Канон преподобному Симеону Столпнику

Припев: Преподо́бне о́тче Симео́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 сентября (01 сентября ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, вси́ лю́дие, в мо́ри Чермне́м фарао́на погрузи́вшему, побе́дную пе́снь пою́ще, я́ко просла́вися.

Да́ждь мне́, орга́ном язы́ка гнилы́м, о богоно́се Симео́не, пе́снь тебе́ плету́щему, мольба́ми твои́ми зна́ния све́т богонауче́н.

Позна́ша му́дрость, о́тче, твою́ пе́рсяне, ефио́пляне, инди́ане, и ски́фяне, и ара́вов мно́жество и просла́виша Христа́, тобо́ю прославля́емаго.

Благода́ти испо́лнився духо́вныя, от пасту́шеских бо ста́нищ, я́ко Иа́ков, Дави́д и Моисе́й, началово́ждь слове́сных яви́лся еси́ па́ств, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, ра́дуйся, Честна́я, невмести́маго Бо́га во утро́бе Твое́й вмести́вшая, изба́витися лю́тых испроси́ пою́щим Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Стра́х Тво́й, Го́споди, всади́ в сердца́ ра́б Твои́х и бу́ди на́м утвержде́ние, Тя́ во и́стине призыва́ющим.

Ско́ро избе́г зи́мныя беды́ духо́в, ко спаси́тельней устреми́лся еси́ оби́тели, Симео́не, из нея́же и нестаре́емую жи́знь прия́л еси́.

Приклони́л еси́, ра́дуяся, покорли́вый слу́х тво́й, всеблаже́нне, Влады́це блажа́щу и блаже́нную обре́л еси́ жи́знь.

Сло́ва прие́м се́мена се́рдца твоего́ бразда́ми и сле́з напое́нии, Христу́ умно́жен кла́с доброде́телей пожа́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Богоневе́сто, Спа́са и Го́спода, избавля́ющаго ны́ от лю́тых, Тя́ во и́стине призыва́ющия.

Седа́лен, гла́с 8:

Земна́я вся́ оста́вив и в ми́ре сы́й теле́сне, ду́хом бы́л еси́ Небе́сный А́нгел, находя́щия бо стра́сти умертви́в пло́тию, Тро́ицы яви́лся еси́ уго́дник, блаже́нне. Те́мже неду́гующих исцеля́еши стра́сти и сло́вом ду́хи отгоня́еши благода́тию, Симео́не преблаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний проще́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющияся при́сно к злы́м безпу́тием и Преблага́го прогне́вающия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих держа́ву Твою́, Го́споди.

Не на песце́, преблаже́нне, но на глубоча́йших труде́х твои́х положи́в основа́ние воздержа́ния, доброде́телей созда́л еси́ сто́лп непоколеби́м.

Всели́в те́ло твое́ в жили́ще же́стоко, стра́хом пригвозди́л еси́ ду́ха и жили́ще насле́дия боже́ственнаго обре́л еси́, преподо́бне.

Укроти́л еси́ теле́сныя сокрове́нныя стра́сти, пребога́те, в гнои́ лежа́ черве́й, о́тче, благово́ние обре́л еси́.

По стра́сти во́льней Жизнотвори́вому Мертвецу́ подо́бяся, я́коже гро́бу, ро́ву те́мному са́м себе́ жи́ва пре́дал еси́.

Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пречи́стая Мари́е, моли́ всегда́ рабо́м Твои́м дарова́ти согреше́ний проще́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Но́ваго Дании́ла, Симео́не, Христо́с тя́ показа́, из ро́ва бо зве́рска тя́ явле́нием неврежде́на возврати́.

Ве́сь са́м себе́ Го́споду возложи́в, слоте́, и мра́зу, и зно́ю проти́вным озлобле́нием обнажи́лся еси́.

Но́вый Моисе́й и Илия́ показа́лся еси́, еди́нощи чре́з всю́ четыредеся́тницу пи́щу прие́мля во все́й жи́зни твое́й, преподо́бне.

Я́ко златоза́рным, Симео́не, мони́стом, преподо́бне, у́жем облага́емь, небоше́ственник показа́лся еси́ Боже́ственными кри́лы.

Богоро́дичен: Моли́ при́сно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Неискусобра́чная Мари́е Чи́стая, низпосла́ти на́м, ве́рным, ве́лию ми́лость.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Зна́мений и чуде́с тя́ Христо́с самоде́теля показа́, Боже́ственнаго, блаже́нне, де́йства прия́тно жили́ще.

Возне́сл еси́ те́ло твое́, Симео́не, я́ко на кре́ст, на сто́лп. Те́м спросла́вился еси́ на Дре́во тебе́ ра́ди возне́сшемуся Христу́.

Вы́шнее ше́ствие обре́т, Симео́не чу́дне, к высоте́ Небе́сней пою́щия тя́ ве́рно возведи́.

Богоро́дичен: Го́ру, Ю́же прови́де Дании́л, из Нея́же несеко́мый Ка́мень ве́ры отсече́ся, Христо́с, Тя́ познава́ем.

Конда́к, гла́с 2:

Вы́шних ища́й, вы́шним совокупля́яйся и колесни́цу о́гненную сто́лп соде́лавый, те́м собесе́дник А́нгелом бы́л еси́, преподо́бне, с ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Симео́ново непоро́чное житие́ ки́й язы́к челове́чь довле́ет когда́ к похвале́ испове́дати? Оба́че воспою́, Бо́жиею му́дростию, до́бляго сего́ исполи́на страда́ние же и по́двиги, я́же на земли́, я́ко свети́льника я́вльшася все́м челове́ком, мно́гим терпе́нием в ли́це а́нгельстем возсия́вша, с ни́ми бо поя́ непреста́нно Христу́, воздержа́нием чистоту́ стяжа́, моля́ся непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не о́бразу злато́му не поклони́шася, но, посреде́ пе́щи о́гненныя ороша́еми, пе́снь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.

Разреши́л еси́ у́бо сухоту́ недоуме́ющимся, и врата́ те́м дожде́вныя отве́рзл еси́, и зе́млю коле́блющуюся моли́твами уста́вил еси́, и лю́ди зва́ти научи́л еси́: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Я́ко велича́йший свети́льник церко́вный и многосве́тлое, Симео́не, со́лнце, всю́ду лучи́ испуща́я, просвети́л еси́ и лю́ди зва́ти научи́л еси́: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Во́ды отвсю́ду стеко́шася, уго́дниче Христо́в, челове́ков пучи́на во огра́де твоего́ собра́ся воздержа́ния, от тебе́ вопи́ти наказу́еми: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Дре́вле у́бо ста́рца объя́тии, скрижа́льми же твоего́ се́рдца, преподо́бне, неви́димою си́лою Христо́с упоко́ися, Симео́не. Те́мже взыва́л еси́: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Подоба́ше безсе́менно Вопло́щшемуся из Тебе́ проити́, Де́во Чи́стая, Ты́ бо яви́лася еси́ чистото́ю все́х пребо́льши, Ему́же, вопию́ще, пе́сньми зове́м: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

От вся́каго отлучи́вся пристра́стия и ма́терню не́мощь уще́дрив, я́ко живе́й яви́лся еси́ по сме́рти: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́, вопия́, во ве́ки.

Ю́ношу стя́гнул еси́ разсла́блена и о́др Фи́ларху повелева́еши на ра́му нести́, свяще́ннейше, вопия́: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Уясни́вый И́ова стра́стию, согни́вшия пло́ти твоея́ гни́лость в би́сер претвори́ многоце́нен, тя́, Христо́в уго́дниче Симео́не, Сла́вяй во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: От А́нгела ра́дость прие́мшую, и ро́ждшую Го́спода сла́вы, и све́т ми́ру возсия́вшую, вси́ Тя́ пое́м, Де́во Богоро́дице, во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ Рождество́ Присноде́вы в на́ше, ве́рных, спасе́ние пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Воцари́вшася над страстьми́ терпе́нием, Христо́с тя́ прия́т, Симео́не богоно́се, Своему́ о́бщника Ца́рству: те́м тя́ пе́сньми почита́ем.

Целе́бней благода́ти сподо́бився от некра́домых Ду́ха сокро́вищ, богоно́се Симео́не, исцеле́ния подае́ши торжеству́ющим па́мять твою́.

Возше́д, преподо́бне, небе́снаго тече́ния на доброде́тельный возду́х, страда́ньми препоя́сан, возлете́в к ски́ниям небе́сным, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Купина́, горя́щая огне́м и неопаля́ема, яви́лася еси́, о Влады́чице, заче́нши безсе́менно Бо́га и Спа́са ми́ра, Его́же непреста́нно велича́ем.

Свети́лен.

Я́коже свети́ло, преподо́бне, светоно́сное твое́ житие́ облиста́вшее просвети́ подсо́лнечную всю́ чуде́с луча́ми. Столпо́м бо, о́тче, возше́л еси́, я́ко ле́ствицею, к Бо́гу, иде́же все́х жела́ний, Симео́не, коне́чное и́стинно восприя́тие е́сть, о на́с моля́ся, честву́ющих Тя́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Соде́телю и Прави́телю всея́ тва́ри сы́й, времена́ и ле́та положи́в в Твое́й вла́сти, ле́тний кру́г, благослове́ньми, Ще́дре, бла́гости венча́й, в ми́ре сохраня́я Твоя́ лю́ди невре́дны и це́лы, мо́лимся, моли́твами Ро́ждшия Тя́ и Боже́ственных А́нгел.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви всѝ лю́дїе, въ мо́ри чермнѣ́мъ фараѡ́на погрꙋзи́вшемꙋ, побѣ́днꙋю пѣ́снь пою́ще, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Да́ждь мнѣ̀ ѻ҆рга́номъ ꙗ҆зы́ка гнилы́мъ, ѽ бг҃оно́се сѷмеѡ́не, пѣ́снь тебѣ̀ плетꙋ́щемꙋ, мольба́ми твои́ми, зна́нїѧ свѣ́тъ бг҃онаꙋче́нъ.

Позна́ша мꙋ́дрость, ѻ҆́тче, твою̀, пе́рсѧне, є҆ѳїѡ́плѧне, і҆нді́ане, и҆ скѵ́ѳѧне, и҆ а҆ра́вѡвъ мно́жество, и҆ просла́виша хрⷭ҇та̀, тобо́ю прославлѧ́емаго.

Благода́ти и҆спо́лнивсѧ дꙋхо́вныѧ, ѿ пастꙋ́шескихъ бо ста́нищъ, ꙗ҆́кѡ і҆а́кѡвъ, дв҃дъ и҆ мѡѷсе́й, началово́ждь слове́сныхъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ па́ствъ, блаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ бцⷣе, ра́дꙋйсѧ, честна́ѧ, невмѣсти́маго бг҃а во ᲂу҆тро́бѣ твое́й вмѣсти́вшаѧ, и҆зба́витисѧ лю́тыхъ и҆спросѝ пою́щымъ тѧ̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Стра́хъ тво́й, гдⷭ҇и, всадѝ въ сердца̀, ра̑бъ твои́хъ, и҆ бꙋ́ди на́мъ ᲂу҆твержде́нїе, тѧ̀ во и҆́стинѣ призыва́ющимъ.

Ско́рѡ и҆збѣ́гъ зи́мныѧ бѣды̀ дꙋхѡ́въ, ко спаси́тельнѣй ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ ѻ҆би́тели, сѷмеѡ́не, и҆зъ неѧ́же и҆ нестарѣ́емꙋю жи́знь прїѧ́лъ є҆сѝ.

Приклони́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, покорли́вый слꙋ́хъ тво́й, всебл҃же́нне, влⷣцѣ блажа́щꙋ, и҆ бл҃же́ннꙋю ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ жи́знь.

Сло́ва прїе́мъ сѣ́мена, се́рдца твоегѡ̀ бразда́ми, и҆ сле́зъ напоє́нїи, хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆мно́женъ кла́съ добродѣ́телей пожа́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Неизрече́ннѡ зачала̀ є҆сѝ, бг҃оневѣ́сто, сп҃са и҆ гдⷭ҇а, и҆збавлѧ́ющаго ны̀ ѿ лю́тыхъ, тѧ̀ во и҆́стинѣ призыва́ющыѧ..

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Земна̑ѧ всѧ̑ ѡ҆ста́вивъ, и҆ въ мі́рѣ сы́й тѣле́снѣ, дх҃омъ бы́лъ є҆сѝ небе́сный а҆́гг҃лъ, находѧ́щыѧ бо стра̑сти ᲂу҆мертви́въ пло́тїю, трⷪ҇цы ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆го́дникъ блаже́нне. тѣ́мже недꙋ́гꙋющихъ и҆сцѣлѧ́еши стра̑сти, и҆ сло́вомъ дꙋ́хи ѿгонѧ́еши бл҃года́тїю, сѷмеѡ́не пребл҃же́нне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй проще́нїе дарова́ти чествꙋ́ющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Наста́ви ны̀ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆клонѧ́ющыѧсѧ при́снѡ къ ѕлы̑мъ безпꙋ́тїємъ, и҆ пребл҃га́го прогнѣ́вающыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ, бл҃гослове́ннаѧ марі́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе ѡ҆бита́лище.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ тво́й, и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ держа́вꙋ твою̀, гдⷭ҇и.

Не на песцѣ̀, преблаже́нне, но на глꙋбоча́йшихъ трꙋдѣ́хъ твои́хъ положи́въ ѡ҆снова́нїе воздержа́нїѧ, добродѣ́телей созда́лъ є҆сѝ сто́лпъ непоколеби́мъ.

Всели́въ тѣ́ло твоѐ въ жили́ще же́стоко, стра́хомъ пригвозди́лъ є҆сѝ дꙋ́ха, и҆ жили́ще наслѣ́дїѧ бжⷭ҇твеннагѡ ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ, прпⷣбне.

Оу҆кроти́лъ є҆сѝ тѣлє́сныѧ сокровє́нныѧ стра̑сти, пребога́те, въ гноѝ лежѧ̀ черве́й, ѻ҆́тче, благово́нїе ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ.

По стра́сти во́льнѣй, жизнотвори́вомꙋ мертвецꙋ̀ подо́бѧсѧ, ꙗ҆́коже гро́бꙋ, ро́вꙋ те́мномꙋ са́мъ себѐ жи́ва пре́далъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃а, є҆го́же родила̀ є҆сѝ пречⷭ҇таѧ марі́е, молѝ всегда̀ рабѡ́мъ твои̑мъ дарова́ти согрѣше́нїй проще́нїе.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣтѝ на́съ повелѣ̑нїи твои́ми гдⷭ҇и, и҆ мы́шцею твое́ю высо́кою, тво́й ми́ръ пода́ждь на́мъ, чл҃вѣколю́бче.

Но́ваго, данїи́ла сѷмеѡ́не, хрⷭ҇то́съ тѧ̀ показа̀, и҆зъ ро́ва бо ѕвѣ́рска тѧ̀ ꙗ҆вле́нїемъ неврежде́на возвратѝ.

Ве́сь са́мъ себѐ гдⷭ҇ꙋ возложи́въ, слотѣ̀, и҆ мра́зꙋ, и҆ зно́ю, проти́внымъ ѡ҆ѕлобле́нїемъ, ѡ҆бнажи́лсѧ є҆сѝ.

Но́вый мѡѷсе́й и҆ и҆лїа̀ показа́лсѧ є҆сѝ, є҆ди́нощи чре́зъ всю̀ четыредесѧ́тницꙋ пи́щꙋ прїе́млѧ, во все́й жи́зни твое́й, прпⷣбне.

Ꙗ҆́кѡ златоза́рнымъ, сѷмеѡ́не, мони́стомъ, преподо́бне, ᲂу҆́жемъ ѡ҆блага́емь, небоше́ственникъ показа́лсѧ є҆сѝ бжⷭ҇твенными кри́лы.

Бг҃оро́диченъ: Молѝ при́снѡ сн҃а твоего̀ и҆ бг҃а на́шего, неискꙋсобра́чнаѧ марі́е чⷭ҇таѧ, низпосла́ти на́мъ вѣ̑рнымъ ве́лїю млⷭ҇ть.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Зна́менїй и҆ чꙋде́съ тѧ̀ хрⷭ҇то́съ самодѣ́телѧ показа̀, бжⷭ҇твеннагѡ блаже́нне дѣ́йства, прїѧ́тнѡ жили́ще.

Возне́слъ є҆сѝ тѣ́ло твоѐ, сѷмеѡ́не, ꙗ҆́кѡ на кре́стъ на сто́лпъ. тѣ́мъ спросла́вилсѧ є҆сѝ, на дре́во тебє̀ ра́ди возне́сшемꙋсѧ хрⷭ҇тꙋ̀.

Вы́шнее ше́ствїе ѡ҆брѣ́тъ, сѷмеѡ́не чꙋ́дне, къ высотѣ̀ небе́снѣй пою́щыѧ тѧ̀ вѣ́рнѡ возведѝ.

Бг҃оро́диченъ: Го́рꙋ, ю҆́же прови́дѣ данїи́лъ, и҆зъ неѧ́же несѣко́мый ка́мень вѣ́ры ѿсѣче́сѧ хрⷭ҇то́съ, тѧ̀ познава́емъ.

Конда́къ, гла́съ в҃:

Вы́шнихъ и҆щѧ́й, вы̑шнимъ совокꙋплѧ́ѧйсѧ, и҆ колесни́цꙋ ѻ҆́гненнꙋю сто́лпъ содѣ́лавый: тѣ́мъ собесѣ́дникъ а҆́гг҃лѡмъ бы́лъ є҆сѝ, прпⷣбне, съ ни́ми хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ молѧ́сѧ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

Сѷмеѡ́ново непоро́чное житїѐ, кі́й ѧ҆зы́къ человѣ́чь довлѣ́етъ когда̀ къ похвалѣ̀ и҆сповѣ́дати; ѻ҆ба́че воспою̀, бж҃їею мꙋ́дростїю, до́блѧгѡ сегѡ̀ и҆споли́на страда́нїе же и҆ по́двиги, ꙗ҆̀же на землѝ, ꙗ҆́кѡ свѣти́льника ꙗ҆́вльшасѧ, всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ, мно́гимъ терпѣ́нїемъ, въ ли́цѣ а҆́гг҃льстѣмъ возсїѧ́вша. съ ни́ми бо поѧ̀ непреста́ннѡ хрⷭ҇тꙋ̀, воздержа́нїемъ чистотꙋ̀ стѧжа̀, молѧ́сѧ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы благочести́вїи въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ не поклони́шасѧ, но посредѣ̀ пе́щи ѻ҆́гненныѧ ѡ҆роша́еми, пѣ́снь воспѣва́хꙋ глаго́люще: превозноси́мый ѻ҆тцє́въ и҆ на́шъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Разрѣши́лъ є҆сѝ ᲂу҆́бѡ сꙋхотꙋ̀ недоꙋмѣ́ющымсѧ, и҆ врата̀ тѣ̑мъ дождє́вныѧ ѿве́рзлъ є҆сѝ, и҆ зе́млю коле́блющꙋюсѧ моли́твами ᲂу҆ста́вилъ є҆сѝ, и҆ лю́ди зва́ти наꙋчи́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Ꙗ҆́кѡ велича́йшїй свѣти́льникъ цр҃ко́вный, и҆ многосвѣ́тлое, сѷмеѡ́не, со́лнце, всю́дꙋ лꙋчы̀ и҆спꙋща́ѧ, просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆ лю́ди зва́ти наꙋчи́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Во́ды ѿвсю́дꙋ стеко́шасѧ, ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, чл҃вѣ́кѡвъ пꙋчи́на, во ѻ҆гра́дѣ твоегѡ̀ собра́сѧ воздержа́нїѧ ѿ тебє̀ вопи́ти наказꙋ́еми: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Дре́вле ᲂу҆́бѡ ста́рца ѡ҆б̾ѧ̑тїи, скрижа́льми же твоегѡ̀ се́рдца, прпⷣбне, неви́димою си́лою, хрⷭ҇то́съ ᲂу҆поко́исѧ, сѷмеѡ́не. тѣ́мже взыва́лъ є҆сѝ: благослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Подоба́ше безсѣ́меннѡ вопло́щшемꙋсѧ и҆зъ тебє̀ проитѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ: ты́ бо ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ чистото́ю всѣ́хъ пребо́льши. є҆мꙋ́же вопїю́ще пѣ́сньми зове́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: На горѣ̀ свѧтѣ́й просла́вльшасѧ, и҆ въ кꙋпинѣ̀ ѻ҆гне́мъ приснодв҃ы мѡѷсе́ови та́йнꙋ ꙗ҆́вльшаго, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ всѧ́кагѡ ѿлꙋчи́всѧ пристра́стїѧ, и҆ ма́терню не́мощь ᲂу҆ще́дривъ, ꙗ҆́кѡ живѣ́й ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ по сме́рти, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀, вопїѧ̀, во вѣ́ки.

Ю҆́ношꙋ стѧ́гнꙋлъ є҆сѝ разсла́блена, и҆ ѻ҆́дръ фѵ́лархꙋ повелѣва́еши на ра́мꙋ нестѝ свѧще́ннѣйше вопїѧ̀: гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Оу҆ѧсни́вый і҆́ѡва стра́стїю, согни́вшїѧ пло́ти твоеѧ̀ гни́лость, въ би́серъ претворѝ многоцѣ́ненъ, тѧ̀ хрⷭ҇то́въ ᲂу҆го́дниче, сѷмеѡ́не, сла́вѧй во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ а҆́гг҃ла ра́дость прїе́мшꙋю, и҆ ро́ждшꙋю гдⷭ҇а сла́вы, и҆ свѣ́тъ мі́рꙋ возсїѧ́вшꙋю, вси́ тѧ пое́мъ, дв҃о бцⷣе, во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Проѧвле́нное на горѣ̀ законополо́жникꙋ во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀, ржⷭ҇тво̀ приснодв҃ы, въ на́ше вѣ́рныхъ спасе́нїе, пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.

Воцари́вшасѧ надъ страстьмѝ терпѣ́нїемъ, хрⷭ҇то́съ тѧ̀ прїѧ́тъ, сѷмеѡ́не бг҃оно́се, своемꙋ̀ ѻ҆́бщника ца́рствꙋ: тѣ́мъ тѧ̀ пѣ́сньми почита́емъ.

Цѣле́бнѣй благода́ти сподо́бивсѧ, ѿ некра́домыхъ дх҃а сокро́вищъ, бг҃оно́се сѷмеѡ́не, и҆сцѣлє́нїѧ подае́ши торжествꙋ́ющымъ па́мѧть твою̀.

Возше́дъ, преподо́бне, небе́снагѡ тече́нїѧ на добродѣ́тельный воздꙋ́хъ, страда́ньми препоѧ́санъ, возлетѣ́въ къ ски́нїѧмъ нбⷭ҇нымъ, молѝ спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Бг҃оро́диченъ: Кꙋпина̀ горѧ́щаѧ ѻ҆гне́мъ, и҆ неѡпалѧ́ема ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, влⷣчце, заче́нши безсѣ́меннѡ бг҃а и҆ сп҃са мі́ра, є҆го́же непреста́ннѡ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Ꙗ҆́коже свѣти́ло, преподо́бне, свѣтоно́сное твоѐ житїѐ ѡ҆блиста́вшее просвѣтѝ подсо́лнечнꙋю всю̀ чꙋде́съ лꙋча́ми: столпо́мъ бо, ѻ҆́тче, возше́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ лѣ́ствицею къ бг҃ꙋ, и҆дѣ́же всѣ́хъ жела́нїй, сѷмеѡ́не, коне́чное и҆́стиннѡ воспрїѧ́тїе є҆́сть, ѡ҆ на́съ молѧ́сѧ, чествꙋ́ющихъ тѧ̀, бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Содѣ́телю и҆ прави́телю всеѧ̀ тва́ри сы́й, времена̀ и҆ лѣ̑та положи́въ въ твое́й вла́сти, лѣ́тнїй крꙋ́гъ, бл҃гослове́ньми, ще́дре, бл҃гости вѣнча́й, въ ми́рѣ сохранѧ́ѧ твоѧ̑ лю́ди неврє́дны, и҆ цѣ̑лы, мо́лимсѧ, мл҃твами ро́ждшїѧ тѧ̀, и҆ бжⷭ҇твенныхъ а҆́гг҃лъ.

Жития преподобного Симеона Столпника и матери его Марфы Каппадокийской

Свя­той Си­ме­он ро­дил­ся в пре­де­лах Ан­тио­хии Си­рий­ской в се­ре­дине IV ве­ка от бед­ных ро­ди­те­лей. В юно­сти он пас овец сво­е­го от­ца. Од­на­жды, при­дя в храм, он услы­шал пе­ние за­по­ве­дей Бла­женств (Мф.5:3-12), и в нем за­ро­ди­лась жаж­да пра­вед­ной жиз­ни. Си­ме­он на­чал усерд­но мо­лить­ся Бо­гу и про­сить ука­зать ему, как до­стичь под­лин­ной пра­вед­но­сти. Вско­ре ему при­сни­лось, что он ко­па­ет зем­лю как бы для фун­да­мен­та под зда­ние. Го­лос ему ска­зал: «Ко­пай глуб­же». Си­ме­он стал усерд­нее ко­пать. Счи­тая вы­ры­тую яму до­ста­точ­ной глу­би­ны, он оста­но­вил­ся, но тот же го­лос по­ве­лел ему ко­пать еще глуб­же. То же по­ве­ле­ние по­вто­ри­лось несколь­ко раз. То­гда Си­ме­он стал ко­пать без­оста­но­воч­но, по­ка та­ин­ствен­ный го­лос не оста­но­вил его сло­ва­ми: «До­воль­но! А те­перь, ес­ли хо­чешь стро­ить, строй, тру­дясь при­леж­но, по­то­му что без тру­да ни в чем не до­стиг­нешь успе­ха». Ре­шив стать мо­на­хом, свя­той Си­ме­он по­ки­нул ро­ди­тель­ский дом и при­нял ино­че­ство в со­сед­ней оби­те­ли. Здесь он про­вел неко­то­рое вре­мя в мо­на­ше­ских по­дви­гах мо­лит­вы, по­ста и по­слу­ша­ния, а за­тем для еще боль­ших по­дви­гов он уеди­нил­ся в си­рий­скую пу­сты­ню. Здесь свя­той Си­ме­он по­ло­жил на­ча­ло но­во­му ви­ду по­движ­ни­че­ства: «столп­ни­че­ства». По­стро­ив столп в несколь­ко мет­ров вы­со­ты, он по­се­лил­ся на нем и этим ли­шил се­бя воз­мож­но­сти при­лечь и от­дох­нуть. Стоя днем и но­чью, как све­ча в пря­мом по­ло­же­нии, он по­чти непре­рыв­но мо­лил­ся и раз­мыш­лял о Бо­ге. Кро­ме стро­жай­ше­го воз­дер­жа­ния в пи­ще, он доб­ро­воль­но пе­ре­но­сил мно­го ли­ше­ний: дождь, зной и сту­жу. Пи­тал­ся он раз­мо­чен­ной пше­ни­цей и во­дой, ко­то­рые при­но­си­ли ему доб­рые лю­ди.

Его необы­чай­ный по­двиг стал из­ве­стен во мно­гих стра­нах, и к нему на­ча­ло сте­кать­ся мно­же­ство по­се­ти­те­лей из Ара­вии, Пер­сии, Ар­ме­нии, Гру­зии, Ита­лии, Ис­па­нии и Бри­та­нии. Ви­дя его необык­но­вен­ную си­лу ду­ха и вни­мая его вдох­но­вен­ным на­став­ле­ни­ям, мно­гие языч­ни­ки убеж­да­лись в ис­тин­но­сти хри­сти­ан­ской ве­ры и при­ни­ма­ли кре­ще­ние.

Свя­той Си­ме­он спо­до­бил­ся да­ра ис­це­лять ду­шев­ные и те­лес­ные бо­лез­ни и пред­ви­дел бу­ду­щее. Им­пе­ра­тор Фе­о­до­сий II Млад­ший (408–450 гг.) очень ува­жал пре­по­доб­но­го Си­мео­на и ча­сто сле­до­вал его со­ве­там. Ко­гда им­пе­ра­тор скон­чал­ся, его вдо­ва ца­ри­ца Ев­до­кия бы­ла со­вра­ще­на в мо­но­фи­зит­скую ересь. Мо­но­фи­зи­ты не при­зна­ва­ли во Хри­сте две при­ро­ды – Бо­же­скую и че­ло­ве­че­скую, а лишь од­ну Бо­же­скую. Пре­по­доб­ный Си­ме­он вра­зу­мил ца­ри­цу, и она опять ста­ла пра­во­слав­ной хри­сти­ан­кой. Но­вый им­пе­ра­тор Мар­ки­ан (450–457 гг.) в одеж­де про­сто­лю­ди­на тай­но по­се­щал пре­по­доб­но­го и со­ве­то­вал­ся с ним. По со­ве­ту пре­по­доб­но­го Си­мео­на Мар­ки­ан со­звал в Хал­ки­доне IV Все­лен­ский Со­бор в 451 го­ду, ко­то­рый осу­дил мо­но­фи­зит­ское лже­уче­ние.

Свя­той Си­ме­он жил бо­лее ста лет и скон­чал­ся во вре­мя мо­лит­вы в 459 го­ду. Его мо­щи по­чи­ва­ли в Ан­тио­хии. Пра­во­слав­ная Цер­ковь в бо­го­слу­же­нии, по­свя­щен­ном свя­то­му Си­мео­ну, на­зы­ва­ет его «небес­ным че­ло­ве­ком, зем­ным Ан­ге­лом и све­тиль­ни­ком все­лен­ной».

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го и бо­го­нос­но­го от­ца на­ше­го Си­мео­на Столп­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.