Канон священномучнику Вавиле Антиохийскому

Припев: Священному́чениче Вави́ло, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 сентября (04 сентября ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Свои́ми кровьми́, я́ко Моисе́й Чермно́е мо́ре, безво́лненно проше́д, Вави́ло блаже́нне, Бо́гу побе́дную пе́снь вопия́л еси́: воспои́м Го́споду, я́ко просла́вися.

Ты́ земны́х преоби́дел еси́ жела́ние, боже́ственному повину́в жела́нию, е́же жи́ти, Вави́ло блаже́нне, Христо́ву гряды́й ви́дети красоту́.

Пребоже́ственныя Тро́ицы я́ко сы́й рачи́тель, с треми́ у́мерл еси́ о́троки, ра́дуяся, Вави́ло блаже́нне, при́сно приводя́ ду́ши сия́ жела́нием.

Богоро́дичен: Своего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́меннаго чре́ва Твоего́ па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей и́стинно показа́лася еси́ Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, возвы́сивый ро́г ве́рнаго Твоего́ Вави́лы, и венча́в его́ венце́м испове́дания Твоего́.

Му́чеников бы́сть кре́пость, Го́споди, Кре́ст Тво́й, утверди́вый о́троки с блаже́нным Вави́лою, и низложи́вый те́ми пре́лести безбо́жныя де́рзости.

Кре́пость оскуде́, Христе́, диа́воля в коне́ц: незло́бивыми бо детьми́ и боже́ственным Вави́лою побежда́ется кре́пкий и посмева́емь е́сть, от ни́х поруга́емь.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чи́н прехо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во утро́бе, и ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.

Седа́лен, гла́с 3.

Точа́ ве́ры испове́дание, пре́лесть угаси́л еси́ злосла́вия, обличи́в и́дольское безбо́жие, и всесожже́ние Боже́ственное бы́в, чудотворе́ньми ороша́еши концы́: о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́, и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Крестобогоро́дичен: На Дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, пред суди́щем вопия́л еси́, мучи́тельских преще́ний небоя́знен, священному́чениче Вави́ло, в Го́споде ра́дуяся.

Же́ртву непоро́чну, стра́шну, безкро́вну, Го́споду принося́, и себе́ сама́го заколе́ние кро́вию, священному́чениче Вави́ло, нескве́рно приве́л еси́.

Дете́й, преподо́бне, младо́е мудрова́ние, я́ко му́др детоучи́тель, духо́вным воспита́в млеко́м, священному́чениче Вави́ло, в соверше́ние испра́вил еси́.

Богоро́дичен: Я́ко и́стинно невеща́нна и непости́жна, Твоего́, Богоро́дице, благоле́пнаго су́ть рождества́, су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Боже́ственную благода́ть Твою́, Иису́се, священному́ченик Вави́ла и́стинно с высоты́ прия́ше, я́ко и де́ти ю́ныя к Твое́й любви́ приведе́, и сме́рти к преоби́дению.

Боже́ственным зна́нием Твои́м осия́вся, священному́ченик Вави́ла, вся́ уча́ше, Го́споди, Тя́ ве́дети, Еди́наго Бо́га, Су́що Го́спода, от мра́ка и льсти́ взыва́юща.

Боже́ственным избра́нием Твои́м прозна́менався священному́ченик Вави́ла слове́сное пасти́ ста́до Твое́, Тебе́ прино́сит, Сло́ве Бо́жий, кро́вь свою́, к стези́ спасе́ния все́х му́дре путеводя́.

Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ от души́, Влады́чице ми́ра блага́я, испове́дующия спаса́й: Тя́ бо Предста́тельницу непобеди́му и́мамы, су́щую Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве. Жите́йское мо́ре преле́стное зря́ волну́емо бу́рею, Вави́ла, пресла́вный страда́лец, вопия́ше: возведи́ из тли́ жи́знь мою́, Многоми́лостиве.

Христу́ подо́бяся, за па́ству ду́шу твою́ пре́дал еси́, о сла́вный му́чениче, и страда́льче Вави́ло блаже́нне, и преле́стныя сте́ны разори́л еси́.

Дете́й непостоя́нное утверди́ му́дре свои́ми страда́ньми Вави́ла, приснопа́мятный страда́лец, к жи́зни небе́сней от земли́ преводя́, пресла́вный.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́м Ко́рмчию Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое укроти́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко благоче́стия пропове́дника и страда́льцев утвержде́ние, Це́рковь сла́вит тя́, Вави́ло сла́вне, освеща́ема дне́сь; но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду, в ми́ре соверше́ннем велича́ющия и восхваля́ющия тя́, сохрани́ти Христу́ моли́ся, о многострада́льне.

И́кос:

Мирску́ю я́ве суету́ помышля́я, ми́ра отчужде́нный, и Стра́сти Христо́вы подража́в, плотски́я стра́сти умертви́л еси́, и кре́ст тво́й взе́м, после́довал еси́, му́чениче, Зижди́телю твоему́, и пребыва́я с Ни́м ны́не, моли́ся о честву́ющих тя́ и́стинно, о многострада́льне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Небе́сная чинонача́лия дне́сь, победоно́сцы зря́ще ю́ныя на пре́лесть, и чу́днаго Вави́лу, вопия́ху сра́дующеся Христу́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же отце́в на́ших.

Влады́чня светоно́сная уясни́ благода́ть соше́дшияся ве́рныя, венцено́сный же сла́вный Вави́ла повелева́ет сра́дующимся вопи́ти: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же отце́в на́ших.

Мучи́телей у́бо недоуме́яшеся умышле́ние, помоществова́ти не су́щим бого́м. Пресвяте́й же Тро́ице чу́дный Вави́ла повелева́ет вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Богоро́дичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, Све́т возсия́ вселе́нней све́тел: Ты́ бо Зижди́теля все́х родила́ еси́, Бо́га. Его́же моли́, Всечи́стая, низпосла́ти на́м, ве́рным, ве́лию ми́лость.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Бо́га Отца́ Соде́теля, Единосу́щна Сы́на, и Бо́жия Ду́ха, в пла́мени ю́ноши пе́ти повелева́ются: да благослови́т Го́спода вся́ тва́рь и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Па́мять дне́сь, бра́тие, священному́ченика Вави́лы я́же в пла́мени ю́ноши пе́ти повелева́ют: благослови́те Го́спода, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ю́нии дне́сь ученицы́ иере́я и му́ченика Вави́лы, с ста́рцем венча́вшеся, в пещи́ ю́нош пе́снь пе́ти повелева́ют: благослови́те Го́спода, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Бо́га родила́ еси́ пло́тию, содержа́щаго руко́ю вся́, и на объя́тиих Сего́, Де́во, носи́ла еси́. Его́же пое́м я́ко Го́спода, дела́, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Бо́г челове́ком пу́ть показа́, Кресто́м к высоте́ небе́сней благовосхо́ден, сего́ ра́ди сме́рть побежда́ется земны́ми. Де́ти бо ю́ныя сея́ не убоя́шася, с чу́дным Вави́лою, я́же ублажа́ем.

Я́ко Све́т сы́й, Христе́, Всечи́стый, стра́стныя мглы́ ду́шу мою́ очи́сти, моли́твами, Влады́ко, Твои́х страстоте́рпец, Вави́лы и дете́й, и́хже ле́тнюю па́мять соверша́юще, благосла́вно торжеству́ем.

Страсте́й врачева́ния почерпе́м, сла́вней Це́ркви страда́лец притека́юще: в ту́ бо приидо́ша а́нгельстии ли́цы, и ду́си пра́ведных все́х, и Влады́чица с чу́дным Вави́лою, врачева́ния подава́ющи.

Богоро́дичен: Сы́на, безле́тно от Отца́ возсия́вша, Ты́, во чре́ве несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти Чи́стая, Де́во Пресвята́я, моли́ о рабе́х Твои́х еди́наго Человеколю́бца Бо́га, спасти́ ро́д на́ш.

Свети́лен.

Жре́ц ку́пно и же́ртва, Вави́ло, яви́лся еси́ Бо́жия, жря́ Ему́ безкро́вно, и свои́ми кровьми́ поже́рся с соверше́нными младе́нцы, с ни́миже Тя́ ны́не восхваля́ем.

Сла́ва, и ны́не: Твоему́ о́бразу, Де́во, не покланя́ющияся, и Сы́на и Бо́га Твоего́, ве́рою чи́стою, низложи́ я́ко безбо́жныя, и гее́нне преда́ждь.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Свои́ми кровьмѝ, ꙗ҆́кѡ мѡѷсе́й чермно́е мо́ре безво́лненнѡ проше́дъ, вавѵ́ло бл҃же́нне, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь вопїѧ́лъ є҆сѝ: воспои́мъ гдⷭ҇ꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ты̀ земны́хъ преѡби́дѣлъ є҆сѝ жела́нїе, бжⷭ҇твенномꙋ повинꙋ́въ жела́нїю, є҆́же жи́ти, вавѵ́ло бл҃же́нне, хрⷭ҇то́вꙋ грѧды́й ви́дѣти красотꙋ̀.

Пребжⷭ҇твенныѧ трⷪ҇цы ꙗ҆́кѡ сы́й рачи́тель, съ тремѝ ᲂу҆́мерлъ є҆сѝ ѻ҆́троки ра́дꙋѧсѧ, вавѵ́ло бл҃же́нне, при́снѡ приводѧ̀ дꙋ́шы сїѧ̀ жела́нїемъ.

Бг҃оро́диченъ: Своего̀ прїе́мши содѣ́телѧ, ꙗ҆́кѡ са́мъ восхотѣ̀, и҆зъ безсѣ́меннагѡ чре́ва твоегѡ̀, па́че ᲂу҆ма̀ воплоща́ема чи́стаѧ, тва́рей и҆́стиннѡ показа́ласѧ є҆сѝ влⷣчца.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Нѣ́сть ст҃ъ ꙗ҆́коже ты̀ гдⷭ҇и бж҃е мо́й, возвы́сивый ро́гъ вѣ́рнагѡ твоегѡ̀ вавѵ́лы, и҆ вѣнча́въ є҆го̀ вѣнце́мъ и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Мч҃никѡвъ бы́сть крѣ́пость, гдⷭ҇и, крⷭ҇тъ тво́й ᲂу҆тверди́вый ѻ҆́троки съ бл҃же́ннымъ вавѵ́лою, и҆ низложи́вый тѣ́ми пре́лести безбо́жныѧ де́рзѡсти.

Крѣ́пость ѡ҆скꙋдѣ̀, хрⷭ҇тѐ, дїа́волѧ въ коне́цъ: неѕло́бивыми бо дѣтьмѝ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ вавѵ́лою побѣжда́етсѧ крѣ́пкїй, и҆ посмѣва́емь є҆́сть ѿ ни́хъ порꙋга́емь.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀, чⷭ҇таѧ, всѧ́кїй є҆стества̀ чи́нъ прехо́дитъ чꙋ́до: бг҃а бо преесте́ственнѡ зачала̀ є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ, и҆ ро́ждши пребыва́еши приснодв҃а.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Точа̀ вѣ́ры и҆сповѣ́данїе, пре́лесть ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ ѕлосла́вїѧ, ѡ҆бличи́въ і҆́дѡльское безбо́жїе, и҆ всесожже́нїе бжⷭ҇твенное бы́въ, чꙋдотворе́ньми ѡ҆роша́еши концы̀: ѻ҆́тче прпⷣбне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ дарова́ти на́мъ ве́лїю млⷭ҇ть.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇тыѧ рꙋ́ки твоѧ̑, дв҃о ма́ти, просте́рши, покры́й ᲂу҆пова́ющыѧ на тѧ̀, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ зовꙋ́щыѧ: всѣ̑мъ пода́ждь хрⷭ҇тѐ, ми́лѡсти твоѧ̑.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На дре́вѣ ви́дѧщи воздви́жена сн҃а твоего̀, пречⷭ҇таѧ, ᲂу҆тро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостнѡ взыва́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ка́кѡ заше́лъ є҆сѝ свѣ́те мо́й безлѣ́тный.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, предъ сꙋди́щемъ вопїѧ́лъ є҆сѝ, мꙋчи́тельскихъ преще́нїй небоѧ́зненъ, свѧщенномч҃ниче вавѵ́ло, въ гдⷭ҇ѣ ра́дꙋѧсѧ.

Же́ртвꙋ непоро́чнꙋ, стра́шнꙋ, безкро́внꙋ, гдⷭ҇ꙋ приносѧ̀, и҆ себѐ сама́го заколе́нїе кро́вїю, свѧщенномꙋ́чениче вавѵ́ло, нескве́рно приве́лъ є҆сѝ.

Дѣте́й, прпⷣбне, младо́е мꙋдрова́нїе, ꙗ҆́кѡ мꙋ́дръ дѣтоꙋчи́тель, дꙋхо́внымъ воспита́въ млеко́мъ, свѧщенномч҃ниче вавѵ́ло, въ соверше́нїе и҆спра́вилъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ невѣща̑нна и҆ непости̑жна, твоегѡ̀, бцⷣе, благолѣ́пнагѡ сꙋ́ть ржⷭ҇тва̀, сꙋ́щымъ на землѝ и҆ на нб҃сѝ приснодв҃о, та̑инства.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Бжⷭ҇твеннꙋю бл҃года́ть твою̀, і҆и҃се, свѧщенномꙋ́ченикъ вавѵ́ла, и҆́стиннѡ съ высоты̀ прїѧ́ше, ꙗ҆́кѡ и҆ дѣ́ти ю҆́ныѧ къ твое́й любвѝ приведѐ, и҆ сме́рти къ преѡби́дѣнїю.

Бжⷭ҇твеннымъ зна́нїемъ твои́мъ ѡ҆сїѧ́всѧ свѧщенномч҃никъ вавѵ́ла, всѧ̑ ᲂу҆ча́ше, гдⷭ҇и, тѧ̀ вѣ́дѣти є҆ди́наго бг҃а, сꙋ́щѡ гдⷭ҇а, ѿ мра́ка и҆ льстѝ взыва́юща.

Бжⷭ҇твеннымъ и҆збра́нїемъ твои́мъ прозна́менавсѧ свѧщенномч҃никъ вавѵ́ла, слове́сное пастѝ ста́до твоѐ, тебѣ̀ прино́ситъ, сло́ве бж҃їй, кро́вь свою̀, къ стезѝ спасе́нїѧ всѣ́хъ мꙋ́дрѣ пꙋтеводѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Бцⷣꙋ тѧ̀ ѿ дꙋшѝ, влⷣчце мі́ра бл҃га́ѧ, и҆сповѣ́дꙋющыѧ спаса́й: тѧ́ бо предста́тельницꙋ непобѣди́мꙋ и҆́мамы, сꙋ́щꙋю бг҃ороди́тельницꙋ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Жите́йское мо́ре преле́стное зрѧ̀ волнꙋ́емо бꙋ́рею, вавѵ́ла пресла́вный страда́лецъ, вопїѧ́ше: возведѝ и҆зъ тлѝ жи́знь мою̀ многоми́лостиве.

Хрⷭ҇тꙋ̀ подо́бѧсѧ, за па́ствꙋ дꙋ́шꙋ твою̀ пре́далъ є҆сѝ, ѽ сла́вный мч҃ниче, и҆ страда́льче вавѵ́ло бл҃же́нне, и҆ прелє́стныѧ стѣ́ны разори́лъ є҆сѝ.

Дѣте́й непостоѧ́нное ᲂу҆твердѝ мꙋ́дрѣ свои́ми страда́ньми вавѵ́ла приснопа́мѧтный страда́лецъ, къ жи́зни небе́снѣй ѿ землѝ преводѧ̀ пресла́вный.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ро́ждшаѧ земны̑мъ ко́рмчїю гдⷭ҇а, страсте́й мои́хъ непостоѧ́нное и҆ лю́тое ᲂу҆кротѝ смꙋще́нїе, и҆ тишинꙋ̀ пода́ждь се́рдцꙋ моемꙋ̀.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ благоче́стїѧ проповѣ́дника, и҆ страда́льцєвъ ᲂу҆твержде́нїе, цр҃ковь сла́витъ тѧ̀, вавѵ́ло сла́вне, ѡ҆свѣща́ема дне́сь: но ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе ко гдⷭ҇ꙋ, въ ми́рѣ соверше́ннѣмъ велича́ющыѧ и҆ восхвалѧ́ющыѧ тѧ̀, сохрани́ти хрⷭ҇тꙋ̀ моли́сѧ, ѽ многострада́льне.

І҆́косъ:

Мїрскꙋ́ю ꙗ҆́вѣ сꙋетꙋ̀ помышлѧ́ѧ мі́ра ѿчꙋжде́нный, и҆ стрⷭ҇ти хрⷭ҇то́вы подража́въ, плотскі̑ѧ стра̑сти ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ: и҆ крⷭ҇тъ тво́й взе́мъ, послѣ́довалъ є҆сѝ, мꙋ́чениче, зижди́телю твоемꙋ̀: и҆ пребыва́ѧ съ ни́мъ ны́нѣ, моли́сѧ ѡ҆ чествꙋ́ющихъ тѧ̀ и҆́стиннѡ, ѽ многострада́льне.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ преподѡ́бнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе, мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Нбⷭ҇наѧ чинонача̑лїѧ дне́сь, побѣдоно́сцы зрѧ́ще ю҆́ныѧ на пре́лесть, и҆ чꙋ́днаго вавѵ́лꙋ, вопїѧ́хꙋ сра́дꙋющесѧ хрⷭ҇тꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Влⷣчнѧ свѣтоно́снаѧ ᲂу҆ѧснѝ бл҃года́ть соше́дшыѧсѧ вѣ̑рныѧ, вѣнцено́сный же сла́вный вавѵ́ла, повелѣва́етъ сра́дꙋющымсѧ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ.

Мꙋчи́телей ᲂу҆́бѡ недоꙋмѣ́ѧшесѧ ᲂу҆мышле́нїе, помоществова́ти не сꙋ́щымъ богѡ́мъ. прест҃ѣ́й же трⷪ҇цѣ чꙋ́дный вавѵ́ла повелѣва́етъ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ бж҃е ѻ҆тцє́въ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Тобо́ю, мт҃и дв҃о, свѣ́тъ возсїѧ̀ вселе́ннѣй свѣ́телъ: ты́ бо зижди́телѧ всѣ́хъ родила̀ є҆сѝ бг҃а. є҆го́же молѝ, всечⷭ҇таѧ, низпосла́ти на́мъ вѣ̑рнымъ ве́лїю ми́лость.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃а ѻ҆ц҃а̀ содѣ́телѧ, є҆диносꙋ́щна сн҃а, и҆ бж҃їѧ дх҃а, въ пла́мени ю҆́ношы пѣ́ти повелѣва́ютсѧ: да благослови́тъ гдⷭ҇а всѧ̀ тва́рь, и҆ превозно́ситъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Па́мѧть дне́сь, бра́тїе, свѧщенномꙋ́ченика вавѵ́лы, ꙗ҆́же въ пла́мени ю҆́ношы пѣ́ти повелѣва́ютъ: бл҃гослови́те гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Ю҆́нїи дне́сь ᲂу҆ченицы̀ і҆ере́а и҆ мч҃ника вавѵ́лы, съ ста́рцемъ вѣнча́вшесѧ въ пещѝ ю҆́ношъ пѣ́снь пѣ́ти повелѣва́ютъ: благослови́те гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃а родила̀ є҆сѝ пло́тїю, содержа́щаго рꙋко́ю всѧ̑, и҆ на ѡ҆б̾ѧ́тїихъ сего̀, дв҃о, носи́ла є҆сѝ. є҆го́же пое́мъ ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а дѣла̀, и҆ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ не возмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно. є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

Бг҃ъ человѣ́кѡмъ пꙋ́ть показа̀, крⷭ҇то́мъ къ высотѣ̀ нбⷭ҇нѣй благовосхо́денъ: сегѡ̀ ра́ди сме́рть побѣжда́етсѧ земны́ми. дѣ́ти бо ю҆́ныѧ сеѧ̀ не ᲂу҆боѧ́шасѧ, съ чꙋ́днымъ вавѵ́лою, ꙗ҆̀же ᲂу҆блажа́емъ.

Ꙗ҆́кѡ свѣ́тъ сы́й, хрⷭ҇тѐ, всечⷭ҇тый, стра́стныѧ мглы̀ дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆чи́сти, моли́твами, влⷣко, твои́хъ страстоте́рпєцъ, вавѵ́лы и҆ дѣте́й, и҆́хже лѣ́тнюю па́мѧть соверша́юще, благосла́внѡ торжествꙋ́емъ.

Страсте́й врачева̑нїѧ почерпе́мъ, сла́внѣй цр҃кви страда́лєцъ притека́юще: въ тꙋ́ бо прїидо́ша а҆́гг҃льстїи ли́цы, и҆ дꙋ́си пра́ведныхъ всѣ́хъ, и҆ влⷣчца съ чꙋ́днымъ вавѵ́лою врачева̑нїѧ подава́ющи.

Бг҃оро́диченъ: Сн҃а безлѣ́тнѡ ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вша ты̀ во чре́вѣ несказа́ннѡ заче́нши родила̀ є҆сѝ, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ, дв҃о прест҃а́ѧ, молѝ ѡ҆ рабѣ́хъ твои́хъ є҆ди́наго чл҃вѣколю́бца бг҃а, спастѝ ро́дъ на́шъ.

Свѣти́ленъ:

Жре́цъ кꙋ́пнѡ и҆ же́ртва, вавѵ́ло, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бж҃їѧ, жрѧ̀ є҆мꙋ̀ безкро́внѡ, и҆ свои́ми кровьмѝ поже́рсѧ съ соверше́нными младє́нцы, съ ни́миже тѧ̀ ны́нѣ восхвалѧ́емъ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Твоемꙋ̀ ѻ҆́бразꙋ, дв҃о, не покланѧ́ющыѧсѧ, и҆ сн҃а и҆ бг҃а твоегѡ̀ вѣ́рою чи́стою, низложѝ ꙗ҆́кѡ безбѡ́жныѧ, и҆ гее́ннѣ преда́ждь.

Жития священномученика Вавилы, и с ним трех отроков: мучеников Урвана, Прилидиона, Еполлония и матери их Христодулы

Свя­щен­но­му­че­ник Ва­ви­ла и с ним три от­ро­ка: Урван, При­ли­ди­ан, Еп­по­ло­ний и мать их Хри­сто­ду­ла при­ня­ли му­че­ни­че­скую кон­чи­ну при Де­кии (249–251). Во вре­мя сво­е­го пре­бы­ва­ния в го­ро­де Ан­тио­хии им­пе­ра­тор устро­ил боль­шой празд­ник в честь язы­че­ских бо­гов. Од­новре­мен­но с этим свя­той и бо­го­бо­яз­нен­ный епи­скоп Ан­тио­хий­ский Ва­ви­ла со­вер­шал в хра­ме Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию; он мо­лил­ся за свою паст­ву и учил ее му­же­ствен­но пе­ре­но­сить все ис­пы­та­ния за ве­ру во Хри­ста. По­сле мерз­ко­го идо­ло­слу­же­ния Де­кий, же­лая ви­деть со­вер­ше­ние Бо­же­ствен­ных Та­ин, ре­шил вой­ти в храм и сво­им по­се­ще­ни­ем осквер­нить свя­ты­ню Гос­под­ню. Об этом бы­ло до­ло­же­но епи­ско­пу, и он, не же­лая впу­стить нече­стив­ца в храм Бо­жий, вы­шел ему на­встре­чу и оста­но­вил его на по­ро­ге церк­ви. Ко­гда им­пе­ра­тор по­пы­тал­ся бли­же по­дой­ти к цер­ков­ным две­рям, свя­той Ва­ви­ла ру­кою от­толк­нул его так, что царь вы­нуж­ден был от­ка­зать­ся от сво­е­го на­ме­ре­ния. Он хо­тел бы­ло тут же ото­мстить свя­то­му, но, ви­дя боль­шое сте­че­ние хри­сти­ан, по­бо­ял­ся их воз­му­ще­ния.

На дру­гой день раз­гне­ван­ный им­пе­ра­тор при­ка­зал пре­дать ог­ню хри­сти­ан­ский храм, а епи­ско­па Ва­ви­лу при­ве­сти к нему. На во­прос о том, как мог он оскор­бить цар­ское до­сто­ин­ство, не пу­стить им­пе­ра­то­ра в храм и не ока­зать ему долж­но­го по­чте­ния, свя­той епи­скоп от­ве­чал: "Ес­ли кто вос­ста­ет на Бо­га и хо­чет на­не­сти оскорб­ле­ние Его свя­тыне, тот не толь­ко не до­сто­ин по­че­стей, но ста­но­вит­ся вра­гом Гос­по­да".

Им­пе­ра­тор по­тре­бо­вал, чтобы свя­той епи­скоп по­кло­нил­ся идо­лам и та­ким об­ра­зом ис­ку­пил свое пре­ступ­ле­ние, а ина­че он бу­дет каз­нен, но, убе­див­шись, что му­че­ник оста­ет­ся твер­дым в сво­ей ве­ре, при­ка­зал во­е­на­чаль­ни­ку Вик­то­ри­ну на­деть на него тя­же­лые це­пи и с по­зо­ром во­дить по го­ро­ду. На это свя­той му­че­ник от­ве­чал: "О, царь, для ме­ня эти це­пи так же по­чет­ны, как для те­бя твой цар­ский ве­нец, а стра­да­ния за Хри­ста для ме­ня при­ят­ны, как при­ят­на те­бе твоя цар­ская власть; смерть за Бес­смерт­но­го Ца­ря так же для ме­ня же­ла­тель­на, как для те­бя твоя жизнь".

На су­де вме­сте с епи­ско­пом Ва­ви­лой на­хо­ди­лись три юных бра­та, ко­то­рые не остав­ля­ли его да­же в са­мые труд­ные ми­ну­ты. Уви­дев их, им­пе­ра­тор спро­сил: "Чьи это де­ти?" – "Это мои ду­хов­ные ча­да, – от­ве­чал свя­той, – я их воз­ро­дил бла­го­вест­во­ва­ни­ем, вскор­мил по­уче­ни­ем, взрас­тил на­став­ле­ни­я­ми, и вот в ма­лом те­ле пе­ред то­бою ве­ли­кие му­жи и со­вер­шен­ные хри­сти­ане. Ис­пы­тай и уви­дишь".

Им­пе­ра­тор ис­про­бо­вал все спо­со­бы пре­льстить юно­шей и их мать Хри­сто­ду­лу к от­ре­че­нию от Хри­ста, но на­прас­но. То­гда в яро­сти он при­ка­зал на­не­сти каж­до­му из них ра­ны по чис­лу их лет. Пер­во­му на­нес­ли 12 ран, дру­го­му – 10, а тре­тье­му – 7. От­пу­стив мать и де­тей, му­чи­тель сно­ва вы­звал свя­ти­те­ля, он хо­тел об­ма­нуть его, ска­зав, что его де­ти от­рек­лись от Хри­ста. Од­на­ко эта ложь бы­ла тут же рас­кры­та и не при­нес­ла ему успе­ха. То­гда он в яро­сти при­ка­зал по­ве­сить всех му­че­ни­ков на де­ре­ве и стал жечь их ог­нем. Ви­дя стой­кость и му­же­ство свя­тых, им­пе­ра­тор, на­ко­нец, осу­дил их на му­че­ни­че­скую смерть через усек­но­ве­ние ме­чом († ок. 251).

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Ва­ви­лы, и с ним трех от­ро­ков" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.