Канон священномученику Лаврентию Римскому

Припев: Священному́чениче Лавре́нтие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 23 августа (10 августа ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

В цве́тнице сла́дости, я́ко Христо́в во́ин, досто́йно наслажда́яся и а́нгельским сликовству́яй си́лам, сия́ние ми́ светоно́сное дарова́ти моли́, воспева́ющу тя́, блаже́нне Лавре́нтие.

В по́двиги вше́д честна́го муче́ния, победоно́сный страда́лец тве́рдостию души́ показа́лся еси́, Лавре́нтие, венце́м пра́вды благоле́пно оде́явся и диади́мою побе́ды.

Сы́н я́ко бы́в све́та и дне́, пресла́вно от за́пад, я́ко со́лнце на́м чу́вственно, возсия́л еси́, заре́ю пресве́тлою озаря́я концы́, всесла́вный му́чениче Лавре́нтие.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся честны́м рождество́м Твои́м, Де́во, а́дских и тле́нных у́з и зако́ннаго осужде́ния, Пречи́стая, — ра́дуйся, Обра́дованная, — благода́рно вопие́м Ти́, — спаси́тельная две́ре благода́ти.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Име́яй Креста́ побе́ду, к сопротивобо́рцем до́блественне ополчи́лся еси́ и побе́ды венцено́сец яви́лся еси́, досточу́дне.

Зако́ном Христо́вым огражде́н, законоположе́нию злочести́вых, я́ко непобеди́мь, сопроти́вился еси́ до́блим терпе́нием, всеблаже́нне.

Си́лою Бо́жиею укрепля́емь, многобо́жия не́мощь разори́л еси́, Христо́во же преве́чное уясни́л еси́ Божество́.

Богоро́дичен: Ра́вен Отцу́ и Ду́ху естество́м, и существо́м, и Божество́м бы́сть, челове́ком ра́вно Сло́во, вопло́щшееся от Тебе́, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 8.

Небе́сное бога́тство собра́в и ни́щим сие́ прине́с, расточи́л еси́, да́л еси́ а́лчущим хле́б тво́й и, си́м стяжа́в жи́знь нетле́нную, во Христо́ве испове́дании просия́л еси́, сла́вне. Те́мже, му́жествовав и зако́нно пострада́в, вене́ц прия́л еси́ от Бо́га трудо́в твои́х, страстоно́сче Лавре́нтие. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́, и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю, просия́в су́щим с Тобо́ю ученико́м, и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, — Свя́т еси́, — возопи́ша, я́ко непристу́пен сы́й, ви́ден бы́л еси́ пло́тию ми́рови, Еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Служи́тель Сло́ва и сло́вом укра́шен, Сло́ва любо́вию, нра́вом душе́вным закала́ется и с Сло́вом пра́ведно ца́рствует ны́не, весе́лия и сла́вы Его́ насыща́яся.

Дрема́нием нече́стия благоче́стно не воздрема́ся, бо́дростию боже́ственною, му́ченическим твои́м стоя́нием от о́чию со́н и́же в сме́рть оттря́сл еси́, му́чениче Христо́в свяще́нне.

На сопротивобо́рных злочести́ваго противле́ния и́стинными ору́жии благоче́стия огра́ждся, си́х до конца́ низложи́л еси́ па́мять ве́ры ра́ди и нра́ва любо́вию.

Богоро́дичен: Скве́рну всю́ пе́рвыя отложи́вше сне́ди, живо́тным хле́бом с небесе́ напита́емся, от земли́ Де́вы возсия́вшаго, Ю́же, я́ко Хода́таицу благи́х, воспои́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Неукло́нным виде́нием Боже́ственныя добро́ты зря́, вся́ кра́сная, я́же на земли́, Лавре́нтие, ты́ преоби́дел еси́ и лю́тыя те́ла боле́зни, досточу́дне.

Христа́, Служи́теля бы́вша на́м, да́ры от Отца́ позна́в, служи́тель Того́ бы́в, к Нему́же кро́вию отше́л еси́, преблаже́нне.

Свяще́нно возложе́ние и украше́ние благоле́пно Христу́, блаже́нне, прине́слся еси́, се́нь уясни́л еси́ небе́сную, иде́же ны́не быва́я, наслажда́ешися сия́ния.

Богоро́дичен: Соесте́ствен и сообра́зен сы́й Отцу́, Сы́н Единоро́дный, челове́ком бы́сть во́лею сро́ден, вопло́щся Вы́шний из чре́ва Твоего́, Ма́ти Де́во.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Веще́ственный о́гнь, тя́ испе́к, Царю́ все́х устро́и сла́дко бра́шно, на́ше спасе́ние лю́бящему и а́лчущу, всесла́вне.

Ве́сь све́ту прибли́жился еси́ Нача́льныя Тро́ицы, я́ко служи́тель Тоя́, сы́й светови́ден, страстоте́рпче, бы́л еси́, озаря́я пою́щия тя́.

Укрепля́емь Боже́ственною си́лою, на разжже́нней сковраде́ лежа́, терпе́л еси́, му́чениче, любо́вию Христо́вою ду́шу огне́м разжига́я и росо́ю духо́вною.

Богоро́дичен: Была́ еси́ Бо́жия Ма́ти, Де́во, вмести́тельно прия́телище, престо́л одушевле́н, гора́ свята́, и киво́т, и се́нь богоде́лана, и све́щник златоза́рен.

Конда́к, гла́с 2.

Огне́м Боже́ственным распали́в се́рдце твое́, о́гнь страсте́й до конца́ испепели́л еси́, страда́льцев утвержде́ние, богоно́се му́чениче Лавре́нтие, и в страда́ниих вопия́л еси́ ве́рно: ничто́же мя́ разлучи́т любве́ Христо́вы.

И́кос:

Возсия́вшаго, я́ко свети́ло неле́стное, в ми́ре, соше́дшеся, ве́рнии вси́, пе́сньми почти́м Лавре́нтия страстоте́рпца, я́ко таи́нника неизрече́нных, того́ моли́твами избавля́емся лю́тых прегреше́ний. Сердца́ очи́стивше, просла́вим Христа́, того́ прославля́ющаго, кре́пка в страда́нии, и глаго́люща: ничто́же мя́ разлучи́т от любве́ Христо́вы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Тайноводи́ти предъизбра́н и служи́ти Сло́ву, сосу́д показа́ся свяще́н небе́снаго хра́ма и возложе́ние, воспева́я Сотво́ршему: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Зако́ном живота́ и́же во Христе́ огражда́емь, преблаже́нне, су́щим сме́рти и тли́ законоположи́телем ума́ не подклони́л еси́, воспева́я, Лавре́нтие: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Я́коже не́кий, безболе́знен я́ве, те́лом обложе́н, преблаже́нне, до́блим по́мыслом на всея́дца огня́ дерзну́л еси́, взыва́я, пребога́те: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Две́рь показа́лася еси́ мы́сленная восто́ка Вы́шняго, я́вльшагося на земли́ челове́ком из Тебе́, Богоневе́сто, па́че сло́ва и ума́, Бо́га отце́в благослове́ннаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Тве́рдым умо́м бы́л еси́ нестерпи́маго пла́мене крепча́йший, я́ко в чужде́м телеси́ сожига́емь, блаже́нне, ве́рою поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Отроко́м трие́м подо́бяся, огня́ погаси́л еси́ у́глие, росо́ю Боже́ственныя благода́ти, взыва́я и поя́: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Просвеще́ние Христо́с тебе́ бы́в, Свое́ю кре́постию препоя́са тя́ и к Себе́ возведе́, благоче́стно пою́ще: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: Ко́рене Иессе́ова же́зл была́ еси́ и Христа́ Бо́га моего́ и Го́спода па́че естества́ прозябла́ еси́, Божества́ цве́т. Вся́ дела́ да благословя́т, Де́во, Рождество́ Твое́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Соверше́нно заколе́ние и прия́тно кади́ло Влады́це прине́слся еси́, я́коже зла́то в горни́ле, огне́м искуси́вся страда́ния, и украше́ние Це́ркве бы́в пе́рвенец, досточу́дне.

Зре́нием неукло́нным к Бо́гу обожа́емь и соедине́нием лу́чшим, сло́вом и Боже́ственным виде́нием, све́том кра́йним, Лавре́нтие, просвети́лся еси́ све́тло. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Я́ко со́лнце, блаже́нне, от за́пада возсия́л еси́, чу́до ве́лие и пресла́вно, всю́ просвеща́я Це́рковь твои́ми блиста́ньми, досточу́дне, и согрева́я вся́ теплото́ю ве́ры, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: О́бразы, Всенепоро́чная, Твоего́ рождества́ проро́цы узре́вше, издале́ча си́м научи́вшеся, от Боже́ственнаго вдохнове́ния Ду́ха, ми́ру велегла́сно пропове́даша, и́хже сбытие́м ны́не чуди́мся.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀ дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ: да тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

Въ цвѣ́тницѣ сла́дости ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇то́въ во́инъ, досто́йнѡ наслажда́ѧсѧ, и҆ а҆́гг҃льскимъ сликовствꙋ́ѧй си́ламъ, сїѧ́нїе мѝ свѣтоно́сное дарова́ти молѝ, воспѣва́ющꙋ тѧ̀, блаже́нне лаѵре́нтїе.

Въ по́двиги вше́дъ честна́гѡ мꙋче́нїѧ побѣдоно́сный страда́лецъ тве́рдостїю дꙋшѝ показа́лсѧ є҆сѝ, лаѵре́нтїе, вѣнце́мъ пра́вды благолѣ́пнѡ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, и҆ дїади́мою побѣ́ды.

Сы́нъ ꙗ҆́кѡ бы́въ свѣ́та и҆ днѐ, пресла́внѡ ѿ за̑падъ ꙗ҆́кѡ со́лнце на́мъ чꙋ́вственнѡ возсїѧ́лъ є҆сѝ, заре́ю пресвѣ́тлою ѡ҆зарѧ́ѧ концы̀, всесла́вный мꙋ́чениче лаѵре́нтїе.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вльшесѧ честны́мъ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, дв҃о, а҆́дскихъ и҆ тлѣ́нныхъ ᲂу҆́зъ, и҆ зако́ннагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ, пречⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ ѡ҆бра́дованнаѧ, благода́рнѡ вопїе́мъ тѝ, спаси́тельнаѧ две́ре благода́ти.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

И҆мѣ́ѧй крⷭ҇та̀ побѣ́дꙋ къ сопротивобо́рцємъ до́блественнѣ ѡ҆полчи́лсѧ є҆сѝ, и҆ побѣ́ды вѣнцено́сецъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, досточꙋ́дне.

Зако́номъ хрⷭ҇то́вымъ ѡ҆гражде́нъ, законоположе́нїю ѕлочести́выхъ, ꙗ҆́кѡ непобѣди́мь сопроти́вилсѧ є҆сѝ, до́блимъ терпѣ́нїемъ, всеблаже́нне.

Си́лою бж҃їею ᲂу҆крѣплѧ́емь, многобо́жїѧ не́мощь разори́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇то́во же превѣ́чное ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ бжⷭ҇тво̀.

Бг҃оро́диченъ: Ра́венъ ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, є҆стество́мъ и҆ сꙋщество́мъ и҆ бж҃ество́мъ бы́сть, человѣ́кѡмъ ра́вно сло́во, вопло́щшеесѧ ѿ тебє̀, всенепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Нбⷭ҇ное бога́тство собра́въ, и҆ ни́щымъ сїѐ прине́съ, расточи́лъ є҆сѝ, да́лъ є҆сѝ а҆́лчꙋщымъ хлѣ́бъ тво́й, и҆ си́мъ стѧжа́въ жи́знь нетлѣ́ннꙋю, во хрⷭ҇то́вѣ и҆сповѣ́данїи просїѧ́лъ є҆сѝ, сла́вне. тѣ́мже мꙋ́жествовавъ, и҆ зако́ннѡ пострада́въ, вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ ѿ бг҃а трꙋдѡ́въ твои́хъ, страстоно́сче лаѵре́нтїе: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Сокрове́ннꙋю мо́лнїю подъ пло́тїю сꙋщества̀ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ благолѣ́пїѧ, на ст҃ѣ́й показа́лъ є҆сѝ горѣ̀, бл҃годѣ́телю, просїѧ́въ сꙋ́щымъ съ тобо́ю ᲂу҆ченикѡ́мъ: и҆ разꙋмѣ́вше нестерпи́мꙋ сꙋ́щꙋ сла́вꙋ твою̀, свѧ́тъ є҆сѝ, возопи́ша, ꙗ҆́кѡ непристꙋ́пенъ сы́й, ви́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ пло́тїю мі́рови, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Слꙋжи́тель сло́ва, и҆ сло́вомъ ᲂу҆кра́шенъ, сло́ва любо́вїю, нра́вомъ дꙋше́внымъ закала́етсѧ, и҆ съ сло́вомъ пра́веднѡ црⷭ҇твꙋетъ ны́нѣ, весе́лїѧ и҆ сла́вы є҆гѡ̀ насыща́ѧсѧ.

Дрема́нїемъ нече́стїѧ, благоче́стнѡ не воздрема́сѧ, бо́дростїю бжⷭ҇твенною, мꙋ́ченическимъ твои́мъ стоѧ́нїемъ, ѿ ѻ҆́чїю со́нъ и҆́же въ сме́рть ѿтрѧ́слъ є҆сѝ, мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ свѧще́нне.

На сопротивобо́рныхъ ѕлочести́вагѡ противле́нїѧ, и҆́стинными ѻ҆рꙋ́жїи благоче́стїѧ ѡ҆гра́ждсѧ, си́хъ до конца̀ низложи́лъ є҆сѝ па́мѧть, вѣ́ры ра́ди, и҆ нра́ва любо́вїю.

Бг҃оро́диченъ: Скве́рнꙋ всю̀ пе́рвыѧ ѿложи́вше снѣ́ди, живо́тнымъ хлѣ́бомъ съ нб҃сѐ напита́емсѧ, ѿ землѝ дв҃ы возсїѧ́вшагѡ: ю҆́же ꙗ҆́кѡ хода́таицꙋ благи́хъ воспои́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ, но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Неꙋкло́ннымъ видѣ́нїемъ бжⷭ҇твенныѧ добрѡ́ты зрѧ̀, всѧ̑ кра̑снаѧ ꙗ҆̀же на землѝ, лаѵре́нтїе, ты̀ преѡби́дѣлъ є҆сѝ, и҆ лю̑тыѧ тѣ́ла болѣ̑зни, досточꙋ́дне.

Хрⷭ҇та̀ слꙋжи́телѧ бы́вша на́мъ, да́ры ѿ ѻ҆ц҃а̀ позна́въ, слꙋжи́тель тогѡ̀ бы́въ, къ немꙋ́же кро́вїю ѿше́лъ є҆сѝ, преблаже́нне.

Свѧще́нно возложе́нїе, и҆ ᲂу҆краше́нїе благолѣ́пно хрⷭ҇тꙋ̀, блаже́нне, прине́слсѧ є҆сѝ, сѣ́нь ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ нбⷭ҇нꙋю, и҆дѣ́же ны́нѣ быва́ѧ, наслажда́ешисѧ сїѧ́нїѧ.

Соесте́ственъ и҆ соѻбра́зенъ сы́й ѻ҆ц҃ꙋ̀, сн҃ъ є҆диноро́дный, человѣ́кѡмъ бы́сть во́лею сро́денъ, вопло́щсѧ вы́шнїй и҆зъ чре́ва твоегѡ̀, мт҃и дв҃о.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̑ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Веще́ственный ѻ҆́гнь тѧ̀ и҆спе́къ, цр҃ю̀ всѣ́хъ ᲂу҆стро́и сла́дко бра́шно, на́ше спасе́нїе лю́бѧщемꙋ, и҆ а҆́лчꙋщꙋ, всесла́вне.

Ве́сь свѣ́тꙋ прибли́жилсѧ є҆сѝ нача́льныѧ трⷪ҇цы, ꙗ҆́кѡ слꙋжи́тель тоѧ̀ сы́й свѣтови́дѣнъ, страстоте́рпче, бы́лъ є҆сѝ, ѡ҆зарѧ́ѧ пою́щыѧ тѧ̀.

Оу҆крѣплѧ́емь бжⷭ҇твенною си́лою на разжже́ннѣй сковрадѣ̀ лежа̀, терпѣ́лъ є҆сѝ, мч҃ниче, любо́вїю хрⷭ҇то́вою, дꙋ́шꙋ ѻ҆гне́мъ разжига́ѧ и҆ росо́ю дꙋхо́вною.

Бг҃оро́диченъ: Была̀ є҆сѝ бж҃їѧ мт҃и, дв҃о, вмѣсти́тельно прїѧ́телище, прⷭ҇то́лъ ѡ҆дꙋшевле́нъ, гора̀ свѧта̀, и҆ кївѡ́тъ, и҆ сѣ́нь богодѣ́лана, и҆ свѣ́щникъ златоза́ренъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ѻ҆гне́мъ бжⷭ҇твеннымъ распали́въ се́рдце твоѐ, ѻ҆́гнь страсте́й до конца̀ и҆спепели́лъ є҆сѝ, страда́льцєвъ ᲂу҆твержде́нїе, бг҃оно́се мꙋ́чениче лаѵре́нтїе, и҆ въ страда́нїихъ вопїѧ́лъ є҆сѝ вѣ́рнѡ: ничто́же мѧ̀ разлꙋчи́тъ любвѐ хрⷭ҇то́вы.

І҆́косъ:

Возсїѧ́вшаго ꙗ҆́кѡ свѣти́ло неле́стное въ мі́рѣ, соше́дшесѧ вѣ́рнїи всѝ пѣ́сньми почти́мъ лаѵре́нтїа страстоте́рпца, ꙗ҆́кѡ таи́нника неизрече́нныхъ: тогѡ̀ моли́твами и҆збавлѧ́емсѧ лю́тыхъ прегрѣше́нїй, сердца̀ ѡ҆чи́стивше, просла́вимъ хрⷭ҇та̀, того̀ прославлѧ́ющаго, крѣ́пка въ страда́нїи, и҆ глаго́люща: ничто́же мѧ̀ разлꙋчи́тъ ѿ любвѐ хрⷭ҇то́вы.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Тайноводи́ти пред̾избра́нъ, и҆ слꙋжи́ти сло́вꙋ, сосꙋ́дъ показа́сѧ сщ҃е́нъ нбⷭ҇нагѡ хра́ма, и҆ возложе́нїе, воспѣва́ѧ сотво́ршемꙋ: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Зако́номъ живота̀ и҆́же во хрⷭ҇тѣ̀ ѡ҆гражда́емь, преблаже́нне, сꙋ́щымъ сме́рти и҆ тлѝ законоположи́телємъ, ᲂу҆ма̀ не подклони́лъ є҆сѝ, воспѣва́ѧ, лаѵре́нтїе: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́коже нѣ́кїй безболѣ́зненъ ꙗ҆́вѣ, тѣ́ломъ ѡ҆бложе́нъ, пребл҃же́нне, до́блимъ по́мысломъ на всеѧ́дца ѻ҆гнѧ̀ дерзнꙋ́лъ є҆сѝ, взыва́ѧ, пребога́те: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Две́рь показа́ласѧ є҆сѝ мы́сленнаѧ восто́ка вы́шнѧгѡ, ꙗ҆́вльшагѡсѧ на землѝ человѣ́кѡмъ и҆зъ тебє̀, бг҃оневѣ́сто, па́че сло́ва и҆ ᲂу҆ма̀, бг҃а ѻ҆тцє́въ бл҃гослове́ннагѡ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Тве́рдымъ ᲂу҆мо́мъ бы́лъ є҆сѝ нестерпи́магѡ пла́мене крѣпча́йшїй, ꙗ҆́кѡ въ чꙋжде́мъ тѣлесѝ сожига́емь, бл҃же́нне, вѣ́рою поѧ̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ѻ҆трокѡ́мъ трїе́мъ подо́бѧсѧ, и҆ ѻ҆гнѧ̀ погаси́лъ є҆сѝ ᲂу҆́глїе, росо́ю бжⷭ҇твенныѧ благода́ти, взыва́ѧ и҆ поѧ̀: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Просвѣще́нїе хрⷭ҇то́съ тебѣ̀ бы́въ, свое́ю крѣ́постїю препоѧ́са тѧ̀, и҆ къ себѣ̀ возведѐ, благоче́стнѡ пою́ще: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Ко́рене і҆ессе́ова же́злъ была̀ є҆сѝ, и҆ хрⷭ҇та̀ бг҃а моегѡ̀ и҆ гдⷭ҇а, па́че є҆стества̀ прозѧбла̀ є҆сѝ бжⷭ҇тва̀ цвѣ́тъ. всѧ̑ дѣла̀ да благословѧ́тъ, дв҃о, ржⷭ҇тво̀ твоѐ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Соверше́нно заколе́нїе, и҆ прїѧ́тно кади́ло влⷣцѣ прине́слсѧ є҆сѝ: ꙗ҆́коже зла́то въ горни́лѣ, ѻ҆гне́мъ и҆скꙋси́всѧ страда́нїѧ, и҆ ᲂу҆краше́нїе цр҃кве бы́въ пе́рвенецъ, досточꙋ́дне.

Зрѣ́нїемъ неꙋкло́ннымъ къ бг҃ꙋ ѡ҆божа́емь, и҆ соедине́нїемъ лꙋ́чшимъ, сло́вомъ и҆ бжⷭ҇твеннымъ видѣ́нїемъ, свѣ́томъ кра́йнимъ, лаѵре́нтїе, просвѣти́лсѧ є҆сѝ свѣ́тлѡ. тѣ́мже тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце, бл҃же́нне, ѿ за́пада возсїѧ́лъ є҆сѝ, чꙋ́до ве́лїе и҆ пресла́вно, всю̀ просвѣща́ѧ цр҃ковь твои́ми блиста́ньми, досточꙋ́дне, и҆ согрѣва́ѧ всѧ̑ теплото́ю вѣ́ры. тѣ́мже тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́бразы, всенепоро́чнаѧ, твоегѡ̀ рождества̀, прⷪ҇ро́цы ᲂу҆зрѣ́вше, и҆здале́ча си̑мъ наꙋчи́вшесѧ, ѿ бжⷭ҇твеннагѡ вдохнове́нїѧ дх҃а, мі́рꙋ велегла́снѡ проповѣ́даша, и҆́хже сбытїє́мъ ны́нѣ чꙋди́мсѧ.

Жития священномучеников Лаврентия, архидиакона, Сикста II, папы Римского, Феликиссима и Агапита, диаконов, и мученика Романа

Му­че­ни­ки ар­хи­ди­а­кон Лав­рен­тий, па­па Сикст, диа­ко­ны Фе­ли­кис­сим и Ага­пит, во­ин Ро­ман Рим­ские по­стра­да­ли в 258 го­ду при им­пе­ра­то­ре Ва­ле­ри­ане (253–259). Свя­той па­па Сикст, ро­дом из Афин, по­лу­чил хо­ро­шее об­ра­зо­ва­ние, про­по­ве­до­вал в Ис­па­нии и был по­став­лен епи­ско­пом в Рим по­сле му­че­ни­че­ской кон­чи­ны свя­то­го па­пы Сте­фа­на (253–257, па­мять 2 ав­гу­ста). Это бы­ло вре­мя, ко­гда па­па, за­ни­мав­ший Рим­ский пре­стол, из­би­рал­ся на вер­ную смерть. В ско­ром вре­ме­ни свя­той Сикст был так­же схва­чен и по­са­жен в тем­ни­цу вме­сте с дву­мя сво­и­ми диа­ко­на­ми Фе­ли­кис­си­мом и Ага­пи­том. Ко­гда свя­той ар­хи­ди­а­кон Лав­рен­тий встре­тил па­пу Сикс­та, ко­то­ро­го ве­ли в тем­ни­цу, он со сле­за­ми вос­клик­нул: "Ку­да ты, от­че, гря­дешь? За­чем остав­ля­ешь сво­е­го ар­хи­ди­а­ко­на, с ко­то­рым все­гда при­но­сил Бес­кров­ную Жерт­ву? Возь­ми сво­е­го сы­на с со­бой, чтобы и я был общ­ник те­бе в про­ли­тии кро­ви за Хри­ста!" Свя­той Сикст от­ве­чал ему: "Не остав­ляю те­бя, сын мой. Я ста­рец и иду на лег­кую смерть, а те­бе пред­сто­ят бо­лее тяж­кие стра­да­ния. Знай, что через три дня по­сле на­шей смер­ти и ты пой­дешь за мной. А те­перь пой­ди, про­дай цер­ков­ные со­кро­ви­ща и раз­дай го­ни­мым и нуж­да­ю­щим­ся хри­сти­а­нам". Свя­той Лав­рен­тий с усер­ди­ем ис­пол­нил за­вет свя­ти­те­ля.

Услы­шав, что свя­той па­па Сикст по­ве­ден с диа­ко­на­ми на суд, свя­той Лав­рен­тий по­шел ту­да же, чтобы ви­деть их по­двиг, и ска­зал свя­ти­те­лю: "От­че, я уже вы­пол­нил твое по­ру­че­ние, раз­дал вру­чен­ное то­бою со­кро­ви­ще, не оставь ме­ня!" Услы­шав о ка­ком-то со­кро­ви­ще, во­и­ны взя­ли его под стра­жу, а му­че­ни­ков усек­ли ме­чом († 6 ав­гу­ста 258 г.). Им­пе­ра­тор за­клю­чил свя­то­го Лав­рен­тия в тем­ни­цу и по­ру­чил над­зи­рать за ним на­чаль­ни­ку тюрь­мы Ип­по­ли­ту. В тем­ни­це свя­той Лав­рен­тий мо­лит­вой ис­це­лял со­би­рав­ших­ся к нему боль­ных и мно­гих кре­стил. По­ра­жен­ный этим, Ип­по­лит сам уве­ро­вал и при­нял Кре­ще­ние от свя­то­го Лав­рен­тия со всем сво­им до­мом. Вско­ре ар­хи­ди­а­кон Лав­рен­тий был вновь при­ве­ден к им­пе­ра­то­ру с при­ка­за­ни­ем по­ка­зать спря­тан­ные со­кро­ви­ща. Свя­той Лав­рен­тий от­ве­тил: "Дай мне срок три дня, и я по­ка­жу те­бе эти со­кро­ви­ща". За это вре­мя свя­той со­брал мно­же­ство ни­щих и боль­ных, пи­тав­ших­ся лишь ми­ло­сты­ней Церк­ви, и, при­ве­дя их, объ­явил: "Вот те со­су­ды, в ко­то­рых вло­же­ны со­кро­ви­ща. И все, кто вла­га­ет свои со­кро­ви­ща в эти со­су­ды, с из­быт­ком по­лу­ча­ют их в Цар­ствии Небес­ном".

По­сле это­го свя­то­го Лав­рен­тия пре­да­ли же­сто­чай­шим му­кам, при­нуж­дая его по­кло­нить­ся идо­лам. Му­че­ни­ка би­ли скор­пи­о­на­ми (тон­кая же­лез­ная цепь с ост­ры­ми иг­ла­ми), опа­ля­ли ра­ны ог­нем, би­ли оло­вян­ны­ми пру­тья­ми. Во вре­мя стра­да­ний му­че­ни­ка во­ин Ро­ман вне­зап­но вос­клик­нул: "Свя­той Лав­рен­тий, я ви­жу свет­ло­го юно­шу, ко­то­рый сто­ит око­ло те­бя и оти­ра­ет твои ра­ны! За­кли­наю те­бя Гос­по­дом Хри­стом, не по­ки­дай ме­ня!" По­сле это­го свя­то­го Лав­рен­тия сня­ли с ды­бы и от­да­ли в тюрь­му к Ип­по­ли­ту. Ро­ман при­нес ту­да во­до­нос с во­дой и умо­лял му­че­ни­ка кре­стить его. Сра­зу же по­сле Кре­ще­ния во­и­ны от­сек­ли ему го­ло­ву († 9 ав­гу­ста). Ко­гда му­че­ни­ка Лав­рен­тия по­ве­ли на по­след­нее ис­пы­та­ние, свя­той Ип­по­лит хо­тел объ­явить се­бя хри­сти­а­ни­ном и уме­реть вме­сте с ним, но ис­по­вед­ник ска­зал: "За­таи ныне свое ис­по­ве­да­ние в серд­це. Спу­стя немно­го вре­ме­ни я по­зо­ву те­бя, и ты услы­шишь и при­дешь ко мне. А обо мне не плачь, луч­ше ра­дуй­ся, я иду по­лу­чить слав­ный му­че­ни­че­ский ве­нец". Его по­ло­жи­ли на же­лез­ную ре­шет­ку, под ко­то­рую под­ло­жи­ли го­ря­чие уг­ли, а слу­ги ро­га­ти­на­ми при­жи­ма­ли к ней те­ло му­че­ни­ка. Свя­той Лав­рен­тий, взгля­нув на пра­ви­те­лей, ска­зал: "Вот, вы ис­пек­ли од­ну сто­ро­ну мо­е­го те­ла, по­вер­ни­те на дру­гую и ешь­те мое те­ло!" Уми­рая, он про­из­нес: "Бла­го­да­рю Те­бя, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, что Ты спо­до­бил ме­ня вой­ти во вра­та Твои", – и с эти­ми сло­ва­ми ис­пу­стил дух.

Свя­той Ип­по­лит но­чью взял те­ло му­че­ни­ка, об­вил пе­ле­на­ми с аро­ма­та­ми и дал знать пре­сви­те­ру Иусти­ну. Над мо­ща­ми му­че­ни­ка в до­ме вдо­вы Ки­ри­а­кии со­вер­ши­ли все­нощ­ное бде­ние и Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию. Все при­сут­ство­вав­шие хри­сти­ане при­ча­сти­лись Свя­тых Та­ин и с че­стью по­хо­ро­ни­ли в пе­ще­ре те­ло свя­то­го му­че­ни­ка ар­хи­ди­а­ко­на Лав­рен­тия 10 ав­гу­ста 258 го­да. Свя­той Ип­по­лит и дру­гие хри­сти­ане по­стра­да­ли через три дня по кон­чине свя­то­го Лав­рен­тия (13 ав­гу­ста), как он пред­ска­зал им об этом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Лав­рен­тия ар­хи­ди­а­ко­на, Сикс­та па­пы и про­чих с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.