Каноны святому преподобному Никите Столпнику, Переяславскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Све́том благода́ти озаря́емь, преподо́бне, ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия светови́дную тьмы́ грехо́вныя моли́твами твои́ми изба́ви, Ники́то пресла́вне.

К Бо́гу вводя́щь несовра́тно ше́ствовал еси́ пу́ть, ко гра́ду Небе́сному, Ники́то, дости́гл еси́, и́бо Святы́й наста́ви тя́ Ду́х, почива́яй в се́рдцы твое́м.

Вознося́щее смире́ние, Ники́то, име́л еси́, те́м мо́лимся тебе́: уще́дри, преподо́бне, смире́ние на́ше и боле́зни вся́ облегчи́ серде́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ра́дости на́м Хода́таица, я́ко прие́мши исполне́ние всего́ Божества́, яви́лася еси́, Всенепоро́чная, те́м вси́ Тебе́, — ра́дуйся, — А́нгелово согла́сно зове́м, Богора́дованная.

И́н, гла́с 8.

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.

Пе́ние приими́ от усте́н недосто́йных, Человеколю́бче Го́споди, и пода́ждь ми́ отверзе́ние усто́м и гла́с умиле́ния, да возмогу́ воспе́ти уго́дника Твоего́, Ники́ту преди́внаго.

Не́навистию возненави́дев суету́ ми́ра, вся́ соде́янная с пла́чем испове́дал еси́ духо́вному твоему́ наста́внику и запреще́ние любе́зно от души́ восприя́л еси́.

Ели́ко име́я друго́в любле́ния, и подру́жия совокупле́ния, и домо́вное пребыва́ние, во́лею все́х оттщети́вся, Христа́ еди́наго приобре́л еси́.

Богоро́дичен: Мольбу́ приноша́ю от усте́н недосто́йных, сию́ приими́, Влады́чице, я́ко вдо́выя о́ныя две́ ца́те, неде́йственна бо е́сть. Те́мже со умиле́нием вопию́ Ти́: о Пребога́тая, сла́ва Рождеству́ Твоему́, Пречи́стая!

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́, не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Пре́жднее весе́лие измени́л еси́ бу́дущих ра́ди благи́х же́стостию, доброде́тельно пожи́в, блаже́нне, на исто́чнице в гора́х, я́ко вели́кий Илия́, пребыва́я.

Пу́ть пра́вый, его́же возжеле́в поще́ния ра́ди, удивле́нием бра́шен тебе́ показа́ Бо́г, его́же обре́л еси́ безме́здно я́коже приста́нище, му́дре.

Коле́блемых разли́чными страстьми́ ко твоему́ столпу́, Ники́то, приходя́щих, честны́м твои́м хода́тайством все́х на́с посети́, моля́ Человеколю́бца.

Богоро́дичен: Тя́ Му́дрость Бо́жия всечестны́й орга́н обре́тши, от Твои́х чи́стых крове́й воплоща́ется и по рождестве́ нетле́нну показа́.

И́н.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Матфе́й, мы́тницу оста́вль, евангели́ст показа́ся; ты́ же, преподо́бне, суету́ ми́ра отве́рг в мона́шеская оде́явся, Христу́ угоди́л еси́ и чудотво́рец показа́лся еси́.

Лука́вое со́нмище оста́вль, Христо́в яре́м на ся́ возложи́л еси́, труды́ же и по́двиги твои́ми все́х удивля́я и ко спасе́нию наставля́я.

Блу́днаго гла́сом вопия́ и со воздыха́нием в пе́рси бия́, Бо́гу прибли́жился еси́ и ра́дости ве́чныя сподо́бился еси́ и непреста́ннаго, Ники́то, весе́лия.

Богоро́дичен: Напа́стьми мно́гими одержи́м с боле́зньми и пла́чем вопию́ Ти́: изба́ви, Богоро́дице, от одержа́щих мя́ скорбе́й и ве́чнаго муче́ния и Ца́рствия Сы́на Твоего́ сподо́би мя́.

И́кос:

А́ще и челове́к, о́тче, по естеству́, но па́че естества́ челове́ческаго стяжа́л еси́, вся́ бо в ми́ре сла́дкая и кра́сная преоби́дев, после́довал еси́ Христу́, те́мже и от все́х слы́шиши: ра́дуйся, я́ко Пречи́стою наставля́емь, пусты́ню дости́гл еси́; ра́дуйся, я́ко в не́й прече́стен хра́м Бо́жией Ма́тери воздви́гл еси́; ра́дуйся, я́ко та́мо в не́м Бо́г тобо́ю прославля́ется; ра́дуйся, я́ко вше́л еси́ на сто́лп, преподо́бне; ра́дуйся, я́ко пло́ть порабо́тил еси́ ду́ху; ра́дуйся, я́ко твоему́ житию́ А́нгели удиви́шася; ра́дуйся, я́ко тобо́ю челове́цы по́льзовашася; ра́дуйся, я́ко чудесы́ удиви́вый вся́; ра́дуйся, я́ко на Небесе́х предстоя́ Тро́ице, о на́с мо́лишися; ра́дуйся, исто́чниче чудесе́м неисчерпа́емый; ра́дуйся, Ники́то преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Седа́лен, гла́с 5:

Те́лом возше́д на сто́лп, у́м же возвы́сив на преми́рная, труды́ ко трудо́м прилага́еши, жела́я дости́гнути угото́ванных тебе́ бла́г на Небесе́х, и́хже получи́в, помина́й на́с, почита́ющих свяще́нную па́мять твою́.

И́н, гла́с 4:

Я́ко всесве́тлая звезда́, возсия́в светоза́рными доброде́тельми, Богоно́се, всю́ ду́шу просвети́л еси́ Ду́хом. Те́м преше́л еси́ к невече́рнему Све́ту, разреша́я страсте́й на́ших те́мныя о́блаки, па́мять твою́ при́сно творя́щих се́рдца пра́востию.

Богоро́дичен: Нечи́стых по́мысл мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Столпу́, Богоно́се, согражда́ему непоколе́блемою душе́ю са́м ся́ пре́дал еси́, бу́дущую жи́знь предзря́, ея́же улучи́ти жела́я, я́ко хра́бр во́ин.

Ла́вры честны́я дости́гл еси́, му́дре, возвы́сився смире́нием, верхи́ де́монския смири́л еси́ и в не́й до́блествовал еси́, сла́ва мона́хов и утвержде́ние.

Моли́твами и посто́м вооружи́вся и стра́хом себе́ умертви́в Госпо́дним, блаже́нне, отсту́пника изсека́еши, неви́димаго зми́я, о́тче, побе́дник бы́л еси́.

Ве́сь Боже́ственным Ду́хом разже́н бы́в, о́тче, труды́ подъя́л еси́ на мно́га ле́та, в хлеви́не у́зце терпя́, взыска́я Го́спода, благода́тию тя́ Боже́ственною укрепля́ющаго.

Богоро́дичен: На престо́ле высо́це стра́шно седя́й на ма́тернюю руку́, Младе́нец бы́в, седи́т, низпа́дший о́браз возводя́ и обоже́ние су́щим подава́я.

И́н.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

При́сно име́л еси́ к Бо́гу моли́твенника, духо́внаго твоего́ наста́вника, я́коже втора́го Моисе́я, изве́дшаго из Еги́пта дре́вняго Изра́иля, науча́юща тя́ воспева́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не довле́ тебе́, преподо́бне, многотру́дное пребыва́ние, желе́за тя́жкая на ся́ возлага́еши и труды́ к трудо́м прилага́еши, вопия́ Христу́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ше́ствия Небеси́ явля́я, сто́лп водрузи́л еси́ и от сего́ стезю́ в моли́твенный хра́м ископа́л еси́, иде́же приле́жно вопия́ Христу́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Возста́ви мя́, ни́зу лежа́щаго, моли́твами Твои́ми, Пречи́стая, и на покая́ния стези́ наста́ви, да, возбну́в от глубины́ неча́яния, узрю́ све́т Богоразу́мия и воспою́ заступле́ние Твое́, Препе́тая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Ходи́л еси́, преподо́бне, по у́зкому пути́, Боже́ственными восхожде́нии се́рдца распространя́яся и прича́стием обожа́яся, всему́дре. Те́м бы́л еси́ мона́хом све́тлость.

О́ко очи́стившу у́мное, преподо́бне, благода́ть даде́ся тебе́, а́ки проро́ку, е́же пре́дняя предзре́ти и предглаго́лати я́ко су́щая да́льняя и безве́стная.

Боле́знь облегчи́ ми́ грехо́в и скорбе́й, и преста́ви се́рдца моего́ боле́зни, и согреше́ний разреше́ние да́руй, Благоде́теля Бо́га име́я, послу́шающаго честны́х твои́х моли́тв.

Богоро́дичен: Ума́ моего́ исцели́ превраще́ние, Пречи́стая, уврачу́й стра́сти души́ моея́ и ле́ностную тму́ отжени́, я́ко да хвала́ми Тя́ при́сно ублажа́ем, Всенепоро́чная.

И́н.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́, Го́споди, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.

Пе́ния соверша́я, исходя́ в нощи́ от столпа́, два́ исто́чника ископа́л еси́, от ни́хже и до ны́не, с ве́рою почерпа́юще, прие́млют благода́ть исцеле́ний.

Сопе́рник прелука́вый, а́ки зми́й превели́к, посреде́ ке́ллии твоея́ изы́де, устраша́я тя́, ты́ же сего́, блаже́нне, попра́л еси́ и без ве́сти моли́твою до конца́ сотвори́л еси́.

Неду́г ослабле́ния удо́в име́я, благочести́вый Михаи́л, княже́ние тогда́ содержа́й во гра́де Черни́гове, моли́твами твои́ми исцеле́ние получи́.

Богоро́дичен: Христа́ Иису́са ро́ждшая, Пречи́стая, Сего́ моли́ при́сно изба́вити от бе́д рабы́ Твоя́, ве́рою и́мя Твое́ призыва́ющия: ра́зве бо Тебе́, Влады́чице, ино́го заступле́ния не и́мамы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Умертви́л еси́ стра́сти теле́сныя, я́ко дре́во ви́деся высокове́рхо, плоды́ чуде́с принося́, Ники́то Богоблаже́нне.

И́же безчи́сленным боле́знем прибли́жихся, те́лом не́мощен пребы́в, преподо́бне. Те́м зову́ ти́ ве́рою: боле́зни уста́ви се́рдца моего́.

От душе́вных не́мощей, о́тче, коле́блемых, ве́рою тя́ призыва́ющих ны́не посети́ моли́твами твои́ми, я́же к Бо́гу, я́ко да благоче́стно тя́ сла́вим.

Богоро́дичен: Еди́на Помо́щнице, помози́ ми́, погиба́ющу, и ру́ку ми́ простри́, и ко приста́нищу наведи́ покая́ния, Де́во Богора́дованная.

И́н.

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся, Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.

Преди́вно бы́сть чу́до: еще́ бо держа́вному Михаи́лу, ни оби́тели дости́гшу, ни столпа́ ви́девшу, то́кмо же́зл тво́й в ру́це прии́м и о се́м укрепи́вся, исцеле́ние получи́ и прии́де во оби́тель твою́ здра́в.

Ра́достно благочести́вый Михаи́л кня́зь, прие́мля от Тебе́ благослове́ние, са́м тебе́ испове́да, ка́ко велиа́р во о́бразе чернца́, двакра́ты поноси́ тебе́, сказу́я тебе́, от жития́ сего́ отше́дша.

Держа́вный Михаи́л кня́зь, доше́д ме́ста, иде́же исцеле́ние получи́, повеле́ водрузи́ти Честны́й Кре́ст в сла́ву Бо́гу и в па́мять чудеси́ преди́внаго отца́.

Богоро́дичен: Все́ вре́мя живота́ моего́ во страсте́х изжи́х и ны́не моле́ния приноша́ю Ти́, Пречи́стая: разреше́ние пода́ждь ми́, Всепе́тая, и ве́чнаго мя́ изба́ви осужде́ния, Ты́ бо ми́ру Блага́я Помо́щница.

Конда́к, гла́с 8:

Христа́ ра́ди от твои́х рабо́в ну́ждную сме́рть претерпе́л еси́ и вене́ц нетле́ния от Него́ восприя́л еси́, приходя́щим же с ве́рою от честна́го твоего́ гро́ба подае́ши цельбы́, о Ники́то преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.

И́кос:

Земны́й А́нгел, Небе́сный челове́к бы́л еси́, преподо́бне, посто́м и бде́нием ду́шу просвети́в, алка́нием, и жа́ждею, и на земли́ лега́нием Бо́гу угоди́л еси́ и вся́ку доброде́тель мона́шескаго жития́ испра́вил еси́, к си́м же и ну́ждную сме́рть от твои́х рабо́в восприи́м, возше́л еси́ к жела́емому Христу́, ра́дуяся, о Ники́то преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Се́рдце твое́ Тро́ическое жили́ще соде́лав, три́ кресты́ и тя́жкая желе́за, Ники́то, на себе́ поне́с, от ни́хже Боже́ственною благода́тию цельбы́ истека́ют на просвеще́ние и очище́ние ве́рно притека́ющим ти́.

Душа́ твоя́ светозаре́нием Боже́ственнаго Ду́ха сия́ющи при́сно, ду́ши ви́дяще притека́ющих ти́ ве́рою све́тло, блаже́нне, проро́ческими прорече́нии, те́м тя́ ублажа́ем.

Неду́гов тружда́ющих, блаже́нне, ду́ши и телеса́ твои́ми святы́ми моли́твами вско́ре измени́ и пе́ти сотвори́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Непреме́ннаго ро́ждши, еди́на Богора́дованная, десни́цею Его́, Чи́стая, премени́ти ми́ у́м на лу́чшее молю́ Ти́ ся́, лю́те превраща́емый жите́йскими упраждне́нии.

И́н.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Не ржа́ покры́ тя́жкая о́на желе́за, но труды́ твоя́ и по́ты си́х просвети́ша, и, я́ко зла́то, блеща́хуся: любве́ же ра́ди Госпо́дни не чу́л еси́ си́х на телеси́ твое́м, усе́рдно вопия́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Му́тнии умо́м уби́йцы, зря́ще блиста́ние о́но на телеси́ твое́м, мня́ще мно́жество зла́та нося́щу ти́, о уби́йстве твое́м умы́слиша. Ты́ же от си́х, преподо́бне, ну́ждную сме́рть восприя́л еси́, вопия́ Христу́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Обрето́ша во вре́мя у́тренняго клепа́ния честно́е те́ло твое́, те́пло лежа́що, ду́шу же отше́дшу ко Го́споду, оби́тели же, испо́лньшися благово́ния, вси́ возопи́ша со слеза́ми: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Це́рковь освяще́на Бо́гу бы́вши, Мари́е Богороди́тельнице, Сего́ моли́, я́ко Человеколю́бца, Чи́стая, уще́дрити лю́ди согреши́вшия и спасти́ от бе́д лю́тых и страсте́й треволне́ния.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Стоя́ на столпе́ вы́спрь, я́ко на све́щнице свеща́, преподо́бне, светя́щи, все́м ра́зумы ве́рным просвеща́я, пока́зовал еси́ до́бре словесы́ и дея́нии стезю́ живота́ и возводи́л еси́ сия́ Боже́ственным смы́слом к высоте́ безстра́стия.

У́м безстра́стием очи́щ, бесе́довал еси́ ко Го́споду Вседержи́телю, от Него́же неизрече́нная, преподо́бне, навыка́я, проро́чески предглаго́лал еси́, просвеща́я ду́ши, я́ко вели́кий, преблаже́нне, проро́к; те́м тя́ согла́сно ве́рою воспева́ем.

Наидо́ша ми́ ра́ны тя́жкия, и неду́зи ча́сто тружда́ют, те́х мя́ измени́, о́тче, молю́ ти́ ся́, я́ко от Бо́га прии́м, Ники́то, благода́ть исцеля́ти стра́сти и боле́зни облегча́ти.

Тро́ичен: Со все́ми Го́рними во́инствы Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Неразде́льну, Несозда́нно Божество́, песносло́вяще: Свя́т, Свя́т, Свя́т, — возопие́м ра́достно, — Еди́на Вла́сть, Нача́ло и Ца́рство.

Богоро́дичен: И́же все́ми непристу́пен Сы́й Зижди́тель Го́рними, Отрокови́це, чи́нми, всели́вся в ложесна́ Твоя́, неопа́льну соблюде́ Тя́ и по рождестве́ нетле́нну. Ему́же ны́не при́сно пое́м: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Неразу́мнии они́ уби́йцы жела́емаго зла́та не получи́ша, честны́я же вери́ги в реку́ Во́лгу вверго́ша; пресве́тлым луча́м над ни́ми в нощи́ я́вльшимся, я́ко и ве́сь гра́д Яросла́вль осия́вшим.

Кресты́ три́ и вери́ги тя́жки, верху́ воды́ пла́вающе, обрето́шася, и си́х боголюби́вии взе́мше, во гра́д Яросла́вль внесо́ша, и мно́зи, разли́чными неду́ги одержи́мии, исцеле́ние от си́х получи́ша.

Ты́ са́м, преподо́бне, обре́тшему яви́вся, три́ кресты́, ре́кл еси́, и тя́жкая желе́за, по́честь трудо́в мои́х, ско́ро положе́ни да бу́дут на гро́бе мое́м. О́н же, стра́хом и ра́достию одержи́м бе́, по словеси́ твоему́ та́ко сотвори́.

Богоро́дичен: Твоя́ ми́лости на мне́ удиви́вши, Чи́стая, уя́звенную ду́шу мою́ исцели́, и бу́дущаго муче́ния изба́ви, и Ца́рствия Сы́на Твоего́ сподо́би мя́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Воздвиза́я ру́ки твоя́ к Бо́гу, моли́лся еси́, крепя́ у́м тво́й удержа́ти от страсте́й, а́ки А́нгел, в телеси́, о́тче, ты́ бы́л еси́. Те́м со А́нгелы всегда́ на Небесе́х живе́ши, сла́вному престо́лу предстоя́, Све́та невече́рняго исполня́емь.

Я́ко на Небеси́, в хлеви́не у́зце пожи́л еси́, преподо́бне: те́м ти́ умири́шася ди́внии зве́рие, покори́вшему стра́сти теле́сныя и злостремле́ния, Ники́то преподо́бне. Сего́ ра́ди ве́рою тя́ почита́ем.

Твоя́ честны́я и святы́я мо́щи, во гро́бе лежа́ще, погружа́ют неду́ги, и попаля́ют толпы́ де́монския всегда́, преподо́бне Ники́то, Боже́ственною благода́тию, и источа́ют все́м исцеле́ния, ве́рно тя́ блажа́щим.

Уже́ к Бо́гу приближа́яся я́сне и чи́сте, помяни́ ве́рою тя́, Ники́то, помина́ющих, грехо́в оставле́ние на́м испроси́, и неду́гов все́х избавле́ние, и Бо́жия Ца́рства селе́ние.

Богоро́дичен: Све́том мя́ озари́ Твои́м, Непоро́чная, ро́ждшая Све́т непристу́пный, разжени́ о́блак страсте́й души́ моея́, и от тьмы́ изми́, молю́ Ти́ ся́, и Боже́ственнаго спасе́ния сподо́би, Чи́стая, еди́на Присноде́ва.

И́н.

Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем..

Моли́ за ны́, о́тче преподо́бне, — держа́вный вопия́ше, — и испроси́ ми́ру ми́р, на́м же здра́вие и на враги́ одоле́ние; тебе́ бо моли́твенника те́пла ко Влады́це предлага́ем.

Ра́ку твою́ лобыза́юще, лю́дие благочести́вии уми́льно глаго́лют: испроси́ у Христа́, преподо́бне, на́м же и ча́дом на́шим здра́вие, и спасе́ние и ве́лию ми́лость.

Ку́пно за оте́чество, и святи́телей, и за вся́ правосла́вныя моли́ся, преподо́бне, да вси́, па́мять твою́ све́тло пра́зднующе, в пе́снех Христа́ велича́ем.

Богоро́дичен: Льва́ рыка́ющаго на мя́ ути́ши, Пречи́стая, мене́ же цельбы́ Боже́ственныя сподо́би, да узрю́ све́т Богоразу́мия и ра́достно воспою́ Рождество́ Твое́, Богоро́дице.

Свети́лен:

Вся́ жития́ оста́вль, Христа́ приобре́л еси́, трудополо́жно пожи́в и сме́рть ну́ждную восприя́т; те́м па́мять твою́, Ники́то, почита́ем.

Сла́ва, и ны́не: Бо́га на́м, Пречи́стая, родила́ еси́, и вси́, прароди́тельныя кля́твы изба́вльшеся, воспева́ем Тя́, Препе́тая.