Канон святой преподобномученице Анастасии Римляныни, Солунской (Фессалоникийской)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Сию́ светоно́сную па́мять твою́ почита́ющему, богому́драя, просвеще́ние ми́ пода́ждь, души́ моея́ тму́ отгоня́щи.

Всю́ от пеле́н тебе́ саму́ю возложи́ла еси́ Зижди́телю твоему́ и огне́м воздержа́ния теле́сныя стра́сти попали́ла еси́.

К высоте́ муче́ния, му́ченице, возшла́ еси́, непощаде́вши пло́ти, и черто́гов мы́сленных, я́ко де́ва, сподо́билася еси́.

Богоро́дичен: Тя́, небоме́рную Ле́ствицу, на не́йже Бо́г утверди́ся, челове́ки небе́сны соде́лав, Отрокови́це, почита́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Стоя́ла еси́ пред суди́щем мучи́теля, Христа́, сла́вная, Творца́ все́х и Влады́ку, Бо́га Сло́ва пропове́дающи.

Добро́та серде́чная ви́димым зра́ком, сла́вная, изда́вшися, тя́, красне́йшую, зря́щим яви́ла е́сть.

Бога́тство неистощи́мо исцеле́ний тебе́ подаде́, отрокови́це, Христо́с, Его́же нищету́ во́льно возлюби́ла еси́.

Богоро́дичен: Ве́щь грехо́в мои́х Твои́х моли́тв огне́м попали́, Ма́ти Све́та, ро́су ми́ Боже́ственную оставле́ния нося́щи.

Седа́лен, гла́с 8.

Воздержа́ния росо́ю страсте́й погаси́ла еси́ пла́мень ю́ношески, огне́м же крове́й твои́х всю́ пре́лесть попали́ла еси́ и Жениху́ Сло́ву, я́ко да́р, принесла́ еси́ честно́е де́вство и до́блественное страда́ние. Те́мже в черто́г введе́ тя сла́вы, све́тле до́бльствовавшую и зми́я попра́вшую, Анастаси́е многострада́льная, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Тя́, и́го легча́йшее Христо́во, му́ченице, поне́сшую от ю́ности, желе́зное у́же носи́ти пребеззако́ннующии осуди́ша.

Ка́пли крове́й твои́х многобо́жия угаси́ша у́глие, лучи́ же чуде́с твои́х страсте́й ве́щь попали́ша.

Не обнажи́ благода́ти, те́ло твое́ обнажи́в, лука́внейший, истка́ну же па́че свы́ше нераздра́ну ри́зу исхода́таи тебе́.

Богоро́дичен: По рождестве́ пребыла́ еси́ нетле́нна Де́ва, я́коже пре́жде рождества́, Ю́на бо Младе́нца родила́ еси́, пре́жде ве́к познава́ема.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Не изнуре́на огне́м веще́ственным яви́лася еси́, му́ченице Анастаси́е, о́гнь бо тя́ серде́чный Боже́ственныя любве́ ороша́ше.

Ударе́ньми лица́, му́ченице Анастаси́е, украси́вшися, враго́в отрази́ла еси́ ме́рзское неразу́мие.

Протяже́на на дре́ве, богому́драя Анастаси́е, любо́вию Жениха́ твоего́, Боже́ственную стра́сть образова́ла еси́.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Всепе́тая Влады́чице Богоро́дице, Бо́га бо препе́таго пло́тию родила́ еси́, Пречи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Сокруша́емо те́ло ра́нами явля́ше пра́вость твоея́ со́вести, страстоте́рпице, ко Христу́ Бо́гу на́шему.

Ви́сящи высоко́, ра́ны, му́ченице, терпя́щи и не уя́звлено храня́щи души́ благоро́дие, достохва́льная.

Претерпе́ла еси́ зубо́в, и ру́к, и но́г отъя́тие, му́ченице многострада́льная, взира́ющи ко Христу́, Жениху́ твоему́.

Богоро́дичен: Человеколю́бца ро́ждши, Бо́га, Благолюби́вая Влады́чице, Того́ моли́ гее́нны огня́ изба́витися на́м.

Конда́к, гла́с 3.

Де́вства вода́ми очище́нна, преподо́бная, му́ченичества кровьми́, Анастаси́е, венча́вшися, подае́ши су́щим в ну́ждах неду́гов исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим от се́рдца, кре́пость бо тебе́ подае́т Христо́с, источа́я благода́ть приснотеку́щую.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Шу́м гла́са пра́зднующих иде́же е́сть лику́еши, страстоте́рпице, с де́вами Бо́гу Зижди́телю песнопою́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

У́ды сокруша́емы зря́щи и ногте́й истерза́ние терпя́щи, принесла́ся еси́ Бо́гу же́ртва, песнопою́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Яви́лася еси́, я́ко лоза́, богому́драя, ру́це и но́зе, я́ко ве́тви, ре́жемы, и на́м мы́сленно вино́ источа́ющи, сердца́ утеша́ющее и страсте́й отрева́ющее пия́нство.

Богоро́дичен: Во всего́ челове́ка обле́кся Нескве́рный, кроме́ греха́, из утро́бы Твоея́, Чи́стая, про́йде Плотоно́сец, Его́же умоли́ ве́рою Тя́ честву́ющия спасти́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ю́ношески до́бльствовавши, страстоно́сице всехва́льная, и на пре́лесть воздви́гла еси́ побе́ды. Ру́к бо лише́ния и но́г терпе́ла еси́, сосце́в же и зубо́в твои́х искорене́ние, му́ченице, претерпе́ла еси́, в ра́дости песнопою́щи: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Всесветла́, я́ко со́лнце, де́вства све́тлостьми, и муче́ния добро́тами облиста́ла еси́, и ми́р просвети́ла еси́ светолу́чными сия́нии твоего́ терпе́ния, страстоте́рпице, вопию́щи: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Оскверне́нную страстьми́ ду́шу мою́, богоневе́сто, и очерне́нную прило́ги зми́я, твои́ми мольба́ми от лю́тых очи́сти, и све́тлым осене́нием твои́м, му́ченице Анастаси́е, озари́ вопи́ти: свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́, Чи́стую и Непоро́чную, де́ва жела́ющи, непоро́чно и те́ло и ду́шу соблюде́, страсте́й подпале́ния терпе́нием испепели́вши, искуше́ние же мно́гих претерпе́вши му́к, и ны́не в небе́сных черто́зех лику́ет с Тобо́ю, веселя́щися во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

На дре́ве пове́шена была́ еси́, Сло́ва Бо́жия образу́ющи Стра́сть блаже́нную, и отсече́ние терпе́ла еси́ ру́к твои́х и но́г, зубо́в искорене́ние, язы́ка же отре́зание и сосце́в, чи́стая Анастаси́е, мона́шествующих сла́во и му́чеников украше́ние.

Я́ко неве́ста, украси́лася еси́ добро́тою, обручи́вшися Жениху́ страда́ньми добротво́рными, вну́трь же черто́гов светови́дных, я́ко избра́нная, всели́лася еси́, нося́щи свещу́ де́вственную. И ны́не ца́рствуеши с Живу́щим во ве́ки, Анастаси́е, сия́ющи.

Иска́пают боле́зни твоя́ сла́дость, греха́ го́ресть отъе́млющу, ра́ка же то́чит исцеле́ний ре́ки и потопля́ет вся́ стра́сти, и неду́ги лю́тыя в сла́ву Спа́сову, честна́я Анастаси́е, и́же по достоя́нию тя́ сла́вят.

До́блествоваша жены́, Твои́м Кресто́м укре́пльшеся, Христе́ Всеси́льне, и вра́жию главу́ многоко́зненную му́жески, Сло́ве Бо́жий, сокруши́ша, и рая́ ра́достно селе́ние получи́вше, обоже́ние прия́ша ди́вное, воспева́юще Тя́.

Богоро́дичен: Поне́сшаго Тя́ пло́ть от Жены́, я́ко позна́ му́ченица Твоя́, Го́споди, де́вственными укра́шена луча́ми и муче́ния кро́вию обагрена́, Тебе́, Бо́гу, во сле́д Ма́тере Твоея́, сла́вно приведе́ся, я́ко ца́рствующему тва́рию.