Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому равноапостольному Николаю Японскому (второй)

Память: 16 (3) февраля

Глас 1.

Припев: Святы́й равноапо́стольне о́тче Никóлае, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль, непроходи́мое про́йде я́ко су́шу. Врага́ зря́ потопля́ема, пе́снь я́ко благоде́телю пое́т Бо́гу, чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, я́ко просла́вися.

Я́коже Моисе́й не убоя́лся еси́ фараони́тских страхова́ний, но му́жественно про́йде провести́ ро́д япо́нский чрез мо́ре Креще́ния в обетова́нную зе́млю Правосла́вия, Го́сподеви поя́: сла́вно бо просла́вися.

Покрыва́ша тя́ о́блак Бо́жия благода́ти во дни́ напа́стей, в нощи́ же твоея́ от люде́й оста́вленности све́т Боже́ственный тя́ осиява́ше, в тве́рдом терпе́нии Го́сподеви пою́ща: сла́вно бо просла́вися.

О́ный Моисе́й даде́ наро́ду своему́ зако́н Сина́йский, се́й же япо́нскому наро́ду даде́ ве́сь зако́н правосла́внаго благоче́стия, я́ко да поуча́ются и возраста́ют, Го́сподеви пою́ще: сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная Ма́ти, не преста́й помога́ющи моли́твами Твоего́ равноапо́стола Никола́я, процвета́ти Правосла́вию в Япо́нии, умы́тися всему́ наро́ду ба́нею пакибытия́ и спасти́ся все́м пою́щим Го́сподеви: сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну и в после́дняя от Де́вы воплоще́нному безсе́менно, Христу́ Бо́гу возопии́м: вознесы́й ро́г на́ш, свя́т еси́, Го́споди.

И́зо у́ст твои́х не изы́де велере́чие, смире́н сы́й, но, утверди́в в Го́споде се́рдце твое́, вели́кая соверши́л еси́, в терпе́нии взыва́я: свя́т еси́, Го́споди.

Ели́ко противля́хуся сло́ву твоему́ неве́рнии, толи́ко па́че утвержда́л еси́ в Го́споде ду́х тво́й, и не убоя́вся, и вспя́ть не возврати́вся, спа́сл еси́ спасе́ния и́щущих, взыва́я: свя́т еси́, Го́споди.

Свя́тость Бо́жию пропове́дуя и са́м ю́ стяжава́я, умили́л еси́ наконе́ц коравосерде́чных и мно́жество и́х приве́л еси́ ко Го́споду, взыва́ющих: свя́т еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во, Твои́м бо Рождество́м спаса́ются челове́цы вси́ от пре́лести лука́ваго, взыва́юще: свя́т еси́, Го́споди.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дростию Боже́ственною просвети́в твою́ ду́шу, бы́л еси́ свети́льник на све́щнице все́м светя́й в Япо́нии язы́чеством затме́нной. И возсия́ денни́ца в сердца́х мно́гих, и Со́лнце Пра́вды Христо́с облиста́, я́ко да ви́дят Его́ неви́девшии и уве́руют и спасу́тся. Моли́ у́бо Христа́ Бо́га о ста́де твое́м и прегреше́ний оставле́ние дарова́ти честву́ющим с ве́рою па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: На горе́ Сина́йстей дре́вле ви́де Моисе́й за́дняя Бо́жия, и то́нкий Боже́ственный гла́с сподо́бися во мра́це же и ви́хре слы́шати. Ны́не Симео́н воплоще́ннаго Бо́га непрело́жне на́с ра́ди на ру́ки прия́т, и ра́достно тща́шеся идти́ от су́щих зде́ к животу́ ве́чному, те́мже вопия́ше: ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Же́зл из ко́рене Иессе́ова и цве́т от него́, Христе́, от Де́вы прозя́бл еси́ из горы́, хва́льный приосене́нныя ча́щи. Прише́л еси́ вопло́щся от Неискусому́жныя, невеще́ственный и Бо́же, сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

А́ще и пе́рвее от сама́го себе́ не возжела́л еси́, но в хра́ме Бо́жии услы́шав гла́с Го́спода твоего́, я́ко зове́т тя́, возде́в ру́це твои́, То́й тя́ препоя́са и поведе́ в да́льнюю страну́ на по́двиг.

Се́де на тя́ Госпо́дь, я́коже на коня́ кре́пкаго, впусти́ тя в Япо́нию и спасе́ние е́й бы́сть ежде́ние Его́, То́й бо сотвори́ де́ло Свое́ тобо́ю, я́коже Богодохнове́нным послу́шником.

А́з – рече́т Япо́ния иногда́ – ра́дуюся и веселю́ся о Го́споде я́ко спасе́ние соде́лася мои́х ча́д досе́ле и в пре́дняя апо́стольскими труды́ святи́теля Никола́я.

Богоро́дичен: Изми́ на́с вла́сти те́мнаго мироде́ржца, Ма́ти Бо́жия, просвети́ ны моли́твами Твои́ми в ра́зум благоче́стия и спаси́ ны в десны́х стоя́нием Сы́на Твоего́ в де́нь Суда́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́г сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, вели́каго сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м. Те́м, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.

Све́т повеле́ний Бо́жиих возсия́ на земли́ япо́нстей твои́ми апо́стольскими труды́ и пра́вде Христо́вой научи́шася та́мо живу́щии, и доброде́тель сотвори́ша по зако́ну и И́мя Бо́жие просла́виша.

Я́ко помяну́л еси́ Го́спода в ско́рбех твои́х, того́ ра́ди услы́ша тя́ и помо́же ти́ да преумно́жиши по́двиги твоя́ и кни́ги и ча́д духо́вных мно́жество.

Преста́ нече́стие среди́ избра́нныя па́ствы твоея́, и апо́стольское вдохнове́ние косну́ся серде́ц и́х, егда́ бо диа́кон возглаша́ше моли́твы, ве́сь умиле́н па́д на коле́на моля́шеся в рыда́ниях пред Бо́гом, и с ни́м вся́ Це́рковь.

Богоро́дичен: Рука́ми носи́вшая Емману́ила, Богоро́дице Чи́стая, умоли́ Его́ посла́ти по́мощь Свою́ всемогу́щую ве́рным Свои́м, я́ко да с на́ми Бо́га иму́ще, поживе́м в благоче́стии и вся́кой че́стности.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т. В Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну, Его́же бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

А́нгел храни́тель тя́ руковожда́ше на пути́ твое́м терни́стом. Те́мже кро́тостию Христа́ твоего́ и му́дростию Ду́ха враги́ приобре́л еси́ в дру́ги твоя́.

Воева́ше лю́дие дру́г на дру́га – па́ства твоя́ проти́ву ро́дины твоея́, но Кня́зь ми́ра тя́ умудри́ держа́тися ме́ры разу́мныя, я́коже похвали́ша тя́ о́бе.

Осла́бы не дава́л еси́ твоему́ те́лу, ни твоему́ ду́ху, претружда́я и́х до конца́, до́ндеже де́ло соверши́л еси́ ди́вное, я́коже никто́же и́н пре́жде тебе́.

Богоро́дичен: Сла́ву Твою́ на земли́ и на Небеси́, Ма́ти Бо́жия, не затми́т зми́й вели́кий, ни ору́дия его́, Ты́ бо Бо́га родила́ еси́ и от Него́ благода́ть прия́ла еси́ наступа́ти на всю́ си́лу вра́жию, и вся́ мо́жеши, ели́ка хо́щеши.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдаго и Боговеща́ннаго пропове́дателя Ева́нгелия Твоего́, Го́споди, возме́здил еси́ Боголе́пно, труды́ бо его́ и боле́зни прия́л еси́ па́че все́х же́ртв зако́нных и всесожже́ний. Того́ моли́твами соблюди́ на́с от неприя́зни.

И́кос:

Не даде́ Дави́дски сна́ очесе́м свои́м, ни ве́ждома свои́ма дрема́ния, до́ндеже преложи́ япо́нцем все́ сло́во Твое́, Го́споди, Ве́тхаго и Но́ваго Заве́та, и все́ Твое́ служе́ние, и все́ Богосло́вие в ме́ру дово́льную равноапо́стол Тво́й, святи́тель Никола́й. И се́ ны́не благодаря́ще труды́ его́ неуста́нныя Япо́нская Це́рковь Правосла́вная процвета́ет в благоче́стии и мно́жится исполне́нием. Того́ моли́твами у́бо соблюди́ на́с от неприя́зни.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы благоче́стию совоспита́ни, злочести́ваго веле́ния небре́гше, о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, но, посреде́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Любо́вию к Бо́гу и лю́дем разжиза́ем, не убоя́лся еси́ огня́ зло́бы и не́нависти люде́й стропти́вых, но Бо́гом укрепля́ем ше́ствовал еси́ пу́ть тво́й терни́стый, взыва́я: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

А́бие по прише́ствии твое́м нача́т язы́к япо́нский изуча́ти, я́ко да не иноязы́чник наро́ду бу́деши, и да́р Пятидеся́тницы апо́стольския получи́в, ско́ро преуспе́л еси́, взыва́я: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Всю́ду быва́я и се́мя се́ятеля верга́я, Госпо́дню попече́нию с ве́рою предава́л еси́, те́мже и преумно́жишася ни́ва трудо́в твои́х плодоноше́нием и вку́пе с мно́жеством па́ствы твоея́ взыва́л еси́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: И́мамы Тя́ предста́тельство непосты́дное к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, Ма́ти Де́во, И́мже враго́в сломля́ются мечи́, прегреше́ний проще́ние прие́млем и жи́знь ве́чную насле́дствуем.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго показа́ о́браз огнеро́сная пе́щь дре́вле: о́гнь бо не опали́ ю́ныя де́ти, Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное рождество́. Те́м, воспева́юще, воспои́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Еди́н проти́ву ты́сящи, изше́л еси́ не ору́жием, но кро́тостию и любо́вию, благода́тию же Христа́, и победи́л еси́ враги́, и вве́л еси́ избра́нныя в Це́рковь Бо́жию, все́х поуча́я: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Му́дрый зижди́тель бы́в, на тве́рдом ка́мени ве́ры созда́л еси́ Це́рковь Япо́нскую, ино́го бо основа́ния никто́же мо́жет положи́ти па́че поло́женнаго Христо́м. Те́мже на ве́ки утвержде́на тобо́ю воспева́ет: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пу́ть вся́кия пло́ти наста́ де́нь и тебе́ проидти́, и благослови́в люде́й твои́х, и приобщи́вся Христо́вых Та́ин, коне́ц земна́го труда́ прия́л еси́, все́х рыда́ти по тебе́ оста́вив, и по сме́рти и́х наставля́я: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

А́ще и у́мерл еси́, но жи́в в Го́споде пребыва́еши чудотворя́ ко гро́бу твоему́ притекаю́щим и и́мя твое́ призыва́ющим, и по все́й Япо́нии прино́сиши сла́ву Христо́ву неслы́шным гла́сом вопия́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Раба́ Бо́жия смире́нная Цари́ца Небе́сная бы́сть и все́х покрыва́ет всемогу́щим предста́тельством Свои́м, и все́м помога́ет в напа́стех су́щим, и все́м покрыва́ет согреше́ния ма́тернею любо́вию, и все́м хода́тайствует спасти́ся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Неизглаго́ланное Де́вы та́инство: Не́бо возсия́, и Престо́л Херуви́мский, и светоно́сный черто́г показа́ся Христа́ Бо́га Вседержи́теля, Сию́ благоче́стно я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Фимиа́м прино́сим тебе́ пред гро́бом твои́м честны́м, я́ко да с кади́лом вку́пе и моли́твы твоя́ возно́сятся вы́ну ко Го́споду о преспе́янии вся́ческом па́ствы твоея́ и вели́кия Япо́нии.

Еди́наго Бо́га пропове́дав вся́ дни́ живота́ твоего́, То́й тя́ и просла́ви по́двигом апо́стольским и да́ром прозорли́вства и жи́знию свято́ю и ве́чным воздая́нием.

На сме́ртном одре́ те́ла многотру́днаго вся́ Япо́ния тя́ почте́ вку́пе с царе́м свои́м, и да́же до ны́не почита́ет святу́ю па́мять твою́ и про́сит благода́тныя по́мощи при гро́бе твое́м.

Иису́са И́мя пресла́дкое всегда́ во усте́х и се́рдце име́в при жи́зни, То́й тебе́ посо́бствова в де́ле и по́двизе, и То́й тя́ упоко́и в ве́чных селе́ниих по преставле́нии.

Богоро́дичен: И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в сла́ва Твоя́, Богома́ти, в ро́ды родо́в челове́ческих, на земли́ и на Небеси́, благодея́ния ра́ди спасе́ния спаса́емых.

Свети́лен, гла́с 3.

Ду́ха манове́нием поше́л еси́ в Япо́нию и пропове́дав Ева́нгелие злочести́вым, приобре́л еси́ Христу́ мно́жества. Те́мже с любо́вию пра́зднуют па́мять твою́ и призыва́ют тя́ я́ко предста́теля своего́ пред Го́сподем.

Сла́ва, и ны́не: Ду́хом во святи́лищи предста́в ста́рец, на ру́ки восприя́т зако́на Влады́ку, вопия́: ны́не соу́з мя́ плотски́х разреши́, я́коже ре́кл еси́ с ми́ром, ви́дех бо очи́ма открове́ние язы́ков и Изра́илю спасе́ние.

Yandex Metrika