Канон священномученику Феодору Пергийскому

Припев: Священному́чениче Фео́доре, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 мая (21 апреля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Да́р благоприя́тен и Влады́це возлю́блен, му́чеником украше́ние яви́лся еси́, Фео́доре, сего́ ра́ди тебе́, я́ко да́р, приношу́ пе́ние, пода́ждь ми́ твою́ по́мощь.

Красе́н те́лом, удобре́н же Ду́хом сы́й, отлучи́лся еси́ к боре́нием льсти́ваго и, сего́ разрази́в, побе́ды вене́ц прия́л еси́.

Глаго́лы преоби́дел еси́ злочести́ваго, Фео́доре, себе́ же уго́дника Госпо́дня и́скрення, и во́ина Христа́ Царя́, и соверше́нна му́ченика я́ве показа́л еси́.

Богоро́дичен: Всели́ся во чре́во Твое́ естество́м Непристу́пный, жи́тели показа́ на́с, Пренепоро́чная, рая́ неизрече́нным милосе́рдием, от Него́же изгна́ни бы́хом за́вистию змии́ною.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Хра́м бы́в Ду́ха Боже́ственнаго, хра́мы же истука́нныя, му́дре, па́губныя потреби́л еси́ и словесы́ обличи́л еси́ ме́рзкая приноше́ния беззако́ннующих, Фео́доре.

Я́ростию и гне́вным произволе́нием бия́ше тя́ беззако́нный судия́, зако́ны Бо́га на́шего утвержда́юща, Фео́доре, Его́же зря́ пред собо́ю, непоколеби́мь пребы́л еси́.

Положи́лся еси́ усе́рдно на сковраде́ разжже́нне, страда́льче, ре́вностию разгара́емь Бо́га Вседержи́теля и Того́ распаля́емь Боже́ственною любо́вию, Фео́доре.

Богоро́дичен: Безле́тный естество́м под ле́том из Тебе́ ви́ден бы́сть, роди́ся подо́бием пло́ти, ле́тняя моя́ прегреше́ния за милосе́рдие неизрече́нное презря́, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 4.

Свяще́ния оде́жду обагри́в крове́й твои́х омоче́нии, светле́йшу я́ве показа́л еси́, уго́дниче Христо́в. Те́мже вше́л еси́ во оби́тели ве́чныя, источа́я чту́щим тя́ исцеле́ний пучи́ну и моля́ всегда́ Бо́га все́м да́ти прегреше́ний проще́ние.

Сла́ва: Спаси́тельных даро́в тезоимени́таго и насле́дника того́ блаже́нства, я́ко подо́бника и му́ченика Христа́ Бо́га, прииди́те, восхва́лим, честну́ю его́ па́мять ны́не торжеству́юще и к нему́ вопию́ще: великому́чениче, моли́ся, согреше́ний дарова́ти на́м оставле́ние.

И ны́не: По Бо́зе во Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща, зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Возле́зша на сковраду́, небе́сный а́нгел, предста́в, ороша́ет, неопа́льно соблюда́я тя́, Фео́доре, ре́чных во́д потече́нии, и тру́сом, и шу́мом, стра́шными показа́нии.

Тебе́, ве́рно чудоде́йствующу, пре́лести прилежа́й, к ве́ре внеза́пу, му́чениче, я́коже ка́мень, валя́ется, и к ли́ку му́ченик устроя́ется Диоско́р, огне́м скончава́емь.

Во блюсти́тельнице поло́жся я́ко храни́тель Зижди́теля повеле́нием, ю́же от младе́нства име́л еси́ ве́ру, Бо́гу сохрани́л еси́ и сию́ неблюду́щих я́ко безу́мных гнуша́лся еси́ соверше́нным ра́зумом, пресла́вне.

Многоболе́зненных му́к искуше́ния претерпе́л еси́ и мно́гих боле́зней, му́чениче, цели́ти сподо́бился еси́, неболе́зненных жили́щ насле́дник бы́в и безпеча́льныя вои́стинну жи́зни и наслажде́ния.

Богоро́дичен: Без боле́зни родила́ еси́ Бо́га Безпло́тнаго, боле́зни, Отрокови́це, Е́вы прама́тере реша́ща и боле́зни а́довы избавля́юща боле́зненну иму́щих жи́знь согреша́ющих.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Вельми́ безбо́жную пре́лесть обличи́л еси́, те́мже к колесни́це привяза́лся еси́, пребыва́еши же це́л, ко́нем о́гненным, тя́ подъе́мшим, пла́менныя колесни́цы, Фео́доре, я́коже Илию́ сла́внаго.

Разгне́вався беззако́нный, в пе́щь горя́щую тя́ вку́пе с Сокра́том и боже́ственным Диони́сием вве́рже; с ни́миже проро́ческую свяще́нную пе́л еси́ пе́снь, доблему́дренне Фео́доре.

Да похва́лится в пе́снех боже́ственный Диони́сий вку́пе с Сокра́том до́блим, посреде́ пе́щи копие́м уя́звени бы́вше; му́ченицы бы́ша кре́пцы, боже́ственным наказа́нием Фео́дора повину́вшеся.

Богоро́дичен: Вои́стинну су́щи и вресноту́, Пренепоро́чная еди́на Богоро́дице, облада́ти мне́ порабо́щшими мя́ страстьми́ укрепи́, я́ко да свобо́дным по́мыслом, ра́дуяся, ублажа́ю Тя́, ве́рных спасе́ние.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

А́нгела боже́ственным прише́ствием о́гнь у́бо пе́щи угаса́ше; се́рдце же твое́, преблаже́нне, дерзнове́ния исполня́шеся, е́же к Зижди́телю, манове́нием прохлажда́ющеся.

Глаго́лы святы́я я́ко услы́ша тебе́ ро́ждшия мучи́тель, му́чениче Фео́доре, сию́ мечу́ предаде́, му́ченически боже́ственне тече́ние сконча́вшу.

Вожделе́вши, я́ко ю́ница, Фили́ппа с сы́ном умре́ти, с спе́хом прии́де, посреде́ суди́лища самозва́нна, му́ченик сла́ву прие́млющи.

Богоро́дичен: Се́ гора́ свята́я, се́ мирополо́жница Ду́ха, мо́ст, к Бо́гу все́х преводя́й, Богоро́дица Де́ва, Ю́же ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 3:

Свяще́ния пома́занием и муче́ния кро́вию украси́стеся, сла́вне Ианнуа́рие и Фео́доре, и сия́ете всю́ду, в вы́шних лику́юще, и на́с назира́йте, в хра́м ва́ш прише́дшия и в не́м непреста́нно зову́щия: все́х на́с соблюди́те, моля́ще Человеколю́бца Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Соблюда́емь росо́ю Ду́ха, я́коже о́троцы трие́, неопали́мь посреди́ огня́, богому́дре Фео́доре, с си́ми пе́л еси́: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Е́ллинскую пре́лесть обличи́л еси́, му́чениче Фео́доре, сло́вом благода́ти, бога́тно истека́ющим от усте́н твои́х, и взыва́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Уве́да твое́ прозва́ние и страда́ние тебе́ ро́ждшая, и пре́жде зача́тия, Фео́доре вели́кий, му́чениче многострада́льне, вопию́щи: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Очище́ние ми́ бу́ди, Всенепоро́чная, к ро́ждшемуся из Тебе́ отсече́ния лю́тых долго́в хода́тайствующи ми́, и Ца́рствия Бо́жия боже́ственный вхо́д, и пи́щи наслажде́ние, и све́та прича́стие.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

На кре́ст вознесе́н бы́в, три́ дни́ сотвори́л еси́, на се́м пове́шен бы́в, Фео́доре, стра́сть Влады́ки твоего́, при́сно по́мнимую, треми́ часы́ бы́вшую, изобража́я я́ве: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Положе́н бы́л еси́ на дре́во, боле́знены прие́мля я́звы, уязви́л еси́ зми́я борца́, вкуше́нием дре́ва сме́рть боле́зненну, Фео́доре, соде́лавша Ада́му и того́ вну́ком. Те́мже тя́ чти́м во вся́ ве́ки.

Вопие́т Перги́я твоя́ по́двиги, боле́зни, страда́ние, ра́ны, стра́сть блаже́нную, сме́рть честну́ю, ея́же ра́ди к безсме́ртней жи́зни, Фео́доре, преше́л еси́: благослови́те, — зовы́й, — вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: О, глубина́ неизрече́ннаго та́инства! Созда́вый руко́ю дре́вле челове́ка зи́ждется, воплоща́емь, во утро́бу Присноде́вы вше́д, и спаса́ет мя́, со стра́хом зову́ща: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Стопа́м Христо́вым после́дуя, прему́дре, пе́рваго му́ченика распя́тие претерпе́л еси́, у́зы и я́звы гвозди́нныя прие́м, и от земли́ восте́кл еси́ к небе́сным, венцено́сец по́честь прие́м, Ца́рство Бо́жие непрее́мное.

Яви́лся еси́, я́ко зла́то, Фео́доре, светосия́нно, посреде́ стоя́ огня́, соше́ствием честна́го а́нгела, распала́емь Влады́ки жела́нием, неопали́мь, пребы́л еси́, с ни́мже пе́снь спасе́нную поя́, свяще́нно ра́дуяся.

Ста́нем благоче́стно в дому́ Бо́га на́шего, страда́льца Его́ ве́рою блажа́ще, му́жеским умо́м подви́гшагося, и вра́жие шата́ние победи́вша, и побе́ды свы́ше вене́ц из руки́ Христо́вы прие́мшаго.

Взя́тся ко оби́телем вы́шним, ра́дуяся, му́чениче Фео́доре, дости́гл еси́ безпло́тных чи́ны, с те́лом безпло́тныя де́моны кре́пко побе́ждь, и мо́лишися ве́рою о чту́щих тя́ долго́в прия́ти избавле́ние.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, души́ моея́ о́чи, Богороди́тельнице, да не пости́гнет мене́ грехо́вная тма́ тя́жкая, ниже́ глубина́ покры́ет мя́ отча́яния, но Сама́ мя́ спаси́ и упра́ви, Предста́тельнице ве́рных непосты́дная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дꙋ́ха, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Да́ръ бл҃гопрїѧ́тенъ, и҆ влⷣцѣ возлю́бленъ, мч҃никѡмъ ᲂу҆краше́нїе ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ѳео́дѡре: сегѡ̀ ра́ди тебѣ̀ ꙗ҆́кѡ да́ръ приношꙋ̀ пѣ́нїе, пода́ждь мѝ твою̀ по́мощь.

Красе́нъ тѣ́ломъ, ᲂу҆добре́нъ же дх҃омъ сы́й, ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ къ боре́нїємъ льсти́вагѡ: и҆ сего̀ разрази́въ, побѣ́ды вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ.

Глаго́лы преѡби́дѣлъ є҆сѝ ѕлочести́ваго, ѳео́дѡре: себѣ̀ же ᲂу҆го́дника гдⷭ҇нѧ и҆́скреннѧ и҆ во́ина хрⷭ҇та̀ цр҃ѧ̀, и҆ соверше́нна мч҃ника ꙗ҆́вѣ показа́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Всели́сѧ во чре́во твоѐ є҆стество́мъ непристꙋ́пный, жи́тели показа̀ на́съ, пренепоро́чнаѧ, раѧ̀, неизрече́ннымъ милосе́рдїемъ: ѿ негѡ́же и҆згна́ни бы́хомъ за́вистїю ѕмїи́ною.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Хра́мъ бы́въ дх҃а бжⷭ҇твеннагѡ, хра́мы же и҆стꙋка̑нныѧ, мꙋ́дре, па̑гꙋбныѧ потреби́лъ є҆сѝ, и҆ словесы̀ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ мє́рзкаѧ приношє́нїѧ беззако́ннꙋющихъ, ѳео́дѡре.

Ꙗ҆́ростїю и҆ гнѣ́внымъ произволе́нїемъ бїѧ́ше тѧ̀ беззако́нный сꙋдїѧ̀, зако́ны бг҃а на́шегѡ ᲂу҆твержда́юща, ѳео́дѡре: є҆го́же зрѧ̀ предъ собо́ю, непоколеби́мь пребы́лъ є҆сѝ.

Положи́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆се́рднѡ на сковрадѣ̀ разжже́ннѣ, страда́льче, ре́вностїю разгара́емь бг҃а вседержи́телѧ, и҆ тогѡ̀ распалѧ́емь бжⷭ҇твенною любо́вїю, ѳео́дѡре.

Бг҃оро́диченъ: Безлѣ́тный є҆стество́мъ, подъ лѣ́томъ и҆зъ тебє̀ ви́дѣнъ бы́сть, роди́сѧ подо́бїемъ пло́ти, лѣ̑тнѧѧ моѧ̑ прегрѣшє́нїѧ, за милосе́рдїе неизрече́нное презрѧ̀, всенепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Свѧще́нїѧ ѻ҆де́ждꙋ ѡ҆багри́въ крове́й твои́хъ ѡ҆мочє́нїи, свѣтлѣ́йшꙋ ꙗ҆́вѣ показа́лъ є҆сѝ, ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ. тѣ́мже вше́лъ є҆сѝ во ѻ҆би́тєли вѣ̑чныѧ, и҆сточа́ѧ чтꙋ́щымъ тѧ̀ и҆сцѣле́нїй пꙋчи́нꙋ, и҆ молѧ̀ всегда̀ бг҃а, всѣ̑мъ да́ти прегрѣше́нїй проще́нїе.

Сла́ва: Спаси́тельныхъ дарѡ́въ тезоимени́таго, и҆ наслѣ́дника тогѡ̀ блаже́нства, ꙗ҆́кѡ подо́бника и҆ мч҃ника хрⷭ҇та̀ бг҃а, прїиди́те, восхва́лимъ, честнꙋ́ю є҆гѡ̀ па́мѧть ны́нѣ торжествꙋ́юще и҆ къ немꙋ̀ вопїю́ще: великомч҃ниче, моли́сѧ, согрѣше́нїй дарова́ти на́мъ ѡ҆ставле́нїе.

И҆ ны́нѣ: По бз҃ѣ во тво́й, бцⷣе, прибѣга́ю смире́нный, покро́въ бжⷭ҇твенный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́ки, и҆ трепе́щꙋ. моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою̀ тѧ̀, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Возлѣ́зша на сковрадꙋ̀, нбⷭ҇ный а҆́гг҃лъ предста́въ ѡ҆роша́етъ, неѡпа́льнѡ соблюда́ѧ тѧ̀, ѳео́дѡре, рѣ́чныхъ во́дъ потечє́нїи, и҆ трꙋ́сомъ и҆ шꙋ́момъ, стра́шными показа̑нїи.

Тебѣ̀ вѣ́рнѡ чꙋдодѣ́йствꙋющꙋ, пре́лести прилѣжа́й, къ вѣ́рѣ внеза́пꙋ, мч҃ниче, ꙗ҆́коже ка́мень валѧ́етсѧ, и҆ къ ли́кꙋ мч҃никъ ᲂу҆строѧ́етсѧ дїоско́ръ, ѻ҆гне́мъ скончава́емь.

Во блюсти́тельнице поло́жсѧ, ꙗ҆́кѡ храни́тель зижди́телѧ повелѣ́нїемъ, ю҆́же ѿ младе́нства и҆мѣ́лъ є҆сѝ вѣ́рꙋ, бг҃ꙋ сохрани́лъ є҆сѝ, и҆ сїю̀ неблюдꙋ́щихъ, ꙗ҆́кѡ безꙋ́мныхъ гнꙋша́лсѧ є҆сѝ соверше́ннымъ ра́зꙋмомъ, пресла́вне.

Многоболѣ́зненныхъ мꙋ́къ и҆скꙋшє́нїѧ претерпѣ́лъ є҆сѝ, и҆ мно́гихъ болѣ́зней, мч҃ниче, цѣли́ти сподо́билсѧ є҆сѝ, неболѣ́зненныхъ жили́щъ наслѣ́дникъ бы́въ, и҆ безпеча́льныѧ вои́стиннꙋ жи́зни и҆ наслажде́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Безъ болѣ́зни родила̀ є҆сѝ бг҃а безпло́тнаго, болѣ̑зни, ѻ҆трокови́це, є҆́ѵы прама́тере рѣша́ща, и҆ болѣ́зни а҆́довы и҆збавлѧ́юща, болѣ́зненнꙋ и҆мꙋ́щихъ жи́знь согрѣша́ющихъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты̀ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Вельмѝ безбо́жнꙋю пре́лесть ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ: тѣ́мже къ колесни́цѣ привѧза́лсѧ є҆сѝ, пребыва́еши же цѣ́лъ, ко́нємъ ѻ҆́гнєннымъ тѧ̀ под̾е́мшымъ пла́менныѧ колесни́цы, ѳео́дѡре, ꙗ҆́коже и҆лїю̀ сла́внаго.

Разгнѣ́вавсѧ беззако́нный, въ пе́щь горѧ́щꙋю тѧ̀ вкꙋ́пѣ съ сѡкра́томъ и҆ бжⷭ҇твеннымъ дїонѵ́сїемъ вве́рже: съ ни́миже прⷪ҇ро́ческꙋю свѧще́ннꙋю пѣ́лъ є҆сѝ пѣ́снь, доблемꙋ́дренне ѳео́дѡре.

Да похва́литсѧ въ пѣ́снехъ бжⷭ҇твенный дїонѵ́сїй, вкꙋ́пѣ съ сѡкра́томъ до́блимъ, посредѣ̀ пе́щи копїе́мъ ᲂу҆ѧ́звени бы́вше: мч҃ницы бы́ша крѣ́пцы, бжⷭ҇твеннымъ наказа́нїємъ ѳео́дѡра повинꙋ́вшесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ сꙋ́щи и҆ врѣснотꙋ̀ пренепоро́чнаѧ є҆ди́на бцⷣе, ѡ҆блада́ти мнѣ̀ порабо́щшими мѧ̀ страстьмѝ ᲂу҆крѣпѝ: ꙗ҆́кѡ да свобо́днымъ по́мысломъ ра́дꙋѧсѧ ᲂу҆блажа́ю тѧ̀, вѣ́рныхъ спасе́нїе.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечⷭ҇тно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃ома́тере, прїиди́те, рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

А҆́гг҃ла бжⷭ҇твеннымъ прише́ствїемъ ѻ҆́гнь ᲂу҆́бѡ пе́щи ᲂу҆гаса́ше: се́рдце же твоѐ, пребл҃же́нне, дерзнове́нїѧ и҆сполнѧ́шесѧ, є҆́же къ зижди́телю манове́нїемъ прохлажда́ющесѧ.

Глаго́лы ст҃ы̑ѧ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆слы́ша тебѐ ро́ждшїѧ мꙋчи́тель, мч҃ниче ѳео́дѡре, сїю̀ мечꙋ̀ предадѐ, мч҃нически бжⷭ҇твеннѣ тече́нїе сконча́вшꙋ.

Вожделѣ́вши ꙗ҆́кѡ ю҆́ница фїлі́ппа съ сы́номъ ᲂу҆мре́ти съ спѣ́хомъ прїи́де, посредѣ̀ сꙋди́лища самозва́нна, мꙋ́чєникъ сла́вꙋ прїе́млющи.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ гора̀ ст҃а́ѧ, сѐ мѷрополо́жница дх҃а, мо́стъ къ бг҃ꙋ всѣ́хъ преводѧ́й, бцⷣа дв҃а, ю҆́же ᲂу҆блажа́емъ.

Конда́къ, гла́съ г҃:

Свѧще́нїѧ пома́занїемъ, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю ᲂу҆краси́стесѧ, сла́вне і҆аннꙋа́рїе и҆ ѳео́дѡре: и҆ сїѧ́ете всю́дꙋ въ вы́шнихъ ликꙋ́юще, и҆ на́съ назира́йте въ хра́мъ ва́шъ прише́дшыѧ, и҆ въ не́мъ непреста́ннѡ зовꙋ́щыѧ: всѣ́хъ на́съ соблюди́те, молѧ́ще чл҃вѣколю́бца бг҃а.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи, па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ, пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Соблюда́емь росо́ю дх҃а, ꙗ҆́коже ѻ҆́троцы трїѐ, неѡпали́мь посредѝ ѻ҆гнѧ̀, бг҃омꙋ́дре ѳео́дѡре, съ си́ми пѣ́лъ є҆сѝ: препѣ́тый ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Є҆́ллинскꙋю пре́лесть ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче ѳео́дѡре, сло́вомъ бл҃года́ти, бога́тнѡ и҆стека́ющимъ ѿ ᲂу҆сте́нъ твои́хъ, и҆ взыва́лъ є҆сѝ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Оу҆вѣ́да твоѐ прозва́нїе и҆ страда́нїе тебѐ ро́ждшаѧ, и҆ пре́жде зача́тїѧ, ѳео́дѡре вели́кїй мч҃ниче многострада́льне, вопїю́щи: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆чище́нїе мѝ бꙋ́ди, всенепоро́чнаѧ, къ ро́ждшемꙋсѧ и҆зъ тебє̀, ѿсѣче́нїѧ лю́тыхъ долгѡ́въ хода́тайствꙋющи мѝ, и҆ црⷭ҇твїѧ бж҃їѧ бжⷭ҇твенный вхо́дъ, и҆ пи́щи наслажде́нїе, и҆ свѣ́та прича́стїе.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

На кре́стъ вознесе́нъ бы́въ, трѝ дни̑ сотвори́лъ є҆сѝ, на се́мъ повѣ́шенъ бы́въ, ѳео́дѡре, стрⷭ҇ть влⷣки твоегѡ̀ при́снѡ по́мнимꙋю, тремѝ часы̀ бы́вшꙋю, и҆з̾ѡбража́ѧ ꙗ҆́вѣ: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Положе́нъ бы́лъ є҆сѝ на дре́во, болѣ́знены прїе́млѧ ꙗ҆́звы, ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ ѕмі́ѧ борца̀, вкꙋше́нїемъ дре́ва сме́рть болѣ́зненнꙋ, ѳео́дѡре, содѣ́лавша а҆да́мꙋ, и҆ тогѡ̀ внꙋ́кѡмъ: тѣ́мже тѧ̀ чти́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Вопїе́тъ пергі́ѧ твоѧ̑ по́двиги, болѣ̑зни, страда́нїе, ра̑ны, стра́сть бл҃же́ннꙋю, сме́рть честнꙋ́ю, є҆ѧ́же ра́ди къ безсме́ртнѣй жи́зни, ѳео́дѡре, преше́лъ є҆сѝ, бл҃гослови́те, зовы́й, всѧ̑ дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ глꙋбина̀ неизрече́ннагѡ та́инства!. созда́вый рꙋко́ю дре́вле человѣ́ка, зи́ждетсѧ воплоща́емь, во ᲂу҆тро́бꙋ приснодв҃ы вше́дъ, и҆ спаса́етъ мѧ̀, со стра́хомъ зовꙋ́ща: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее свѧще́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Стопа́мъ хрⷭ҇тѡ́вымъ послѣ́дꙋѧ, премꙋ́дре, пе́рвагѡ мꙋ́ченика распѧ́тїе претерпѣ́лъ є҆сѝ, ᲂу҆́зы и҆ ꙗ҆́звы гвозди̑нныѧ прїе́мъ: и҆ ѿ землѝ восте́клъ є҆сѝ къ небє́снымъ, вѣнцено́сецъ по́честь прїе́мъ, црⷭ҇тво бж҃їе непрее́мное.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ зла́то, ѳео́дѡре, свѣтосїѧ́ннѡ, посредѣ̀ стоѧ̀ ѻ҆гнѧ̀, соше́ствїемъ честна́гѡ а҆́гг҃ла, распала́емь влⷣки жела́нїемъ, неѡпали́мь пребы́лъ є҆сѝ: съ ни́мже пѣ́снь спасе́ннꙋю поѧ̀, свѧще́ннѡ ра́дꙋѧсѧ.

Ста́немъ благоче́стнѡ въ домꙋ̀ бг҃а на́шегѡ, страда́льца є҆гѡ̀ вѣ́рою блажа́ще, мꙋ́жескимъ ᲂу҆мо́мъ подви́гшагѡсѧ, и҆ вра́жїе шата́нїе побѣди́вша, и҆ побѣ́ды свы́ше вѣне́цъ и҆зъ рꙋкѝ хрⷭ҇то́вы прїе́мшаго.

Взѧ́тсѧ ко ѻ҆би́телємъ вы̑шнимъ ра́дꙋѧсѧ, мꙋ́чениче ѳео́дѡре, дости́глъ є҆сѝ безпло́тныхъ чи́ны, съ тѣ́ломъ безплѡ́тныѧ де́мѡны крѣ́пкѡ побѣ́ждь: и҆ мо́лишисѧ вѣ́рою ѡ҆ чтꙋ́щихъ тѧ̀, долгѡ́въ прїѧ́ти и҆збавле́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ, чⷭ҇таѧ, дꙋшѝ моеѧ̀ ѻ҆́чи, бг҃ороди́тельнице, да не пости́гнетъ менѐ грѣхо́внаѧ тма̀ тѧ́жкаѧ, нижѐ глꙋбина̀ покры́етъ мѧ̀ ѿча́ѧнїѧ: но сама̀ мѧ̀ спасѝ и҆ ᲂу҆пра́ви, предста́тельнице вѣ́рныхъ непосты́днаѧ.

Му­че­ни­ки Фе­о­дор, мать его Филип­пия, Ди­о­скор, Со­крат и Ди­о­ни­сий

Свя­тые му­че­ни­ки Фе­о­дор, мать его Филип­пия, Ди­о­скор, Со­крат и Ди­о­ни­сий по­стра­да­ли в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ра Ан­то­ни­на Пия (138–161) в Пер­гии Пам­фи­лий­ской. Ко­гда для во­ен­ной служ­бы на­би­ра­ли кра­си­вых и здо­ро­вых юно­шей, то вме­сте с дру­ги­ми к во­е­на­чаль­ни­ку Фе­о­до­ту был при­ве­ден и юно­ша Фе­о­дор.

Во­е­на­чаль­ник стал при­нуж­дать юно­шу при­не­сти жерт­ву идо­лам. Му­че­ник не под­чи­нил­ся ни уго­во­рам, ни угро­зам, и во­е­на­чаль­ник при­ка­зал по­ло­жить его на рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду и по­ли­вать рас­плав­лен­ной смо­лой. Тот­час со­вер­ши­лось чу­до: на­ча­лось зем­ле­тря­се­ние, из тре­щи­ны в зем­ле хлы­нул по­ток во­ды и по­га­сил огонь.

Остав­ший­ся невре­ди­мым му­че­ник Фе­о­дор воз­дал хва­лу Бо­гу и пред­ло­жил во­е­на­чаль­ни­ку по­пы­тать­ся с по­мо­щью идо­лов по­вто­рить та­кое чу­до.

Во­е­на­чаль­ник пред­ло­жил язы­че­ско­му жре­цу Ди­о­ско­ру лечь на рас­ка­лен­ную ско­во­ро­ду, при­звав на по­мощь Зев­са. Но свя­той Ди­о­скор от­ве­тил, что он уве­ро­вал во Хри­ста и го­тов бро­сить идо­ла Зев­са в огонь. То­гда во­е­на­чаль­ник при­ка­зал ему взой­ти на ско­во­ро­ду. Му­че­ник Ди­о­скор при­пал к но­гам свя­то­го Фе­о­до­ра и про­сил по­мо­лить­ся о нем. За­тем он взо­шел на ско­во­ро­ду, гром­ко взы­вая ко Гос­по­ду: "Бла­го­да­рю Те­бя, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, что Ты со­при­чис­лил ме­ня к чис­лу ра­бов Тво­их. При­и­ми с ми­ром мою ду­шу", – и скон­чал­ся, из­ба­вив­шись от тя­же­лых мук.

Свя­то­го Фе­о­до­ра про­дол­жа­ли му­чить. Его при­вя­за­ли к ди­ким ло­ша­дям, ко­то­рых ста­ли гнать. Но у го­род­ской сте­ны ло­ша­ди упа­ли и раз­би­лись, а му­че­ник Фе­о­дор остал­ся невре­ди­мым. Два во­и­на, Со­крат и Ди­о­ни­сий, уви­де­ли, как к свя­то­му Фе­о­до­ру со­шла с небес ог­нен­ная ко­лес­ни­ца, на ко­то­рую был под­нят вла­чи­мый му­че­ник. Во­и­ны с изум­ле­ни­ем вос­клик­ну­ли "Ве­лик Бог хри­сти­ан­ский!" За это их тут же схва­ти­ли и на дру­гой день вме­сте с му­че­ни­ком Фе­о­до­ром бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь. Но небес­ная ро­са охла­ди­ла печь, и свя­тые оста­лись жи­вы. На­ут­ро во­е­на­чаль­ник при­ка­зал во­и­нам пой­ти по­смот­реть ко­сти сго­рев­ших му­че­ни­ков. Во­и­ны вер­ну­лись и с удив­ле­ни­ем рас­ска­за­ли, что три юно­ши невре­ди­мы, а к му­че­ни­ку Фе­о­до­ру при­шла его мать, Филип­пия, ко­то­рая те­перь укреп­ля­ет му­че­ни­ков в их по­дви­ге.

Во­е­на­чаль­ник пред­ло­жил свя­той Филип­пии спа­сти сы­на, уго­во­рив его при­не­сти жерт­ву идо­лам. Но свя­тая Филип­пия от­ве­ти­ла, что еще до рож­де­ния сы­на ей бы­ло от­кры­то, что ее сын бу­дет рас­пят за Хри­ста. Услы­шав это, во­е­на­чаль­ник при­ка­зал рас­пять свя­то­го Фе­о­до­ра на кре­сте, а осталь­ным му­че­ни­кам от­сечь го­ло­вы. В те­че­ние 3-х дней свя­той му­че­ник Фе­о­дор ви­сел на кре­сте, воз­но­ся мо­лит­вы Бо­гу до сво­е­го пре­став­ле­ния.