Канон святителям Александру, Иоанну Постнику и Павлу Новому, патриархам Константинопольским

Припе́в: Святи́телие Алекса́ндре, Иоа́нне и Па́вле, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 12 сентября (30 августа ст. ст.); 15 сентября (02 сентября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Трисве́тлая оте́ц дне́сь возсия́ заря́, всесла́вная па́мять, ея́же ве́рно наслади́вшеся, лику́ем.

Разори́л еси́, святи́телю, еретико́в утвержде́ния благочести́вым дерзнове́нием, пропове́дав Тро́ицу, Алекса́ндре.

Тро́сть – тво́й язы́к, богопи́санно соверши́в Ду́ха благода́ть, о́тче Иоа́нне, ве́ру уясни́.

Па́вла чу́днаго причасти́вся зва́нию, блаже́нне, о́наго яви́лся еси́ о́браз доброде́телей неизме́нен.

Богоро́дичен: Пое́м Го́сподеви, из Де́вы благоизво́лившему воплоти́тися без се́мене за на́ше спасе́ние и избавле́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Изря́дно упа́сл еси́ Влады́ки твоего́ ста́до, те́мже я́ко святи́теля ве́чно тя́ сла́вит, Алекса́ндре.

Во́ды спаси́тельныя язы́ком твои́м источи́л еси́, благоче́стна уче́ния ста́ду, Иоа́нне блаже́нне.

Па́вле всеблаже́нне, избра́ния Христо́ва бы́л еси́ сосу́д све́тел, зва́нием же и житие́м я́ве подо́бие.

Богоро́дичен: Тя́ вси́ и́мамы прибе́жище и сте́ну на́шу, христиа́не, Тя́ славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Конда́к, гла́с 8:

Христо́вою любо́вию распала́еми, сла́внии, и яре́м Его́ прие́мшии — Кре́ст Честны́й, подража́тели Того́ жития́ яви́стеся и Боже́ственныя сла́вы Его́ прича́стницы бы́сте, Алекса́ндре Богому́дре со Иоа́нном чу́дным и Па́влом сла́вным. Те́мже, Престо́лу Его́ предстоя́ще, приле́жно моли́теся за ду́ши на́ша.

Сла́ва: Отце́в трисве́тлая свеща́ возсия́, ве́рных составле́ния просвеща́ющая при́сно к Боже́ственному позна́нию, разоря́ющи безбо́жных нече́стие все́, уче́нием прему́дрости посрамля́юще вку́пе, Алекса́ндр и Иоа́нн, с ни́миже и Па́вел сла́вный.

И ны́не: Де́во Всенепоро́чная, Я́же пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́, оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Во смра́дне ме́сте отве́ргл еси́, по подо́бию Иу́ды преда́теля Христо́ва, с язы́чным вку́пе тече́нием, по достоя́нию, о блаже́нне Алекса́ндре!

Я́ко ма́слина плодови́та, в дому́ Бо́жии стоя́, ве́рующия во́нь приве́л еси́, Иоа́нне, пло́д зре́л.

Смире́ния крыло́ма вра́жия се́ти избе́гл еси́, те́мже, преподо́бне, возвыша́емь, Небе́сный граждани́н, Па́вле, бы́л еси́.

Богоро́дичен: Де́ву воспое́м, по Рождестве́ Де́ву пребы́вшую, я́ко ро́ждшую Христа́ Бо́га, от ле́сти ми́р изба́вльшаго.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Митрофа́нов престо́л, Алекса́ндре, украша́я, и пре́жде престо́ла просия́л еси́ во уче́ниих святи́тельских.

А́ще и во смире́нии, о́тче, пожи́л еси́, чу́ден яви́лся еси́ в Нике́и богослове́сными уче́нии.

Слове́с твои́х благода́ть утвержда́ет Це́рковь, сто́лп тя́, Иоа́нне, Правосла́вия позна́вши.

Богоро́дичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя́, Богоро́дице: Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Му́жески по Христо́ве побора́я Це́ркви, прострели́л еси́ моли́твенными, о́тче, стрела́ми преда́теля Христо́ва А́рия, сла́вне.

Я́ко лоза́ виногра́да жи́зни, Иоа́нне сла́вне, мно́г возрасти́л еси́ Влады́це твоему́ пло́д, всеблаже́нне.

Бежа́ти изво́лил еси́ благоче́стно от Ца́рскаго гра́да, ико́ннаго поклоне́ния отмета́ющася беззако́нно, Па́вле всече́стне.

Богоро́дичен: Я́же еди́на сло́вом пло́тию Сло́ва ро́ждши, изба́ви, мо́лимся, от се́ти вра́жия ду́ши на́ша.

Конда́к, гла́с 4.

И́род, Предте́че, беззако́нновав, жене́ подаде́ главу́ твою́ честну́ю, е́йже покланя́ющеся, весели́мся; Ироди́я же пла́чет и рыда́ет, и И́род, и пляса́вшая.

И́кос:

Угото́вимся, бра́тие, к Боже́ственному пи́ру: се́ бо Предте́чева богоно́сная глава́, я́коже бра́шно чи́сто, в Це́ркви предлага́ется на́м, я́же кро́ви пролива́ющи, исцеле́ния же па́че испуща́ющи и и́же от пия́нства грехо́внаго боля́щия исцеля́ющи лечба́ми по́стными. Никто́же у́бо пи́щею тле́нною да удержи́тся, и лиши́тся Предте́чи ны́не Боже́ственныя пи́щи. Ми́р у́бо весели́тся, Ироди́я же пла́чет, и И́род, и пляса́вшая.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Таи́нник и́стинно Пребоже́ственныя Тро́ицы яви́лся еси́, пребога́те, чи́сто Нетле́нней служи́л еси́, поя́ от се́рдца, Алекса́ндре: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сокро́вище тя́ уче́ний и исто́чника чуде́с Христо́с показа́, источа́юща бога́тство богоразу́мия, Иоа́нне, зову́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Равноа́нгельное житие́ Па́влу Боже́ственному и тебе́, тезоимени́тому, в широте́ же се́рдца излия́ния прему́дрости и в ра́зуме неизглаго́ланнем, тя́ подсо́лнечней все́й просла́ви, Богому́дре.

Богоро́дичен: От деви́ческаго чре́ва вопло́щся, яви́лся еси́ на спасе́ние на́ше. Те́мже, Твою́ Ма́терь ве́дуще Богоро́дицу, благода́рственно зове́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Злочести́ваго, моли́твою приле́жною твое́ю, А́рия уби́в, Алекса́ндре Богому́дре, в ме́рзких ме́стех удави́л еси́, я́коже друга́го Иу́ду, подо́бными о́бразы отсту́пльша зле́.

Богобо́рец, Христо́ву ри́зу раздра́вый, я́ко преда́тель, ни́ц просе́деся посреде́. И ны́не в гее́нне муче́нию подлежи́т, я́коже други́й Иу́да, А́рий безу́мный, Алекса́ндре треблаже́нне.

Воздержа́нием, я́ко безпло́тен, яви́лся еси́, бде́ньми я́ко премно́го, во уче́ниих вы́ну бы́л еси́, и исто́чник ра́йский бога́т, Иоа́нне, во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Стра́шное Твое́ рождество́, Богоро́дице, ка́ко воспое́т челове́ческое ликостоя́ние? Я́ко Де́ва пребыва́еши и ро́ждши, вои́стинну па́че сло́ва, и вы́ше вины́ Твоя́ та́йны, Богороди́тельнице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых Си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Зако́нен бы́в преподо́бен учени́к тво́й, и живоно́сным твои́м словесе́м повину́яся Алекса́ндр, святи́тель бы́в, о Митрофа́не! кро́ток и целому́др, ны́не по достоя́нию ублажа́ется.

Таи́нник изве́стен бы́л еси́, о́тче, неизрече́нных, о Богоблаже́нне, Иоа́нне всебога́те! и тайново́дец неизглаго́ланных устро́ился еси́. Те́мже, о́тче, Тро́ицу Боже́ственную пропове́дал еси́.

Тя́, незло́бива и преподо́бна, о́тче, па́стыря, непоро́чна, чи́ста и нескве́рна, целому́дренна же и сла́вна, и́стины сло́ва испра́вльша, по достоя́нию, Па́вле, почита́ем.

О, Богоблаже́нная тро́ице оте́ц чу́дных! Ны́не на Небесе́х безсме́ртным обоже́на Божество́м, Ему́же на земли́ благоче́стно послужи́сте, моли́ти о ста́де не преста́йте.

Богоро́дичен: Свята́я Всенепоро́чная, сосу́де благово́ния, моли́ Христа́, Его́же родила́ еси́, во́инству у́бо побе́дная и рабо́тнаго и́га да́ти осла́бу лю́дем Твои́м, Тя́ бо непреста́нно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Трисвѣ́тлаѧ ѻ҆тє́цъ дне́сь возсїѧ̀ зарѧ̀, всесла́внаѧ па́мѧть, є҆ѧ́же вѣ́рнѡ наслади́вшесѧ ликꙋ́емъ.

Разори́лъ є҆сѝ, ст҃и́телю, є҆ретїкѡ́въ ᲂу҆тверждє́нїѧ, бл҃гочести́вымъ дерзнове́нїемъ, проповѣ́давъ трⷪ҇цꙋ, а҆леѯа́ндре.

Тро́сть тво́й ѧ҆зы́къ, бг҃опи́саннѡ соверши́въ, дх҃а бл҃года́ть, ѻ҆́ч҃е і҆ѡа́нне, вѣ́рꙋ ᲂу҆ѧснѝ.

Па́ѵла чꙋ́днагѡ причасти́всѧ зва́нїю, блаже́нне, ѻ҆́нагѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ѻ҆́бразъ добродѣ́телей неизмѣ́ненъ.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ гдⷭ҇еви, и҆зъ дв҃ы благоизво́лившемꙋ воплоти́тисѧ безъ сѣ́мене, за на́ше спасе́нїе и҆ и҆збавле́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

И҆зрѧ́днѡ ᲂу҆па́слъ є҆сѝ влⷣки твоегѡ̀ ста́до: тѣ́мже ꙗ҆́кѡ ст҃и́телѧ вѣ́чнѡ тѧ̀ сла́витъ, а҆леѯа́ндре.

Во́ды спаси́тєльныѧ ѧ҆зы́комъ твои́мъ и҆сточи́лъ є҆сѝ, благоче́стна ᲂу҆чє́нїѧ ста́дꙋ, і҆ѡа́нне блаже́нне.

Па́ѵле всеблаже́нне, и҆збра́нїѧ хрⷭ҇то́ва бы́лъ є҆сѝ сосꙋ́дъ свѣ́телъ, зва́нїемъ же и҆ житїе́мъ ꙗ҆́вѣ подо́бїе.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ всѝ и҆́мамы прибѣ́жище и҆ стѣ́нꙋ на́шꙋ хрⷭ҇тїа́не, тѧ̀ славосло́вимъ немо́лчнѡ, безневѣ́стнаѧ.

Конда́къ, гла́съ и҃:

Хрⷭ҇то́вою любо́вїю распала́еми сла́внїи, и҆ ꙗ҆ре́мъ є҆гѡ̀ прїе́мшїи крⷭ҇тъ честны́й, подража́тели тогѡ̀ житїѧ̀ ꙗ҆ви́стесѧ, и҆ бжⷭ҇твенныѧ сла́вы є҆гѡ̀ прича́стницы бы́сте. а҆леѯа́ндре бг҃омꙋ́дре со і҆ѡа́нномъ чꙋ́днымъ и҆ па́ѵломъ сла́внымъ. тѣ́мже прⷭ҇то́лꙋ є҆гѡ̀ предстоѧ́ще, прилѣ́жнѡ моли́тесѧ за дꙋ́шы на́шѧ.

Сла́ва: Ѻ҆тцє́въ трисвѣ́тлаѧ свѣща̀ возсїѧ̀, вѣ́рныхъ составлє́нїѧ просвѣща́ющаѧ при́снѡ, къ бжⷭ҇твенномꙋ позна́нїю, разорѧ́ющи безбо́жныхъ нече́стїе всѐ, ᲂу҆че́нїемъ премꙋ́дрости посрамлѧ́юще вкꙋ́пѣ, а҆леѯа́ндръ и҆ і҆ѡа́ннъ, съ ни́миже и҆ па́ѵелъ сла́вный.

И҆ ны́нѣ: Дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же пресꙋ́щнаго бг҃а ро́ждшаѧ, со безпло́тными того̀ непреста́ннѡ молѝ, ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ да́ти на́мъ пре́жде конца̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю пою́щымъ тѧ̀ по до́лгꙋ, є҆ди́на всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дш҃ꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею, сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же благослове́ннаѧ молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Во смра́днѣ мѣ́стѣ ѿве́рглъ є҆сѝ, по подо́бїю і҆ꙋ́ды преда́телѧ хрⷭ҇то́ва, съ ѧ҆зы́чнымъ вкꙋ́пѣ тече́нїемъ, по достоѧ́нїю, ѽ блаже́нне а҆леѯа́ндре!

Ꙗ҆́кѡ ма́слина плодови́та, въ домꙋ̀ бж҃їи стоѧ̀, вѣ́рꙋющыѧ въ ѻ҆́нь приве́лъ є҆сѝ, і҆ѡа́нне, пло́дъ зрѣ́лъ.

Смире́нїѧ крыло́ма вра́жїѧ сѣ́ти и҆збѣ́глъ є҆сѝ: тѣ́мже, прпⷣбне, возвыша́емь, нбⷭ҇ный граждани́нъ, па́ѵле, бы́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃ꙋ воспое́мъ, по ржⷭ҇твѣ̀ дв҃ꙋ пребы́вшꙋю, ꙗ҆́кѡ ро́ждшꙋю хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѿ ле́сти мі́ръ и҆зба́вльшаго.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, сп҃сѝ ны̀: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Митрофа́новъ престо́лъ, а҆леѯа́ндре, ᲂу҆краша́ѧ, и҆ пре́жде престо́ла просїѧ́лъ є҆сѝ во ᲂу҆че́нїихъ свѧти́тельскихъ.

А҆́ще и҆ во смире́нїи, ѻ҆́ч҃е, пожи́лъ є҆сѝ, чꙋ́денъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ въ нїке́и бг҃ослове́сными ᲂу҆чє́нїи.

Слове́съ твои́хъ благода́ть ᲂу҆твержда́етъ цр҃ковь, сто́лпъ тѧ̀, і҆ѡа́нне, правосла́вїѧ позна́вши.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃ꙋ по ржⷭ҇твѣ̀ пое́мъ тѧ̀, бцⷣе: ты́ бо бг҃а сло́ва пло́тїю мі́рови родила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Мꙋ́жески по хрⷭ҇то́вѣ побора́ѧ це́ркви, прострѣли́лъ є҆сѝ моли́твенными, ѻ҆́ч҃е, стрѣла́ми, преда́телѧ хрⷭ҇то́ва а҆́рїа, сла́вне.

Ꙗ҆́кѡ лоза̀ вїногра́да жи́зни, і҆ѡа́нне сла́вне, мно́гъ возрасти́лъ є҆сѝ влⷣцѣ твоемꙋ̀ пло́дъ, всеблаже́нне.

Бѣжа́ти и҆зво́лилъ є҆сѝ благоче́стнѡ ѿ ца́рскагѡ гра́да, і҆кѡ́ннагѡ поклоне́нїѧ ѿмета́ющасѧ беззако́ннѡ, па́ѵле всече́стне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же є҆ди́на сло́вомъ пло́тїю сло́ва ро́ждши, и҆зба́ви, мо́лимсѧ, ѿ сѣ́ти вра́жїѧ дꙋ́шы на́шѧ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

И҆́рѡдъ прⷣте́че, беззако́нновавъ, женѣ̀ подадѐ главꙋ̀ твою̀ честнꙋ́ю, є҆́йже покланѧ́ющесѧ весели́мсѧ: и҆рѡді́а же пла́четъ и҆ рыда́етъ, и҆ и҆́рѡдъ, и҆ плѧса́вшаѧ.

І҆́косъ:

Оу҆гото́вимсѧ, бра́тїе, къ бжⷭ҇твенномꙋ пи́рꙋ: сѐ бо прⷣте́чева бг҃оно́снаѧ глава̀, ꙗ҆́коже бра́шно чи́сто въ це́ркви предлага́етсѧ на́мъ, ꙗ҆́же крѡ́ви пролива́ющи, и҆сцѣлє́нїѧ же па́че и҆спꙋща́ющи, и҆ и҆̀же ѿ пїѧ́нства грѣхо́внагѡ болѧ́щыѧ, и҆сцѣлѧ́ющи лѣчба́ми по́стными. никто́же ᲂу҆́бѡ пи́щею тлѣ́нною да ᲂу҆держи́тсѧ, и҆ лиши́тсѧ прⷣте́чи ны́нѣ бжⷭ҇твенныѧ пи́щи. мі́ръ ᲂу҆́бѡ весели́тсѧ, и҆рѡді́а же пла́четъ, и҆ и҆́рѡдъ, и҆ плѧса́вшаѧ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Таи́нникъ и҆́стиннѡ пребжⷭ҇твенныѧ трⷪ҇цы ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пребога́те, чи́стѡ нетлѣ́ннѣй слꙋжи́лъ є҆сѝ, поѧ̀ ѿ се́рдца, а҆леѯа́ндре: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сокро́вище тѧ̀ ᲂу҆че́нїй и҆ и҆сто́чника чꙋде́съ хрⷭ҇то́съ показа̀, и҆сточа́юща бога́тство бг҃оразꙋ́мїѧ, і҆ѡа́нне, зовꙋ́щымъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Равноа́гг҃льное житїѐ, па́ѵлꙋ бжⷭ҇твенномꙋ, и҆ тебѣ̀ тезоимени́томꙋ, въ широтѣ̀ же се́рдца и҆злїѧ́нїѧ премꙋ́дрости, и҆ въ ра́зꙋмѣ неизглаго́ланнѣмъ, тѧ̀ подсо́лнечнѣй все́й просла́ви, бг҃омꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва вопло́щсѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ на спасе́нїе на́ше. тѣ́мже твою̀ мт҃рь вѣ́дꙋще бцⷣꙋ, благода́рственнѡ зове́мъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: На горѣ̀ ст҃ѣ́й просла́вльшасѧ, и҆ въ кꙋпинѣ̀ ѻ҆гне́мъ приснодв҃ы мѡѷсе́ови та́йнꙋ ꙗ҆́вльшаго, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѕлочести́ваго, моли́твою прилѣ́жною твое́ю, а҆́рїа ᲂу҆би́въ, а҆леѯа́ндре бг҃омꙋ́дре, въ ме́рзскихъ мѣ́стѣхъ ᲂу҆дави́лъ є҆сѝ ꙗ҆́коже дрꙋга́го і҆ꙋ́дꙋ, подо́бными ѻ҆́бразы ѿстꙋ́пльша ѕлѣ̀.

Бг҃обо́рецъ хрⷭ҇то́вꙋ ри́зꙋ раздра́вый, ꙗ҆́кѡ преда́тель, ни́цъ просѣ́десѧ посредѣ̀, и҆ ны́нѣ въ гее́ннѣ мꙋче́нїю подлежи́тъ, ꙗ҆́коже дрꙋгі́й і҆ꙋ́да, а҆́рїй безꙋ́мный, а҆леѯа́ндре треблаже́нне.

Воздержа́нїемъ ꙗ҆́кѡ безпло́тенъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бдѣ́нми ꙗ҆́кѡ премно́гѡ, во ᲂу҆че́нїихъ вы́нꙋ бы́лъ є҆сѝ, и҆ и҆сто́чникъ ра́йскїй бога́тъ, і҆ѡа́нне, во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Стра́шное твоѐ ржⷭ҇тво̀, бцⷣе, ка́кѡ воспое́тъ человѣ́ческое ликостоѧ́нїе: ꙗ҆́кѡ дв҃а пребыва́еши и҆ ро́ждши, вои́стиннꙋ па́че сло́ва, и҆ вы́ше вины̀ твоѧ̑ та̑йны, бг҃ороди́тельнице;

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Тѧ̀ неискꙋсобра́чнꙋю мт҃рь бг҃а вы́шнѧгѡ, тѧ̀ па́че ᲂу҆ма̀ ро́ждшꙋю сло́вомъ вои́стиннꙋ бг҃а, вы́шшꙋю пречⷭ҇тыхъ си́лъ, немо́лчными славословлє́нїи велича́емъ.

Зако́ненъ бы́въ прпⷣбенъ ᲂу҆чени́къ тво́й, и҆ живонѡ́снымъ твои̑мъ словесє́мъ повинꙋ́ѧсѧ а҆леѯа́ндръ, ст҃и́тель бы́въ, ѽ митрофа́не, кро́токъ и҆ цѣломꙋ́дръ, ны́нѣ по достоѧ́нїю ᲂу҆бл҃жа́етсѧ.

Таи́нникъ и҆звѣ́стенъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, неизрече́нныхъ, ѽ бг҃облаже́нне і҆ѡа́нне всебога́те, и҆ тайново́децъ неизглаго́ланныхъ ᲂу҆стро́илсѧ є҆сѝ. тѣ́мже, ѻ҆́ч҃е, трⷪ҇цꙋ бж҃е́ственнꙋю проповѣ́далъ є҆сѝ.

Тѧ̀ неѕло́бива и҆ прпⷣбна, ѻ҆́ч҃е, па́стырѧ, непоро́чна, чи́ста и҆ нескве́рна, цѣломꙋ́дренна же и҆ сла́вна, и҆́стины сло́ва и҆спра́вльша, по достоѧ́нїю, па́ѵле, почита́емъ.

Ѽ бг҃облаже́ннаѧ тро́ице ѻ҆тє́цъ чꙋ́дныхъ! ны́нѣ на нб҃сѣ́хъ безсме́ртнымъ ѡ҆боже́на бж҃ество́мъ, є҆мꙋ́же на землѝ благоче́стнѡ послꙋжи́сте, моли́ти ѡ҆ ста́дѣ не преста́йте.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃а́ѧ всенепоро́чнаѧ, сосꙋ́де благово́нїѧ, молѝ хрїста̀, є҆го́же

родила̀ є҆сѝ, во́инствꙋ ᲂу҆́бѡ побѣ̑днаѧ и҆ рабо́тнагѡ и҆́га да́ти ѡ҆сла́бꙋ лю́демъ твои̑мъ: тѧ̀ бо непреста́ннѡ велича́емъ.

Алекса́ндр Константинопольский

Жития святителей Александра, Иоанна и Павла, патриархов Константинопольских

Свя­ти­те­ли Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские, жи­ли в раз­ное вре­мя, но всем им при­шлось столк­нуть­ся с дей­стви­я­ми ере­ти­ков, ис­ка­жав­ших уче­ние Церк­ви. Свя­той Алек­сандр (325–340) был хо­ре­писко­пом (ви­ка­ри­ем) при пер­вом пат­ри­ар­хе Кон­стан­ти­но­поль­ском, свя­ти­те­ле Мит­ро­фане (315–325), и вви­ду ста­ро­сти за­ме­щал его на Пер­вом Все­лен­ском Со­бо­ре в Ни­кее про­тив ари­ан (325). Пе­ред смер­тью свя­ти­тель Мит­ро­фан за­ве­щал из­брать на Кон­стан­ти­но­поль­ский пре­стол сво­е­го ви­ка­рия. В то вре­мя свя­тей­ше­му пат­ри­ар­ху Алек­сан­дру при­хо­ди­лось бо­роть­ся с ари­а­на­ми и с языч­ни­ка­ми. Од­на­жды в спо­ре с язы­че­ским фило­со­фом свя­ти­тель ска­зал ему: "Име­нем Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста по­веле­ваю те­бе за­мол­чать!", и языч­ник вне­зап­но сде­лал­ся немым. Ко­гда же он вы­ра­зил зна­ка­ми при­зна­ние в за­блуж­де­нии и убеж­де­ние в право­те хри­сти­ан­ско­го уче­ния, то речь вер­ну­лась к нему и он уве­ро­вал во Хри­ста со мно­ги­ми дру­ги­ми фило­со­фа­ми-языч­ни­ка­ми. По мо­лит­ве свя­ти­те­ля Алек­сандра был на­ка­зан ере­тик Арий. Он при­твор­но со­гла­сил­ся всту­пить в об­ще­ние с пра­во­слав­ны­ми и им­пе­ра­тор, свя­той Кон­стан­тин Ве­ли­кий, на­зна­чил день при­ня­тия Ария. Всю ночь мо­лил­ся свя­ти­тель Але­кандр, про­ся Гос­по­да не до­пу­стить, чтобы ере­тик всту­пил в об­ще­ние с Цер­ко­вью. Утром, ко­гда Арий тор­же­ствен­но шел в цер­ковь, окру­жен­ный цар­ски­ми со­вет­ни­ка­ми и ору­же­нос­ца­ми, на Кон­стан­ти­но­вой пло­ща­ди он был по­ра­жен бо­лез­нью – чре­во его разо­рва­лось и внут­рен­но­сти вы­па­ли.

Свя­тей­ший пат­ри­арх Алек­сандр, мно­го по­тру­див­шись, скон­чал­ся 98 лет в 340 го­ду. О нем впо­след­ствии упо­ми­нал в по­хваль­ном сло­ве к жи­те­лям Кон­стан­ти­но­по­ля свя­ти­тель Гри­го­рий Бо­го­слов (На­зи­ан­зин) (па­мять 25 ян­ва­ря).

Свя­ти­тель Иоанн Пост­ник (582–595) осо­бо вспо­ми­на­ет­ся Цер­ко­вью 2 сен­тяб­ря (све­де­ния о нем по­ме­ще­ны под этим чис­лом).

См. так­же: "Свя­тые от­цы на­ши Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Иоа́нн Постник, Константинопольский

Жития святителей Александра, Иоанна и Павла, патриархов Константинопольских

Свя­ти­те­ли Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские, жи­ли в раз­ное вре­мя, но всем им при­шлось столк­нуть­ся с дей­стви­я­ми ере­ти­ков, ис­ка­жав­ших уче­ние Церк­ви. Свя­той Алек­сандр (325–340) был хо­ре­писко­пом (ви­ка­ри­ем) при пер­вом пат­ри­ар­хе Кон­стан­ти­но­поль­ском, свя­ти­те­ле Мит­ро­фане (315–325), и вви­ду ста­ро­сти за­ме­щал его на Пер­вом Все­лен­ском Со­бо­ре в Ни­кее про­тив ари­ан (325). Пе­ред смер­тью свя­ти­тель Мит­ро­фан за­ве­щал из­брать на Кон­стан­ти­но­поль­ский пре­стол сво­е­го ви­ка­рия. В то вре­мя свя­тей­ше­му пат­ри­ар­ху Алек­сан­дру при­хо­ди­лось бо­роть­ся с ари­а­на­ми и с языч­ни­ка­ми. Од­на­жды в спо­ре с язы­че­ским фило­со­фом свя­ти­тель ска­зал ему: "Име­нем Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста по­веле­ваю те­бе за­мол­чать!", и языч­ник вне­зап­но сде­лал­ся немым. Ко­гда же он вы­ра­зил зна­ка­ми при­зна­ние в за­блуж­де­нии и убеж­де­ние в право­те хри­сти­ан­ско­го уче­ния, то речь вер­ну­лась к нему и он уве­ро­вал во Хри­ста со мно­ги­ми дру­ги­ми фило­со­фа­ми-языч­ни­ка­ми. По мо­лит­ве свя­ти­те­ля Алек­сандра был на­ка­зан ере­тик Арий. Он при­твор­но со­гла­сил­ся всту­пить в об­ще­ние с пра­во­слав­ны­ми и им­пе­ра­тор, свя­той Кон­стан­тин Ве­ли­кий, на­зна­чил день при­ня­тия Ария. Всю ночь мо­лил­ся свя­ти­тель Але­ксандр, про­ся Гос­по­да не до­пу­стить, чтобы ере­тик всту­пил в об­ще­ние с Цер­ко­вью. Утром, ко­гда Арий тор­же­ствен­но шел в цер­ковь, окру­жен­ный цар­ски­ми со­вет­ни­ка­ми и ору­же­нос­ца­ми, на Кон­стан­ти­но­вой пло­ща­ди он был по­ра­жен бо­лез­нью – чре­во его разо­рва­лось и внут­рен­но­сти вы­па­ли.

Свя­тей­ший пат­ри­арх Алек­сандр, мно­го по­тру­див­шись, скон­чал­ся 98 лет в 340 го­ду. О нем впо­след­ствии упо­ми­нал в по­хваль­ном сло­ве к жи­те­лям Кон­стан­ти­но­по­ля свя­ти­тель Гри­го­рий Бо­го­слов (На­зи­ан­зин) (па­мять 25 ян­ва­ря).

Свя­ти­тель Иоанн Пост­ник (582–595) осо­бо вспо­ми­на­ет­ся Цер­ко­вью 2 сен­тяб­ря (све­де­ния о нем по­ме­ще­ны под этим чис­лом).

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го Иоан­на Пост­ни­ка, пат­ри­ар­ха Кон­стан­ти­но­поль­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Свя­тые от­цы на­ши Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Павел Новый, Константинопольский

Жития святителей Александра, Иоанна и Павла, патриархов Константинопольских

Свя­ти­те­ли Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские, жи­ли в раз­ное вре­мя, но всем им при­шлось столк­нуть­ся с дей­стви­я­ми ере­ти­ков, ис­ка­жав­ших уче­ние Церк­ви. Свя­той Алек­сандр (325–340) был хо­ре­писко­пом (ви­ка­ри­ем) при пер­вом пат­ри­ар­хе Кон­стан­ти­но­поль­ском, свя­ти­те­ле Мит­ро­фане (315–325), и вви­ду ста­ро­сти за­ме­щал его на Пер­вом Все­лен­ском Со­бо­ре в Ни­кее про­тив ари­ан (325). Пе­ред смер­тью свя­ти­тель Мит­ро­фан за­ве­щал из­брать на Кон­стан­ти­но­поль­ский пре­стол сво­е­го ви­ка­рия. В то вре­мя свя­тей­ше­му пат­ри­ар­ху Алек­сан­дру при­хо­ди­лось бо­роть­ся с ари­а­на­ми и с языч­ни­ка­ми. Од­на­жды в спо­ре с язы­че­ским фило­со­фом свя­ти­тель ска­зал ему: "Име­нем Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста по­веле­ваю те­бе за­мол­чать!", и языч­ник вне­зап­но сде­лал­ся немым. Ко­гда же он вы­ра­зил зна­ка­ми при­зна­ние в за­блуж­де­нии и убеж­де­ние в право­те хри­сти­ан­ско­го уче­ния, то речь вер­ну­лась к нему и он уве­ро­вал во Хри­ста со мно­ги­ми дру­ги­ми фило­со­фа­ми-языч­ни­ка­ми. По мо­лит­ве свя­ти­те­ля Алек­сандра был на­ка­зан ере­тик Арий. Он при­твор­но со­гла­сил­ся всту­пить в об­ще­ние с пра­во­слав­ны­ми и им­пе­ра­тор, свя­той Кон­стан­тин Ве­ли­кий, на­зна­чил день при­ня­тия Ария. Всю ночь мо­лил­ся свя­ти­тель Але­кандр, про­ся Гос­по­да не до­пу­стить, чтобы ере­тик всту­пил в об­ще­ние с Цер­ко­вью. Утром, ко­гда Арий тор­же­ствен­но шел в цер­ковь, окру­жен­ный цар­ски­ми со­вет­ни­ка­ми и ору­же­нос­ца­ми, на Кон­стан­ти­но­вой пло­ща­ди он был по­ра­жен бо­лез­нью – чре­во его разо­рва­лось и внут­рен­но­сти вы­па­ли.

Свя­тей­ший пат­ри­арх Алек­сандр, мно­го по­тру­див­шись, скон­чал­ся 98 лет в 340 го­ду. О нем впо­след­ствии упо­ми­нал в по­хваль­ном сло­ве к жи­те­лям Кон­стан­ти­но­по­ля свя­ти­тель Гри­го­рий Бо­го­слов (На­зи­ан­зин) (па­мять 25 ян­ва­ря).

Свя­ти­тель Иоанн Пост­ник (582–595) осо­бо вспо­ми­на­ет­ся Цер­ко­вью 2 сен­тяб­ря (све­де­ния о нем по­ме­ще­ны под этим чис­лом).

См. так­же: "Свя­тые от­цы на­ши Алек­сандр, Иоанн и Па­вел, пат­ри­ар­хи Кон­стан­ти­но­поль­ские" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.