Канон священномученику апостолу Симеону, сроднику Господню

Припев: Священному́чениче Симео́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 мая (27 апреля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Симео́не свяще́нне, Влады́це, венцено́сец, предстоя́, любо́вию па́мять твою́ творя́щим всесвяще́нную согреше́ний разреше́ние проси́.

Ве́трилом окриля́емь, святи́телю, кре́стным, я́ко вои́стинну хла́дом ду́ха, бу́ри ми́мо те́кл еси́ пре́лести, всесла́вне.

Ми́ром боже́ственным пома́за свяще́нника тя́ лю́дем И́же от коле́на Иу́дова прозябы́й Христо́с, Симео́не свяще́нне и а́нгелом собесе́дниче.

Богоро́дичен: Я́ко су́щи тва́рей вы́шши, все́х Творца́ и Бо́га во чре́ве зачала́ еси́, Де́во, и родила́ еси́ челове́ком на избавле́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Манове́нием к Бо́гу обожа́емь, ве́сь, Симео́не, светови́ден бы́л еси́, муче́ния облиста́я сия́нием, свяще́нне.

У́тро су́щим во тме́ возсия́л еси́, Пра́вды показу́я Со́лнце, из о́блака, Де́вы Отрокови́цы, челове́ком возсия́вшее.

Мирски́я сла́сти возненави́дел еси́, святи́телей красота́ ле́потна бы́л еси́ и страда́нием небе́сныя сла́вы, о́тче, сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Ве́сь похвале́ний побежда́ется зако́н о Тебе́, Богороди́тельнице Всенепоро́чная: Бо́г бо из Тебе́, я́коже ве́сть, на́с ра́ди Челове́к бы́сть.

Седа́лен:

Я́ко звезду́ вели́ку, Це́рковь, стяжа́вши дне́сь богогла́снаго Симео́на, просвеща́ется, зову́щи: ра́дуйся, му́чеников честны́й нача́льниче.

Богоро́дичен: Пречи́стеи ру́це Твои́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́ и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Крестобогоро́дичен: На дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й Безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Священноде́йствовав же́ртвы безкро́вныя за тя́ Пожре́нному, и са́м поже́рлся еси́, я́ко а́гнец, и Тому́ прине́слся еси́, богому́дре пребога́те.

Сотро́шася пред лице́м твои́м, святи́телю, нече́стия го́ры, и хо́лми де́монов вси́ раста́яшася, Христу́ укрепля́ющу тя́.

Высоча́йшее житие́ имы́й, преблаже́нне, хотя́й, возне́слся еси́ на дре́во, Боже́ственней стра́сти подо́бяся ми́р возне́сшаго.

Богоро́дичен: Прови́дя рождество́ Твое́, Пречи́стая, Тя́ Авваку́м пропису́ет, я́ко присе́нную го́ру, из нея́же еди́н Бо́г на́ш проше́л е́сть.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Во́лею, блаже́нне, пре́дал еси́ себе́ ве́сь сожещи́ся огне́м муче́ния, блаже́нне Симео́не, во благово́ние та́йно соблюда́емь.

Я́ко овча́ непоро́чное, пре́дал еси́ себе́ пострада́ти усе́рдно, подо́бяся Христу́, на́с ра́ди пло́тию пострада́вшему и стра́сти отгна́вшему.

Хра́м Боже́ственнаго Ду́ха бы́в, прему́дре, хра́мы и́дольския низложи́л еси́ си́лою твои́х моли́тв и заблужде́нныя к све́ту наста́вил еси́.

Богоро́дичен: О на́с моли́ Христа́, от Твои́х чи́стых крове́й, Пречи́стая Отрокови́це, в пло́ть веще́ственную обле́кшася и челове́ки обно́вльша.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Научи́лся еси́ пресла́вно от боже́ственнаго сия́ния, я́же к боже́ственному тя́ наставля́юща животу́, пребога́те, и неизрече́ннаго яви́лся еси́, святи́телю, испо́лнен ра́зума.

Во́д тя́ живото́чных испо́лнена духо́вных, я́коже и́ну реку́, из Еде́ма исходя́щую, Симео́не, боже́ственная Це́рковь ра́дуется, иму́щи.

Се́л еси́ на высо́це престо́ле, наме́стник бы́в Иа́кова и нра́вом прича́стник, святи́тельство же муче́нием просвети́в, блаже́нне.

Богоро́дичен: Исцели́ неисце́льныя стра́сти, Богоневе́сто, души́ моея́, врача́ Христа́ ро́ждши челове́ком, страстьми́ Свои́ми исцели́вша стра́сти.

Конда́к:

Я́ко звезду́ преве́лию, Це́рковь, иму́щи дне́сь богоглаго́ливаго Симео́на, светово́дится, зову́щи: ра́дуйся, му́чеников честны́й ве́нче.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Те́ло му́кам преда́в по Христе́ усе́рдно, не измени́лся еси́, ни ослабе́л, взыва́я, чу́дне: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Боже́ственною, преблаже́нне, любо́вию разже́гся, мы́слию огня́ веще́ственна си́льнейши, вопия́, бы́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Я́ко Влады́ка, о́тче, на Кре́ст воздви́глся еси́, изравне́нием стра́сти украша́яся, и пое́ши, веселя́ся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Де́во Богома́ти Отрокови́це, де́монов стру́пе и а́нгелов благоукраше́ние, челове́ков спасе́ние, смире́нную ду́шу мою́ вра́жия ле́сти изба́ви.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На Кресте́ пло́тию пригвожде́ннаго и показа́вшаго на́м ору́жие во спасе́ние, о́троцы, превозноси́те Христа́ Бо́га на́шего во ве́ки.

Всю́ зарю́ Уте́шителеву чи́стым твои́м, Симео́не, прие́м се́рдцем, тму́ де́монов несве́тлую потреби́л еси́, ве́рныя просвети́в.

Мо́ре лю́таго злове́рия изсуши́в, струя́ми боже́ственных уче́ний твои́х вся́ку напои́л еси́ ду́шу, кла́с ве́ры плодонося́щую.

Яви́лся еси́ свяще́нник, твое́ю кро́вию, му́чениче, вше́д в Це́рковь Боже́ственну, иде́же всегда́ зри́ши тебе́ ра́ди, я́ко непоро́чно а́гня, Поже́ршагося.

Богоро́дичен: Да Тя́ гла́сы благода́рственными, возвесели́вшую на́ш ро́д, воспое́м: покры́й и сохрани́ на́с, Богоневе́сто, от вся́каго вре́да.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Я́коже сто́лп о́гнен, преблаже́нне, яви́лся еси́, лю́ди предводя́ но́выя из еги́петския ле́сти, и к земли́ обетова́ния Боже́ственнаго, му́чениче, священнотаи́нниче всече́стне, преве́л еси́.

Си́мон Симео́н сугу́бо зва́ние име́л еси́, сугу́бо естество́м су́щее Сло́во пред безбо́жными богосло́вив и Кресту́ прибли́жився: те́мже тя́ вси́, соше́дшеся, ублажа́ем.

Де́нь пра́здника па́мять твою́ соверша́ет Це́рковь, с боже́ственным тя́ почита́ющи Иа́ковом, Симео́не, моле́бно: его́же седа́лище прия́л еси́, свяще́нне.

Богоро́дичен: Све́том мя́ озари́ боже́ственным, Све́та жили́ще, Де́во, страсте́й мои́х тму́ и сласте́й глубо́кую но́щь, Богороди́тельнице Пречи́стая, отгоня́щи.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Воспою̀ тебѣ̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, ꙗ҆́кѡ и҆зве́лъ є҆сѝ лю́ди и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, покры́лъ же є҆сѝ колесни̑цы фараѡ́нѡвы и҆ си́лꙋ.

Сѷмеѡ́не свѧще́нне, влⷣцѣ вѣнцено́сецъ предстоѧ̀, любо́вїю па́мѧть твою̀ творѧ́щымъ всесвѧще́ннꙋю согрѣше́нїй разрѣше́нїе просѝ.

Вѣ́триломъ ѡ҆крилѧ́емь, ст҃и́телю, кре́стнымъ, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ хла́домъ дꙋ́ха, бꙋ́ри ми́мѡ те́клъ є҆сѝ пре́лести, всесла́вне.

Мѵ́ромъ бжⷭ҇твеннымъ пома́за свѧще́нника тѧ̀ лю́демъ, и҆́же ѿ колѣ́на і҆ꙋ́дова прозѧбы́й хрⷭ҇то́съ, сѷмеѡ́не свѧще́нне, и҆ а҆́гг҃лѡмъ собесѣ́дниче.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи тва́рей вы́шши, всѣ́хъ творца̀ и҆ бг҃а во чре́вѣ зачала̀ є҆сѝ, дв҃о, и҆ родила̀ є҆сѝ человѣ́кѡмъ на и҆збавле́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Манове́нїемъ къ бг҃ꙋ ѡ҆божа́емь ве́сь, сѷмеѡ́не, свѣтови́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ, мꙋче́нїѧ ѡ҆блиста́ѧ сїѧ́нїемъ, свѧще́нне.

Оу҆́тро сꙋ́щымъ во тмѣ̀ возсїѧ́лъ є҆сѝ, пра́вды показꙋ́ѧ сл҃нце, и҆зъ ѻ҆́блака дв҃ы ѻ҆трокови́цы человѣ́кѡмъ возсїѧ́вшее.

Мїрскі̑ѧ сла̑сти возненави́дѣлъ є҆сѝ, ст҃и́телей красота̀ лѣ́потна бы́лъ є҆сѝ, и҆ страда́нїемъ нбⷭ҇ныѧ сла́вы, ѻ҆́ч҃е, сподо́билсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ве́сь похвале́нїй побѣжда́етсѧ зако́нъ ѡ҆ тебѣ̀, бг҃ороди́тельнице всенепоро́чнаѧ: бг҃ъ бо и҆зъ тебє̀, ꙗ҆́коже вѣ́сть, на́съ ра́ди чл҃вѣ́къ бы́сть.

Сѣда́ленъ:

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣздꙋ̀ вели́кꙋ цр҃ковь стѧжа́вши дне́сь бг҃огла́снаго сѷмеѡ́на, просвѣща́етсѧ зовꙋ́щи: ра́дꙋйсѧ, мꙋ́ченикѡвъ честны́й нача́льниче.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇тѣи рꙋ́цѣ твоѝ, дв҃о мт҃и, просте́рши, покры́й ᲂу҆пова́ющыѧ на тѧ̀, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ зовꙋ́щыѧ: всѣ̑мъ пода́ждь, хрⷭ҇тѐ, ми́лѡсти твоѧ̑.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На дре́вѣ ви́дѧщи воздви́жена сн҃а твоего̀, пречⷭ҇таѧ, ᲂу҆тро́бою мт҃рнею растерза́ема, жа́лостнѡ взыва́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ка́кѡ заше́лъ є҆сѝ, свѣ́те мо́й безлѣ́тный;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты́ бо є҆сѝ, чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Свѧщеннодѣ́йствовавъ, жє́ртвы безкрѡ́вныѧ приносѧ̀ за тѧ̀ пожре́нномꙋ и҆ поже́рлсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ а҆́гнецъ. семꙋ̀ приве́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре пребога́те.

Сотро́шасѧ предъ лице́мъ твои́мъ, ст҃и́телю, нече́стїѧ го́ры, и҆ хо́лмы де́мѡнѡвъ всѝ раста́ѧшасѧ, хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆крѣплѧ́ющꙋ тѧ̀.

Высоча́йшее житїѐ и҆мы́й, пребл҃же́нне, хотѧ́й возне́слсѧ є҆сѝ на дре́во, бжⷭ҇твеннѣй стрⷭ҇ти подо́бѧсѧ, мі́ръ возне́сшемꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Прови́дѧ ржⷭ҇тво̀ твоѐ, пречⷭ҇таѧ, тѧ̀ а҆ввакꙋ́мъ прописꙋ́етъ, ꙗ҆́кѡ присѣ́ннꙋю го́рꙋ, є҆ди́нъ бг҃ъ на́шъ и҆зъ неѧ̀ проше́лъ є҆́сть.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе твоѐ, гдⷭ҇и, низпослѝ на́мъ, и҆ ѿ мглы̀ прегрѣше́нїй разрѣши́ ны, бл҃же, тво́й ми́ръ да́рꙋѧй.

Во́лею, бл҃же́нне, пре́далъ є҆сѝ себѐ, ве́сь сожещи́сѧ ѻ҆гне́мъ мꙋче́нїѧ, блаже́нне сѷмеѡ́не, во благово́нїе та́йнѡ соблюда́емь.

Ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀ непоро́чное пре́далъ є҆сѝ себѐ пострада́ти ᲂу҆се́рднѡ, подо́бѧсѧ хрⷭ҇тꙋ̀, на́съ ра́ди пло́тїю пострада́вшемꙋ и҆ стра̑сти ѿгна́вшемꙋ.

Хра́мъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а бы́въ, премꙋ́дре, хра́мы і҆́дѡльскїѧ низложи́лъ є҆сѝ си́лою твои́хъ моли́твъ, и҆ заблꙋждє́нныѧ къ свѣ́тꙋ наста́вилъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆ на́съ молѝ хрⷭ҇та̀, ѿ твои́хъ чⷭ҇тыхъ крове́й, пречⷭ҇таѧ ѻ҆трокови́це, въ пло́ть веще́ственнꙋю ѡ҆бле́кшасѧ, и҆ человѣ́ки ѡ҆бно́вльша.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Наꙋчи́лсѧ є҆сѝ пресла́внѡ ѿ бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ, ꙗ҆̀же къ бжⷭ҇твенномꙋ тѧ̀ наставлѧ́юща животꙋ̀, пребога́те, и҆ неизрече́ннагѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ст҃и́телю, и҆спо́лненъ ра́зꙋма.

Во́дъ тѧ̀ живото́чныхъ и҆спо́лнена дꙋхо́вныхъ, ꙗ҆́коже и҆́нꙋ рѣкꙋ̀ и҆зъ є҆де́ма и҆сходѧ́щꙋю, сѷмеѡ́не, бжⷭ҇твеннаѧ цр҃ковь ра́дꙋетсѧ и҆мꙋ́щи.

Сѣ́лъ є҆сѝ на высо́цѣ престо́лѣ, намѣ́стникъ бы́въ і҆а́кѡва, и҆ нра́вѡмъ прича́стникъ, ст҃и́тельство же мꙋче́нїемъ просвѣти́въ, бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѝ неисцѣ̑льныѧ стра̑сти, бг҃оневѣ́сто, дꙋшѝ моеѧ̀, врача̀ хрⷭ҇та̀ ро́ждши человѣ́кѡмъ, стрⷭ҇тьмѝ свои́ми и҆сцѣли́вша стра̑сти.

Конда́къ:

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣздꙋ̀ преве́лїю, цр҃ковь и҆мꙋ́щи дне́сь бг҃оглаго́ливаго сѷмеѡ́на, свѣтово́дитсѧ зовꙋ́щи: ра́дꙋйсѧ, мꙋ́ченикѡвъ честны́й вѣ́нче.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Тѣ́ло мꙋ́камъ преда́въ по хрⷭ҇тѣ̀ ᲂу҆се́рднѡ, не и҆змѣни́лсѧ є҆сѝ, ни ѡ҆слабѣ́лъ, взыва́ѧ, чꙋ́дне: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бжⷭ҇твенною, пребл҃же́нне, любо́вїю разже́гсѧ, мы́слїю ѻ҆гнѧ̀ веще́ственна си́льнѣйши, вопїѧ̀, бы́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ꙗ҆́кѡ влⷣка, ѻ҆́ч҃е, на крⷭ҇тъ воздви́глсѧ є҆сѝ, и҆зравне́нїемъ стрⷭ҇ти ᲂу҆краша́ѧсѧ, и҆ пое́ши веселѧ́сѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃о бг҃омт҃и ѻ҆трокови́це, де́мѡнѡвъ стрꙋ́пе, и҆ а҆́гг҃лѡвъ благоꙋкраше́нїе, человѣ́кѡвъ спасе́нїе, смире́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ вра́жїѧ ле́сти и҆зба́ви.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: На крⷭ҇тѣ̀ пло́тїю пригвожде́ннаго, и҆ показа́вшаго на́мъ ѻ҆рꙋ́жїе во спасе́нїе, ѻ҆́троцы, превозноси́те хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего во вѣ́ки.

Всю̀ зарю̀ ᲂу҆тѣ́шителевꙋ чи́стымъ твои́мъ, сѷмеѡ́не, прїе́мъ се́рдцемъ, тмꙋ̀ де́мѡнѡвъ несвѣ́тлꙋю потреби́лъ є҆сѝ, вѣ̑рныѧ просвѣти́въ.

Мо́ре лю́тагѡ ѕловѣ́рїѧ и҆зсꙋши́въ, стрꙋѧ́ми бжⷭ҇твенныхъ ᲂу҆че́нїй твои́хъ всѧ́кꙋ напои́лъ є҆сѝ дꙋ́шꙋ, кла́съ вѣ́ры плодоносѧ́щꙋю.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѧще́нникъ твое́ю кро́вїю, мч҃ниче, вше́дъ въ цр҃ковь бжⷭ҇твеннꙋ, и҆дѣ́же всегда̀ зри́ши тебє̀ ра́ди ꙗ҆́кѡ непоро́чно а҆́гнѧ поже́ршагосѧ.

Бг҃оро́диченъ: Да тѧ̀ гла́сы благода́рственными возвесели́вшꙋю на́шъ ро́дъ воспое́мъ, покры́й и҆ сохранѝ на́съ, бг҃оневѣ́сто, ѿ всѧ́кагѡ вре́да.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ржⷭ҇тво̀ твоѐ нетлѣ́нно ꙗ҆ви́сѧ: бг҃ъ и҆зъ бокꙋ̀ твоє́ю про́йде, ꙗ҆́кѡ плотоно́сецъ ꙗ҆ви́сѧ на землѝ, и҆ съ человѣ́ки поживѐ. тѧ̀, бцⷣе, тѣ́мъ всѝ велича́емъ.

Ꙗ҆́коже сто́лпъ ѻ҆́гненъ, пребл҃же́нне, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, лю́ди предводѧ̀ нѡ́выѧ и҆зъ є҆гѵ́петскїѧ ле́сти, и҆ къ землѝ ѡ҆бѣтова́нїѧ бжⷭ҇твеннагѡ, мч҃ниче свѧщеннотаи́нниче всече́стне, преве́лъ є҆сѝ.

Сі́мѡнъ сѷмеѡ́нъ, сꙋгꙋ́бо зва́нїе и҆мѣ́лъ є҆сѝ, сꙋгꙋ́бо є҆стество́мъ сꙋ́щее сло́во предъ безбо́жными бг҃осло́вивъ, и҆ крⷭ҇тꙋ̀ прибли́живсѧ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ соше́дшесѧ ᲂу҆блажа́емъ.

Де́нь пра́здника па́мѧть твою̀ соверша́етъ цр҃ковь, съ бжⷭ҇твеннымъ тѧ̀ почита́ющи і҆а́кѡвомъ, сѷмеѡ́не, моле́бнѡ: є҆гѡ́же сѣда́лище прїѧ́лъ є҆сѝ, свѧще́нне.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́томъ мѧ̀ ѡ҆зарѝ бжⷭ҇твеннымъ, свѣ́та жили́ще, дв҃о, страсте́й мои́хъ тмꙋ̀, и҆ сласте́й глꙋбо́кꙋю но́щь, бг҃ороди́тельнице пречⷭ҇таѧ, ѿгонѧ́щи.

Жизнь и труды апостолов – священномученик апостол Симеон, епископ Иерусалимский, сродник Господень по плоти

Краткое житие апостола от 70-ти Симеона, сродника Господня по плоти

Срод­ник Гос­по­день по пло­ти, сын Клео­пы, млад­ше­го бра­та св. Иоси­фа Об­руч­ни­ка, епи­скоп Иеру­са­лим­ский, управ­ляв­ший Цер­ко­вью 40 лет и мно­го по­тру­див­ший­ся в про­по­ве­ди Еван­ге­лия. По­стра­дал в 107 г. в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Тра­я­на. По до­но­су св. Си­ме­он, как по­то­мок ца­ря Да­ви­да и как по­сле­до­ва­тель и род­ствен­ник Хри­ста, по­сле раз­ных ис­тя­за­ний был рас­пят языч­ни­ка­ми на кре­сте в воз­расте 120 лет.

Пол­ное жи­тие апо­сто­ла от 70-ти Симеона, сродника Господня по плоти

Свя­той апо­стол и свя­щен­но­му­че­ник Си­ме­он, срод­ник Гос­по­день, был сы­ном Клео­пы, млад­ше­го бра­та свя­то­го Иоси­фа Об­руч­ни­ка. В зре­лом воз­расте он уви­дел чу­де­са Гос­по­да Иису­са Хри­ста, уве­ро­вал в Него и стал од­ним из 70-ти апо­сто­лов. Свя­той Си­ме­он про­по­ве­до­вал уче­ние Хри­сто­во, на­став­лял в ис­ти­нах свя­той ве­ры и об­ли­чал идо­ло­слу­же­ние. По­сле уби­е­ния свя­то­го апо­сто­ла Иа­ко­ва († 63; па­мять 23 ок­тяб­ря), пер­во­го епи­ско­па Иеру­са­лим­ско­го, на его ме­сто хри­сти­ане из­бра­ли свя­то­го апо­сто­ла Си­мео­на. В прав­ле­ние им­пе­ра­то­ра Тра­я­на (98–117) рим­ско­му пра­ви­те­лю Ат­ти­ку до­нес­ли, что свя­той Си­ме­он про­ис­хо­дит из ро­да ца­ря Да­ви­да (рим­ляне уни­что­жа­ли всех по­том­ков ца­ря Да­ви­да) и ис­по­ве­ду­ет хри­сти­ан­скую ве­ру. Языч­ни­ки схва­ти­ли свя­то­го Си­мео­на, ко­то­рый в то вре­мя был уже сто­лет­ним стар­цем, и по­сле дол­гих му­че­ний рас­пя­ли на кре­сте.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го Апо­сто­ла и свя­щен­но­му­че­ни­ка Си­мео­на, срод­ни­ка Гос­под­ня" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.