Канон святым преподобным Никите, Кириллу, Никифору, Клименту, Исаакию Алфановым, Новгородским

Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 мая (04 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще, пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.

Пе́снь возсле́м, ве́рнии, Творцу́ на́шему, свобо́ждшему уго́дник Свои́х от душегу́бных сете́й врага́, и напра́вльшему стези́ и́х на пу́ть ми́рен, и поче́тшему я́ целе́бными да́ры, те́мже и моле́бне возглаго́лем: моли́твами святы́х Твои́х спаси́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же на́ш, Еди́ный Влады́ко.

Пе́снь возсыла́ем по́стником Богому́дрым, преподо́бным отце́м: Ники́те, побе́де тезоимени́тому, и пречестно́му его́ купноро́дному бра́тству, пяточи́сленному ли́ку, сии́ бо мо́лят за ны́ Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.

Пе́сненно моле́бная приноше́ния от на́с прие́млюще, святи́и, моли́ти не преста́йте о поле́зных на́м, е́же тре́буем: Правосла́вию соедине́ния, и на враги́ побе́ды, и от все́х лю́т душе́вных и теле́сных избавле́ния, я́ко да во хвале́нии пое́м Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.

Богоро́дичен: Пе́снь возсле́м, ве́рнии, Пресвято́й Де́ве, Честне́йшей Херуви́мов, Ма́тери Небе́снаго Царя́, Христа́ Бо́га на́шего, Сия́ бо к Нему́ Засту́пница и Моле́бница за ны́ непосты́дна и Хода́таица непрело́жна, я́ко Небе́сным и земны́м еди́на Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́ еси́, Миротво́рче Го́споди, дарова́л гра́ду сему́ святы́х Твои́х, моле́бников ве́рных и храни́телей кре́пких, боля́щим же целе́бников ско́рых. Ты́ же да́л еси́ вла́сть си́м изгоня́ти духо́в нечи́стых от все́х стра́ждующих, сего́ ра́ди пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́ еси́ утверже́ние да́л, Го́споди, гра́ду сему́ – ли́к пяточи́сленных святы́х бра́тий, Ты́ же дарова́ и́м подава́ти све́т ослепле́нным, сего́ ра́ди пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́ еси́ укрепле́ние хромы́м дарова́л, Го́споди, по́лк Богому́дрых бра́тий, Ты́ же си́ми подае́ши и разсла́бленным возставле́ние, сего́ ра́ди пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Богоро́дичен: Ты́ еси́, Пречи́стая, заступле́ние притека́ющим Ти́, Богоро́дице Де́во, Ты́ же родила́ еси́ Христа́ Бо́га на́шего, Све́та омраче́нным, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

И́н конда́к, гла́с 8:

К Бо́гу все́ свое́ у́мное жела́ние впери́сте и к Тому́ невозвра́тно от души́ после́довали есте́, а́нгельское житие́ на земли́ пожи́вше, и мно́гим бы́сте пу́ть ко спасе́нию, отсю́ду же и Христо́с ва́с просла́ви и да́ром чуде́с обогати́, те́мже вси́, притека́юще к моще́м ва́шим, зове́м: ра́дуйтеся, преподо́бнии отцы́, Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие, моли́твенницы те́плии о душа́х на́ших.

Седа́лен, гла́с 4:

Я́ко Тро́ицы уго́дницы, и А́нгелом подо́бницы, и святы́м соприча́стницы, вели́кому же Новугра́ду свети́льницы, преподо́бнии отцы́, святи́и чудотво́рцы, пяточи́сленная бра́тия, Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие, Ца́рствие Небе́сное насле́довавше и у Престо́ла Госпо́дня с ли́ки святы́х предстоя́ще, моли́те непреста́нно за ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Стена́ непобеди́мая на́м, христиа́ном, еси́, Богоро́дице Де́во, к Тебе́ бо прибега́юще, невреди́ми пребыва́ем и, па́ки согреша́юще, и́мамы Тя́ Моли́твенницу, те́м, благодаря́ще, вопие́м Ти́: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы́шаша, Го́споди, святи́и Твои́ пресла́дкий благи́й Тво́й гла́с, призыва́ющ тружда́ющихся и обремене́нных в поко́й, сего́ ра́ди честна́я пяточи́сленная бра́тия, тру́ждшеся, всели́шася во блага́я и прия́ша чуде́с да́ры, прославля́ют Твое́ Божество́.

Услы́шасте, прему́дрии, гла́с Сы́на Бо́жия, повелева́ющ взя́ти и́го Его́ свято́е на ся́ и бре́мя ле́гкое понести́, сего́ ра́ди сие́ подъе́мше, всели́стеся во блага́я, сла́вяще Его́ Божество́.

Услы́шасте, преподо́бнии отцы́, гла́с Кро́ткаго Учи́теля своего́ – Христа́, сего́ ра́ди, ревну́юще Кро́ткому, смире́ни се́рдцы и кро́тцы нра́вы бы́вше, насле́дуете зе́млю благи́х, сла́вяще Его́ Божество́.

Богоро́дичен: Услы́шахом, Госпоже́ Пречи́стая Богоро́дице Де́во, от богогла́сных и вои́стинну уразуме́хом и ве́руем благоче́стне, я́ко Ты́ еси́ родила́ Христа́ Бо́га, Творца́ на́шего, Сему́ у́бо душе́ю и те́лом че́сть и поклоне́ние прино́сим и прославля́ем Его́ Божество́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вску́ю помышле́ние свое́ соверша́ше и́нок, узре́вый ва́с, святи́и, верху́ земли́, нетле́нно почива́ющих, у́бо пе́рстию покры́ти дерзну́, иску́са же пи́смене не ве́де, я́ко вели́цы есте́ пред Го́сподем, но моле́бне глаго́ля: Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вску́ю ны́, о и́ноче, пе́рстию покрыва́еши? Зау́тра телеса́, версе́ земли́ преподо́бных бра́тий явля́ема, я́ко глаго́лют: вонми́ у́бо си́м вторы́м явле́нием на́ю и уве́ждь, я́ко в жи́зни вре́менней не покры́ ны́ тьма́ грехо́вная, но обрати́ ны́ к Себе́ Све́т Незаходи́мый и пути́ на́ши испра́ви, Ему́же и ны́не о ве́рных мо́лимся.

Вску́ю у́бо мни́х челове́ческо вня́т, па́ки свети́ла, под спу́дом покрыва́ема вчера́, от него́ погребе́нная, дне́сь же па́ки версе́ земли́ возсия́вшая, па́ки сокрыва́ет, но Све́т Незаходи́мый трети́цею ва́с проявля́ет, наставля́я того́ в показа́ние о и́стине, о́н же моле́бне возопи́: о Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ испра́ви, молю́ся.

Богоро́дичен: Вску́ю у́бо отри́нухся беззако́нии а́з, окая́нный, от лица́ Твоего́, Ма́ти Све́та Незаходи́маго, покры́ бо мя́ чужда́я тьма́, скве́рнаго. Но, о Пресвята́я Деви́це, Ма́ти Бо́жия, обрати́ мя́ к све́ту за́поведей Сы́на Твоего́ и пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Моли́тву пролия́ ко Го́споду, прии́де ко святи́телю ста́рец и тому́ возвести́ ви́денная: ка́ко у́бо свята́я ва́ю пятиза́рная телеса́ узре́ версе́ земли́, трегу́бейши возсия́вшая, и я́ко сугу́бо покрыва́я вы́ пе́рстию; то́йже, я́ко Боже́ственных таи́нник о ле́пых устрое́ниих, о ва́с сего́ наказа́в и научи́в вопи́ти: я́ко Ио́ну от тли́, та́ко и святы́х, от земли́ нетле́нных, Бо́же мо́й, яви́л еси́.

Моли́тву пролия́ ко Го́споду в ца́рствующем гра́де разсла́блен сы́й власти́тель, и, услы́шан бы́в, от ва́с исцели́ся, и, запове́данная ва́ми соверши́в, пресла́вным свиде́тель и це́лых теле́с ва́ших зри́тель бы́сть, па́стырю благовести́, се́й же о ва́с досто́йная сотвори́ ко Го́споду, вопия́: я́ко Ио́ну, си́це и блаже́нных си́х телеса́ от тли́, Бо́же, сохрани́л еси́.

Моли́тву пролива́юща ко Го́споду, прите́кшая к честне́й ра́це ва́шей, преподо́бнии, у́бо жена́ главоболе́зненная и де́ва беснова́вшаяся, зна́менавшася же у святы́х ва́ших моще́й, а́бие целе́б сподо́бишася и ко Го́споду возопи́ша: я́ко Ио́ну от тли́, Бо́же на́ш, та́ко и от боле́зни сея́ святы́х ра́ди Твои́х уздра́вил ны́ еси́.

Богоро́дичен: Моли́тву пролива́ю к Тебе́, Пресвяте́й Бо́жии Ма́тери, а́з, окая́нный, и Тебе́ возвеща́ю печа́ль мою́, я́ко зо́л душа́ моя́ напо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, но молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Конда́к, гла́с 8:

Благода́ть прие́мше исцеле́нием, простира́ете здра́вие су́щим в боле́знех, преподо́бнии отцы́ и чудотво́рцы сла́внии, Ники́то чу́дне, и Кири́лле блаже́нне, и Ники́форе прече́стне, Кли́менте свя́те и Исаа́кие преподо́бне, но моли́твами ва́ю проти́вных шата́ние разори́те, и боле́зни на́ша исцели́те, и грехо́в проще́ние испроси́те, да благода́рне воззове́м ва́м: ра́дуйтеся, вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.

И́кос:

Всечестны́х Бо́жиих уго́дников, единоро́дных бра́тий пяточи́сленный ли́к пе́сньми и пе́нии духо́вными почти́м, Ники́ту преподо́бнаго и Кири́лла преблаже́ннаго, Ники́фора всехва́льнаго, и Кли́мента прему́драго, и Исаа́кия Богодухнове́ннаго, к ни́м же воззове́м, си́це глаго́люще: ра́дуйтеся, непреобори́мии к Бо́гу подви́жницы; ра́дуйтеся, за́поведей Его́ кре́пцыи храни́тели; ра́дуйтеся, по́стницы, благоче́стия иску́снии. Ра́дуйтеся, страда́льцы, проти́ву тьмообра́зных произволе́нием честни́и; ра́дуйтеся, во́ини Небе́снаго Царя́ Христа́ вооруже́ннии посто́м и моли́твами. Ра́дуйтеся, я́ко честна́я своя́ телеса́ от тле́ния чистото́ю жития́ своего́ соблю́дшии; ра́дуйтеся, лука́вым духо́м прогони́тели и боля́щим цели́тели. Ра́дуйтеся, Вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И́же от гра́да ва́ю прине́сшаяся ро́ждшими боля́щая де́ва ко всечестне́й ва́шей ра́це, святи́и, и моли́твовавши, а́бие цельбы́ сподо́бися и, здра́вствовавши, с су́щими с не́ю вопия́ше: просла́вивый святы́х, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́же боле́знию чре́ва и ногу́ одержи́мая иноки́ня, доше́дши к ва́м, Богому́дрии, и моли́тву сотвори́вши, ско́ро цельбу́ получи́ и, благодаря́щи Бо́га, вопия́ше: почти́вый целе́бными да́ры преподо́бных, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́же от оби́тели ва́ю иноки́ня, боле́зновавшая мно́го руко́ю, вы́ же, преподо́бнии, яви́стеся, цельбу́ подаю́ще е́й, умаща́юще тро́стию, у́бо же моле́бствовавши вы́, исцеле́ние прия́т, вопия́ше: да́вый целе́б да́р пра́ведником си́м, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: И́же от пра́веднику произше́дшую, от Иоаки́ма и А́нны, Пречи́стую Де́ву и Бо́гу Ма́терь при́сно пе́сньми почти́м и Сы́ну Ея́, Бо́гу на́шему, благода́рне вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Царя́ Небе́снаго с во́и а́нгельскими моля́ще, святи́и, свяще́нничу супру́жницу, разсла́блену су́щу, исцели́сте, у́бо же и мы́ возвели́чившаго вы́ Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Царя́ Небе́снаго с Вы́шними во́инствы мольбо́ю свое́ю на ми́лость преклони́сте, блаже́ннии, диа́кону, боле́вшу ного́ю, цельбу́ пода́сте, вопию́щему просла́вльшаго си́х святы́х чудесы́: лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Царя́ Небе́снаго со все́ми святы́ми Небе́сными си́лами умоли́вше, преподо́бнии, бесну́ющуюся жену́ уцелому́дристе, и, здра́ва бы́вши, си́це взыва́ше Дарова́вшему очище́ние неду́жным си́ми блаже́нными: лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Царя́ Небе́снаго ро́ждшую, все́м святы́м Небе́сным си́лам Цари́цу Де́ву Богоро́дицу, Тя́ мы́, смире́ннии, мо́лим изба́вити на́с от все́х зо́л, да Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Вои́стинну во Христа́ обле́кшеся, преподо́бная бра́тия Боже́ственный по́двиг сконча́вше, сего́ ра́ди в ра́йских селе́ниих почива́нием ликовству́юще, блаже́ннии, моли́теся о все́х на́с.

Вои́стинну у́бо вы́, преподо́бнии, слуги́ Бо́жии есте́ и раби́ Госпо́дни и́скреннии, и бли́жнии свиде́тельствуют на́м целе́бныя да́ры, от ва́ю точа́щаяся, но, я́ко име́юще дерзнове́ние к Небе́сному Царю́, о все́х на́с моли́тися не преста́йте, блаже́ннии.

Вои́стинну во Христа́ обле́кшиися и́менем, то́кмо а́з, окая́нный, де́лы же нечи́ст и скве́рнен е́смь, но, оба́че любо́вию понужда́емь, сие́ ва́м, преподо́бным, отце́м, моле́ние принесо́х, но а́ще что́ и не удовли́х, проще́ние да получу́ и грехо́в оставле́ние, и злы́х ве́ка сего́ избу́ду, и ве́чных му́к свобожде́ние богоприя́тными ва́ю моли́твами.

Богоро́дичен: Вои́стинну у́бо Ты́, Пресвята́я Богоро́дице, непосты́дная Хода́таица к Бо́гу за ны́, многогре́шныя, и ны́не у́бо не преста́й, о Пречи́стая Присноблаже́нная Де́во, Засту́пнице на́ша кре́пкая, умоля́ющи Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего о соедине́нии Правосла́вия, и о побе́де на супоста́ты, и о ми́ре и здра́вии правосла́вному наро́ду на́шему и все́й стране́, и бу́дущия гее́нны о́гненныя и все́х лю́тых муче́ний свободи́ Свои́ми Богома́терними моли́твами.

Свети́лен.

Процвели́ есте́, я́ко фи́никс, дави́дски, отцы́, оби́тели яви́стеся Ду́ха Пресвята́го и сла́вни вселе́нней показа́стеся, о на́с непреста́нно моли́те, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять ва́шу, преподо́бнии.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во, я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице, и но́сиши на Боже́ственную руку́ Пребога́тое Сло́во непреме́нно и неизме́нно.

Никита (Ни́фонт) Алфанов, Сокольницкий, Новгородский

Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент и Исаакий Алфановы (Сокольницкие)

Пре­по­доб­ные бра­тья Ни­ки­та, Ки­рилл, Ни­ки­фор, Кли­мент, Иса­а­кий Ал­фа­но­вы (Со­коль­ниц­кие) жи­ли в XIV ве­ке в Нов­го­ро­де; они про­во­ди­ли пра­вед­ную жизнь и ос­но­ва­ли Со­коль­ниц­кую оби­тель. Как со­об­ща­ют ле­то­пи­си, "на Со­ко­льей го­ре по­ста­ви­ша цер­ковь дре­вя­ну свя­то­го Ни­ко­лу и мо­на­стырь устро­и­ша" в 1389 го­ду. Пра­вед­ные Ал­фа­но­вы бы­ли в род­стве с из­вест­ным по ле­то­пи­сям Яко­вом Ан­фа­лом, или Ал­фа­ном, ко­то­рый убе­жал на Дви­ну, спа­са­ясь от пре­сле­до­ва­ний за сно­ше­ния с Моск­вой, и пра­вед­ни­ки под­верг­лись бе­дам по род­ствен­ной свя­зи с Яко­вом, тяж­ки­ми скор­бя­ми невин­но­го стра­да­ния очи­стив­шись для бла­жен­ной веч­но­сти. В "Ска­за­нии" о свя­тых бра­тьях опи­са­ны чу­де­са, про­ис­хо­див­шие от мо­щей по­сле их кон­чи­ны. Празд­но­ва­ние их па­мя­ти по­ло­же­но 4/17 мая и в Неделю 3-ю по Пятидесятнице – в Соборе Новгородских святых. В свя­зи с по­жа­ром, ис­тре­бив­шим Со­коль­ниц­кую оби­тель, мо­щи пре­по­доб­ных бра­тьев бы­ли пе­ре­не­се­ны в Ан­то­ни­ев мо­на­стырь 4 мая 1775 го­да.

Кирилл Алфанов, Сокольницкий, Новгородский

Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент и Исаакий Алфановы (Сокольницкие)

Пре­по­доб­ные бра­тья Ни­ки­та, Ки­рилл, Ни­ки­фор, Кли­мент, Иса­а­кий Ал­фа­но­вы (Со­коль­ниц­кие) жи­ли в XIV ве­ке в Нов­го­ро­де; они про­во­ди­ли пра­вед­ную жизнь и ос­но­ва­ли Со­коль­ниц­кую оби­тель. Как со­об­ща­ют ле­то­пи­си, "на Со­ко­льей го­ре по­ста­ви­ша цер­ковь дре­вя­ну свя­то­го Ни­ко­лу и мо­на­стырь устро­и­ша" в 1389 го­ду. Пра­вед­ные Ал­фа­но­вы бы­ли в род­стве с из­вест­ным по ле­то­пи­сям Яко­вом Ан­фа­лом, или Ал­фа­ном, ко­то­рый убе­жал на Дви­ну, спа­са­ясь от пре­сле­до­ва­ний за сно­ше­ния с Моск­вой, и пра­вед­ни­ки под­верг­лись бе­дам по род­ствен­ной свя­зи с Яко­вом, тяж­ки­ми скор­бя­ми невин­но­го стра­да­ния очи­стив­шись для бла­жен­ной веч­но­сти. В "Ска­за­нии" о свя­тых бра­тьях опи­са­ны чу­де­са, про­ис­хо­див­шие от мо­щей по­сле их кон­чи­ны. Празд­но­ва­ние их па­мя­ти по­ло­же­но 4/17 мая и в Неделю 3-ю по Пятидесятнице – в Соборе Новгородских святых. В свя­зи с по­жа­ром, ис­тре­бив­шим Со­коль­ниц­кую оби­тель, мо­щи пре­по­доб­ных бра­тьев бы­ли пе­ре­не­се­ны в Ан­то­ни­ев мо­на­стырь 4 мая 1775 го­да.