Канон святой великомученице Параскеве, нареченной Пятница (первый)

Припев: Свята́я великому́ченице Параске́во, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 ноября (28 октября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́ и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Све́том Боже́ственным освети́вшися свы́ше, мра́к отжени́ неразу́мия моего́ и пода́ждь ми́ моли́твами твои́ми, Параске́во, благода́ть, воспева́ти твои́х, му́ченице, чуде́с мно́жества.

Со́лнца светле́йши, я́ко и́стинно возсия́ла еси́ у́тро, утвержде́ние Це́ркве бы́вши Христо́вы, озари́ла еси́ луча́ми по́двигов, му́ченице Параске́во, твои́ми чудесы́ ми́ра концы́.

Жениха́, безсме́ртнаго Христа́, возлюби́вши, я́ко ве́рою Того́ стра́сти о́бщница показа́лася еси́ и восприя́ла еси́ ве́чное Ца́рство и вене́ц нетле́нный, му́ченице Параске́во сла́вная.

Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Христа́ роди́вшая, и Сего́ в ложесна́х понесла́ еси́, истинноимени́тая, разреши́ мра́к души́ моея́ и просвети́ мя́, да пою́ Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Па́лицами неми́лостивно бие́ма, ра́довашеся, лы́стом сокруша́емым и косте́м вку́пе, приснопа́мятная му́ченица Параске́ва, вопию́щи: ничто́же мя́ разлучи́т от любве́ Твоея́, Христе́.

Уста́ нечести́вых, глаго́лющая беззако́ние на пра́веднаго, и язы́к велере́чив загради́шася, му́ченица Параске́ва вопия́ше, Спа́са пропове́дающи.

Крове́й твои́х кропле́нии безбо́жия о́гнь погаси́ла еси́, многострада́льная му́ченице Параске́во, и ве́рных ра́зумы просвети́ла еси́.

Богоро́дичен: Глаго́лы благочести́вно исполня́ются Иса́иины: Де́ва бо родила́ е́сть во пло́ти Жизнода́вца Христа́, Спа́са ду́ш на́ших.

Седа́лен, гла́с 4.

Посто́м украси́вши чистоту́ душе́вную, луча́ми страда́ния просвеща́еши ве́рныя, му́ченице многострада́льная Параске́во. Те́м тво́й святы́й и светоно́сный де́нь ве́рою соверша́юще, благоче́стно вопие́м: я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ спасти́ся на́м.

Сла́ва, и ны́не: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́, и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к жи́зни нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Уязви́вшися любо́вию Христо́вою, ополче́ния мучи́тельская кре́постию твое́ю умертви́ла еси́, благода́ть источа́еши присноживо́тную, ю́же, страсте́й ра́ди, мздовоздая́ние восприя́ла еси́, Параске́во, му́чениц Христо́вых добро́та.

Превозше́дши вся́ любо́вию Христа́, Жениха́ твоего́, плотску́ю же любо́вь возненави́девши, кре́пко боле́зненная страда́ния претерпе́ла еси́, му́ченице Параске́во, вопию́щи: не разлучи́ мене́, Христе́, от жела́ния Твоего́, муче́ния по́двиг соверши́ти.

Отве́ргши ми́ра суету́ всю́, Бо́гу Еди́ному прилепи́лася еси́, Параске́во му́ченице, и боле́зни страда́ния претерпе́ла еси́, неве́сто Бо́жия, мужеу́мная.

Богоро́дичен: Сни́де, я́ко до́ждь на руно́, во утро́бу Твою́ Госпо́дь, я́коже рече́ дре́вле проро́к, Всенепоро́чная, Его́же во дву́х существа́х родила́ еси́, Ему́же взыва́ем: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Све́т незаходи́мый всели́ся в души́ твое́й, да доброде́телию сия́еши, озаря́я тебе́ непреста́нно сла́вящия.

Струю́, му́ченице Параске́во, нечести́ваго безбо́жия изсуши́ла еси́, и тече́нии кро́вными, непра́ведно пролива́емыми, о́гнь пре́лести погаси́ла еси́.

У́м иму́щи прозра́чен, проро́ческаго да́ра сподо́билася еси́, и хотя́щая бы́ти все́м я́ве предглаго́лала еси́, Параске́во многострада́льная.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, ду́ш на́ших я́звы исцели́ла еси́, роди́вши Бо́га Сло́ва неизрече́нно. Сего́ ра́ди вси́ ро́ди блажа́т Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Возсия́вши из Ри́ма, я́ко со́лнце све́тлое, свята́я му́ченице, мра́к де́монский от челове́к отгна́ла еси́ мольба́ми твои́ми, Параске́во многострада́льная.

Исцеле́ния прие́млют приходя́щии прикоснове́нием к ра́це моще́й твои́х: кровоточи́вии и прокаже́ннии очища́ются, и отбега́ют де́монския полки́, призыва́нием свята́го твоего́ и́мени.

У́треневала еси́ ко Христу́, невече́рнему Со́лнцу, и Того́ светлостьми́ ду́шу, богому́драя, и се́рдце озари́ла еси́, Параске́во честна́я, и к Све́ту Тро́ическому, ра́дуяся, прешла́ еси́.

Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти, Всенепоро́чная, безстра́стия ро́ждшая Исто́чник, и отжени́ томи́тельство, непреста́нно стужа́ющее се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 3.

Всесвято́е и непоро́чное муче́ние прине́сши, я́ко ве́но пречестно́е, безсме́ртному Жениху́ Христу́, а́нгельское ликостоя́ние возвесели́ла еси́ и победи́ла еси́ де́монския ко́зни. Сего́ ра́ди тя́ че́стно ве́рою чти́м, му́ченице Параске́во многострада́льная.

И́кос:

Кто́ изглаго́лет си́лы Госпо́дня? Или́ кто́ пове́сть страда́ния твоя́ и доброде́тели, му́ченице? Или́ ки́й язы́к воспе́ти возмо́жет по досто́инству? Но а́з, недосто́йный, воспе́ти покуша́юся, хвали́ти же и сла́вити Влады́ку Жизнода́вца, да́вшаго тебе́ на три́знищи кре́пость мучи́телей не убоя́тися, испове́дающей И́стиннаго Бо́га. Сего́ ра́ди тя́ чти́м ве́рою и любо́вию, му́ченице Параске́во многострада́льная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Голуби́це, кри́ла иму́щи злата́я и ору́жием храни́ма кре́стным, ага́ряны, в нощи́ гра́ду твоему́ прибли́жившияся, отгна́ла еси́, спа́сши ве́рныя от уби́йства, му́ченице Параске́во, пою́щия: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Многообра́зныя боле́зни претерпе́вши Христа́ ра́ди, му́ченице Параске́во, неболе́зненный у Него́ обрела́ еси́ поко́й, и ра́дующися, взыва́еши: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ко́ль непобеди́мь тво́й ра́зум, Параске́во честна́я! Я́ко от нача́льников ли́ка мучи́телей му́к не убоя́лася еси́. С ни́миже бра́вшися, сконча́лася еси́, я́ко служи́тельница та́йны Боже́ственныя сла́вы, пою́щи: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Благослове́н Пло́д благослове́ннаго Твоего́ чре́ва, Его́же благословя́т небе́сныя си́лы и челове́честии собо́ри восхваля́ют, на́с изба́вльшаго кля́твы дре́вния, Благослове́нная, пою́щих: препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Боже́ственными светлостьми́ Со́лнца мы́сленнаго просвети́вшися, му́ченице всехва́льная Параске́во, но́щь претекла́ еси́ безбо́жия, пою́щи единомы́слием души́: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́ко а́гница, я́ко нескве́рная ю́ница, я́ко боже́ственная голуби́ца, я́ко самово́льное заколе́ние, привела́ся еси́, му́ченице Параске́во, Зижди́телю твоему́, и я́ко же́ртва непоро́чна, принесла́ся еси́, согла́сно пою́щи: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Све́тлу себе́ от крове́й ри́зу муче́нием обложи́ла еси́, Параске́во, до́бляя му́ченице, совле́кшися и́стинно тле́ннаго со грехи́ челове́ка, ра́достно воспева́ющи: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Во сле́д Тебе́ теко́ша жены́, ми́ра сладково́ннаго ве́дуще, Всечи́стая Богоневе́сто, еди́на Неискусобра́чная, из утро́бы Твоея́ возсия́вшаго Единоро́днаго Сы́на, Христа́ Бо́га, и с Тобо́ю ца́рствуют и́стинно, песносло́вяще Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

В небе́сный черто́г все́льшися, де́во Параске́во всечестна́я, и неви́димых добро́т разу́мно наслади́вшися, восприи́мши неизрече́нную све́тлость, просвети́ пою́щия и велича́ющия тя́.

Вене́ц восприя́ла еси́ на главе́ твое́й, Параске́во доблеу́мная, я́ко сконча́вши тече́ние и сохрани́вши ве́ру непоколеби́му, и пра́ведных чи́ни ра́достно тя́ прия́ша. Те́м ны́не ублажа́ем тя́.

Подае́ши исцеле́ний ка́пли тре́бующим, я́ко от исто́чника, всебога́тая му́ченице Параске́во, уставля́ющи то́ки неду́гов и страсте́й отгоня́щи зно́й, и сердца́ благочести́вых напая́ющи ко благопло́дию Боже́ственных дея́ний.

Богоро́дичен: Му́дрости Вмести́лище, па́че ума́ лу́чшаго, яви́лася еси́, Отрокови́це Всенепоро́чная, одушевле́н же престо́л и две́рь. Те́м я́ко Цари́цу Тя́ возлю́бльше де́вы, во сле́д Тебе́ приведо́шася, Богоотрокови́це.

Свети́лен.

Я́ко ши́пок красне́йший от терно́внаго прозябла́ еси́ ко́рене, де́во Параске́во, оброше́нием, му́ченице, свяще́ннаго страда́ния обагри́вшися кро́вию. И ны́не боже́ственную твою́ па́мять творя́щия любо́вию спаса́й ны́ от бе́д.

Сла́ва, и ны́не: Стоя́ще о́крест Тебе́ де́вы богому́дрыя, Богороди́тельнице Мари́е, я́ко Цари́це ро́дом, Твоему́ Сы́ну приведо́шася невестоле́пно, Пречи́стая, я́ко Царю́ вся́ческих, Его́же, Ма́ти Де́во Отрокови́це, о на́с моли́.

В то вре­мя, как нече­сти­вый царь Дио­кли­ти­ан воз­двиг го­не­ния на хри­сти­ан, в го­ро­де Ико­нии про­жи­ва­ла од­на бла­го­род­ная и кра­си­вая де­ви­ца по име­ни Па­рас­ке­ва. Ро­ди­те­ли ея, хри­сти­ане, вос­пи­тав и на­учив дочь свою хра­не­нию свя­той ве­ры и за­по­ве­дей Гос­под­них, ото­шли ко Гос­по­ду. Они оста­ви­ли свою бла­жен­ную дочь на­след­ни­цею боль­шо­го иму­ще­ства. До­стиг­нув со­вер­шен­но­лет­не­го воз­рас­та, де­ви­ца Па­рас­ке­ва ста­ла под­ра­жать ве­ре и де­лам сво­их ро­ди­те­лей. Она на­ча­ла тра­тить свое иму­ще­ство не на укра­ше­ние сво­ей юной кра­со­ты и мо­ло­до­сти и не на рос­кош­ную жизнь, но на оде­я­ние на­гих, про­пи­та­ние го­ло­да­ю­щих, уго­ще­ние стран­ни­ков. Па­рас­ке­ва не об­ра­ща­ла ни­ка­ко­го вни­ма­ния на сво­их же­ни­хов, до­мо­гав­ших­ся со­жи­тель­ства с нею: она ско­ро со­де­ла­лась неве­стою Еди­на­го без­смерт­на­го Же­ни­ха, Еди­но­род­на­го Сы­на Бо­жия, для ко­то­ра­го и жи­ла в свя­то­сти и пра­вед­но­сти. Пре­свя­тое Имя Его она ис­по­ве­ды­ва­ла пред людь­ми непре­стан­но, вся­кий день, при­во­дя их тем к по­зна­нию ис­ти­ны.

Неко­то­рые из лю­дей уве­ро­ва­ли в Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, а дру­гие, неве­ру­ю­щие, зло­сло­ви­ли свя­тую. Па­рас­ке­ва же сме­ло про­по­ве­ды­ва­ла пред ни­ми сло­во Бо­жие и изоб­ли­ча­ла су­е­ту без­душ­ных идо­лов. Не же­лая слу­шать от нея та­ко­вых об­ли­че­ний, неве­ру­ю­щие граж­дане схва­ти­ли ее и пре­да­ли по­бо­ям, а по­том вверг­ли в тем­ни­цу.

В то вре­мя в Ико­нию при­шел некий во­е­на­чаль­ник, при­слан­ный в эту стра­ну им­пе­ра­то­ром Дио­кли­ти­а­ном с це­лию ис­тре­бить там всех хри­сти­ан. Граж­дане, при­сту­пив к нему, ска­за­ли: "Свет­лей­ший во­е­на­чаль­ник, в сем го­ро­де есть де­ви­ца, ко­то­рая ве­ру­ет в Рас­пя­та­го Хри­ста и про­по­ве­ду­ет Его; она за­ни­ма­ет­ся вол­шеб­ством и нема­ло уже лю­дей от­вра­ти­ла сво­им ча­ро­дей­ством от при­не­се­ния жертв на­шим бо­гам. Она не пе­ре­ста­ет про­из­но­сить ху­ле­ния на изо­бра­же­ния на­ших бо­гов и на са­мо­держ­ца. Услы­шав цар­ское при­ка­за­ние о том, что долж­ны быть каз­не­ны все не по­кло­ня­ю­щи­е­ся бо­гам, мы схва­ти­ли сию де­ви­цу и дер­жим ее в тем­ни­це".

Вы­слу­шав сие, во­е­на­чаль­ник при­ка­зал пред­ста­вить свя­тую де­ви­цу к се­бе на суд; ко­гда свя­тая му­че­ни­ца шла на су­ди­ли­ще, ее осе­нил Свя­тый Дух, и ли­цо ея сде­ла­лось свет­лым, так что все взи­ра­ю­щие на нее удив­ля­лись и го­во­ри­ли: "По­смот­ри! Она ни­сколь­ко не удру­че­на пе­ча­лию, ли­цо ея да­же как буд­то си­я­ет". Ко­гда она ста­ла пред су­дья­ми, во­е­на­чаль­ник по­смот­рел на нее и, уди­вив­шись кра­со­те и бла­го­род­ству ея ли­ца, ска­зал пред­сто­яв­шим: "Вы на­прас­но окле­ве­та­ли сию пре­крас­ней­шую де­ви­цу: ведь невоз­мож­но по­гу­бить та­кую солн­це­об­раз­ную кра­со­ту". И он ска­зал ей: "Де­ви­ца, ска­жи нам твое имя!" Свя­тая Па­рас­ке­ва от­ве­ча­ла: "Я хри­сти­ан­ка, ра­ба Хри­сто­ва". Во­е­на­чаль­ник ска­зал: "Со­зер­ца­ние кра­со­ты тво­е­го ли­ца скло­ня­ет ме­ня к кро­то­сти, а ис­хо­дя­щия из тво­их уст сло­ва воз­му­ща­ют до глу­би­ны ду­ши: я не же­лаю слы­шать та­ких ре­чей". Свя­тая от­ве­ча­ла: "Вся­кий пра­ви­тель, про­из­во­дя­щий спра­вед­ли­вый суд, слы­ша прав­ду, ра­ду­ет­ся, а ты, вы­слу­шав ска­зан­ную мною ис­ти­ну, про­гне­вал­ся".

Му­чи­тель на это ска­зал: "Я по­то­му гне­ва­юсь, что не по­лу­чил от те­бя от­ве­та; ведь я спро­сил те­бя о тво­ем име­ни, а ты мне его не ска­за­ла". Свя­тая от­ве­ча­ла: "Преж­де все­го мне над­ле­жа­ло ска­зать мое имя по веч­ной жиз­ни, а по­том уже объ­явить имя по жиз­ни вре­мен­ной. Итак, я ска­за­ла свое имя по жиз­ни веч­ной, что я хри­сти­ан­ка, Хри­сто­ва ра­ба, а по вре­мен­ной жиз­ни я ро­ди­те­ля­ми на­ре­че­на Па­рас­ке­вою, так как ро­ди­лась в день Па­рас­ке­вы ("Па­рас­ке­ва" по-гре­че­ски зна­чит пят­ни­ца)".

"Ро­ди­те­ли мои, – про­дол­жа­ла свя­тая, – ше­стой день, ко­то­рый есть день воль­ных и жи­во­тво­ря­щих стра­стей Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, все­гда по­чи­та­ли по­стом, мо­лит­ва­ми и ми­ло­сты­ня­ми. Так они де­ла­ли в честь Хри­ста, ве­руя, что из-за люб­ви к ро­ду че­ло­ве­че­ско­му в этот день Он из­лил Свою кровь и по­ло­жил за нас на крест Свою жизнь. Бог и да­ро­вал им плод чест­на­го их су­пру­же­ства – ме­ня, недо­стой­ную Свою ра­бу, в тот имен­но день, ко­то­рый они доб­ро­де­тель­но по­чи­та­ли, вос­по­ми­ная стра­сти сво­е­го Вла­ды­ки. Им за­бла­го­рас­су­ди­лось дать мне то имя, ко­то­рым на­зы­ва­ет­ся этот день, и вот от дня Па­рас­ке­вы и я име­ну­юсь Па­рас­ке­вою, я – общ­ни­ца стра­стям Хри­сто­вым". Во­е­на­чаль­ник ска­зал: "Пе­ре­стань го­во­рить сии безум­ныя сло­ва и при­не­си жерт­ву на­шим бо­гам; то­гда я возь­му те­бя в же­ны, и ты сде­ла­ешь­ся об­ла­да­тель­ни­цею боль­шо­го бо­гат­ства, и мно­гие те­бя бу­дут ве­ли­чать на зем­ле". На сие свя­тая Па­рас­ке­ва от­ве­ти­ла: "Я имею Же­ни­ха на небе, Иису­са Хри­ста, и в ином му­же не нуж­да­юсь". То­гда во­е­на­чаль­ник ска­зал: "Я по­ми­лую твою кра­со­ту и по­ща­жу юность твою". "Не ща­ди вре­мен­ной кра­со­ты, – ска­за­ла свя­тая, – ныне она цве­тет, а на­ут­ро увянет; по­ми­луй луч­ше се­бя, ибо те­бя ожи­да­ет веч­ное му­че­ние".

По­сле се­го во­е­на­чаль­ник раз­гне­вал­ся и при­ка­зал разо­драть на ней одеж­ды и бить ее су­ро­вы­ми жи­ла­ми. В то вре­мя, как би­ли свя­тую, она не ис­пу­сти­ла ни од­но­го зву­ка, но, мол­ча уста­ми, серд­цем взы­ва­ла ко Хри­сту, ис­пра­ши­вая у Него по­мо­щи в му­че­ни­ях. Во­е­на­чаль­ник же, все еще ща­дя кра­со­ту ея (ведь он по­ра­жал­ся и со­блаз­нял­ся ея кра­со­тою), при­ка­зал пе­ре­стать бить ее и стал крот­ко го­во­рить ей: "Де­ви­ца! По­ща­ди свою юность, не гу­би сво­ей пре­крас­ней­шей мо­ло­до­сти! При­не­си жерт­ву бо­гам, и ты бу­дешь жи­ва и удо­сто­ишь­ся еще боль­ша­го от нас по­че­та". Она ни­че­го не от­ве­ча­ла ему на это. То­гда во­е­на­чаль­ник, раз­гне­вав­шись, ска­зал: "Мне ли ты, злое хри­сти­ан­ское от­ро­дье, не от­ве­ча­ешь?" Свя­тая на это плю­ну­ла ему в ли­цо. По­сле то­го му­чи­тель страш­но раз­гне­вал­ся и при­ка­зал по­ве­сить ее на де­ре­ве и нещад­но драть ея реб­ра же­лез­ны­ми ког­тя­ми и рас­ти­рать вла­ся­ни­цей ея ра­ны; ея плоть та­ким об­ра­зом бы­ла изо­дра­на до ко­стей.

Пра­ви­тель, ду­мая, что му­че­ни­ца ско­ро умрет, так как она ед­ва уже ды­ша­ла, снял ее с де­ре­ва и вверг­нул в тем­ни­цу. Ко­гда она ле­жа­ла еле жи­вая и уже без­глас­ная от же­сто­ких ран, в пол­ночь явил­ся ей Ан­гел; пле­чи и грудь его бы­ли пе­ре­по­я­са­ны кре­сто­об­раз­но зо­ло­тым по­я­сом, а в ру­ках сво­их он дер­жал ору­дия Хри­сто­вых стра­да­ний: крест, тер­но­вый ве­нец, ко­пие, трость и гу­бу. Ан­гел ска­зал ей: "Де­ви­ца, общ­ни­ца Хри­сто­вым стра­стям, воз­стань! Я при­слан по­се­тить те­бя; в уте­ше­ние же твое в стра­да­ни­ях я при­нес ору­дия стра­стей Гос­по­да на­ше­го. Взгля­ни на чест­ныя ору­дия: крест и тер­но­вый ве­нец нетлен­на­го Же­ни­ха; по­смот­ри на ко­пие, про­бод­шее жи­во­тво­ря­щия реб­ра, на трость, на­пи­сав­шую про­ще­ние гре­хов все­го ми­ра, и на гу­бу, ко­то­рая стер­ла Ада­мов грех. Итак, воз­стань! Хри­стос Гос­подь ис­це­ля­ет те­бя".

И вот му­че­ни­ца воз­ста­ла как бы от сна, а явив­ший­ся Ан­гел, при­сту­пив, отер гу­бою все ра­ны свя­той му­че­ни­цы, и все те­ло ея ста­ло креп­ким и здо­ро­вым, а кра­со­та ея ли­ца ста­ла еще бо­лее по­ра­зи­тель­ною. Она об­ло­бы­за­ла ору­дия Хри­сто­вых стра­стей, а рав­но так­же по­це­ло­ва­ла и явив­ша­го­ся к ней Ан­ге­ла, и про­сла­ви­ла Бо­га. Небо­жи­тель по­сле се­го стал неви­дим.

С на­ступ­ле­ни­ем утра при­шли тем­нич­ные стра­жи и на­шли Па­рас­ке­ву здо­ро­вою и сто­яв­шею на мо­лит­ве; на ея те­ле не бы­ло ни од­ной ра­ны. Ис­пу­гав­шись, они воз­ве­сти­ли о том во­е­на­чаль­ни­ку. По­след­ний при­ка­зал при­ве­сти ее к се­бе и, уви­дев ее здо­ро­вою, уди­вил­ся: он не ожи­дал, чтобы она оста­лась жи­вой от ужас­ных ран. Сно­ва удив­ля­ясь необык­но­вен­ной ея кра­со­те, он ска­зал ей: "Па­рас­ке­ва, ты ви­дишь, как на­ши бо­ги по­ща­ди­ли твою кра­со­ту и со­хра­ни­ли те­бя, да­ро­вав те­бе жизнь". Свя­тая на это ска­за­ла: "О во­е­на­чаль­ник, по­ка­жи мне да­ро­вав­ших мне жизнь!"

Во­е­на­чаль­ник по­слал ее в храм сво­их бо­гов, чтобы она по­смот­ре­ла на их идо­лов. С ней по­шли так­же идоль­ские жре­цы и мно­же­ство на­ро­да; они все ду­ма­ли, что Па­рас­ке­ва же­ла­ет по­кло­нить­ся их бо­гам. Ко­гда они во­шли в храм, в ко­то­ром бы­ло мно­же­ство идо­лов, Па­рас­ке­ва мыс­лен­но по­мо­ли­лась Еди­но­му Ис­тин­но­му, пре­бы­ва­ю­ще­му в выш­них Бо­гу и, схва­тив за но­гу идо­ла Апол­ло­на, ска­за­ла: "Я те­бе, без­душ­но­му, и всем вме­сте с то­бою на­хо­дя­щим­ся тлен­ным идо­лам го­во­рю: так при­ка­зы­ва­ет вам Гос­подь мой Иисус Хри­стос – па­ди­те все вы на зем­лю и пре­вра­ти­тесь в прах". И вот по сло­ву свя­той па­ли и раз­сы­па­лись все идо­лы. То­гда все вы­бе­жа­ли из идоль­ска­го хра­ма и ста­ли взы­вать: "Ве­лик Бог хри­сти­ан­ский!" Сквер­ные жре­цы, уви­дев раз­ру­ше­ние и ги­бель сво­их идо­лов, при­шли к во­е­на­чаль­ни­ку и, пла­ча, ска­за­ли ему: "Во­е­на­чаль­ник! Мы го­во­ри­ли те­бе – умерт­ви сию вол­шеб­ни­цу, так как она обо­льща­ет наш го­род, а ты не по­слу­шал нас, и вот она ныне сво­им волх­во­ва­ни­ем со­кру­ши­ла всех на­ших бо­гов".

Ис­пол­нив­шись яро­сти, во­е­на­чаль­ник с гне­вом стал так до­пра­ши­вать свя­тую Па­рас­ке­ву: "Ка­ки­ми волх­во­ва­ни­я­ми ты сде­ла­ла сие"? Свя­тая от­ве­ча­ла: «С име­нем Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста на устах я во­шла в храм бо­гов ва­ших и так по­мо­ли­лась мо­е­му Гос­по­ду: Явись мне, Спа­си­тель мой, – Ты, Ко­то­рый да­ро­вал мне жизнь. И вот Сам Гос­подь мой и Бог мой явил­ся мне, а твои бо­ги, лишь толь­ко уви­де­ли Его, от стра­ха за­тре­пе­та­ли и, упав­ши на зем­лю, раз­би­лись, по­ка­зы­вая тем, что ес­ли они не мо­гут по­мочь се­бе, то как по­мо­гут дру­гим!"

То­гда во­е­на­чаль­ник при­ка­зал вновь по­ве­сить Па­рас­ке­ву на дре­ве и па­лить ея реб­ра све­ча­ми. И, па­ли­мая ог­нем, свя­тая воз­дох­ну­ла к Бо­гу и ска­за­ла: "Гос­подь и Бог мой, Со­зда­тель и Про­мыс­ли­тель всей тва­ри! Ты про­хла­дил го­ря­щую печь трем от­ро­кам, Ты из­ба­вил от ог­ня пер­во­му­че­ни­цу Фек­лу, спа­си же и ме­ня, недо­стой­ную, от рук этих му­чи­те­лей".

И вне­зап­но явил­ся Ан­гел, при­кос­нул­ся к све­чам, и за­пы­лал весь­ма силь­ный огонь, ис­тре­бив­ший мно­же­ство бе­з­за­кон­ни­ков. А на­род взы­вал: "Ве­лик Бог хри­сти­ан­ский!"

И уве­ро­ва­ло во Хри­ста то­гда мно­же­ство на­ро­да; во­е­на­чаль­ник же, за­ме­тив вол­не­ние в на­ро­де, бо­ял­ся, как бы на него не воз­стал на­род, и при­ка­зал усек­нуть свя­тую ме­чем. В то вре­мя, как от­се­че­на бы­ла ея го­ло­ва, неко­то­рые слы­ша­ли го­лос на небе, про­из­но­ся­щий: "Ра­дуй­тесь, пра­вед­ни­ки, так как вен­ча­ет­ся му­че­ни­ца Па­рас­ке­ва!"

Хри­сти­ане с бла­го­го­ве­ни­ем по­хо­ро­ни­ли те­ло свя­той в ея до­ме. Так, окон­чив по­двиг му­че­ния, пре­крас­ней­шая де­ви­ца ото­шла к сво­е­му Же­ни­ху, неся вме­сто елея кровь: она ныне все­ли­лась с муд­ры­ми де­ва­ми в чер­то­ге Хри­сто­вом.

На дру­гой день утром без­за­кон­ный во­е­на­чаль­ник вы­ехал на охо­ту, но конь его вне­зап­но раз­сви­ри­пел и сбро­сил его в овраг; упав­ши, во­е­на­чаль­ник раз­бил­ся и так зло­счаст­но ис­пу­стил свою ока­ян­ную ду­шу.

Свя­тая же и чи­стая ду­ша ве­ли­ко­му­че­ни­цы Па­рас­ке­вы ото­шла к Гос­по­ду, и от чест­ных ея мо­щей по­да­ва­лись бо­ля­щим мно­гие ис­це­ле­ния, во сла­ву Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, Ему ­же со От­цем и Ду­хом Свя­тым да бу­дет честь и по­кло­не­ние во ве­ки, аминь.