро́су преложи́ша, пе́снь воспева́юще: превозноси́мый отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

О́бразу Святы́я Тро́ицы покланя́тися неве́жды научи́л еси́ и куми́рницы бесо́вския опрове́ргл еси́, преподо́бне о́тче на́ш Три́фоне. Тобо́ю и мы́, гре́шнии, наста́вльшеся, Святу́ю Тро́ицу хва́ляще, воспева́ем: отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

О́бразу смире́ния, и молча́ния, и послуша́ния ученико́в твои́х научи́вый и, я́ко зерца́лом, собо́ю вся́каго изря́днаго ви́да о́браз показа́вый, помина́й на́с, хва́лящих и пою́щих в Тро́ице еди́наго Бо́га, благослове́ннаго во ве́ки.

О́бразу Христо́ву и Его́ Богома́тере и все́х святы́х покланя́тися наказа́л еси́ ученико́в твои́х тве́рдо, и лю́торскаго и кальви́нскаго нече́стия повеле́л еси́ бе́гати и гнуша́тися; моли́твами же твои́ми ученицы́ твои́ и до ны́не те́ми ересьми́ гнуша́ются, хва́ляще и пою́ще благослове́ннаго Бо́га во ве́ки.

Богоро́дичен: О́бразу Твоему́, Пресвята́я Де́во Влады́чице, припа́дающе, мо́лимся: сохрани́, Ма́ти, ро́ждшая Бо́га, все́х на́с от наве́та вра́жия и от оклевета́ния язы́ка о́стра, вопию́щих к Сы́ну Твоему́: отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пла́мени о́гненне горя́щия пе́щи сохра́ньшаго де́ти и во зра́це А́нгела снизше́дшаго к ни́м, по́йте Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

В пла́мени о́гненне Сы́н, Сло́во Бо́жие, спасе́ о́троки, и тебе́, преподо́бне, То́й же всемо́щный соблюде́, егда́ бы́л еси́ посреде́ идолопокло́нных я́рости, я́ко посреде́ пе́щи, и, не обину́яся, взыва́л еси́: позна́йте, благослови́те, по́йте Бо́га препе́таго и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пла́менем пе́щным, я́коже дре́вле халде́и, опаля́хуся, та́ко из твои́х у́ст, я́ко све́тлость огня́, про́поведь исходя́щая де́моны прогоня́ше, лю́ди же просвеща́ше. Сего́ ра́ди ученицы́ твои́, тобо́ю воздвиза́еми, навыко́ша пе́ти: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Во пла́мени злоче́стия неве́дением Бо́га мно́зи сгара́ху; ты́ же, преподо́бне о́тче на́ш, водо́ю сле́з твои́х и струя́ми благоче́стнаго уче́ния идолобе́сия о́гнь погаси́л еси́ и, сгара́ющия ду́ши прохлади́в, пе́ти научи́л еси́: отце́в и на́ш Бо́же, препе́тый и превозноси́мый во ве́ки.

Богоро́дичен: Во пла́мени о́гненне, Богома́ти Свята́я, егда́ ви́де Тя́ вели́кий Моисе́й в купине́, прописа́ нетле́нное рождество́ Твое́. Де́ва Пречи́стая, изба́ви от зо́л на́с, почита́ющих Тя́, моля́щих и хва́лящих Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, препе́таго и превозноси́маго во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тебе́, све́тлую свещу́ и Ма́терь Бо́жию, пречу́дную сла́ву и вы́шшую все́х тва́рей, пе́сньми велича́ем.

Све́тлую свещу́ почита́ем тя́, преподо́бне о́тче Три́фоне, на высоте́ све́том про́поведи и мно́гими чудесы́ светя́щую. Сего́ ра́ди зове́м ти́: моли́ Святу́ю Тро́ицу за о́бласть твою́ и за вся́ лю́ди, поми́ловатися душа́м на́шим.

Я́ко све́тлую свещу́, вели́кий ца́рь Иоа́нн в ца́рствующем гра́де узре́в тя́, удиви́ся твоему́ честно́му зра́ку и возлюби́ тя́ зело́. Мы́ же, раби́ твои́, ве́рою и любо́вию мо́лимтися, цели́телю ду́ш и теле́с на́ших: моли́ ми́лостиваго Бо́га, да пода́ст на́м грехо́в оставле́ние и ве́лию ми́лость.

Тебе́, све́тлую свещу́, Иису́с, пропове́дуемый тобо́ю, Боже́ственным Свои́м манове́нием по успе́нии твое́м от конце́в земны́х взя́ и, я́ко свети́льник, поста́ви пред царе́м; ты́ же, преподо́бне о́тче на́ш, явле́нием твои́м вели́каго царя́ Фео́дора спа́сл еси́. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: ра́дуйся, помо́щниче ско́рый, Три́фоне, о́тче на́ш.

Богоро́дичен: Тебе́, све́тлую свещу́ и Ма́терь Бо́жию, Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, мо́лим: все́х на́с, благосе́рдая Ма́ти, спаса́й при́сно.

Свети́лен.

Наслади́вся, Богому́дре, воздержа́ния и жела́ния пло́ти обузда́в, я́ко многосве́тлая звезда́, заря́ми чуде́с твои́х Лопа́рский язы́к просвети́л еси́, и ны́не мо́лимся ти́: сохрани́ рабы́ своя́ от наве́та льсти́ва.

Сла́ва, и ны́не: По Бо́зе на Тя́, Пречи́стая, упова́ние возлага́ем, И́же из Тебе́ проше́дшему сраспина́еми Христу́: Твои́ми же к Нему́ мольба́ми под кро́вом Твои́м невре́дны да́же до конца́ сохрани́.

Краткое житие преподобного Трифона Печенгского, Кольского

Пре­по­доб­ный Три­фон Пе­ченг­ский, Коль­ский, в ми­ру Мит­ро­фан, ро­дил­ся в Нов­го­род­ской гу­бер­нии в се­мье свя­щен­ни­ка. Бла­го­че­сти­вые ро­ди­те­ли вос­пи­ты­ва­ли сы­на в стра­хе Бо­жи­ем. С ран­них лет Три­фон ре­шил по­свя­тить свою жизнь апо­столь­ским по­дви­гам и ид­ти с про­по­ве­дью Хри­ста к языч­ни­кам-ло­па­рям, о жиз­ни ко­то­рых узнал из рас­ска­зов ры­бо­про­мыш­лен­ни­ков. Од­на­жды во вре­мя мо­лит­вы в ле­су он услы­шал го­лос: «Три­фон, те­бя ждет зем­ля необи­та­е­мая и жаж­ду­щая». По­ки­нув ро­ди­тель­ский дом, свя­той ушел на Коль­ский по­лу­ост­ров и оста­но­вил­ся на бе­ре­гу ре­ки Пе­чен­ги, где оби­та­ли ло­па­ри. Там он стал ве­сти с ни­ми тор­гов­лю. Сна­ча­ла свя­той озна­ко­мил­ся с язы­че­ски­ми ве­ро­ва­ни­я­ми або­ри­ге­нов и изу­чил их язык, за­тем стал про­по­ве­до­вать им о ве­ре Хри­сто­вой. Ло­па­ри встре­ча­ли сло­ва свя­то­го с на­сто­ро­жен­ным недо­ве­ри­ем. Свя­то­му про­по­вед­ни­ку при­шлось пре­одо­леть мно­го труд­но­стей, пе­ре­не­сти го­не­ния и да­же по­бои. Но по­сте­пен­но, муд­рым, лас­ко­вым сло­вом и кро­то­стью ему уда­лось мно­гих об­ра­тить ко Хри­сту. По бла­го­сло­ве­нию Нов­го­род­ско­го ар­хи­епи­ско­па Ма­ка­рия пре­по­доб­ный Три­фон вме­сте с бла­жен­ным Фе­о­до­ри­том и иеро­мо­на­хом Или­ей устро­ил для но­во­об­ра­щен­ных храм, а для рев­ни­те­лей ино­че­ско­го жи­тия ос­но­вал Тро­иц­кий Пе­ченг­ский мо­на­стырь «у хо­лод­но­го мо­ря, у Мур­ман­ской гра­ни­цы» в 1532 го­ду. Иоанн Гроз­ный по­мог ему и бо­га­то ода­рил мо­на­стырь пре­по­доб­но­го.

Про­све­ти­тель ло­па­рей скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти в 1583 го­ду, про­жив на Пе­чен­ге по­чти 60 лет. Мест­ное празд­но­ва­ние бы­ло уста­нов­ле­но вско­ре по­сле кон­чи­ны свя­то­го. В 1589 го­ду шве­ды уни­что­жи­ли Пе­ченг­ский мо­на­стырь. Поз­же по при­ка­за­нию ца­ря Фе­о­до­ра Иоан­но­ви­ча мо­на­стырь пе­ре­не­сен был на Ко­лу. На ме­сте раз­ру­шен­но­го мо­на­сты­ря бы­ла по­став­ле­на цер­ковь во имя пре­по­доб­но­го Три­фо­на, а над мо­ги­лой свя­то­го по­стро­е­на цер­ковь Сре­те­ния Гос­под­ня. Свя­той Три­фон не раз при­хо­дил на по­мощь по­ги­бав­шим мо­ре­пла­ва­те­лям, с ве­рой при­зы­вав­шим его имя.

Полное житие преподобного Трифона Печенгского, Кольского

В ми­ру его зва­ли Мит­ро­фан, ро­дил­ся в 1495 г. в Нов­го­род­ской гу­бер­нии. С ран­них лет пре­по­доб­ный Три­фон был «из­ря­ден пост­ник, кро­ток, ми­ло­стив». Услы­шав од­на­жды го­лос, по­веле­вав­ший ему ид­ти «в зем­лю пу­стын­ную, жаж­ду­щую, где ни­кто еще не хо­дил», Три­фон отправ­ля­ет­ся с про­по­ве­дью Хри­ста к языч­ни­кам-ло­па­рям, о жиз­ни ко­то­рых знал из рас­ска­зов ры­бо­про­мыш­лен­ни­ков.

При­дя на Коль­ский по­лу­ост­ров, на ре­ку Пе­чен­гу, к ло­па­рям, пре­по­доб­ный изу­чил их язык и обы­чаи и стал про­по­ве­до­вать им ве­ру Хри­сто­ву. Нема­ло лет рев­ност­но тру­дил­ся пре­по­доб­ный, тер­пя ли­ше­ния, го­не­ния и по­бои, но да­же под стра­хом смер­ти не от­сту­пил от апо­столь­ско­го слу­же­ния.

По­сте­пен­но муд­рым и крот­ким сло­вом его мно­гие языч­ни­ки об­ра­ти­лись ко Хри­сту. В 1532 г. свя­той по­стро­ил храм и ос­но­вал при нем мо­на­стырь во имя Свя­той Тро­и­цы. Мно­го труд­но­стей пе­ре­нес пре­по­доб­ный при устрой­стве оби­те­ли в ди­кой стране.

Од­на­жды пре­по­доб­ный, за­ме­сив те­сто, вы­шел из сво­ей кел­лии. В это вре­мя ту­да за­шел боль­шой мед­ведь и, опро­ки­нув кваш­ню, стал есть при­го­тов­лен­ное те­сто. Име­нем Бо­жи­им за­пре­тив зве­рю дви­гать­ся и на­ка­зав его, свя­той от­пу­стил зве­ря. С тех пор ни мед­ве­ди, ни вол­ки не на­па­да­ли на мо­на­стыр­ское ста­до оле­ней. Та­кую си­лу Гос­подь да­ет сво­им угод­ни­кам, что да­же и ди­кие зве­ри по­ви­ну­ют­ся им, как неко­гда по­ви­но­ва­лись пра­от­цу на­ше­му Ада­му.

В дру­гой раз пре­по­доб­ный ку­пил для мо­на­стыр­ских нужд в г. Ко­ле руч­ные жер­но­ва. Путь пред­сто­ял дол­гий и уто­ми­тель­ный: до Пе­ченг­ско­го мо­на­сты­ря бы­ло око­ло 150 верст. Всю до­ро­гу свя­той сам нес жер­но­ва, а на прось­бу уче­ни­ков пе­ре­дать им свою но­шу, от­ве­тил: «Луч­ше мне по­ве­сить се­бе на шею мель­нич­ный ка­мень, чем сму­щать бра­тию сво­ею празд­но­стью».

По­ка­зы­вая при­мер сми­ре­ния, пре­по­доб­ный укло­нил­ся от игу­мен­ства, по­ста­вив на­сто­я­те­лем сво­е­го уче­ни­ка.

В го­ды неуро­жая свя­той с несколь­ки­ми бра­ти­я­ми хо­дил в Нов­го­род­ские зем­ли, про­ся по­да­я­ния и от­прав­ляя со­бран­ное в мо­на­стырь. До­стиг­нув ста­ро­сти, пре­по­доб­ный мир­но по­чил о Гос­по­де 15 де­каб­ря 1583 г. в воз­расте 88 лет. Но и по­сле сво­е­го от­ше­ствия ко Гос­по­ду он не по­ки­да­ет всех мо­ля­щих­ся ему. Ча­сто див­ный за­ступ­ник и на су­ше, и на мо­ре ока­зы­ва­ет ско­рую по­мощь при­зы­ва­ю­щим его.