Каноны святым благоверным князю Владимиру и княгине Агриппине Ржевским чудотворцам

Припев: Святи́и благове́рнии кня́же Влади́мире и княги́не Агриппи́но, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 июля (21 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Пе́снь Твоему́ уго́днику, на земли́ Тебе́ просла́вльшему, Влади́миру, принести́, Бо́же, да́руй ми́, я́ко да Смыслода́вца пе́сньми возвели́чу Тя́.

Ва́с, преблаже́ннии, оте́честву ва́шему, я́ко пресве́тлое со́лнце, Христо́с показа́, чудесы́ все́х озаря́ющее, ве́рою к ва́м приходя́щих.

Я́ко о теле́сных небре́гше, и земна́я, я́ко тле́нная, возненави́девше, и сего́ ра́ди ми́ра отре́кшеся, преподо́бных че́сти сподо́бистеся, с ни́миже о ми́ре моли́теся.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, ро́ждшая пло́тию присносу́щное Сло́во Безнача́льнаго Отца́, Присноде́во, Ему́же ны́не взыва́ем: Изба́вителю Бо́гу на́шему пои́м.

И́н. гла́с 1-й.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Благочести́ваго и венцено́снаго Влади́мира вку́пе со Агриппи́ною, соше́дшеся, по достоя́нию восхва́лим, чуде́с Пода́теля оби́льных и спаса́ющаго ду́ши на́ша.

Пе́сньми и пе́ньми духо́вными восхва́лим блаже́нных вку́пе, си́це глаго́люще: ра́дуйтеся, прехва́льнии, оте́честву ва́шему пресве́тлии свети́льницы и тве́рдии засту́пницы.

А́ще и на коне́ц ле́т новопросвеще́нная Росси́йская земля си́х блаже́нных израсти́, но дре́вних че́сти сподо́бишася: дарова́ния бо чуде́с оби́льно подаю́т приходя́щим к ни́м.

Богоро́дичен: Ума́ моего́, Всенепоро́чная, омраче́ния све́том Твои́м отжени́ и тьмы́ изба́ви мя́ ве́чнующия, я́ко да пою́ вели́чия Твоя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Безпомо́щным бу́ди помо́щник, блаже́нне Влади́мире, и печа́льным ми́лостивное утеше́ние, да, твои́ми моли́твами избавля́еми, почита́ем тя́.

Я́коже иногда́ сопроти́вных шата́ния низложи́л еси́, та́ко и ны́не твое́ оте́чество борю́щих победи́, треблаже́нне, да тя́ прославля́ем.

Ви́ждь уны́ние, ви́ждь печа́ль, ви́ждь беду́, на ны́ напа́дающую от проти́вных, те́мже моли́твою твое́ю ко Го́споду премени́, Влади́мире, да благоче́стно тя́ почита́ем.

Богоро́дичен: Тебе́ вси́ стяжа́хом, христиа́не, прибе́жище и сте́ну и Тебе́ славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

И́н.

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Тебе́ в чудесе́х сла́вна росси́йским страна́м показа́ Бо́г, Влади́мире преблаже́нне, и украси́ тя́ Небе́сными дарми́. Того́ ны́не моли́ поми́ловати все́х на́с.

Свети́льницы пресве́тлии, я́коже со́лнце второ́е, сия́юще, на́с озари́те, соверша́ющих па́мять ва́шу, преблаже́ннии Влади́мире и Агриппи́но.

Весе́лия хода́тай наста́ на́м, светоно́сный де́нь Влади́мира и Агриппи́ны прему́дрых, и́же ве́рою воспева́ющим и́х да́руют ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Изба́ви на́с от все́х напа́стей и от мно́гих собла́зн зми́евых и тьмы́, Всенепоро́чная, Я́же Све́т поро́ждшая на́м невече́рний.

Седа́лен, гла́с 4:

Благослове́нному и светоно́сному торжеству́ я́коже со́лнцу возсия́вшему, Влади́мира и Агриппи́ны, во все́м ми́ре, к ни́мже стеце́мся, ве́рнии, и непреста́нно вопие́м си́це: а́ще и преидо́сте от земли́, пресла́внии, но на́с не отлучи́стеся и та́мо со А́нгелы Тро́ице предстоите́, Ю́же моли́те спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Сло́во О́тчее, Христа́ Бо́га на́шего, от Тебе́ воплоти́вшагося, позна́хом, Богоро́дице Де́во, Еди́на Чи́стая, Еди́на Благослове́нная. Те́м непреста́нно Тя́, воспева́юще, велича́ем.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Я́ко хода́тай и засту́пник оте́честву твоему́, я́ко сопроти́вных реши́тель бу́ди, заступа́я лю́ди твоя́, тебе́, Влади́мире, сла́вящия.

Я́ко в Небе́сных оби́телех с преподо́бными и пра́ведными веселя́ся, преблаже́нне Влади́мире ку́пно со Агриппи́ною, не преста́й моля́ о лю́дех Твои́х.

Тебе́ мо́лимся, преблаже́нне Влади́мире, сопроти́вных шата́ние низложи́ и неду́ги челове́ков облегчи́, я́ко да во гла́сех хвале́ния тебе́ велича́ем.

Богоро́дичен: Очище́ние на́шим да́руй прегреше́нием, я́ко Пребла́г, и умири́ ми́р Тво́й, Бо́же, моли́твами ро́ждшия Тя́.

И́н.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том, позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени, пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Стра́сти вра́жия у́бо иногда́ уби́в, блаже́нне, коне́чныя того́ па́губы избе́гл еси́, та́ко и ны́не, Влади́мире, оте́чество твое́ сохраня́й ненаве́тно вку́пе со Агриппи́ною моли́твами твои́ми.

Заре́ю трисо́лнечныя благода́ти сия́я све́тлый ва́ш пра́здник, блаже́ннии, страстна́го омраче́ния бесо́вскаго избавля́йте творя́щих ве́рою па́мять ва́шу.

Дне́сь де́нь святы́й пра́здничный мона́хов созыва́ет стада́ на весе́лие и трапе́зу духо́вную и на пи́щу нетле́нныя жи́зни и Боже́ственнаго наслажде́ния чудотво́рцев.

Богоро́дичен: Разуме́в проро́к Ду́хом Бо́жиим, го́ру Тя́ приосене́нную преднаписа́, Чи́стая; иста́явшую зно́ем мно́гих прегреше́ний ду́шу мою́ прохлади́ хода́тайством Твои́м, Де́во, еди́на бо Ты́ челове́ком исправле́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Земля́ освяти́ся, прие́мши честна́я телеса́ ва́ша, Богоблаже́ннии Влади́мире и Агриппи́но, челове́цы же, прие́млюще ва́ми исцеле́ние, Христа́ сла́вят, и́скренно ва́с просла́вльшаго.

А́ще и преидо́сте от земли́, но к Небе́сным доспе́сте и та́мо со А́нгелы Тро́ице предста́сте, Ю́же моли́те спасти́ любо́вию ва́с почита́ющих, блаже́ннии.

Я́ко зве́зды пресве́тлыя и я́ко незаходи́мое со́лнце стяжа́вше ва́с, оте́чество ва́ше хва́лится, почита́юще па́мять ва́шу пречестну́ю, Влади́мире и Агриппи́но.

Богоро́дичен: Де́ву пое́м Тя́ по рождестве́, Богоро́дице, Ты́ бо пло́тию Бо́га Сло́ва на́м родила́ еси́, Ему́же вси́ си́це зове́м: пути́ на́ша напра́ви, мо́лим Ти́ ся́.

И́н.

Ирмо́с: Све́тлый на́м возсия́й Све́т присносу́щный, у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х, Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же на́ш.

О предо́брая дво́ице! О пресве́тлая свети́ла! О благосопряже́ние, еди́н све́т, во двою́ те́лу сы́й! О свети́льницы блази́и своему́ житию́ бы́вше! Яре́м бо Госпо́день взе́мше, Тому́ от души́ после́довасте ве́рою.

Досточу́дная и пресла́вная па́мять ва́ша возсия́ в Росси́йстей земли́, блаже́ннии, и ра́достно ве́рных весели́т собо́р, и́скренно ва́с в пе́снех, святи́и, сла́вящих.

Святи́тели и свяще́нницы, мона́си и прости́и, и ста́рцы со ю́нотами, и вся́к во́зраст, све́тло предыгра́йте, па́мять пресла́вных Влади́мира и Агриппи́ны в пе́снех велича́юще.

Богоро́дичен: Светообра́зный Христо́в хра́м, Отрокови́це, моли́твами Твои́ми Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и на́с хра́мы сотвори́, преподо́бныя содева́ющи, Пречи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

О пречестна́я дво́ице! О вели́цыи свети́льницы! Освяти́те и просла́вите любо́вию ва́с в пе́снех сла́вящих, чудотво́рцы.

Я́ко пресве́тлая дво́ице и я́ко пречестна́я верста́ и благосочета́ние, яре́м Госпо́день взе́мше, Тому́ от души́ порабо́тасте.

Я́ко сове́тницы до́брии своему́ житию́, еди́ну мы́сль во двою́ те́лу иму́ще, ми́р чудесы́ просвеща́ете, те́мже и на́с озари́те моли́твами ва́шими.

Богоро́дичен: Уясня́ют проро́честии гла́си Бо́жию Тя́, Де́во, Роди́тельницу, пое́м же Тя́ и мы́, ви́дяще сбытие́ честны́х прорица́ний, де́вству вои́стинну и чистоте́ вмести́лище.

И́н.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

От прече́стна ко́рене израсте́ ве́твь пресла́вная, и, благоче́стно на земли́ пожи́в, Влади́мире, прия́телище чи́сто Ду́ха Свята́го бы́л еси́, просвеща́й пою́щих ны́не па́мять твою́.

Весе́лия дне́сь испо́лнися Росси́йская земля́, в наро́читый де́нь пра́здника ва́шего, пресла́внии чудотво́рцы, и, пою́щи, си́це глаго́лет: моли́те Христа́ сохрани́ти оте́чество ва́ше от язы́ка чужда́го.

Сиро́т и вдови́ц засту́пницы, и в беда́х необори́мии помо́щницы, и все́х притека́ющих к ва́м приста́нище небу́рное, и неле́стное ути́шие су́щих во гресе́х.

Богоро́дичен: Вели́чия Тебе́, Чи́стая, сотвори́ Христо́с Бо́г на́ш, Его́же моли́ при́сно возвели́чити и в на́с бога́тую Его́ ми́лость, Пренепоро́чная Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8.

Ми́ра сего́ княже́ние и сла́ву вре́менну помышля́я, сего́ ра́ди благоче́стно в ми́ре пожи́л еси́, Влади́мире, ку́пно и с супру́жницею твое́ю, прему́дрою Агриппи́ною, ми́лостынею и моли́твами Бо́гу угоди́вше. Те́мже, и по сме́рти неразлу́чно во гро́бе лежа́ще, исцеле́ние неви́димо подава́ете, и ны́не Христу́ моли́теся сохрани́ти гра́д же и лю́ди, и́же ва́с сла́вящих.

И́кос:

Уясни́ язы́к мо́й, Спа́се, и умири́ се́рдце мое́, разшири́ уста́ моя́ и напо́лни Ду́ха и прему́дрости, да и́миже возглаго́лю и воспою́ си́це Твоя́ чудотво́рцы: ра́дуйся, Влади́мире блаже́нне с прехва́льною Агриппи́ною вку́пе. Ра́дуйтеся, земли́ Росси́йстей засту́пницы и князе́м правосла́вным помо́щницы. Ра́дуйтеся, оте́честву ва́шему храни́тели и гра́ду Рже́ву утвержде́ние. О пречестна́я дво́ице и благо́е сопряже́ние, Христу́ моли́теся сохрани́ти гра́д и лю́ди, и́же ва́с сла́вящих.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

В боле́зни к тебе́ прибега́ющих избавля́й, преблаже́нне Влади́мире ку́пно со Агриппи́ною, Христу́ вопию́щих: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Все́м приста́нище бу́дите, преблаже́ннии, и небу́рное оти́шие су́щим во гресе́х, да и мы́ с ва́ми Христу́ возопие́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Прибе́жище да ми́ бу́дите в де́нь гне́ва, Богоблаже́ннии, я́ко посреде́ хожду́ сете́й мно́гих: те́мже изба́вите мя́ от ни́х, да возмогу́ воспе́ти ва́с.

Дне́сь пресла́вная па́мять Влади́мира и Агриппи́ны, я́ко со́лнце, возсия́ в ми́ре, в ню́же соше́дшеся, вси́ воспое́м си́це: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Ка́пля Богото́чная, от Тебе́ ро́ждшаяся, ми́р освяти́, Богоро́дице Де́во; ка́пли мне́ ми́лости источи́, освяща́ющия ду́ши и помышле́ния земны́х.

И́н.

Ирмо́с: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, злочести́ваго веле́ния небре́гше, о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Во все́х страна́х про́йде веща́ние, я́ко гра́ду Рже́ву яви́шася чудотво́рцы пресла́внии, да́рующе мно́жество исцеле́ний все́м, приходя́щим к ни́м и ве́рою пою́щим и́х.

Се́ ны́не стеко́шася от все́х градо́в и стра́н вси́ святи́телие, и свяще́нницы, и мона́си, и прости́и, бога́тии и убо́зии, вси́ ра́дующеся вку́пе, хвалу́ возда́ти ва́м, Богоблаже́ннии.

Чудесы́ у́бо твои́ми, я́ко цве́т, процве́л еси́, пресла́вне Влади́мире, я́коже рече́ проро́к: пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т. Сего́ ра́ди вси́ тя́ ны́не сла́вим, блаже́нне.

Богоро́дичен: Тебе́, Всесвята́я Чи́стая, раби́ Твои́, всегда́ во дни́ и в нощи́ мо́лим сокруше́нною мы́слию, прося́ще избавле́ние пода́ти грехо́в на́ших Твои́ми моли́твами.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Очи́сти и прости́ согреше́ния на́ша, Безгре́шне, моли́твами Твои́х уго́дник Влади́мира и Агриппи́ны, да пое́м Тя́, Христе́, во ве́ки.

И́же от се́рдца руко́ю недосто́йною приноси́мое ва́м хвале́ние, блаже́ннии, приими́те и мольбу́ сотвори́те о на́с ко Христу́ Бо́гу.

Тро́ичен: Певце́м, Тебе́ пою́щим, Тро́ице Пресвята́я, согреше́ния оста́ви, я́ко Пребла́га, моли́тв ра́ди Влади́мира и Агриппи́ны, да Тя́ пое́м во ве́ки.

Богоро́дичен: Божества́ сосу́д бы́вши, Чи́стая, просвети́ мя́ в повеле́нии Све́та ходи́ти, Пречи́стая, от чре́ва Твоего́ возсия́вшаго и просвети́вшаго ве́рных сердца́.

И́н.

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

А́нгельстии чи́нове хва́лят ва́с, пресла́внии, и челове́честии ро́ди пою́т непреста́нно, творя́ще ве́рно па́мять ва́шу.

Досто́йными похвала́ми воспе́ти пресла́вныя чудотво́рцы у́м и смы́сл да́руй ми́, Христе́ Бо́же, я́ко да пою́, ра́дуяся, па́мять и́х.

Побе́да имени́та вои́стинну ве́рным лю́дем, в беда́х кре́пцыи помо́щницы яви́шася, Влади́мир ку́пно со Агриппи́ною.

Богоро́дичен: Уврачу́й, Пречи́стая, стра́сти се́рдца моего́, ро́ждшая все́х Царя́ Бо́га, и пра́ведных ча́сти яви́ мя́ прича́стника, Богоро́дице Де́во, Христа́, Сы́на Твоего́, умоли́вши.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

От ю́ности ва́шея чи́стую со́весть иму́ще к Бо́гу, сего́ ра́ди, благоче́стно пожи́вше, к Вы́шним преидо́сте. Моли́те Христа́ о на́с, да ва́с любо́вию почита́ем.

Я́ко предстоя́ще Святе́й Тро́ице с преподо́бными и пра́ведными, моли́теся, блаже́ннии, изба́вити на́с вся́каго преще́ния и гне́ва, да ва́с непреста́нно велича́ем.

Лю́дие твои́ мо́лят тя́, Богоблаже́нне Влади́мире, ку́пно моли́ Христа́ с прему́дрою Агриппи́ною, с не́юже в ми́ре богоуго́дно пожи́л еси́, изба́вити на́с от вся́ких зо́л.

Богоро́дичен: О, чудесе́ вели́каго! Ка́ко вмести́ся во утро́бу Твою́ Христо́с Бо́г, ника́коже вмести́мый? Его́же за хва́лящия Тя́ умоли́, Де́во, от бе́д изба́вити на́с и от беззако́нных челове́к всегда́.

И́н.

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, во́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с Небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́, я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Красе́н душе́ю и те́лом и благоче́стием сия́я, сла́вне Влади́мире, Боже́ственнаго испо́лнен ра́зума и прему́дрости, орга́н Свята́го Ду́ха бы́л еси́, по сме́рти у́бо к безсме́ртней жи́зни и неконча́емому блаже́нству преше́л еси́, ра́дуяся.

Я́ко у́тро, я́ко де́нь све́тлый, ва́ш пра́здник яви́ся, сла́внии, а́ки струя́ происхо́дит от ра́ки ва́шея исцеле́ний вся́ких и ве́рных сердца́ напоя́ет, любо́вию ва́с почита́ющих.

Вели́к щи́т и вели́ка кре́пость земли́ Росси́йстей обре́лся еси́, блаже́нне Влади́мире вку́пе со Агриппи́ною, наро́ду правосла́вному похвале́ние и сла́ва во все́х язы́цех, и ны́не мо́лим вы́ сохрани́ти оте́чество ва́ше от ва́рварскаго нахожде́ния.

Богоро́дичен: Я́же Све́т ро́ждшая Боже́ственный, омраче́ннаго мя́ все́ми прило́ги лука́ваго, и во уны́нии живу́щаго, и прогневля́ющаго Бо́га, Всенепоро́чная, просвети́ и наста́ви к до́брым дело́м, я́ко вина́ все́х благи́х.

Свети́лен.

И́же благоче́стно пра́зднующим па́мять ва́шу, Богоблаже́ннии Влади́мире и Агриппи́но, вку́пе ми́рно пожи́вше и благоче́стно, моли́те Христа́ грехо́в оставле́ние дарова́ти рабо́м ва́шим.

Богоро́дичен: Пресвята́я Богоро́дице, упова́ние на́ше и похвало́, Тя́ еди́ну ве́дуще, ве́рою покланя́ющеся, мо́лим: ра́дуйся, Неискусобра́чная Свята́я Мари́е, покро́ве и огражде́ние на́ше и Помо́щнице су́щим в беда́х. Моли́ Христа́, Сы́на Твоего́, за рабы́ Твоя́, на Тя́ бо наде́емся.

Иулиа́н Тарсийский

Свя­той му­че­ник Иули­ан Тар­сий­ский ро­дил­ся в ма­ло­азий­ской про­вин­ции Ки­ли­кия. Он был сы­ном се­на­то­ра-языч­ни­ка, мать его ис­по­ве­до­ва­ла хри­сти­ан­ство. По­сле смер­ти му­жа мать свя­то­го Иули­а­на пе­ре­се­ли­лась в го­род Та­рс, где кре­сти­ла сы­на и вос­пи­та­ла в хри­сти­ан­ском бла­го­че­стии. Ко­гда свя­то­му ис­пол­ни­лось 18 лет, им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан (284–305) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан. В чис­ле дру­гих был схва­чен и свя­той Иули­ан. Его при­ве­ли к пра­ви­те­лю Мар­ки­а­ну на суд, где дол­го уго­ва­ри­ва­ли от­речь­ся от Хри­ста. Ни ис­тя­за­ния, ни угро­зы, ни обе­ща­ния да­ров и по­че­стей не мог­ли скло­нить бла­го­че­сти­во­го юно­шу к при­не­се­нию язы­че­ских жертв и от­ре­че­нию от Хри­ста. Свя­той ис­по­вед­ник оста­вал­ся непо­ко­ле­би­мым в твер­дой ве­ре. Це­лый год му­че­ни­ка во­ди­ли по го­ро­дам Ки­ли­кий­ской об­ла­сти, в каж­дом из них под­вер­гая до­про­сам и же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, по­сле че­го бро­си­ли в тем­ни­цу. Мать свя­то­го Иули­а­на сле­до­ва­ла за сы­ном и мо­ли­лась, чтобы Гос­подь еще бо­лее укре­пил его в ве­ре и по­дви­ге. В го­ро­де Эгее под пред­ло­гом убе­дить сы­на при­не­сти жерт­ву идо­лам она про­си­ла пра­ви­те­ля раз­ре­шить ей по­се­щать тем­ни­цу. Три дня она про­ве­ла в тем­ни­це со свя­тым Иули­а­ном, умо­ляя его быть твер­дым до кон­ца.

Свя­той Иули­ан вновь пред­стал пе­ред пра­ви­те­лем. Ду­мая, что мать убе­ди­ла сы­на по­ви­но­вать­ся им­пе­ра­тор­ско­му ука­зу, пра­ви­тель стал хва­лить ее бла­го­ра­зу­мие. Неожи­дан­но свя­тая сме­ло ис­по­ве­да­ла се­бя хри­сти­ан­кой. Свя­той му­че­ник Иули­ан все так же бес­страш­но и му­же­ствен­но об­ли­чал язы­че­ское мно­го­бо­жие. То­гда пра­ви­тель при­ка­зал от­ру­бить ма­те­ри свя­то­го Иули­а­на ступ­ни ног за то, что она со­про­вож­да­ла сы­на из Тар­са. Свя­тая му­че­ни­ца скон­ча­лась от на­не­сен­ных ран. Му­че­ни­ка Иули­а­на за­ши­ли в ме­шок, на­пол­нен­ный пес­ком и ядо­ви­ты­ми га­да­ми, и бро­си­ли в мо­ре. Те­ло стра­даль­ца бы­ло вы­не­се­но вол­на­ми на бе­рег око­ло Алек­сан­дрии и с че­стью по­гре­бе­но од­ной бла­го­че­сти­вой алек­сан­дрий­ской хри­сти­ан­кой. Му­че­ни­че­ская кон­чи­на его по­сле­до­ва­ла око­ло 305 го­да. Впо­след­ствии мо­щи свя­то­го му­че­ни­ка пе­ре­нес­ли в го­род Ан­тио­хию. Свя­ти­тель Иоанн Зла­то­уст по­чтил па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Иули­а­на по­хваль­ным сло­вом.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Иули­а­на Тар­ся­ни­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Агриппи́на Ржевская

Бла­го­вер­ные князь Вла­ди­мир и кня­ги­ня Агрип­пи­на Ржев­ские

Свя­тые бла­го­вер­ные князь Вла­ди­мир и кня­ги­ня Агрип­пи­на Ржев­ские из­древ­ле по­чи­та­лись в го­ро­де Рже­ве. Они бы­ли по­гре­бе­ны в ржев­ском со­бор­ном хра­ме. Над их мо­ги­ла­ми, рас­по­ло­жен­ны­ми ря­дом, до 1745 го­да со­хра­ня­лась гроб­ни­ца. Го­род Ржев в древ­но­сти на­зы­вал­ся Рже­вою Вла­ди­ми­ро­вою по име­ни сво­е­го пер­во­го кня­зя, свя­то­го Вла­ди­ми­ра. По пре­да­нию, ко­ло­дец око­ло го­род­ско­го со­бо­ра вы­ко­пан бла­го­вер­ным кня­зем.
Свя­той Вла­ди­мир был сы­ном Мсти­сла­ва Храб­ро­го, бра­том Мсти­сла­ва Мсти­сла­ви­ча Уда­ло­го. По дру­гим ис­точ­ни­кам, он был сы­ном Все­во­ло­да Боль­шое Гнез­до. Свя­тая Агрип­пи­на бы­ла же­ной бла­го­вер­но­го кня­зя Вла­ди­ми­ра.
Бу­дучи кня­зем псков­ским, Вла­ди­мир участ­во­вал в 1216 го­ду на сто­роне бра­та Мсти­сла­ва в ря­де сра­же­ний (в част­но­сти, хо­дил по­хо­дом к Рже­ве), а так­же в меж­до­усоб­ной бит­ве на Ли­пи­це. В 1217 го­ду, по­сле ухо­да Мсти­сла­ва Мсти­сла­ви­ча из Нов­го­ро­да на юг, в Га­лич, про­изо­шел, ви­ди­мо, раз­дел То­ро­пец­кой вот­чи­ны Мсти­сла­ви­чей, в хо­де ко­то­ро­го Вла­ди­мир по­лу­чил ее во­сточ­ную часть с Рже­вой. В 1226 го­ду князь Вла­ди­мир Мсти­сла­вич еще раз за­щи­щал об­ла­сти То­ро­пец­кую и Смо­лен­скую, а зна­чит и Ржев, на этот раз от ли­тов­цев, в бит­ве под Усвя­том. Это по­след­нее упо­ми­на­ние о нем в ле­то­пис­ных ис­точ­ни­ках.
В XVI ве­ке Рже­ва (Ржев) на­чи­на­ет име­но­вать­ся Рже­вой Во­ло­ди­ме­ро­вой в от­ли­чие от рас­по­ло­жен­ной се­ве­ро-за­пад­нее Рже­вы Пу­стой. Воз­мож­но, к это­му вре­ме­ни от­но­сит­ся на­ча­ло мест­но­го по­чи­та­ния свя­тых кня­зя Вла­ди­ми­ра и кня­ги­ни Агрип­пи­ны Ржев­ских.
Су­ще­ству­ют лишь неко­то­рые ле­то­пис­ные из­ве­стия о кня­зе Вла­ди­ми­ре Мсти­сла­ви­че Ржев­ском. В 1180 го­ду, уми­рая, отец кня­зя Вла­ди­ми­ра Мсти­слав Храб­рый по­ру­чил мо­ло­до­го кня­жи­ча во­е­во­де сво­е­му Бо­ри­су За­ха­ры­чу. А уже в 1208 го­ду Вла­ди­мир кня­жил во Пско­ве, ко­ман­дуя пско­ви­ча­ми и нов­го­род­ца­ми в сра­же­ни­ях с ли­тов­ца­ми, по по­ру­че­нию стар­ше­го бра­та Мсти­сла­ва Уда­ло­го за­щи­щал Ве­ли­кие Лу­ки. С это­го вре­ме­ни и Ве­ли­кие Лу­ки чис­ли­ли его сво­им кня­зем.
Од­на­ко в 1213 го­ду Вла­ди­мир был из­гнан из Пско­ва. В это вре­мя он на­чал управ­лять неболь­шой об­ла­стью в Лат­вии. Здесь в его честь был на­зван го­род Вал­ми­ера. Под его вли­я­ни­ем был за­клю­чен мир меж­ду Ли­вон­ским епи­ско­пом и По­лоц­ким кня­зем. С 1214 го­да он вновь кня­жил в Пско­ве. Бра­тья Мсти­сла­ви­чи на­ря­ду с во­ин­ским ис­кус­ством и храб­ро­стью про­яв­ля­ли и ми­ло­сер­дие к по­беж­ден­ным.
Древ­нее по­чи­та­ние Ржев­ских свя­тых, несо­мнен­но, под­твер­жда­ет­ся и тем, что сам го­род в честь кня­зя на­зы­вал­ся Ржев Во­ло­ди­ми­ров, а так­же древним пре­да­ни­ем о том, что и по успе­нии свя­той князь Вла­ди­мир, яв­ля­ясь на бе­лом коне, про­дол­жал за­щи­щать го­род от ино­зем­ных войск. Свя­тые князь Вла­ди­мир и кня­ги­ня Агрип­пи­на, со­глас­но тра­ди­ции, на ико­нах изо­бра­жа­ют­ся в па­ре, пред­сто­я­щи­ми в мо­ле­нии об­лач­но­му Спа­су. Князь Вла­ди­мир с от­кры­той го­ло­вою, вью­щи­е­ся во­ло­сы спус­ка­ют­ся на пле­чи, бо­ро­да недлин­ная, по­верх ниж­не­го пла­тья в крас­ной фе­ря­зи, под­би­той ме­хом; на кня­гине Агрип­пине на­дет крас­но­го же цве­та плащ, го­ло­ва по­кры­та бе­лым плат­ком, обер­ну­тым во­круг шеи; ниж­няя часть у них одеж­да зе­ле­но­го цве­та и как та, так и дру­гая раз­де­ла­ны зо­ло­том; вни­зу пред­став­ле­ны цве­ты и де­ре­вья.