Канон священномученику Лаврентию Римскому, архидиакону

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

В цве́тнице сла́дости, я́ко Христо́в во́ин, досто́йно наслажда́яся и а́нгельским сликовству́яй си́лам, сия́ние ми́ светоно́сное дарова́ти моли́, воспева́ющу тя́, блаже́нне Лавре́нтие.

В по́двиги вше́д честна́го муче́ния, победоно́сный страда́лец тве́рдостию души́ показа́лся еси́, Лавре́нтие, венце́м пра́вды благоле́пно оде́явся и диади́мою побе́ды.

Сы́н я́ко бы́в све́та и дне́, пресла́вно от за́пад, я́ко со́лнце на́м чу́вственно, возсия́л еси́, заре́ю пресве́тлою озаря́я концы́, всесла́вный му́чениче Лавре́нтие.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся честны́м рождество́м Твои́м, Де́во, а́дских и тле́нных у́з и зако́ннаго осужде́ния, Пречи́стая, — ра́дуйся, Обра́дованная, — благода́рно вопие́м Ти́, — спаси́тельная две́ре благода́ти.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Име́яй Креста́ побе́ду, к сопротивобо́рцем до́блественне ополчи́лся еси́ и побе́ды венцено́сец яви́лся еси́, досточу́дне.

Зако́ном Христо́вым огражде́н, законоположе́нию злочести́вых, я́ко непобеди́мь, сопроти́вился еси́ до́блим терпе́нием, всеблаже́нне.

Си́лою Бо́жиею укрепля́емь, многобо́жия не́мощь разори́л еси́, Христо́во же преве́чное уясни́л еси́ Божество́.

Богоро́дичен: Ра́вен Отцу́ и Ду́ху естество́м, и существо́м, и Божество́м бы́сть, челове́ком ра́вно Сло́во, вопло́щшееся от Тебе́, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 8.

Небе́сное бога́тство собра́в и ни́щим сие́ прине́с, расточи́л еси́, да́л еси́ а́лчущим хле́б тво́й и, си́м стяжа́в жи́знь нетле́нную, во Христо́ве испове́дании просия́л еси́, сла́вне. Те́мже, му́жествовав и зако́нно пострада́в, вене́ц прия́л еси́ от Бо́га трудо́в твои́х, страстоно́сче Лавре́нтие. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́, и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю, просия́в су́щим с Тобо́ю ученико́м, и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, — Свя́т еси́, — возопи́ша, я́ко непристу́пен сы́й, ви́ден бы́л еси́ пло́тию ми́рови, Еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Служи́тель Сло́ва и сло́вом укра́шен, Сло́ва любо́вию, нра́вом душе́вным закала́ется и с Сло́вом пра́ведно ца́рствует ны́не, весе́лия и сла́вы Его́ насыща́яся.

Дрема́нием нече́стия благоче́стно не воздрема́ся, бо́дростию боже́ственною, му́ченическим твои́м стоя́нием от о́чию со́н и́же в сме́рть оттря́сл еси́, му́чениче Христо́в свяще́нне.

На сопротивобо́рных злочести́ваго противле́ния и́стинными ору́жии благоче́стия огра́ждся, си́х до конца́ низложи́л еси́ па́мять ве́ры ра́ди и нра́ва любо́вию.

Богоро́дичен: Скве́рну всю́ пе́рвыя отложи́вше сне́ди, живо́тным хле́бом с небесе́ напита́емся, от земли́ Де́вы возсия́вшаго, Ю́же, я́ко Хода́таицу благи́х, воспои́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Неукло́нным виде́нием Боже́ственныя добро́ты зря́, вся́ кра́сная, я́же на земли́, Лавре́нтие, ты́ преоби́дел еси́ и лю́тыя те́ла боле́зни, досточу́дне.

Христа́, Служи́теля бы́вша на́м, да́ры от Отца́ позна́в, служи́тель Того́ бы́в, к Нему́же кро́вию отше́л еси́, преблаже́нне.

Свяще́нно возложе́ние и украше́ние благоле́пно Христу́, блаже́нне, прине́слся еси́, се́нь уясни́л еси́ небе́сную, иде́же ны́не быва́я, наслажда́ешися сия́ния.

Богоро́дичен: Соесте́ствен и сообра́зен сы́й Отцу́, Сы́н Единоро́дный, челове́ком бы́сть во́лею сро́ден, вопло́щся Вы́шний из чре́ва Твоего́, Ма́ти Де́во.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Веще́ственный о́гнь, тя́ испе́к, Царю́ все́х устро́и сла́дко бра́шно, на́ше спасе́ние лю́бящему и а́лчущу, всесла́вне.

Ве́сь све́ту прибли́жился еси́ Нача́льныя Тро́ицы, я́ко служи́тель Тоя́, сы́й светови́ден, страстоте́рпче, бы́л еси́, озаря́я пою́щия тя́.

Укрепля́емь Боже́ственною си́лою, на разжже́нней сковраде́ лежа́, терпе́л еси́, му́чениче, любо́вию Христо́вою ду́шу огне́м разжига́я и росо́ю духо́вною.

Богоро́дичен: Была́ еси́ Бо́жия Ма́ти, Де́во, вмести́тельно прия́телище, престо́л одушевле́н, гора́ свята́, и киво́т, и се́нь богоде́лана, и све́щник златоза́рен.

Конда́к, гла́с 2.

Огне́м Боже́ственным распали́в се́рдце твое́, о́гнь страсте́й до конца́ испепели́л еси́, страда́льцев утвержде́ние, богоно́се му́чениче Лавре́нтие, и в страда́ниих вопия́л еси́ ве́рно: ничто́же мя́ разлучи́т любве́ Христо́вы.

И́кос:

Возсия́вшаго, я́ко свети́ло неле́стное, в ми́ре, соше́дшеся, ве́рнии вси́, пе́сньми почти́м Лавре́нтия страстоте́рпца, я́ко таи́нника неизрече́нных, того́ моли́твами избавля́емся лю́тых прегреше́ний. Сердца́ очи́стивше, просла́вим Христа́, того́ прославля́ющаго, кре́пка в страда́нии, и глаго́люща: ничто́же мя́ разлучи́т от любве́ Христо́вы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Тайноводи́ти предъизбра́н и служи́ти Сло́ву, сосу́д показа́ся свяще́н небе́снаго хра́ма и возложе́ние, воспева́я Сотво́ршему: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Зако́ном живота́ и́же во Христе́ огражда́емь, преблаже́нне, су́щим сме́рти и тли́ законоположи́телем ума́ не подклони́л еси́, воспева́я, Лавре́нтие: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Я́коже не́кий, безболе́знен я́ве, те́лом обложе́н, преблаже́нне, до́блим по́мыслом на всея́дца огня́ дерзну́л еси́, взыва́я, пребога́те: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Две́рь показа́лася еси́ мы́сленная восто́ка Вы́шняго, я́вльшагося на земли́ челове́ком из Тебе́, Богоневе́сто, па́че сло́ва и ума́, Бо́га отце́в благослове́ннаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Тве́рдым умо́м бы́л еси́ нестерпи́маго пла́мене крепча́йший, я́ко в чужде́м телеси́ сожига́емь, блаже́нне, ве́рою поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Отроко́м трие́м подо́бяся, огня́ погаси́л еси́ у́глие, росо́ю Боже́ственныя благода́ти, взыва́я и поя́: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Просвеще́ние Христо́с тебе́ бы́в, Свое́ю кре́постию препоя́са тя́ и к Себе́ возведе́, благоче́стно пою́ще: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: Ко́рене Иессе́ова же́зл была́ еси́ и Христа́ Бо́га моего́ и Го́спода па́че естества́ прозябла́ еси́, Божества́ цве́т. Вся́ дела́ да благословя́т, Де́во, Рождество́ Твое́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Соверше́нно заколе́ние и прия́тно кади́ло Влады́це прине́слся еси́, я́коже зла́то в горни́ле, огне́м искуси́вся страда́ния, и украше́ние Це́ркве бы́в пе́рвенец, досточу́дне.

Зре́нием неукло́нным к Бо́гу обожа́емь и соедине́нием лу́чшим, сло́вом и Боже́ственным виде́нием, све́том кра́йним, Лавре́нтие, просвети́лся еси́ све́тло. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Я́ко со́лнце, блаже́нне, от за́пада возсия́л еси́, чу́до ве́лие и пресла́вно, всю́ просвеща́я Це́рковь твои́ми блиста́ньми, досточу́дне, и согрева́я вся́ теплото́ю ве́ры, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: О́бразы, Всенепоро́чная, Твоего́ рождества́ проро́цы узре́вше, издале́ча си́м научи́вшеся, от Боже́ственнаго вдохнове́ния Ду́ха, ми́ру велегла́сно пропове́даша, и́хже сбытие́м ны́не чуди́мся.