Канон святителю Николаю, архиепископу Мир Ликийских, чудотворцу (первый)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Венцено́сец престо́лу Христо́ву, прему́дре Нико́лае, предстоя́ со а́нгельскими во́инствы, просвеще́ние ми́ да́руй, озаря́ющее души́ моея́ омраче́ние, я́ко да восхвалю́, ра́дуяся, твою́, всеблаже́нне, па́мять.

Прославля́яй вся́ Госпо́дь Того́ сла́вящия, тя́ ве́рным прибе́жище даде́, напа́стей избавля́юща притека́ющия к твоему́ кро́ву, Нико́лае, и призыва́ющия тя́ ве́рою и любо́вию, пресла́вне.

Богоро́дичен: Сравни́тися жела́ние ми́ вложи́в зми́й вселука́вый, Соде́телю, я́ко пле́нника, восхи́ти. Тобо́ю же, Всечи́стая, воззва́н бы́х, обожи́вся и́стиннейше: Ты́ бо, о Богома́ти, мене́ Обожи́вшаго родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Нико́лае блаже́нне, Влады́ки и́скренний учени́к ты́ бы́в, спаса́еши к тебе́ притека́ющия от лю́тых бе́д и сме́рти го́рькия.

Очи́сти рабы́ Твоя́, грехо́в оставле́ние, я́ко бла́г, да́руя, Никола́я, Твоего́ уго́дника, я́же к Тебе́ хода́тайствы, Многоми́лостиве.

Богоро́дичен: Утоли́ смуще́ние души́ моея́, Пречи́стая, и жи́знь окорми́, Всесвята́я, Бо́га ро́ждшая, в Не́мже утверди́ся се́рдце мое́.

Седа́лен, гла́с 8.

Возше́д на высоту́ доброде́телей и Боже́ственными отту́ду, о́тче, озари́вся сия́нии чуде́с, пресве́тел вои́стинну яви́лся еси́ ми́рови па́стырь, на́м — в напа́стех сы́й предста́тель непобеди́мь; те́мже, пресла́вно врага́ победи́в, лжу́ отгна́л еси́, и челове́ки спа́сл еси́ от сме́рти, Нико́лае. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва: Реку́ исцеле́ний, оби́льне излива́ющую, и исто́чник тя́ чуде́с неоску́дный показа́, Нико́лае, ми́лости бе́здна: тя́жкими бо неду́гами го́рце дручи́мии и злоключе́ньми жития́ лю́те му́чимии вся́кия ско́рби целе́бную вои́стинну обрета́ют лечбу́, те́плое твое́ защище́ние. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Прибли́жився чи́сте заря́м духо́вным, светоно́сец бы́л еси́, ми́ра просвеща́я концы́, все́м предста́тельствуя и вся́ спаса́я ве́рою, к тебе́ притека́ющия.

Избавля́я от сме́рти, я́ко яви́лся еси́ пе́рвее, Нико́лае, ю́ноши, преподо́бне. Та́ко и ны́не мя́ спаси́ от вся́каго обстоя́ния, и напа́стей, и бе́д, всеблаже́нне.

Облиста́л еси́ доброде́телей сия́ньми, всеблаже́нне, подража́тель преизря́днейший Твоего́ Влады́ки бы́в, спаса́еши же, призыва́емь, благогове́нием и любо́вию тя́ сла́вящия.

Богоро́дичен: На́йде на Тя́ Влады́ка тва́ри воплоща́емь, и спаса́я, я́ко благоутро́бен, всего́ мя́ челове́ка: те́мже, ве́рнии, Богоро́дицу Тя́ сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Боголе́пным житие́м, треблаже́нне, просвеща́емь, осужде́нныя непра́ведным изрече́нием умре́ти, предста́в, изба́вил еси́, Влады́це Христу́ зову́щия: ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.

На небесе́х присносу́щную сла́ву ны́не зря́, и неизглаго́ланныя и боже́ственныя зари́ светле́йшими наслажда́яся сия́нии, покры́й мя́ предста́тельством твои́м, преподо́бне, уго́дниче Христо́в всече́стне.

Богоро́дичен: Да Тво́й взы́щеши о́браз, погребе́нный страстьми́, Спа́се, небе́сных утаи́вся си́л, вопло́щься из Де́вы, яви́лся еси́ Тебе́ зову́щим: ино́го, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

И́же побе́ды, Нико́лае, вене́ц на твое́м версе́ досто́йно положи́ся, я́ко победи́тель у́бо изря́днейший, тя́ призыва́ющия спаси́.

Умерщвле́на мя́, блаже́нне, прегреше́ньми и страсте́й треволне́ньми погружа́ема, яви́вся, спаси́ ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли.

Богоро́дичен: На Тя́ наде́жды возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́, и Тя́ предста́тельницу полага́ю жи́зни, тве́рду же и непоколеби́му.

Конда́к, гла́с 3.

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́, Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х, и спа́сл еси́ непови́нныя от сме́рти. Сего́ ра́ди освяти́лся еси́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

И́кос:

Воспои́м ны́не святи́теля пе́сньми, ми́рским лю́дем па́стыря и учи́теля, да моли́твами его́ просвети́мся: се́ бо яви́ся чи́ст ве́сь, нетле́нен ду́хом, Христу́ принося́ же́ртву непоро́чну, чи́сту, Бо́гу благоприя́тну, я́ко святи́тель, очище́н и душе́ю и те́лом. Те́мже сы́й и́стинно Це́ркве предста́тель и побо́рник сея́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

О́строму искуше́нию впадо́х, лю́те пострека́емь, и ко врато́м а́да прибли́жихся, скорбьми́ поража́емь, спаси́ мя моли́твами твои́ми, блаже́нне, и возста́ви, пою́ща: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Незаходи́маго све́та невеще́ственными луча́ми облиста́емь, су́щия во тме́ скорбе́й озло́бленныя исхи́ти и к просвеще́нию весе́лия наста́ви, пою́щия: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Моли́ Христа́, Сы́на Твоего́ и Бо́га, Де́во Богороди́тельнице, прода́нныя лю́тыми прегреше́ньми и ле́стьми змии́ными кро́вию Его́ честно́ю изба́витися, пою́щим: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко бла́г и сострада́телен во глубине́ напа́стей лю́те содержи́мыя свободи́, блаже́нне Нико́лае, от содержа́щих лю́тых, разреше́ние подая́ моли́твами твои́ми я́же ко Спа́су Христу́, священнотаи́нниче.

Тайново́ждь су́щих па́че ума́, святы́х служи́тель и небе́сных сы́й, богому́дре, архиере́й же ве́рен, прегреше́ний оставле́ния проси́ от Спа́са на́шего, священноявле́нне.

Богоро́дичен: Изнемога́ет мо́й ны́не у́м, во глубину́ впа́д безче́стия, я́ко отвсю́ду разли́чными объя́т е́смь злы́ми; но Ты́, Де́во, исцели́, безстра́стия све́том одева́ющи.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Свеща́ми благода́ти, богому́дре, просвеща́емь, и свети́льник благоче́стия я́ве бы́л еси́, су́щия в напа́стех спаса́еши, и су́щия во глубине́ морсте́й избавля́еши, и пита́еши а́лчущия пресла́вно, всеблаже́нне.

И́же в раи́ сла́дости ны́не водворя́яся и неизрече́нную сла́ву я́сно зря́, от небе́сных кру́г певцы́ твоя́ назира́еши, от страсте́й избавля́я, богоно́се, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Прему́дрость, и Си́лу, и Сло́во ипоста́сное О́тчее, Богома́ти Чи́стая, родила́ еси́, от Твои́х пречи́стых крове́й сво́й хра́м прии́мшую и Сему́ по соедине́нию соедини́вшую неразде́льно.

Свети́лен.

Вели́каго архипа́стыря и иера́рха вси́, председа́теля Мирлики́йскаго Никола́я восхва́лим: мно́ги бо му́жи спасе́, непра́ведно умре́ти иму́щия, и царю́ явля́ется со Авла́вием во сне́, реша́ непра́ведный су́д.

Сла́ва: Вельми́ тя́ просла́ви в чудесе́х Госпо́дь и жи́ва и по конце́, иера́рше Нико́лае: кто́ бо от любве́ ве́ры то́кмо свято́е твое́ и́мя призове́т и не а́бие услы́шан, те́пла тя́ предста́теля обрета́ет?

И ны́не: Му́дрость ипоста́сную, и Сло́во пресу́щественное, и Врача́ все́х Христа́ ро́ждши, Де́во, гное́ния и я́звы души́ моея́ исцели́ лю́тыя и многовре́менныя и се́рдца моего́ стра́стная помышле́ния умертви́.