Канон священномученику Антипе, епископу Пергамскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Заре́ю трисо́лнечныя благода́ти осия́емь, све́тлый тво́й се́й пра́здник соверша́ющия озари́, страстна́го избавля́я, му́чениче Анти́по, омраче́ния.

Сло́во Бо́жие тя́, всему́дре, свиде́теля и́стинна свои́х показа́ страсте́й, злоче́стие потребля́ющаго и де́монов вся́кое лука́вство побежда́ющаго.

Умертви́в плотска́я мудрова́ния мно́гими поще́нии, свяще́нства боже́ственнаго свяще́нною украси́лся еси́ оде́ждею и безкро́вно поже́рл еси́ тебе́ ра́ди ме́ртва Бы́вшаго.

Богоро́дичен: Све́та Твоего́ блиста́ньми озари́, Отрокови́це Всенепоро́чная, в нощи́ страсте́й и искуше́ний одержи́мое се́рдце мое́, Пра́вды Со́лнце все́м неизрече́нно возсия́вшая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Источи́л еси́ ре́ки уче́ния, ве́рных напоя́ющия, и му́тныя во́ды многобо́жия изсуши́л еси́.

Кре́постию, блаже́нне, Христо́вою, гоня́щих кре́пость ссе́кл еси́, и терпели́вно пострада́л еси́, и му́ченически венча́лся еси́.

Де́моном служа́щия чествова́ти Бо́га и́стиннаго уве́рил еси́, пло́ть ме́ртвенную, преподо́бне, бога́тством благоутро́бия поне́сшаго.

Богоро́дичен: Избавля́ющаго челове́ки плене́ния вра́жия, Чи́стая, Изба́вителя родила́ еси́, те́мже благоче́стно Тя́ сла́вим.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственными у́гльми боже́ственныя любве́ разжже́н, му́чениче Анти́по, безбо́жия пла́мень угаси́л еси́ и, в разжже́н вложе́н бы́в коно́б, к Невече́рнему Све́ту отше́л еси́. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ грехо́в оставле́ние дарова́ти на́м.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чься, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чься и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чную, еди́н Госпо́дь: Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́! Ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не поколеба́ столпа́ твоего́ се́рдца пребеззако́ннующих противле́ние, му́чениче страстоте́рпче; те́мже, распаля́емь ре́вностию ве́ры, яви́лся еси́ огня́ си́льнейши.

Дрема́нием нече́стия одержи́мыя возбужда́я, прехва́льне, уче́нии Свята́го Ду́ха, к ра́зуму воздви́гл еси́ и́стиннаго позна́ния.

Смири́л еси́ вы́сость де́монскую, к Бо́гу возвыше́ньми, Анти́по, прилежа́, и восхожде́ньми боже́ственными обожа́емь, и богови́ден познава́емь.

Богоро́дичен: По рождестве́, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́лася еси́, Де́во Ма́ти нетле́нная, Зижди́теля бо все́х родила́ еси́, из Тебе́ челове́ческое те́ло во́лею поне́сшаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Возше́л еси́ на го́ру доброде́телей, блаже́нне, и в ра́зум вше́л еси́ кра́йнейшаго мра́ка, и Бо́гу бесе́довал еси́.

Глаго́л твои́х плени́цами из глубины́ безбо́жия улови́л еси́, святи́телю, заблу́ждшия челове́ки и благода́тию спа́сл еси́.

Те́ло огню́ на сне́дь преда́л еси́, свы́ше, святи́телю, от Бо́га боже́ственную ро́су бога́тно прие́мля.

Богоро́дичен: Сы́й в зра́це Бо́жии Пребоже́ственный всели́ся во чре́во Твое́, зра́к мо́й понесы́й Госпо́дь, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Распе́н воздержа́нием удеса́, блаже́нне, в поще́нии подвиза́вся, му́ченическими венча́лся еси́ по́двиги, я́же подъя́л еси́ ума́, Анти́по, тве́рдостию.

Стоя́л еси́ пред суди́щем, пропове́дуя воплоще́ние тебе́ ра́ди Истощи́вшагося, и Пила́тову суди́щу Предста́вшаго, страстоте́рпче, и Кресто́м врага́ умори́вшаго.

Боля́щим врачевство́ е́сть це́рковь, в не́йже, блаже́нне му́чениче, терпели́вое твое́ лежи́т те́ло, боже́ственную зарю́ дарова́ний испуща́ет Ду́ха.

Богоро́дичен: Святы́й Иису́с, всели́выйся во утро́бу Твою́, И́же во святы́х, Де́во, почива́яй и прославля́яй ве́рою и́стинною Сего́, Отрокови́це, сла́вящия.

Конда́к, гла́с 4.

Апо́столов сопресто́льник и святи́телей украше́ние бы́л еси́, блаже́нне, му́ченически просла́вився, возсия́л еси́, я́коже со́лнце, все́х просвеща́я, Анти́по свяще́нне, разруши́л еси́ безбо́жия но́щь глубо́кую. Сего́ ра́ди тя́ почита́ем, я́ко боже́ственнаго су́ща священному́ченика и целе́б пода́теля.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ю́ныя три́ о́троки изобразу́я, Анти́по му́дре, я́коже посреди́ пе́щи, ста́л еси́ лю́то разжже́ннаго ме́днаго сосу́да, взыва́я: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Да Све́та непристу́пнаго яви́шися прича́стник, тму́ лука́вых духо́в, Бо́гом просвеще́н, мимоте́кл еси́, — благослове́н еси́, Бо́же мо́й, — зовы́й, — Го́споди.

Стра́сти разли́чны рукоде́йством, Анти́по, ду́ха утоля́еши челове́ков, му́чениче, Христо́вым подо́бяся страсте́м, — благослове́н еси́, Бо́же мо́й, — зовы́й, — Го́споди.

Богоро́дичен: От крове́й, Отрокови́це, деви́ческих Твои́х вои́стинну вопло́щся Сло́во, Отцу́ Собезнача́льное, на́ше сокруше́ние исправля́я. Благослове́на Ты́ в жена́х еси́, Пренепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ны́не не в зерца́лех зри́ши, ни в гада́ниих до́брых после́днее, лице́м же па́че к лицу́, преше́дшим се́нем, вопия́ ра́достно тя́ Просла́вльшему: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тя́, Началопа́стыря Христа́ боже́ственное овча́ до́бре упа́сшаго Того́ ста́да, прему́дре, я́ко а́гнца, беззако́ннии всесожига́ют огне́м, Анти́по, пою́ща: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На ка́мени Боже́ственных за́поведей се́рдца твоего́ утверди́л еси́ стопы́, лю́тых му́к ве́тры, ласка́тельными же бу́рями не поколеба́лся еси́, песнопоя́, Анти́по прему́дре: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Я́ко Ма́ти все́х Творца́, я́ко Боже́ственный хра́м Вседержи́теля, я́ко земля́ неора́нная, неде́ланный кла́с прозя́бшая, Де́во Ма́ти, ве́рны вопию́щия сохрани́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Иера́ршески, святи́телю, свяще́нное сконча́л еси́ тече́ние, свяще́ннейшую жи́знь твою́ свяще́ннейше соверши́в, ра́дуяся, поте́кл еси́, к тебе́ Люби́мому, Анти́по му́чениче свяще́ннейше.

Я́ко доброде́тельными ви́ды удобре́н бы́в, сла́вою муче́ния, всеблаже́нне, освяти́ся и преше́л еси́ к кра́сному Го́споду, прича́стием обожа́емь, богоприя́тне.

Ты́ Госпо́днею любо́вию разжже́гся, му́чениче Анти́по, в разжже́н усе́рдно вше́л еси́ сосу́д, всесожига́емь, и Бо́гу прия́тна, о́тче, же́ртва прине́слся еси́.

Свяще́нных твои́х моще́й свяще́нная, блаже́нне, ра́ка ми́ро исцеле́ний то́чит, злосмра́дныя стра́сти отгоня́щи и твою́ сла́вящия па́мять я́ве благоуха́ющи.

Богоро́дичен: Нося́щая Христа́ на руку́, манове́нием нося́щаго вся́, Сего́, я́ко Бо́га и Влады́ку, Чи́стая, моли́ уще́дрити ны́, Богоро́дицу Чи́стую испове́дающия Тя́ всегда́, Непоро́чная.